Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1341
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 595
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Na, szombat van vagy mi
Angolul hogy mondják ezt röviditve
Bejó hogy szombat van - It's good to Saturday
IGTS
Angolul hogy mondják ezt röviditve
Bejó hogy szombat van - It's good to Saturday
IGTS
- Csatolmányok
-
- 1664897625635-01.jpeg (2.13 MiB) Megtekintve 918 alkalommal
-
- IMG_20221004_171719.jpg (2.63 MiB) Megtekintve 918 alkalommal
-
- IMG_20221007_105215.jpg (2.82 MiB) Megtekintve 918 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Poénnak kicsit erős volt, mert keményen elkalapálta a mezőnyt.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1341
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 595
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Na, mostmár ideje megtenni tétjeinket
Én hardverhibára- pontosabban forrasztási hibára tippelek. Hol kontaktál, hol nem. Hideg-meleg felváltva, aztán egyre rosszabb
Hideg-repedt forrasz BGA vagy PQFN alkatrészeknél, ami csak késöbb fog kiderülni, ha elviszik CT röntgenre a kivett cuccot
vagy ööö hibás lötstoplakk a pedeknél szintén PQFN (olcsó pcb gyártás technika)
Miért nem kezdik el cserélgetni a vezérlő dobozokat?
Én hardverhibára- pontosabban forrasztási hibára tippelek. Hol kontaktál, hol nem. Hideg-meleg felváltva, aztán egyre rosszabb
Hideg-repedt forrasz BGA vagy PQFN alkatrészeknél, ami csak késöbb fog kiderülni, ha elviszik CT röntgenre a kivett cuccot
vagy ööö hibás lötstoplakk a pedeknél szintén PQFN (olcsó pcb gyártás technika)
Miért nem kezdik el cserélgetni a vezérlő dobozokat?
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Abban az esetben, ha valami olyan funkciót frissít, aminek nincs köze a vezetéshez, vagy egy újabb funkciót installál, aminek szintén, akkor előfordulhat, használat közbeni telepítés.Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 21:10Vannak “kis” frissítések, amikor azt írja ki, hogy tovább haladhatsz, és használhatod, és a végén kiírja, hogy frissítés befejezve. Volt olyan is, hogy ezután kiírta, hogy új funkció áll rendelkezésre, tehat nem csak letöltötte a frissítést, hanem telepítette is azt. A frissítés elindítását nem engedte leokézni menet közben, csak álló helyzetben, de ha már elindítottam, akkor mehettem, és menet közben is kiírta, hogy vége. Definíció szerint én ezt is OTA-frissítésnek nevezném.Vinkler írta: ↑2022.10.03., hétf. 20:58Az OTA frissítést használat közben letölti. Aztán, ha le vannak töltve a csomagok, akkor a gyárnak elküldi, ahol megnézik, h valóban teljesek a letöltések, ezek után kapcsolják szabadra a frissítést, amit lezárt autónál hajt végre az autó. Ekkor nem lehet használni.
Tehát “frissítés áll rendelkezésre” le OK-z. Akkor letölti. Aztán mikor kéri, h leállítást követően szállj ki, akkor telepíti. Ezt követően a következő újraindításkor már telepítve lesz. Ha jól emlékszem a telepítéshez szükséges időt ki is írja, de azt talán a car connect-en is látod.
Egyszer volt olyan “nagy” frissítésem, amikor kiírta, hogy a frissítés az autó leállításával kezdődik, és amikor megálltam, akkor is megkérdezte, hogy indítsa-e most, és az igen után megkért, hogy szálljak ki. A frissítés közben kb 12 nyelven kinn volt a nagy kijelzőn, hogy frissítés zajlik. Az időt is kiírta, ami összesen (a letöltésen kívül) 20 perc volt, de végül hamarabb, kb 15 perc alatt befejezte.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Vannak “kis” frissítések, amikor azt írja ki, hogy tovább haladhatsz, és használhatod, és a végén kiírja, hogy frissítés befejezve. Volt olyan is, hogy ezután kiírta, hogy új funkció áll rendelkezésre, tehat nem csak letöltötte a frissítést, hanem telepítette is azt. A frissítés elindítását nem engedte leokézni menet közben, csak álló helyzetben, de ha már elindítottam, akkor mehettem, és menet közben is kiírta, hogy vége. Definíció szerint én ezt is OTA-frissítésnek nevezném.Vinkler írta: ↑2022.10.03., hétf. 20:58Az OTA frissítést használat közben letölti. Aztán, ha le vannak töltve a csomagok, akkor a gyárnak elküldi, ahol megnézik, h valóban teljesek a letöltések, ezek után kapcsolják szabadra a frissítést, amit lezárt autónál hajt végre az autó. Ekkor nem lehet használni.
Tehát “frissítés áll rendelkezésre” le OK-z. Akkor letölti. Aztán mikor kéri, h leállítást követően szállj ki, akkor telepíti. Ezt követően a következő újraindításkor már telepítve lesz. Ha jól emlékszem a telepítéshez szükséges időt ki is írja, de azt talán a car connect-en is látod.
Egyszer volt olyan “nagy” frissítésem, amikor kiírta, hogy a frissítés az autó leállításával kezdődik, és amikor megálltam, akkor is megkérdezte, hogy indítsa-e most, és az igen után megkért, hogy szálljak ki. A frissítés közben kb 12 nyelven kinn volt a nagy kijelzőn, hogy frissítés zajlik. Az időt is kiírta, ami összesen (a letöltésen kívül) 20 perc volt, de végül hamarabb, kb 15 perc alatt befejezte.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Volt ott travel assist hiba is, amivel kevertem, de mindegy is.Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 20:43Nem front assist hibát dob (hanem emergency assist-ot, ami nem ugyanaz), de a kérdésben lényegtelen…Vinkler írta: ↑2022.10.03., hétf. 18:39Szinte kizártnak tartom, hogy vírus miatt dobna front assist rendszer hibát az autó. Egyrészt az infotainment rendszeren keresztül nem tartom valószínűnek, hogy biztonsági rendszereket lehet elérni. Ezt egyébként az OTA frissítésekkel sem lehet frissíteni, kizárólag márkaszervizekben, másrészt olyan autók is produkálják ezt a hibát, amelyekben nincs carplay aktíválva, vagy azt a használó sosem használta.
Egyébként egyetértek, én is úgy fogalmaztam, hogy kevés a valószínűsége a vírusnak, de nem mikroszkopikus (te pedig “nem tartom valószínűnek”).
De ha már az OTA-frissítést megemlítetted, nekem egyszer volt olyan OTA-frissítésem, ami előtt szépen kiírta, hogy szálljak ki az autóból, és nem legyen senki benn, amíg a frissítés folyamatban van, illetve az autó addig nem is használható. Ilyenkor mit frissít? Olyan ugyanis számtalanszor volt már, hogy frissítés áll rendelkezésre, de frissítés közben tovább lehet menni, le is lehet állítani, stb… utóbbiak egyértelműen mindig az infotainment rendszer frissítései voltak.
Az OTA frissítést használat közben letölti. Aztán, ha le vannak töltve a csomagok, akkor a gyárnak elküldi, ahol megnézik, h valóban teljesek a letöltések, ezek után kapcsolják szabadra a frissítést, amit lezárt autónál hajt végre az autó. Ekkor nem lehet használni.
Tehát “frissítés áll rendelkezésre” le OK-z. Akkor letölti. Aztán mikor kéri, h leállítást követően szállj ki, akkor telepíti. Ezt követően a következő újraindításkor már telepítve lesz. Ha jól emlékszem a telepítéshez szükséges időt ki is írja, de azt talán a car connect-en is látod.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nem front assist hibát dob (hanem emergency assist-ot, ami nem ugyanaz), de a kérdésben lényegtelen…Vinkler írta: ↑2022.10.03., hétf. 18:39Szinte kizártnak tartom, hogy vírus miatt dobna front assist rendszer hibát az autó. Egyrészt az infotainment rendszeren keresztül nem tartom valószínűnek, hogy biztonsági rendszereket lehet elérni. Ezt egyébként az OTA frissítésekkel sem lehet frissíteni, kizárólag márkaszervizekben, másrészt olyan autók is produkálják ezt a hibát, amelyekben nincs carplay aktíválva, vagy azt a használó sosem használta.
Egyébként egyetértek, én is úgy fogalmaztam, hogy kevés a valószínűsége a vírusnak, de nem mikroszkopikus (te pedig “nem tartom valószínűnek”). A safety-releváns alrendszerekre ugyanis nagyon rigorózus, mindenre (a szoftverarchitektúrára, implementációra és tesztelésre is) kiterjedő rendelkezések vannak (ez ún. “regulated domain”) nem csak az autóiparban, hanem az ipar minden területén (ott is, ahol én tevékenykedek), ráadásul ezeket nagyon komolyan betarttatják és ellenőrzik. Azt azért látni kell, hogy a hihetetlen komplexitás még így is produkálhat hibákat… sajnos konkrét esetről is tudok (nem az autóiparba, hanem a vonatoknál) amikor egy ilyen szoftverhiba emberéleteket plusz óriási anyagi kárt okozott.
De ha már az OTA-frissítést megemlítetted, nekem egyszer volt olyan OTA-frissítésem, ami előtt szépen kiírta, hogy szálljak ki az autóból, és nem legyen senki benn, amíg a frissítés folyamatban van, illetve az autó addig nem is használható. Ilyenkor mit frissít? Olyan ugyanis számtalanszor volt már, hogy frissítés áll rendelkezésre, de frissítés közben tovább lehet menni, le is lehet állítani, stb… utóbbiak egyértelműen mindig az infotainment rendszer frissítései voltak.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3748
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2350
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Lehet, hogy így van, de én azt nem is állítottam, hogy minden ilyen hibát produkáló autóval ez történt. Mindössze elmondtam, hogy egy gyártó több azonos modelljénél a szervíz és a gyártó milyen magyarázatot talált/adott, és ott, azoknál az autóknál mi volt a megoldás.Vinkler írta: ↑2022.10.03., hétf. 18:39Szinte kizártnak tartom, hogy vírus miatt dobna front assist rendszer hibát az autó. Egyrészt az infotainment rendszeren keresztül nem tartom valószínűnek, hogy biztonsági rendszereket lehet elérni. Ezt egyébként az OTA frissítésekkel sem lehet frissíteni, kizárólag márkaszervizekben, másrészt olyan autók is produkálják ezt a hibát, amelyekben nincs carplay aktíválva, vagy azt a használó sosem használta.
Ettől még lehet, hogy Ők is tévednek, és valójában más okozza. Lehet, itt is más a hiba forrása.
Viszont ahogy Attila levezette, az alapján elviekben lehetséges, és azért ez annyira nem megnyugtató.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Szinte kizártnak tartom, hogy vírus miatt dobna front assist rendszer hibát az autó. Egyrészt az infotainment rendszeren keresztül nem tartom valószínűnek, hogy biztonsági rendszereket lehet elérni. Ezt egyébként az OTA frissítésekkel sem lehet frissíteni, kizárólag márkaszervizekben, másrészt olyan autók is produkálják ezt a hibát, amelyekben nincs carplay aktíválva, vagy azt a használó sosem használta.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
És ebből mi következik? Mi a relevanciája a kérdésben? Értetted Te egyáltalán, hogy mit írtam?Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 17:12Úgy, hogy ha lenne mód, sem biztos, hogy sokan tudnának helyesen cselekedni az adott szituban. Mert itt esetleg nem pénz forog csak veszélyben, hanem életek is.Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 17:10Ez most tényleg nem tudom, hogy jön ahhoz a veszélyhez, hogy egy hekker képes lehet távolról megmozgatni a kormányt vagy a fékpedált. Vagy témát váltottunk?Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 17:02És képzeld el, amikor egy olyan hülyét zavar össze a rendszer, mint aki nem volt képes fékre lépni, amikor beragadt a gázpedál a Toyotajában. Tartok tőle, hogy elég sok célpont lehet így a világon.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4395
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2382
Re: Autós topik autósoknak
Úgy, hogy ha lenne mód, sem biztos, hogy sokan tudnának helyesen cselekedni az adott szituban. Mert itt esetleg nem pénz forog csak veszélyben, hanem életek is.Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 17:10Ez most tényleg nem tudom, hogy jön ahhoz a veszélyhez, hogy egy hekker képes lehet távolról megmozgatni a kormányt vagy a fékpedált. Vagy témát váltottunk?Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 17:02És képzeld el, amikor egy olyan hülyét zavar össze a rendszer, mint aki nem volt képes fékre lépni, amikor beragadt a gázpedál a Toyotajában. Tartok tőle, hogy elég sok célpont lehet így a világon.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ez most tényleg nem tudom, hogy jön ahhoz a veszélyhez, hogy egy hekker képes lehet távolról megmozgatni a kormányt vagy a fékpedált. Vagy témát váltottunk?Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 17:02És képzeld el, amikor egy olyan hülyét zavar össze a rendszer, mint aki nem volt képes fékre lépni, amikor beragadt a gázpedál a Toyotajában. Tartok tőle, hogy elég sok célpont lehet így a világon.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Egyébként meg pár hozzászólással előbb írtad, hogy milyen veszélyek lehetnek kocsiban. És képzeld el, amikor egy olyan hülyét zavar össze a rendszer, mint aki nem volt képes fékre lépni, amikor beragadt a gázpedál a Toyotajában. Tartok tőle, hogy elég sok célpont lehet így a világon.
De én leszek a legboldogabb, ha tévedek.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4395
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2382
Re: Autós topik autósoknak
Tegnap be is kóstoltak netes csalók, de jelentettem.Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 16:44Hanem miért? Csak úgy?Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 16:37Ha már nem lesz más autó, csak ami a neten lóg akkor bárki lehet célpont, és nem azért, mert feltűnően viselkedik...
Te mos min "lógsz"?
Egyébként meg pár hozzászólással előbb írtad, hogy milyen veszélyek lehetnek kocsiban. És képzeld el, amikor egy olyan hülyét zavar össze a rendszer, mint aki nem volt képes fékre lépni, amikor beragadt a gázpedál a Toyotajában. Tartok tőle, hogy elég sok célpont lehet így a világon.
De én leszek a legboldogabb, ha tévedek.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Hanem miért? Csak úgy?Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 16:37Ha már nem lesz más autó, csak ami a neten lóg akkor bárki lehet célpont, és nem azért, mert feltűnően viselkedik...
Te mos min "lógsz"?
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4395
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2382
Re: Autós topik autósoknak
Ha már nem lesz más autó, csak ami a neten lóg akkor bárki lehet célpont, és nem azért, mert feltűnően viselkedik...Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 16:15
Ne feledd, a biztonság egyik legfontosabb záloga, hogy ne válj célponttá. Ezt nem ismerik fel a Facebookon, Instán, Youtube-on, stb magukat mutogatók, mint ahogyan az utakon közlekedők sem. Pedig ha nem válsz célponttá, akkor nem akarja senki 130-nál elrántani a kormányt szoftveresen, ha pedig célponttá válasz, akkor ennél sokkal kevésbé szofisztikált módon is el tudja érni ugyanazt az eredményt.
Másrészt pedig mérlegelni kell ezen rendszerek előnyeit is, nem csak a hátrányait. Mert azok is vannak, épp biztonság oldalán is.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A buta autókkal (a sajátoddal is) is halálos veszélynek tudnak kitenni mások, akár rosszindulatból is, csak ezek rizikóival megtanultál együttélni - pedig a rizikómentes megoldás az lehetne, hogy be sem ülsz az autóbaAlex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 15:57Erre lenne megoldás, hogy autót nem kapcsolni össze a telefonnal, és akkor nincs külső támadás. Hülye egy világ, na. Pedig az autó veszélyes üzem. Ha valaki akarja, akkor kikapcsolja az elektronikusan vezérelt fék rendszert mondjuk? Mert ezek is jönnek, ha jól hallom. Vagy csak elrántja a kormányt 130-nál?
Ezek most csak hangos gondolkodások részemről.
Én addig vagyok nyugodt, amíg "buta" autókkal járhatok. Remélem az önvezetést már nem élem meg. És nem azért, mert idő előtt távozok persze.
Ez van, az ember mindig fél az ismeretlentől, mert nem tudja felmérni a valódi veszélyeit. Vagy alábecsüli (ld. Viber, Facebook, stb) vagy túlbecsüli, lásd az általad fennebb vizionáltakat. Igen, rengeteg dolgot lehet csinálni szioftverrel is, ami büntetőjogi kategória.
Ne feledd, a biztonság egyik legfontosabb záloga, hogy ne válj célponttá. Ezt nem ismerik fel a Facebookon, Instán, Youtube-on, stb magukat mutogatók, mint ahogyan az utakon közlekedők sem. Pedig ha nem válsz célponttá, akkor nem akarja senki 130-nál elrántani a kormányt szoftveresen, ha pedig célponttá válasz, akkor ennél sokkal kevésbé szofisztikált módon is el tudja érni ugyanazt az eredményt.
Másrészt pedig mérlegelni kell ezen rendszerek előnyeit is, nem csak a hátrányait. Mert azok is vannak, épp biztonság oldalán is.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Többet, mint gondolsz, ráadásul nem elsősorban neked, ugyanis rögtön az elején benyalja az összes kontaktodat, minden adatukkal, és a saját szerverére átküldi. A csel a dologban, hogy ha akarod használni a szolgáltatását, akkor ezt meg is kell engedd neki. Miközben meg sem kérdezed a kontaktjaidat, hogy meg akarják-e osztani az adataikat rajtad kívül mással...Alex_Aston írta: ↑2022.10.03., hétf. 16:00Ez már eléggé off, de egy Viber mi kárt tud okozni?
FB esetében meg nem maradsz le semmiről. Jól teszed, ha távol vagy. Nekem van accountom, de üres, csak a Messenger miatt tartottam még anno.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
FB esetében meg nem maradsz le semmiről. Jól teszed, ha távol vagy. Nekem van accountom, de üres, csak a Messenger miatt tartottam még anno.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4395
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2382
Re: Autós topik autósoknak
Ez már eléggé off, de egy Viber mi kárt tud okozni?Aszpirin írta: ↑2022.10.03., hétf. 15:49Igen, mert egyrészt itt valószínűségekről beszélünk, és attól még, hogy van valószínűsége, hogy azonnyomban halálra gázol egy autó, Te is kimész az utcára. Valamennyi kockázatvállalás mindenkiben van, és kell is az élethez. Ez soha nem volt másként.
De pl. ahol sokkal nagyobb valósznűségét látom a kártevőknek - Facebook és társai, és még ennél is durvábban a Viber! (egyszer feltettem a Vibert még egy jóval korábbi telefonomra, és amikor láttam, hogy mit akar, azonnal s örökre el is távolítottam a telefonomról), nos azokat a szolgáltatásokat nem használom. Egyszerűen pl. nem létezem Facebook-on és általában semmilyen modern közösségi médiában (néhány kivétel van, pl. ez a fórum is, de ezeken sokkal könnyebb biztonságosan létezni, mint egy Facebook-on, csak ismerni kell a szabályokat és komolyan kell őket venni), annyira, hogy már-már olyan, mintha a valóságban sem léteznék. Annyira komoly a társadalmi "vákuum" körülöttem a közöségi médiumokról való hiányom miatt (pedig még gyerekem sincs), hogy már többször felmerült, hogy mégis készítek magamnak pl. egy Facebook-accountot. Amikor társadalmi "vákuum"-ról, mint a társdalmi nyomás ellentétéről beszélek, szerintem Te is érted...
FB esetében meg nem maradsz le semmiről. Jól teszed, ha távol vagy. Nekem van accountom, de üres, csak a Messenger miatt tartottam még anno.
Csak a Marantz! :-D
Online
Ezek most csak hangos gondolkodások részemről.
Én addig vagyok nyugodt, amíg "buta" autókkal járhatok. Remélem az önvezetést már nem élem meg. És nem azért, mert idő előtt távozok persze.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4395
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2382
Re: Autós topik autósoknak
Erre lenne megoldás, hogy autót nem kapcsolni össze a telefonnal, és akkor nincs külső támadás. Hülye egy világ, na. Pedig az autó veszélyes üzem. Ha valaki akarja, akkor kikapcsolja az elektronikusan vezérelt fék rendszert mondjuk? Mert ezek is jönnek, ha jól hallom. Vagy csak elrántja a kormányt 130-nál?
Ezek most csak hangos gondolkodások részemről.
Én addig vagyok nyugodt, amíg "buta" autókkal járhatok. Remélem az önvezetést már nem élem meg. És nem azért, mert idő előtt távozok persze.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Igen, mert egyrészt itt valószínűségekről beszélünk, és attól még, hogy van valószínűsége, hogy azonnyomban halálra gázol egy autó, Te is kimész az utcára. Valamennyi kockázatvállalás mindenkiben van, és kell is az élethez. Ez soha nem volt másként.
De pl. ahol sokkal nagyobb valósznűségét látom a kártevőknek - Facebook és társai, és még ennél is durvábban a Viber! (egyszer feltettem a Vibert még egy jóval korábbi telefonomra, és amikor láttam, hogy mit akar, azonnal s örökre el is távolítottam a telefonomról), nos azokat a szolgáltatásokat nem használom. Egyszerűen pl. nem létezem Facebook-on és általában semmilyen modern közösségi médiában (néhány kivétel van, pl. ez a fórum is, de ezeken sokkal könnyebb biztonságosan létezni, mint egy Facebook-on, csak ismerni kell a szabályokat és komolyan kell őket venni), annyira, hogy már-már olyan, mintha a valóságban sem léteznék. Annyira komoly a társadalmi "vákuum" körülöttem a közöségi médiumokról való hiányom miatt (pedig még gyerekem sincs), hogy már többször felmerült, hogy mégis készítek magamnak pl. egy Facebook-accountot. Amikor társadalmi "vákuum"-ról, mint a társdalmi nyomás ellentétéről beszélek, szerintem Te is érted...
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
és mégis ilyesmit akarsz / használsz / szeretsz / bevállalsz az autóban ? ;-)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Én pedig - szoftverfejleztőként, aki kicsit konyít az IT-biztonsághoz is - ezt egy nem túl nagy, de nem is láthatatlanul kicsi valószínűségű forgatókönyvnek tartom, ami még még az egyik "legépkézlábabb" magyarázatát nyújtaná a jelenségnek. Van néhány pont, amin sánítít az elmélet, de ezek sem megkerülhetetlenek.ZolaBA írta: ↑2022.10.03., hétf. 12:51Szerintem kamu a magyarázat, persze a szervíz részéről remek duma... Jól nézne ki a világ ha minden szoftveres hibáért hardvert kellene cserélni, másrészt azért az emberek 95%-a nem mókol a telefonján, nem töri fel, nem tesz rá lopott programot, csak a gyári app-ok, meg pár közösségi és média app. Kétlem, hogy egy Spotify-tól, Viber-től vagy Instagramtól, stb. vírus menne az autóra. Szerintem.
Én csak Apple Carplay-t használok, ami, tekintettel az iOS architektúrájára, azt jelenti, hogy az ominózus vírusnak kifejezetten az Apple Carplay-t kell(ene) céloznia. Hogy ezt honnan támadja, az nyilván nem triviális, de hidd el, nem létezik biztonságilag kikezdhetetlen szoftver, főleg nem a mai világban. Az AppleCarPlay pedig - ha már támadni kell valamit - igazán "adja magát" a kártevőknek, tekintettel arra, hogy a rendszeres biztonsági frissítés az autóknál a mai napig nem elterjedt. Ezért akármi is futtatja az autón futó részét, ha annak az oprendszerén biztonsági folt van (és van, elhiheted, kérdés csak az, hogy mikor fedezik fel, és mikor javítják), akkor bizony az jó sokáéig ott lesz - nem úgy, mint a konzumer számítástechnikai eszközökön, ahol viszonylag gyorsan kiadnak biztonsági frissítéseket, amik alkalomadtán akár maguktól települnek is. Azt pedig, hogy miből tud menni abiztonsági rést kihasználni tudó kártékony kód az autóra, ne becsüld alá. NAGYON furmányos módjai vannak.
(Más dolog, hogy egy, az infotainmenbe esetleg bejutott vírus ha le tudja fertőzni az asszisztens rendszereket, az tényleg igen konoly belső biztonsági problémákat jelent a szoftverarchitektúrában. HA.
És ismét más dolog, hogy egy vírustámadást a központi vezérlőegység cseréjével orvosolni - ez valószínűleg egyfajta "logisztikai" megoldás, de remélhetőleg ezért nem kérik el a központi egység árát. Különben egyszerű lehúzás. Szerintem.)
Az eszköz és a módszer lehetősége tehát kipipálva, jöhet az indíték, illetve annak lehetősége. A kérdés tehát, hogy mi lehet egy ilyen vírustámadásnak a célja, amiért érdemes egy hackernek az AppleCarPlay-t (is) célba venni? A legkézenfekvőbb válasz: adatlopás, adatgyűjtés. A kontaktjaidat, e-mailjeidet, üzeneteidet, stb ugyanis átviszi az Apple CarPlay (vagy Android Auto) is. Ha már ezekhez hozzáfér valami, az már alattomosabb, máshol elvégzett támadásoknak az előkészítése lehet.
De lehetnek rejtettebb indokok is. Pl a központi egységet gyártó cég egy volt alkalmazottjának bosszúja, who knows. Ne feledd, hogy a szomszédunkban háború dúl, és ennek következtében többszáz nagy cég vonult ki Ororszországból... tudok olyanról, aki eme igyekezetében többezer fejlesztőt rakott ott lapátra... Egy ilyen lehetőség is benne van a pakliban, még ha összeesküvés-elméletnek is tűnik. És még kismillió egyéb lehetséges cél/indok.
Ahol sántít viszont a dolog, és nem kicsit: általában a vírusoknak nem az a céljuk, hogy "zavart" okozzanak a megfertőzött rendszerben (hacsak esetleg nem a leginkább összeesküvéselméletnek tűnő lehetőség, a "volt alkalmatzott bosszúja" jön képbe). A szoftvervírus túlélési érdeke is azt diktálja, hogy észrevétlen maradjon. Márpedig, ha hozzányúl az asszisztens-rendszerekhez, és azt ilyen "béna" módon teszi, nem marad észrevétlen.
Összegzésként: jómagam kis esélyét látom a vírustámadásnak, de nem mikroszkópikusat. Egyszerűen lehetséges, hogy erről van szó.
De én még mindig egy rakoncátlankodó szenzort vagy lelazult, eloxidálódott stb. szenzor-csatlakozót gyanítanék előbb, legalábbis ezt zárnám ki elsőként. Persze nem szoftveresen, azon már (remélhetőleg) túl vagyunk. Hanem gondolkodva (pl: milyen szenzorokat használ mindkét hibát jelző rendszer), és szisztematikusan ellenőrizve... Na szerintem ez nem történt meg. Bár lehet, hogy tévedek.
Just my two pence.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Re: Autós topik autósoknak
Én még azt is hozzátenném a gondolatmenethez.... hogy talán nem is ilyen egyszerű hozzáférni az autó saját rendszeréhez. Ha mégis, az elég gáz... hogy a multimédia rendszeren keresztül, így hozzáférhetőek a biztonsági rendszerek...ZolaBA írta: ↑2022.10.03., hétf. 12:51Maximálisan elismerve a segítő szándékod csak a magyarázatra reagálnék...zoli73 írta: ↑2022.10.03., hétf. 11:22A gyártóval való egyeztetés alapján arra jutottak, hogy a fejegységre "tükrözött" mobil telefonon keresztül, valamilyen vírus kerül a központi koputerbe. Ami megbolondítja a rendszert, és pont ilyen tüneteked idéz elő, mint nálad . Ezeknél az autóknál, a központi koputer egység cseréje oldotta meg a problémát.
Szerintem kamu a magyarázat, persze a szervíz részéről remek duma... Jól nézne ki a világ ha minden szoftveres hibáért hardvert kellene cserélni, másrészt azért az emberek 95%-a nem mókol a telefonján, nem töri fel, nem tesz rá lopott programot, csak a gyári app-ok, meg pár közösségi és média app. Kétlem, hogy egy Spotify-tól, Viber-től vagy Instagramtól, stb. vírus menne az autóra. Szerintem.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1341
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 595
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
.. dehogynem árt!
ültetni - nem szabaaad - emelni, azt igen
annyi vackot raktatok be, ideje korrigálnom
- Csatolmányok
-
- Jeep-Grand-Cherokee-WK2-Lift-2-5-Rough-Country-1.jpg (87.4 KiB) Megtekintve 815 alkalommal
-
- LONL_Image3.jpg (519.7 KiB) Megtekintve 815 alkalommal
-
- 6in-lifted-jk-2door-wrangler-over-a-ditch.jpg (188.29 KiB) Megtekintve 815 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3748
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2350
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
A magam eszétől én is így gondolom, de elképzelni, bármit el tudok, akár még összeesküvés elméleteket is.ZolaBA írta: ↑2022.10.03., hétf. 12:51Maximálisan elismerve a segítő szándékod csak a magyarázatra reagálnék...zoli73 írta: ↑2022.10.03., hétf. 11:22A gyártóval való egyeztetés alapján arra jutottak, hogy a fejegységre "tükrözött" mobil telefonon keresztül, valamilyen vírus kerül a központi koputerbe. Ami megbolondítja a rendszert, és pont ilyen tüneteked idéz elő, mint nálad . Ezeknél az autóknál, a központi koputer egység cseréje oldotta meg a problémát.
Szerintem kamu a magyarázat, persze a szervíz részéről remek duma... Jól nézne ki a világ ha minden szoftveres hibáért hardvert kellene cserélni, másrészt azért az emberek 95%-a nem mókol a telefonján, nem töri fel, nem tesz rá lopott programot, csak a gyári app-ok, meg pár közösségi és média app. Kétlem, hogy egy Spotify-tól, Viber-től vagy Instagramtól, stb. vírus menne az autóra. Szerintem.
Amennyire értek az ilyen dolgokhoz(alig), felőlem igaz is lehet.
Meg aztán ahogy tudva levő, a márka szervízek jobbára csak alkatrészeket, fődarabokat cserélnek, javítással nem is próbálkoznak.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio