Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2024.01.31., szer. 16:34
pärt írta:
2024.01.31., szer. 16:30
Szerintem egy vasat se költs, míg nem lokalizálod a nyekergést. Annyi helyről jöhet, aztán lehet, hogy csak találomra égeted a pénzedet.
Alföldre szerintem tök fölösleges 3x9, de még 9 is. Egy munkába járós gép legfőbb erénye, hogy egyszerű és nem kell pátyolgatni. A bonyi váltórendszer meg nem csak fölösleges, de egy újabb hibaforrás is. Ezért szoktam javasolni az agyváltót, de nemigen érdemes mostanit átépíteni, az sosem egy gazdaságos megoldás.
Persze,nem is szeretnék rá költeni,legszivesebben szétverném. :smile29: A váltókaron a sebbeségi fokozatok számai picit el vannak tolódva,de vált,hatúl van egy beállító rész amit kézzel lehet tekerni abban rossz a menet!
monnyuk az a rossz menet okozhat érdekes dolgokat. ha ráhúzol,lehet ugrik egy menetemelkedést és máris nem ott fut a lánc,ahol kellene, de ez se nyikorog annyira.

repedés ellenőrzésnek egyszerű módja van. mint a vasutas a vonatkeréknél. megkoccintot valami fémtárggyal és ha repedésre van,csilingel a fém. ha nincs, csak szépen elhalkul a hangja... kell hozzá pici rutin,de a hifi már megoldotta :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2634
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1078

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2024.01.31., szer. 16:21
lacee írta:
2024.01.31., szer. 15:56
Segítsetek már légyszi.
Most ez a váltó van a melós bringán,
https://bikepro.hu/shimano_acera_rd-m36 ... JwQAvD_BwE

Valami recseg -ropog néha aztán semmi ,elhallgat, aztán kezdi előről,idegörlő egy valami.... :smile51: Ma a nyáron vásárolt ill. berakott monoblokkot kiszedtem, természetesen már rágott pedig pár hónapot futott, mondjuk nem csodálkozom 2000 Ft. sem volt, most beraktam egy használt Shimano alkatrészt ami kézben jól futott, erre jön a meglepetés ugyan az a hang :smile51:
A váltóra gyanakszom még, ezt néztem ki helyettese ez 9 seb.,ezt össze tudom hozni a 3x8 rendszerrel?
Ezt még cserélném...?

https://www.mtbiker.hu/shop/alkatreszek ... -p903.html

Gondolkozom azon, hogy 3x9-re átalakítom, hajtóművem van a többi nincs, csak sajnos többe kerül mint a bicikli mikor vettem kb., 70000 Ft. a többi alkatrész.....használtan talán feléből meglenne, de az is zsákbamacska.
elvielg jó hozzá. vagyis outiban kompatibilis a 8-9-10 váltója,de nemég volt ez téma, emlékeim szerint a montik is.

ez nem váltó lesz, inkább beállítás. melóba az Acera is bőven jó kel llegyen, hacsak le nem rúgtad, hogy 1500watokkat betolva váltogattál felfele :D
nincs értelme cserélni 3x9-re
Nincs kizárva a nagy watt :D +a jó bekötő út.

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2634
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1078

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

pärt írta:
2024.01.31., szer. 16:30
Szerintem egy vasat se költs, míg nem lokalizálod a nyekergést. Annyi helyről jöhet, aztán lehet, hogy csak találomra égeted a pénzedet.
Alföldre szerintem tök fölösleges 3x9, de még 9 is. Egy munkába járós gép legfőbb erénye, hogy egyszerű és nem kell pátyolgatni. A bonyi váltórendszer meg nem csak fölösleges, de egy újabb hibaforrás is. Ezért szoktam javasolni az agyváltót, de nemigen érdemes mostanit átépíteni, az sosem egy gazdaságos megoldás.
Persze,nem is szeretnék rá költeni,legszivesebben szétverném. :smile29: A váltókaron a sebbeségi fokozatok számai picit el vannak tolódva,de vált,hatúl van egy beállító rész amit kézzel lehet tekerni abban rossz a menet!

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2634
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1078

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2024.01.31., szer. 16:23
lacee írta:
2024.01.31., szer. 15:56
Segítsetek már légyszi.
Most ez a váltó van a melós bringán,
https://bikepro.hu/shimano_acera_rd-m36 ... JwQAvD_BwE

Valami recseg -ropog néha aztán semmi ,elhallgat, aztán kezdi előről,idegörlő egy valami.... :smile51: Ma a nyáron vásárolt ill. berakott monoblokkot kiszedtem, természetesen már rágott pedig pár hónapot futott, mondjuk nem csodálkozom 2000 Ft. sem volt, most beraktam egy használt Shimano alkatrészt ami kézben jól futott, erre jön a meglepetés ugyan az a hang :smile51:
A váltóra gyanakszom még, ezt néztem ki helyettese ez 9 seb.,ezt össze tudom hozni a 3x8 rendszerrel?
Ezt még cserélném...?

https://www.mtbiker.hu/shop/alkatreszek ... -p903.html

Gondolkozom azon, hogy 3x9-re átalakítom, hajtóművem van a többi nincs, csak sajnos többe kerül mint a bicikli mikor vettem kb., 70000 Ft. a többi alkatrész.....használtan talán feléből meglenne, de az is zsákbamacska.
amúgy

eltört a váz,vagy csak reped
nyikorog a nyeregcső
fellazult az első lánctányér csavarja
,... biztos lesznek még okosságok,de a váltó,ha vált rendesen fel-le, nemigazán nyikorog, vagy csak még én nem láttam ilyet...
A váz repedésen gondolkoztam,ma,hogy szereltem a középrészt ott nem láttam ill. annyira nem néztem,nagyon meg volt húzva mindkét oldalt a monoblokk,alig bírtam kitekerni….holnap lemosom átnézem,de nem hiszem,hogy repedt….lentről hallatszik,ha hátrafelé tekerem a pedált akkor elhallgat…

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3353
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4305
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Szerintem egy vasat se költs, míg nem lokalizálod a nyekergést. Annyi helyről jöhet, aztán lehet, hogy csak találomra égeted a pénzedet.
Alföldre szerintem tök fölösleges 3x9, de még 9 is. Egy munkába járós gép legfőbb erénye, hogy egyszerű és nem kell pátyolgatni. A bonyi váltórendszer meg nem csak fölösleges, de egy újabb hibaforrás is. Ezért szoktam javasolni az agyváltót, de nemigen érdemes mostanit átépíteni, az sosem egy gazdaságos megoldás.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2024.01.31., szer. 15:56
Segítsetek már légyszi.
Most ez a váltó van a melós bringán,
https://bikepro.hu/shimano_acera_rd-m36 ... JwQAvD_BwE

Valami recseg -ropog néha aztán semmi ,elhallgat, aztán kezdi előről,idegörlő egy valami.... :smile51: Ma a nyáron vásárolt ill. berakott monoblokkot kiszedtem, természetesen már rágott pedig pár hónapot futott, mondjuk nem csodálkozom 2000 Ft. sem volt, most beraktam egy használt Shimano alkatrészt ami kézben jól futott, erre jön a meglepetés ugyan az a hang :smile51:
A váltóra gyanakszom még, ezt néztem ki helyettese ez 9 seb.,ezt össze tudom hozni a 3x8 rendszerrel?
Ezt még cserélném...?

https://www.mtbiker.hu/shop/alkatreszek ... -p903.html

Gondolkozom azon, hogy 3x9-re átalakítom, hajtóművem van a többi nincs, csak sajnos többe kerül mint a bicikli mikor vettem kb., 70000 Ft. a többi alkatrész.....használtan talán feléből meglenne, de az is zsákbamacska.
amúgy

eltört a váz,vagy csak reped
nyikorog a nyeregcső
fellazult az első lánctányér csavarja
,... biztos lesznek még okosságok,de a váltó,ha vált rendesen fel-le, nemigazán nyikorog, vagy csak még én nem láttam ilyet...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2024.01.31., szer. 15:56
Segítsetek már légyszi.
Most ez a váltó van a melós bringán,
https://bikepro.hu/shimano_acera_rd-m36 ... JwQAvD_BwE

Valami recseg -ropog néha aztán semmi ,elhallgat, aztán kezdi előről,idegörlő egy valami.... :smile51: Ma a nyáron vásárolt ill. berakott monoblokkot kiszedtem, természetesen már rágott pedig pár hónapot futott, mondjuk nem csodálkozom 2000 Ft. sem volt, most beraktam egy használt Shimano alkatrészt ami kézben jól futott, erre jön a meglepetés ugyan az a hang :smile51:
A váltóra gyanakszom még, ezt néztem ki helyettese ez 9 seb.,ezt össze tudom hozni a 3x8 rendszerrel?
Ezt még cserélném...?

https://www.mtbiker.hu/shop/alkatreszek ... -p903.html

Gondolkozom azon, hogy 3x9-re átalakítom, hajtóművem van a többi nincs, csak sajnos többe kerül mint a bicikli mikor vettem kb., 70000 Ft. a többi alkatrész.....használtan talán feléből meglenne, de az is zsákbamacska.
elvielg jó hozzá. vagyis outiban kompatibilis a 8-9-10 váltója,de nemég volt ez téma, emlékeim szerint a montik is.

ez nem váltó lesz, inkább beállítás. melóba az Acera is bőven jó kel llegyen, hacsak le nem rúgtad, hogy 1500watokkat betolva váltogattál felfele :D
nincs értelme cserélni 3x9-re
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2634
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1078

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

Segítsetek már légyszi.
Most ez a váltó van a melós bringán,
https://bikepro.hu/shimano_acera_rd-m36 ... JwQAvD_BwE

Valami recseg -ropog néha aztán semmi ,elhallgat, aztán kezdi előről,idegörlő egy valami.... :smile51: Ma a nyáron vásárolt ill. berakott monoblokkot kiszedtem, természetesen már rágott pedig pár hónapot futott, mondjuk nem csodálkozom 2000 Ft. sem volt, most beraktam egy használt Shimano alkatrészt ami kézben jól futott, erre jön a meglepetés ugyan az a hang :smile51:
A váltóra gyanakszom még, ezt néztem ki helyettese ez 9 seb.,ezt össze tudom hozni a 3x8 rendszerrel?
Ezt még cserélném...?

https://www.mtbiker.hu/shop/alkatreszek ... -p903.html

Gondolkozom azon, hogy 3x9-re átalakítom, hajtóművem van a többi nincs, csak sajnos többe kerül mint a bicikli mikor vettem kb., 70000 Ft. a többi alkatrész.....használtan talán feléből meglenne, de az is zsákbamacska.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2024.01.30., kedd 21:39
revox írta:
2024.01.30., kedd 21:29
AAttila írta:
2024.01.30., kedd 20:07


Sosem volt füled a zenèhez :fekverohog:
OFF
Pedig de. Épp ezt hallgattam. Próbálom a GYALUT földelni... Vanetian Snares, csak Neked :D 1perc után cifrázzák meg :D


youtu.be/Ii1ldhCEtlA
Na erre nyomjad a spinninget :fekverohog:
Sok a ritmusváltás :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5163
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2024.01.30., kedd 21:29
AAttila írta:
2024.01.30., kedd 20:07
revox írta:
2024.01.30., kedd 20:02


Nyugi, ha bekopik, elhallgat... vagy csak megszoktam?; gondolkodik.gif :D
Sosem volt füled a zenèhez :fekverohog:
OFF
Pedig de. Épp ezt hallgattam. Próbálom a GYALUT földelni... Vanetian Snares, csak Neked :D 1perc után cifrázzák meg :D


youtu.be/Ii1ldhCEtlA
Na erre nyomjad a spinninget :fekverohog:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2024.01.30., kedd 20:07
revox írta:
2024.01.30., kedd 20:02
lacee írta:
2024.01.30., kedd 17:07

Az én vagyok aki húzná félig a féket :D aztán zenél az erdő…. 36_1_11.gif
Nyugi, ha bekopik, elhallgat... vagy csak megszoktam?; gondolkodik.gif :D
Sosem volt füled a zenèhez :fekverohog:
OFF
Pedig de. Épp ezt hallgattam. Próbálom a GYALUT földelni... Vanetian Snares, csak Neked :D 1perc után cifrázzák meg :D


youtu.be/Ii1ldhCEtlA
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2024.01.30., kedd 20:07
revox írta:
2024.01.30., kedd 20:02
lacee írta:
2024.01.30., kedd 17:07

Az én vagyok aki húzná félig a féket :D aztán zenél az erdő…. 36_1_11.gif
Nyugi, ha bekopik, elhallgat... vagy csak megszoktam?; gondolkodik.gif :D
Sosem volt füled a zenèhez :fekverohog:
Csitt, ezt más nem tudja :smile46:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5163
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2024.01.30., kedd 20:02
lacee írta:
2024.01.30., kedd 17:07

Az én vagyok aki húzná félig a féket :D aztán zenél az erdő…. 36_1_11.gif
Nyugi, ha bekopik, elhallgat... vagy csak megszoktam?; gondolkodik.gif :D
Sosem volt füled a zenèhez :fekverohog:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2024.01.30., kedd 19:45
pärt írta:
2024.01.30., kedd 19:07
Na, indul szerénykedési vetélkedő. Igazi holtszezon. :rolleyes:
Na jó, amikor leérünk,én még ott tovább szoktam vinni a lendületet ;peace; (halványan :D)
Tekerjed, ha megvetted :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2024.01.30., kedd 17:07

Az én vagyok aki húzná félig a féket :D aztán zenél az erdő…. 36_1_11.gif
Nyugi, ha bekopik, elhallgat... vagy csak megszoktam?; gondolkodik.gif :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5163
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

pärt írta:
2024.01.30., kedd 19:07
Na, indul szerénykedési vetélkedő. Igazi holtszezon. :rolleyes:
Na jó, amikor leérünk,én még ott tovább szoktam vinni a lendületet ;peace; (halványan :D)

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3353
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4305
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Na, indul szerénykedési vetélkedő. Igazi holtszezon. :rolleyes:

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5163
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2024.01.30., kedd 16:33
ezt ritkán alkalmazom,de ,ha Ati megindul lefele Mátraházától, kénytelen vagyok menni vele, aztán, mióta pehelysúlyban tolom, jobban kell rátekerni :D
Ati nem nagyon indul meg még lefelé sem 31_1_21.gif

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2634
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1078

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2024.01.30., kedd 17:03
lacee írta:
2024.01.30., kedd 16:48
revox írta:
2024.01.30., kedd 16:33
csenben teszem mellé,én nem mernék a csajom alá tárcsát tenni. a fékkarokhoz lehet venni alátéteket,ami a kart közelebb hozza a komráynhoz,azt elérik,onnan már nem kell hozzá nagy erő húzgálni. csajom hótótvar,vizes erdőben is fejreállt felnifékkel. azóta úgy van neki belőve,hogy csak totál lent blokkoljon (bár én is hasonlókkal járok, több az út cssúztatni).
ami miatt viszont nekem tetszetős a felnifékes megoldás, hogy a fékkar "visszarúgása" számomra ezeknél kommunikatívabb, jobban érzem,mennyire húzom.
ugyanilyen okból kifolyólag a mechanikuis váltást is jobban kedvelem, mert érzem a váltókaron, éppen hol járok a váltási periódusban, már érzem,hogy rúghatom neki,vagy sem. pl szerpentin lefele. kanyar előtt én ha lassítani kell,feldobok 1-2 fokozatot,hogy kaynarközéptől lehessen tolni kifele, különösebb megragadás és nagy erő beadása nélkül (ami sok kaynarban összeadódik,oszt jön a combba öntött beton). aztán ha kipörög,dobálom lefele. persze,ezt ritkán alkalmazom,de ,ha Ati megindul lefele Mátraházától, kénytelen vagyok menni vele, aztán, mióta pehelysúlyban tolom, jobban kell rátekerni :D

de ez megint nem jobb vagy rosszabb, csak én ezért szeretem. valahogy ezzekel jobban azt érzem,hogy együtt lélegzek a bicajjal :D
Régen minden jobb vót :kapdelm:
ne forgasd ki!!! :D én így szeretem. egyébként,valsz a tárcsaféket is megszokás kérdése, ha egy nyarat azzal mennék,ráéreznék. így is néha át kell állnom,mert a fékek be vanna állítva valahogy, de úgy,hogy beférjen a 22,2 széles felni és a 24,5 is. a fékeken lévő kioldó ebben kicsit segít, ha állítgatom, de pl a Vision Metron annyira széles fékezőfelületnél, hogy ott elég magasan fog első-hátsó. néhány fékezés után megszokom. azt óvatosabban kell húzni. bár csúsztatni azt is ugyanolyan,csak kevesebbet mozog blokkolásig, de ebben segít az említett visszajelzés, amit ad a kar. de nem fenyeget a veszély, hogy durca lejtőzések jönnéke ezután. felénk még minidg kevés van belőle :D :fekverohog:
ahol emg Szalon jár,le se mernék menni,csak félig húzott fékekkel :D
Az én vagyok aki húzná félig a féket :D aztán zenél az erdő…. 36_1_11.gif

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2024.01.30., kedd 16:48
revox írta:
2024.01.30., kedd 16:33
csenben teszem mellé,én nem mernék a csajom alá tárcsát tenni. a fékkarokhoz lehet venni alátéteket,ami a kart közelebb hozza a komráynhoz,azt elérik,onnan már nem kell hozzá nagy erő húzgálni. csajom hótótvar,vizes erdőben is fejreállt felnifékkel. azóta úgy van neki belőve,hogy csak totál lent blokkoljon (bár én is hasonlókkal járok, több az út cssúztatni).
ami miatt viszont nekem tetszetős a felnifékes megoldás, hogy a fékkar "visszarúgása" számomra ezeknél kommunikatívabb, jobban érzem,mennyire húzom.
ugyanilyen okból kifolyólag a mechanikuis váltást is jobban kedvelem, mert érzem a váltókaron, éppen hol járok a váltási periódusban, már érzem,hogy rúghatom neki,vagy sem. pl szerpentin lefele. kanyar előtt én ha lassítani kell,feldobok 1-2 fokozatot,hogy kaynarközéptől lehessen tolni kifele, különösebb megragadás és nagy erő beadása nélkül (ami sok kaynarban összeadódik,oszt jön a combba öntött beton). aztán ha kipörög,dobálom lefele. persze,ezt ritkán alkalmazom,de ,ha Ati megindul lefele Mátraházától, kénytelen vagyok menni vele, aztán, mióta pehelysúlyban tolom, jobban kell rátekerni :D

de ez megint nem jobb vagy rosszabb, csak én ezért szeretem. valahogy ezzekel jobban azt érzem,hogy együtt lélegzek a bicajjal :D
Régen minden jobb vót :kapdelm:
ne forgasd ki!!! :D én így szeretem. egyébként,valsz a tárcsaféket is megszokás kérdése, ha egy nyarat azzal mennék,ráéreznék. így is néha át kell állnom,mert a fékek be vanna állítva valahogy, de úgy,hogy beférjen a 22,2 széles felni és a 24,5 is. a fékeken lévő kioldó ebben kicsit segít, ha állítgatom, de pl a Vision Metron annyira széles fékezőfelületnél, hogy ott elég magasan fog első-hátsó. néhány fékezés után megszokom. azt óvatosabban kell húzni. bár csúsztatni azt is ugyanolyan,csak kevesebbet mozog blokkolásig, de ebben segít az említett visszajelzés, amit ad a kar. de nem fenyeget a veszély, hogy durca lejtőzések jönnéke ezután. felénk még minidg kevés van belőle :D :fekverohog:
ahol emg Szalon jár,le se mernék menni,csak félig húzott fékekkel :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2634
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1078

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2024.01.30., kedd 16:33
csenben teszem mellé,én nem mernék a csajom alá tárcsát tenni. a fékkarokhoz lehet venni alátéteket,ami a kart közelebb hozza a komráynhoz,azt elérik,onnan már nem kell hozzá nagy erő húzgálni. csajom hótótvar,vizes erdőben is fejreállt felnifékkel. azóta úgy van neki belőve,hogy csak totál lent blokkoljon (bár én is hasonlókkal járok, több az út cssúztatni).
ami miatt viszont nekem tetszetős a felnifékes megoldás, hogy a fékkar "visszarúgása" számomra ezeknél kommunikatívabb, jobban érzem,mennyire húzom.
ugyanilyen okból kifolyólag a mechanikuis váltást is jobban kedvelem, mert érzem a váltókaron, éppen hol járok a váltási periódusban, már érzem,hogy rúghatom neki,vagy sem. pl szerpentin lefele. kanyar előtt én ha lassítani kell,feldobok 1-2 fokozatot,hogy kaynarközéptől lehessen tolni kifele, különösebb megragadás és nagy erő beadása nélkül (ami sok kaynarban összeadódik,oszt jön a combba öntött beton). aztán ha kipörög,dobálom lefele. persze,ezt ritkán alkalmazom,de ,ha Ati megindul lefele Mátraházától, kénytelen vagyok menni vele, aztán, mióta pehelysúlyban tolom, jobban kell rátekerni :D

de ez megint nem jobb vagy rosszabb, csak én ezért szeretem. valahogy ezzekel jobban azt érzem,hogy együtt lélegzek a bicajjal :D
Régen minden jobb vót :kapdelm:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

csenben teszem mellé,én nem mernék a csajom alá tárcsát tenni. a fékkarokhoz lehet venni alátéteket,ami a kart közelebb hozza a komráynhoz,azt elérik,onnan már nem kell hozzá nagy erő húzgálni. csajom hótótvar,vizes erdőben is fejreállt felnifékkel. azóta úgy van neki belőve,hogy csak totál lent blokkoljon (bár én is hasonlókkal járok, több az út cssúztatni).
ami miatt viszont nekem tetszetős a felnifékes megoldás, hogy a fékkar "visszarúgása" számomra ezeknél kommunikatívabb, jobban érzem,mennyire húzom.
ugyanilyen okból kifolyólag a mechanikuis váltást is jobban kedvelem, mert érzem a váltókaron, éppen hol járok a váltási periódusban, már érzem,hogy rúghatom neki,vagy sem. pl szerpentin lefele. kanyar előtt én ha lassítani kell,feldobok 1-2 fokozatot,hogy kaynarközéptől lehessen tolni kifele, különösebb megragadás és nagy erő beadása nélkül (ami sok kaynarban összeadódik,oszt jön a combba öntött beton). aztán ha kipörög,dobálom lefele. persze,ezt ritkán alkalmazom,de ,ha Ati megindul lefele Mátraházától, kénytelen vagyok menni vele, aztán, mióta pehelysúlyban tolom, jobban kell rátekerni :D

de ez megint nem jobb vagy rosszabb, csak én ezért szeretem. valahogy ezzekel jobban azt érzem,hogy együtt lélegzek a bicajjal :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3353
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4305
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Na én feladom, védje a nőtanács tovább a tárcsát! :D :P Pláne úgy, hogy valószínűleg életem utolsó gépét koptatom, ami történetesen felnifékes. Idáig még nem volt gondom fékezéssel, de ehhez hozzátartozik hogy elég nagy a kezem, szóval tudok rendesen húzni.

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 928
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1365

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

pärt írta:
2024.01.30., kedd 15:13
Szalon írta:
2024.01.30., kedd 14:30
...A tárcsafék egyszerűen túl kicsi úton túl nagyot harap...
Valószínűleg tudatosan alakították ilyenre, hogy az elsöprő fékerőt tették az adagolhatóság elé. Esetleg betétekkel is lehet kicsit játszani, bár már biztosan feltérképezted, hogy melyik típusnál ígérnek jobb modulációt.
Én vitatom az elsöprő fékerőt is ám! Főleg hátsó keréknél eddig sem okozott problémát blokkolóra fékezni azt sima fékkel sem, igen jóval nagyobb erő kell hozzá, mint tárcs fékkel, de fékerőben rövidebb távon nincs számottevő különbség szvsz. Blokkoló keréknél nincs több amit nyerhetnél a tárcsával sem, azaz a maximumot sima fékkel is el lehet érni. Igen, a tárcsa kisebb erővel fékez nagyobbat, ezért is érzi sok ember, hogy hú meg ha, de nekem ez olyan tekerjünk fel mindent maxra, mélyet-közepet-magasat is... Nekem nem okoz problémát erősen behúzni a fékkart, de egy nőnek már nyiván nagyobb kihivás tud lenni.
Nyilván nedves időben a tárcsa előnyt jelent, de azért majd meglátom, mennyire fog elmelegedni egy hosszú lejtmenet után... nyilván cserélni egy elnyaklott tárcsát/betétet költséghatékonyabb, mint egy felnit. De visszakanyarodva, én nem gondolnám, hogy 2-5%-nál nagyobb eltérés lehetne sima s tárcsafék között normál körülmények között... gondolkodik.gif
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3353
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4305
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Szalon írta:
2024.01.30., kedd 14:30
...A tárcsafék egyszerűen túl kicsi úton túl nagyot harap...
Valószínűleg tudatosan alakították ilyenre, hogy az elsöprő fékerőt tették az adagolhatóság elé. Esetleg betétekkel is lehet kicsit játszani, bár már biztosan feltérképezted, hogy melyik típusnál ígérnek jobb modulációt.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”