Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

még a súlycsökkentésről a 9000-es DuraAce jutott eszembe. Az F8-ason volt, de ott már érezhetően annyira el volt véknyítva. ha odalöktél neki, nem rúgott vissza. Amikor az új meridát raktam össze, sokáig vekengtem, mit tegyek rá. 400-ért volt akkor egy 9100-as DA szett, de nem mertem rátenni, kiindulva a 9000-ből. Az olyan volt, mint kés a vajban. de a 6700 esetén vaj sincs, ha ez érthető. Bár a 9100 kurblija merevebb volt szerintem, mint a 9000, de a jobb keresztmetszet miatt.
mindenestre az eltérő gyártás, mint kovácsolás, kontra ragasztott, véknyabb lemez, ezek szerint érezhető volt, ami akkor nem volt egyértelmű, miért. de így utólag megválaszol kérdéseket. Azért amit kovácsolnak, az ám szívós,merev anyag...

az lehet még kérdéses, mi változott 2019. után a gyártásban, ha csak az addig gyártottakat érinti. kérdés költői, nyilván nem tudja senki megválaszolni érdemben.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2023.09.24., vas. 22:38
revox írta:
2023.09.24., vas. 22:31
pärt írta:
2023.09.24., vas. 22:03

Szerintem mind sajtolva van, a régiek és az újabbak is. A különbség az üregessé alakítás technológiájában rejlik: 7900/6700-ig bezárólag üregesre kovácsolták, utána két félből összeragasztották a karokat. A 105-ösök megúszták ezt, azok még a régebbi, megbízható technológiával készültek/készülnek. Nem is törnek.
pedig a kovácsolás elég nagy varázsszó... valsz a tömegcsökkentés áldozata lehet ez a merőben más eljárás. Az újabb hajtókarkeresztmetszetek elég merevek (alaktényező), "kevesebb anyag" ellenére, de ez ezek szerint rizikós buli volt. 3 6800as van... majd biztos sorrakerülök egyszer :D

amúgy jókor jött ez a felfele ívelő sramnak :rolleyes:
Nekem egyébként szimpik a mostani Sram cuccok. Sosem használtam, de aki igen, az szereti. Nem olyan szofisztikált a modellpaletta, de remélhetőleg fejlődik az is. Elég nagy az űr a Red és a Force között.
már úgyis etapok vannak. ha azon nem egyirányba kell nyomkodni a váltót :rolleyes:
AAtiét néztem, Neki Red van, elég feszesen beránt pedálpöccintésre... Valter Ati bicajnán is eléggé erőt sugárzott...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.24., vas. 22:50
revox írta:
2023.09.24., vas. 22:31
pedig a kovácsolás elég nagy varázsszó... valsz a tömegcsökkentés áldozata lehet ez a merőben más eljárás. Az újabb hajtókarkeresztmetszetek elég merevek (alaktényező), "kevesebb anyag" ellenére, de ez ezek szerint rizikós buli volt. 3 6800as van... majd biztos sorrakerülök egyszer :D

amúgy jókor jött ez a felfele ívelő sramnak :rolleyes:
Ha nem használod sokat nyirkos, dzsuvás időben, extrém párás környezetben, akkor nem igen lesz vele gondod. Régebben olvasgattam ezekről a törésekről, és úgy emlékszem, eléggé meghatározó volt, hogy milyen klimatikus viszonyok közt használták őket. Ami logikus is, galvanikus folyamat csontszárazon nem nagyon működik.
Szerintem a marha nagy merevítés-verseny mellett minimum ilyen súllyal volt jelen a költségcsökkentés vágya. Nem vagyok a téma szakértője, de úgy érzem, egy ennyire bonyolult formát egy tömbből sok lépcsőn keresztül üregessé kovácsolni idő- és munkaigényesebb, mint két fél alkatrészt összeragasztani.
persze. kovácsolni sokal neccesebb. azt is lehet kérirányból kezdeni, úgy egyszerűbb, aztán a végén összedolgozni, de nyilván sokal több meló. mondjuk az 5800 105 még szerintem nem üreges, a 7000 meg még fiatal, hogy tönkremenjen. de most rágugliztam és gyártási hibáról, környezeti hatástól teszik függővé. ami nekem a leghihetőbb, ha az alu nincs jól felületkezelve ragasztás előtt és oxidréteg(gondolom mikronokban mérhető) marad rajta, ragasztás után, igénybevételre nem a ragasztó enged el, hanem az alun lévő oxidréteg szakad le a fémről (a kétkomponensű úgy tűnik erősebb. az fix, egyszer araldittal leragasztottam egy huszast a házunk előtti betonjárdára... a szomszéd vésővel szedte fel. de a beton szakadt fel)

végülis, a lényeg, hogy széteshet...
szeretem a shimanot, de mostanában már nagyon nem japánként működnek. Amit mostanában művelnek, az nem kondo, nem méltó. Most visszanyalt.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2023.09.24., vas. 22:31
pedig a kovácsolás elég nagy varázsszó... valsz a tömegcsökkentés áldozata lehet ez a merőben más eljárás. Az újabb hajtókarkeresztmetszetek elég merevek (alaktényező), "kevesebb anyag" ellenére, de ez ezek szerint rizikós buli volt. 3 6800as van... majd biztos sorrakerülök egyszer :D

amúgy jókor jött ez a felfele ívelő sramnak :rolleyes:
Ha nem használod sokat nyirkos, dzsuvás időben, extrém párás környezetben, akkor nem igen lesz vele gondod. Régebben olvasgattam ezekről a törésekről, és úgy emlékszem, eléggé meghatározó volt, hogy milyen klimatikus viszonyok közt használták őket. Ami logikus is, galvanikus folyamat csontszárazon nem nagyon működik.
Szerintem a marha nagy merevítés-verseny mellett minimum ilyen súllyal volt jelen a költségcsökkentés vágya. Nem vagyok a téma szakértője, de úgy érzem, egy ennyire bonyolult formát egy tömbből sok lépcsőn keresztül üregessé kovácsolni idő- és munkaigényesebb, mint két fél alkatrészt összeragasztani.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2023.09.24., vas. 22:31
pärt írta:
2023.09.24., vas. 22:03
revox írta:
2023.09.24., vas. 19:48
Akkor biztonságban vagyok :D állandóan zsírzom,meg erő sincs szétrángatni :D
A 6700 miben más? Sajtolták a tengelyre a kart? Gondolom.
Szerintem mind sajtolva van, a régiek és az újabbak is. A különbség az üregessé alakítás technológiájában rejlik: 7900/6700-ig bezárólag üregesre kovácsolták, utána két félből összeragasztották a karokat. A 105-ösök megúszták ezt, azok még a régebbi, megbízható technológiával készültek/készülnek. Nem is törnek.
pedig a kovácsolás elég nagy varázsszó... valsz a tömegcsökkentés áldozata lehet ez a merőben más eljárás. Az újabb hajtókarkeresztmetszetek elég merevek (alaktényező), "kevesebb anyag" ellenére, de ez ezek szerint rizikós buli volt. 3 6800as van... majd biztos sorrakerülök egyszer :D

amúgy jókor jött ez a felfele ívelő sramnak :rolleyes:
Nekem egyébként szimpik a mostani Sram cuccok. Sosem használtam, de aki igen, az szereti. Nem olyan szofisztikált a modellpaletta, de remélhetőleg fejlődik az is. Elég nagy az űr a Red és a Force között.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.24., vas. 22:03
revox írta:
2023.09.24., vas. 19:48
Akkor biztonságban vagyok :D állandóan zsírzom,meg erő sincs szétrángatni :D
A 6700 miben más? Sajtolták a tengelyre a kart? Gondolom.
Szerintem mind sajtolva van, a régiek és az újabbak is. A különbség az üregessé alakítás technológiájában rejlik: 7900/6700-ig bezárólag üregesre kovácsolták, utána két félből összeragasztották a karokat. A 105-ösök megúszták ezt, azok még a régebbi, megbízható technológiával készültek/készülnek. Nem is törnek.
pedig a kovácsolás elég nagy varázsszó... valsz a tömegcsökkentés áldozata lehet ez a merőben más eljárás. Az újabb hajtókarkeresztmetszetek elég merevek (alaktényező), "kevesebb anyag" ellenére, de ez ezek szerint rizikós buli volt. 3 6800as van... majd biztos sorrakerülök egyszer :D

amúgy jókor jött ez a felfele ívelő sramnak :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2023.09.24., vas. 19:48
Akkor biztonságban vagyok :D állandóan zsírzom,meg erő sincs szétrángatni :D
A 6700 miben más? Sajtolták a tengelyre a kart? Gondolom.
Szerintem mind sajtolva van, a régiek és az újabbak is. A különbség az üregessé alakítás technológiájában rejlik: 7900/6700-ig bezárólag üregesre kovácsolták, utána két félből összeragasztották a karokat. A 105-ösök megúszták ezt, azok még a régebbi, megbízható technológiával készültek/készülnek. Nem is törnek.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2023.09.24., vas. 20:54
revox írta:
2023.09.24., vas. 20:41
https://www.superiormtbteam.com/

De bringával várj. Most néztem, mi B csoportos Diákolimpiát szerveztúnk. A B csoport a nem igazoltak versenye, ott outiban sincs kirlát.
Nem kapkodok, tavaszra kell a bringa. A Superior volt nálunk is, de idénre nem indítottak Szentendrén edzéseket. Beszélek velük is, talán jövőre ismét.
Ja Szentendre.. az nekem kimaradt... :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2023.09.24., vas. 20:41
https://www.superiormtbteam.com/

De bringával várj. Most néztem, mi B csoportos Diákolimpiát szerveztúnk. A B csoport a nem igazoltak versenye, ott outiban sincs kirlát.
Nem kapkodok, tavaszra kell a bringa. A Superior volt nálunk is, de idénre nem indítottak Szentendrén edzéseket. Beszélek velük is, talán jövőre ismét.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

https://www.superiormtbteam.com/

De bringával várj. Most néztem, mi B csoportos Diákolimpiát szerveztúnk. A B csoport a nem igazoltak versenye, ott outiban sincs kirlát.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2023.09.24., vas. 20:21
Nah mindegy, én sem találtam, de majd felhívom Parti Andrist. Középső gyermekem kitalálta, hogy kerékpározni szeretne komolyabban. Idén elvittem párszor, de egészségesebb, ha edzővel, csapatban teker és kezdésnek a montit preferálom. Tavasszal kezdi, ha találok helyet neki.
Sajna felénk nincs montis csapat, Andris tart képzéseket és, ha van elég jelentkező, akkor edzéseket is a 3. Kerületben, illetve a pilisben, megpróbáljuk. Amúgy is le kéne cserélni a bringáját, illetve a kicsi belenőtt a 24-esből az xs-es 26-os montiba és akkor már gondoltam olyat veszek neki, amivel tud versenyen is indulni.

Hihetetlen milyen nehéz elindítani egy gyereket ma Magyarországon a bringasportban, ezzel a problémával foglalkozni kéne, mert katasztrofális a helyzet. 36_1_5.gif
BP van direkt utánpótlásnevelés és montival kezdik. Superior, vagy ilyesmi. Edzőbànk kint van az EB-n, de ha hazajön, kérek kontaktot, csak szólj rám!!!
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Nah mindegy, én sem találtam, de majd felhívom Parti Andrist. Középső gyermekem kitalálta, hogy kerékpározni szeretne komolyabban. Idén elvittem párszor, de egészségesebb, ha edzővel, csapatban teker és kezdésnek a montit preferálom. Tavasszal kezdi, ha találok helyet neki.
Sajna felénk nincs montis csapat, Andris tart képzéseket és, ha van elég jelentkező, akkor edzéseket is a 3. Kerületben, illetve a pilisben, megpróbáljuk. Amúgy is le kéne cserélni a bringáját, illetve a kicsi belenőtt a 24-esből az xs-es 26-os montiba és akkor már gondoltam olyat veszek neki, amivel tud versenyen is indulni.

Hihetetlen milyen nehéz elindítani egy gyereket ma Magyarországon a bringasportban, ezzel a problémával foglalkozni kéne, mert katasztrofális a helyzet. 36_1_5.gif
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2023.09.24., vas. 19:33
Srácok!

Nem nagyon találom a műszaki előírásokat xc mtb kategóriában 13 éves gyerekek számára. Létezik, hogy nincsenek megkötések, úgy mint országuton? gondolkodik.gif
Lehet nincs. Nemrég rendeztünk cx versenyt, ahova jöttek montis gyerekek is,sőt,baromi sokan jöttek, de nem emléxem,hogy bármit néztünk volna. (Versebyeken szeretem a könnyü vègén mdgragadni a melót, így a műszaki ellenőrzést szoktam preferálni, vagy speaker. A speaker dolga,ha van áttételellenőrzés, ezt elmondja kb 674szer. Nem volt)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Na, közben csak baxta az agyam, hogy lehet jó a sor,így szétkaptam. A hivatalosan 3mm hézagoló picit szèlesebb. De nem 2 tizeddel, ami a lánckerekek difije. Talàltam még 2tizedest, bepróbáltam,kb ugyanúgy váltja végig :D Már nem szedtem ki,nem kínlódtam a kerék kivételével (dupla sárvédő, trükkösen jön csak ki a kerék) :D végúlis,így hivatalos :D

Amúgy itt vannak méretek, ha valaki mókolni akar, csak mérve nem mindig annyi lesz.

http://obike.dk/teknisk_info
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.24., vas. 18:55
revox írta:
2023.09.24., vas. 16:51

ha azt leírnák, mik a tünetek... bár a videó mutatja, úgy-ahogy... a fóproblémának az üreges hajtókar belső felének repedése tűnik. de ezt már valahol régebben is reklamálták. úgy tűnik, most dőlt be... van 3 kurblim, kód szerint amit kb 1-2 éve vettem, az is bőven beleesik. 2016. körüli lehet :D nyilván a raktárba korábban bekerülhetett.. nem kiabálom el, az wnyémeknek nincs baja...
na, mamd most lehet venni olcsón :D
A tünetek egyértelműek: pattogás, ropogás, optikailag meg kisebb-nagyobb repedések, úgy általában a két fél darab elválása. Nagyon durva szintig használva már kézzel lehetet szétfeszíteni a két fél kart, bár aki már csak akkor veszi észre... gondolkodik.gif Az ok is elég egyértelmű: belső korrózió az acél tengely és az alu kar potenciálkülönbsége miatt, leginkább nedves, sós-nedves környezetben. Érdekes a hozzáállásuk, mert átvizsgálás után döntenek róla, hogy cserélik-e, holott a visszahívással elismerték, hogy iszonyú nagy számú alkatrész potenciális veszélyforrás.
A cseredarabok is ragasztott technológiával készültek, de talán 11 év alatt sikerült kigondolniuk, hogyan vegyék elejét ennek a problémának. Mindenesetre nem nagyon bánom, hogy az én karjaim még nem ragasztva vannak.
Akkor biztonságban vagyok :D állandóan zsírzom,meg erő sincs szétrángatni :D
A 6700 miben más? Sajtolták a tengelyre a kart? Gondolom.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Rotox írta:
2023.09.24., vas. 18:51
revox írta:
2023.09.24., vas. 16:14
...csináltam 11-19 8sebis sort :D 39T- vel adja...
Ja, Debrecen és környékén, egyszer azér' vidd el így a Kékesre is. :o (Bocs, magas labda volt, nem bírtam kihagyni. :smile53:)
Nem tervezem :D ez aszfaltig besárvédőzött Triban Easy, ami a deca sor legalja :D Olyankor hasznàlom, ha esőgyanús az idő, vagy vizes az út, de mehetnékem van. De szoktam erőnlétire, felüljárózni. 11kg, ezt nehezebb felrúgni a felüljárókra. (Van egy köröm, ami kb 8kili és ötször kell felmenni felúljáróra/kör )

De van az a pénz, amiért felrúgom Kékesre :D de az nem kevés :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2023.09.24., vas. 18:40
revox írta:
2023.09.24., vas. 16:14
De ma rájöttem, mit kezdjek a 11speed ultegra sorokkal... 8 sebis sort szétvágtam, távtartókat kiszed, így csináltam 11-19 8sebis sort :D 39T- vel adja...
A 9 sebis rendszeremen volt hasonló huszonéve, de ott 21 volt a “nagy” kerék hátul. Mondjuk azon elöl 42 volt a kicsi. :kapdelm:
Nálam is 42 a cél, csak találni kelll olyat, ami a 4karú shimanora jó. Bár szerintem így ez is jó lesz. Eddig 11,12,14 volt az eleje,de mostmár van 13,ami sokszor hiányzott. Lehet itt alföldön elég lesz. Hátszélben a 12vel már mentem statik 40-41et. Télinek ez bőven elég. Télen avg30 bőven jó tempó.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Srácok!

Nem nagyon találom a műszaki előírásokat xc mtb kategóriában 13 éves gyerekek számára. Létezik, hogy nincsenek megkötések, úgy mint országuton? gondolkodik.gif
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2023.09.24., vas. 16:51

ha azt leírnák, mik a tünetek... bár a videó mutatja, úgy-ahogy... a fóproblémának az üreges hajtókar belső felének repedése tűnik. de ezt már valahol régebben is reklamálták. úgy tűnik, most dőlt be... van 3 kurblim, kód szerint amit kb 1-2 éve vettem, az is bőven beleesik. 2016. körüli lehet :D nyilván a raktárba korábban bekerülhetett.. nem kiabálom el, az wnyémeknek nincs baja...
na, mamd most lehet venni olcsón :D
A tünetek egyértelműek: pattogás, ropogás, optikailag meg kisebb-nagyobb repedések, úgy általában a két fél darab elválása. Nagyon durva szintig használva már kézzel lehetet szétfeszíteni a két fél kart, bár aki már csak akkor veszi észre... gondolkodik.gif Az ok is elég egyértelmű: belső korrózió az acél tengely és az alu kar potenciálkülönbsége miatt, leginkább nedves, sós-nedves környezetben. Érdekes a hozzáállásuk, mert átvizsgálás után döntenek róla, hogy cserélik-e, holott a visszahívással elismerték, hogy iszonyú nagy számú alkatrész potenciális veszélyforrás.
A cseredarabok is ragasztott technológiával készültek, de talán 11 év alatt sikerült kigondolniuk, hogyan vegyék elejét ennek a problémának. Mindenesetre nem nagyon bánom, hogy az én karjaim még nem ragasztva vannak.

Avatar
Rotox
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1907
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1031
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

revox írta:
2023.09.24., vas. 16:14
...csináltam 11-19 8sebis sort :D 39T- vel adja...
Ja, Debrecen és környékén, egyszer azér' vidd el így a Kékesre is. :o (Bocs, magas labda volt, nem bírtam kihagyni. :smile53:)

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2023.09.24., vas. 16:14
De ma rájöttem, mit kezdjek a 11speed ultegra sorokkal... 8 sebis sort szétvágtam, távtartókat kiszed, így csináltam 11-19 8sebis sort :D 39T- vel adja...
A 9 sebis rendszeremen volt hasonló huszonéve, de ott 21 volt a “nagy” kerék hátul. Mondjuk azon elöl 42 volt a kicsi. :kapdelm:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Kicsit rágtam a ceruzát. Valsz azért tudvégigmenni, mert a valamivel keskenyebb lánckerekek és a lánc között van rànèzésre, 7-8 tized mindkét oldalon. Kb a 14nél egyenes a láncvonal. Ha leengedek 3-at, vagy felhúzok, még mindig elfér a lánc. Ha menetközben rosszalkodik, max beáldozom a 2tizedeseket, csak azt arra tartogatom ha valamelyik sort hézagolni kelllene a rotoron, váltóbuzera nélkül lehessen sorokat cserélgetni a rendes bicókon... Bár, azok egyelőre tök egyformák,nem kell pidzkàlni...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.24., vas. 16:33
Hát, ez így nem biztos, hogy fog működni. A nyolcas lánckerekek vastagabbak, a sor teljes szélességét az is befolyásolja, nem csak a távtartók mérete. Ez a tizenegyes sor lánckerekeivel keskenyebb lesz, mint egy eleve nyolcasnak született sor.
már fent van, műksz, de mértem előtte. van eltérés, de, még nem jöttem rá, hogy, de kiadta :D gond nélkül végigmegy. vannak kéttizedes hézagolóim, ami a matek szerint oont kellene, de mivel végigmegy. azt inkább meghagyom precízebb helyekre. bár nem teljes hosszban ment el, mert a 11 és 12 esetén a 8sebességest tettem fel. volt hozzá 1mm-es hápézagoló, de ha volt normál 8s, akkor azt a hézagolót se pazaroltam el :D
a vicces az, mire végigmegy, lentről fölfele, legfelülre már nehezebben kap fel, mintha hosszabb lenne a sor így. Nem az, valsz a láncvonal már annyira ferde. De alapvetően a 11-14 van használvá rajta. a többi inkább csak van. a 39T meg a nagytányér helyére van téve. Télibicó, ami eszi a láncot, tányérokat. a 39T sokkal olcsóbb cserélni, mint az 52T. 40-el megy, ha van aki tekeri. 39/11 sztem 42-43 is...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.24., vas. 13:09
Hú, ez elég régóra érett. 2.800.000 kurbli! :o https://www.bikeradar.com/news/shimano-crankset-recall/
ha azt leírnák, mik a tünetek... bár a videó mutatja, úgy-ahogy... a fóproblémának az üreges hajtókar belső felének repedése tűnik. de ezt már valahol régebben is reklamálták. úgy tűnik, most dőlt be... van 3 kurblim, kód szerint amit kb 1-2 éve vettem, az is bőven beleesik. 2016. körüli lehet :D nyilván a raktárba korábban bekerülhetett.. nem kiabálom el, az wnyémeknek nincs baja...
na, mamd most lehet venni olcsón :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Hát, ez így nem biztos, hogy fog működni. A nyolcas lánckerekek vastagabbak, a sor teljes szélességét az is befolyásolja, nem csak a távtartók mérete. Ez a tizenegyes sor lánckerekeivel keskenyebb lesz, mint egy eleve nyolcasnak született sor.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”