na,meló ennyi mára...
ezt a videót csak azért tettem be, hogy lehessen látni, miként lehet manipulálni a köz véleményét egy egyszerű "átveréssel". Ez tudatos volt e, vagy ennyire lámák voltak még a témában, nem fog kiderülni, de összeengedni egy corsa G+ szingót, egy lényegében majd minden defektvédelmet nélkülőző, időfutamgumival (Corsa Speed. ez a nemrég nézett Veloflex Record alternatívája) elég muris. Amikor megláttam a videón a Speed gumit, elmosolyodtam. Én nézegettem szingós kivitelben, de az összes vélemény az volt, hogy gyors gumi,de pikk-pakk ledefeketel. Xal én ismertem. aki nem ismeri, annak Corsa-Corsa.
Az adtok is emgvannak hozzá, míg a tesztelt TL gumi gördülési ellenállása csak 0.002056, ami 90psi nyomáson, 45km/h esetén 21,4Wattot kajál meg, addig a szingósra pakolt Corsa G+ 25ös TLR megfelelője majd duplája gördülési ellenállást produkál és majd duplája Wattot kajál fel 0.003786 és 39.5 (Watt). De nem ez került fel a TL kerékre
mai napig nem az az érdekes, melyik a gyorsabb (vagyis az is,de engem nagyon nem izgat, mert ezt mindenki magának dönti el, ahogy azt nemrég Sebi is megfogalmzata), csak azért nézegetem ezeket a feldobott videókat (nem én keresek rá,csak dobálja a yutubi a gumis témát mostanában), hogy elmélázzak azon, hogy tesztelgetik, hol a hiba.
csendben mondom, egy Campa Bora Ultrát meg tudnék úgy csinálni szingósan, hogy akár egy Fulcrum Quattro is élvezetesebb legyen, bármilyen ótvaros gumival. elég a küllőfeszességeket kiengedni, még feszesnek tűnő, de gyári érték kb felére, vagy még alá és máris egy olyan keréken gurulsz,ami az erő nagy részét elrugózza. Aztán felragasztom iszonyatosan xar ragasztóval (a jó ragasztás ezeknél fontosabb majdnem, mint a gumi minősége. mindenesetre értelmes gumi esetén egy alsószériás conti, jól ragasztva, jobb lesz, mint egy top gumi,xarul ragasztva, pl tufo szalaggal, urambocsá Cadex-el). Bármit meg lehet mutatni, a mi dolgunk, hogy észrevegyük, ha kilóg a lóláb.
Tévedés ne essék, nem állítom,hog a TLR rendszer nem való semmire, vagy nem jó. Nekem inkább az a vicces, ahogy az
überallest mindenáron be akarják bizonyítani, holott annyi bőven elég lenne, hogy nem defektel le olyan könnyen. és ez nem a defektej miatt van,mert azt bármibe lehet tenni, hanem nincs belső, így nincs felütéses defekt (régen ez a szingó felsőbbrendűségéhez épp elég indok volt, gondolom, ettől többet kellett villantani). Szúrt az van, de az mindnél van és tejet lehet tenni mindegyikbe,csak ki az isten rakna a sima belsősbe,amikor egyszerűbb a pótbelsőt vinni a zsebbe
csendben mondom, azt se vették figyelembe, hogy a szingók laza 2 barral fentebb ugyanazt a komfortot tudják, de ugyanarra a nyomásra fújták... és még ott van a méret. ilyen sima felületű pályán, vagy görgőn, a keményebb gumi jobban gurul sokkal. azt már én is megfigyeltem jó úton, hiába szélesebb egy gumi, abba többet kell betolni, azonos gördüléshez. 22 kontra 25 esetén kb egy barral többet. Így a 23-as gumma előnyt élvezett a 25-ös helyett, mellesleg azt is el tudom képzelni, aerodinamikailag jobb egységet alkotott a felnivel. 6 éve még nem 28 széles felnik voltak. A Corsa kicsit ballonosabb,mint a ráírt méret. 6 éve a 24mm széles felnik voltak divatban, kb pont ennyi egy 23-as Corsa mérve.
de semmi extra, csak ne higgy el mindent első blikkre, mert lehet van benne egy kis kanyar