Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Kerékpározás
Re: Kerékpározás
A mérve 26mm szerintem egy jó kompromisszum. De ez, így,lehet ráírva 28, de a felni miatt inkább 26. Elgondolkodnék a 26oshoz írt 7 baron
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Igen, a külső szélesség 25 körül van. A Ksyriumnál viszont a belső 13,3, a külső meg 19,2. Ehhez képest tényleg sokkal szélesebb a Vittoria, viszont sehol sincs a legelvetemültebb, modern traktorkerekhez, amik belül 25, kívül 30mm-esek. Egy ilyenen a 28-as Speci nem 26, mint most, hanem 30,5mm lenne.revox írta: ↑2023.09.19., kedd 23:11
ááá, nálam az Ati gumijánál szintén érett a leszedőtörés, csak amikor éreztem, hogy kezdi elérni azt a határt, hogy megindul a kontrakciós folyamat, visszaengedtem és fogástváltottam.. de már homályos, szerintem nálam nem tört semmi, de nagyon kínlódtam vele és határozottan az maradt meg. hogy TL, mert azon vakaróztam, mi értelme ennek a guminak, ha úgyis belsővel van használva. meg magamtól nem találok ki ilyet. nekem gyanús, hogy kifogtam azt az időszakot, amikor a tévedésgumi volt fent. persze, hozzám centrírozni jött, csak ahnoz le kellett gumizni. gondolkodtam, hogy vissza se teszem, kínlódjon, aki akar. Becsületből felkkínlódtam, de az egyik belsőt sikerült becsípni
a 17-es az első lépés volt a 14-15ös világból kilépni, általában 25ös gumikkal. de így legalább nem lesz körte. gondolom, akkor a külső felniszélesség 24-25mm körül van. nem keskeny az szerintem. nekem a 24,5-es vision metron már kimondottan robosztusnak tűnik, afféle tank. nagyon xar utakhoz előszeretettel veszem elő.
Tedd előre a 26-ost... lehet nem sokkal lenne keskenyebb. legfeljebb kicsit profilmagasságban kisebb. a continál is az attack/force párosnál az első gumi 2-vel kisebb. nekem sokáig ez volt a 22/24 verzióban. aztán a 17-es felnikhez jött a 23/25 változat. jelenleg nem tudom, van e nagyobb. Nagyon versenygumk, leheletnyi futófelülettel. Gyors. de gyorsan el is kopik, már nem használom. De van benne logika. a terhelés kb 40/60% a hátsó kerék javára.
Re: Kerékpározás
lehet nem is az voltasebestyen írta: ↑2023.09.19., kedd 22:42Én még az összes TL abroncsot felraktam eddig szerszám nélkül.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
ááá, nálam az Ati gumijánál szintén érett a leszedőtörés, csak amikor éreztem, hogy kezdi elérni azt a határt, hogy megindul a kontrakciós folyamat, visszaengedtem és fogástváltottam.. de már homályos, szerintem nálam nem tört semmi, de nagyon kínlódtam vele és határozottan az maradt meg. hogy TL, mert azon vakaróztam, mi értelme ennek a guminak, ha úgyis belsővel van használva. meg magamtól nem találok ki ilyet. nekem gyanús, hogy kifogtam azt az időszakot, amikor a tévedésgumi volt fent. persze, hozzám centrírozni jött, csak ahnoz le kellett gumizni. gondolkodtam, hogy vissza se teszem, kínlódjon, aki akar. Becsületből felkkínlódtam, de az egyik belsőt sikerült becsípnipärt írta: ↑2023.09.19., kedd 21:57A sima Conti 5000 nagyon könnyen felrakható, a legvégén egy pattintás a kis műanyag szerszámmal és kész. Régi szép idők.
Ja, azt nem írtam még, hogy a Speci külső elvileg 28-as, de a 17mm belső szélességű felnin ez csak kb. 26mm. Régen ez egy eszméletlen széles felninek számított volna, ma kifejezetten a keskenyebbek közt van. Mivel a Bike24-en csak két darab 28mm-es volt készleten, harmadiknak - tartaléknak - egy 26-ost rendeltem, amit szerintem vissza fogok küldeni, mert az feltéve jóval keskenyebb lenne, mint a régi 25-ös Conti, talán ha 23-24mm. Eszméletlen tempóban szélesedtek a felnik az utóbbi években és a külsők szélességét már ilyeneken mérik.
a 17-es az első lépés volt a 14-15ös világból kilépni, általában 25ös gumikkal. de így legalább nem lesz körte. gondolom, akkor a külső felniszélesség 24-25mm körül van. nem keskeny az szerintem. nekem a 24,5-es vision metron már kimondottan robosztusnak tűnik, afféle tank. nagyon xar utakhoz előszeretettel veszem elő.
Tedd előre a 26-ost... lehet nem sokkal lenne keskenyebb. legfeljebb kicsit profilmagasságban kisebb. a continál is az attack/force párosnál az első gumi 2-vel kisebb. nekem sokáig ez volt a 22/24 verzióban. aztán a 17-es felnikhez jött a 23/25 változat. jelenleg nem tudom, van e nagyobb. Nagyon versenygumk, leheletnyi futófelülettel. Gyors. de gyorsan el is kopik, már nem használom. De van benne logika. a terhelés kb 40/60% a hátsó kerék javára.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Az enyémet nem tudnád. Kár, hogy nem lőttem egy képet szerelés közben, bár nem is voltam olyan állapotban. Úgy nézett ki, mintha 26-os montikerékre próbálnék rágyógyítani egy 27-es országúti külsőt.
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5830
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7166
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Én még az összes TL abroncsot felraktam eddig szerszám nélkül.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
A sima Conti 5000 nagyon könnyen felrakható, a legvégén egy pattintás a kis műanyag szerszámmal és kész. Régi szép idők.
Ja, azt nem írtam még, hogy a Speci külső elvileg 28-as, de a 17mm belső szélességű felnin ez csak kb. 26mm. Régen ez egy eszméletlen széles felninek számított volna, ma kifejezetten a keskenyebbek közt van. Mivel a Bike24-en csak két darab 28mm-es volt készleten, harmadiknak - tartaléknak - egy 26-ost rendeltem, amit szerintem vissza fogok küldeni, mert az feltéve jóval keskenyebb lenne, mint a régi 25-ös Conti, talán ha 23-24mm. Eszméletlen tempóban szélesedtek a felnik az utóbbi években és a külsők szélességét már ilyeneken mérik.
Ja, azt nem írtam még, hogy a Speci külső elvileg 28-as, de a 17mm belső szélességű felnin ez csak kb. 26mm. Régen ez egy eszméletlen széles felninek számított volna, ma kifejezetten a keskenyebbek közt van. Mivel a Bike24-en csak két darab 28mm-es volt készleten, harmadiknak - tartaléknak - egy 26-ost rendeltem, amit szerintem vissza fogok küldeni, mert az feltéve jóval keskenyebb lenne, mint a régi 25-ös Conti, talán ha 23-24mm. Eszméletlen tempóban szélesedtek a felnik az utóbbi években és a külsők szélességét már ilyeneken mérik.
Re: Kerékpározás
biztos. mert nekem az rémlik. azt mondtad, hogy TL, csak belsővel. mer egy sima clincherhez képest azért nagy xopás volt, de felment. de nekem nagyon az rémlik, hogy TL volt nálam, de a latexxel. arra emléxem, a másodiknál a peremet bekínlódtam középre, úgy könnyebben felment a másik fele, nem feszült annyira az egész.AAttila írta: ↑2023.09.19., kedd 20:41Ati gp5000-e normál gumi volt. Azzal semmi baj. Volt már olyan,hogy a boltban TL verziót adtak (véletlenül). Azt hittem le...opom magam mire feltettem. Annak a peremét átjuttatni a felni peremén, hááááááááááááááááááááááát.... 3 felrakót törtem el, az ujjaim,tenyerem cafatokban. Azz hittem már afelni peremét is eltöröm. szóval Te az egyszerű verziót kaptad Szerencsére soha nem volt vele defektem és a cserénél már néztem,hogy mi van a dobozra írvarevox írta: ↑2023.09.19., kedd 16:37ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.
aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.
amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem)
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.
de. ha mégse TL volt, akkor a conti jól bekaphatja. férfimunka volt az fix, de nem ennyire, mint írtátok
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
a 105öst nem tudom, de a 6800as hátsó nem rossz. az is olyan kis egyszerűbbnek tűnik, de jók a keresztmetszetek valszeg, mert merev váltó. szerintem jobb, feszesebb, mint a 6700. a valamikori elsőgenerációs montis xt shadow volt ilyen gyors és direkt. pöcinted és bedurrantja jól a fokozatot felfele és lefele is. A reactonál azért maradtam a 6700 szettnél, mert ahhoz baromi jó sorokat lehet pakolni, műanyagmentes. de alapvetően azt tapasztalom, a 6800 váltása feszesebb, könyörtelenebb, jó ertelemben. azóta sikerült kitopogni a 11sebességes értelmesebb sorokat is, nem veszett fejsze nyele de nem is kell tőle nagyon tartani, mert 23 vagy 25 végű sorokat lehet jókat venni, de a sram 11-28-assa is (érdekes módon) tökéletesen passzolt a kmc dlc láncommal, amivel a 11-26os sram nem (azt kellett áthézagolni).
cserébe a 9000-es dura ace-ról nem sok maradt meg. szép volt, könnyű, de nem emléxem rá úgy, mekkorát vert.. igaz, az villanyos volt
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Ati gp5000-e normál gumi volt. Azzal semmi baj. Volt már olyan,hogy a boltban TL verziót adtak (véletlenül). Azt hittem le...opom magam mire feltettem. Annak a peremét átjuttatni a felni peremén, hááááááááááááááááááááááát.... 3 felrakót törtem el, az ujjaim,tenyerem cafatokban. Azz hittem már afelni peremét is eltöröm. szóval Te az egyszerű verziót kaptad Szerencsére soha nem volt vele defektem és a cserénél már néztem,hogy mi van a dobozra írvarevox írta: ↑2023.09.19., kedd 16:37ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.
aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.
amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem)
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.
Re: Kerékpározás
Ilyen megtámasztást bizt lehet mókolni a 10es váltókhoz is. Bár elvoltam nèlküle, nem hülyesèg.pärt írta: ↑2023.09.19., kedd 19:31Ja, úgy értettem, hogy új dolog, hogy az én antikvitásaimhoz képest. A 6700 első váltó egy kozmetikázott 6600, szóval gyakorlatilag egy generáció, ott még nem volt.
Ha valahol lehet fogást találni a 7800-as Dura-mon (hobbista szinten), akkor az az első váltás. Az új első váltók, no meg az üreges lánctányér sokkal merevebbek.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Az jó, ha a kattanás megvan. Akkor a karok és vàltó jónak tünik. Láma dolog, de, ha van új bowden a rendszerbe, a bowdenvégkupak is lehet roxxul feltéve a bowdenre. Szerintem nagy baj nincs. Kb ilyenkor kell mindent leszedni,venni új bowdenszettet venni és kitakarítva mindent újrapakolni.kb ebben a korban van 7 évesenst81 írta: ↑2023.09.19., kedd 19:35Ha jól emlékszem, kattan egyet, de nem mozog. Részben a vázban mennek a bowdenek (Wilier Team GTR 2017).revox írta: ↑2023.09.19., kedd 17:28az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)
Elgurultam a szerelőmhöz. Ismét beállította. Úgy néz ki, mintha időről-időre lazulna a bowden...
Pärt, az útmutatót áttanulmányozom, köszönöm!
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Ha jól emlékszem, kattan egyet, de nem mozog. Részben a vázban mennek a bowdenek (Wilier Team GTR 2017).revox írta: ↑2023.09.19., kedd 17:28az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)st81 írta: ↑2023.09.19., kedd 17:026 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?asebestyen írta: ↑2023.09.19., kedd 14:49
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg.
Elgurultam a szerelőmhöz. Ismét beállította. Úgy néz ki, mintha időről-időre lazulna a bowden...
Pärt, az útmutatót áttanulmányozom, köszönöm!
Amplifiers: Accuphase E-370, Denon AVR-3808
Sources: Popcorn A-410, Lindemann Limetree, EVGA Nu Audio Pro-Audio-gd NFB-29
Loudspeakers: Quadral Montan 9, Base 9, Signum 20, Velodyne cht-8r, Audioquest Nighthawk Carbon
TV: Panasonic 50GT60
Connect: "Fapaci-féle" Luxor Gold.
Sources: Popcorn A-410, Lindemann Limetree, EVGA Nu Audio Pro-Audio-gd NFB-29
Loudspeakers: Quadral Montan 9, Base 9, Signum 20, Velodyne cht-8r, Audioquest Nighthawk Carbon
TV: Panasonic 50GT60
Connect: "Fapaci-féle" Luxor Gold.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Ja, úgy értettem, hogy új dolog, hogy az én antikvitásaimhoz képest. A 6700 első váltó egy kozmetikázott 6600, szóval gyakorlatilag egy generáció, ott még nem volt.
Ha valahol lehet fogást találni a 7800-as Dura-mon (hobbista szinten), akkor az az első váltás. Az új első váltók, no meg az üreges lánctányér sokkal merevebbek.
Ha valahol lehet fogást találni a 7800-as Dura-mon (hobbista szinten), akkor az az első váltás. Az új első váltók, no meg az üreges lánctányér sokkal merevebbek.
Re: Kerékpározás
Hazaértem gyors előszedtem bicókat. Már a 6800ason is van. Akkor, röpke félórát elidőztem a két 11sebis bicajjal, megkeresve a tökéletes érintőfogást. Affèle azimutként is funkcionál, a keretet szögben forgatja, hogy be lehessen párhuzamosítani a lánccal. Bár ezt nem használom ki, egy fölös feszültségforrás.
A 6700ason még nem látok ilyet.
Értelme bizt van, mert jól ellentart a csavarásnak. A pinarellon jól àllt, az axxonyén ki se volt mozdítva gyári állapotából. A pina jobban is váltott elől. Most az axxonyè is kezelhetőbb lett valamivel.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Ez új dolog, a feszességállító csavarral egyetemben. Tetszik az a váltó, bizalomgerjesztően széles a csuklópontoknál, nagyon stabil lehet. A hátsó már nem annyira, azon látszik kicsit a spórolás.
Re: Kerékpározás
ez nekem is új... sose figyeltem, de lehet a régebbieken nincs?pärt írta: ↑2023.09.19., kedd 17:26
Nem tudom, mennyire szoktál/tudsz/szeretsz szerelni, de ez elég részletes, pontos leírás.
https://cycling-obsession.com/installat ... erailleur/
Érdemes függetlenedni a szerelőktől, legalább az ilyen alap dolgokban.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)st81 írta: ↑2023.09.19., kedd 17:026 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?asebestyen írta: ↑2023.09.19., kedd 14:49Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg.st81 írta: ↑2023.09.19., kedd 14:32Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nem tudom, mennyire szoktál/tudsz/szeretsz szerelni, de ez elég részletes, pontos leírás.st81 írta: ↑2023.09.19., kedd 17:026 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?asebestyen írta: ↑2023.09.19., kedd 14:49Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg.st81 írta: ↑2023.09.19., kedd 14:32Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
https://cycling-obsession.com/installat ... erailleur/
Érdemes függetlenedni a szerelőktől, legalább az ilyen alap dolgokban.
Re: Kerékpározás
vagy bowden. alul, hogy van elvezetve a középrész alatt,mellet,benne,stb... nem az koszolódott el? sokszor ott a bowden szabadon van. be szoktam húzni szilikoncsőbe,vagy miafeneaz... teflon? passz...
parasztba egy kis wd40 is segíthet átmenetileg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?asebestyen írta: ↑2023.09.19., kedd 14:49Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg.st81 írta: ↑2023.09.19., kedd 14:32Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Amplifiers: Accuphase E-370, Denon AVR-3808
Sources: Popcorn A-410, Lindemann Limetree, EVGA Nu Audio Pro-Audio-gd NFB-29
Loudspeakers: Quadral Montan 9, Base 9, Signum 20, Velodyne cht-8r, Audioquest Nighthawk Carbon
TV: Panasonic 50GT60
Connect: "Fapaci-féle" Luxor Gold.
Sources: Popcorn A-410, Lindemann Limetree, EVGA Nu Audio Pro-Audio-gd NFB-29
Loudspeakers: Quadral Montan 9, Base 9, Signum 20, Velodyne cht-8r, Audioquest Nighthawk Carbon
TV: Panasonic 50GT60
Connect: "Fapaci-féle" Luxor Gold.
Re: Kerékpározás
ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.
aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.
amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem)
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Az új kerekekre először a régi Conti 5000-ek mentek, amik már sokat tapasztaltak az életben, de azoknál is sírtam. A perembe vulkanizált aramidszálak nem nyúlnak, ha nyúlnának, alkalmatlanok lennének a feladatra. Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.revox írta: ↑2023.09.19., kedd 15:38
én nem játszok tublessel,de valsz azt csinálnám,ha ennyire macerás, hogy egy alufelnire felgyikolnám sima belsővel és felküldeném 10 bar környékére és ugyanígy hagynám állni, ill jópárszor felraknám, hogy az éles bevetésen már kicsit menjen könnyebben.
...a másik,mint bekopás... a friss gumi szerkezete nincs betörve. a futófelülete se. A gördülése még ilyenkor lehet problémásabb, de szerintem kb 100 kili megtétele után az is beáll és jobban fog teljesíteni. bár ez igaz,bármilyen gumira, de első úton nagy csodát semmi nem fog produkálni. a nem irányos gumit érdemes is jelölni,merre van bekopva (nyilván nem a kopás miatt,hanem a szerkezete milyen irányba igazodott a gördüléshez). ha nem is jelent túl sokat, a drótok is átkopnak -állítólag- másik irányba idővel, a gumi is át fog, de a lelki békém miatt én rajzolgatom a nyilakat,amikor leveszem és visszateszem.
Ezzel együtt is lehetnek kis különbségek gyártónként, mind kerék, mind külső esetében. Ezek a kis különbségek tényleg minimálisak, de komolyan befolyásolhatják a szerelhetőséget, mert egy-két tized százalék eltérés az több millimétert is jelenthet kerületben.
Re: Kerékpározás
Szalon fijjú nem beszél ám hülyeséget...
Szingónál alap, hogy megveszed, felkínlódod egy felnire (ami nem két perc lesz és nem egyszer veszed szádra az Úr nevét), majd felpumpálod 10-12 barra és hagyod állni 1-2 napig. Én sokszor többet hagyom, meg közben leveszem még egy-kétszer és újra felnyomom, hogy táguljon, mert egy vadi nyú szingót, főleg ha az pl Continental, még Fekete Laci se rak fel nyersen, ha már ragasztózva is van. Ha fel is rakja,abban nem lesz köszönet
én nem játszok tublessel,de valsz azt csinálnám,ha ennyire macerás, hogy egy alufelnire felgyikolnám sima belsővel és felküldeném 10 bar környékére és ugyanígy hagynám állni, ill jópárszor felraknám, hogy az éles bevetésen már kicsit menjen könnyebben.
a másik,mint bekopás... a friss gumi szerkezete nincs betörve. a futófelülete se. A gördülése még ilyenkor lehet problémásabb, de szerintem kb 100 kili megtétele után az is beáll és jobban fog teljesíteni. bár ez igaz,bármilyen gumira, de első úton nagy csodát semmi nem fog produkálni. a nem irányos gumit érdemes is jelölni,merre van bekopva (nyilván nem a kopás miatt,hanem a szerkezete milyen irányba igazodott a gördüléshez). ha nem is jelent túl sokat, a drótok is átkopnak -állítólag- másik irányba idővel, a gumi is át fog, de a lelki békém miatt én rajzolgatom a nyilakat,amikor leveszem és visszateszem.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Garázs az, hiába rakták be a derékgyötrő dizájnfoteleket. De ja, ezekhez vörös téglafal, réz lámpa, fekete -fehér TdF fotó illene. Meg ez bringaboltos tárolás, úgy szép, ha oldalról látszanak.