Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

A mérve 26mm szerintem egy jó kompromisszum. De ez, így,lehet ráírva 28, de a felni miatt inkább 26. Elgondolkodnék a 26oshoz írt 7 baron :smile29:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2023.09.19., kedd 23:11

ááá, nálam az Ati gumijánál szintén érett a leszedőtörés, csak amikor éreztem, hogy kezdi elérni azt a határt, hogy megindul a kontrakciós folyamat, visszaengedtem és fogástváltottam.. de már homályos, szerintem nálam nem tört semmi, de nagyon kínlódtam vele és határozottan az maradt meg. hogy TL, mert azon vakaróztam, mi értelme ennek a guminak, ha úgyis belsővel van használva. meg magamtól nem találok ki ilyet. nekem gyanús, hogy kifogtam azt az időszakot, amikor a tévedésgumi volt fent. persze, hozzám centrírozni jött, csak ahnoz le kellett gumizni. gondolkodtam, hogy vissza se teszem, kínlódjon, aki akar. Becsületből felkkínlódtam, de az egyik belsőt sikerült becsípni :D

a 17-es az első lépés volt a 14-15ös világból kilépni, általában 25ös gumikkal. de így legalább nem lesz körte. gondolom, akkor a külső felniszélesség 24-25mm körül van. nem keskeny az szerintem. nekem a 24,5-es vision metron már kimondottan robosztusnak tűnik, afféle tank. nagyon xar utakhoz előszeretettel veszem elő.
Tedd előre a 26-ost... lehet nem sokkal lenne keskenyebb. legfeljebb kicsit profilmagasságban kisebb. a continál is az attack/force párosnál az első gumi 2-vel kisebb. nekem sokáig ez volt a 22/24 verzióban. aztán a 17-es felnikhez jött a 23/25 változat. jelenleg nem tudom, van e nagyobb. Nagyon versenygumk, leheletnyi futófelülettel. Gyors. de gyorsan el is kopik, már nem használom. De van benne logika. a terhelés kb 40/60% a hátsó kerék javára.
Igen, a külső szélesség 25 körül van. A Ksyriumnál viszont a belső 13,3, a külső meg 19,2. Ehhez képest tényleg sokkal szélesebb a Vittoria, viszont sehol sincs a legelvetemültebb, modern traktorkerekhez, amik belül 25, kívül 30mm-esek. Egy ilyenen a 28-as Speci nem 26, mint most, hanem 30,5mm lenne.
IMG20230919233811.jpg

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 22:42
Én még az összes TL abroncsot felraktam eddig szerszám nélkül.
lehet nem is az volt :kapdelm:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.19., kedd 21:57
A sima Conti 5000 nagyon könnyen felrakható, a legvégén egy pattintás a kis műanyag szerszámmal és kész. Régi szép idők.

Ja, azt nem írtam még, hogy a Speci külső elvileg 28-as, de a 17mm belső szélességű felnin ez csak kb. 26mm. Régen ez egy eszméletlen széles felninek számított volna, ma kifejezetten a keskenyebbek közt van. Mivel a Bike24-en csak két darab 28mm-es volt készleten, harmadiknak - tartaléknak - egy 26-ost rendeltem, amit szerintem vissza fogok küldeni, mert az feltéve jóval keskenyebb lenne, mint a régi 25-ös Conti, talán ha 23-24mm. Eszméletlen tempóban szélesedtek a felnik az utóbbi években és a külsők szélességét már ilyeneken mérik.
ááá, nálam az Ati gumijánál szintén érett a leszedőtörés, csak amikor éreztem, hogy kezdi elérni azt a határt, hogy megindul a kontrakciós folyamat, visszaengedtem és fogástváltottam.. de már homályos, szerintem nálam nem tört semmi, de nagyon kínlódtam vele és határozottan az maradt meg. hogy TL, mert azon vakaróztam, mi értelme ennek a guminak, ha úgyis belsővel van használva. meg magamtól nem találok ki ilyet. nekem gyanús, hogy kifogtam azt az időszakot, amikor a tévedésgumi volt fent. persze, hozzám centrírozni jött, csak ahnoz le kellett gumizni. gondolkodtam, hogy vissza se teszem, kínlódjon, aki akar. Becsületből felkkínlódtam, de az egyik belsőt sikerült becsípni :D

a 17-es az első lépés volt a 14-15ös világból kilépni, általában 25ös gumikkal. de így legalább nem lesz körte. gondolom, akkor a külső felniszélesség 24-25mm körül van. nem keskeny az szerintem. nekem a 24,5-es vision metron már kimondottan robosztusnak tűnik, afféle tank. nagyon xar utakhoz előszeretettel veszem elő.
Tedd előre a 26-ost... lehet nem sokkal lenne keskenyebb. legfeljebb kicsit profilmagasságban kisebb. a continál is az attack/force párosnál az első gumi 2-vel kisebb. nekem sokáig ez volt a 22/24 verzióban. aztán a 17-es felnikhez jött a 23/25 változat. jelenleg nem tudom, van e nagyobb. Nagyon versenygumk, leheletnyi futófelülettel. Gyors. de gyorsan el is kopik, már nem használom. De van benne logika. a terhelés kb 40/60% a hátsó kerék javára.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Az enyémet nem tudnád. Kár, hogy nem lőttem egy képet szerelés közben, bár nem is voltam olyan állapotban. Úgy nézett ki, mintha 26-os montikerékre próbálnék rágyógyítani egy 27-es országúti külsőt.

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5830
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7166
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Én még az összes TL abroncsot felraktam eddig szerszám nélkül.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

A sima Conti 5000 nagyon könnyen felrakható, a legvégén egy pattintás a kis műanyag szerszámmal és kész. Régi szép idők.

Ja, azt nem írtam még, hogy a Speci külső elvileg 28-as, de a 17mm belső szélességű felnin ez csak kb. 26mm. Régen ez egy eszméletlen széles felninek számított volna, ma kifejezetten a keskenyebbek közt van. Mivel a Bike24-en csak két darab 28mm-es volt készleten, harmadiknak - tartaléknak - egy 26-ost rendeltem, amit szerintem vissza fogok küldeni, mert az feltéve jóval keskenyebb lenne, mint a régi 25-ös Conti, talán ha 23-24mm. Eszméletlen tempóban szélesedtek a felnik az utóbbi években és a külsők szélességét már ilyeneken mérik.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2023.09.19., kedd 20:41
revox írta:
2023.09.19., kedd 16:37
pärt írta:
2023.09.19., kedd 16:00
Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.
ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.

aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.

amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem) :kapdelm:
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.
Ati gp5000-e normál gumi volt. Azzal semmi baj. Volt már olyan,hogy a boltban TL verziót adtak (véletlenül). Azt hittem le...opom magam mire feltettem. Annak a peremét átjuttatni a felni peremén, hááááááááááááááááááááááát.... 3 felrakót törtem el, az ujjaim,tenyerem cafatokban. Azz hittem már afelni peremét is eltöröm.:smile30: szóval Te az egyszerű verziót kaptad ;peace; Szerencsére soha nem volt vele defektem és a cserénél már néztem,hogy mi van a dobozra írva :D
biztos. mert nekem az rémlik. azt mondtad, hogy TL, csak belsővel. mer egy sima clincherhez képest azért nagy xopás volt, de felment. de nekem nagyon az rémlik, hogy TL volt nálam, de a latexxel. arra emléxem, a másodiknál a peremet bekínlódtam középre, úgy könnyebben felment a másik fele, nem feszült annyira az egész. :D
de. ha mégse TL volt, akkor a conti jól bekaphatja. férfimunka volt az fix, de nem ennyire, mint írtátok :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.19., kedd 18:16
Ez új dolog, a feszességállító csavarral egyetemben. Tetszik az a váltó, bizalomgerjesztően széles a csuklópontoknál, nagyon stabil lehet. A hátsó már nem annyira, azon látszik kicsit a spórolás.
a 105öst nem tudom, de a 6800as hátsó nem rossz. az is olyan kis egyszerűbbnek tűnik, de jók a keresztmetszetek valszeg, mert merev váltó. szerintem jobb, feszesebb, mint a 6700. a valamikori elsőgenerációs montis xt shadow volt ilyen gyors és direkt. pöcinted és bedurrantja jól a fokozatot felfele és lefele is. A reactonál azért maradtam a 6700 szettnél, mert ahhoz baromi jó sorokat lehet pakolni, műanyagmentes. de alapvetően azt tapasztalom, a 6800 váltása feszesebb, könyörtelenebb, jó ertelemben. azóta sikerült kitopogni a 11sebességes értelmesebb sorokat is, nem veszett fejsze nyele :rolleyes: de nem is kell tőle nagyon tartani, mert 23 vagy 25 végű sorokat lehet jókat venni, de a sram 11-28-assa is (érdekes módon) tökéletesen passzolt a kmc dlc láncommal, amivel a 11-26os sram nem (azt kellett áthézagolni).

cserébe a 9000-es dura ace-ról nem sok maradt meg. szép volt, könnyű, de nem emléxem rá úgy, mekkorát vert.. igaz, az villanyos volt
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5149
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3125

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2023.09.19., kedd 16:37
pärt írta:
2023.09.19., kedd 16:00
Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.
ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.

aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.

amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem) :kapdelm:
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.
Ati gp5000-e normál gumi volt. Azzal semmi baj. Volt már olyan,hogy a boltban TL verziót adtak (véletlenül). Azt hittem le...opom magam mire feltettem. Annak a peremét átjuttatni a felni peremén, hááááááááááááááááááááááát.... 3 felrakót törtem el, az ujjaim,tenyerem cafatokban. Azz hittem már afelni peremét is eltöröm.:smile30: szóval Te az egyszerű verziót kaptad ;peace; Szerencsére soha nem volt vele defektem és a cserénél már néztem,hogy mi van a dobozra írva :D

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.19., kedd 19:31
Ja, úgy értettem, hogy új dolog, hogy az én antikvitásaimhoz képest. :D A 6700 első váltó egy kozmetikázott 6600, szóval gyakorlatilag egy generáció, ott még nem volt.
Ha valahol lehet fogást találni a 7800-as Dura-mon (hobbista szinten), akkor az az első váltás. Az új első váltók, no meg az üreges lánctányér sokkal merevebbek.
Ilyen megtámasztást bizt lehet mókolni a 10es váltókhoz is. Bár elvoltam nèlküle, nem hülyesèg.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

st81 írta:
2023.09.19., kedd 19:35
revox írta:
2023.09.19., kedd 17:28
st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02


6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)
Ha jól emlékszem, kattan egyet, de nem mozog. Részben a vázban mennek a bowdenek (Wilier Team GTR 2017).
Elgurultam a szerelőmhöz. Ismét beállította. Úgy néz ki, mintha időről-időre lazulna a bowden...
Pärt, az útmutatót áttanulmányozom, köszönöm!
Az jó, ha a kattanás megvan. Akkor a karok és vàltó jónak tünik. Láma dolog, de, ha van új bowden a rendszerbe, a bowdenvégkupak is lehet roxxul feltéve a bowdenre. Szerintem nagy baj nincs. Kb ilyenkor kell mindent leszedni,venni új bowdenszettet venni és kitakarítva mindent újrapakolni.kb ebben a korban van 7 évesen
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 214

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

revox írta:
2023.09.19., kedd 17:28
st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49


Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)
Ha jól emlékszem, kattan egyet, de nem mozog. Részben a vázban mennek a bowdenek (Wilier Team GTR 2017).
Elgurultam a szerelőmhöz. Ismét beállította. Úgy néz ki, mintha időről-időre lazulna a bowden...
Pärt, az útmutatót áttanulmányozom, köszönöm!
Amplifiers: Accuphase E-370, Denon AVR-3808
Sources: Popcorn A-410, Lindemann Limetree, EVGA Nu Audio Pro-Audio-gd NFB-29
Loudspeakers: Quadral Montan 9, Base 9, Signum 20, Velodyne cht-8r, Audioquest Nighthawk Carbon
TV: Panasonic 50GT60
Connect: "Fapaci-féle" Luxor Gold.

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ja, úgy értettem, hogy új dolog, hogy az én antikvitásaimhoz képest. :D A 6700 első váltó egy kozmetikázott 6600, szóval gyakorlatilag egy generáció, ott még nem volt.
Ha valahol lehet fogást találni a 7800-as Dura-mon (hobbista szinten), akkor az az első váltás. Az új első váltók, no meg az üreges lánctányér sokkal merevebbek.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.19., kedd 18:16
Ez új dolog, a feszességállító csavarral egyetemben. Tetszik az a váltó, bizalomgerjesztően széles a csuklópontoknál, nagyon stabil lehet. A hátsó már nem annyira, azon látszik kicsit a spórolás.
Hazaértem gyors előszedtem bicókat. Már a 6800ason is van. Akkor, röpke félórát elidőztem a két 11sebis bicajjal, megkeresve a tökéletes érintőfogást. Affèle azimutként is funkcionál, a keretet szögben forgatja, hogy be lehessen párhuzamosítani a lánccal. Bár ezt nem használom ki, egy fölös feszültségforrás.
A 6700ason még nem látok ilyet.
Értelme bizt van, mert jól ellentart a csavarásnak. A pinarellon jól àllt, az axxonyén ki se volt mozdítva gyári állapotából. A pina jobban is váltott elől. Most az axxonyè is kezelhetőbb lett valamivel.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ez új dolog, a feszességállító csavarral egyetemben. Tetszik az a váltó, bizalomgerjesztően széles a csuklópontoknál, nagyon stabil lehet. A hátsó már nem annyira, azon látszik kicsit a spórolás.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.19., kedd 17:26

Nem tudom, mennyire szoktál/tudsz/szeretsz szerelni, de ez elég részletes, pontos leírás.
https://cycling-obsession.com/installat ... erailleur/
Érdemes függetlenedni a szerelőktől, legalább az ilyen alap dolgokban. :rolleyes:
ez nekem is új... sose figyeltem, de lehet a régebbieken nincs? gondolkodik.gif

Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
Nem tudom, mennyire szoktál/tudsz/szeretsz szerelni, de ez elég részletes, pontos leírás.
https://cycling-obsession.com/installat ... erailleur/
Érdemes függetlenedni a szerelőktől, legalább az ilyen alap dolgokban. :rolleyes:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02

6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
vagy bowden. alul, hogy van elvezetve a középrész alatt,mellet,benne,stb... nem az koszolódott el? sokszor ott a bowden szabadon van. be szoktam húzni szilikoncsőbe,vagy miafeneaz... teflon? passz...
parasztba egy kis wd40 is segíthet átmenetileg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 214

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
Amplifiers: Accuphase E-370, Denon AVR-3808
Sources: Popcorn A-410, Lindemann Limetree, EVGA Nu Audio Pro-Audio-gd NFB-29
Loudspeakers: Quadral Montan 9, Base 9, Signum 20, Velodyne cht-8r, Audioquest Nighthawk Carbon
TV: Panasonic 50GT60
Connect: "Fapaci-féle" Luxor Gold.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.09.19., kedd 16:00
Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.
ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.

aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.

amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem) :kapdelm:
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2023.09.19., kedd 15:38



én nem játszok tublessel,de valsz azt csinálnám,ha ennyire macerás, hogy egy alufelnire felgyikolnám sima belsővel és felküldeném 10 bar környékére és ugyanígy hagynám állni, ill jópárszor felraknám, hogy az éles bevetésen már kicsit menjen könnyebben.

...a másik,mint bekopás... a friss gumi szerkezete nincs betörve. a futófelülete se. A gördülése még ilyenkor lehet problémásabb, de szerintem kb 100 kili megtétele után az is beáll és jobban fog teljesíteni. bár ez igaz,bármilyen gumira, de első úton nagy csodát semmi nem fog produkálni. a nem irányos gumit érdemes is jelölni,merre van bekopva (nyilván nem a kopás miatt,hanem a szerkezete milyen irányba igazodott a gördüléshez). ha nem is jelent túl sokat, a drótok is átkopnak -állítólag- másik irányba idővel, a gumi is át fog, de a lelki békém miatt én rajzolgatom a nyilakat,amikor leveszem és visszateszem.
Az új kerekekre először a régi Conti 5000-ek mentek, amik már sokat tapasztaltak az életben, de azoknál is sírtam. A perembe vulkanizált aramidszálak nem nyúlnak, ha nyúlnának, alkalmatlanok lennének a feladatra. Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.
Ezzel együtt is lehetnek kis különbségek gyártónként, mind kerék, mind külső esetében. Ezek a kis különbségek tényleg minimálisak, de komolyan befolyásolhatják a szerelhetőséget, mert egy-két tized százalék eltérés az több millimétert is jelenthet kerületben.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12064
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3569
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2023.09.19., kedd 13:41

Amúgy meg jó hifistaként tudhatnád, hogy be kell ám járatni rendesen! ;)
Szalon fijjú nem beszél ám hülyeséget...
Szingónál alap, hogy megveszed, felkínlódod egy felnire (ami nem két perc lesz és nem egyszer veszed szádra az Úr nevét), majd felpumpálod 10-12 barra és hagyod állni 1-2 napig. Én sokszor többet hagyom, meg közben leveszem még egy-kétszer és újra felnyomom, hogy táguljon, mert egy vadi nyú szingót, főleg ha az pl Continental, még Fekete Laci se rak fel nyersen, ha már ragasztózva is van. Ha fel is rakja,abban nem lesz köszönet :D

én nem játszok tublessel,de valsz azt csinálnám,ha ennyire macerás, hogy egy alufelnire felgyikolnám sima belsővel és felküldeném 10 bar környékére és ugyanígy hagynám állni, ill jópárszor felraknám, hogy az éles bevetésen már kicsit menjen könnyebben.

a másik,mint bekopás... a friss gumi szerkezete nincs betörve. a futófelülete se. A gördülése még ilyenkor lehet problémásabb, de szerintem kb 100 kili megtétele után az is beáll és jobban fog teljesíteni. bár ez igaz,bármilyen gumira, de első úton nagy csodát semmi nem fog produkálni. a nem irányos gumit érdemes is jelölni,merre van bekopva (nyilván nem a kopás miatt,hanem a szerkezete milyen irányba igazodott a gördüléshez). ha nem is jelent túl sokat, a drótok is átkopnak -állítólag- másik irányba idővel, a gumi is át fog, de a lelki békém miatt én rajzolgatom a nyilakat,amikor leveszem és visszateszem.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3337
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4276
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Garázs az, hiába rakták be a derékgyötrő dizájnfoteleket. De ja, ezekhez vörös téglafal, réz lámpa, fekete -fehér TdF fotó illene. Meg ez bringaboltos tárolás, úgy szép, ha oldalról látszanak.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”