sok dolgot feszegetsz és sok igaz van abban, hogy a görgőn -sokan- jobb sebességet tudnak elérni, mitn az utcán. Nekem az első gondolatom az volt az első Vortex beüzemelése után,amit még aznap este eladtam, hogy aki erre felül, az hazavágja a hajtástechnikát (konkrétan emgfogalamzódott bennem, hogy ezt versenyzőknek TILOS használni). Ez persze arra igaz,akinek már van, kialakult a helyes hajtástechnikája. Egyszerűen,akárhogy próbáltam forgatni, ahogy az utcán forgatok, a görgővel nem lehetett, pont amiatt,amit leírtam, hogy nagyon hirtelen, direktbe kezd el fékezni, de ha jön a lejtő, fáziskéséssel engedi el a terhelést. de ez a darabosság igaz a sima,síkon történő hajtásra is, mert valahogy olyan módon imitálja a síkon keletkező ellenállást,hogy a szabályost közelítő, 360°-ban körbeforgatás nem azt mondom,hogy lehetetlen,de nehéz. az utcán ebben a száguldó test+kerékpár tömege segít, a hajtásodnak van egy ritmusa és akinél ez már ki van csiszolva, egy Vortex szintű görgő(tudod,ezt még a hátsókerék hajtja, nem direkt) igen meglepő tud lenni. amellett pszichésen is blokkol, mert amit írtam, ahhoz,hogy kb utcaélményt tudj tekerni, olyan puha áttételt kell választanod, amivel alig tudsz haladni, vagyis a görgő által mért sebességed olyan alacsony, hogy csak elveszi a kedved a tekeréstől. ez esetleg azzal orovosolható,amit tegnap írtam, hogy a speed és cadence én mérem (testsúlyból,magasságból,életkorból,nemből, stb... valsz egy elég bonyolult függvénnyel a Zwift ezt átfordítja a pályán elérhető sebességedre és a hozzá szükséges wattadatra), a görgő csak arra van, hogy a terepviszonyokat figyelembevéve, az ellenállást változtassa.
egyébként axxem a bazi nagy monstrum görgők ráznak is, ha macskakövön mégy :)
mindenesetre aki görgőzik, mind azt mondja, utcán nem tudja letenni az aszfaltra,amit görgőn letesz (ami teljesen jogos,hisz amiket elővezetsz, jóhogy, nem tudja produkálni a görgő, csak ad egy kis plussz ellenállást,ha mondjuk döcögős az út), nálam ez fordítva van a saját görgőmön, nem tudtam megszokni azt a hajtástechnikát,amit egy sima görgő megkövetelne. egy tacx flux-on nem tudom, mi lenne a helyzet. azzal egy bajom van, az axxony nem nagyon engedi
Aztán, míg tekertem, addig is elvoltam egy sima spinnigel is. a szerdai spinning intervallok,hegymenet, sprintek, stb... adtak annyi pluszt,hogy a szombat-vasárnapi éles bevetésen a kaptatóknál úgy meghúztam a sort, hogy volt olyan 20-22 éves srác,aki kiborított a kaptató teteje előtt, hogy neki ennyi volt, 190 a pulzusa. Egyik elcsípett mondat hátulról,amikor egy újabb autópálya felüljáróhoz értünk (alattomosan emelkedik, kb 1 kili hosszan, enyhén kezd és a vége már 4%, de itt illik nem váltani,hanem a meglévő áttételt kitekerni). na,xal odaértünk és annyit hallottam hátulról: "megint a hülye kezdi a hegyet?!"
(nyilván nem hegy,csak alattomos hegymenet, innen a neve).
summázva,aki fejlődni akar, az egy mezei spinninggel is tud,ráadásul az a hajtástechnikát is tökéletesíti, de legalább nem rontja el. A görgőt én kondigépnek és játéknak élem meg, de a hajtásával nem tudok megbarátkozni. ha valaki wattra, vagy pulzusra edz, esetleg sebességre, azt egy wattmérős pedállal spinninggel is megteheti, még Zwiftelhet is, csak úgy a terhelést magának kell odacsavarni, ha jön az etap és mellé a hajtástechnika is finomodik. görgőláz van, ezzel a kutya nem fog egyetérteni
de a merlin audio mindig máshogy gondolkodott