Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 684
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 372

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

AAttila írta:
2021.10.28., csüt. 18:59
geza123 írta:
2021.10.28., csüt. 18:53
Úgy néz ki, hogy ami idén elmaradt, jövőre bepótolják.
Én biztosan megyek. :D
https://www.nemzetisport.hu/kerekpar/gi ... ny-2857399
Akkor húzzál bele az wedzésekbe,ha indulni szeretnél ;peace;
Á, alig bírtam lebeszélni a Pro Tour csapatokat, hogy ne rám áldozzák a szabadkártyájukat, mert a rákövetkező következő 2 hétben nem érek rá. :D
Amúgy nézőnek gondoltam, és az merült fel, hogy akár közös tekeréssel is egybeköthetnénk. ;)
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5226
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3173

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

geza123 írta:
2021.10.28., csüt. 18:53
Úgy néz ki, hogy ami idén elmaradt, jövőre bepótolják.
Én biztosan megyek. :D
https://www.nemzetisport.hu/kerekpar/gi ... ny-2857399
Akkor húzzál bele az wedzésekbe,ha indulni szeretnél ;peace;

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 684
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 372

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

Úgy néz ki, hogy ami idén elmaradt, jövőre bepótolják.
Én biztosan megyek. :D
https://www.nemzetisport.hu/kerekpar/gi ... ny-2857399
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.10.28., csüt. 09:58

de revi-re is kenhetem/jük :D :
revox írta:
2021.10.27., szer. 10:24
ASebit néztem strava... Z1-ben 32-es átlag Wattopiában nem rossz....
itt is csak pulzustartomany es sebesseg es görgön elérve, holott tudjuk hogy az "korlátoltan korrekt", igazan korrekt görgön a teljesitmeny es a pulzus emlitese, sebességé inkább ne is.

ezt először nem értettem ,de leesett :D

a sebesség azért lehet érdekes, mert láttam, Sebi hol ment wattopiában. én is jártam már arra és tudom, hogy ott a 32-es átlag nem rossz. ezért írtam tegnap,ha görgőznék is,nagyjából 2-3 útvonalat váltogatnék, így a sebeségek is összevethetők lesznek. nem a valós élettel,de a fejlődés mindenképp figyelhető.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.10.28., csüt. 09:58
..persze lehet, hogy komoly versenyzök komoly görgötechnikaval sokmindent pontosan szimulalnak, igy az elegendöen jo eszköz (itt Szalon jut eszembe :D ) ebben is jo lehet

ez persze versenyzöknek relevansabb, kardio, keringesi, valamilyen szintü edzési stb. céllal nyilván ez alig/semennyire nem releváns
versenyzők nagyon sokáig szabadgörgőn forgattak. aztán volt,aki átpártolt egyszerűségi okobkól a sima görgőkre, de főleg verseny előtt láttam görgőzni embereket, melegítésként. a pro tourban meg egy 3-4 órás szakasz után még várt rájuk kétóra szabadgörgő, az izmokat fellazítani :D a smartot mostanában tolták rájuk. foggalmam sincs,mit és mennyit edzhetnek görgőn, de többnyire melegebb éghajlaton telelnek és kint edzenek, aztán náluk kezdődik az idény január körül "afrikai" körversenyekkel
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.10.28., csüt. 09:46

Legalább ketten vagyunk, mert én rohadtul utálom, csak azért használom, mert kell. ;peace;
:D :tutiok:

de persze, be van a dolgozó szorítva a sarokba, kb ez a megoldás egyedül, főleg,hogy a trénerek is erre adnak edzéstervet.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

asebestyen írta:
2021.10.28., csüt. 09:20
...Valamit félreértettél vagy szarul fogalmaztam, görgőre írt tervnél gondoltam. Utcai tekerésre nem lehet átfordítani, hisz minden szabadban tekerés is más még ugyanazon a szakaszon is, hisz a körülmények folyamatosan változnak. A görgőn a körülmények nem változnak, tehát a fejlődés követésére sokkal objektívebb, már ami a fizikai állapotot illeti. Vannak persze más bajok vele, amik szintén hozzájárulnak az összteljesítményhez. Illetve a terhelési görbéje is teljesen más, mint a szabadban tekerésnek.
Maga a görgő egy edző eszköz, nem több, nem a valóság szimulálása. Ezen a síkon vannak jobbak, rosszabbak.
szerintem ugyanazt es együtt értünk ...még revivel is ebben a kérdésben :-)

..bár néha vannak félreérthetö megfogalmazások, pl.:
asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 16:02
...Síkon Z1-ben tudok menni 30 körül görgőn, csak ugye meddig.... 40perces reco az semmi, nem mérvadó. Z2-ben tudok 30-32-t görgőn...
mert itt csak a sebesseg es pulzus van emlitve, de ugye a görgön a sebesseg ...kérdöjeles, illetve egy virtuális földtöl vagy új kábeltöl kategoriákat is ugrik ! ;peace;
görgön kapcsán szerencsesebbnek érzem a sebesség nem is említését, csak W es pulzus.

de revi-re is kenhetem/jük :D :
revox írta:
2021.10.27., szer. 10:24
ASebit néztem strava... Z1-ben 32-es átlag Wattopiában nem rossz....
itt is csak pulzustartomany es sebesseg es görgön elérve, holott tudjuk hogy az "korlátoltan korrekt", igazan korrekt görgön a teljesitmeny es a pulzus emlitese, sebességé inkább ne is.


persze szerintem (is): görgözni, valamifélét csinálni - nekünk teljes biztosan - jobb, mint semmit !!

ebben is érzek komoly igazságot:
revox írta:
2021.10.28., csüt. 09:15
..az első Vortex beüzemelése után,amit még aznap este eladtam, hogy aki erre felül, az hazavágja a hajtástechnikát (konkrétan emgfogalamzódott bennem, hogy ezt versenyzőknek TILOS használni). Ez persze arra igaz,akinek már van, kialakult a helyes hajtástechnikája. Egyszerűen,akárhogy próbáltam forgatni, ahogy az utcán forgatok, a görgővel nem lehetett...
..persze lehet, hogy komoly versenyzök komoly görgötechnikaval sokmindent pontosan szimulalnak, igy az elegendöen jo eszköz (itt Szalon jut eszembe :D ) ebben is jo lehet

ez persze versenyzöknek relevansabb, kardio, keringesi, valamilyen szintü edzési stb. céllal nyilván ez alig/semennyire nem releváns

revox írta:
2021.10.28., csüt. 09:33
...nyugi,Te is gyorsulsz :rolleyes: szemem a pályán. Géza is... Lacee is :smile53: mindenki. itt már csak én lassulok :D ;peace;
a lassulásba én is becsatlakozok ...és nekem nincs is honnan ! de kinek mi a cél, mennyi idöt akar/tud raszanni stb.

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.10.28., csüt. 09:42
asebestyen írta:
2021.10.28., csüt. 09:24
Tegyük fel úgy a kérdést, hogy onnantól, hogy kint nem tudsz menni, mi a jobb, ha nem tekersz, vagy ha a görgőt tekered? Nyilvánvalóan a valós kinti tekerést nem helyettesíti, de hát ilyet itt senki nem is állított. :)
én se mondtam,hogy ne görgőzzünk :rolleyes: csak elmesélem AVL mesternek, hogy mennyire valósághű a görgő, mert nagyon ezt feszegeti.
meg nekem már más, mert ha alapozás lenne a cél, versenyidényben, valsz a spinninget választanám, ill kint tekernék,ha nincs hó (már, ha nem lennének nyavalyáim. de épp ezért nem versenyzek,mert vannak). de mivel nekem nem kell alapoznom, így a játékot választom, ha sikerült tegnap helyretennem a görgőt. ha mégse válik be a tegnapi újításom, a spinning még mindig ott lesz 36_1_11.gif

de az előbb pont leírtad, a görgő egy kondigép és ez így nagyon helyes, ha valaki így tekint rá. nyugtasson,hogy az egész világ görgőn edz, csak én nem csipázom maradéktalanul bocs.gif
Legalább ketten vagyunk, mert én rohadtul utálom, csak azért használom, mert kell. ;peace;
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.10.28., csüt. 09:24
Tegyük fel úgy a kérdést, hogy onnantól, hogy kint nem tudsz menni, mi a jobb, ha nem tekersz, vagy ha a görgőt tekered? Nyilvánvalóan a valós kinti tekerést nem helyettesíti, de hát ilyet itt senki nem is állított. :)
én se mondtam,hogy ne görgőzzünk :rolleyes: csak elmesélem AVL mesternek, hogy mennyire valósághű a görgő, mert nagyon ezt feszegeti.
meg nekem már más, mert ha alapozás lenne a cél, versenyidényben, valsz a spinninget választanám, ill kint tekernék,ha nincs hó (már, ha nem lennének nyavalyáim. de épp ezért nem versenyzek,mert vannak). de mivel nekem nem kell alapoznom, így a játékot választom, ha sikerült tegnap helyretennem a görgőt. ha mégse válik be a tegnapi újításom, a spinning még mindig ott lesz 36_1_11.gif

de az előbb pont leírtad, a görgő egy kondigép és ez így nagyon helyes, ha valaki így tekint rá. nyugtasson,hogy az egész világ görgőn edz, csak én nem csipázom maradéktalanul bocs.gif
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.10.28., csüt. 09:20
avl2 írta:
2021.10.28., csüt. 08:28

asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 21:12
...Igazából, hogy W vagy pulzus vagy tempó síkon, teljesen mindegy, mivel ezek egymásra fordíthatóak. :D Még pulzusra volt megírva a tervem én fordítottam át W-ra. ...
en ezt másként (tapasztalat nelkül !!) gondolom; szerintem a fenti esetpeldak (Revi, Attila) illetve elmeleti okoskodasok is azt mutatjak: hogy pl.
W es pulzus es v (sikon) görgön sok tenyezötöl függöen hasonlo vagy alaposan elterö lehet a valosagtol ..barmelyik 2 viszonyaban

utcan es görgön mas a teljesitmeny Watt-ban mint pulzus függvenye (itt kisebb, de szerintem "stressztöl", uttol, forgalomtol stb. függö objektiv es szubjektumon at hato [érzet, höguta vs. menetszel, összbenyomas hatasa, ...] különbsegek)

illetve utcan es görgön mas a sebesseg mint teljestimeny Watt-ban függvenye (itt a görgö, szenzorok stb. menetszel, bicikli allapota, testtartas, ...függö objektiv különbsegek)


de: jó tekerést
Valamit félreértettél vagy szarul fogalmaztam, görgőre írt tervnél gondoltam. Utcai tekerésre nem lehet átfordítani, hisz minden szabadban tekerés is más még ugyanazon a szakaszon is, hisz a körülmények folyamatosan változnak. A görgőn a körülmények nem változnak, tehát a fejlődés követésére sokkal objektívebb, már ami a fizikai állapotot illeti. Vannak persze más bajok vele, amik szintén hozzájárulnak az összteljesítményhez. Illetve a terhelési görbéje is teljesen más, mint a szabadban tekerésnek.
Maga a görgő egy edző eszköz, nem több, nem a valóság szimulálása. Ezen a síkon vannak jobbak, rosszabbak.
teljesen egyetértek, de azt azért megemlíteném, hogy a szabadban végzett tréningek is összevethetőek,főleg hosszútávon. Attit most kihagyom, mert Ő már versenyekre jár, de eleve versenysport világából jött, így neki csak a "sportot" adoptálnia kellett kerékpárra. de pl iszonyatos fejlődés figyelhető meg Szalonnál, aki amikor elkezdte, hogy is fogalmazzak... nem sok köze volt a kerékpározáshoz, se tempóban, se pedálütemben, meg úgy semmiben. de ez így van rendjén. az átlag kerékpározó, vagy esetleg előtte soha nem kerékpározó az 60-70es pedálütemmel teker, de aki boltba jár bicajjal, az kb 40-essel... Nála olyan mértékű sebességnövekedés volt megfigyelhető (más adata nem is érdekelt soha,csak a tempót nézegettem straván, esetleg a terhelés utáni pulzusesést) ami brutális rohamú fejlődés. persze, olyan ez,mint a gyúrás,hogy az elején beindul gyorsan, de nála pont akkor indult meg a gyors fejlődés,amikor már kezdett felgyorsulni. Ő most elért egy olyan szintet, ahol már egyedül lassú fejlődés lesz, főleg síkon, de úgyis a hegyeket szereti, majd gyúr arra :napsut:

nyugi,Te is gyorsulsz :rolleyes: szemem a pályán. Géza is... Lacee is :smile53: mindenki. itt már csak én lassulok :D ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.10.28., csüt. 09:15
sok dolgot feszegetsz és sok igaz van abban, hogy a görgőn -sokan- jobb sebességet tudnak elérni, mitn az utcán. Nekem az első gondolatom az volt az első Vortex beüzemelése után,amit még aznap este eladtam, hogy aki erre felül, az hazavágja a hajtástechnikát (konkrétan emgfogalamzódott bennem, hogy ezt versenyzőknek TILOS használni). Ez persze arra igaz,akinek már van, kialakult a helyes hajtástechnikája. Egyszerűen,akárhogy próbáltam forgatni, ahogy az utcán forgatok, a görgővel nem lehetett, pont amiatt,amit leírtam, hogy nagyon hirtelen, direktbe kezd el fékezni, de ha jön a lejtő, fáziskéséssel engedi el a terhelést. de ez a darabosság igaz a sima,síkon történő hajtásra is, mert valahogy olyan módon imitálja a síkon keletkező ellenállást,hogy a szabályost közelítő, 360°-ban körbeforgatás nem azt mondom,hogy lehetetlen,de nehéz. az utcán ebben a száguldó test+kerékpár tömege segít, a hajtásodnak van egy ritmusa és akinél ez már ki van csiszolva, egy Vortex szintű görgő(tudod,ezt még a hátsókerék hajtja, nem direkt) igen meglepő tud lenni. amellett pszichésen is blokkol, mert amit írtam, ahhoz,hogy kb utcaélményt tudj tekerni, olyan puha áttételt kell választanod, amivel alig tudsz haladni, vagyis a görgő által mért sebességed olyan alacsony, hogy csak elveszi a kedved a tekeréstől. ez esetleg azzal orovosolható,amit tegnap írtam, hogy a speed és cadence én mérem (testsúlyból,magasságból,életkorból,nemből, stb... valsz egy elég bonyolult függvénnyel a Zwift ezt átfordítja a pályán elérhető sebességedre és a hozzá szükséges wattadatra), a görgő csak arra van, hogy a terepviszonyokat figyelembevéve, az ellenállást változtassa.

egyébként axxem a bazi nagy monstrum görgők ráznak is, ha macskakövön mégy :)
mindenesetre aki görgőzik, mind azt mondja, utcán nem tudja letenni az aszfaltra,amit görgőn letesz (ami teljesen jogos,hisz amiket elővezetsz, jóhogy, nem tudja produkálni a görgő, csak ad egy kis plussz ellenállást,ha mondjuk döcögős az út), nálam ez fordítva van a saját görgőmön, nem tudtam megszokni azt a hajtástechnikát,amit egy sima görgő megkövetelne. egy tacx flux-on nem tudom, mi lenne a helyzet. azzal egy bajom van, az axxony nem nagyon engedi :D Aztán, míg tekertem, addig is elvoltam egy sima spinnigel is. a szerdai spinning intervallok,hegymenet, sprintek, stb... adtak annyi pluszt,hogy a szombat-vasárnapi éles bevetésen a kaptatóknál úgy meghúztam a sort, hogy volt olyan 20-22 éves srác,aki kiborított a kaptató teteje előtt, hogy neki ennyi volt, 190 a pulzusa. Egyik elcsípett mondat hátulról,amikor egy újabb autópálya felüljáróhoz értünk (alattomosan emelkedik, kb 1 kili hosszan, enyhén kezd és a vége már 4%, de itt illik nem váltani,hanem a meglévő áttételt kitekerni). na,xal odaértünk és annyit hallottam hátulról: "megint a hülye kezdi a hegyet?!" :D (nyilván nem hegy,csak alattomos hegymenet, innen a neve).
summázva,aki fejlődni akar, az egy mezei spinninggel is tud,ráadásul az a hajtástechnikát is tökéletesíti, de legalább nem rontja el. A görgőt én kondigépnek és játéknak élem meg, de a hajtásával nem tudok megbarátkozni. ha valaki wattra, vagy pulzusra edz, esetleg sebességre, azt egy wattmérős pedállal spinninggel is megteheti, még Zwiftelhet is, csak úgy a terhelést magának kell odacsavarni, ha jön az etap és mellé a hajtástechnika is finomodik. görgőláz van, ezzel a kutya nem fog egyetérteni ;peace; de a merlin audio mindig máshogy gondolkodott :D :smile53:
Tegyük fel úgy a kérdést, hogy onnantól, hogy kint nem tudsz menni, mi a jobb, ha nem tekersz, vagy ha a görgőt tekered? Nyilvánvalóan a valós kinti tekerést nem helyettesíti, de hát ilyet itt senki nem is állított. :)
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

avl2 írta:
2021.10.28., csüt. 08:28

asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 21:12
...Igazából, hogy W vagy pulzus vagy tempó síkon, teljesen mindegy, mivel ezek egymásra fordíthatóak. :D Még pulzusra volt megírva a tervem én fordítottam át W-ra. ...
en ezt másként (tapasztalat nelkül !!) gondolom; szerintem a fenti esetpeldak (Revi, Attila) illetve elmeleti okoskodasok is azt mutatjak: hogy pl.
W es pulzus es v (sikon) görgön sok tenyezötöl függöen hasonlo vagy alaposan elterö lehet a valosagtol ..barmelyik 2 viszonyaban

utcan es görgön mas a teljesitmeny Watt-ban mint pulzus függvenye (itt kisebb, de szerintem "stressztöl", uttol, forgalomtol stb. függö objektiv es szubjektumon at hato [érzet, höguta vs. menetszel, összbenyomas hatasa, ...] különbsegek)

illetve utcan es görgön mas a sebesseg mint teljestimeny Watt-ban függvenye (itt a görgö, szenzorok stb. menetszel, bicikli allapota, testtartas, ...függö objektiv különbsegek)


de: jó tekerést
Valamit félreértettél vagy szarul fogalmaztam, görgőre írt tervnél gondoltam. Utcai tekerésre nem lehet átfordítani, hisz minden szabadban tekerés is más még ugyanazon a szakaszon is, hisz a körülmények folyamatosan változnak. A görgőn a körülmények nem változnak, tehát a fejlődés követésére sokkal objektívebb, már ami a fizikai állapotot illeti. Vannak persze más bajok vele, amik szintén hozzájárulnak az összteljesítményhez. Illetve a terhelési görbéje is teljesen más, mint a szabadban tekerésnek.
Maga a görgő egy edző eszköz, nem több, nem a valóság szimulálása. Ezen a síkon vannak jobbak, rosszabbak.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

sok dolgot feszegetsz és sok igaz van abban, hogy a görgőn -sokan- jobb sebességet tudnak elérni, mitn az utcán. Nekem az első gondolatom az volt az első Vortex beüzemelése után,amit még aznap este eladtam, hogy aki erre felül, az hazavágja a hajtástechnikát (konkrétan emgfogalamzódott bennem, hogy ezt versenyzőknek TILOS használni). Ez persze arra igaz,akinek már van, kialakult a helyes hajtástechnikája. Egyszerűen,akárhogy próbáltam forgatni, ahogy az utcán forgatok, a görgővel nem lehetett, pont amiatt,amit leírtam, hogy nagyon hirtelen, direktbe kezd el fékezni, de ha jön a lejtő, fáziskéséssel engedi el a terhelést. de ez a darabosság igaz a sima,síkon történő hajtásra is, mert valahogy olyan módon imitálja a síkon keletkező ellenállást,hogy a szabályost közelítő, 360°-ban körbeforgatás nem azt mondom,hogy lehetetlen,de nehéz. az utcán ebben a száguldó test+kerékpár tömege segít, a hajtásodnak van egy ritmusa és akinél ez már ki van csiszolva, egy Vortex szintű görgő(tudod,ezt még a hátsókerék hajtja, nem direkt) igen meglepő tud lenni. amellett pszichésen is blokkol, mert amit írtam, ahhoz,hogy kb utcaélményt tudj tekerni, olyan puha áttételt kell választanod, amivel alig tudsz haladni, vagyis a görgő által mért sebességed olyan alacsony, hogy csak elveszi a kedved a tekeréstől. ez esetleg azzal orovosolható,amit tegnap írtam, hogy a speed és cadence én mérem (testsúlyból,magasságból,életkorból,nemből, stb... valsz egy elég bonyolult függvénnyel a Zwift ezt átfordítja a pályán elérhető sebességedre és a hozzá szükséges wattadatra), a görgő csak arra van, hogy a terepviszonyokat figyelembevéve, az ellenállást változtassa.

egyébként axxem a bazi nagy monstrum görgők ráznak is, ha macskakövön mégy :)
mindenesetre aki görgőzik, mind azt mondja, utcán nem tudja letenni az aszfaltra,amit görgőn letesz (ami teljesen jogos,hisz amiket elővezetsz, jóhogy, nem tudja produkálni a görgő, csak ad egy kis plussz ellenállást,ha mondjuk döcögős az út), nálam ez fordítva van a saját görgőmön, nem tudtam megszokni azt a hajtástechnikát,amit egy sima görgő megkövetelne. egy tacx flux-on nem tudom, mi lenne a helyzet. azzal egy bajom van, az axxony nem nagyon engedi :D Aztán, míg tekertem, addig is elvoltam egy sima spinnigel is. a szerdai spinning intervallok,hegymenet, sprintek, stb... adtak annyi pluszt,hogy a szombat-vasárnapi éles bevetésen a kaptatóknál úgy meghúztam a sort, hogy volt olyan 20-22 éves srác,aki kiborított a kaptató teteje előtt, hogy neki ennyi volt, 190 a pulzusa. Egyik elcsípett mondat hátulról,amikor egy újabb autópálya felüljáróhoz értünk (alattomosan emelkedik, kb 1 kili hosszan, enyhén kezd és a vége már 4%, de itt illik nem váltani,hanem a meglévő áttételt kitekerni). na,xal odaértünk és annyit hallottam hátulról: "megint a hülye kezdi a hegyet?!" :D (nyilván nem hegy,csak alattomos hegymenet, innen a neve).
summázva,aki fejlődni akar, az egy mezei spinninggel is tud,ráadásul az a hajtástechnikát is tökéletesíti, de legalább nem rontja el. A görgőt én kondigépnek és játéknak élem meg, de a hajtásával nem tudok megbarátkozni. ha valaki wattra, vagy pulzusra edz, esetleg sebességre, azt egy wattmérős pedállal spinninggel is megteheti, még Zwiftelhet is, csak úgy a terhelést magának kell odacsavarni, ha jön az etap és mellé a hajtástechnika is finomodik. görgőláz van, ezzel a kutya nem fog egyetérteni ;peace; de a merlin audio mindig máshogy gondolkodott :D :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.10.27., szer. 17:33
jó témát feszegetsz. csak tetted volna reggel,egész nap itt unatkoztam :D...
akkor most reggel(tájon) :D
tovabbra is nulla sajat tapasztalat, elméleti ember vagyok ...de az nagyon ;-)
asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 18:03
...én W-ra és pedálfordulatra is írt edzést csinálok görgőn...
ez így nyilván teljesen o.k.
az evvel elért sebesség viszont minimum kérdöjeles görgök esetén, mert sok hatás más utcán és görgön, e kerdesben a menetellenallas a legfontosabb, a görgö müvileg ad valamit - ha nagyon jo es szofisztikalt lenne egy SW es persze a HW is tudna ezt pontosan megvalositani, akkor az eleg jo is lehet, marmint a v=f(P)

de pl. pulzus es sebesseg viszonya is szerintem már siman 10-zel is elterhet (utcan más pulzus ugyanannyi Watt-hoz), mert sok tenyezö modositja:

- külsö tenyezök, mint hömerseklet, különbözö szörmennyiseget magukon hordó lények az uton (rövid idöre jol megdobhatjak, görgön azert ritka a hirtelen felbukkanasuk - vagy virtualisban is van ? :smile29: ) közlekedesi szituk (autosok, katyuk mennyisege, kerülgetes...) ezek embertöl stb.töl függöen alig, vagy nagyon megdobhatjak a pulzust

- utminöseg - görgön gondolom nincs razas - szerintem uton ez razza az izmokat, fokozza a terhelest

...
revox írta:
2021.10.27., szer. 21:04
...a görgő vezérli az ellenállást....Ha csak a Vortex figyel mindent, majd belehalok,olyan nehéz tekerni és alig haladok....Az meg baromi idegesítő,hogy vért izzadsz és csak 27-el mégy...
gondold azt, hogy 13.2%-os az emelkedö, mindjart szep a 27 :-)
AAttila írta:
2021.10.27., szer. 21:06
Én is Watopiában jártam. ...most pulzusra edzek, nem számít a watt, ill. kellett 10x1 100-110rpm. A nagy kapkodásban el is felejtettem bekalibrálni a görgőt. Így az lett az eredmény, hogy a tegnapi és mai "azonos" tekerés, ma (már itthon van a pedál) 40 wattal magasabb lett. :D ...
tiszta hifi ! kicsit mas kütyü, drót és kategoriakat ugrik a "rencer", halozati lejatszo, "audio PC", a SW lenyegesen befolyasolja az eredmenyt
asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 21:12
...Igazából, hogy W vagy pulzus vagy tempó síkon, teljesen mindegy, mivel ezek egymásra fordíthatóak. :D Még pulzusra volt megírva a tervem én fordítottam át W-ra. ...
en ezt másként (tapasztalat nelkül !!) gondolom; szerintem a fenti esetpeldak (Revi, Attila) illetve elmeleti okoskodasok is azt mutatjak: hogy pl.
W es pulzus es v (sikon) görgön sok tenyezötöl függöen hasonlo vagy alaposan elterö lehet a valosagtol ..barmelyik 2 viszonyaban

utcan es görgön mas a teljesitmeny Watt-ban mint pulzus függvenye (itt kisebb, de szerintem "stressztöl", uttol, forgalomtol stb. függö objektiv es szubjektumon at hato [érzet, höguta vs. menetszel, összbenyomas hatasa, ...] különbsegek)

illetve utcan es görgön mas a sebesseg mint teljestimeny Watt-ban függvenye (itt a görgö, szenzorok stb. menetszel, bicikli allapota, testtartas, ...függö objektiv különbsegek)


de: jó tekerést

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Ami viszint még beugrott, azért érdemes nézni a speedet is. Csak watton,vagy pulzuson menni az jó kezdeti stratégia, de a kerékpározásban egyetlen igazi értékmérő a távon megtett idő, de mivel a táv mindenkinek azonos, a sebesség. A kezdeti lépések után meg kel találni azt az arányt, amivel a legkisebb energia befektetésével a legnagyobb sebességet tudjuk elérni. Meg kell tudni határozni, és ebben segítenek a watt, de főleg a pulzusadatok, hogy mi lesz az az optimális hajtástechnika, amivel a lehető legmagasabb sebességet tudjuk elérni. Az a vicces, néha a magasabb pulzson elvégzett,de még nem halálzónás enegiabevitel hatékonyabb lesz és nem is biztos,hogy fárasztóbb. Sokszor rosszabb az, ha sokszor kell nagyon alacsokny pulzusról kigyorsítani, mint tartósan egy relatíve magasabb pulzuson utazni,ahonnan a tempóemelés nem okoz problémát.
Alapverően ha watt bagy pulzusedzést csinálnék, kb 2-3 utat cserélgetnék, hogy a trémingek és a tréningeken elért sebességek összevethetőek legyenek.
Az utcán, urambocsá versenyen, senki nem fogja megnézni se a watt,se a pulzusadatot,de a pedálforsulatot se. Egy dolog fogja őket érdekelni, hányadikként mentél át a célvonalon.
Persze, kell trenírozni a pulzust (nagyon fontos!!!!!), kell erősödni, wattosodni, de ezek mitsem érnek,ha a sebesség nem fejlődik megfelelően. Persze, energiamegmaradàs tétele, ha a watt nő, nő a sebesség, de nem mindegy, hogy egy kétórás tekerésen, mi az az arány,amikor nagy nyomatékon, kisebb fordulattal, ill kisebb nyomatékkal,nagyobb fordulattal közlekedünk. Míg az első az izmokat fogja igénybevenni,addig a másik a keringést. Ez egyénenként el fog térni és ebben az edző csak segíteni tud az adatok alapján,de ezt mindenkinek magának kel majd érezni, mi a jó arány és ebben két dolog fog segíteni, az egyik, hogy melyik tréninget élte meg könnyebbnek a sporttárs, illetve, melyik tréningen ért el a könyedsége mellett magasabb tempót. Uh, sajna azt a fránya avg speedet is figyelni kell :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 21:46

A nyomaték fluktuációjából veszi, a pedálfordulat eltérő szakaszain eltérő nyomatékot fejtesz ki és ennek a változásaiból tudja.
Hááát, a Vortexben ez elég gyenge :D volt olyan, pörgött a lábam,mint a motolla, aztán kiírt 80rpm-et :D
De persze, csináljak jobbat... Nem tudok :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3392
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4355
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

0e23fea484b5506d363bb976b7d2c1ec.jpg
0e23fea484b5506d363bb976b7d2c1ec.jpg (30.26 KiB) Megtekintve 946 alkalommal
De azért nyomjátok! :D ;peace;

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.10.27., szer. 21:27
AAttila írta:
2021.10.27., szer. 21:06
Én is Watopiában jártam. Tegnap is, ma is. És valószínűleg minden nap a héten. Ma és tegnap ugyanaz volt a penzum. Csakhogy tegnap rohantam, az irodában maradt a másik bicón a wattmérős pedál. Nem baj, majd mér a görgő. Pontosabban most pulzusra edzek, nem számít a watt, ill. kellett 10x1 100-110rpm. A nagy kapkodásban el is felejtettem bekalibrálni a görgőt. Így az lett az eredmény, hogy a tegnapi és mai "azonos" tekerés, ma (már itthon van a pedál) 40 wattal magasabb lett. :D
De nem csak ez a durva. Az a legrosszabb, ha a pedálfordulatot emelni kell 1 percig, akkor kb. 10mp mire elértem a megfelelő számot. Ugyanez, ha wattra edzek és azt kell 1 percre felemelni, akkor is csomó idő eltelik. Magyarán, csak directdrive görgővel lehet pontosan edzeni, bármilyen kerék meghajtás, csak szórakozásra jó, hatékony, pontos edzésre sajnos nem.
Persze ma a pedállal más volt a helyzet, ahogy elforgattam, jött az rpm és a watt is.
Most néztem, valamiért nem ment fel amit ma tekertem. Nem sokat,csak próba, de a watt számított volt,de a speed és a cadence szemzor pontosnak mondható adatából. Bő 40wattal magasabb jött ki. Az áttétel lehetővé tette magasabb pedálfordulaton tekerni a belőtt 30-34 km/h tempóhoz, de így azért sokkal valósághűbb volt.p, mellesleg a merida vázát se rángatta meg annyira. Meglátom, ha mem fogja eldobálni a kapcsolatot, még lehet így, fogom tudni használni. az fix, vagy wattmérő,vagy speed és cadence kell a sima görgőhöz ezek szerint, mert ha mindent ráhagyok a vortexre, agybajt kapok, amikor 70-80as pedálfordulatot ír ki :D azt nem is igazán értem, a pedálütemet miből veszi, hisz csak meghajtom a görgő tengelyét,de ott nincs szenzor,ami a pedált figyeli...
A nyomaték fluktuációjából veszi, a pedálfordulat eltérő szakaszain eltérő nyomatékot fejtesz ki és ennek a változásaiból tudja.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2021.10.27., szer. 17:14
revox írta:
2021.10.27., szer. 17:07
lacee írta:
2021.10.27., szer. 16:24
Én most valahogy inkább konstans tempókat szoktam menni,nem tudom,hogy a hideg miatt nem kívánom a gyorsabb tempót vagy….mondjuk a Mátra kör utáni vírus vagy mi a fene ennem vágott rendesen,bő egy hétre.Fázok is már vissza úton derék stb. durvahó.gif +volt olyan is ,hogy éhes lettem mire letettem a kerót.Utálok öltözgetni elveszi az időt,a torokra is érdemes figyelni,amit persze minek… :D
Viszont a múltkori szeles tekerést nem hagytam ki,53-al mentem :D egész évben erre vártam,hogy legyen már egy jó hátszél.
mátra kör engem is megnyekkentettt. eleve rossz hetem volt, keveset aludtam,meg hasmenés kerülgetett folyton, de elmentem :D hámmérne, a marha... :D ezek a kis genyók meg akkor támadnak,ha kimeríted magad.
xal nyugi,a hideg nem annyira visszatartó,ha van szerelésed, szerintem inkább a túltolás tett be. legalábbis,én ezt érzem. tegnap próbálkoztam lazával,amit a végén sajnos megint meglöktem, még nem az igazi... ma filmnézés lesz megint :D
Akkor tőled kaptam el :kapdelm:
Csak 12x voltam budin+hánytam is….
Lehet, bár szerintem nekem stresszfoxásom volt. Sok meló, amit nekem kő koordinálni, meg az autókkal is baj volt és az SS úgy tűnt, kuka. Felqrtam magam rendesen, folyrom felkeltem hajnlaban, stb... De fene tudna. Viszuont a jó hideglejtőzés segített egykicsit átfázni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 21:12

Igazából, hogy W vagy pulzus vagy tempó síkon, teljesen mindegy, mivel ezek egymásra fordíthatóak. :D
Ja, kb. Ezt mondtam nemrég :rolleyes: én sebességre mentem, vagyis ugye mi, mivel közös edzés volt. Ott legegyszerűbb sebességre edzeni, bár azt sose adtuk meg, mi a tempó,de tudtuk, a szél mit enged. Ami talán a speedre edzés előnye,hoigy versenyen ez az egy,ami eldönti,hol jön meg a dolgozó. Bár montinál jobban mágára van utalva az ember, országúton az a jó,ha minél kisebb wattal hozol, minél nagyobb tempót és itt jön képbe a mezőnyben való jó helyezkedés.
De pl téli alapozás végén,amikor már gyorsítás volt egyedül, kinti tréningen, akkor is az volt kitűzva, a párszáz méteres szakasz végére sikerüljön elérni az 50-et. Aztán vagy ment,vagy nem :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.10.27., szer. 21:06
Én is Watopiában jártam. Tegnap is, ma is. És valószínűleg minden nap a héten. Ma és tegnap ugyanaz volt a penzum. Csakhogy tegnap rohantam, az irodában maradt a másik bicón a wattmérős pedál. Nem baj, majd mér a görgő. Pontosabban most pulzusra edzek, nem számít a watt, ill. kellett 10x1 100-110rpm. A nagy kapkodásban el is felejtettem bekalibrálni a görgőt. Így az lett az eredmény, hogy a tegnapi és mai "azonos" tekerés, ma (már itthon van a pedál) 40 wattal magasabb lett. :D
De nem csak ez a durva. Az a legrosszabb, ha a pedálfordulatot emelni kell 1 percig, akkor kb. 10mp mire elértem a megfelelő számot. Ugyanez, ha wattra edzek és azt kell 1 percre felemelni, akkor is csomó idő eltelik. Magyarán, csak directdrive görgővel lehet pontosan edzeni, bármilyen kerék meghajtás, csak szórakozásra jó, hatékony, pontos edzésre sajnos nem.
Persze ma a pedállal más volt a helyzet, ahogy elforgattam, jött az rpm és a watt is.
Most néztem, valamiért nem ment fel amit ma tekertem. Nem sokat,csak próba, de a watt számított volt,de a speed és a cadence szemzor pontosnak mondható adatából. Bő 40wattal magasabb jött ki. Az áttétel lehetővé tette magasabb pedálfordulaton tekerni a belőtt 30-34 km/h tempóhoz, de így azért sokkal valósághűbb volt.p, mellesleg a merida vázát se rángatta meg annyira. Meglátom, ha mem fogja eldobálni a kapcsolatot, még lehet így, fogom tudni használni. az fix, vagy wattmérő,vagy speed és cadence kell a sima görgőhöz ezek szerint, mert ha mindent ráhagyok a vortexre, agybajt kapok, amikor 70-80as pedálfordulatot ír ki :D azt nem is igazán értem, a pedálütemet miből veszi, hisz csak meghajtom a görgő tengelyét,de ott nincs szenzor,ami a pedált figyeli...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2021.10.27., szer. 20:56
asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 20:31
Pl ma így néz ki az elvégzett munka, kísértetiesen kell hasonlítson tervhez. :D
.
Screenshot_20211027-202849_Connect.jpg
Persze, ilyenkor ez a lényeg. Ha ennyire wattra gyúrnék, lehet a watopiát ki is hagynám. Inkább tennék be zenét és csak hagynám simán vezérelni a tréninget. De, ha nem zavar, hogy ott kóvályog egy rakat ember, mindegy. Nekem más, nekem ez játék :rolleyes:
Igazából, hogy W vagy pulzus vagy tempó síkon, teljesen mindegy, mivel ezek egymásra fordíthatóak. :D Még pulzusra volt megírva a tervem én fordítottam át W-ra. A Garmin computer is le tudja vezényelni az edzést W alapon is, de az nagyon gagyi a Zwifthez képest, mármint nem a felhasználói élmény, hanem a vezérlés pontossága/szigorúsága.
Egyébként kerültem már be úgy csapatba, hogy nem tudtam róla, csak miután feltöltődött az edzés, akkor láttam Stravan, hogy valamilyen Groupba tekertem vagy 30 emberrel. :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5226
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3173

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Én is Watopiában jártam. Tegnap is, ma is. És valószínűleg minden nap a héten. Ma és tegnap ugyanaz volt a penzum. Csakhogy tegnap rohantam, az irodában maradt a másik bicón a wattmérős pedál. Nem baj, majd mér a görgő. Pontosabban most pulzusra edzek, nem számít a watt, ill. kellett 10x1 100-110rpm. A nagy kapkodásban el is felejtettem bekalibrálni a görgőt. Így az lett az eredmény, hogy a tegnapi és mai "azonos" tekerés, ma (már itthon van a pedál) 40 wattal magasabb lett. :D
De nem csak ez a durva. Az a legrosszabb, ha a pedálfordulatot emelni kell 1 percig, akkor kb. 10mp mire elértem a megfelelő számot. Ugyanez, ha wattra edzek és azt kell 1 percre felemelni, akkor is csomó idő eltelik. Magyarán, csak directdrive görgővel lehet pontosan edzeni, bármilyen kerék meghajtás, csak szórakozásra jó, hatékony, pontos edzésre sajnos nem.
Persze ma a pedállal más volt a helyzet, ahogy elforgattam, jött az rpm és a watt is.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Iszont ma kipróbáltam, hogy a görgő vezérli az ellenállást, de a speed szenzor adja a sebességet és a cadence a pedàlfordulatot. Azért így teljesen más volt. Ha csak a Vortex figyel mindent, majd belehalok,olyan nehéz tekerni és alig haladok. Azt már figyeltem, ha a garmint is bekötöttem párhuzamosan speed szenzorral, volt,hogy 3 km/h volt a difi. Az meg baromi idegesítő,hogy vért izzadsz és csak 27-el mégy... Itt,most olyan számok jelentek meg, ami azt gondolom reálisabb és ezekehez a számokhoz nem kellett cölöpöket taposni, csak jól megpörgetni a pedált. Sajna az emelkedőket még így is elég durván vágja oda hirtelen, ha emelkedni kezd, de könnyebben átvehető, hogy lejetpörgősebb áttételt hajtani.

Hárulütő,csak a laptopon tudtam összenozni, telefonon nem csatlakoztatja be a görgőt, erre nem jöttem rá,miért.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12177
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3620
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2021.10.27., szer. 20:31
Pl ma így néz ki az elvégzett munka, kísértetiesen kell hasonlítson tervhez. :D
.
Screenshot_20211027-202849_Connect.jpg
Persze, ilyenkor ez a lényeg. Ha ennyire wattra gyúrnék, lehet a watopiát ki is hagynám. Inkább tennék be zenét és csak hagynám simán vezérelni a tréninget. De, ha nem zavar, hogy ott kóvályog egy rakat ember, mindegy. Nekem más, nekem ez játék :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”