De mindet egyszerre használnám,mert akkor különböző lencséjű szemüvegek közül tudok választani, tekerés közben. Napszaknak,időjárásnak megfelelően.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Kerékpározás
Re: Kerékpározás
Drága Barátom,trane írta: ↑2022.11.04., pén. 20:55van még új a Nap alatt > https://kooworld.cc/row/en/product/gear/koo-billy/ . má' csak el kéne forgatni 90 fokkal, azt' jó is lenne . gondoltam, megírom nekik, de nincs semmi digitális lehetőség erre, úgyhogy megszívták
Az már a következő, továbbfejlesztett darab lesz magasabb áron.
Re: Kerékpározás
Ehh, azonnal, hármat...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Esetleg cipôt
Természetesen nekem való méret nincs.....
https://www.facebook.com/groups/1409182 ... 8772186876
Természetesen nekem való méret nincs.....
https://www.facebook.com/groups/1409182 ... 8772186876
- gianni321
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2364
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 735
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Értettem, mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Hypsos Ferrum-->Lumin U1 Mini-->Audiomat Maestro 3--> Audio Research LS28-->BAT VK600SE -->Dynaudio Contour 60i
Kábelezés: MDA
Kábelezés: MDA
Re: Kerékpározás
Nekem az volt az első. Karbontalp,viszonylag kényelmes bőr felsőrész. Szinte olyan volt,mintha egy utcai cipőben lennék. Bár nem igazán volt összehasonlítási alapom.
Utána jött a Speci. A 2 boa miatt (is) akartam cserélni. Akár tekerés közben is pontosítani tudok rajta, ha kell. Illetve jobb a szellőzést is és talán merevebb is a talpa.
Utána jött a Speci. A 2 boa miatt (is) akartam cserélni. Akár tekerés közben is pontosítani tudok rajta, ha kell. Illetve jobb a szellőzést is és talán merevebb is a talpa.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Érdemes ellátogatni a Biondobike-ba, ha a Gaerne bejön.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Bringaland: egyszer sem tudtam venni, mert nem volt méret. Majd rendelnek, pár hét, összevárják a rendeléseket. De ez is már vagy 2 éve volt. Alkatrészekkel el vannak látva, ha ott szereltetsz és kiegészítők is vannak rendesen a geltől kezdve a szemüvegen át a mindenig.
Biondo: ott vettem az első cipőm. Pont volt 1db a méretemben. De folyamatosan rá akartak beszélni a drágábbra és hogy cseréljem le a bicajom, mert az egy szar. Éppen csak nem mondták ki.
Magicbike: sokmindent vettem már ott, de csak alkatrészeket. Nem nagyon van ruha,cipő választék. Nem az a fő profil.
Hát hirtelen ennyi.
Biondo: ott vettem az első cipőm. Pont volt 1db a méretemben. De folyamatosan rá akartak beszélni a drágábbra és hogy cseréljem le a bicajom, mert az egy szar. Éppen csak nem mondták ki.
Magicbike: sokmindent vettem már ott, de csak alkatrészeket. Nem nagyon van ruha,cipő választék. Nem az a fő profil.
Hát hirtelen ennyi.
- gianni321
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2364
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 735
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Igen, ide mindenképp akarok menni.
Gondoltam még a Bringalandra, esetleg Biondo, Magicbike. Ezeket ismerem, mást nem igazán.
Hypsos Ferrum-->Lumin U1 Mini-->Audiomat Maestro 3--> Audio Research LS28-->BAT VK600SE -->Dynaudio Contour 60i
Kábelezés: MDA
Kábelezés: MDA
Re: Kerékpározás
Vagy kinézed,oxt megnézed,lengyel diszkontban van e
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Sokan mennek a Berguson-ba. Nagy választék, de "budai" árak
Legalábbis régen.
Legalábbis régen.
Re: Kerékpározás
Náluk vettem a 2. cipőm. Nekem is ajánlották és én sem csalódtam.
- gianni321
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2364
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 735
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Egy kis segítséget szeretnék kérni: országútis cipőt kell vennem, holnap Pesten vagyok, milyen boltokba érdemes elmenni?
Ahol van választék nem feltétlenül csak a 150ezres kategória van és még segítőkészek is...
Előre is köszönöm.
Ahol van választék nem feltétlenül csak a 150ezres kategória van és még segítőkészek is...
Előre is köszönöm.
Hypsos Ferrum-->Lumin U1 Mini-->Audiomat Maestro 3--> Audio Research LS28-->BAT VK600SE -->Dynaudio Contour 60i
Kábelezés: MDA
Kábelezés: MDA
Re: Kerékpározás
Szemem a pályán
Bár, akkor nem figyeltem semmit,de most aktualitása lett és példának jó
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
25-s GP5000 volt latex belsővel.A felnit nem mértem és van ahol 50-nek írják, van ahol pedig 52-nek.
Revi mindent megfigyel vagy megkérdez és nem felejt
Revi mindent megfigyel vagy megkérdez és nem felejt
Re: Kerékpározás
Vittoria Corsa CX EVO szok lenni ebay 23as. Nem is neccces az ára. Nekem szingón van ilyen,két szetten is, nem gurul rosszul(latexes). 23 és 25 van. A 23 is jól lejtőzik,ha kanyarog. Az abasári mátra körön azzal lejtőztem Atival. Neki szerintem 25ös conti5000 volt,talán latexxel. Végig egymás seggében voltunk, nem osztott-szorzott, 23 vagy 25. (50es karbon mindkét kerék,de lehet övé 55)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
És igazából nekünk ez számít: Tapasztalat. Ne egy marketinges mondja meg,hogy nekünk mi a jó. Aki már bringázik egy ideje, össze tudja hasonlítani a gumikat (is) és tudja,hogy neki melyik szélesség a megfelelő.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Nekem az az észrevételem, hogy a szélesebb gumik stabilabbak kanyarban és jobban irányíthatóak lejtmenetben.
Apósom a Postásban tekert elég sokáig, aztán a mai napig nyomja, már 80 felett, de tavaly is felment a kékesre. Volt egy Colnago Dream bringája, amire valahonnan szerzett 19!-es Hutchinson gumikat (Pontos típusra nem emlékszem). Szinte a felni szélesebb volt, baromira furcsálltam, mire mondta, hogy mennyire büszke, h tudott szeretni, mert eddig csak 21-essel ment, de a keskenyebb gyorsabb, csak nem nagyon lehet kapni.
Én akkor 23-as, vagy 24-est használtam ugyanebből a típusból, mert egyébként nagyon jónak tartottam én is, de akkoriban találtam a Tufot, így váltottam és a használtakat, mivel még teljesen jók voltak, felakasztottam a polcra.
Pár hónap múlva az aposom szólt, h szétcseszte az egyik gumit, kölcsönadnám-e neki az én használtjaimakat, amíg nem tud szerezni másikat. Mondtam, h persze, vigye.
Pár hét múlva felhívott, h nem gondolta volna, de ezek a szélesebbek jobbak, mint a 19-esek, amit ő jobbnak gondolt és sokkal jobbak, mint a régebben használt 21-esek. Azóta is ezt a méretet használja, igaz most valami Vittoriája van, ha jól emlékszem.
Emlékszem, annó “Mártika” is ki volt akadva, h miért a szélesebb Tufot viszem.
Hát ezek mennek, meg a szélesebb abroncsok…
Apósom a Postásban tekert elég sokáig, aztán a mai napig nyomja, már 80 felett, de tavaly is felment a kékesre. Volt egy Colnago Dream bringája, amire valahonnan szerzett 19!-es Hutchinson gumikat (Pontos típusra nem emlékszem). Szinte a felni szélesebb volt, baromira furcsálltam, mire mondta, hogy mennyire büszke, h tudott szeretni, mert eddig csak 21-essel ment, de a keskenyebb gyorsabb, csak nem nagyon lehet kapni.
Én akkor 23-as, vagy 24-est használtam ugyanebből a típusból, mert egyébként nagyon jónak tartottam én is, de akkoriban találtam a Tufot, így váltottam és a használtakat, mivel még teljesen jók voltak, felakasztottam a polcra.
Pár hónap múlva az aposom szólt, h szétcseszte az egyik gumit, kölcsönadnám-e neki az én használtjaimakat, amíg nem tud szerezni másikat. Mondtam, h persze, vigye.
Pár hét múlva felhívott, h nem gondolta volna, de ezek a szélesebbek jobbak, mint a 19-esek, amit ő jobbnak gondolt és sokkal jobbak, mint a régebben használt 21-esek. Azóta is ezt a méretet használja, igaz most valami Vittoriája van, ha jól emlékszem.
Emlékszem, annó “Mártika” is ki volt akadva, h miért a szélesebb Tufot viszem.
Hát ezek mennek, meg a szélesebb abroncsok…
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
NU, ne keresd.... Az itt leírtakból jól látazik, hogy a való világban nincs egyértelműen gyorsabb gumi, csak adott útviszonyokhoz, igénybevételhez,optimálisan, vagyis kedvezően viselkedő. Az elméleti fizika területén egyértelmű,hogy vékony, kemény, de ezt az élet felülírhatja. Életszerű a szélesebb gumik normál felhasználása, ahol tizedek, de inkább századok döntenek, ott át kell gondolni. De véknyabb gumival is nyomásfüggő. Egy 22-est lehet annyira leengedni, hogy kényelmes legyen, amivel meg puhábbra lehet egy 32-est, az már nem road racing bike kategória. Az már tényleg inkább gravel, vagy touring.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Egyébként ezekben a tesztekben, írásokban egy dolog nem hangzik el soha: a ballonosabb gumi kerülete nagyobb. Azonos pedálütem és áttétel esetén magasabb sebességgel halad. Kvázi végáttétel... És ez Wattban nem fog értelmezhetően többet kérni, cserébe a gyorsulása picit gyengébb. Az igénybevétel dönti el, melyik "végáttétel" lesz kifizetődöbb. Sok gyorsítás, pörgősebb kell(kisebb gumi), statikusra lehet hosszabb (nagyobb gumi)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Na csak átfutottam..... a fizika törvényeit a magyar utak ninőségével magyarázni asszem utópia lenne de ezt megteszi a gcn is a saját útjaikról ugyanezt elmondja. A másik,hogy kényelem. Igen, kényelmesdbb, de ettől a régi tanok mitsem változnak. Jó úton a vékony a gyorsabb.
Azért a végére kicsit elbizonytalanodik...
Ja, kedvenc mondatom, hogy a szélesebbnek jobb a gördülési ellenállása, ez tény D sajnos pont nem, ha ideális körülmények esetén vuzsgáljuk. Keverik a fizika törvényeit a xar utak adta lehetőséggel és az átlagbringás igényeivel. Itt csak egy a baj, mondják azt, hogy kényelnesebb(de átlagos közúton ez se igaz), de ne akarják ezt fizikai tényként beállítani...
Amúgy kanyarokban szerintem a 22-25 az ideálus. a kisebb tényleg instabolabb ldhet, y nsgyobb viszong máf oldalirányban jobban defofmálódhat, esetleg a nagyobb erökar miatt(gumi magassága) könnyebben le is fordulhat a felniről, bár ilyet még sose láttam.
Xal, jó az mind, csak guruljon, csak mosolyfakasztó, hogy "tény"
Azért a végére kicsit elbizonytalanodik...
Ja, kedvenc mondatom, hogy a szélesebbnek jobb a gördülési ellenállása, ez tény D sajnos pont nem, ha ideális körülmények esetén vuzsgáljuk. Keverik a fizika törvényeit a xar utak adta lehetőséggel és az átlagbringás igényeivel. Itt csak egy a baj, mondják azt, hogy kényelnesebb(de átlagos közúton ez se igaz), de ne akarják ezt fizikai tényként beállítani...
Amúgy kanyarokban szerintem a 22-25 az ideálus. a kisebb tényleg instabolabb ldhet, y nsgyobb viszong máf oldalirányban jobban defofmálódhat, esetleg a nagyobb erökar miatt(gumi magassága) könnyebben le is fordulhat a felniről, bár ilyet még sose láttam.
Xal, jó az mind, csak guruljon, csak mosolyfakasztó, hogy "tény"
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Nemrég beoakoltam egy valag fotót erről a bicahis bibliából. A fizika azóta nem változott, ahogy Newton törvényei sem bő 400év alatt... nem a gumisok fogják átírni a fizikát. Egyébként a véknyabb gumi kevésbé deformálódik gördüléskor (merhogy nehezebben nyomódik be, ahogy beképletezted a kisebb felúletre esö nyomást. maga a gumi kevésbé deformálódik), ettöl gurul jobban. Cserébe a szélesebb az úthibát jobban kezeli,de ehhez már elég xar út kell,hogy a 23 kevés legyen.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53Lehet benne valami...trane írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:56nem is mérnöknek kell ehhez lenni > közgazdásznakRotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:49"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével ) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
Emellett a fenti, elméleti jellegű "hátrányt" a ballonosabb abroncsok nagyobb légellenállása és tömege szvsz. amúgy is "felülírja", vagyis a kisebb szélességű abroncsokkal szemben csak a kényelem és a tapadás (hiánya), illetve a felütéses defektek nagyobb valószínűsége hozható fel.
Szóval, szépen meggyőztem magam, hogy műszakilag még mindig nem értem (de nem is vagyok sem közgazdász, sem marketinges...).
Nincs baj a szélesebb gumival, mi Sebivel nemrég ezen majdnem ölre mentúnk, kinek-mi adja jól, egyedül a rizsa gáz, amivel a gyártó akarja elhitetni,ami nem teljesen igaz
Magaslabda,de lecsapom... Ganna az egyórás w rekordra 23as gumit tett fel.
Én használok 22,23 és 25öst... Bármelyikkel, bárhol el tudok menni, nagy difit nem érzek, mindegyikhez kell az úthoz igazított megfelelő nyomás.a felnik keresztmetszetei kózött már érezhetőbb az eltérés, de arra úgyelni kell a felni szélességéhez legyen igazítva a gumi. Pl a lenti linkelt Bora 20,2mm széles. 23 a max rá. De 24 széles felnire ne nagyon tegyünk 23ast inkább 24-25. Sok új felni 28mm széles. Van aki 25öst tesz rá,de érdemes másnem a felni védelme érdekében tartani a 28at.
Ja, a bikemag cikket el se olvastam de sejtem,hogy a megszokott sódert tolják...
Keresd vissza a 4 kifotózott kónyvlapot...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Beszéltem sráccal. Nekem alkatrésznek jó lesz. Várok egy hetet, hátha valakinek ilyen kell,ne pecázzam el előle.lacee írta: ↑2022.10.31., hétf. 13:13A céges telót újra kellett telepítenem (laggol)aztán a facét nem telepítettem fel,így a másik számról ment , ott is benne voltál,utánna gondolkoztam, hogy ide kellett volna privibe...
Ha rendben van akkor jó vétel lett volna, múltkor a vágyott kormány volt csak messze az is....
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
A marketingesek is hasonló eredményre jutottak, mint Ti. Csak szemléltetni is próbálták néhány ábrával.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53
Lehet benne valami...
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével ) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
...
https://www.schwalbetires.com/technolog ... esistance/
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond