Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5901
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7234
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

AAttila írta:
Tegnap, 20:29
Nekem ma a garminom 54-t mutat Vo2-re. És visszanéztem a 2021 adatomat (az volt a legjobb), ott a MAP 392 volt.
És hogy ez nekem mit mond? Hogy piszok jó lenne úgy És annyit edzeni,mint pár éve vagy mint Sebi, mert oké,hogy öregszem,meg biológia, meg minden,de ha ennyi edzéssel tudom ezt,akkor csak oda kellene pakolnom magam még egy kicsit 31_1_21.gif
De Sebi előtt le a kalappal :smile53: őszintén :smile32:
Namost igazából ez - bár egy viszonylag fontos - szám (MAP), de csak 1 szám a sok közül és csak egy szám és csak a testtömeghez viszonyítva érdekes. :)
Ami számomra fontosabb, az az anyagcsere, főleg a zsír metabolizmus, ebben sikerült a legnagyobbat fejlődni.
Azt gondolom, hogy erősebb már nem leszek, a 4W/tskg FTP még elérhető lehet, ehhez főként fogynom kell még, nincs messze. Ami fontosabb nekem, az a 3W/tskg endurance, az is hasonló távolságra van. A max erőm nem változott.

Ahogy az edző mondja, keményen bárki tud edzeni, okosan kevesen. :) Jól kajálni még kevesebben.
A példámmal azt szerettem volna csak demonstrálni (de ronda kifejezés), hogy egy átlagos fiziológiával is el lehet érni a felső 1%-ot a korcsoportban 1-2 év alatt, ami még persze versenyzéshez nudli, de az egészséget tekintve tök jó. Bárki számára elérhető. Nem keménynek kell lenni hozzá, hanem tudatosnak és kitartónak. Több ész kell hozzá, mint erő.

Semmilyen közösségi platformon nem voltam jelen eddig sem, a Strava-t kivéve, hétfőtől ott is privát marad minden. Ha nem láttok semmi velem kapcsolatos tevékenységet, hát ezért. :) TrainingPeaksen dolgozunk, a többi nem érdekel és a másokhoz viszonyított teljesítményem/sebességem sem érdekel.
Fejlődni szeretnék még, sok terület van még, ahol lehet. Főként edzőként szeretnék még jobban elmélyülni a tudományban. :)

Edzetek jól! Ne menjetek közepesen, menjetek sokat lazán és néha csavarjatok oda, de akkor úgy igazán. Ha nem tudsz sok Z2-t menni, a résztávozás nem ér semmit. A Z2 nem átlag pulzus meg nem átlag W, hanem hosszan és folyamatosan! fenntartott viszonylag egyenletes erőfeszítés. Ha átmész Z3-ba, teljesen más lesz az energianyerés, mire visszatérsz Z2-be energianyerési szempontból, lehet akár 30p is.

UFF, nem okoskodok tovább... Aki rám hallgat, úgy edz, ahogy akar. :smile29: :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3399
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4363
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ha magára talál az időjárás, mehetnénk egy első tavasz karikát. Nekem jó előre kell terveznem, mert asszonykámtól úgy kell lecsípnem egy-egy hétvégét, mikor nem túrázna. :D A kánikula lesz a szövetségesem a sűrűbb tekerésekhez, mert azt sem ő, sem a kutyánk nem bírja.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5232
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3176

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nekem ma a garminom 54-t mutat Vo2-re. És visszanéztem a 2021 adatomat (az volt a legjobb), ott a MAP 392 volt.
És hogy ez nekem mit mond? Hogy piszok jó lenne úgy És annyit edzeni,mint pár éve vagy mint Sebi, mert oké,hogy öregszem,meg biológia, meg minden,de ha ennyi edzéssel tudom ezt,akkor csak oda kellene pakolnom magam még egy kicsit 31_1_21.gif
De Sebi előtt le a kalappal :smile53: őszintén :smile32:

Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5901
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7234
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Ma megcsináltam ERG módban a MAP (maximum aerobic power) tesztet és a következő eredményeket kaptam:

Testtömeg: 73kg (mai mérés)
MAP: 345W
Abszolút VO2: 4.37l/perc
Relatív VO2: 59.88ml/kg/perc
FTP középérték: 285W (ez is volt beállítva)
Garmin szerint a VO2-m 59. :)

Ideális körülmények közt kint a Tehénen talán tudnék még picit jobbat.
Hogy mi ebből a tanulság? Nekem annyi, hogy nem vagyok teljesen dilettáns, tudom mit csinálok, jól állítom be a zónáimat és az edzésterhelést. :rolleyes: :smile29:
Csatolmányok
VO2.jpg
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12186
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3623
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

geza123 írta:
Tegnap, 13:29
Köszi! Ezek mind rendelkezésre állnak. ahogy kicsit jobban utána olvastam, pärt észrevétele, miszerint a felniszalag nem TLR, a helytálló. A felninek elvileg tudnia kellene... akkor nekifutok még egyszer.
igen,az nekem is lejött,hogy az egy mezei felniszalagnak néz ki,csak meló volt és nem volt időm rákeresni. de megerősítem,az szerintem sima felniszalag. az is lehet,ha leveszed,ott vannak a küllöfuratok is alatta.

edit: ránagyítottam most,ez sima felniszalag
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 687
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 374

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

Köszi! Ezek mind rendelkezésre állnak. ahogy kicsit jobban utána olvastam, pärt észrevétele, miszerint a felniszalag nem TLR, a helytálló. A felninek elvileg tudnia kellene... akkor nekifutok még egyszer.
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3399
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4363
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

geza123 írta:
Tegnap, 12:22
Urak!

Lenne kérdésem a tapasztalt tubless-es fórumtársakhoz.
Elég szerény a tapasztalatom tubeless témában, de ettől függetlenül ez a kerék - szerintem - nem tubeless ready. Sima felniszalag van benne, nem TL. Az illesztésnek pedig TL esetében tökéletesnek kellene lenni, ott egy hónap alatt sem volna szabad nyomást veszteni. Ez egy elég szerény felni lehet, nem hegesztett az illesztésnél, ráadásul úgy tűnik, az illesztő betétet is elég trehányul rakták be. De ezt nem feltétlenül kell neki felróni, elvégre egy tömlős használatra készült belépő darab, ott nincs jelentősége ekkora eltérésnek. Szerintem ennél el kell engedni a TL-t.

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

geza123 írta:
Tegnap, 12:22
Urak!

Lenne kérdésem a tapasztalt tubless-es fórumtársakhoz.
Először is a tegnapi eset rövid leírása: az egyik közepesen kezdő barátom megkért, hogy szereljük át a kerekeit tubless-re.
Ilyen a kerékszett:
https://probiketrader.co.uk/products/gr ... ub-grade-a
Ahogy a képeken is látszik, gyárilag, szépen felniszalagozva.
Ehhez vett ilyen gumikat:
https://www.schwalbe.com/en/Schwalbe-G- ... 1600951.02
Ezeket ismerem, a téli kerekeimen ilyet használok, tubless-ként.
A történések: a hátsóra szépen feltettem a gumit, puffertartályos pumpával megküldtem levegővel, szépen ki is pattant mindenhol. De a kerék ilesztésénél, ahol a két fél ragasztva/hegesztve van, engedte a levegőt, de úgy rendesen. 4 barról kb. 10 másodperc alatt nullára. Megnéztem az illesztést a felnin (a szeleppel átellenben van) és a belső felületen, ahol ugye a gumival kapcsolódik, van egy kb. 1-1,5 mm-es elcsúszás a két fél között. Itt jön ki a levegő. Nem mertem lötyivel kipróbálni, mert túl nagynak éreztem a hézagot.
A első felninél is van eltérés az illesztésnél, de kb. a fele, mint hátul. Erre is feltettem a gumit, kipattant, ez is eresztett ugyan ott, de jelentősen lassabban. Ebbe tettem folyadékot, felfújtam, és eddig jónak tűnik.
Bármi ötlet a hátsó tubless-esítésére?
https://muc-off.com/products/ultimate-t ... -setup-kit

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 687
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 374

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

Urak!

Lenne kérdésem a tapasztalt tubless-es fórumtársakhoz.
Először is a tegnapi eset rövid leírása: az egyik közepesen kezdő barátom megkért, hogy szereljük át a kerekeit tubless-re.
Ilyen a kerékszett:
https://probiketrader.co.uk/products/gr ... ub-grade-a
Ahogy a képeken is látszik, gyárilag, szépen felniszalagozva.
Ehhez vett ilyen gumikat:
https://www.schwalbe.com/en/Schwalbe-G- ... 1600951.02
Ezeket ismerem, a téli kerekeimen ilyet használok, tubless-ként.
A történések: a hátsóra szépen feltettem a gumit, puffertartályos pumpával megküldtem levegővel, szépen ki is pattant mindenhol. De a kerék ilesztésénél, ahol a két fél ragasztva/hegesztve van, engedte a levegőt, de úgy rendesen. 4 barról kb. 10 másodperc alatt nullára. Megnéztem az illesztést a felnin (a szeleppel átellenben van) és a belső felületen, ahol ugye a gumival kapcsolódik, van egy kb. 1-1,5 mm-es elcsúszás a két fél között. Itt jön ki a levegő. Nem mertem lötyivel kipróbálni, mert túl nagynak éreztem a hézagot.
A első felninél is van eltérés az illesztésnél, de kb. a fele, mint hátul. Erre is feltettem a gumit, kipattant, ez is eresztett ugyan ott, de jelentősen lassabban. Ebbe tettem folyadékot, felfújtam, és eddig jónak tűnik.
Bármi ötlet a hátsó tubless-esítésére?
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12680
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7369
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

lacee írta:
Tegnap, 11:12
revox írta:
Tegnap, 10:59
én max 250-et akartam írni... de a 150 szimpatikusabb :rolleyes: nincs nagy kereslet ezekre
Brurális mennyiségű kerékpár van a piacon,ami áll,hifi stb. minden is….
A Covid Boom utáni visszaesés eredménye. Várható volt. Egyébként azt nézem, hogy az új megemelkedett árak nem akaródzanak visszatendálni. Külföldön több disztribútor ment csődbe, több százezer kerékpár áll arra várva, hogy elárverezzék. Remélem lesz pár kiadós akció. :rolleyes:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
Tegnap, 10:59
én max 250-et akartam írni... de a 150 szimpatikusabb :rolleyes: nincs nagy kereslet ezekre
Brurális mennyiségű kerékpár van a piacon,ami áll,hifi stb. minden is….

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5232
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3176

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
Tegnap, 10:59
én max 250-et akartam írni... de a 150 szimpatikusabb :rolleyes:
Főleg,hogy még az egyik első villája is hiányzik 31_1_21.gif

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12186
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3623
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

én max 250-et akartam írni... de a 150 szimpatikusabb :rolleyes: nincs nagy kereslet ezekre
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

Vinkler írta:
Tegnap, 10:30
lacee írta:
Tegnap, 08:53
Urak,szerintetek,ez a brinyó mennyit érhet?
Nem sokat volt használva,úgy lett össze rakva.
Sztem 300k körül
Én is ott körül gondoltam.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12680
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7369
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

lacee írta:
Tegnap, 08:53
Urak,szerintetek,ez a brinyó mennyit érhet?
Nem sokat volt használva,úgy lett össze rakva.
Sztem 300k körül
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
Tegnap, 10:00
a kérdést úgy dobd fel: ennyirét árulják,megvegyem? :smile53:

aki értékeli,az látja benne a forintot, de azt is tudni kell, sokan baromira lexarják. kollégám valami cube kerót vett Nexus 8 sebis aggyal,patika állapotban 100-ért

ja, a hycomat poén. de az én szememet ezek a féllábú villák, míg világ a világ, szúrni fogják ;peace;
Pár kérdést föltettem,aztán megint, azt is,hogy mennyire alkuképes,de erre már nem kaptam választ,felbüffent…

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3399
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4363
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás26656

Hozzászólás Szerző: pärt »

lacee írta:
Tegnap, 09:54

5 ezer híján 400e…
Igen,valmelyik keróboltosé volt tán…

IMG_3248.jpeg
Az sok. Annyiért már 11-es, szíjhajtásos gépeket kínálnak. De még 14 sebességes - igaz régebbi, nem tárcsás verziójú - Rohloff váltós is akad.
Ha a munkába járósodat akarod cserélni, viszonylag gyakran látok 11-es Alfine-os városi gépeket 150-180 körül, igaz, a spórolás miatt még V fékkel szerelteket.
Ha viszont Speci pajtásnak keresel utódot, tényleg egy sportosabb változatot érdemes venni, de azt vedd számításba, hogy a legdögösebb agyváltós is lassabb egy kicsit, mint egy akár szerényebb országúti. De azzal is nagyon kellemesen el tudsz karistolni a töltésen, csak nem kell a régi átlagokkal hasonlítgatni az újakat.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12186
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3623
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
Tegnap, 10:03
Tádááám! 36_1_11.gif

IMG_1205.jpeg
na,majd ad Neked Sebi... mostmár nincs kifogás... :tutiok: grat
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12186
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3623
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
Tegnap, 09:59
revox írta:
Tegnap, 09:13
lacee írta:
Tegnap, 08:53
Urak,szerintetek,ez a brinyó mennyit érhet?
Nem sokat volt használva,úgy lett össze rakva.

IMG_3255.jpeg
ez hycomat vazze :kapdelm:
A Te hazádba rakták össze. :tutiok:
na,majd megkeresem,jól kirúgom a mankóját :D :fekverohog:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12680
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7369
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Tádááám! 36_1_11.gif
IMG_1205.jpeg
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12186
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3623
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

a kérdést úgy dobd fel: ennyirét árulják,megvegyem? :smile53:

aki értékeli,az látja benne a forintot, de azt is tudni kell, sokan baromira lexarják. kollégám valami cube kerót vett Nexus 8 sebis aggyal,patika állapotban 100-ért

ja, a hycomat poén. de az én szememet ezek a féllábú villák, míg világ a világ, szúrni fogják ;peace;
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2024.04.17., szer. 10:07-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
Tegnap, 09:13
lacee írta:
Tegnap, 08:53
Urak,szerintetek,ez a brinyó mennyit érhet?
Nem sokat volt használva,úgy lett össze rakva.

IMG_3255.jpeg
ez hycomat vazze :kapdelm:
A Te hazádba rakták össze. :tutiok:

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3399
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4363
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
Tegnap, 09:13
ez hycomat vazze :kapdelm:
Miről beszélsz? Egy darab hézagoló sincs a stucni alatt. :D

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás26656

Hozzászólás Szerző: lacee »

pärt írta:
Tegnap, 09:52
lacee írta:
Tegnap, 08:53
Urak,szerintetek,ez a brinyó mennyit érhet?
Nem sokat volt használva,úgy lett össze rakva.
8 vagy 11 sebességes?
Ilyesmik 300-350 körül mennek, de erősen függ az állapottól, meg az Alfine váltó típusától (a 11-es kétszer annyiba kerül). Az látszik, hogy bringaszerető ember pakolta össsze, meg sok téli sót, szutykot nem nagyon kapott.
5 ezer híján 400e…
Igen,valmelyik keróboltosé volt tán…
IMG_3248.jpeg

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3399
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4363
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

lacee írta:
Tegnap, 08:53
Urak,szerintetek,ez a brinyó mennyit érhet?
Nem sokat volt használva,úgy lett össze rakva.
8 vagy 11 sebességes?
Ilyesmik 300-350 körül mennek, de erősen függ az állapottól, meg az Alfine váltó típusától (a 11-es kétszer annyiba kerül). Az látszik, hogy bringaszerető ember pakolta össsze, meg sok téli sót, szutykot nem nagyon kapott.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”