Oldal: 75 / 1092
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 23:03
Szerző: geza123
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 21:56
Itt csak én sírhatok, én lakok palacsintán
Én pedig a kisebb, de szintén palacsintán.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 23:02
Szerző: geza123
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet
) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam
Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki?
Gianni!
Mennék szívesen de valószínűleg nem tudom megoldani azt a hétvégét. Sőt, még vinnék erősítést is magammal, ha lehet, a fiam is nagyon szívesen jönne, annyit hallott már ezekről a tekerésekről (és a W/kg mutatóban is mentene a család becsületén). :)
Most, hogy nagyon pörgetem az agyamat, talán meg tudom oldani, csak az 5 éves kislányommal kell egyet alkudoznom. De ez csak előtte pár nappal lenne végleges, ha még lehet akkor is csatlakozni.
Ja, tőlem nem kell félteni a TRÓFEÁT, én továbbra is lassú vagyok felfelé (is), viszont cserébe bárhová felmegyek.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 22:06
Szerző: revox
st81 írta: ↑2023.09.21., csüt. 22:02
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:40
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet
) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam
Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki?
Gianni!
Én max autót tudok vezetni, de nem szeretek már.
St81 megy helyettem. Rotoxnak nincs felmentés, azt én használom fel.
Hétfőn előneveztem a vasárnapi Zalakaros 60 km-es derbire, amit várhatóan elmos az eső.
Ez hány kili lenne? Ákosnak nincs kibúvó, hiszen régóta hosszú emelkedők megmászásáról álmodozik
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
70 körül, de Kèkes kevesebb és utána csak le kell gurulni
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 22:02
Szerző: st81
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:40
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
pärt írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:41
A feladat nagy, de az elnyerhető díj sem csekély! Érdemes lesz küzdeni.
az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet
) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam
Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki?
Gianni!
Én max autót tudok vezetni, de nem szeretek már.
St81 megy helyettem. Rotoxnak nincs felmentés, azt én használom fel.
Hétfőn előneveztem a vasárnapi Zalakaros 60 km-es derbire, amit várhatóan elmos az eső.
Ez hány kili lenne? Ákosnak nincs kibúvó, hiszen régóta hosszú emelkedők megmászásáról álmodozik
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 21:56
Szerző: revox
Rotox írta: ↑2023.09.21., csüt. 21:39
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:40
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
...Rotox kap felmentést...
...Rotoxnak nincs felmentés, azt én használom fel.
Úgy látom, Ti tényleg nem tudjátok elképzelni, hogy én milyen lassan megyek felfelé (is...
). Na jó, maradjunk annyiban, hogy messze van.
Itt csak én sírhatok, én lakok palacsintán
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 21:39
Szerző: Rotox
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:40
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
...Rotox kap felmentést...
...Rotoxnak nincs felmentés, azt én használom fel.
Úgy látom, Ti tényleg nem tudjátok elképzelni, hogy én milyen lassan megyek felfelé (is...
). Na jó, maradjunk annyiban, hogy messze van.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 21:36
Szerző: revox
Nekem kb mindegy. Az abasári startban az a neccesebb, hogy elindulsz és onnan egyből, csak felfele megy, sehol nincs benne egy kis pihenő. Persze, abban is van logika. Nekem mindegy.
Amúgy Sebi szerintem tudja jól hol tart
de én is örömmel látnám. Jók ezek a gurulások. Sokszor, ha csak Pärttal mentünk màr az is más, mint a szólótekerés
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 21:23
Szerző: AAttila
Direkt választottam a "régi" klasszik útvonalunkat.
Úgyis együtt megyünk körbe,ráhangolódunk és a végén gyí.
Ákosnak nagyon örülnék, de saját maga miatt. Tudna magának bizonyítani. Szerintem túl szigorú önmagához és teljesen lebecsüli önmagát. Ez a kör bebizonyítaná Neki,hogy van keresnivalója, nem is kevés.
A 11,30 is azért lett,hogy távolabbról is kényelmesen oda lehessen érni. Na meg azért a hegyen hűvösebb is van.
Csak eső ne legyen, a többi nem számít.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 21:07
Szerző: pärt
Alternatívaként ajánlom az abasári startot, mint legutóbb. Így frissebben lehet ráfordulni a kékesi mászásra, viszont ha Parádról indulunk, addigra már kissé megkészülünk, nem fog annyira jól esni. De részemről jó az utóbbi is.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 20:53
Szerző: revox
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:40
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
pärt írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:41
A feladat nagy, de az elnyerhető díj sem csekély! Érdemes lesz küzdeni.
az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet
) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam
Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki?
Gianni!
Én max autót tudok vezetni, de nem szeretek már.
St81 megy helyettem. Rotoxnak nincs felmentés, azt én használom fel.
azért majd az orvosi igazolást mellékletben juttasd el (axxonyal nem ér íratni
)
nagyon messze vagytok? nekem kb 220-250 kili
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 20:40
Szerző: asebestyen
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 20:33
pärt írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:41
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:13
Az óvodás testtömegeddel nem lesz könnyű versenyezni hegyre fel az egybegyűlteknek. :)
A feladat nagy, de az elnyerhető díj sem csekély! Érdemes lesz küzdeni.
az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet
) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam
Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki?
Gianni!
Én max autót tudok vezetni, de nem szeretek már.
St81 megy helyettem. Rotoxnak nincs felmentés, azt én használom fel.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 20:33
Szerző: revox
pärt írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:41
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:13
Az óvodás testtömegeddel nem lesz könnyű versenyezni hegyre fel az egybegyűlteknek. :)
A feladat nagy, de az elnyerhető díj sem csekély! Érdemes lesz küzdeni.
az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet
) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam
Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki?
Gianni!
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 18:41
Szerző: pärt
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:13
Az óvodás testtömegeddel nem lesz könnyű versenyezni hegyre fel az egybegyűlteknek. :)
A feladat nagy, de az elnyerhető díj sem csekély! Érdemes lesz küzdeni.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 18:17
Szerző: revox
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 18:13
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 12:54
AAttila írta: ↑2023.09.21., csüt. 11:31
. Innen van az éles rajt, befutó a Kékestető parkolóban.
ezen vixont merengek... mivel épp tegnap néztem,hogy 7kor sötétedik, lassan át kell állnom a rövid, intenzívebb tréningekre és pont a felüljárózásra, ill görgőn a perces intervallokon gondolkodtam, hétvégén meg adózni az igazi kaptatónak és felbuzdulva a durvább meredekségen göröghonban, tervben volt kékesi mászsás(ok). ezek után az isten nem mosná le rólam, hogy a díjra hajtok (amire azért sok esélyem nincs,de úgy még cikibb
)
de egyelőre a megfázásomat kell túlélni... már kifele megyek, szerintem kb szombatra már laza Z2-re alkalmas leszek. mindenesetre szólo kelőre a stravabubusoknak, nem pályázok a trófeára, direkte ilyen jellegű trénngeket akartam beiktatni, amint a pulzus helyreáll
Az óvodás testtömegeddel nem lesz könnyű versenyezni hegyre fel az egybegyűlteknek. :)
Wattkilo
márhogy, kilo nincs, de watt se
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 18:13
Szerző: asebestyen
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 12:54
AAttila írta: ↑2023.09.21., csüt. 11:31
. Innen van az éles rajt, befutó a Kékestető parkolóban.
ezen vixont merengek... mivel épp tegnap néztem,hogy 7kor sötétedik, lassan át kell állnom a rövid, intenzívebb tréningekre és pont a felüljárózásra, ill görgőn a perces intervallokon gondolkodtam, hétvégén meg adózni az igazi kaptatónak és felbuzdulva a durvább meredekségen göröghonban, tervben volt kékesi mászsás(ok). ezek után az isten nem mosná le rólam, hogy a díjra hajtok (amire azért sok esélyem nincs,de úgy még cikibb
)
de egyelőre a megfázásomat kell túlélni... már kifele megyek, szerintem kb szombatra már laza Z2-re alkalmas leszek. mindenesetre szólo kelőre a stravabubusoknak, nem pályázok a trófeára, direkte ilyen jellegű trénngeket akartam beiktatni, amint a pulzus helyreáll
Az óvodás testtömegeddel nem lesz könnyű versenyezni hegyre fel az egybegyűlteknek. :)
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 17:28
Szerző: revox
egyébként most nézem, ez melyik oldal...
nyilván a számaik iránymutatásnak kb jók, de pl ők követék azt el, hogy úgy mértek conti szingót, hogy sose ragasztottak előtte. egy réteg ragasztóval tették fel és nem várták meg a normál kiszáradást
Amit linkeltem, ott leírják, hogy többréteg (ahogy kell) Conti ragasztóval tették fel a gumikat (szerintem is az a legjobb,csak nyűgös), de látszik, hogy értik is a dolgot. Azon az angol odalon én jobban észreveszem a gyakrolatiasabb hozzáértést és sok dologban nagyon egyformán érezzük (bár ők mérik) a dolgokat. Amiben én máshogy látom az egészet, nem vagyok megggyőződve a latex előnyeiről minden esetben, csak nekem ez azért nehéz, mert a conti competition 25 butylos gumi, de szerintem jobban ugrik, mint a Vittoria Corsa 25, ami latexes. Csak ugye itt eltérő gumikról van szó és nem tudom a belsőket megcserélni. Így csak összességében tudom elmondani, hogy a Conti, butylos létére, nekem jobban fekszik, mint a Vittoria a latexxel. MEg a latex nyűgös a folytonos leengedésésvel és idén kettőt buktam,mert az egyik összeragadt átlában, a másik meg a szelepnél elengedte az illesztést. Ha van köztük 2 watt statikus haladás esetén mégis a latex javára, inkább erősödöm annyit, vagy akkor vesszen az a 2 watt, de nem akarok még egy ilyen nyarat a latexekkel :)
jóvanaz, nyúzzuk ,ami van, jó az mind és ez a lényeg,hogy nem ezen fog múlni. Sebinak ha alátesszünk egy drótperemes legótvarabb gumit,akkor is rárúg 400watot staikba, oszt úgy megy el mellettünk, mint a fene
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 16:31
Szerző: revox
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 16:24
De kb ide akartam kilyukadni, hogy elég lenne azt mondani, itt nincs felütéses defekt és nem a fizikát átírni a
bringások kedvéért
ja,bocsi,ezt benéztem. magát a veloflexet írod, hogy nem életszerű. persze, hogy nem. Hirtelen arra értettem, a TBL élhetőbb,mivel ott nincs felütéses defekt. De persze, ezek a leggyorsabb gumik nem nagyon "védnek" szúrt defekt ellen.kb semmit
az élhető gumik a középmezőny környékén kezdődnek
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 16:27
Szerző: revox
asebestyen írta: ↑2023.09.21., csüt. 16:14
Ezek az álatlános paraméterekből számoló kalkulátorok semmit se érnek. A gyártó weboldalán érdemes megnézni az ajánlásokat, ezekből érdemes kiindulni, majd saját tapasztalatokkal kiegészítve azt finomhangolni a saját terepviszonyainkhoz és komfortigényünkhöz, illetve a kerékpárunk rezgéselnyelési képességeihez. Szerintem.
én se gondoltam komolyan
írtam is, hogy csak kíváncsisáégból néztem meg, mennyire találkozik amit nekem ajánl és amit én érzek jónak. nyilván ez minidg típusfüggő lesz és amiket felsoroltál... a tufo pro33 vagy micsoda, felüt 8 baron, a tufo elite ride meg 10-en se (elől). más a szövet, más mindene ezek szerint
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 16:24
Szerző: revox
geza123 írta: ↑2023.09.21., csüt. 16:04
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 15:06
találtam egy érdekes összevetést a clincher kontra tubeless témában. itt 45 km/h-n vizgsálják és nem egyértlmű, ami elvielg egyértelmű
A Velofelx Record 25 esetén pl a clincher nyert gördülési ellenállásban.
Csak, hogy legyen másik mérési módszerrel elkövetett összehasonlítás is:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... ke-reviews
Itt a tubeless a jobb (magas nyomáson) a Veloflex estében, de az is igaz, hogy itt is mindkettő nagyon az elején van a listának.
Nekem ebből az következik, hogy valóban nagyon kicsi a gördlési ellenállása ennek a típusnak (bármelyiket is nézzük), de a többi tulajdonsága miatt nekem nem életszerű a használata (kb. "0" defekttűrés,...)
monsjuk itt egy 2021-es 23-as, butylos (nem latex belsővel szereltet) gumit hasonlíthatunk a 2023-as 25 széles TBL-hez, ami nem teljesen ugyanaz, de nem egetverő így se a difi.
De kb ide akartam kilyukadni, hogy elég lenne azt mondani, itt nincs felütéses defekt és nem a fizikát átírni a
bringások kedvéért
egyébként a tesztek nagy része azt igyekszik igazolni, amit a marketinggépezet szajkóz. ha nem is érdekelt ebben, még a végén őket nézik hülyének, ha nem az jön ki, aminek kellene
van ilyen a hifiben is, csak a fülednek higgy
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 16:14
Szerző: asebestyen
Ezek az álatlános paraméterekből számoló kalkulátorok semmit se érnek. A gyártó weboldalán érdemes megnézni az ajánlásokat, ezekből érdemes kiindulni, majd saját tapasztalatokkal kiegészítve azt finomhangolni a saját terepviszonyainkhoz és komfortigényünkhöz, illetve a kerékpárunk rezgéselnyelési képességeihez. Szerintem.
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 16:04
Szerző: geza123
revox írta: ↑2023.09.21., csüt. 15:06
találtam egy érdekes összevetést a clincher kontra tubeless témában. itt 45 km/h-n vizgsálják és nem egyértlmű, ami elvielg egyértelmű
A Velofelx Record 25 esetén pl a clincher nyert gördülési ellenállásban.
Csak, hogy legyen másik mérési módszerrel elkövetett összehasonlítás is:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... ke-reviews
Itt a tubeless a jobb (magas nyomáson) a Veloflex estében, de az is igaz, hogy itt is mindkettő nagyon az elején van a listának.
Nekem ebből az következik, hogy valóban nagyon kicsi a gördlési ellenállása ennek a típusnak (bármelyiket is nézzük), de a többi tulajdonsága miatt nekem nem életszerű a használata (kb. "0" defekttűrés,...)
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 15:58
Szerző: revox
még egy érdekes mondat, most találtam:
"...We also tested the tubular tyres at 90psi for comparison with road tyres, and at these lower pressures a Vittoria Pista Speed returned a Crr of 0.001881, which is lower (better) than the best recorded Crr values for road tyres in our test data set.."
a szingó teszten a fent említett Vittoria Pista gyengébbet ment, mint a VeloflexRecord, csak 4. lett. De 90 psi (6,2 bar) nyomáson is még jobban teljesített, mint a leggyorsabb peremes (Veloflex Record 25 clincgher+latex inner tube)
ez így, talán igazságosabb összevetés, de kb mindegy, mert a szingó komfortja 10 barnal még simán élhető. (150psi = 10,3 bar), így nem kell 6 baron használni, ha nem akarod, hogy a fogtömések kiessenek
amúgy nem ezt kerestem. a szingóragasztás témában kutattam és ide dobott. a ledfektelt gumim helyére, gyorsan, Jantex szalaggal ragasztottam fel egy gumit, de úgy tűnik, bejött, amit én is tapasztaltam: "...Tubular tyres are fixed to wheel rims optimally using tubular cement/glue. Adhesive tubular tape can be used,
but this results in slightly higher (worse) rolling resistance than using glue.."
xal lesz még egy ragasztásom, néhány új vízhólyaggal
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 15:06
Szerző: revox
találtam egy érdekes összevetést a clincher kontra tubeless témában. itt 45 km/h-n vizgsálják és nem egyértlmű, ami elvielg egyértelmű
A Velofelx Record 25 esetén pl a clincher nyert gördülési ellenállásban.
grátiszként van egy kevesebb gumit érintő szingós felmérés is, de azt 55km/h-n végezték.
"...All tyres were fitted to a tubular aluminium rim using Continental rim cement in multiple cured layers, and inflated to 150psi.."
a veloflex record 25 itt csak 3. lett (véknyabbak verték meg), de az ellenállásértéke, a magasabb tempó ellenére (magasabb nyomáson, 150PSI) is alacsonyabb, mint a peremeseké.
mondjuk a 23-as gumiknak ez a felni nem tudom, mennyire kedvezett, de nem ez az ideális felnijük, az fix
'All tyres were fitted to a tubeless compatible aluminium rim (external width 24.7mm, internal width 19.6mm) and clincher tyres were all tested with latex inner tubes. The pressure was standardised at 90psi for all tyres to allow for a comparison between them, however we recommend different pressures outside depending on your bike setup: head to the Learn page for our tyre pressure calculator to help your decisions..."
https://www.aero-coach.co.uk/time-trial ... tance-data
vannak almenük a cikkben, mint tesztkörülmények,konklúzió...
a szingó esetén a track gumikat nézték főleg, de a közös pont a veloflex record 25, ezért lehet esetleg érdekes beemelni a sztoriba
https://www.aero-coach.co.uk/tubular-tr ... resistance
ezek a cikkek kissé árnyalják, amit a
megkérdőjelezhetetlen marketing önt a nyakunkba. Állást kevésbé foglalnék (azt megteszi mindenki a saját választásakor), csak itt valahogy azt látom, nem egyértelmű minden ebben a témában
peremesek
szitykó
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 12:54
Szerző: revox
AAttila írta: ↑2023.09.21., csüt. 11:31
. Innen van az éles rajt, befutó a Kékestető parkolóban.
ezen vixont merengek... mivel épp tegnap néztem,hogy 7kor sötétedik, lassan át kell állnom a rövid, intenzívebb tréningekre és pont a felüljárózásra, ill görgőn a perces intervallokon gondolkodtam, hétvégén meg adózni az igazi kaptatónak és felbuzdulva a durvább meredekségen göröghonban, tervben volt kékesi mászsás(ok). ezek után az isten nem mosná le rólam, hogy a díjra hajtok (amire azért sok esélyem nincs,de úgy még cikibb
)
de egyelőre a megfázásomat kell túlélni... már kifele megyek, szerintem kb szombatra már laza Z2-re alkalmas leszek. mindenesetre szólo kelőre a stravabubusoknak, nem pályázok a trófeára, direkte ilyen jellegű trénngeket akartam beiktatni, amint a pulzus helyreáll
Re: Kerékpározás
Elküldve: 2023.09.21., csüt. 12:42
Szerző: revox
pärt írta: ↑2023.09.21., csüt. 11:59
Nekem e: 4.8, h: 5.1 kerekítve. Na, majd megpróbálom, bár ez az elsőnél a külsők gyári ajánlása alatt van.
ez kegyesebb.. nekem ez már 23-assal hozza a 7,3bart, 25-el 6,9.
https://www.bergfreunde.eu/road-bike-ty ... alculator/
de ez valsz clincher. ha hozzáadom a tapasztalati 2 bar difit clincher és szingó között, a 9 barral már egész jól közelítünk. A bükki utakra E8 H9 használtam a keskenyebb kerekeket. itthon a jó minőségű úton elbírja az E9 H10-et simán... A tufoval E10, H10,6 körül járok
amúgy nekem is a gyártói ajánlás eleve 8-ról indul conti 8-12, tufo elite ride 8-15.
de nem gondoltam én azt komolyan, csak betettem. igazából arra voltam kíváncsi, kihozza e a clincher és szingó közti kb 2 bar difit, de 4 tizedet hoz szingó és TL között. Clincher esetén ennyit se...