Oldal: 77 / 1095

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.24., vas. 11:33
Szerző: st81
Az időjárásra tekintettel visszaléptem a zalakarosi versenytől. Az eső plusz 50-es szél kombinàciója elriasztott. Fotelbringàs lettem.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.24., vas. 10:48
Szerző: revox
női EB ismétlést nézem. feltűnt a norvégoknál egy jónak tűnő geometria. de, ahogy mozog a mezőnyben, azt sejteti, hogy jó-kis. direkt váz. ne kezdjétek átszámolni, megtettem: 2,5milka fullosan... kis méretben kicsit lejt a felsőcső, de nem nagyot.

https://darebikes.no/products/vsru-irid ... eq=uniform

Kép

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 16:09
Szerző: AAttila
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 13:37
st81 írta:
2023.09.22., pén. 13:23
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27

Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Igen, ő az az aranyos! A szápári elágazástól a tési elágazásig 20 percig tartott az út. Tésről visszafelé a Jásdi elág és Szápár között is van egy domb, de az már csak olyan 4-5% lehet talán...
Meg érdemes megnézni a Várpalotától (tési út)-Csőszpuszta előtt szakaszt is...
Csősz.jpg
Ez majdnem Mátraháza-Kékestető szakasz. Az egy picit meredekebb. De csak éppenhogy.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 15:30
Szerző: st81
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27
st81 írta:
2023.09.21., csüt. 22:02
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Elnézést, most néztem meg pontosan, nem ez az az útvonal. Ez valószínűleg erdei út lehet. A rendes emelkedő ott kezdődik, hogy Szápár után bekanyarodva a tési útra van egy elágazás ahol Jásd felé lehet elkanyarodni. Ott egyenesen kell tovább menni Tés irányába és az emelkedő talán 100 méterrel Csőszpuszta előtt ér véget. Nekem csak egy Geo tracker nevü ingyenes androidos programom van, azon 260 méterről 496 méterre megy fel 3,5 km alatt.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 15:21
Szerző: st81
Verseny előtt "szoktam" megmászni ezeket a dombokat egyszer-kétszer. Jól szippantja az enerdzsit:-)
Szerintem a Várpalota felőli nehezebb. Kevés a kanyar, nyílegyenesen megy neki a hegynek az út a legtöbb részen és mentálisan jobban terhel, ahogy látom magam előtt magasodni. A másik szerpentines, rövidebb egyenesekkel és a sok fa miatt szebb és az aszfalt is sokkal jobb.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 14:15
Szerző: revox
AAttila írta:
2023.09.22., pén. 12:12
Amikor csapatban tekerünk, szoktuk mutatni az úthibákat,stb Egyesek már annyira túlzásba viszik,hogy szinte folyamatosan lóbálják a kezüket :ohnoohnoohno: simán veszít az ember. Ritmust,lendületet....bárki kipróbálhatja,megfigyelheti,ha elengeded a kormányt és jelzel a mögötted jövöknek,lelassulsz.
Erre eszembejutott még egy dolog. vagyis a dolog...
ez valsz valahonnan onnan ered, hogy a nagyobb versenyzők is, ha nagy baj van, jeleznek. Ezt az amatőrök ellesik és előszeretettel jeleznek minden apró repedést, de jól eltúlozva. így olyan nagyok Ők is... hiba,mint írod a miatt is, de veszélyes is. amint elengedi a kormányt, azonnal irányt vált a bicaj,ha nem is nagyot,de vált. ahol a kerekek be vannak téve centire egymástól, ott ez a kilengés már boríthatja a sort. A kedvencem, amikor akadály van az út szélén, pl parkoló autó és nagylendülettel intenek egy nagyot, hogy "kerülj!" Na,azzal lehet csak baromi nagy kilengést elérni...

nálunk ez úgy működött, ha valamleyik oldaon nagyobb kátyú jött,akkor is max a kormányt továbbra is markolva, max 1-2 újjal kimutatsz jobbra,vagy balra,hol várható meglepetés. ez a mögötted haladónak simán benne van a perifériájában,aki nagyjából max a hátsó kerkedet nézi, leszegett és lila fejjel. ha meg olyan akadály van az úton, mint egy (bazi nagy) keresztrepedés, mindkét irányba jelzel. ha az előtted haladónak begöröcslt valamije, vagy valami nagyon nem kóser és egy-két tekerés erejéig ki akar állni, pl a combokon lazítani, vagy az a repedés egy szakdék,amit jobb kiállva átvészelni, szintén fogva a kormányt, egyenesben tartva a bicajt és a sor haladását, heves le-fel újlebegtetéssel, mint aki repülni készül jelzi, mintha elekadásjelzővel tenné. Ezek elég könnyen beégnek és nem vészes produkciók,de valamenynire segít a mögötted haladónak,de nincs se ritmusvesztés,se irányváltás. ebben az a vicces, úgy beég, sokszor,ha magad is mégy,azt veszed észre, hogy röpködsz,ha jön a keresztrepedés, de jelzel az autósoknak is :D

ja, az előlhaladó felelőssége... aki elől megy, ha lát egy kátyút,ami necces lehet, elég messziről érékeli, meg kell próbálni úgy vezetni a sort,hogy minden hirteln komrnymozdulatot kerülve, a komplett sor lekerülje. szép lassan, fokozatosan, vagy kintebb, vagy bentebb húzza a sort az úton. ha nagyon xar szakasz kezdetét érzékeli, már jóidőben elkezd repkedni, elakadásjelzőzni,hogy kellő időben hátraérjen a sor végére is. én pl,ha megyek elől, mögöttem lohol reviné és jön egy lyuk, kb középen, bal szélén elmegyek,akkor reviné pont lekerüli jobbról, de nem bomlik az egység. ha kintebb van a lyuk,behúzódok, ha bentebb, kihúzódok. de ilyenkor mutogatni se kell,mert irányítod,hogy jó legyen...

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:44
Szerző: asebestyen
revox írta:
2023.09.22., pén. 13:40
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 13:37
st81 írta:
2023.09.22., pén. 13:23


Igen, ő az az aranyos! A szápári elágazástól a tési elágazásig 20 percig tartott az út. Tésről visszafelé a Jásdi elág és Szápár között is van egy domb, de az már csak olyan 4-5% lehet talán...
Meg érdemes megnézni a Várpalotától (tési út)-Csőszpuszta előtt szakaszt is...
Csősz.jpg
rámegy, mi?! ;peace; nyomjad apám... néztem, nekünk kicsit messze van :D
Megyek egy 4h endurance-t a kedvedért, Revi. :napsut: Nemsokára indulok.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:40
Szerző: revox
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 13:37
st81 írta:
2023.09.22., pén. 13:23
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27

Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Igen, ő az az aranyos! A szápári elágazástól a tési elágazásig 20 percig tartott az út. Tésről visszafelé a Jásdi elág és Szápár között is van egy domb, de az már csak olyan 4-5% lehet talán...
Meg érdemes megnézni a Várpalotától (tési út)-Csőszpuszta előtt szakaszt is...
Csősz.jpg
rámegy, mi?! ;peace; nyomjad apám... néztem, nekünk kicsit messze van :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:37
Szerző: asebestyen
st81 írta:
2023.09.22., pén. 13:23
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27
st81 írta:
2023.09.21., csüt. 22:02
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Igen, ő az az aranyos! A szápári elágazástól a tési elágazásig 20 percig tartott az út. Tésről visszafelé a Jásdi elág és Szápár között is van egy domb, de az már csak olyan 4-5% lehet talán...
Meg érdemes megnézni a Várpalotától (tési út)-Csőszpuszta előtt szakaszt is...
Csősz.jpg
Csősz.jpg (67.37 KiB) Megtekintve 728 alkalommal

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:29
Szerző: revox
st81 írta:
2023.09.22., pén. 13:23
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27
st81 írta:
2023.09.21., csüt. 22:02
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Igen, ő az az aranyos! A szápári elágazástól a tési elágazásig 20 percig tartott az út. Tésről visszafelé a Jásdi elág és Szápár között is van egy domb, de az már csak olyan 4-5% lehet talán...
Meg érdemes megnézni a Várpalotától (tési út)-Csőszpuszta előtt szakaszt is...
ez aszfalt? mert a KOM-gazda montis fotókat tesz fel.
amúgy a 20 perc nem is rosz, KOM után, második lennél vele in strava

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:23
Szerző: st81
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27
st81 írta:
2023.09.21., csüt. 22:02
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Igen, ő az az aranyos! A szápári elágazástól a tési elágazásig 20 percig tartott az út. Tésről visszafelé a Jásdi elág és Szápár között is van egy domb, de az már csak olyan 4-5% lehet talán...
Meg érdemes megnézni a Várpalotától (tési út)-Csőszpuszta előtt szakaszt is...

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:18
Szerző: revox
asebestyen írta:
2023.09.22., pén. 12:27
st81 írta:
2023.09.21., csüt. 22:02
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Ez lenne az?
.
Tés.jpg
ez fini lehet, megkerestem :kapdelm:

9,6 km/h a KOM, de a második már csak 7,6-ot tudott menni... elég gatyafingató lehet :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 13:11
Szerző: revox
pärt írta:
2023.09.22., pén. 12:29
Egyébként ezeknek a TL külsőknek az oldalfala szerintem még a sima clincher+latex kombónál is vastagabb, de legalábbis összevethetőek, ami elméletben hasonló vesztegséget feltételez. Esetleg a külső és belső közti súrlódás vihet el valamennyit, de nem hiszem, hogy ott lehetséges túl nagy mozgás.
megérkeztünk :rolleyes:
ezt mesélem egy ideje, hogy az oldalfal vastagabb, maga a gumi vaskosabb,ami a benyomódáskor nagyobb ellenállást eredményez. de én simán elfogadom,hogy így kb egál, akár azt is, hogy az egyre modernebb és okosabb tbls gumikon ezt is igyekeznek javítani és jobbak lesznek (csökken is a tömegük), csak, na, végre, megérkeztünk :rolleyes: :napsut: :smile53: :cheers1:

a belsőknél a latex eléggé besimulhat,de biztos van minimális súrlódás (mekkora hiba hintőporozni a belsőt,mint tettük azt régebben). a Vittoria még a butylos időben az ultralite külsők külső felületére felhordott valami szemcseszerű dolgot. olyan volt,mint egy finomszemcsés csiszolószalag. gondolom ez így jobban "összetapadt" a külsővel, jobban eggyéváltak. Még van ilyen belsőm, míg clinchereztem, ezt a típust használtam. Volt már latex, de csapattársak folyton szelephibákra panaszkodtak, így nem foglalkoztam vele. Ők is inkább csak a versenykerekekre tettek latexes gumit, az edzőbe sima butyl.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 12:57
Szerző: revox
AAttila írta:
2023.09.22., pén. 12:12
revox írta:
2023.09.22., pén. 11:41
akinek a kulacs is számít:
https://www.aero-coach.co.uk/water-bottle-testing

a kulaccsal való bajlódás ritmusvesztéssel jár,
Amikor csapatban tekerünk, szoktuk mutatni az úthibákat,stb Egyesek már annyira túlzásba viszik,hogy szinte folyamatosan lóbálják a kezüket :ohnoohnoohno: simán veszít az ember. Ritmust,lendületet....bárki kipróbálhatja,megfigyelheti,ha elengeded a kormányt és jelzel a mögötted jövöknek,lelassulsz. Legalábbis annyira,hogy vissza kell rúgni a gépet nagyobb wattal. Ez edzésen még hagyján, de versenyen már kaptunk ezért "lebaxást edzőtől és "komolyabb versenyző" csapattárstól (P. Csabi, K. Csabi) hogy ne a kezünket lóbáljuk,hanem haladjunk folyamatosan. Persze, ha olyan nagy mondjuk egy kátyú,hogy felütheti a felnit és nem kerülhető,ugratható, az más. De mi a faxnak mutogatunk vasúti átjárót,fekvőrendőrt,úgyis látja mindenki.
nyilván. elsőnek azt szoktam mondani, nem kell mutatni, látom én :rolleyes: aki nem veszi a lapot elsőre, annak később már csak annyit mondok, a kormányt fogjad, majd én látom :D
ennek amúgy a másik éle a ritmusvesztésen kívül,amivel a mögötted jövőket is erre kényszeríted és a legvégén ostrocsapászserűen már sokkal nagyobb a mértéke, hogy kicsit be is leng a juzer, ami a végén már egész pofás kilengést eredményez, ha halad a sor, akár egy összeakadás is lehet belőle.
inni, pl, ha csapatban mégy, hátraguruláskor nagyon jól lehet, csak ott meg gyorsank kell lenni, mert a végére érve fel kel lrúgni a sorra. talán ekkor legjobb inni, miután visszaálltál hátul. enni meg... az kb majdnem egyenló a lehetetlennel, ha edzésen vagy. pihenőben, hátul,amit gyorsan lehet nyelni. ott nincs idő zabszeletezni :D vagy a kollektív ebédszünet hosszú, hétvégi edzésen :D (persze nem megállva, csak egyszerre, pihenőben el lehet majszolni egy zabot

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 12:29
Szerző: pärt
revox írta:
2023.09.22., pén. 10:52
nekem a héten nem megy a meló, olvasgatok. a tegnap talál oldalon érdekes ufojelenségeket boncolgatnak- most épp a tömítőfölyadékokat olvasgtaom. bár sose használtam defektjavítót, mint érdekesség el lehet olvasni. Nyilván lesz hatása a gördülési ellenállásra (azt már régebben is lehetett hallani,hogy a protour minimálisat tesz csak bele), de itt a leírás végén van egy -Partnak biztos- érdekes megjegyzés:

Tubeless tyres use sealant to create an airtight seal and allow inflation, whereas clincher tyres use inner tubes. The speed of a tyre depends on its construction, not just on whether it is tubeless or clincher. This means that a slow tubeless tyre will have a higher rolling resistance than a fast clincher tyre, so each must be taken on their own merit. There is also overall no difference in rolling resistance between the same tyre set up tubeless with ~30ml of sealant, and using a latex tube.

nekem lövésem sincs, csak egy újabb, érdekes kijelentés, amihez nem vagyunk hozzászokva. Mondom, lövésem sincs, igaz e, tartózkodom a szavazástól, csak, mint érdekesség.... megyek, olvasom tovább, még csak itt járok én is

https://www.aero-coach.co.uk/tubeless-s ... resistance
Én kb. 30ml-t raktam kerekenként, úgy néz ki, hogy elégséges a tömítés. A túl kevés lötty nyilván egy komolyabb lyuk esetén üthet vissza, mert ott lehet, hogy nem lesz elég a kiáramló cucc a tömítéshez.
Ez a gördülési veszteség téma egyébként teljesen hidegen hagy, legkevésbé ez piszkált a TL kipróbálásánál, inkább a komfortosabb tekerés meg a beígért orgazmikus menettulajdonságok, hogy a kormányt sem kell fogni, magától bekanyarodik. :D Egyébként ezeknek a TL külsőknek az oldalfala szerintem még a sima clincher+latex kombónál is vastagabb, de legalábbis összevethetőek, ami elméletben hasonló vesztegséget feltételez. Esetleg a külső és belső közti súrlódás vihet el valamennyit, de nem hiszem, hogy ott lehetséges túl nagy mozgás.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 12:27
Szerző: asebestyen
st81 írta:
2023.09.21., csüt. 22:02
Ma feltekertem Tésre, a kb. 3 km 10%-os emelkedő elég is volt a hétre...
Ez lenne az?
.
Tés.jpg
Tés.jpg (63.86 KiB) Megtekintve 639 alkalommal

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 12:12
Szerző: AAttila
revox írta:
2023.09.22., pén. 11:41
akinek a kulacs is számít:
https://www.aero-coach.co.uk/water-bottle-testing

a kulaccsal való bajlódás ritmusvesztéssel jár,
Amikor csapatban tekerünk, szoktuk mutatni az úthibákat,stb Egyesek már annyira túlzásba viszik,hogy szinte folyamatosan lóbálják a kezüket :ohnoohnoohno: simán veszít az ember. Ritmust,lendületet....bárki kipróbálhatja,megfigyelheti,ha elengeded a kormányt és jelzel a mögötted jövöknek,lelassulsz. Legalábbis annyira,hogy vissza kell rúgni a gépet nagyobb wattal. Ez edzésen még hagyján, de versenyen már kaptunk ezért "lebaxást edzőtől és "komolyabb versenyző" csapattárstól (P. Csabi, K. Csabi) hogy ne a kezünket lóbáljuk,hanem haladjunk folyamatosan. Persze, ha olyan nagy mondjuk egy kátyú,hogy felütheti a felnit és nem kerülhető,ugratható, az más. De mi a faxnak mutogatunk vasúti átjárót,fekvőrendőrt,úgyis látja mindenki.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 11:47
Szerző: revox
ez meg a klincsEReknek: https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube ... resistance

de végülis, itt a konklúzió:
Kép

A TPU-kat említik, hogy gördlésben kicsit alulmaradnak a latexhez képest, de a defektet jobban tolerálják...

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 11:41
Szerző: revox
akinek a kulacs is számít:
https://www.aero-coach.co.uk/water-bottle-testing

bár régi bölcsesség,ha egy kilacsot viszel, hova tedd, mindneki vágja a választ, hogy a nyereg-vázcsőre. de azon el kell merengni, hogy lehet aerodinamikailag kicsit jobb ott, de használni (ki-betenni) nehézkesebb. a kulaccsal való bajlódás ritmusvesztéssel jár,ami nem biztos, hogy megtérül az aero oldalon. Főleg a miatt se, hogy ahova egy kulacs elég, az nem túl hosszú út, így az itt látható eltérések arányosan csökkennek jelentősen. én a vázcsőre szoktam tenni, ha egyet viszek :rolleyes:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 10:52
Szerző: revox
nekem a héten nem megy a meló, olvasgatok. a tegnap talál oldalon érdekes ufojelenségeket boncolgatnak- most épp a tömítőfölyadékokat olvasgtaom. bár sose használtam defektjavítót, mint érdekesség el lehet olvasni. Nyilván lesz hatása a gördülési ellenállásra (azt már régebben is lehetett hallani,hogy a protour minimálisat tesz csak bele), de itt a leírás végén van egy -Partnak biztos- érdekes megjegyzés:

Tubeless tyres use sealant to create an airtight seal and allow inflation, whereas clincher tyres use inner tubes. The speed of a tyre depends on its construction, not just on whether it is tubeless or clincher. This means that a slow tubeless tyre will have a higher rolling resistance than a fast clincher tyre, so each must be taken on their own merit. There is also overall no difference in rolling resistance between the same tyre set up tubeless with ~30ml of sealant, and using a latex tube.

nekem lövésem sincs, csak egy újabb, érdekes kijelentés, amihez nem vagyunk hozzászokva. Mondom, lövésem sincs, igaz e, tartózkodom a szavazástól, csak, mint érdekesség.... megyek, olvasom tovább, még csak itt járok én is

https://www.aero-coach.co.uk/tubeless-s ... resistance

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 08:40
Szerző: revox
AAttila írta:
2023.09.21., csüt. 23:15
Ez pedig a Parád-Kékestető:
Screenshot_20230921_231418_Strava.jpg
Utána már csak le kell gurulni Parádra
ja,kb ennyire saccoltam a kékesig. onnan meg, ha csak kirakod üresbe és egyet nem löksz a pedálon, szerintem akkor is legurul parádig a gép.

annyi,azért a kékesen vannak 10%-ok, aki erre érzékeny, hozzon áttételt, bár szerintem csak a két ősember közlekedik 11-23al :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.22., pén. 06:20
Szerző: pärt
geza123 írta:
2023.09.21., csüt. 23:02
revox írta:
2023.09.21., csüt. 20:33

az útvonal, gondolom a klasszik, parád, recsk, verpelét, abasár, mátraháza.vagy parád, galyatető, mátraháza?
eddig jó, csak még nem vagyunk sokan.
Sebi (+Zoli haver, majd vezet :kapdelm: ) Géza, Lacee, Mechazseni? Szalonnak kicsit távol esik. Bocs. Mackó, nehogy kihagyjam :D Rotox kap felmentést, Redbulova?
kit hagytam ki? gondolkodik.gif
Gianni!
Mennék szívesen de valószínűleg nem tudom megoldani azt a hétvégét. Sőt, még vinnék erősítést is magammal, ha lehet, a fiam is nagyon szívesen jönne, annyit hallott már ezekről a tekerésekről (és a W/kg mutatóban is mentene a család becsületén). :)

Most, hogy nagyon pörgetem az agyamat, talán meg tudom oldani, csak az 5 éves kislányommal kell egyet alkudoznom. De ez csak előtte pár nappal lenne végleges, ha még lehet akkor is csatlakozni.

Ja, tőlem nem kell félteni a TRÓFEÁT, én továbbra is lassú vagyok felfelé (is), viszont cserébe bárhová felmegyek. :D
Kicsi lánynak a biciklista bácsik küldenek majd csokit, ha elengedi aput, bátyót egy napra. ;)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.21., csüt. 23:16
Szerző: AAttila
Láthatóan nem szoktuk szétszakítani magunkat ;)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.21., csüt. 23:15
Szerző: AAttila
Ez pedig a Parád-Kékestető:
Screenshot_20230921_231418_Strava.jpg
Utána már csak le kell gurulni Parádra

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.21., csüt. 23:07
Szerző: AAttila
Ez volt,amikor Abasárról kezdtünk:
Screenshot_20230921_230414_Strava.jpg
A Mátraháza-Kékestető 3,47km avg 7, 8%