Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.

Kerékpározás

Online
Avatar
Vinkler
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 9594
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3948
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2020.12.08., kedd 15:50
Összefoglalom a véleményeket: ha jót akarsz magadnak, kizárólag egy márkát választhatsz: Pinarello, Trek, Bianchi, Merida, Speci. Szettben szóba se jöhet más, mint Campa, Shimano, Sram.

Na, itt sincs kevesebb szektás, mint a hifiseknél. 31_1_21.gif
Nálam nincsenek prekoncepciók. Vannak irányok, meg elképzelések, de azt veszem, ami éppen megtetszik. Gondolom te is így leszel vele. :smile29:
Apple / Parasound / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Szalon
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 478
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 602

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

trane írta:
2020.12.08., kedd 18:10
Szalon írta:
2020.12.08., kedd 14:12
Nézegetem már 1-2 hete a kínálatot és vannak jó vételek, csak Olaszországban...
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
őket ismered :rolleyes: ? elég jók az áraik, és van ott olyan bringa, amit közelebbről megnéznék (ha Te lennék) > https://yankosbike.hu/termekkategoria/k ... orszaguti/
Igen, szoktam nézegetni, de sajnos nagyrészt csak gyerek bicajokat árulnak... sad.gif
AATTILA bringás párja is tőlük vette, ha jól rémlik és meg volt velük elégedve.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 1055

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

pärt írta:
2020.12.08., kedd 15:50
Összefoglalom a véleményeket: ha jót akarsz magadnak, kizárólag egy márkát választhatsz: Pinarello, Trek, Bianchi, Merida, Speci. Szettben szóba se jöhet más, mint Campa, Shimano, Sram.

Na, itt sincs kevesebb szektás, mint a hifiseknél. 31_1_21.gif
Igazad van,csak ez az 1 lehetőség van ;peace;
Ha esetleg...netalán...valaki mégis mást venne...akkor az meg letagadja. (nehogy égessem már magam holmi Colnago-val vagy Canyon-nal ;) )

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 1055

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

trane írta:
2020.12.08., kedd 18:10
Szalon írta:
2020.12.08., kedd 14:12
Nézegetem már 1-2 hete a kínálatot és vannak jó vételek, csak Olaszországban...
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
őket ismered :rolleyes: ? elég jók az áraik, és van ott olyan bringa, amit közelebbről megnéznék (ha Te lennék) > https://yankosbike.hu/termekkategoria/k ... orszaguti/
Az edzőtársam tőlük vette a Gan S-t. Elment hozzájuk, mindent fontos adatot lemértek, számítógépre vitték, majd mondták neki,hogy ebédutánra kész a rászabott keró. És így is lett. ;peace; De már mástól is csak jót hallottam róluk.
Tudom nem opció, de van nekik egy olyan bicójuk,mint az enyém,csak feketében és villanyos Campa szettel. :D

Online
Avatar
Vinkler
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 9594
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3948
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Hát én nagyon kiváncsi vagyok, h mi lesz. Én is elkezdtem nézegetni a kerokat és elég nehéz most dönteni, az biztos. Nálam annyiból nehezebb a helyzet, h 62 cm körüli váz kell hozzá...
Aztán ha végül megvan. Szeretnék egy leírást olvasni, hogy mi kiért és mi miért nem. Előre is köszi! :smile53:
Apple / Parasound / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
trane
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6186
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 1954

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

Szalon írta:
2020.12.08., kedd 14:12
Nézegetem már 1-2 hete a kínálatot és vannak jó vételek, csak Olaszországban...
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
őket ismered :rolleyes: ? elég jók az áraik, és van ott olyan bringa, amit közelebbről megnéznék (ha Te lennék) > https://yankosbike.hu/termekkategoria/k ... orszaguti/

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

egyébként, ha be van lőve,minde jó ezen a szinten. apróságok döntik el. nálam még minidg favorit a shimano üreges nagytányérja, ami nagyban odatesz a hajtáshatékonyságnak. sajna most náluk a lánckerék a nyűgös, de ha meglesz, ami kiváltja a karbonbakos lánckerekes megoldást,akkor kész a recept. Sajna a lánckerék lecserélése nem műx. Tegnap próbáltam(ultegra lánckerekeket vettem, 17 és 19-est, de a fogárok hangyafazsával arrébb kerül), előre nincs semmi baj és vált is,bár nem olyan finoman,mint a saját lánckerekivel, de ha hátrafele tekrem a 17-esen, be-bereccsen(mondhatnánk,minek hátrafele tekerni :D vixont így már fix, hogy a karbonbak zsákutca. az acél lánckerékkel úgy beránt, mint a fene. ha kézzel csak megpöccinted, visszírúg, míg a karbonbakos a helyén marad és elnyelődik az ellenerő. ugyanígy nyelődik el az az erő is,vagyis egy picike része, amit ráküldesz hajtáskor).
most jön egy BBB sor,majd megnézem,ha az se, akkor valsz 105 a megoldás,de abból meg elvielg létezik, gyakorlatilag sehol nem látok 11-25-öt. de síkra elmegy a 12-25 is.
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

egy groupset megváladsztása, ha valaki sokat megy,neadjisten, versenyezne is valamikor, nagy döntés. nincs helye érzelmeknek, csak észérveknek. fontos a gyorsan és könnyen szervizelhetőség, beleértve azt is,ha hirtelen kell egy sor azonnal,bemegyek a deacthlonba és legyen ott a polcon,még ha az puritán is,de guruljon másnap a binyó,mert gurulnia kell. legyen igénytelen és ne kelljen szívátültetésnyi precizítással tudni szerelni(ahhoz,hogy precízen működjön), főleg,ha nem tudunk ill nincs rá lehetőségünk, se műhely, se célszerszám, se haver a sufniban,aki első szóra ugrik.
lehet ezt ragozni, de shimano... miért? amiért avantgarde :D ;peace;
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1199
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 954
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Összefoglalom a véleményeket: ha jót akarsz magadnak, kizárólag egy márkát választhatsz: Pinarello, Trek, Bianchi, Merida, Speci. Szettben szóba se jöhet más, mint Campa, Shimano, Sram.

Na, itt sincs kevesebb szektás, mint a hifiseknél. 31_1_21.gif

Online
Avatar
lacee
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1665
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 567

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

Szalon írta:
2020.12.08., kedd 14:12
Nézegetem már 1-2 hete a kínálatot és vannak jó vételek, csak Olaszországban... most kicsit necces kijutni, de ha megjön a biztosítós ajánlat (elévileg holna du. jön a kárszakértő), akkor azért látni fogom, mi fog beleférni, de F10 és F12 a fő kiszemelt, mert az F10 már nem igazán sokkal drágább kint, amennyivel jobban tetszik, viszont most van pár bemutató F12 is baráti áron (kb itthoni az F10-es árban...)

Igazából, mikor vettem a Specit, akkor még nem voltam biztos benne, hogy mennyire fog menni fizikailag (térdem) valamint meg fogom-e szeretni... mennyit tudok menni majd..stb... Szóval elsőre nem mertem ennyit ráfordítani, mert ha mégsem jött volna be, akkor nagyobb lett volna bukta... Viszont most már jobban mernék költeni, mert tudom, hogy megszerettem és tetszik is a bringázás.

Jelenleg nem fullos felszerelt F12-ket találtam, R8000 ultegra, vagy Campa Record 12 mechanikus szettekkel, de adnák csak a vázat is + kormányt. Van sima meg tárcsás is, árban nem számottevő az elétérés, viszont a tárcsásba kellene kereket is szereznem, valamint az enyémet meg eladni/csereberélni... amúgy ugyanilyen Bora WTO 60-at vennék, ha esetleg tárcsás lenne...
Szóval a kérdés, h tárcsa, vagy sima fék, ill. Campa Record 12, vagy Ultegra, esetleg én szerezzek be külön egy Super Record vagy DA szettet... s ha utóbbiak, akkor elektromos, vagy mechanikus? :D
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
A fék+váltó+hajtás- csak Campa ;peace;

Online
Avatar
Szalon
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 478
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 602

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2020.12.08., kedd 14:32
Szalon írta:
2020.12.08., kedd 14:12

Szóval a kérdés, h tárcsa, vagy sima fék, ill. Campa Record 12, vagy Ultegra, esetleg én szerezzek be külön egy Super Record vagy DA szettet... s ha utóbbiak, akkor elektromos, vagy mechanikus? :D
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
a shimano egyszerűbb. féket én simát vennék. kerék szempontjából nem mindegy. szettbe meg,ami jön. már megszoktam az elektronyikusat. vált, működik. meg rákötözheted a Garmint, úgyis szeretsz kütyüzni ;peace; de a mechanikus meg nem hordoz hibalehetőséget annyit. bármilyen is lesz, jó lesz. mert ez úgy szokott lenni, megvan mit szeretnék ,aztán az lesz, ami van :D
Szettel úgy vagyok, hogy úgy is elkopik majd... lesz, ami lesz... Persze a csapásirányt jó lenne eldönteni, hogy Shimano, vagy Campa, mert Ultegrából nyilván egyszerűbb egy DuraAcet csinálni, ahogy kopnak a dolgok, vagy felbukkan 1-1 jóárasított alkatrész... ugyanígy Recordból meg Superrecordot. Az elektromos váltás az miatt ejtett gondolkodóba, hogy ezek az aeros vázak nem túl bovdenbarátok... Nem véletlen sokat csak elektromos szettel lehet már használni Venge/Aethos/ SL-7...pl. Ahogy olvasgattam, azért a Campa finnyásabb és érzékenyebb, de ha be van állítva minden faszán, utána élmény. Shimano meg talán olcsóbban szervizelhető és alkatrészellátottság is elvileg jobb. Bár mostanában... minden szívás lassan... Kütyüzni meg persze h szeretek :D
Azt tudom, hogy Sramot igyekszem elkerülni, próbáltam, de nem annyira tetszett, bár gondolom megszokható az is, de én ikább meghagynám másnak. Ismerősnek elektromos van, hallom hogy vált... sad.gif
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2020.12.08., kedd 14:12

Szóval a kérdés, h tárcsa, vagy sima fék, ill. Campa Record 12, vagy Ultegra, esetleg én szerezzek be külön egy Super Record vagy DA szettet... s ha utóbbiak, akkor elektromos, vagy mechanikus? :D
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
a shimano egyszerűbb. féket én simát vennék. kerék szempontjából nem mindegy. szettbe meg,ami jön. már megszoktam az elektronyikusat. vált, működik. meg rákötözheted a Garmint, úgyis szeretsz kütyüzni ;peace; de a mechanikus meg nem hordoz hibalehetőséget annyit. bármilyen is lesz, jó lesz. mert ez úgy szokott lenni, megvan mit szeretnénk ,aztán az lesz, ami van :D
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Online
Avatar
Szalon
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 478
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 602

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Nézegetem már 1-2 hete a kínálatot és vannak jó vételek, csak Olaszországban... most kicsit necces kijutni, de ha megjön a biztosítós ajánlat (elévileg holna du. jön a kárszakértő), akkor azért látni fogom, mi fog beleférni, de F10 és F12 a fő kiszemelt, mert az F10 már nem igazán sokkal drágább kint, amennyivel jobban tetszik, viszont most van pár bemutató F12 is baráti áron (kb itthoni az F10-es árban...)

Igazából, mikor vettem a Specit, akkor még nem voltam biztos benne, hogy mennyire fog menni fizikailag (térdem) valamint meg fogom-e szeretni... mennyit tudok menni majd..stb... Szóval elsőre nem mertem ennyit ráfordítani, mert ha mégsem jött volna be, akkor nagyobb lett volna bukta... Viszont most már jobban mernék költeni, mert tudom, hogy megszerettem és tetszik is a bringázás.

Jelenleg nem fullos felszerelt F12-ket találtam, R8000 ultegra, vagy Campa Record 12 mechanikus szettekkel, de adnák csak a vázat is + kormányt. Van sima meg tárcsás is, árban nem számottevő az elétérés, viszont a tárcsásba kellene kereket is szereznem, valamint az enyémet meg eladni/csereberélni... amúgy ugyanilyen Bora WTO 60-at vennék, ha esetleg tárcsás lenne...
Szóval a kérdés, h tárcsa, vagy sima fék, ill. Campa Record 12, vagy Ultegra, esetleg én szerezzek be külön egy Super Record vagy DA szettet... s ha utóbbiak, akkor elektromos, vagy mechanikus? :D
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra... :rolleyes:
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

dogmával jól fogsz járni :) alapból nekem azért esett ki, mert nem gondoltam,hogy értelmes állapotban találnék annyi pénzért,amit erre szántam. aztán a covid besegített. a csóka a sajátját eladta nyáron egy németnek 2 miskáért. A feleségé beragadt és mikor meghirdették, már nem lehetett utazgatni, ennyi pénzt meg a németek se dobnak ki, hogy nem nézik meg, itthon vixont olcsóbban kellett adnia.
Azmeg, hogy szídom, nem feltéelnül a Dogmának szól, hanem a számorma értelmetlenül elbutított 11-es rendszernek, ami rajta van. De ki fog alakulni és jó lesz. Az biztos, hogy villamerevségben mégcsak hasonlót se fogsz találni (esetleg a Fondriest Dardonak hasonló a villája, én azzal is kacérkodtam, de ez meg csak pinarello). A geometria jó. ha a méreted megvan ,a stucni lemegy alúlra,akkor racsing, ha betolsz egy-két hézagolót lehet sportos, ha beteszel 3-4et, kirándulós. Ki van számolva, tudni fog bármit, amire szükséged van.
ezt csendben mutatom meg :) Srác rámírt, mert látta, hogy keresek kisméretű bicajt: https://apro.bikemag.hu/apro/s-works-ta ... zett-49406

akkor még egyben volt, azóta bontotta, úgy tűnik. Mellette ott híredeti a 6.1kg-os Supersix Evot is (hi Mod).
xal rámírt, mondtam,már tárgytalan. még váltottunk egy-két levelet (milyen nehéz a kismérettel a sorsunk), aztán benyögtem, hogy f8-ast vettem. erre a gyerek visszadobta, hogy Ő is :rolleyes:
de nemrég próbáltam az sl6-os specit. Igazából a durácse pedálra voltam kíváncsi. minden ami kell, DA9100, cl vagy clx szingó, az a hülye formájú kormány, stb... nem rossz, de a dogma jobb. valahogy úgy merevebb,hogy közben nem veri le a veséd.

egyébként az egyik csóka,mintha 56-os f8-as vázat árulna... talán fekete. lehet Ő a magicbike,... ja, Ő lesz... nem adja drágán. angoloknál mai napog 800-1,2 a vázszett, állapotfüggően. 4-500 körül adja a vázat, ha jól emléxem...
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Online
Avatar
Szalon
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 478
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 602

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2020.12.08., kedd 10:12
A Colnago két eltérő típusa jól mutatja a képen, mi az eltérés a fejcsövek esetén,ami persze viszi magával a stack méretet is. ennyi. az aero profil esestén a magsabb fejcsővel a stucni lent lesz, míg a kisebb fejcsővel hézagolózni kell. tartók statikája címszó alatt árgyalja ezt a mechanika tudománya. két ponton, megtámasztott merv testről beszélünk (alsó és felső kormánycsapágy) és a "kormány ebből minnél jobban kilóg", annál nagyobb erőkaron rángatja a villanyakat a felső csapágy nál, mint megtámasztás. madzsarul, azzal a mérettel, bicajjal jársz jobban, ahol minnél kevesebb hézagolót kell bepakolnod.
Ezért is néztem rá Roglich bicajára,mert nála nem látom,azt berutál hasalást,amit a konfekció xr4 sejtet és ugye ki is derült a turpisság,hogy az a méret, nem az a méret, az a geo nem az a geo :)


de ebből úgyis pinarello lesz :D
Jaja, tiszta sor, azért is raktam be a méreteket minden váz esetén 10mm-es hézagolóval számolva, szeretném minél kevesebbel megúszni természetesen. Amúgy meg igen, F10-F12 a fő csapásirány, aztán meglátjuk, mit sikerül találni... :napsut:
1 biztos, a Biondoból semmit... :rolleyes:
pärt írta:
2020.12.08., kedd 10:41
Szalon írta:
2020.12.08., kedd 09:34

...Szóval, ahogy látszik, a mostani helyzetemhez képest semmiképpen nem akarok agresszívebb geometriát, így is bő 50mm-el vagyok lejjebb, mint kellene, de igazából megszoktam már...
Ez meglepően sok; 5 cm eltérés az ideálistól az rengeteg (szvsz). Én biztosan sírva érnék haza, ha csak 3 centivel lejjebb kerülne a kormányom. Valószínűleg bármit választasz, ilyen drasztikus eltérések nem lesznek a győztes és a második helyezett között. Bármelyik közelebb lesz az optimumhoz, mint a most pórul járt váz volt.
Jelenleg ez van, használtan ez volt, kompromisszum volt természetesen. 5cm emelést nem érzek szükségesnek, mert így sem fájdult meg a derekam, hátam, kezem... vagyis sikerült úgy beállítani a nyergemet, hogy ne történjen ilyen hosszabb 4+ órás tekerések alkalmával sem. Viszont, azért természetesen furdal a kíváncsiság, hogy milyen lenne, ha... lenne +30mm-em... Szóval keresésnél cél egy nem teljesen levágott villanyakas bicajt találni, jó lenne + 10-25mm emelési lehetőség maradna még a villanyakon, de alapból is kicsit nyernék egy 56-os Dogmával, még teljesen lerakott stucnival is.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2020.12.08., kedd 10:41
Szalon írta:
2020.12.08., kedd 09:34

...Szóval, ahogy látszik, a mostani helyzetemhez képest semmiképpen nem akarok agresszívebb geometriát, így is bő 50mm-el vagyok lejjebb, mint kellene, de igazából megszoktam már...
Ez meglepően sok; 5 cm eltérés az ideálistól az rengeteg (szvsz). Én biztosan sírva érnék haza, ha csak 3 centivel lejjebb kerülne a kormányom. Valószínűleg bármit választasz, ilyen drasztikus eltérések nem lesznek a győztes és a második helyezett között. Bármelyik közelebb lesz az optimumhoz, mint a most pórul járt váz volt.
persze, az sok. 5 centi mínuszt nem lehet megszokni, csak, ha a nyerget is leengedjük 5 centivel :D De Szalon is említi, hogy ez szerinte se így van, de valahol kicsit föntebb lesz valsz az igazság :) vagy nagyon gibbon kezeken él :D ;peace;
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1199
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 954
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Szalon írta:
2020.12.08., kedd 09:34

...Szóval, ahogy látszik, a mostani helyzetemhez képest semmiképpen nem akarok agresszívebb geometriát, így is bő 50mm-el vagyok lejjebb, mint kellene, de igazából megszoktam már...
Ez meglepően sok; 5 cm eltérés az ideálistól az rengeteg (szvsz). Én biztosan sírva érnék haza, ha csak 3 centivel lejjebb kerülne a kormányom. Valószínűleg bármit választasz, ilyen drasztikus eltérések nem lesznek a győztes és a második helyezett között. Bármelyik közelebb lesz az optimumhoz, mint a most pórul járt váz volt.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

A Colnago két eltérő típusa jól mutatja a képen, mi az eltérés a fejcsövek esetén,ami persze viszi magával a stack méretet is. ennyi. az aero profil esestén a magsabb fejcsővel a stucni lent lesz, míg a kisebb fejcsővel hézagolózni kell. tartók statikája címszó alatt árgyalja ezt a mechanika tudománya. két ponton, megtámasztott merv testről beszélünk (alsó és felső kormánycsapágy) és a "kormány ebből minnél jobban kilóg", annál nagyobb erőkaron rángatja a villanyakat a felső csapágy nál, mint megtámasztás. madzsarul, azzal a mérettel, bicajjal jársz jobban, ahol minnél kevesebb hézagolót kell bepakolnod.
Ezért is néztem rá Roglich bicajára,mert nála nem látom,azt berutál hasalást,amit a konfekció xr4 sejtet és ugye ki is derült a turpisság,hogy az a méret, nem az a méret, az a geo nem az a geo :)


de ebből úgyis pinarello lesz :D
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Online
Avatar
Szalon
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 478
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 602

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2020.12.08., kedd 00:38
Nu, én közben nézelődtem, hol az árulás xr4 téren. Mert amit látunk a versenyzőknél, baromira nem adnak ennyire durva geometriát. Roglic bicajának méretei megtalálhatók. Olyan bringa a konfekcióboltban nincs. A 125 mm-es fejcsőhöz 528-as felsőcső tartozik. Ez a konfekcionált méretben 535 mm lenne. Így vixont Roghlich nyert majd egy centit Reach adatban és a kormánya lehet alul, eléri. A bb esése 68 mm. Ezek a méretek szinte puhább bringát eredményeznek,mint a reactom. Annak a fejcsöve 130 mm, de a bb esés csak 62 mm(így, ugye minden fentebb van nyereg oldalon és kell a hosszabb fejcső, de a villák és fejcsőszögekkel nagyon nem lehet trükközni, kb azonosak), felsőcső 530. Ami érdekes, az a pinarello méretezése. A dogmán és a reacton is alul van a stucni és a pinarello egy dekával nem kényelmesebb, ugyanúgy hasaltat. Mondjuk a megadott 525ös katalógusadatot(felsőcső) az életben csak nyögve lehet bemérni 520-ra, de az 525től messze van.
De XR4... A sztenderd méret hasaltat erősen, vagyis a számok ezt mutatják, de ráülve derül ki, mi az igazság. Kicsit ez olyan becsapós,mint régebben Sagan Cannondale brimgája. Bazi jó geót mutatott,de az utcán ez sose köszönt vissza. Mert a kis zsivány, egy alacsonyabb, kis láncvillás méretet gyártattott le magának, hosszabb felsőcsővel.
Próbáltam anno Bianchit, bár nem Oltre XR4 volt, de annál is az volt a bajom, hogy elméletileg 59-es kellene, de az nagyon nagynak érződött, az 55-ös baromi kicsinek, az 57-est meg szintén nem éreztem magaménak, bár lehet most már másképp érezném, de... nem adja ki igazából nekem sehogy, se papíron, se élőben. Mondjuk, ha lenne a közelemben egy 57-es kipróbálható, nem lennék rest egy kört menni vele, mert amúgy tetszene a bicaj, de sajnos ez kevés, ha használni is akarom... márpedig az lenne a cél. :rolleyes:
Ha megnézem, az 56-os Dogma amúgy itt is kb az 55-57-es Oltre között van, csak nem annyira agresszív a pozíció rajta, ami számomra előny lenne, egy enyhén kisebb drop jó lenne. Amit elfelejtettem, hogy most jelenleg ez a mostani helyzet:
Képkivágás.JPG
Képkivágás.JPG (188.5 KiB) Megtekintve 302 alkalommal
Szóval, ahogy látszik, a mostani helyzetemhez képest semmiképpen nem akarok agresszívebb geometriát, így is bő 50mm-el vagyok lejjebb, mint kellene, de igazából megszoktam már. Bikefitting szerint a HANDLEBAR POSITION Bar Y méretnek 669mm kellene, hogy legyen... Amit azért már soknak éreznék, de valami köztes megoldást kipróbálnék.

Szóval amúgy ahogy látszik... Igazából Dogma és Venge között gondolkoztam leginkább, de geometria miatt valamint, hogy csak tárcsafékes létezik a Vengből, igazából azt el kellene engednem... Speciből esetleg még egy SL-6 Tarmac jöhetne szóba. Valamint, még Colnagok kerültek képbe, C64, vagy a Concept... ezek geometriában még kedvezőbbek lennének, valamint van sima fékes is belőlük... Szóval itt tartok jelenleg álmodozásban! :napsut:
Colnago.JPG
Colnago.JPG (156.71 KiB) Megtekintve 302 alkalommal
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4101
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1164

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2020.12.07., hétf. 23:28
...időközben eltűnt 2-3 centi valahova...
... :smile29: leborulok.gif

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Nu, én közben nézelődtem, hol az árulás xr4 téren. Mert amit látunk a versenyzőknél, baromira nem adnak ennyire durva geometriát. Roglic bicajának méretei megtalálhatók. Olyan bringa a konfekcióboltban nincs. A 125 mm-es fejcsőhöz 528-as felsőcső tartozik. Ez a konfekcionált méretben 535 mm lenne. Így vixont Roghlich nyert majd egy centit Reach adatban és a kormánya lehet alul, eléri. A bb esése 68 mm. Ezek a méretek szinte puhább bringát eredményeznek,mint a reactom. Annak a fejcsöve 130 mm, de a bb esés csak 62 mm(így, ugye minden fentebb van nyereg oldalon és kell a hosszabb fejcső, de a villák és fejcsőszögekkel nagyon nem lehet trükközni, kb azonosak), felsőcső 530. Ami érdekes, az a pinarello méretezése. A dogmán és a reacton is alul van a stucni és a pinarello egy dekával nem kényelmesebb, ugyanúgy hasaltat. Mondjuk a megadott 525ös katalógusadatot(felsőcső) az életben csak nyögve lehet bemérni 520-ra, de az 525től messze van.
De XR4... A sztenderd méret hasaltat erősen, vagyis a számok ezt mutatják, de ráülve derül ki, mi az igazság. Kicsit ez olyan becsapós,mint régebben Sagan Cannondale brimgája. Bazi jó geót mutatott,de az utcán ez sose köszönt vissza. Mert a kis zsivány, egy alacsonyabb, kis láncvillás méretet gyártattott le magának, hosszabb felsőcsővel.
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 1055

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

pärt írta:
2020.12.07., hétf. 23:37
Szalon írta:
2020.12.07., hétf. 23:18


...Évi 15-20.000 km-el számolva azért már nyugodt maradhat a lelkiismeret a csere miatt szvsz!
:fekverohog: Bocs.
Szóval nyugodt a lelkiismeretem így is. Ennyit szórakozásból nem sokan tekernek. Na jó, Te, meg Attila talán. leborulok.gif
Ááá...én is messze vagyok. Tavaly kB. 3000 volt, idén 6000, jövőre szeretnék 10e-t. De ez sok idő, amit a családomtól kell elvennem és azt sem szeretném. A srácok az idén nagyon rákaptak a kalandparkokra, imádnak mászni és csomó hely van Mo-n, ahova szeretném őket elvinni. Lassan-lassan pedig befigyel a külföldi nyaralás, utazás.

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1199
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 954
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Szalon írta:
2020.12.07., hétf. 23:18


...Évi 15-20.000 km-el számolva azért már nyugodt maradhat a lelkiismeret a csere miatt szvsz!
:fekverohog: Bocs.
Szóval nyugodt a lelkiismeretem így is. Ennyit, szórakozásból nem sokan tekernek. Na jó, Te, meg Attila talán. leborulok.gif
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pärt 2020.12.07., hétf. 23:54-kor.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5795
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 885
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2020.12.07., hétf. 23:18
pärt írta:
2020.12.07., hétf. 22:38
trane írta:
2020.12.07., hétf. 20:34


az életbe' nem vennék ilyen műanyagból-libegős bicót :ohnoohnoohno: , adok neki pár évet, oszt' kuka a libegője a (minimum a) forgáspontnál :smile33:
Az EGÉSZet sem húsz évre veszed. Öt év és hat új, menő szabvány után úgyis le kell cserélni a retro gépet -még ha nem is rottyant meg a váz. Pár évvel ezelőtti vázakat nosztalgikus hangulatban lehet nézegetni: felnifék, de még csak nem is direct mount, menetes középcsapágy, nem DI kompatibilis, nincs rejtett nyeregcső bilincs, szabadon lobogó, kívül vezetett bowdenek, nem integrált stucni, nem átütőtengelyes villák, "csak" 25-ös gumi fér be, nem tapered villa... Szóval elavult hulladék.
Nekem tetszik ez a Trek (is, meg még sok más is), csak a fentiek fényében nagyon könnyen takarékra tudom csavarni a lelkesedésemet.
Szerintem, az a titok, hogy sokat kell tekerni és akkor nem annyira fájdalmas 5-6 évente cserélni a bicajt... :rolleyes:
Évi 15-20.000 km-el számolva azért már nyugodt maradhat a lelkiismeret a csere miatt szvsz!
Ha egyszerjól eltalálod, nem cserélgetsz :) Én csak azért vettem másikat pl, mert időközben eltűnt 2-3 centi valahova és kellett a kicsit kisebb. Persze,ha nem veszek, akkor is el tudok mászkálni a régivel, de gyarló az ember :D
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 1055

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Szalon írta:
2020.12.07., hétf. 23:18


Szerintem, az a titok, hogy sokat kell tekerni és akkor nem annyira fájdalmas 5-6 évente cserélni a bicajt... :rolleyes:
Évi 15-20.000 km-el számolva azért már nyugodt maradhat a lelkiismeret a csere miatt szvsz!
Innen nézve igazad van, de nem sok embert ismerek, akinek van ideje évi 15-20e kilit tekerni. ;)

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”