Nálam nincsenek prekoncepciók. Vannak irányok, meg elképzelések, de azt veszem, ami éppen megtetszik. Gondolom te is így leszel vele.

Nálam nincsenek prekoncepciók. Vannak irányok, meg elképzelések, de azt veszem, ami éppen megtetszik. Gondolom te is így leszel vele.
Igen, szoktam nézegetni, de sajnos nagyrészt csak gyerek bicajokat árulnak...trane írta: ↑2020.12.08., kedd 18:10őket ismered? elég jók az áraik, és van ott olyan bringa, amit közelebbről megnéznék (ha Te lennék) > https://yankosbike.hu/termekkategoria/k ... orszaguti/
Igazad van,csak ez az 1 lehetőség van
Az edzőtársam tőlük vette a Gan S-t. Elment hozzájuk, mindent fontos adatot lemértek, számítógépre vitték, majd mondták neki,hogy ebédutánra kész a rászabott keró. És így is lett.trane írta: ↑2020.12.08., kedd 18:10őket ismered? elég jók az áraik, és van ott olyan bringa, amit közelebbről megnéznék (ha Te lennék) > https://yankosbike.hu/termekkategoria/k ... orszaguti/
őket ismered
A fék+váltó+hajtás- csak CampaSzalon írta: ↑2020.12.08., kedd 14:12Nézegetem már 1-2 hete a kínálatot és vannak jó vételek, csak Olaszországban... most kicsit necces kijutni, de ha megjön a biztosítós ajánlat (elévileg holna du. jön a kárszakértő), akkor azért látni fogom, mi fog beleférni, de F10 és F12 a fő kiszemelt, mert az F10 már nem igazán sokkal drágább kint, amennyivel jobban tetszik, viszont most van pár bemutató F12 is baráti áron (kb itthoni az F10-es árban...)
Igazából, mikor vettem a Specit, akkor még nem voltam biztos benne, hogy mennyire fog menni fizikailag (térdem) valamint meg fogom-e szeretni... mennyit tudok menni majd..stb... Szóval elsőre nem mertem ennyit ráfordítani, mert ha mégsem jött volna be, akkor nagyobb lett volna bukta... Viszont most már jobban mernék költeni, mert tudom, hogy megszerettem és tetszik is a bringázás.
Jelenleg nem fullos felszerelt F12-ket találtam, R8000 ultegra, vagy Campa Record 12 mechanikus szettekkel, de adnák csak a vázat is + kormányt. Van sima meg tárcsás is, árban nem számottevő az elétérés, viszont a tárcsásba kellene kereket is szereznem, valamint az enyémet meg eladni/csereberélni... amúgy ugyanilyen Bora WTO 60-at vennék, ha esetleg tárcsás lenne...
Szóval a kérdés, h tárcsa, vagy sima fék, ill. Campa Record 12, vagy Ultegra, esetleg én szerezzek be külön egy Super Record vagy DA szettet... s ha utóbbiak, akkor elektromos, vagy mechanikus?![]()
Amúgy hajlanék egy teljes olasz bicajra...![]()
Szettel úgy vagyok, hogy úgy is elkopik majd... lesz, ami lesz... Persze a csapásirányt jó lenne eldönteni, hogy Shimano, vagy Campa, mert Ultegrából nyilván egyszerűbb egy DuraAcet csinálni, ahogy kopnak a dolgok, vagy felbukkan 1-1 jóárasított alkatrész... ugyanígy Recordból meg Superrecordot. Az elektromos váltás az miatt ejtett gondolkodóba, hogy ezek az aeros vázak nem túl bovdenbarátok... Nem véletlen sokat csak elektromos szettel lehet már használni Venge/Aethos/ SL-7...pl. Ahogy olvasgattam, azért a Campa finnyásabb és érzékenyebb, de ha be van állítva minden faszán, utána élmény. Shimano meg talán olcsóbban szervizelhető és alkatrészellátottság is elvileg jobb. Bár mostanában... minden szívás lassan... Kütyüzni meg persze h szeretekrevox írta: ↑2020.12.08., kedd 14:32a shimano egyszerűbb. féket én simát vennék. kerék szempontjából nem mindegy. szettbe meg,ami jön. már megszoktam az elektronyikusat. vált, működik. meg rákötözheted a Garmint, úgyis szeretsz kütyüznide a mechanikus meg nem hordoz hibalehetőséget annyit. bármilyen is lesz, jó lesz. mert ez úgy szokott lenni, megvan mit szeretnék ,aztán az lesz, ami van
![]()
a shimano egyszerűbb. féket én simát vennék. kerék szempontjából nem mindegy. szettbe meg,ami jön. már megszoktam az elektronyikusat. vált, működik. meg rákötözheted a Garmint, úgyis szeretsz kütyüzni
Jaja, tiszta sor, azért is raktam be a méreteket minden váz esetén 10mm-es hézagolóval számolva, szeretném minél kevesebbel megúszni természetesen. Amúgy meg igen, F10-F12 a fő csapásirány, aztán meglátjuk, mit sikerül találni...revox írta: ↑2020.12.08., kedd 10:12A Colnago két eltérő típusa jól mutatja a képen, mi az eltérés a fejcsövek esetén,ami persze viszi magával a stack méretet is. ennyi. az aero profil esestén a magsabb fejcsővel a stucni lent lesz, míg a kisebb fejcsővel hézagolózni kell. tartók statikája címszó alatt árgyalja ezt a mechanika tudománya. két ponton, megtámasztott merv testről beszélünk (alsó és felső kormánycsapágy) és a "kormány ebből minnél jobban kilóg", annál nagyobb erőkaron rángatja a villanyakat a felső csapágy nál, mint megtámasztás. madzsarul, azzal a mérettel, bicajjal jársz jobban, ahol minnél kevesebb hézagolót kell bepakolnod.
Ezért is néztem rá Roglich bicajára,mert nála nem látom,azt berutál hasalást,amit a konfekció xr4 sejtet és ugye ki is derült a turpisság,hogy az a méret, nem az a méret, az a geo nem az a geo :)
de ebből úgyis pinarello lesz![]()
Jelenleg ez van, használtan ez volt, kompromisszum volt természetesen. 5cm emelést nem érzek szükségesnek, mert így sem fájdult meg a derekam, hátam, kezem... vagyis sikerült úgy beállítani a nyergemet, hogy ne történjen ilyen hosszabb 4+ órás tekerések alkalmával sem. Viszont, azért természetesen furdal a kíváncsiság, hogy milyen lenne, ha... lenne +30mm-em... Szóval keresésnél cél egy nem teljesen levágott villanyakas bicajt találni, jó lenne + 10-25mm emelési lehetőség maradna még a villanyakon, de alapból is kicsit nyernék egy 56-os Dogmával, még teljesen lerakott stucnival is.pärt írta: ↑2020.12.08., kedd 10:41Ez meglepően sok; 5 cm eltérés az ideálistól az rengeteg (szvsz). Én biztosan sírva érnék haza, ha csak 3 centivel lejjebb kerülne a kormányom. Valószínűleg bármit választasz, ilyen drasztikus eltérések nem lesznek a győztes és a második helyezett között. Bármelyik közelebb lesz az optimumhoz, mint a most pórul járt váz volt.
persze, az sok. 5 centi mínuszt nem lehet megszokni, csak, ha a nyerget is leengedjük 5 centivelpärt írta: ↑2020.12.08., kedd 10:41Ez meglepően sok; 5 cm eltérés az ideálistól az rengeteg (szvsz). Én biztosan sírva érnék haza, ha csak 3 centivel lejjebb kerülne a kormányom. Valószínűleg bármit választasz, ilyen drasztikus eltérések nem lesznek a győztes és a második helyezett között. Bármelyik közelebb lesz az optimumhoz, mint a most pórul járt váz volt.
Ez meglepően sok; 5 cm eltérés az ideálistól az rengeteg (szvsz). Én biztosan sírva érnék haza, ha csak 3 centivel lejjebb kerülne a kormányom. Valószínűleg bármit választasz, ilyen drasztikus eltérések nem lesznek a győztes és a második helyezett között. Bármelyik közelebb lesz az optimumhoz, mint a most pórul járt váz volt.
Próbáltam anno Bianchit, bár nem Oltre XR4 volt, de annál is az volt a bajom, hogy elméletileg 59-es kellene, de az nagyon nagynak érződött, az 55-ös baromi kicsinek, az 57-est meg szintén nem éreztem magaménak, bár lehet most már másképp érezném, de... nem adja ki igazából nekem sehogy, se papíron, se élőben. Mondjuk, ha lenne a közelemben egy 57-es kipróbálható, nem lennék rest egy kört menni vele, mert amúgy tetszene a bicaj, de sajnos ez kevés, ha használni is akarom... márpedig az lenne a cél.revox írta: ↑2020.12.08., kedd 00:38Nu, én közben nézelődtem, hol az árulás xr4 téren. Mert amit látunk a versenyzőknél, baromira nem adnak ennyire durva geometriát. Roglic bicajának méretei megtalálhatók. Olyan bringa a konfekcióboltban nincs. A 125 mm-es fejcsőhöz 528-as felsőcső tartozik. Ez a konfekcionált méretben 535 mm lenne. Így vixont Roghlich nyert majd egy centit Reach adatban és a kormánya lehet alul, eléri. A bb esése 68 mm. Ezek a méretek szinte puhább bringát eredményeznek,mint a reactom. Annak a fejcsöve 130 mm, de a bb esés csak 62 mm(így, ugye minden fentebb van nyereg oldalon és kell a hosszabb fejcső, de a villák és fejcsőszögekkel nagyon nem lehet trükközni, kb azonosak), felsőcső 530. Ami érdekes, az a pinarello méretezése. A dogmán és a reacton is alul van a stucni és a pinarello egy dekával nem kényelmesebb, ugyanúgy hasaltat. Mondjuk a megadott 525ös katalógusadatot(felsőcső) az életben csak nyögve lehet bemérni 520-ra, de az 525től messze van.
De XR4... A sztenderd méret hasaltat erősen, vagyis a számok ezt mutatják, de ráülve derül ki, mi az igazság. Kicsit ez olyan becsapós,mint régebben Sagan Cannondale brimgája. Bazi jó geót mutatott,de az utcán ez sose köszönt vissza. Mert a kis zsivány, egy alacsonyabb, kis láncvillás méretet gyártattott le magának, hosszabb felsőcsővel.
Ááá...én is messze vagyok. Tavaly kB. 3000 volt, idén 6000, jövőre szeretnék 10e-t. De ez sok idő, amit a családomtól kell elvennem és azt sem szeretném. A srácok az idén nagyon rákaptak a kalandparkokra, imádnak mászni és csomó hely van Mo-n, ahova szeretném őket elvinni. Lassan-lassan pedig befigyel a külföldi nyaralás, utazás.
Ha egyszerjól eltalálod, nem cserélgetsz :) Én csak azért vettem másikat pl, mert időközben eltűnt 2-3 centi valahova és kellett a kicsit kisebb. Persze,ha nem veszek, akkor is el tudok mászkálni a régivel, de gyarló az emberSzalon írta: ↑2020.12.07., hétf. 23:18Szerintem, az a titok, hogy sokat kell tekerni és akkor nem annyira fájdalmas 5-6 évente cserélni a bicajt...pärt írta: ↑2020.12.07., hétf. 22:38Az EGÉSZet sem húsz évre veszed. Öt év és hat új, menő szabvány után úgyis le kell cserélni a retro gépet -még ha nem is rottyant meg a váz. Pár évvel ezelőtti vázakat nosztalgikus hangulatban lehet nézegetni: felnifék, de még csak nem is direct mount, menetes középcsapágy, nem DI kompatibilis, nincs rejtett nyeregcső bilincs, szabadon lobogó, kívül vezetett bowdenek, nem integrált stucni, nem átütőtengelyes villák, "csak" 25-ös gumi fér be, nem tapered villa... Szóval elavult hulladék.
Nekem tetszik ez a Trek (is, meg még sok más is), csak a fentiek fényében nagyon könnyen takarékra tudom csavarni a lelkesedésemet.![]()
Évi 15-20.000 km-el számolva azért már nyugodt maradhat a lelkiismeret a csere miatt szvsz!
Innen nézve igazad van, de nem sok embert ismerek, akinek van ideje évi 15-20e kilit tekerni.