Oldal: 82 / 1095

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:32
Szerző: st81
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:06
Szerző: pärt
Szalon írta:
2023.09.19., kedd 13:41
Szapannozás sem segitett a felrakásnál?
Amúgy meg jó hifistaként tudhatnád, hogy be kell ám járatni rendesen! ;)
De, azzal raktam fel, de igazán fejben kellett váltani. Ilyen felnibasztatást korábban nem kellett művelnem, úgyhogy vettem egy nagy levegőt és meggyőztem magamat, hogy az a karbon nagyon erős. Meg közben a gumiszerelő műanyag szerszámokra vigyázni, mert azok meg rohadtul nem.
Most akkor egy darab szappant is bekészíthetek a szerszámok közé, mintha gőzfürdőbe indulnék. :kiss: Lehet, hogy akkor már inkább egy tubus síkosítót. :P

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:43
Szerző: asebestyen
Én szinte mindent tudok mérni, ami egyszerű földi halandóként lehetséges a bicaj körül, de nem tudnám megmondani, hogy a Cannondale gyorsabb-e a Cubenál. Néha igen, néha nem, ugyanannyi W-ból ugyanazon az útvonalon.
Igazából hobbistaként az érzések számítanak jobban, hogy milyen tekerni az adott gépet. Igazából egyik nap ezt, másik nap azt tekerem szívesebben. A Cannondale könnyedebb sokkal, pedig tömegre alig van köztük különbség, még a kerekek tömege is kb ugyanaz. Én azt gondolom, átlagsebességre kb ugyanaz, síkon a Cube talán kicsit jobb, könnyebben tartja a tempót, felfele meg kigyorsításon inkább Cannondale. Mindkettő tetszik kívülről is, mindkettő másért. Döntenem kéne, de nem tudok, sem objektív, sem szubjektív szempontok alapján. gondolkodik.gif Szerintem öregszek. :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:41
Szerző: Szalon
pärt írta:
2023.09.18., hétf. 21:23
Tényleg elbizonytalanodtam, hogy maradjon-e a cucc. Nyilván gurulgatok majd vele még, de aztán visszarakom ellenpróbaként a múzeális régi cuccot, hogy van-e hiányérzetem.

Egyelőre az van, hogy az égvilágon semmi komolyabb változást nem érzek gondolkodik.gif Nem gyorsabb (konkrétan ma mentem az utóbbi időben leggyengébbet, bár ezt okozhatja a félig emésztett ebéd, kedvezőtlen széljárás, bármi...), ugyanúgy kanyarodik (nem emlékszem, hogy korábban egyszer is úgy érkeztem volna haza, hogy: "na, ma nem sikerült bekanyarodnom!"), kicsit kevésbé rázott, pont azzal a kb. 1 bar-nyival kevésbé, amennyivel kevesebbre fújtam, merthogy TL, de azt a hagyományos setuppal is megtehetem.
Nem tudom, hogy csak én vagyok ilyen elbaxott, érzéketlen neandervölgyi vagy tényleg teljesen jó (de legalábbis nekem bőven elég) a régi alu parasztkerék, latex, clincher felállás. Tényleg nem tudom, mi az az ezerszeres szórzó, amennyivel ennek jobbnak kéne lennie. Azért adok ennek az új motyónak még esélyt, de csak két szép szeméért nem fog maradni.

Ja, a SwissStop sokkal jobb, mint a kerékhez adott radírok.
Szapannozás sem segitett a felrakásnál?
Amúgy meg jó hifistaként tudhatnád, hogy be kell ám járatni rendesen! ;)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:33
Szerző: pärt
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:13
AAttila írta:
2023.09.19., kedd 13:10
Revi,Téged egyébként sem érdekelt a komfort sosem,mindig önsanyargató voltál. 31_1_21.gif ez a most ennyit fújok bele,most annyit, csak a nyughatatlan műszaki vénádnak szól ;peace;
Úgy van, műszaki vénájának, ami az elhasznált tudományt viszi vissza frissítésre, jobb lenne a műszaki artéria. ;peace;
Így csak bugyog a tudomány, úgy gejzírként törne fel - ami nyilván régi vágyad. :P Csak képzeld el, hogy a lánckerék karbonbakjának rugalmassági modulusa és az elsavasodás korrelációja nem egy kósza hipotézis lenne, hanem komplett akadémia székfoglaló íródna róla.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:28
Szerző: revox
AAttila írta:
2023.09.19., kedd 13:16
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:13
AAttila írta:
2023.09.19., kedd 13:10
Revi,Téged egyébként sem érdekelt a komfort sosem,mindig önsanyargató voltál. 31_1_21.gif ez a most ennyit fújok bele,most annyit, csak a nyughatatlan műszaki vénádnak szól ;peace;
Úgy van, műszaki vénájának, ami az elhasznált tudományt viszi vissza frissítésre, jobb lenne a műszaki artéria. ;peace;
Na ez a nap kommentje,de lehet a hónapé :fekverohog:
ez az bazzmeg :D

de visszapattintom rá, hogy a CD is alázta az LP-t megjelenésekor, vagy a tranyó a csöveket. azt nemtom, tudja é mindenki, hogy a kezdeti időkben csak szingó létezett a bicikliken. nem országúti, mindenen. Aztán jött a peremes, mint sokkal egyszerűbb és élhetőbb megoldás. ja, fura lenne ma egy kempigbicajon szingót cserélgetni, ez tény, kb, mint autóban LP-t hallgatni, vagy futás közben, füled bedugaszolva :D

de ez ott volt bravo.gif leborulok.gif

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:21
Szerző: pärt
revox írta:
2023.09.19., kedd 13:15
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:07


Ilyesmi kő Neked: https://r2-bike.com/QUARQ-Air-Pressure-Gauge-TyreWiz ;peace;
enyit azért nem ér... csak rá akartam venni Partot egy kis játékra :D tudod, más nyomásával vered a csalánt :D
Pärt mással szeret játszani. :rolleyes:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:16
Szerző: AAttila
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:13
AAttila írta:
2023.09.19., kedd 13:10
Revi,Téged egyébként sem érdekelt a komfort sosem,mindig önsanyargató voltál. 31_1_21.gif ez a most ennyit fújok bele,most annyit, csak a nyughatatlan műszaki vénádnak szól ;peace;
Úgy van, műszaki vénájának, ami az elhasznált tudományt viszi vissza frissítésre, jobb lenne a műszaki artéria. ;peace;
Na ez a nap kommentje,de lehet a hónapé :fekverohog:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:15
Szerző: revox
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:07


Ilyesmi kő Neked: https://r2-bike.com/QUARQ-Air-Pressure-Gauge-TyreWiz ;peace;
enyit azért nem ér... csak rá akartam venni Partot egy kis játékra :D tudod, más nyomásával vered a csalánt :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:13
Szerző: asebestyen
AAttila írta:
2023.09.19., kedd 13:10
Revi,Téged egyébként sem érdekelt a komfort sosem,mindig önsanyargató voltál. 31_1_21.gif ez a most ennyit fújok bele,most annyit, csak a nyughatatlan műszaki vénádnak szól ;peace;
Úgy van, műszaki vénájának, ami az elhasznált tudományt viszi vissza frissítésre, jobb lenne a műszaki artéria. ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:11
Szerző: revox
Szalon írta:
2023.09.19., kedd 13:05
Revi, ugye tudod, hogy létezik már ilyen?! :rolleyes:
https://www.sram.com/en/quarq/series/tyrewiz
mostmár igen :rolleyes: :smile53: :tutiok:
monnyuk ennyire nem akarom komolyan űzni a nyomáskérdést, de ha rékeresek youtube, hátha dob olyan videót,amin lehet látni, kb milyen difit okoz X m emelkedés :tutiok:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:10
Szerző: AAttila
Revi,Téged egyébként sem érdekelt a komfort sosem,mindig önsanyargató voltál. 31_1_21.gif ez a most ennyit fújok bele,most annyit, csak a nyughatatlan műszaki vénádnak szól ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:07
Szerző: asebestyen
revox írta:
2023.09.19., kedd 12:57
arra viszony tkiv lennék, mennyi lesz az Egerben befúj nyomsából,mire felérsz megyehatárra. ott (nyáron) több tényező is játszik:
-benti-kinti hőmérséklet eltérése lehet akár 10C is
-gumi melegedése a megtett táv és sebesség függvényében (bár,ott veretni nem nagyon lehet felfele :D de a gumideformációból eredő veszteség hő formájában jelentkezik)
-magaslatból adódó nyomáseltérés

az a baj,ha van is egy nyomásmérő, mire ráteszi a dolgozó, kb pont annyi szisszen el,ami a difi lenne. ilyen magas nyomás esetén már azt azért megfigyeltem, hogy egy picike szisszenés, már zuhant is 1 bart.

de érdekes lenne egyszer lemérni...
Ilyesmi kő Neked: https://r2-bike.com/QUARQ-Air-Pressure-Gauge-TyreWiz ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 13:05
Szerző: Szalon
Revi, ugye tudod, hogy létezik már ilyen?! :rolleyes:
https://www.sram.com/en/quarq/series/tyrewiz

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 12:57
Szerző: revox
pärt írta:
2023.09.19., kedd 12:14
Oszt' még akkor ott vannak a kábeles, analóg/digitál, csövi/tranyós szekták, amiknél ennél kevésbé egzakt módon vizsgálható állítások is vallásháborúig tüzelik a híveket. :smile50:
Na most kinek higgyek? Kénytelen leszek kísérletezni, hogy kiderítsem, nekem mi a jó. :D
arra viszony tkiv lennék, mennyi lesz az Egerben befúj nyomsából,mire felérsz megyehatárra. ott (nyáron) több tényező is játszik:
-benti-kinti hőmérséklet eltérése lehet akár 10C is
-gumi melegedése a megtett táv és sebesség függvényében (bár,ott veretni nem nagyon lehet felfele :D de a gumideformációból eredő veszteség hő formájában jelentkezik)
-magaslatból adódó nyomáseltérés

az a baj,ha van is egy nyomásmérő, mire ráteszi a dolgozó, kb pont annyi szisszen el,ami a difi lenne. ilyen magas nyomás esetén már azt azért megfigyeltem, hogy egy picike szisszenés, már zuhant is 1 bart.

de érdekes lenne egyszer lemérni...

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 12:47
Szerző: revox
pärt írta:
2023.09.19., kedd 12:14
Oszt' még akkor ott vannak a kábeles, analóg/digitál, csövi/tranyós szekták, amiknél ennél kevésbé egzakt módon vizsgálható állítások is vallásháborúig tüzelik a híveket. :smile50:
Na most kinek higgyek? Kénytelen leszek kísérletezni, hogy kiderítsem, nekem mi a jó. :D
Te! Két hét autóban CD-hallgatás után, tegnap az előtte nem annyira tökéletsnek érzett Gotan Project CD is csodálatosnak tűnt, xal Kondo a legjobb :D más mindenki süket :D

gumiban csak trollkodok. de azt komolyan gondoltam, ha a másikkal X barral mentél, ezt is felfújhatod annyira. az a 6-7 bar környéke még igen kíméletesnek mondható. Atit azért löktem be a 8 barjával, hogy van aki felnyomja gond nélkül ennyire, de valsz Sebiéknél én is puhábban járnék. a bükkben is azért tartom a valamivel magasabbat,mert ami igaztán xar, az fent a "sárga" szakasz, 2-3km, azt túlélem. meg nem sietek sehova. de, ha az egész bükk olyan sárga lenne, valsz mennék lentebb én is. nameg, a szingó, ahogy írtam, min 2 barral konfortosabb. xal ami neked 7, az nekem 9

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 12:14
Szerző: pärt
Oszt' még akkor ott vannak a kábeles, analóg/digitál, csövi/tranyós szekták, amiknél ennél kevésbé egzakt módon vizsgálható állítások is vallásháborúig tüzelik a híveket. :smile50:
Na most kinek higgyek? Kénytelen leszek kísérletezni, hogy kiderítsem, nekem mi a jó. :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 11:29
Szerző: asebestyen
revox írta:
2023.09.19., kedd 11:25
de j lenne valami, ami méri a sebességed és nem érzésre kell próbálgatni :D bárcsak létezne ilyen ketyere :D ;peace;
Szerencsére van is, ezért nem megyek betonra fúútt gumival. :D Az égvilágon semmi értelme ezekkel a mai gumikkal, max ha sanyagatni akarod magadat és a technikát is vagy azt vizsgálod, mi az, amit még kibírsz. :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 11:25
Szerző: revox
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 11:11
pärt írta:
2023.09.18., hétf. 22:20
5-6.5 bar a megadott tartomány. Kezdésnek kb. középre lőttem be. Természetesen ki fogom próbálni 5 meg egy kevéssel is, de a súlyom meg a pocsék utak miatt 5-ig talán nem megyek le.
Felső határra nem fogom felnyomni. Akkor lenulláznám a defektállóság melletti fő előnyét: azt, hogy alacsony nyomással is jó. A clinchereket egyébként annyival használtam.
73.5-74kg vagyok és a 6 bar pont jó. Ha ennél többet fújok bele, csak jobban ráz, de nem megy jobban semmivel, majd mivel elveszek a powerből a rázás miatt, lassabb is lesz. Többször kipróbáltam. Érzésre gyorsabb, pont azért mert ráz, azt hiszed de nagyon mész, aztán fenét.
de j lenne valami, ami méri a sebességed és nem érzésre kell próbálgatni :D bárcsak létezne ilyen ketyere :D ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 11:11
Szerző: asebestyen
pärt írta:
2023.09.18., hétf. 22:20
5-6.5 bar a megadott tartomány. Kezdésnek kb. középre lőttem be. Természetesen ki fogom próbálni 5 meg egy kevéssel is, de a súlyom meg a pocsék utak miatt 5-ig talán nem megyek le.
Felső határra nem fogom felnyomni. Akkor lenulláznám a defektállóság melletti fő előnyét: azt, hogy alacsony nyomással is jó. A clinchereket egyébként annyival használtam.
73.5-74kg vagyok és a 6 bar pont jó. Ha ennél többet fújok bele, csak jobban ráz, de nem megy jobban semmivel, majd mivel elveszek a powerből a rázás miatt, lassabb is lesz. Többször kipróbáltam. Érzésre gyorsabb, pont azért mert ráz, azt hiszed de nagyon mész, aztán fenét.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 10:37
Szerző: AAttila
Ez egy PR esemény lesz,tehát tényleg nem lesz tempó,hogy minél többen lehessenek. Gondolom discord-on keresztül (vagy más módon) még beszélni/hallani is lehet majd.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 10:35
Szerző: AAttila
Hátha esetleg érdekel valakit:
Screenshot_20230919_103042_Facebook.jpg

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 08:54
Szerző: Snipi
Rotox írta:
2023.09.18., hétf. 15:38
Snipi írta:
2023.09.18., hétf. 10:10
...
Meg ez volt a dolga az összes többi versenyen ahol elindult. ...
Csak a történeti hűség kedvéért: tavasszal a Strade-n társkapitány volt (GC 5., Benoot 3. lett), a Norvég kör lehetett volna a "nagy lehetőség" ;) (GC 4.), csak szegény rácseszett; a neki "fekvő", szinteket tartalmazó hosszabb szakaszt az időjárás miatt? (vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem gondolkodik.gif) jócskán lerövidítették, így a prológ után gyakorlatilag mindhárom szakasz mezőnyhajrá lett.
Tényleg a Strade. Azt már el is felejtettem. Volt is belőle balhé ...
Sajnos a norvég kört nem láttam, mert nem adták a TV-ben és internetes Eurosport-om nincs.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.18., hétf. 23:15
Szerző: revox
AAttila írta:
2023.09.18., hétf. 23:00
Én meg annyira hülye vagyok ehhez(is),meg érzéketlen, meg nem is érdekel annyira,hogy én elöl 7-7,5-re,hátul 8-8,5-re szoktam fújni. Mindegy milyen idő van,mindegy hol tekerek. Most éppen nem latex belsőm van,hanem hagyományos.
reactommal elől 10, hátul 11-el mentél :D vittoria corsa evo cx 25

clincherbe kb enyit szoktak lökni (7-9lp), bár nekem abból is volt 11 baros külsőm. schwalbe ultremo zx evo. a conti attack/force 1 barral lemtebb hozta, amit ez evo, így talán még mindig megvan valamelyik téli keréken, nem kopott le :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.18., hétf. 23:05
Szerző: Vinkler
AAttila írta:
2023.09.18., hétf. 23:00
Én meg annyira hülye vagyok ehhez(is),meg érzéketlen, meg nem is érdekel annyira,hogy én elöl 7-7,5-re,hátul 8-8,5-re szoktam fújni. Mindegy milyen idő van,mindegy hol tekerek. Most éppen nem latex belsőm van,hanem hagyományos.
Én is eltérő nyomáson megyek elöl-hátul. Nekem ez jött be.