AAttila írta: ↑2023.09.22., pén. 12:12
Amikor csapatban tekerünk, szoktuk mutatni az úthibákat,stb Egyesek már annyira túlzásba viszik,hogy szinte folyamatosan lóbálják a kezüket
simán veszít az ember. Ritmust,lendületet....bárki kipróbálhatja,megfigyelheti,ha elengeded a kormányt és jelzel a mögötted jövöknek,lelassulsz.
Erre eszembejutott még egy dolog. vagyis a dolog...
ez valsz valahonnan onnan ered, hogy a nagyobb versenyzők is, ha nagy baj van, jeleznek. Ezt az amatőrök ellesik és előszeretettel jeleznek minden apró repedést, de jól eltúlozva. így olyan nagyok Ők is... hiba,mint írod a miatt is, de veszélyes is. amint elengedi a kormányt, azonnal irányt vált a bicaj,ha nem is nagyot,de vált. ahol a kerekek be vannak téve centire egymástól, ott ez a kilengés már boríthatja a sort. A kedvencem, amikor akadály van az út szélén, pl parkoló autó és nagylendülettel intenek egy nagyot, hogy "kerülj!" Na,azzal lehet csak baromi nagy kilengést elérni...
nálunk ez úgy működött, ha valamleyik oldaon nagyobb kátyú jött,akkor is max a kormányt továbbra is markolva, max 1-2 újjal kimutatsz jobbra,vagy balra,hol várható meglepetés. ez a mögötted haladónak simán benne van a perifériájában,aki nagyjából max a hátsó kerkedet nézi, leszegett és lila fejjel. ha meg olyan akadály van az úton, mint egy (bazi nagy) keresztrepedés, mindkét irányba jelzel. ha az előtted haladónak begöröcslt valamije, vagy valami nagyon nem kóser és egy-két tekerés erejéig ki akar állni, pl a combokon lazítani, vagy az a repedés egy szakdék,amit jobb kiállva átvészelni, szintén fogva a kormányt, egyenesben tartva a bicajt és a sor haladását, heves le-fel újlebegtetéssel, mint aki repülni készül jelzi, mintha elekadásjelzővel tenné. Ezek elég könnyen beégnek és nem vészes produkciók,de valamenynire segít a mögötted haladónak,de nincs se ritmusvesztés,se irányváltás. ebben az a vicces, úgy beég, sokszor,ha magad is mégy,azt veszed észre, hogy röpködsz,ha jön a keresztrepedés, de jelzel az autósoknak is
ja, az előlhaladó felelőssége... aki elől megy, ha lát egy kátyút,ami necces lehet, elég messziről érékeli, meg kell próbálni úgy vezetni a sort,hogy minden hirteln komrnymozdulatot kerülve, a komplett sor lekerülje. szép lassan, fokozatosan, vagy kintebb, vagy bentebb húzza a sort az úton. ha nagyon xar szakasz kezdetét érzékeli, már jóidőben elkezd repkedni, elakadásjelzőzni,hogy kellő időben hátraérjen a sor végére is. én pl,ha megyek elől, mögöttem lohol reviné és jön egy lyuk, kb középen, bal szélén elmegyek,akkor reviné pont lekerüli jobbról, de nem bomlik az egység. ha kintebb van a lyuk,behúzódok, ha bentebb, kihúzódok. de ilyenkor mutogatni se kell,mert irányítod,hogy jó legyen...