Oldal: 90 / 1104

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 19:35
Szerző: st81
revox írta:
2023.09.19., kedd 17:28
st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49


Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)
Ha jól emlékszem, kattan egyet, de nem mozog. Részben a vázban mennek a bowdenek (Wilier Team GTR 2017).
Elgurultam a szerelőmhöz. Ismét beállította. Úgy néz ki, mintha időről-időre lazulna a bowden...
Pärt, az útmutatót áttanulmányozom, köszönöm!

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 19:31
Szerző: pärt
Ja, úgy értettem, hogy új dolog, hogy az én antikvitásaimhoz képest. :D A 6700 első váltó egy kozmetikázott 6600, szóval gyakorlatilag egy generáció, ott még nem volt.
Ha valahol lehet fogást találni a 7800-as Dura-mon (hobbista szinten), akkor az az első váltás. Az új első váltók, no meg az üreges lánctányér sokkal merevebbek.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 19:18
Szerző: revox
pärt írta:
2023.09.19., kedd 18:16
Ez új dolog, a feszességállító csavarral egyetemben. Tetszik az a váltó, bizalomgerjesztően széles a csuklópontoknál, nagyon stabil lehet. A hátsó már nem annyira, azon látszik kicsit a spórolás.
Hazaértem gyors előszedtem bicókat. Már a 6800ason is van. Akkor, röpke félórát elidőztem a két 11sebis bicajjal, megkeresve a tökéletes érintőfogást. Affèle azimutként is funkcionál, a keretet szögben forgatja, hogy be lehessen párhuzamosítani a lánccal. Bár ezt nem használom ki, egy fölös feszültségforrás.
A 6700ason még nem látok ilyet.
Értelme bizt van, mert jól ellentart a csavarásnak. A pinarellon jól àllt, az axxonyén ki se volt mozdítva gyári állapotából. A pina jobban is váltott elől. Most az axxonyè is kezelhetőbb lett valamivel.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 18:16
Szerző: pärt
Ez új dolog, a feszességállító csavarral egyetemben. Tetszik az a váltó, bizalomgerjesztően széles a csuklópontoknál, nagyon stabil lehet. A hátsó már nem annyira, azon látszik kicsit a spórolás.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 17:41
Szerző: revox
pärt írta:
2023.09.19., kedd 17:26

Nem tudom, mennyire szoktál/tudsz/szeretsz szerelni, de ez elég részletes, pontos leírás.
https://cycling-obsession.com/installat ... erailleur/
Érdemes függetlenedni a szerelőktől, legalább az ilyen alap dolgokban. :rolleyes:
ez nekem is új... sose figyeltem, de lehet a régebbieken nincs? gondolkodik.gif

Kép

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 17:28
Szerző: revox
st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
az még infó lehet,hogy a visszaereszkedés után még tudsz vele egyet kattintani lefele, hogy a kicsire nem dobja le, vagy a váltókar is lentebb "ereszkedik" és a lefele katt ledobja? mert akkor kar hiba. ha kattan egyet és még fent marad, akkor madzag,vagy beállítás (szerintem madzag. azok szoknak mászkálni,főleg,ha a vázban van vezetve a külső bowden is. Sebi pont erről mesélt nemrég a hátsó váltója kapcsán)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 17:26
Szerző: pärt
st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
Nem tudom, mennyire szoktál/tudsz/szeretsz szerelni, de ez elég részletes, pontos leírás.
https://cycling-obsession.com/installat ... erailleur/
Érdemes függetlenedni a szerelőktől, legalább az ilyen alap dolgokban. :rolleyes:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 17:23
Szerző: revox
st81 írta:
2023.09.19., kedd 17:02

6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?
vagy bowden. alul, hogy van elvezetve a középrész alatt,mellet,benne,stb... nem az koszolódott el? sokszor ott a bowden szabadon van. be szoktam húzni szilikoncsőbe,vagy miafeneaz... teflon? passz...
parasztba egy kis wd40 is segíthet átmenetileg

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 17:02
Szerző: st81
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:49
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:
6 éves a járgány (kevés kilométerrel) és idén tavasszal kezdődött ez a "betegsége", addig kifogástalanul megtartotta a pozíciót. Szerelő váltás?

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 16:37
Szerző: revox
pärt írta:
2023.09.19., kedd 16:00
Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.
ez nyilván benne van,de szerintem egy próbaszerelés lehet lazít annyit magán a gumi szerkezetén, hogy utána könnyebben felhuppan.

aki tett már fel,majd levette és újrafeltette, ezt jobban meg tudja mondani. Sebi szeritnem már annyit pakolt, bizt tusja, van e értelme.

amúgy nálam Ati conti gp5000-e gyötrelmesen ment fel, de nem ennyire. csak neki egy belső bánta (kicsíptem) :kapdelm:
de a másodikat már relatíve könnyebben felpattintottam. lehet a felnik között is van difi.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 16:00
Szerző: pärt
revox írta:
2023.09.19., kedd 15:38



én nem játszok tublessel,de valsz azt csinálnám,ha ennyire macerás, hogy egy alufelnire felgyikolnám sima belsővel és felküldeném 10 bar környékére és ugyanígy hagynám állni, ill jópárszor felraknám, hogy az éles bevetésen már kicsit menjen könnyebben.

...a másik,mint bekopás... a friss gumi szerkezete nincs betörve. a futófelülete se. A gördülése még ilyenkor lehet problémásabb, de szerintem kb 100 kili megtétele után az is beáll és jobban fog teljesíteni. bár ez igaz,bármilyen gumira, de első úton nagy csodát semmi nem fog produkálni. a nem irányos gumit érdemes is jelölni,merre van bekopva (nyilván nem a kopás miatt,hanem a szerkezete milyen irányba igazodott a gördüléshez). ha nem is jelent túl sokat, a drótok is átkopnak -állítólag- másik irányba idővel, a gumi is át fog, de a lelki békém miatt én rajzolgatom a nyilakat,amikor leveszem és visszateszem.
Az új kerekekre először a régi Conti 5000-ek mentek, amik már sokat tapasztaltak az életben, de azoknál is sírtam. A perembe vulkanizált aramidszálak nem nyúlnak, ha nyúlnának, alkalmatlanok lennének a feladatra. Ez a gyötredelmes szerelés a TL velejárója. Ha nem szorulnának ennyire, akkor fel sem lehetne pumpálni őket, mert a kezdő levegőlöket nem tudná a premig nyomni a külsőt, a levegő rögtön elszökne.
Ezzel együtt is lehetnek kis különbségek gyártónként, mind kerék, mind külső esetében. Ezek a kis különbségek tényleg minimálisak, de komolyan befolyásolhatják a szerelhetőséget, mert egy-két tized százalék eltérés az több millimétert is jelenthet kerületben.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 15:38
Szerző: revox
Szalon írta:
2023.09.19., kedd 13:41

Amúgy meg jó hifistaként tudhatnád, hogy be kell ám járatni rendesen! ;)
Szalon fijjú nem beszél ám hülyeséget...
Szingónál alap, hogy megveszed, felkínlódod egy felnire (ami nem két perc lesz és nem egyszer veszed szádra az Úr nevét), majd felpumpálod 10-12 barra és hagyod állni 1-2 napig. Én sokszor többet hagyom, meg közben leveszem még egy-kétszer és újra felnyomom, hogy táguljon, mert egy vadi nyú szingót, főleg ha az pl Continental, még Fekete Laci se rak fel nyersen, ha már ragasztózva is van. Ha fel is rakja,abban nem lesz köszönet :D

én nem játszok tublessel,de valsz azt csinálnám,ha ennyire macerás, hogy egy alufelnire felgyikolnám sima belsővel és felküldeném 10 bar környékére és ugyanígy hagynám állni, ill jópárszor felraknám, hogy az éles bevetésen már kicsit menjen könnyebben.

a másik,mint bekopás... a friss gumi szerkezete nincs betörve. a futófelülete se. A gördülése még ilyenkor lehet problémásabb, de szerintem kb 100 kili megtétele után az is beáll és jobban fog teljesíteni. bár ez igaz,bármilyen gumira, de első úton nagy csodát semmi nem fog produkálni. a nem irányos gumit érdemes is jelölni,merre van bekopva (nyilván nem a kopás miatt,hanem a szerkezete milyen irányba igazodott a gördüléshez). ha nem is jelent túl sokat, a drótok is átkopnak -állítólag- másik irányba idővel, a gumi is át fog, de a lelki békém miatt én rajzolgatom a nyilakat,amikor leveszem és visszateszem.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 15:32
Szerző: pärt
Garázs az, hiába rakták be a derékgyötrő dizájnfoteleket. De ja, ezekhez vörös téglafal, réz lámpa, fekete -fehér TdF fotó illene. Meg ez bringaboltos tárolás, úgy szép, ha oldalról látszanak.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 15:11
Szerző: asebestyen
Rotox írta:
2023.09.19., kedd 15:04
A Face-on tagja vagyok egy "Steel is real" nevű csoportnak. Azér' jó látni, hogy vannak még nálam is hülyébbek... :D
LED lámpa 1 ilyen helyiségbe.... :rolleyes: :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 15:04
Szerző: Rotox
A Face-on tagja vagyok egy "Steel is real" nevű csoportnak. Azér' jó látni, hogy vannak még nálam is hülyébbek... :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 15:02
Szerző: asebestyen
pärt írta:
2023.09.19., kedd 14:59
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:52

Az még egy újszerű bicaj.
Elvileg látta, állította szerelő, abból indultam ki, hogy ért hozzá. A határoló csavar és bowdenfeszesség rossz beállítása azért elég szűzlányos hiba. gondolkodik.gif
Főnököm a fia bicaját hozta volna el a szervizből, ahogy vitte a kocsihoz, át akarta elmelni egy kisebb árkon, amikor is az első kerék kipottyant az első villából. :rolleyes:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:59
Szerző: pärt
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 14:52

Az még egy újszerű bicaj.
Elvileg látta, állította szerelő, abból indultam ki, hogy ért hozzá. A határoló csavar és bowdenfeszesség rossz beállítása azért elég szűzlányos hiba. gondolkodik.gif

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:54
Szerző: pärt
AAttila írta:
2023.09.19., kedd 14:49

Lassan egy kiskosarat is felszerelhetsz,hogy ott legyen nálad minden ;peace; egy mini szatócsbolt ;peace;
Egy 8 decis kulacs van púposa tömve motyókkal. Nyeregtáskát már nem használok, ütné a sportos nyugger imázsát. :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:53
Szerző: AAttila
Vinkler írta:
2023.09.19., kedd 14:41
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:43
Én szinte mindent tudok mérni, ami egyszerű földi halandóként lehetséges a bicaj körül, de nem tudnám megmondani, hogy a Cannondale gyorsabb-e a Cubenál. Néha igen, néha nem, ugyanannyi W-ból ugyanazon az útvonalon.
Igazából hobbistaként az érzések számítanak jobban, hogy milyen tekerni az adott gépet. Igazából egyik nap ezt, másik nap azt tekerem szívesebben. A Cannondale könnyedebb sokkal, pedig tömegre alig van köztük különbség, még a kerekek tömege is kb ugyanaz. Én azt gondolom, átlagsebességre kb ugyanaz, síkon a Cube talán kicsit jobb, könnyebben tartja a tempót, felfele meg kigyorsításon inkább Cannondale. Mindkettő tetszik kívülről is, mindkettő másért. Döntenem kéne, de nem tudok, sem objektív, sem szubjektív szempontok alapján. gondolkodik.gif Szerintem öregszek. :D
Add el mindkettőt és vegyél egy jót… 31_1_21.gif
Az nem jó,mert az ilyen "szerelő típusú" embereknek,nem ad annyi élvezetet,ha csak tekerni kell ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:52
Szerző: asebestyen
pärt írta:
2023.09.19., kedd 14:45
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Mivel a pozícionálás a fékváltókarban történik, nemigen a váltó a felelős. Elképzelhető, hogy a kar mechanikája elkoszolódott, esetleg az elhasználódot, besűrűsödött kenőanyagtól nem teljes a reteszelés, és csak egy kis perem tartja kilincset, ami a vibrációtól leugrik alsóbb pozícióba. Legrosszabb forgatókönyv a mechanika kopása, esetleg egy rugótörés.
Az még egy újszerű bicaj.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:49
Szerző: AAttila
pärt írta:
2023.09.19., kedd 14:06
Szalon írta:
2023.09.19., kedd 13:41
Szapannozás sem segitett a felrakásnál?
Amúgy meg jó hifistaként tudhatnád, hogy be kell ám járatni rendesen! ;)
De, azzal raktam fel, de igazán fejben kellett váltani. Ilyen felnibasztatást korábban nem kellett művelnem, úgyhogy vettem egy nagy levegőt és meggyőztem magamat, hogy az a karbon nagyon erős. Meg közben a gumiszerelő műanyag szerszámokra vigyázni, mert azok meg rohadtul nem.
Most akkor egy darab szappant is bekészíthetek a szerszámok közé, mintha gőzfürdőbe indulnék. :kiss: Lehet, hogy akkor már inkább egy tubus síkosítót. :P
Lassan egy kiskosarat is felszerelhetsz,hogy ott legyen nálad minden ;peace; egy mini szatócsbolt ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:49
Szerző: asebestyen
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Az első váltó felső határoló csavarjának állása és a bowden feszessége együtt azt adja, hogy a kart nem tudod rendesen bekattintani a felső pozícióba, illetve nagyon feszül benne. Valószínűleg. :rolleyes:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:45
Szerző: pärt
st81 írta:
2023.09.19., kedd 14:32
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?
Mivel a pozícionálás a fékváltókarban történik, nemigen a váltó a felelős. Elképzelhető, hogy a kar mechanikája elkoszolódott, esetleg az elhasználódot, besűrűsödött kenőanyagtól nem teljes a reteszelés, és csak egy kis perem tartja kilincset, ami a vibrációtól leugrik alsóbb pozícióba. Legrosszabb forgatókönyv a mechanika kopása, esetleg egy rugótörés.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:41
Szerző: Vinkler
asebestyen írta:
2023.09.19., kedd 13:43
Én szinte mindent tudok mérni, ami egyszerű földi halandóként lehetséges a bicaj körül, de nem tudnám megmondani, hogy a Cannondale gyorsabb-e a Cubenál. Néha igen, néha nem, ugyanannyi W-ból ugyanazon az útvonalon.
Igazából hobbistaként az érzések számítanak jobban, hogy milyen tekerni az adott gépet. Igazából egyik nap ezt, másik nap azt tekerem szívesebben. A Cannondale könnyedebb sokkal, pedig tömegre alig van köztük különbség, még a kerekek tömege is kb ugyanaz. Én azt gondolom, átlagsebességre kb ugyanaz, síkon a Cube talán kicsit jobb, könnyebben tartja a tempót, felfele meg kigyorsításon inkább Cannondale. Mindkettő tetszik kívülről is, mindkettő másért. Döntenem kéne, de nem tudok, sem objektív, sem szubjektív szempontok alapján. gondolkodik.gif Szerintem öregszek. :D
Add el mindkettőt és vegyél egy jót… 31_1_21.gif

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2023.09.19., kedd 14:32
Szerző: st81
Üdvözletem!
Váltó beállítási segítséget szeretnék kérni.
Shimano 105-ös (R7000) első váltóm nem tartja a felső (+1 kattintásos) pozícióját a nagyobb lánckeréken, hanem egy kis idő után "visszaeereszkedik" a kisebb lánckerék irányába, a kattintás nélküli állapotába és így már hozzáér/dörzsöli a lánc külső felét. Ennek okán hátul az alsó 2-3 fokozat nem használható.
Helyi szerelőm már feszített a bovdenen, állított rajta, de 2-300 km után ismét "elhagyja" magát.
Vajh' miért?