Oldal: 2 / 1105

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 23:49
Szerző: AAttila
st81 írta:
2024.04.15., hétf. 20:10
Tyű, ennyi adat láttán tátva marad a szám, hogy mi minden mérhető menet közben.
Én csak el vagyok a kis Sigma computeremmel aminek egy fontos jelzése van: egy nyíl (fel vagy le mutató) menet közbeni váltakozása, ami mutatja, hogy éppen alatta vagy felette vagyok az átlagsebességnek :D
Még néhány, és ezek még csak kB a fele,harmada a ténylegesnek. Pl tök jó,hogy ha van egy emelkedő,akkor grafikusan megjeleníti és írja a meredekségeket,hátralevő távot a csúcsig,stb.
Nálam van egy oldal,ahol színes grafikonon (7 különböző zóna/szín)mutatja az aktuális wattot,pulzust. Nálam a sebesség sokadlagos szempont (még ha itt valaki azt is hiszi ;peace; ) a legkisebb ablakban van a kijelzőn.
Screenshot_20240415_233349_Connect.jpg
Screenshot_20240415_233711_Connect.jpg
Screenshot_20240415_233910_Connect.jpg
Persze lehet tekeregni ezek nélkül is. Egy kellemes kikapcsolódáshoz nem kellenek ilyenek. ;)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 20:10
Szerző: st81
Tyű, ennyi adat láttán tátva marad a szám, hogy mi minden mérhető menet közben.
Én csak el vagyok a kis Sigma computeremmel aminek egy fontos jelzése van: egy nyíl (fel vagy le mutató) menet közbeni váltakozása, ami mutatja, hogy éppen alatta vagy felette vagyok az átlagsebességnek :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 18:52
Szerző: AAttila
Érdekel ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 18:37
Szerző: asebestyen
Zónák... ha nem tudod melyik mit jelent pontosan, nem tudod rendesen beállítani, akkor semmi jelentősége, úgyis fake.
A zónák folyamatosan változnak. Nincs olyan, hogy Z2 pulzus teteje 145, 146-tól meg Z3, vagy 210W-ig Z2, 211-től Z3.
Ezek a zónák akkor fontosak, ha egy edző edzést ír a tisztelt kerékpárosnak, akkor viszont fontos, hogy jól legyenek belőve és folyamatosan karban legyen tartva az adatbázis.

Különben egy hobbistának, ha az egészség a fontos és a fitnesz, tök egyszerű az edzés. Egyenletesen elosztva a héten kell menni, mindig úgy, hogy a légzése olyan legyen, hogy a kedvenc nótájának 1 sorát levegőért kapkodás nélkül el tudja dalolni tekerés közben, és heti 2x az edzés utolsó! harmadában menni kell 3 x 1-3p nyelet, majd szépen levezetni és kész.
Ja, és a pedálfordulat, hát azt meg érdemes variálni a pulzust tartva is, nem mindig 60rpm vagy épp 100, mert az kényelmes.

Ha meg jobban érdekel valakit és beleássa magát, hamar kiderül, hogy minden az energianyerés fajtájáról, hatékonyságáról szól. Meg hogy az embereket az egójuk állandóan a Z3-ba tereli, ezért nem fejlődnek szart se, cserébe fáj mindenük a sok gyulladásos faktortól és szarul vannak az anyagcsere során keletkezett metabolitoktól.

Nah, 5p mai agymenésnek is vége. :)

Ui: aki állandóan dagaszt, forgasson is legalább heti 2x, aki meg csak pörget, az dagasszon is néha. :smile53: :D
Majd 1x elmondom, hogy lehet izombiopszia nélkül is kideríteni a lassú - gyors rostok arányát, persze csak annak aki nem tudja, de érdekli. :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 18:33
Szerző: AAttila
Vinkler írta:
2024.04.15., hétf. 18:30
AAttila írta:
2024.04.15., hétf. 18:24
Vinkler írta:
2024.04.15., hétf. 18:09

Nem Atti, de megrendeltem. :smile29:
Én már nem tudok sad.gif
Mindenhol azt írja,elfogyott
Azt írja, h az áruházban elfogyott, de rendelni engedett.
De nekem azt sem. Nem zöld már a kosárba rakom ikon. Nem lehet rányomni.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 18:30
Szerző: Vinkler
AAttila írta:
2024.04.15., hétf. 18:24
Vinkler írta:
2024.04.15., hétf. 18:09
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:55


Atikám, itt az idő, most vagy soha :tutiok:
Nem Atti, de megrendeltem. :smile29:
Én már nem tudok sad.gif
Mindenhol azt írja,elfogyott
Azt írja, h az áruházban elfogyott, de rendelni engedett.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 18:24
Szerző: AAttila
Vinkler írta:
2024.04.15., hétf. 18:09
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:55
Atikám, itt az idő, most vagy soha :tutiok:
Nem Atti, de megrendeltem. :smile29:
Én már nem tudok sad.gif
Mindenhol azt írja,elfogyott

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 18:09
Szerző: Vinkler
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:55
Atikám, itt az idő, most vagy soha :tutiok:
Nem Atti, de megrendeltem. :smile29:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 16:00
Szerző: revox
AAttila írta:
2024.04.15., hétf. 15:36
Ezek az én Garmin szerinti zónáim
Screenshot_20240415_153550_Connect.jpg
ez az enyémre hasonlít százalékosan. valsz ez valami tapasztalati arányosítás. vagyis fixen az, de nálam az alja nagyon el van nyújtva. szerintem nálam a melegítés 130-135ig lehet,passzolom. sokat nem jelent,mert megyek,ahogy kedvem tartja, bár eddig a Z2-nek a 148bpm-et vettem felső határnak. de az is igaz,az se biztos,hogy 190 a maxom. annyi van beállítva. tavaly volt,hogy elértem,de egyedül nehéz a full maxot elérned,ahhoz kellenek a kutyák,akik kergetnek, habzó szájjal. jóérzésű ember nem hajtja magát maxra :D

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 15:47
Szerző: pärt
asebestyen írta:
2024.04.15., hétf. 15:38
...Így visszaolvasva, amit írtam, ez Pärt kollégára van szabva. ;peace;
Engem vonz a kínai nyelv, de ez valószínűleg xiang dialektusban íródhatott, mert nem nagyon értem.
(Nekem meg amúgy sem igen van 7 zónám. Szerintem a hatodiknál már szegelnék rám a koporsófedelet.)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 15:38
Szerző: asebestyen
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 14:45
Engem érdekelnének a részletek miből mi lesz? ;)
A pulzus 7 zónára lesz bontva, threshold pulzus alapján, ami egy 30p-es teszt utolsó 20 percének pulzusából jön ki.
És marad a 6 zónás Andy Cogan féle W zóna, de az alapja se nem az 1p/20W lépcsős teszt, se nem a 20p FTP teszt, hanem a maximum aerob teljesítmény, abból számoljuk az abszolút és a relatív VO2-t, illetve az FTP-t, ami nem egy szám, hanem egy zóna és a Z2 külön pedig egy 3-as tesztsorozat alapján kerül pontos beállításra. :)
És hogy legyen értelme a precízségnek, minden hónapban van max aerob teljesítmény teszt, ami valójában egy edzés IS. :)
Persze a mérések körülményei is kötöttek. 1-2 hónap múlva - ha tudom majd fizetni :D - talán tudok majd többet mondani, addigra túl leszek pár ilyenen és pontosabban fogom látni a dolgokat, mi hogy működik.
Így visszaolvasva, amit írtam, ez Pärt kollégára van szabva. ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 15:36
Szerző: AAttila
Ezek az én Garmin szerinti zónáim
Screenshot_20240415_153550_Connect.jpg

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 15:06
Szerző: revox
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 14:18
jobban érdekel a leggyorsabbakhoz képest hol tartok. Csak 1 példa a tegnapi tekerésemről: 5 óra, melyből 50% Recovry - 50% E1 zóna és semmi több! (a teljes átlag pulzus a recovery zónában)
na, én tegnap elmentem az idiótákkal tekerni. hátra álltam,semmi kakaskodás,túlélésre játék. azért így is elég sokat lógtam Z3 vagy fölötte. bár határozottan vol,amikor azt éreztem,hogy lófaszt Z3 ez, de strava szerint igen
edit: most nézem, Z1 < 112bpm... életemben nem láttam még bicajon 112bpm alatti adatot. 120 alat se nagyon. ha már kistányéron forgatok is 130 körül van induláksor... szerintem 112-es pulzushoz hosszú lejtőn kellene hajtás nélkül gurulnom,de akkor is fentebb menne, mert a para felnyomná kanyarok előtt :D


Z1 Endurance < 112 | 0s | 0.0%
Z2 Moderate 112 - 148 | 16:43 | 12.2%
Z3 Tempo 148 - 166 | 1:30:59 | 66.2%
Z4 Threshold 166 - 184 | 29:40 | 21.6%

Z5 Anaerobic > 184 | 0s | 0.0%

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 15:00
Szerző: revox
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 14:45
asebestyen írta:
2024.04.15., hétf. 14:27
Most nálam is sok minden megváltozik. Más módszertannal fogunk mérni, máshogy lesz a zónázás teljesen, mint eddig. Bele kell szoknom majd az új rendszerbe.
Engem érdekelnének a részletek miből mi lesz? ;)
társulok az érdeklődők körébe. főleg azért,mert pl én tuti nem jól vagyok zónázva. alig ülök fel,már a Z2 (pulzus) felső határán vagyok. de az is lehet,ennyire xar vagyok, de gyanús,hogy a strava által megkomponált zónák mást mutatnak. Bár Sebi szerintem Wattra zónázik.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 14:57
Szerző: revox
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 14:18
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:05
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 12:57
valamint mindent 1 zónával feljebb csináltam, mint amúgy tenném...
az ifjúság édes madara... amit mi már csak kukkerral látunk... gondol egyet és egy zónát emel :D ;peace; emelnék én,de nem megy :D :fekverohog:
Ez csupán annyit jelent, hogy visszább kellene venned ;) aztán Te is tudnál emelni könnyedén...
Nyilván mindenki úgy élvez ahogy csak szeretne, én csupán magam miatt csinálom, semmi célom versenyezni stb... valamint a biciklis alkat sem célom egyáltalán, igy számomra persze mások lehetnek a prioritások... Egyáltalán nem érdekel, hogy milyen átlágot megyek, számomra többet ér az olyan fejlődés, hogy ugyanazt a teljesitményt alacsonyabb pulzussal tudom abszolválni. Azért persze az is cél, hogy egy-egy group ride alkalmával ne rám kelljen a legtöbbet várni minden emelkedő után... :rolleyes: Persze mehetnék olyan csoporttal is, ahol én lennék az első, de jobban érdekel a leggyorsabbakhoz képest hol tartok. Csak 1 példa a tegnapi tekerésemről: 5 óra, melyből 50% Recovry - 50% E1 zóna és semmi több! (a teljes átlag pulzus a recovery zónában)
mit művelnél akkor Z3-ban, vagy néha fölötte. van ott delej,csak tartogatod a kékesi csúcstámadásra ;peace;

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 14:45
Szerző: Szalon
asebestyen írta:
2024.04.15., hétf. 14:27
Most nálam is sok minden megváltozik. Más módszertannal fogunk mérni, máshogy lesz a zónázás teljesen, mint eddig. Bele kell szoknom majd az új rendszerbe.
Engem érdekelnének a részletek miből mi lesz? ;)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 14:32
Szerző: lacee
AAttila írta:
2024.04.15., hétf. 14:07
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:55
Atikám, itt az idő, most vagy soha :tutiok:
Csak a szokásos probléma: most éppen másra kell a píz :smile30:
Ha már Revi így ajánlgatta akkor megelőlegezi neked,úgyis nemrég adott el egy kerékszettet. 31_1_21.gif

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 14:27
Szerző: asebestyen
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 14:18
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:05
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 12:57
valamint mindent 1 zónával feljebb csináltam, mint amúgy tenném...
az ifjúság édes madara... amit mi már csak kukkerral látunk... gondol egyet és egy zónát emel :D ;peace; emelnék én,de nem megy :D :fekverohog:
Ez csupán annyit jelent, hogy visszább kellene venned ;) aztán Te is tudnál emelni könnyedén...
Nyilván mindenki úgy élvez ahogy csak szeretne, én csupán magam miatt csinálom, semmi célom versenyezni stb... valamint a biciklis alkat sem célom egyáltalán, igy számomra persze mások lehetnek a prioritások... Egyáltalán nem érdekel, hogy milyen átlágot megyek, számomra többet ér az olyan fejlődés, hogy ugyanazt a teljesitményt alacsonyabb pulzussal tudom abszolválni. Azért persze az is cél, hogy egy-egy group ride alkalmával ne rám kelljen a legtöbbet várni minden emelkedő után... :rolleyes: Persze mehetnék olyan csoporttal is, ahol én lennék az első, de jobban érdekel a leggyorsabbakhoz képest hol tartok. Csak 1 példa a tegnapi tekerésemről: 5 óra, melyből 50% Recovry - 50% E1 zóna és semmi több! (a teljes átlag pulzus a recovery zónában)
Most nálam is sok minden megváltozik. Más módszertannal fogunk mérni, máshogy lesz a zónázás teljesen, mint eddig. Bele kell szoknom majd az új rendszerbe.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 14:18
Szerző: Szalon
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:05
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 12:57
valamint mindent 1 zónával feljebb csináltam, mint amúgy tenném...
az ifjúság édes madara... amit mi már csak kukkerral látunk... gondol egyet és egy zónát emel :D ;peace; emelnék én,de nem megy :D :fekverohog:
Ez csupán annyit jelent, hogy visszább kellene venned ;) aztán Te is tudnál emelni könnyedén...
Nyilván mindenki úgy élvez ahogy csak szeretne, én csupán magam miatt csinálom, semmi célom versenyezni stb... valamint a biciklis alkat sem célom egyáltalán, igy számomra persze mások lehetnek a prioritások... Egyáltalán nem érdekel, hogy milyen átlágot megyek, számomra többet ér az olyan fejlődés, hogy ugyanazt a teljesitményt alacsonyabb pulzussal tudom abszolválni. Azért persze az is cél, hogy egy-egy group ride alkalmával ne rám kelljen a legtöbbet várni minden emelkedő után... :rolleyes: Persze mehetnék olyan csoporttal is, ahol én lennék az első, de jobban érdekel a leggyorsabbakhoz képest hol tartok. Csak 1 példa a tegnapi tekerésemről: 5 óra, melyből 50% Recovry - 50% E1 zóna és semmi több! (a teljes átlag pulzus a recovery zónában)

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 14:07
Szerző: AAttila
revox írta:
2024.04.15., hétf. 13:55
Atikám, itt az idő, most vagy soha :tutiok:
Csak a szokásos probléma: most éppen másra kell a píz :smile30:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 13:55
Szerző: revox
Atikám, itt az idő, most vagy soha :tutiok:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 13:45
Szerző: asebestyen

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 13:05
Szerző: revox
Szalon írta:
2024.04.15., hétf. 12:57
valamint mindent 1 zónával feljebb csináltam, mint amúgy tenném...
az ifjúság édes madara... amit mi már csak kukkerral látunk... gondol egyet és egy zónát emel :D ;peace; emelnék én,de nem megy :D :fekverohog:

amúgy kafa kis összegfoglaló :tutiok:

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.15., hétf. 12:57
Szerző: Szalon
asebestyen írta:
2024.03.30., szomb. 19:03
Szalon írhatna fekete-fehéren arról, hogy milyen volt a Dogma a Tarmac után? :napsut:
Fehér :napsut: (na jó, igazából nagyon világos szürke... csak akkor veszed észre, ha melléraksz valami tényleg fehéret)
Még mindig bicajnak érződik a Dogma a Tarmac után, arra a napra egyértelműen az volt a jó választás, 900m az gyakorlatilag siknak számit itt, meg nem meredek emelkedők vannak ezen a körön. Nagyon nem mindegy, hogy 10%+-os emelkedőkön jön össze a szint, vagy 4-6%-osokon... A 80+kg-ot nem tudom megfelelő erővel kompenzálni sajnos...
Amúgy csak magamat teszteltem, hogy milyen formában vagyok 3 hét full off + 2 hét edzegetés után. A kör alatt többet ettem, mint normálisan szoktam (de még igy is fele annyit kb, mint kellene) valamint mindent 1 zónával feljebb csináltam, mint amúgy tenném... Szóval normál endurance rideok alkalmával "sikon" próbálok reco pulzuszóna tetején maradni, emelkedkön meg E1 teteje csupán (nekem ez ~151)
Szóval nem kell a bicajok közötti különbségegkbe túl sokat belelátni, mindkét bicajt szeretem és több múlik azon, hogy milyen napom összességében... A széljárás is nagyobb hatással van szerintem összességében egy ilyen körön, mint a bicajok közötti különbség. A Dogmát továbbra is szeretem, fizikailag a geometria jobban testre áll, kényelmesebb, kevésbé agressziv, mint a Tarmac, a mechanikus Campa váltásérzetét továbbra is jobban preferálom az elektromos bármitől, az elkopott fékfelületű bora WTO továbbra is tökéletes sikon, nedves lejtőn viszont már nem az igazi... A Dogmán 52/36 + 11/29 van, ami megint csak jobban illik "sikra".
A tarmacon 50/34 + 11/34 van, mászós napra egyértelműen jobb választás. Lejtmenetben továbbra is jobban érzem, mint a Dogmát, de az 50/11 hamar elfogy, lehetnék még gyorsabb is :rolleyes: Rezgéselnyelése jobb, mint a dogmának. A tárcsa féket szokom, de nedves úton még mindig szenvedek a modulálhatósággal... túl sokszor blokkolom a hátsót, ami nem vicces néha... A téli nedves utat, sok mocskot a DA hajtás sem szereti, recseg ropog már... valszinű a középcsapágy ami amúgy ceramic speed... Már szétkaptam és kicsit megpucoltam kivülről, meg a hajtókarokat is, de nem segitett, valószinű ki kell pucolnom a csapágyakat teljesen... de jelenleg inkább tekerem, mint szerelem, ha van időm... :rolleyes:
Szóval érdemben véleményem nem változott, jól megférnek egymás mellet. Hasonlóak, de azért mégis jól definiálhatóak a különbségek.

Re: Kerékpározás

Elküldve: 2024.04.14., vas. 17:03
Szerző: asebestyen
revox írta:
2024.04.14., vas. 14:06
asebestyen írta:
2024.04.13., szomb. 20:53
Igaza lett Attinak :smile53: , felmondtam magamnak, új edzőm van. ;peace;
és mi lesz más? egyébként a saját tréningekkel is erősödtél. akkor mi várható még? :D
Semmi extra. Pár apróság, ami nekem fontos. :)