Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 842
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szép befejezés. Még néhány verseny,csak brahiból. Haverkodás, vigyorgás,telibexarás, ami lesz,lesz alapon, de már nem kergetni semmit,aztán meg kell állni. Nagyon szép volt. Főleg a hosszú hajrá tetszett,ahogy nem tudták lekerülni.
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Avatar
yura
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2009.04.04., szomb. 00:53
Értékelés: 53

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: yura »

Valverdének hetedjére sikerült! :smile53:
Csatolmányok
Valverdének hetedjére sikerült!
Valverdének hetedjére sikerült!
valverde7.jpg (177.76 KiB) Megtekintve 720 alkalommal
Dolgozó: PC - foobar - Audiolab M-DAC Mini DSD DAC - Genelec 8020A - Genelec F One / Sennheiser HD 800
Nappali: Lindemann Limetree Network - MX Audio monoblokkok - Audio Physic Virgo 25

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 842
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

4600 szint :D az elég finom lehet majd

https://flowcycle.hu/programok/world-championships/
avantgardeAcoustic, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, Quad CDP, kondo KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4052
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1143

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

megvolt az elite idöfutam is az innsbrucki VB-n, Rohan Dennis eleg fölenyesen gyözött: 2. Dumoulin +1:21.09-cel

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 8598
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 3836
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

Doky írta:
2018.09.05., szer. 19:28
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Jó lesz az a ló, csak már lenne...

Arra gondoltam hogy elég lenne nekem a 3-as is ha lehet vele haladni!
Aránylag tempósan szoktam haladni, de sík terepen nem nehéz (20 éve élek a laposon, előtte buckalakó voltam, Bonyhád mellett) így mindenképpen fontos hogy inkább kis áttéttel tudjak gyorsan menni (nagyobb erőkifejtéssel) mint tekerni mint a barom de helyben topogjak!

Ez esetben mindenképp ajánlanám a 18-as hátsó fogaskereket (már ha 7-es Nexus mellet döntesz, a 3 lehet, hogy kevés lesz...)
Jó zenék --> Philips CD600 --> Kenwood KR4200 --> Braun L730
Jó zenék --> Marantz CD16 + Marantz ST72 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus
Jó zenék --> Panasonic SC-PMX70BEB,  Panasonic SA-PM25
Mindezek különféle madzagokkal összekötve állványokon

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
Doky
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7143
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 906
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Doky »

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Jó lesz az a ló, csak már lenne...

Arra gondoltam hogy elég lenne nekem a 3-as is ha lehet vele haladni!
Aránylag tempósan szoktam haladni, de sík terepen nem nehéz (20 éve élek a laposon, előtte buckalakó voltam, Bonyhád mellett) így mindenképpen fontos hogy inkább kis áttéttel tudjak gyorsan menni (nagyobb erőkifejtéssel) mint tekerni mint a barom de helyben topogjak!

Na, most már csak a malacperselyt kell megkeresnem, összetörnöm és szerezni egy szerelöt aki megcsinálja... gondolkodik.gif
Dune HD Smart H1., Heed DACtilus II., Pioneer XC-HM76., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold digi., Gotham GAC3., HAMA optikai., CA. és Profigold hdmi... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Avatar
Vinkler
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 9467
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3885
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Lehet kapni a váltótartó helyére szerelhető láncfeszítőt.
79D2F4B4-6AAF-4104-AE9A-F70325E4821D.jpeg
79D2F4B4-6AAF-4104-AE9A-F70325E4821D.jpeg (24.46 KiB) Megtekintve 741 alkalommal
Apple / Parasound / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 833
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

tonee73 írta:
2018.09.05., szer. 08:20
Agyváltó esetén még számolni kell esetlegesen egy láncfeszítővel is, mivel ahogy elnézem a váz ejtőpapucsos (a gyorszárból kiindulva)-így nem lesz lehetősége a kerék előre hátra mozgatásával a lánc feszességét beállítani. gondolkodik.gif
A meglévő váltó tökéletesen megteszi láncfeszítő gyanánt; használtam ilyen kombót. Be kell szabályozni a végállás állító csavarral a láncvonalat.
Lassan virtuálisan összerakjuk Doky gépét, holott lehet, nem is ilyen lovat akar.😀

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4052
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1143

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

pärt írta:
2018.09.04., kedd 23:15
...Az áttételt a lánctányér fogszámából lehet kimatekozni, a láncváltóson használt áttételek alapján.
agyvalto attetele biztos fent van a neten, pl. http://www.bromptonauten.de/technisches/entfaltung.html
http://www.bromptonauten.de/technisches ... tzung.html

vagy Nexus Inter-7: atfogas: 244% fokozatok:
1 0,632 %
2 0,741 17,2
3 0,843 13,8
4 0,989 17,3
5 1,145 15,8
6 1,335 16,6
7 1,545 15,7

szerintem (is) jo ez, nincsenek orasi ugrasok, viszonylag egyenletes

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 8598
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 3836
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

Agyváltó esetén még számolni kell esetlegesen egy láncfeszítővel is, mivel ahogy elnézem a váz ejtőpapucsos (a gyorszárból kiindulva)-így nem lesz lehetősége a kerék előre hátra mozgatásával a lánc feszességét beállítani. gondolkodik.gif
Jó zenék --> Philips CD600 --> Kenwood KR4200 --> Braun L730
Jó zenék --> Marantz CD16 + Marantz ST72 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus
Jó zenék --> Panasonic SC-PMX70BEB,  Panasonic SA-PM25
Mindezek különféle madzagokkal összekötve állványokon

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 8598
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 3836
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

pärt írta:
2018.09.04., kedd 23:15
Doky írta:
2018.09.04., kedd 20:08
pärt írta:
2018.09.04., kedd 13:19
Nexus 7 agyváltó (ha nagyon alföld, akár nexus 3), DT swiss alpine küllők (2,34mm-2mm), ha nem kopott szét a fékfelület, a felni maradhat, kicsit jobb egysebis lánc.
Örök élet, ingyen sör. Szerintem...
Köszönöm!
Ha jól látom akkor elég sokféle van a Nexus-ból (modellben és árban is), mire érdemes figyelni?
Mint a kolléga említette, a küllőszámra, ha maradhat a felni. Azért javasoltam a hetest, mert robosztusabb, mint a nyolcas és kevésbé kuszák a fokozatok közti ugrások. Létezik szabadonfutós és kontrás verzió is. Ha megbízható az eladó, szóba jöhet használt is, de csak nagy kérdőjellel; egy ismeretlen előéletű agyváltó belseje szörnyű titkokat rejthet!
Az áttételt a lánctányér fogszámából lehet kimatekozni, a láncváltóson használt áttételek alapján.
Még némi kiegészítés:a DT küllőkhöz szigorúan ajánlott a DT küllőanya is.A Sapim se rossz, de az ötvözetéből adódóan merevebb, kevesebbet tud nyúlni, és Doky súlyánál ez is számít.Szerintem a 7-es bőven elég lesz neki, hátra én az általában megszokott 21-es fogaskerék helyett 18-ast vagy 19-est tennék-így szereltem az itteni 8-assal készült bringáinkat is, így ha éppen haladósabbra kell venni a tempót akkor lent (7-es fokozat) lehet haladni rendesen de az első 3 sem lesz annyira kevés, ha egy púpon kell felmenni.Mivel montija van, valószínűbb hogy a szabadonfutós jobb lenne neki (már a megszokás miatt).
Jó zenék --> Philips CD600 --> Kenwood KR4200 --> Braun L730
Jó zenék --> Marantz CD16 + Marantz ST72 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus
Jó zenék --> Panasonic SC-PMX70BEB,  Panasonic SA-PM25
Mindezek különféle madzagokkal összekötve állványokon

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 833
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Doky írta:
2018.09.04., kedd 20:08
pärt írta:
2018.09.04., kedd 13:19
Nexus 7 agyváltó (ha nagyon alföld, akár nexus 3), DT swiss alpine küllők (2,34mm-2mm), ha nem kopott szét a fékfelület, a felni maradhat, kicsit jobb egysebis lánc.
Örök élet, ingyen sör. Szerintem...
Köszönöm!
Ha jól látom akkor elég sokféle van a Nexus-ból (modellben és árban is), mire érdemes figyelni?
Mint a kolléga említette, a küllőszámra, ha maradhat a felni. Azért javasoltam a hetest, mert robosztusabb, mint a nyolcas és kevésbé kuszák a fokozatok közti ugrások. Létezik szabadonfutós és kontrás verzió is. Ha megbízható az eladó, szóba jöhet használt is, de csak nagy kérdőjellel; egy ismeretlen előéletű agyváltó belseje szörnyű titkokat rejthet!
Az áttételt a lánctányér fogszámából lehet kimatekozni, a láncváltóson használt áttételek alapján.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 8598
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 3836
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

pärt írta:
2018.09.04., kedd 13:19
Nexus 7 agyváltó (ha nagyon alföld, akár nexus 3), DT swiss alpine küllők (2,34mm-2mm), ha nem kopott szét a fékfelület, a felni maradhat, kicsit jobb egysebis lánc.
Örök élet, ingyen sör. Szerintem...
Pontosan ezt szerettem volna javallani én is a felni milyenségére kapott válasz után... leborulok.gif
Jó zenék --> Philips CD600 --> Kenwood KR4200 --> Braun L730
Jó zenék --> Marantz CD16 + Marantz ST72 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus
Jó zenék --> Panasonic SC-PMX70BEB,  Panasonic SA-PM25
Mindezek különféle madzagokkal összekötve állványokon

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
Vinkler
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 9467
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3885
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Doky írta:
2018.09.04., kedd 20:08
pärt írta:
2018.09.04., kedd 13:19
Nexus 7 agyváltó (ha nagyon alföld, akár nexus 3), DT swiss alpine küllők (2,34mm-2mm), ha nem kopott szét a fékfelület, a felni maradhat, kicsit jobb egysebis lánc.
Örök élet, ingyen sör. Szerintem...
Köszönöm!
Ha jól látom akkor elég sokféle van a Nexus-ból (modellben és árban is), mire érdemes figyelni?
Arra, h mekkora átfogásra van szükséged. Aztán arra, hogy annyi küllős agyat vegyél, amennyi a felnidhez passzol.
Apple / Parasound / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Doky
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7143
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 906
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Doky »

pärt írta:
2018.09.04., kedd 13:19
Nexus 7 agyváltó (ha nagyon alföld, akár nexus 3), DT swiss alpine küllők (2,34mm-2mm), ha nem kopott szét a fékfelület, a felni maradhat, kicsit jobb egysebis lánc.
Örök élet, ingyen sör. Szerintem...
Köszönöm!
Ha jól látom akkor elég sokféle van a Nexus-ból (modellben és árban is), mire érdemes figyelni?
Dune HD Smart H1., Heed DACtilus II., Pioneer XC-HM76., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold digi., Gotham GAC3., HAMA optikai., CA. és Profigold hdmi... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Avatar
Doky
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7143
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 906
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Doky »

tonee73 írta:
2018.09.04., kedd 08:26
Dehogy vagyok én profi! Csak ugyanúgy szeretek bicajozni, és egy idő után az is elkezdett foglalkoztatni, hogy hogyan szerelhetek meg / állíthatok be valamit magamnak a bicajokon.nem tudom mennyi a kereted, de ebből nagyon olcsón nehéz lesz kijönni,(alkatrész szempontból értem elsődlegesen) ha sikerül, az pedig általában a minőség rovására megy.Az Araya-k milyenek? Acél, alu, (dupla falú vagy átcsegecselt?).Sajna ez a csak egy sebességgel használt montik tipikus betegsége.Mindent cserélni kell ha annyira elkopik.
Nem vagyok egy nagy bütykölő de ha rá van kényszerülve az ember akkor sok mindent meg tud csinálni. :D
Igen, én is attól félek hogy olcsó húsnak híg a leve!
Az Araya egy old japán alufelni, elég jó és szakember is azt mondja hogy jók!
A felni nincsen szétkopva, így azt tán nem kellene cserélni.
Igen, tudom, sajnos kompletten kell cserélni az egész hajtást! sad.gif
Dune HD Smart H1., Heed DACtilus II., Pioneer XC-HM76., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold digi., Gotham GAC3., HAMA optikai., CA. és Profigold hdmi... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 833
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Nexus 7 agyváltó (ha nagyon alföld, akár nexus 3), DT swiss alpine küllők (2,34mm-2mm), ha nem kopott szét a fékfelület, a felni maradhat, kicsit jobb egysebis lánc.
Örök élet, ingyen sör. Szerintem...

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 8598
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 3836
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

Doky írta:
2018.09.03., hétf. 19:41
Tudom, ti profik vagytok... én csak szeretek bicajozni és ez a fő közlekedési eszközöm is.

Egy régi Scott kerékpárom van.
Az utóbbi időben elég gyakran pattannak a küllők.
Araya felni van.
Lasan megérett a dolog hogy cseréljem a hátsö kereket, láncot, első/hátsó fogaskereket (3-7 fogaskerék) mert az 1 (a legkisebb attét) már el van kopva, de csak azt használom (alföld)!
Napi 5-10 km, de van hogy 50-60 km-t megyek.
A fő gond a súlyom, 150 kg vagyok, de imádok bicajozni!
Lenne ötletetek hogy hol ill hogyan úsznám meg a dolgot legolcsóbban (vidéki vagyok)?
Tudom, fogyjak le (rajta vagyok 30 éve)!
Előre is köszönöm!

IMG_20140603_112747 kicsi.jpg
Dehogy vagyok én profi! Csak ugyanúgy szeretek bicajozni, és egy idő után az is elkezdett foglalkoztatni, hogy hogyan szerelhetek meg / állíthatok be valamit magamnak a bicajokon.nem tudom mennyi a kereted, de ebből nagyon olcsón nehéz lesz kijönni,(alkatrész szempontból értem elsődlegesen) ha sikerül, az pedig általában a minőség rovására megy.Az Araya-k milyenek? Acél, alu, (dupla falú vagy átcsegecselt?).Sajna ez a csak egy sebességgel használt montik tipikus betegsége.Mindent cserélni kell ha annyira elkopik.
Jó zenék --> Philips CD600 --> Kenwood KR4200 --> Braun L730
Jó zenék --> Marantz CD16 + Marantz ST72 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus
Jó zenék --> Panasonic SC-PMX70BEB,  Panasonic SA-PM25
Mindezek különféle madzagokkal összekötve állványokon

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
Doky
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7143
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 906
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Doky »

Tudom, ti profik vagytok... én csak szeretek bicajozni és ez a fő közlekedési eszközöm is.

Egy régi Scott kerékpárom van.
Az utóbbi időben elég gyakran pattannak a küllők.
Araya felni van.
Lasan megérett a dolog hogy cseréljem a hátsö kereket, láncot, első/hátsó fogaskereket (3-7 fogaskerék) mert az 1 (a legkisebb attét) már el van kopva, de csak azt használom (alföld)!
Napi 5-10 km, de van hogy 50-60 km-t megyek.
A fő gond a súlyom, 150 kg vagyok, de imádok bicajozni!
Lenne ötletetek hogy hol ill hogyan úsznám meg a dolgot legolcsóbban (vidéki vagyok)?
Tudom, fogyjak le (rajta vagyok 30 éve)!
Előre is köszönöm!
IMG_20140603_112747 kicsi.jpg
IMG_20140603_112747 kicsi.jpg (358.07 KiB) Megtekintve 602 alkalommal
Dune HD Smart H1., Heed DACtilus II., Pioneer XC-HM76., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold digi., Gotham GAC3., HAMA optikai., CA. és Profigold hdmi... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Avatar
Doky
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7143
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 906
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Doky »

Köszönöm!
Dune HD Smart H1., Heed DACtilus II., Pioneer XC-HM76., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold digi., Gotham GAC3., HAMA optikai., CA. és Profigold hdmi... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Online
Avatar
pärt
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 833
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Doky írta:
2018.09.02., vas. 18:46
tonee73 írta:
2018.09.02., vas. 11:53
Jogos-a hsz-eket nem is olvastam...
Én meg nem tudok angolul... sajnos a guglifordító se nagy barátom... :(
Mérnöki szempontból vesézi ki a konstrukciót. Röviden; az egy fog-egy görgő kapcsolódásból adódó extrém terhelés és az aprócska csapágyak külső gyűrűjének várhatóan viharosan gyors kopása, a karbon meghajtó tengely torziós merevsége, a " tárcsák" problematikus anyagválasztása merevség/ tömeg viszonyokra való tekintettel (ha elég merev és kemény, akkor nehéz, ha kellően könnyű, nem elég merev, ha mindkettő, akkor drága...), a legkissebb elállítódást sem toleráló rendszer, érzékenység a koszólódásra, az evidens módon csak CNC- vel előállítható alkatrészek legyártásának és valószínűleg gyakori cseréinek durva költsége, stb...

Tényleg szép, de nem erre vágyom. Akkor már inkább egy Pinion, kicsit könnyebb verzióban.

Avatar
Doky
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7143
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 906
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Doky »

tonee73 írta:
2018.09.02., vas. 11:53
Jogos-a hsz-eket nem is olvastam...
Én meg nem tudok angolul... sajnos a guglifordító se nagy barátom... :(
Dune HD Smart H1., Heed DACtilus II., Pioneer XC-HM76., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold digi., Gotham GAC3., HAMA optikai., CA. és Profigold hdmi... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Avatar
Vinkler
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 9467
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3885
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

😍🤘
9B6B91DE-51E3-4317-8EF0-D180C47529A8.jpeg
9B6B91DE-51E3-4317-8EF0-D180C47529A8.jpeg (112.4 KiB) Megtekintve 653 alkalommal
Apple / Parasound / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 8598
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 3836
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

dbrnsk írta:
2018.09.02., vas. 11:05
tonee73 írta:
2018.09.02., vas. 11:02
dbrnsk írta:
2018.09.02., vas. 10:57


Gondold át a működését és rájössz, hogy ezer sebből vérzik. Viszont jól néz ki...
A kardán hajtáshoz hasonlóan viszi át az erőt, de nem zárt rendszerben, hanem a csapágyakkal.Te hol látod a problémákat benne?
Nincs időm leírni mindent, de az egyik hozzászóló tökéletesen leírta a lényeget, idézem:

"This is only a showroom prototype. From the engineering standpoint I can see some severe problems:
1.) There is only 1 point of contact at any time with the small bearings to 1 tooth. 1 tiny bearing has to transfer up to 1000 Watts peak performance from a strong sprinter/MTB guy which leads to short lifetime of the bearings and tooth material. The problem is not the Ceramic ball inside the bearing, but the steel bearing outercase and the steel tooth of the discs that have to transfer all power within a 1mm² contact area.
2.) Is the carbon shaft torsion resistant to a strong sprinter? How long does it last?
3.) The power transfer to the disk again is done with 1-2 tiny bearings on a huge disk. The further away from the center the more lever there is which means the light disc will bend inwards unless it is made from very solid aluminum (too soft), titanium (expensive) or steel (heavy).
4.) To best save weight the 2 discs would have to be made from aluminum, which wears down quickly due to 1 point contact with 1 tiny bearing. A regular chain can spread the load on many aluminum/steel teeth to avoid that problem.
5.) I'd like to see the shifting between gears, as there is no smooth chain overlap among cogs but a sudden step between the gears. The slightest misalignment (tooth on tooth) would lead to catastrophic failure of the gearing. That's why he is talking about 5 channels and computer controlled movement in those channels. The disc needs to be high precision manufactured (CNC machined just like the SRAM Eagle) and therefore very (!) expensive.
6.) Unprotected ball bearings are a maintenance nightmare in the open environment. Even sealed bearings will accumulate dirt over time, just ask any inline speedskater. Dirty bearings drastically reduce performance.
7.) Bearings in this system are waste material due to heavy abrasion as a single point of contact of power transfer. The tiny outer steel case will be gone pretty soon when 300-1000 Watt peak performance is applied by the athlete. So the most expensive parts, the bearings, are to be replaced quite often whereas on a conventional system the cheap chain is being replaced regularly. Do I see a flaw of logic in here?
8.) Similar to Carbon Belt Drive bikes, where the frame has to be super-stiff in the back for precision alignment, this CeramicSpeed system needs very precise alignment and a very stiff back triangle. I can imagine a very harsh and unforgiving ride. And due to its very high cost it's for pro-riders only who get it sponsored. However these pro-riders generate abnormal peak-performance and thus need a super-super-stiff back triangle. But that contradicts a comfortable ride to allow for a longer ride performance.
The only good application would be indoors on a track. But those guys generate up to 1500 Watts peak-performance and would quickly destroy that system.

So far it is only a design prototype and no working real-life product. We'll see. If it's made from adamantium then all will be fine.
And its true purpose might be attention grabbing for CeramicSpeed and that worked out beautifully. It's all over the internet now. :) "
Jogos-a hsz-eket nem is olvastam...
Jó zenék --> Philips CD600 --> Kenwood KR4200 --> Braun L730
Jó zenék --> Marantz CD16 + Marantz ST72 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus
Jó zenék --> Panasonic SC-PMX70BEB,  Panasonic SA-PM25
Mindezek különféle madzagokkal összekötve állványokon

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4797
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1289

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »

tonee73 írta:
2018.09.02., vas. 11:02
dbrnsk írta:
2018.09.02., vas. 10:57
tonee73 írta:
2018.09.02., vas. 10:49


Szerintem nagyon jó az elgondolás, kíváncsi vagyok mikor kerül ki a piacra-és mikor kerül / het Pro használatba.
Gondold át a működését és rájössz, hogy ezer sebből vérzik. Viszont jól néz ki...
A kardán hajtáshoz hasonlóan viszi át az erőt, de nem zárt rendszerben, hanem a csapágyakkal.Te hol látod a problémákat benne?
Nincs időm leírni mindent, de az egyik hozzászóló tökéletesen leírta a lényeget, idézem:

"This is only a showroom prototype. From the engineering standpoint I can see some severe problems:
1.) There is only 1 point of contact at any time with the small bearings to 1 tooth. 1 tiny bearing has to transfer up to 1000 Watts peak performance from a strong sprinter/MTB guy which leads to short lifetime of the bearings and tooth material. The problem is not the Ceramic ball inside the bearing, but the steel bearing outercase and the steel tooth of the discs that have to transfer all power within a 1mm² contact area.
2.) Is the carbon shaft torsion resistant to a strong sprinter? How long does it last?
3.) The power transfer to the disk again is done with 1-2 tiny bearings on a huge disk. The further away from the center the more lever there is which means the light disc will bend inwards unless it is made from very solid aluminum (too soft), titanium (expensive) or steel (heavy).
4.) To best save weight the 2 discs would have to be made from aluminum, which wears down quickly due to 1 point contact with 1 tiny bearing. A regular chain can spread the load on many aluminum/steel teeth to avoid that problem.
5.) I'd like to see the shifting between gears, as there is no smooth chain overlap among cogs but a sudden step between the gears. The slightest misalignment (tooth on tooth) would lead to catastrophic failure of the gearing. That's why he is talking about 5 channels and computer controlled movement in those channels. The disc needs to be high precision manufactured (CNC machined just like the SRAM Eagle) and therefore very (!) expensive.
6.) Unprotected ball bearings are a maintenance nightmare in the open environment. Even sealed bearings will accumulate dirt over time, just ask any inline speedskater. Dirty bearings drastically reduce performance.
7.) Bearings in this system are waste material due to heavy abrasion as a single point of contact of power transfer. The tiny outer steel case will be gone pretty soon when 300-1000 Watt peak performance is applied by the athlete. So the most expensive parts, the bearings, are to be replaced quite often whereas on a conventional system the cheap chain is being replaced regularly. Do I see a flaw of logic in here?
8.) Similar to Carbon Belt Drive bikes, where the frame has to be super-stiff in the back for precision alignment, this CeramicSpeed system needs very precise alignment and a very stiff back triangle. I can imagine a very harsh and unforgiving ride. And due to its very high cost it's for pro-riders only who get it sponsored. However these pro-riders generate abnormal peak-performance and thus need a super-super-stiff back triangle. But that contradicts a comfortable ride to allow for a longer ride performance.
The only good application would be indoors on a track. But those guys generate up to 1500 Watts peak-performance and would quickly destroy that system.

So far it is only a design prototype and no working real-life product. We'll see. If it's made from adamantium then all will be fine.
And its true purpose might be attention grabbing for CeramicSpeed and that worked out beautifully. It's all over the internet now. :) "

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”