A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük! viewtopic.php?f=100&t=199327
az en interpretaciomban: tökeallokáció :-) autovaltasok, hifire költés, ... nem kritika, csak mas szemszögböl nézés, nyilvan a Te informaciod a legtöbb. mindenki arra költi amit tud, amire akarja, de jo, ha az tudatos.
jo, persze megertem, hogy Tesla reszvenyhez kepest azok preferaltak
ilyen eseteket inkabb kritikaval illetek: valaki eldohanyoz napi 1 doboz cigit, de a gyerek osztalykirandulasara nem "tud" befizetni 5000 Ft-ot, ami több honap ota ismert.
Azért a Tesla részvény távolról sem szükséges kiadás. Egy portfólióban lehet helye egy ilyen kockázatos részvénynek, de messze nem a gyerek osztálykirándulása-kategória.
Az utóbbi idők Tesla-hírei alapján szerintem kezdik érezni a konkurencia jelenlétét, nem szívjóságból adják ám az árengedményt. Továbbra sem vennék részvényt, de ha az autójuk tényleg jó áron lesz, megfontolom majd :)
Arról nem is beszélve, hogy egy bizonyos összeg alatt nincs sok értelme részvényeket vásárolni.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
az en interpretaciomban: tökeallokáció :-) autovaltasok, hifire költés, ... nem kritika, csak mas szemszögböl nézés, nyilvan a Te informaciod a legtöbb. mindenki arra költi amit tud, amire akarja, de jo, ha az tudatos.
jo, persze megertem, hogy Tesla reszvenyhez kepest azok preferaltak
ilyen eseteket inkabb kritikaval illetek: valaki eldohanyoz napi 1 doboz cigit, de a gyerek osztalykirandulasara nem "tud" befizetni 5000 Ft-ot, ami több honap ota ismert.
Azért a Tesla részvény távolról sem szükséges kiadás. Egy portfólióban lehet helye egy ilyen kockázatos részvénynek, de messze nem a gyerek osztálykirándulása-kategória.
Az utóbbi idők Tesla-hírei alapján szerintem kezdik érezni a konkurencia jelenlétét, nem szívjóságból adják ám az árengedményt. Továbbra sem vennék részvényt, de ha az autójuk tényleg jó áron lesz, megfontolom majd :)
az en interpretaciomban: tökeallokáció :-) autovaltasok, hifire költés, ... nem kritika, csak mas szemszögböl nézés, nyilvan a Te informaciod a legtöbb. mindenki arra költi amit tud, amire akarja, de jo, ha az tudatos.
jo, persze megertem, hogy Tesla reszvenyhez kepest azok preferaltak
ilyen eseteket inkabb kritikaval illetek: valaki eldohanyoz napi 1 doboz cigit, de a gyerek osztalykirandulasara nem "tud" befizetni 5000 Ft-ot, ami több honap ota ismert.
Egyetlen gyártó sem képes akkora darabszámban elektromos autót gyártani, mint a Tesla. Esetleg a Renault-Nissan.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy a fejlesztésekkel olcsósított gyártási költségcsökkentést tovább adták a vevőknek, így olcsóbb lett egy sikermodell! Mert ugye a nagy gyártók akkor adnak olcsón, ha nem megy, vagy kiszórják a készletet. Arra, amit a Tesla csinált, szerintem még nem volt példa...
Ezeket szajkózom én is, és még nincs vége, mert további árcsökkenést szeretnének. Sokan szapulják Musk-ot, de nem igazán kaptam még hazugságon. Év elejére Modell3 ígért Európának úgy lett, árcsökkentést ígért, úgy lett. A gyártás felfuttatását ígérte, ez is meglett. Meg még sok minden más is. Az a nevetséges, h együttműködést szeretett volna pár nagyobb autógyártóval, de egyik sem volt hajlandó rá. Ezt is érdemes átolvasni, mert bizony van benne igazság.
Egyetlen gyártó sem képes akkora darabszámban elektromos autót gyártani, mint a Tesla. Esetleg a Renault-Nissan.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy a fejlesztésekkel olcsósított gyártási költségcsökkentést tovább adták a vevőknek, így olcsóbb lett egy sikermodell! Mert ugye a nagy gyártók akkor adnak olcsón, ha nem megy, vagy kiszórják a készletet. Arra, amit a Tesla csinált, szerintem még nem volt példa...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
A tények, egy érdekes, ameddig a Teslát szétcincálták, h nem tud annyi autó gyártani amennyi kéne. Addig a több gyártónál hálál csendben veszi mindenki tudomásul, h nem tudnak annyit gyártani amennyi kéne. Érdekes mindenesetre, nem hisztizik a szaksajtó, és a sirató asszonyok is csendben vannak.
Azért valljuk be, erősen érezhető volt, h mennyire szerették volna elföldelni a céget. Musk-ot keresztre feszítették, mert manipulálta álhírekkel a tőzsdei dolgaikat. Viszont senkit nem feszítettek keresztre azok közül akik különböző tőzsdei támadásokat indítottak a cég ellen. Illetve azokat sem akik a médiát használva járatták lefelé folyamatosan a céget, szintén hatással a tőzsdére.
A tények, egy érdekes, ameddig a Teslát szétcincálták, h nem tud annyi autó gyártani amennyi kéne. Addig a több gyártónál hálál csendben veszi mindenki tudomásul, h nem tudnak annyit gyártani amennyi kéne. Érdekes mindenesetre, nem hisztizik a szaksajtó, és a sirató asszonyok is csendben vannak.
A tények, egy érdekes, ameddig a Teslát szétcincálták, h nem tud annyi autó gyártani amennyi kéne. Addig a több gyártónál hálál csendben veszi mindenki tudomásul, h nem tudnak annyit gyártani amennyi kéne. Érdekes mindenesetre, nem hisztizik a szaksajtó, és a sirató asszonyok is csendben vannak.
Ebben sincs egeszeben igazad. Lokalisan ahogy te is elimerted a nagyvarosok oriasi terheles alatt allnak. Sokfele tenyezore szet lehet szedni a szennyezest. Annyi biztos, ahol sok ember el, ott sok az auto es a kipuffogas is. Lassan elhetetlenek lesznek a varosok, ez nem maradhat igy.
Vettek egy kondi gyárat is, szóval turbózgatni fogják az akkukat, meg a kocsikat. Vannak ötletek még a tarsolyban, és ami lényeg, képesek nagy darabszámban elektromos autót előállítani. Erre most nem igazán képes senki. Még az alvó óriások sem. A globális környezetvédelemben is hatékonyabb az egész ipar, mint a hagyományos. Teljesen úgy csinálunk mintha a hagyományos nem gyárakban készülne, és nem energiával. A rengeteg olajelégetést, meg szennyezést ne is említsük. Hol van még a rengeteg gumitömlő, és az egyéb anyagok ami egy hagyományoshoz szűkséges, de az elektromoshoz nem.
Majd az idő megválaszolja. 10 éve a dízel pápák azt bizonygatták, hogy a világ CO2 mérlegét a benzinesek tapossák halálba. Mindeközben a személyautók a globális CO2 kibocsátás töredékéért felelősek...
Vettek egy kondi gyárat is, szóval turbózgatni fogják az akkukat, meg a kocsikat. Vannak ötletek még a tarsolyban, és ami lényeg, képesek nagy darabszámban elektromos autót előállítani. Erre most nem igazán képes senki. Még az alvó óriások sem. A globális környezetvédelemben is hatékonyabb az egész ipar, mint a hagyományos. Teljesen úgy csinálunk mintha a hagyományos nem gyárakban készülne, és nem energiával. A rengeteg olajelégetést, meg szennyezést ne is említsük. Hol van még a rengeteg gumitömlő, és az egyéb anyagok ami egy hagyományoshoz szűkséges, de az elektromoshoz nem.
Sok ismerősnek beszéltem arról, h ugyan kockázatos, de aki gyártási előnyt szerez, az több évre el tud húzni a konkurenciától. Azt is megjósoltam ha betör a piacra a Modell3 komoly veszteségeket fog elkönyvelni az Európai autógyártás. Ez még csak most kezdődik, mi lesz ha leszorítja az Európai árakat is az ígéret 13 millára. Megjegyzem 2x engedtek már a Modell 3 árából, amire ismét legyint a nagyérdemű, h még így is drága. Pedig a gesztus ami sokkal érdekesebb, és teszi megint különlegessé a Tesla magatartását a piacon. Az itteni pökhendi autógyártók benyelik a felfutó gyártás hasznát, nem szoktak árcsökkentéseket végrehajtani. Vigyorogva mondták, h olyan erős pénz van a prémiumok mögött, azt csinálnak pikk - pakk amit akarnak. Valóban???
Szerintem nem akarják még, hogy villanyautózzunk. Túl sok pénzük van a hagyományos technikában (leszarják a környezetvédelmet)
Aztán kéne pár új erőmű is, az sem lenne egyszerü projekt. Az atomon kívűl másra nem tudom lenne-e lehetőség.
Hálózat bővítés mindenhol, amikor este rádugja a töttőre a kocsiját a jónép ...
A gyerekeimnek talán lesz dodzsemjük itthon, nekem nem hiszem
A világ nem fekete fehér: van mindennek előnye és hátránya. A környezetvédelem "menő", szeretnek rá áldozni az emberek, de emögött is komoly lobbi van. A dízelbotrány nagyon jókor jött a villanyosoknak, a politikusok ész nélkül ígérgetnek - és adnak - kedvezményeket a villanyautókra. Az könnyen belátható, ha nem lennének a kedvezmények, kb. senki se venne villanyautót (Elég, ha az áramra is rádobnák a brutál jövedéki adót). Norvégia is azért dúskál villanyautókban, mert megéri azt választani a sz@rrá adóztatott benzinesek helyett.
A gyártók az igényeket szolgálják ki és be kell(ene) tartaniuk a törvényeket: ha a flotta-átlag csak villanyautókkal tartható, az is lesz bőven. Ha az emberek kifizetik rá a magasabb árat - az se baj, ha a kormány pótolja ki a pénzt - az autógyártó boldogan szállítja nekik a villanyost.
Musk sokat tett azért, hogy a villanyautó menő legyen, mert rájött, hogy az átlag amerikait jobban meg tudja szólítani a Ferrari-verő gyorsulással és a beépített fingópárnával, mint azzal, hogy tisztább lesz a városuk levegője. Musk "'bűne" szerintem a Li-ion technológia bebetonozása, ami most már elkerülhetetlennek tűnik, és hosszú távon egyáltalán nem megoldott kérdéseket vet fel.
A nagyvárosok biztos nyertesei lesznek a villanyautózásnak, mert a kisebb zaj és kevesebb füst nagyon jót tesz a belvárosok élhetőségének. Ez az ingatlanok átértékelődését is hozza majd magával. A "nagy" környezetvédelem egészen más kérdés, ott már korántsem biztos, hogy olyan zöld a kép, de ez csak kevés politikust és vásárlót érdekel.
Sok ismerősnek beszéltem arról, h ugyan kockázatos, de aki gyártási előnyt szerez, az több évre el tud húzni a konkurenciától. Azt is megjósoltam ha betör a piacra a Modell3 komoly veszteségeket fog elkönyvelni az Európai autógyártás. Ez még csak most kezdődik, mi lesz ha leszorítja az Európai árakat is az ígéret 13 millára. Megjegyzem 2x engedtek már a Modell 3 árából, amire ismét legyint a nagyérdemű, h még így is drága. Pedig a gesztus ami sokkal érdekesebb, és teszi megint különlegessé a Tesla magatartását a piacon. Az itteni pökhendi autógyártók benyelik a felfutó gyártás hasznát, nem szoktak árcsökkentéseket végrehajtani. Vigyorogva mondták, h olyan erős pénz van a prémiumok mögött, azt csinálnak pikk - pakk amit akarnak. Valóban???
Szerintem nem akarják még, hogy villanyautózzunk. Túl sok pénzük van a hagyományos technikában (leszarják a környezetvédelmet)
Aztán kéne pár új erőmű is, az sem lenne egyszerü projekt. Az atomon kívűl másra nem tudom lenne-e lehetőség.
Hálózat bővítés mindenhol, amikor este rádugja a töttőre a kocsiját a jónép ...
A gyerekeimnek talán lesz dodzsemjük itthon, nekem nem hiszem
Erre ne vegyél mérget, 5-10 éven belül reális a középrétegnek is. Erőművek, és egyéb irányba annyira felesleges elmenni, valahogy ezt a kérdést annyira nem látja senki reálisan. Mindenki vészharangot kongat, mikor még nincs is vész, és nem is lesz. Egyrészt egyre több ház működik napenergiával. Másrészt az energiaigény a mai napon is szinte minden órában növekedik. Gondolj csak bele országos szinten, hány darab új ház épül, hány darab készül el, és csatlakozik a hálózathoz. Aztán ugyanez nagyban, hány irodaház, ipari épület. Az ipari parkok szintén gombamód szaporodnak. Sokkal nagyobb mértékű fogyasztók ezek, mégsem omlik össze a hálózati ellátás. Hidd el, semmilyen nehézséget nem fognak okozni az elektromos autók, áramellátás ügyileg. Azt jól látod, valóban az otthon töltés fog dominálni, ma is aki teheti otthon tölt. Több kibúvó van a pénzprésből, ezért nem akarják, h villanyautózzunk. A szervizköltsége elenyésző a hagyományoséhoz képest. Ha otthon töltesz, max az Elmű profitál belőle. Ha napenergiát használsz, akkor az sem, naná, h felrobbantanák a Tesla gyárat ahogy van. Ők viszont jót profitálnak az üres piacból, és a fokozódó igényből.
Sok ismerősnek beszéltem arról, h ugyan kockázatos, de aki gyártási előnyt szerez, az több évre el tud húzni a konkurenciától. Azt is megjósoltam ha betör a piacra a Modell3 komoly veszteségeket fog elkönyvelni az Európai autógyártás. Ez még csak most kezdődik, mi lesz ha leszorítja az Európai árakat is az ígéret 13 millára. Megjegyzem 2x engedtek már a Modell 3 árából, amire ismét legyint a nagyérdemű, h még így is drága. Pedig a gesztus ami sokkal érdekesebb, és teszi megint különlegessé a Tesla magatartását a piacon. Az itteni pökhendi autógyártók benyelik a felfutó gyártás hasznát, nem szoktak árcsökkentéseket végrehajtani. Vigyorogva mondták, h olyan erős pénz van a prémiumok mögött, azt csinálnak pikk - pakk amit akarnak. Valóban???
"Der chinesische Elektroauto-Hersteller Nio hat in China ein Netzwerk von Batterietauschstationen
errichtet. An diesen lässt sich der leere Akku eines Nio in 3 min
gegen einen vollen tauschen"
azaz a kinai elektromos-auto-gyarto Nio megkezdte, kiepitette az akkucserelöallomasok halozatat. 3 perc alatt cserelhetö az aksi.
..eddig 32 epült ki
Meglátjuk mi lesz belőle. Mivel az elektromos autóknak a legdrágább alkatrésze az akksi, nem biztos, hogy szeretnéd ha esetleg egy gyengébb példányt kapnál vissza a csere során. A franciák akksi-lízingelős ötlete is beleállt a földbe.
"Der chinesische Elektroauto-Hersteller Nio hat in China ein Netzwerk von Batterietauschstationen
errichtet. An diesen lässt sich der leere Akku eines Nio in 3 min
gegen einen vollen tauschen"
azaz a kinai elektromos-auto-gyarto Nio megkezdte, kiepitette az akkucserelöallomasok halozatat. 3 perc alatt cserelhetö az aksi.