Megértem a kételkedésed, de sztem járj utána. A városi, és az autópályás használat közt szakadék tátong hatótáv ügyileg. Az egyiket támogatja a visszatöltés, a másikat nem.Vinkler írta: ↑2019.04.12., pén. 14:30Én azért kételkedek abban, hogy ekkora hatótáv növekedés lenne, ha van is, szerintem jóval kisebb mértékű, bár új Leaf-es tapasztalatom nincs.Tonyka írta: ↑2019.04.12., pén. 14:21
Ez elég beteg volt azért, kisarkítva mindent. Az összes elektromos autó hatótávja ami meg van adva az amit az akku bír csak kivétel esetén. Ahogy mondtam a Leaf 300km környékére van most hirdetve, de ha csak a városban mozogsz vele, akkor kitaposod belőle a 400 környékét. Pályán ennek az ellenkezője történik, azért csak dereng már a homály ködén át, h miért lehet ekkora eltérés a két használati hely közt. A visszatermelés megnyújtja a hatótávot, ha ki lehetne kapcsolni, akkor x kilométerrel kevesebbet menne el. Sztem annyira nem nehéz ezt elképzelni, vagy akár megérteni. Egymásnak adjátok át a hülyeséget, aztán egymásra kontráztok. Senki nem mondta, h az elektromos autó a perpetuum mobile. Amúgy akit érdekel a megfelelő helyeken, de egyszerű matekkal is kiszámolható mennyi az annyi. Elbagatelizáljátok a visszatermelés jelentőségét. Miközben jóval több haszna van, mint mondjuk a nap elemnek az autó felületén. Amúgy nem is mondtál akkora marhaságot, van olyanról szó, h használható legyen az autó áramforrásként, ha gebasz van a hálózattal. Tehát még mehet róla majd a klímád, és a mosogatógéped. :)
Igazad van, tényleg ne felejtsünk el gondolkodni, valóban nem árt.
Ha semmilyen elektromos kütyüt nem használsz, nem klímázol, nem fűtesz és úgy közlekedsz, mint egy lovaskocsi, akkor esetleg lehet több, de nem jelentősen.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Autós topik autósoknak
Ez is kamcsatka, mondhatni tudatlanság. Bár részedről inkább csak rosszindulatnak gondolnám. A mai modern hőszivattyús cuccok nagyon keveset fogyasztanak. Alig pár kilométer hatótávba kerül, h télen meleg leolvasztott autóba ülj be. Filléres áramból meg nem annyira nagy ár érte. Azt hinni, h az összes elektromos autó tulajdonos, vacog a hidegben, vagy megfullad a kánikulában, és remegve nézi mikor merül le az autója, nagyfokú hülyeség. A sajnálatos, h a legtöbb ellenszenvező ezt hirdeti ige gyanánt, elrettentésképp, pedig ez nagyon nem igaz. Aki elektromos autózik az kb. röhög ezeken.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12625
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7303
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én azért kételkedek abban, hogy ekkora hatótáv növekedés lenne, ha van is, szerintem jóval kisebb mértékű, bár új Leaf-es tapasztalatom nincs.Tonyka írta: ↑2019.04.12., pén. 14:21
Ez elég beteg volt azért, kisarkítva mindent. Az összes elektromos autó hatótávja ami meg van adva az amit az akku bír csak kivétel esetén. Ahogy mondtam a Leaf 300km környékére van most hirdetve, de ha csak a városban mozogsz vele, akkor kitaposod belőle a 400 környékét. Pályán ennek az ellenkezője történik, azért csak dereng már a homály ködén át, h miért lehet ekkora eltérés a két használati hely közt. A visszatermelés megnyújtja a hatótávot, ha ki lehetne kapcsolni, akkor x kilométerrel kevesebbet menne el. Sztem annyira nem nehéz ezt elképzelni, vagy akár megérteni. Egymásnak adjátok át a hülyeséget, aztán egymásra kontráztok. Senki nem mondta, h az elektromos autó a perpetuum mobile. Amúgy akit érdekel a megfelelő helyeken, de egyszerű matekkal is kiszámolható mennyi az annyi. Elbagatelizáljátok a visszatermelés jelentőségét. Miközben jóval több haszna van, mint mondjuk a nap elemnek az autó felületén. Amúgy nem is mondtál akkora marhaságot, van olyanról szó, h használható legyen az autó áramforrásként, ha gebasz van a hálózattal. Tehát még mehet róla majd a klímád, és a mosogatógéped. :)
Igazad van, tényleg ne felejtsünk el gondolkodni, valóban nem árt.
Ha semmilyen elektromos kütyüt nem használsz, nem klímázol, nem fűtesz és úgy közlekedsz, mint egy lovaskocsi, akkor esetleg lehet több, de nem jelentősen.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Nagyon jó a Kona, és az Ioniq is érdemes megnézni, autópálya tempóban nincs párja fogyasztás ügyileg.Acme írta: ↑2019.04.12., pén. 11:53Köszi! Ez most a tervTonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 22:32Legyen így, a sport verda már megvan, jöhet a Leaf, én szurkolok neked. Amúgy az újjal mentél már? Mondanom sem kell, igazi kaland az egypedálos vezetés. Annyira, de annyira jó, fél óra alatt úgy érzed mintha mindig is így vezettél volna. Számomra amit ma ad egy elektromos autó vezetés, és újdonság gyanánt, az az utóbbi évtizedek valódi újítása. Beszélhetnek itt ilyen olyan váltókról, meg nyomásérzékeny kapcsolókról, egy olcsó elektromos is messze jobb élményt ad a nem megszokottságával, mint ezek az apróságok.
Az új Leafet még nem vezettem, de az i3 is tud ilyen "egypedálosan" menni, azt próbáltam. Szinte biztos, hogy 2-es Leaf lesz a befutó, de nem sietem el a dolgot. Ismerősöm most vett Kona Electricet, majd megkérdem, milyen. Állítólag jobb, mint az új Leaf.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Autós topik autósoknak
Ez elég beteg volt azért, kisarkítva mindent. Az összes elektromos autó hatótávja ami meg van adva az amit az akku bír csak kivétel esetén. Ahogy mondtam a Leaf 300km környékére van most hirdetve, de ha csak a városban mozogsz vele, akkor kitaposod belőle a 400 környékét. Pályán ennek az ellenkezője történik, azért csak dereng már a homály ködén át, h miért lehet ekkora eltérés a két használati hely közt. A visszatermelés megnyújtja a hatótávot, ha ki lehetne kapcsolni, akkor x kilométerrel kevesebbet menne el. Sztem annyira nem nehéz ezt elképzelni, vagy akár megérteni. Egymásnak adjátok át a hülyeséget, aztán egymásra kontráztok. Senki nem mondta, h az elektromos autó a perpetuum mobile. Amúgy akit érdekel a megfelelő helyeken, de egyszerű matekkal is kiszámolható mennyi az annyi. Elbagatelizáljátok a visszatermelés jelentőségét. Miközben jóval több haszna van, mint mondjuk a nap elemnek az autó felületén. Amúgy nem is mondtál akkora marhaságot, van olyanról szó, h használható legyen az autó áramforrásként, ha gebasz van a hálózattal. Tehát még mehet róla majd a klímád, és a mosogatógéped. :)Szalon írta: ↑2019.04.12., pén. 12:15Basszus, ez hihetetlen... Ezek a fránya autógyártók megint csak lehúzzák a népet! Töltőt építenek a kocsiba, miközben konnektorokat kellene!Tonyka írta: ↑2019.04.12., pén. 08:52
Nem volt igazán leejtő, a Lurdytól Szigetszentmiklósig nem kifejezetten hegyvidék van. Viszont kövér dugó közeli helyzet volt végig a Soroksárin, rengeteget kellett fékezni. Bent a városban összejött annyi amper, ami Taksonyt elhagyva lehetővé tette a pár kilométeres szakasz megtételét 80-al, és a hazaérést azzal a + 4km-el. A visszatermelést nem szabad lebecsülni, komolyabb gépnél ennek a hatékonyságát is lehet állítani. Igaz fullra rakva már kellemetlenül bólint az autó, viszont többet kapsz vissza. Mondjuk nekem a közepes állás volt szimpatikus.
Megveszed az elektromos autód, gyárban picit feltöltik az aksid, aztán elkezded használni a városban és csak gyűlik majd bele az energia... Hazaérsz, asszony már remegve várja, hogy bedughassa rá a mosógépet, meg a fagyasztóládát, de még a klímát is, aztán egész éjjel reménykedtek, hogy vajon sikerül-e annyit leszívni, hogy másnap beleférjen majd az a sok-sok megtermelt energia a fékezésekből... nehogy ne férjen az aksiba több, aztán nem érsz majd haza... vagy maradhatsz túlórázni, nehogy kis dugóba kerülj, mert nem fér majd az aksiba több... hiába állítottad legkisebb visszatermelésre a gépsárkányt, túl hatékony! Szemét mérnökök, meg autógyárak... főleg a prémium, gyilkos mind...
Elhiszem, hogy fájdalmas tud lenni néha, de azért ne felejtsünk már gondolkozni...
Igazad van, tényleg ne felejtsünk el gondolkodni, valóban nem árt.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12625
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7303
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Az M316i-t viccnek szántam!Szalon írta: ↑2019.04.12., pén. 10:21
Nem szeretem a BMW belsőket, szerintem jóval gyengébb minőségűek az Audikhoz és a Mercikhez képest, valamint anyaghasználatuk sem elég kifinomult.
M316i pedig számomra nem is érdemelné meg a BMW nevet...
Fejlesztésekből azért szerintem vannak hasznos dolgok, Audi és a Merci is folyamatosan egymásra licitálnak pl a lámpákkal amivel szerintem az egyszerű felhasználók nyernek a legtöbbet. Szerintem itt brutális javulást értek el, ahogy mondjuk szinte folyamatosan reflektorral haladhatsz érzésre, de a szembejövőket folyamatosan mozogva kitakarja, így nem vakítja el őket, szerintem zseniális és egyben nagyon hasznos is.
Szerintem az új Audik-Mercik adaptív tempomatjai az M1-en kívül egész jól használhatóak :)
Pár éve még én is így vélekedtem és mindig ki is kapcsoltam, de mostanában nem érzek rá ingerenciát, mert használható lett.
Ugolsó adaptív tempomat élményem egy Audi A7-essel volt Köln-Budapest viszonylatban. Semelyik hazafelé vezető országbban nem tudtam használni, túl nagy távolságot tartott és mindenki (Német, Osztrák, Magyar) bejött elém és az előttem lévő autó közé a legkisebbre állított távolságnál is. Ha valakit utólértem, akkor meg nem ment le a szélső sávba, azt hitte autókázom mögötte. Szóval kikapcsoltam.
A lámpákat szerintem nem a gyártók fajlesztik, hanem a beszállító cég, a Bosch, Valeo, stb.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Basszus, ez hihetetlen... Ezek a fránya autógyártók megint csak lehúzzák a népet! Töltőt építenek a kocsiba, miközben konnektorokat kellene!Tonyka írta: ↑2019.04.12., pén. 08:52
Nem volt igazán leejtő, a Lurdytól Szigetszentmiklósig nem kifejezetten hegyvidék van. Viszont kövér dugó közeli helyzet volt végig a Soroksárin, rengeteget kellett fékezni. Bent a városban összejött annyi amper, ami Taksonyt elhagyva lehetővé tette a pár kilométeres szakasz megtételét 80-al, és a hazaérést azzal a + 4km-el. A visszatermelést nem szabad lebecsülni, komolyabb gépnél ennek a hatékonyságát is lehet állítani. Igaz fullra rakva már kellemetlenül bólint az autó, viszont többet kapsz vissza. Mondjuk nekem a közepes állás volt szimpatikus.
Megveszed az elektromos autód, gyárban picit feltöltik az aksid, aztán elkezded használni a városban és csak gyűlik majd bele az energia... Hazaérsz, asszony már remegve várja, hogy bedughassa rá a mosógépet, meg a fagyasztóládát, de még a klímát is, aztán egész éjjel reménykedtek, hogy vajon sikerül-e annyit leszívni, hogy másnap beleférjen majd az a sok-sok megtermelt energia a fékezésekből... nehogy ne férjen az aksiba több, aztán nem érsz majd haza... vagy maradhatsz túlórázni, nehogy kis dugóba kerülj, mert nem fér majd az aksiba több... hiába állítottad legkisebb visszatermelésre a gépsárkányt, túl hatékony! Szemét mérnökök, meg autógyárak... főleg a prémium, gyilkos mind...
Elhiszem, hogy fájdalmas tud lenni néha, de azért ne felejtsünk már gondolkozni...
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Autós topik autósoknak
Köszi! Ez most a tervTonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 22:32Legyen így, a sport verda már megvan, jöhet a Leaf, én szurkolok neked. Amúgy az újjal mentél már? Mondanom sem kell, igazi kaland az egypedálos vezetés. Annyira, de annyira jó, fél óra alatt úgy érzed mintha mindig is így vezettél volna. Számomra amit ma ad egy elektromos autó vezetés, és újdonság gyanánt, az az utóbbi évtizedek valódi újítása. Beszélhetnek itt ilyen olyan váltókról, meg nyomásérzékeny kapcsolókról, egy olcsó elektromos is messze jobb élményt ad a nem megszokottságával, mint ezek az apróságok.
Az új Leafet még nem vezettem, de az i3 is tud ilyen "egypedálosan" menni, azt próbáltam. Szinte biztos, hogy 2-es Leaf lesz a befutó, de nem sietem el a dolgot. Ismerősöm most vett Kona Electricet, majd megkérdem, milyen. Állítólag jobb, mint az új Leaf.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Tegnap 600km-t tettem meg bő 200km/h-s sebességgel, (német pályán) aztán az utolsó 10km-t városban megtéve 160km-el több lett a megtehető km-ek száma... Bár én ettől még nem hiszem azt, hogy valami isteni csoda során üzemanyag került vissza a tankba...Tonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 20:56Nem feltétlen. Mivel többször elektromos autóztam már, így van némi fogalmam róla. Az elektromos autózásban, és az energia megtakarításban van egy fajta hülye spórolási inger. Mivel az autók még osztályozzák is a vezetési stílusod, illetve mutatják a megtakarításod. No meg növeled a hatótávod, így sokan játszadoznak ezzel. Bevallom én sem tudtam ellenállni, széles vigyorral vettem tudomásul, h megtettem 22km, úgy h 4-el több volt az autómban, mint amennyivel indultam. Nah ez veled sosem fog előfordulni, a te tankodban soha nem lesz egy dekával sem több nyál, mint amennyivel indultál. A Teslákkal nem kell annyira garasoskodni, 300km környékén elmennek autópálya tempóval is. Tehát ha valaki megy éppen mondjuk Győrbe vele, akkor nem indokolt a 110 tempo. Az elektromos autó, erősen szedálja az embereket, én is, és többen megerősítik, h nyugodtabbak, higgadtabbak a vezetőik, olyan kis zen szigete. Amúgy nyugodtan ki lehet matekozni a törvényes 130 és 110 között mennyi időt nyersz mondjuk 300km alatt. No meg azt is, h kinek mibe kerül annak a 300km a megtétele. Ez az egész kb. ugyanolyan, mint amikor hosszú távon ki akarja az ember facsarni a diziből a legjobb fogyasztást, ezért beáldozzák a fénysebességet, viszont utána büszkén szelfiznek a fogyasztásmérővel.
Értem én, hogy valamennyit termel vissza a fékezés, de a mozgási energiába befektetett energia sohasem lesz kevesebb, mint a visszatáplált, ez általános osztályos fizika...
Persze, ha a szokásos vadzöld szemléletet nézzük, akkor kiragadjuk a legeslegjobb részt a teljes történetből és egy hegy tetejét vesszük alapnak és csupán egy egyirányú lefelé mozgást számolunk, akkor valóban lehet több az energia, a hegy aljára leérve... viszont, nem árt figyelembe venni, hogy oda feljutottunk valahogy és az a valahogy mennyi energiába is került... (mert ez az életszerű és korrekt)
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Autós topik autósoknak
Bejött a hideg... :) De nyáron, ha kell majd klíma, akkor is ez lesz...
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Autós topik autósoknak
Nem szeretem a BMW belsőket, szerintem jóval gyengébb minőségűek az Audikhoz és a Mercikhez képest, valamint anyaghasználatuk sem elég kifinomult.Vinkler írta: ↑2019.04.11., csüt. 15:22
A “prémium” szegmens fejlesztései mára szerintem teljesen elolvadtak. Konkrétan nem tudok mondani az elmúlt pár vévből egyetlen egy fejlesztést sem. A fejlesztéseket ma már a beszálítók végzik, a gyárak szinte csak legóznak és alkudoznak. Így okafogyottá vált erre fogni a dolgot ráadásul ezért is pakolják tele az autókat mindenféle feleslges, és mondva csinált innovatív fejlesztésnek álcázott bullshitekkel.
Hol van a Mercedes designo bőr belseje, ami 22 év után is úgy néz ki a 140-esben, mint az új, ha foglalkoztak vele. Veszel egy új M316i BMW-t mindenféle csomaggal (mert az alap valljuk be elég szarul néz ki) aztán pislogsz, hogy a megvásárolt M-es szuper bőr ülés (fele műbőr) 2 év után úgy szétkopik, mint a pávián sejhaja. Törölgetheted a könnyeid és viheted újrafesteni és recegni, hogy nem cseszik össze.
M316i pedig számomra nem is érdemelné meg a BMW nevet...
Fejlesztésekből azért szerintem vannak hasznos dolgok, Audi és a Merci is folyamatosan egymásra licitálnak pl a lámpákkal amivel szerintem az egyszerű felhasználók nyernek a legtöbbet. Szerintem itt brutális javulást értek el, ahogy mondjuk szinte folyamatosan reflektorral haladhatsz érzésre, de a szembejövőket folyamatosan mozogva kitakarja, így nem vakítja el őket, szerintem zseniális és egyben nagyon hasznos is.
youtu.be/lxYiiagTI_4
Cégben ahol dolgozok, jelenleg 5db automata váltós BMW van, az elmúlt 10 évben kb 15 megfordult.Vinkler írta: ↑2019.04.11., csüt. 15:22Jó az aut váltó én is szeretem, de azt nem értem mi a manóért nem tudnak használható darabokat gyártani?! Megveszed, örülsz neki, majd 2-3 év és 160k km múlva azon kapod magad, hogy nem tudod hátramanetbe kapcsolni a váltót. A szerviz közli, hogy csere, nem tudják javítani. A régi váltó leadásával kaphatsz egy gyárilag felújítottat akciósan 960k-ért. Szuper!
Vagy amikor az S80 T6-ban tavaly 45 fokban túlmelegedett a váltóolaja az M7-esen a dugóba és sikított, h állj le és vészprogramra kapcsolt. Szuper! Megvetted 20 milláért a 305 lovas awd nagy volvot és 140k km-rel a háta mögött dögledezik. Nyilván nem kellene szétégetni, mert akkor ugye megint 1m a javítás.
Szóval jók lennének ezek a dolgok, ha jól működnének, de nem működnek jól!
A “prémium” szegmens a kapcsolási érzet és a szofisztikált szoftver, valamint a jó tapintású műszerfalon kívül semmit sem tud már felmutatni. (Szerintem)
Automata váltókkal nem volt probléma soha.
Jelenleg:
1 éves X3 20d: 62.000 km
5 éves X3 20d: 272.00 km
4 éves 520d: 292.000 km
5 éves 320GT: 182.000 km
9 éves X1 18d: 231.000 km
Nem BMW...
9 hónapos Infinity XQ70 3.7V6 benzin. 20.000-nél beálltak a hajtókar csapágyak... komplett motorcsere, nem kezdték el bontogatni sem... az új motorral azóta remeg alapjáraton, nem tudnak vele mit kezdeni 3 hónapja a szervizben... automata váltóval nincs probléma, bár érezhetően nem olyan gyors, mint a BMW.
Automata váltóval 1db 6os Mazdával volt probléma (kb 6 éve), de az 350.000 km-nél történt (4 évesen) szerviz 40%-ot engedett a javítás és váltó árából, szerintem korrekt.
Az autókat csak márkaszervizben szervizelik, BMW-kel nem volt még igazán probléma, az egyik új 520-ban cseréltek gariban egy teljes computert. Ezen kívül kopó fogyó alkatrészek, meg esetleges baleseti javítások voltak.
Viszonyításként fajlagosan több szervizelési problémák vannak a szintén céges Nissan X-trailekkel, valamint Ford S-max-al is, pedig azok nem prémiumok...
Szerintem az új Audik-Mercik adaptív tempomatjai az M1-en kívül egész jól használhatóak :)Vinkler írta: ↑2019.04.11., csüt. 15:22Az adaptív tempomat sehol sem használható, hiába fékez és gyorsít szofisztikáltan, ha akkora távolságot tart, hogy mindenki bejön eléd, nemcsak itthon európába mindenhol!
Ettől függetlenül mindenki vehet prémiumot, engem nem zavar, csak egyre kevesebb értelmét látom...
Pár éve még én is így vélekedtem és mindig ki is kapcsoltam, de mostanában nem érzek rá ingerenciát, mert használható lett.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Tonyka, ez nem ellenszenv, ez egyszerű fizika. Semmiféle ellenszenvet nem érzek az elektromos autókkal kapcsolatban, mindössze hiedelmeket akarok kiölni a fejedből, de úgy látom, hiába. Ne a hátralévő kilométerkijelzést nézd, hanem a töltésmennyiséget. Hogy visszajött annyi amperóra, hogy még több is a végén, az fizikai képtelenség. Amikor a fékenergiát termeli vissza (halkan megjegyzem, ezt nem csak elektromos autók csinálják, de ezt a szálat már tényleg unom folytatni), akkor azautó mozgási energiájából keletkezik valamennyi villamos energia, fizikai szemmel általában nagyon rossz hatásfokkal, de valamennyi visszajön. Na de sík terepen azt a mozgási energiát nem az angyalkák hozták létre, eredetileg álló helyzetből gyorsultál fel, az akkuban tárolt elekrtomos energiát alakítja mozgásivá, ez a folyamat már nagyobb hatékonyságú, de nem 100%-os. A mozgatás pedig további energiát igényel, a gördülési és légellenállás, valamint a belső ellenállások leküzdésére. Az elindulok - megyek - fékezek folyamat végén sík terepen SOHA nem tud több energiád lenni az akksiban, mint az indulás előtt, akkor sem, ha ennek minden eleme 100%-os hatékonysággal működne (de nem, messze nem működik 100% hatékonysággal) Hiába ismétled meg N-szer. ugyanezt, ezzel még akár csak többet fogyasztasz.Tonyka írta: ↑2019.04.12., pén. 08:43Persze, a fogyasztáson tudsz variálni a vezetési stílussal, ezt minden autó tudja. Itt viszont nem pusztán erről van szó. A fékezési energiából energiát nyersz vissza. Gondolom nem kell elmagyarázni, h ez mennyiben más. Hagyományosnál minden fékezés energiaveszteség, nem kapsz vissza semmit, sőt kifejezetten terhes állandóan felgyorsítani a bódét, újra, és újra. Ezért az elektromossal szemben a városi közlekedés ha fejre állsz sem lesz a hagyományos asztala. Gondolom nem mondok újat amikor megnézed az aktuális gyári kamu fogyasztási adatokat, akkor a városi fogyasztás lesz a legmagasabb. Ameddig az elektromos autó ebben verhetetlen, megveheted te a világ legdrágább BMW akkor is így lesz. Autópályán viszont fordul a kocka, nincs visszatermelés csak kivétel, így hamar falja a hatótávot. Szó sincs semmiféle hatótáv hosszabbodásról. Napi autópályázásra, hosszú utakra nem pálya egyelőre az elektromos autó, főképp ha időhöz kötött, nem csak elmentek csavarogni, kirándulni. Szóval összesítve, az egyiknél kapsz vissza energiát, gyűnnek vissza amper bácsik a másiknál csak spórolni tudsz a nyállal, meg a start stoppal, vissza soha nem kapsz belőle semmit. Vezetési stílustól független a visszatermelés. Sztem érted te, csak az ellenszenved nem hagyja érteni. Városban, és agglomerációban járni, bejárni nincs jobb döntés az elektromosnál, már ha van rá zseton. Ez érint pár millió embert, ne azért tartson már valaki hagyományost, mert évente kétszer elmegy távolabbra. Egész év alatt meg spórol annyit, h legyen pénz bérlésre, ha nem tudja megoldani az elektromossal. Akik kívül esnek ezen, azok használják továbbra is a dízelt, de legalább a helyükre kerülnének, az autópályákra.Aszpirin írta: ↑2019.04.12., pén. 00:58Egyébként, mivel a hátralévő kilométereket mindig az előző x km. fogysztásából számolja, ha mondjuk 200 kimoléteren át tolom neki mind az állat, majd leállok. És visszaindulok, nagyon finom vezetési stílussal, a következő húsz km-en az én autóm is tud a végén több hátralévő kilométert mutatni, mint a visszaindulás elején. Ha akarod demózom Neked. Ettől még nem lesz benne több üzemanyag, cska éppen ugy gondolja, hogy most már finomabban vezetek, és így már a hátralévő üzemanyaggal is tovább érek el, az elfogyasztott üzemanyag ellenére is, mint azt induláskor gondolta. Mert előtte toltam, úgy kevesebbet mentem volna, de most már harmatfinoman vezetek, na így persze többet fogok menni.
Erre utaltam, amikor kiegészítettem a hozzászólásomat, hogy értem, mire gondolsz. Abban viszont tévedsz, hogy ez pt csak elektromos autók tudják produkálni.
Szóval ezek a fizika törvényei.
Értem én, hogy visszatermelés, stb, de te meg a fentieket érted remélhetőleg, csak esetleg - jön a bumeráng - elfogultságod nem engedi beismerni.
Közben viszont leírsz egy pár olyan dolgot, ami konkrétan nem igaz. A fekenergia visszatermelés szintnén elég régóta ott van már jónéhány benzines vagy dízeles autóban is, és tényleg üzemanyagot spórol, még ha nem is olyan hatékonyan , mint aze elektromos autónál. A lényege: nagyobb akksi, a generátor fékezéskor nagy átttelen keresztül nagy mechanikus ellenállást tud létrehozni, ezzel felpörgeti a generátort, és ilyenkor tölti a nagyobb akksit. Amikor pedig gyorsítasz, akkor a generátort leoldja, így kevesebb üzemanyag kell a gyorsításhoz (itt keletkezik a spórolás). A folyamat bonyolultabb és jóval kevésbé hatékony, mint az elektromos autóknál, de működik, és valamennyi benyát spórolsz vele.
Oké, szerintem most már hagyjuk ezt a témát, mert kezd parttalanná válni. A lényeg: a legtöbb dolgot, amit az elektromos autóban használnak, korábban feltelálták, és használták is nem-elektromos autóban. Az egész egy fejlődés eredménye, nem fekete-fehér kérdés, hogy ezt egy elektromos tudja, de egy másik soha semmilyen mértékben nem is fogja tudni. Óriási tévedés.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Nem volt igazán leejtő, a Lurdytól Szigetszentmiklósig nem kifejezetten hegyvidék van. Viszont kövér dugó közeli helyzet volt végig a Soroksárin, rengeteget kellett fékezni. Bent a városban összejött annyi amper, ami Taksonyt elhagyva lehetővé tette a pár kilométeres szakasz megtételét 80-al, és a hazaérést azzal a + 4km-el. A visszatermelést nem szabad lebecsülni, komolyabb gépnél ennek a hatékonyságát is lehet állítani. Igaz fullra rakva már kellemetlenül bólint az autó, viszont többet kapsz vissza. Mondjuk nekem a közepes állás volt szimpatikus.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Autós topik autósoknak
Persze, a fogyasztáson tudsz variálni a vezetési stílussal, ezt minden autó tudja. Itt viszont nem pusztán erről van szó. A fékezési energiából energiát nyersz vissza. Gondolom nem kell elmagyarázni, h ez mennyiben más. Hagyományosnál minden fékezés energiaveszteség, nem kapsz vissza semmit, sőt kifejezetten terhes állandóan felgyorsítani a bódét, újra, és újra. Ezért az elektromossal szemben a városi közlekedés ha fejre állsz sem lesz a hagyományos asztala. Gondolom nem mondok újat amikor megnézed az aktuális gyári kamu fogyasztási adatokat, akkor a városi fogyasztás lesz a legmagasabb. Ameddig az elektromos autó ebben verhetetlen, megveheted te a világ legdrágább BMW akkor is így lesz. Autópályán viszont fordul a kocka, nincs visszatermelés csak kivétel, így hamar falja a hatótávot. Szó sincs semmiféle hatótáv hosszabbodásról. Napi autópályázásra, hosszú utakra nem pálya egyelőre az elektromos autó, főképp ha időhöz kötött, nem csak elmentek csavarogni, kirándulni. Szóval összesítve, az egyiknél kapsz vissza energiát, gyűnnek vissza amper bácsik a másiknál csak spórolni tudsz a nyállal, meg a start stoppal, vissza soha nem kapsz belőle semmit. Vezetési stílustól független a visszatermelés. Sztem érted te, csak az ellenszenved nem hagyja érteni. Városban, és agglomerációban járni, bejárni nincs jobb döntés az elektromosnál, már ha van rá zseton. Ez érint pár millió embert, ne azért tartson már valaki hagyományost, mert évente kétszer elmegy távolabbra. Egész év alatt meg spórol annyit, h legyen pénz bérlésre, ha nem tudja megoldani az elektromossal. Akik kívül esnek ezen, azok használják továbbra is a dízelt, de legalább a helyükre kerülnének, az autópályákra.Aszpirin írta: ↑2019.04.12., pén. 00:58Egyébként, mivel a hátralévő kilométereket mindig az előző x km. fogysztásából számolja, ha mondjuk 200 kimoléteren át tolom neki mind az állat, majd leállok. És visszaindulok, nagyon finom vezetési stílussal, a következő húsz km-en az én autóm is tud a végén több hátralévő kilométert mutatni, mint a visszaindulás elején. Ha akarod demózom Neked. Ettől még nem lesz benne több üzemanyag, cska éppen ugy gondolja, hogy most már finomabban vezetek, és így már a hátralévő üzemanyaggal is tovább érek el, az elfogyasztott üzemanyag ellenére is, mint azt induláskor gondolta. Mert előtte toltam, úgy kevesebbet mentem volna, de most már harmatfinoman vezetek, na így persze többet fogok menni.
Erre utaltam, amikor kiegészítettem a hozzászólásomat, hogy értem, mire gondolsz. Abban viszont tévedsz, hogy ez pt csak elektromos autók tudják produkálni.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12625
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7303
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Itt araszolok a dugóban mellettem egy Audi Q8-assal. Érdekes egy állatfaj...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12625
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7303
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Próbáltam, határeset. Vese tájékban szorít kicsit, az autó méretével nincs bajom. Mondjuk max kicserélem a vezető ülést. Volt már ilyen többször is.Aszpirin írta: ↑2019.04.11., csüt. 22:56Nem lenne az neked nagyon szűk, ha már az E91 LCI is az volt? (Egyébként pont egy 2010-es E91 LCI volt az első BMW-m, az F3x szerencsére már tágasabb).Vinkler írta: ↑2019.04.11., csüt. 18:44Sajnos a játékszereim nagy részétől az építkezés miatt meg kellett válnom, de kb mostanra lett elegem a konvenciókból és a 150 lovas Ford ecoboost-ból.
Hiányzik a boogie, nekem fontos, mint a hifiben is.
Nézegetem, h budget kategóriában miket lehetne venni és bevallom, ha nem lenne elmebeteg árban a BMW 1M coupe (e82), gondolkodás nélkül azt vennék!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
igy is van - ejszakai bagoly üzemmodban beirtatok, amit en is akartam.
elektromos sem tud mindig termelni (fekezessel illetve lejtön igen; benzint, dieselt igy nehez termelni, persze ugye sok "hagyomanyos" aktualis autoban is "intelligens" rendszer maskepp müködteti a generatort motorfek üzemben, mint haladas közben, elektromos energiat azok is "termelnek vissza"), a haladashoz ott is kell energia.
"néggyel több volt benne" - persze: a mutatás. Az energiamennyiseg (kWh) az nem lehetett több (hegyes videken fent lakva, egy hagorol leindulva persze 20km utan a valos energiamennyiseg is lehet az aksiban több, mint fent volt), csak azert volt a mutatás 4-gyel több, amit Aspirin leirt:
elektromos sem tud mindig termelni (fekezessel illetve lejtön igen; benzint, dieselt igy nehez termelni, persze ugye sok "hagyomanyos" aktualis autoban is "intelligens" rendszer maskepp müködteti a generatort motorfek üzemben, mint haladas közben, elektromos energiat azok is "termelnek vissza"), a haladashoz ott is kell energia.
"néggyel több volt benne" - persze: a mutatás. Az energiamennyiseg (kWh) az nem lehetett több (hegyes videken fent lakva, egy hagorol leindulva persze 20km utan a valos energiamennyiseg is lehet az aksiban több, mint fent volt), csak azert volt a mutatás 4-gyel több, amit Aspirin leirt:
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Egyébként, mivel a hátralévő kilométereket mindig az előző x km. fogysztásából számolja, ha mondjuk 200 kimoléteren át tolom neki mind az állat, majd leállok. És visszaindulok, nagyon finom vezetési stílussal, a következő húsz km-en az én autóm is tud a végén több hátralévő kilométert mutatni, mint a visszaindulás elején. Ha akarod demózom Neked. Ettől még nem lesz benne több üzemanyag, cska éppen ugy gondolja, hogy most már finomabban vezetek, és így már a hátralévő üzemanyaggal is tovább érek el, az elfogyasztott üzemanyag ellenére is, mint azt induláskor gondolta. Mert előtte toltam, úgy kevesebbet mentem volna, de most már harmatfinoman vezetek, na így persze többet fogok menni.
Erre utaltam, amikor kiegészítettem a hozzászólásomat, hogy értem, mire gondolsz. Abban viszont tévedsz, hogy ez pt csak elektromos autók tudják produkálni.
Erre utaltam, amikor kiegészítettem a hozzászólásomat, hogy értem, mire gondolsz. Abban viszont tévedsz, hogy ez pt csak elektromos autók tudják produkálni.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nyugi, túl gyorsan reagáltál, nézd meg, mit fűztem hozzá egy perccel később, még amíg szerkeszteni lehetett a hozzászólást. Bár azért tényleg elmagyarázhatnád, hogy szerinted a Lurdytól hogy tudott huszonoár kilométeren át még pluszba termelni... megérteném, ha folyamatosan lefelé mentél volna, de így... a Lurdytól nincs hová lefelé menni szintet, max 1-2 m-t, ezen nem fog még plusz energia beletermelődni az autődba huszonkilométeren, ha nem húznak vagy löknek... SZERINTEM. Az már más, hogy mit hazudik neked a kijelzőn, a töltésszint mérése soha nem hajszálpontos. Ez nem elutasítás, egyszerű fizika.Tonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 23:49Azt hittem ertelemessen beszelgetunk. Senki nem mondott ilyet. A Lurdytol hazajottem, huszonpar kilometer, es igen negyel tobb volt benne, mint amivel indultam. Varosban ezek az autok elnek, igy lesz 300km hatotavbol 400. Ha eroltetsz magadra kis komolysagot akkor meglatod a lenyeget, mar ha meg akarod latni, es valoban erdekel az elutasitason kivul.Aszpirin írta: ↑2019.04.11., csüt. 23:41Ja, szóval elindulsz x töltésszinttel, méssz 50 km-t, majd mire hazaérsz, még több is a lesz végül a töltés benne? Király, feltaláták az örökmozgót A fizika törvényeinek mától annyi, itt vannak az elektromos autók, amelyekkel csak menni kell megfelelően, és még több energiát termelnek, mint amennyit elhasználnak.Tonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 23:26
Nem feltétlen, nem mondogat az semmit, neked kell a menüből kikeresni az értékelést. Egyszerűen látod a visszatermelést, és a hatótáv növekedést. Mész mész, aztán több lesz, mint amivel indultál. A hagyományosnál ha fejre állsz, és szét spórolod magad, akkor sem lesz több a tankodba x kilométer megtétele után, az elektromosnál viszont igen. Nézd el az embereknek a foghoz verést, + örömet okoz ha ez még ingyen amperból is történik. A dizinél is bocsánatos volt, h rápörögtek az emberek a nagybetűs spórolásra.
WOWWW!!!
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A prémium szolgáltatásokról jut eszembe... bár nem tudom, hogy ez prémium szolgáltatás-e, vagy már nem-prémium autókban is ott van, de van egy funkciója az újabb BMW fejegységeknek (3-asnál a 2017 júliusi modellekkel debütált iDrive6-tól, vagyis az enyémben már benne van), amit kifejezetten imádok: ez az iPhone-ok integrációja Bluetooth-on keresztül. Előre bocsátom: ez nem az Apple Carplay (ahhoz előfizetés kell a BMW-nél), hanem ez valami Apple-BMW kooperáció eredményeként született iPhone-BMW integráció.
A dolog lényege: az iOS szolgáltatja ezt az integrációt oprendszer szintjén, és amelyik app ezt kihasználja, az integrálódik a BMW iDrive-os menürendszerébe, a hangvezérlésbe, stb.
Az ezt támogató appok tipikusan a multimédiás dolgok, először is természetesen az Apple sajat cuccai, Aplle Music, Siri,a Naptár, a Mail, az értesítések, stb... de nem-Aplle alkalmazásokból ott van pl a Deezer, a Spotify, a TuneIn és még vagy tucatnyi app (nagy bánatomra a Tidal még nincs köztük, remélem a Tidal fejlesztői is lépnek...), illetve a BMW-nek is van két appja, a BMW Connected Classic, meg a BMW connected - utóbbival elég “csúnya” dolgokat lehet művelni, nem igazán az esetem...
Az eredmény: ezek az appok saját menüt kapnak a BMW központi kijelzőjén (és részben a kormány mögötti kijelzőn is), amit az iDrive-val illetve esetenként akár a kormánygombokkal vezérelni lehet. Nem kell tapiznod a telefon kijelzőjét. A megjeleítés teljesen “a la BMW”, tehát nem olyan, mint a telefonon, hanem a BMW-stilusú felületbe integrált.
A Siri-integrációnak köszönhetően pedig lényegében bármilyen utasítást adhatsz a telefonnak a kormány hangvezérlés gombjat megnyomva. Sajnos magyarul nem ért, de aki tud valamilyen elterjedt idegennyelvet, annak nagy királyság. Néhány példa, amit én előszeretettel használok: kormányon hangvezérlést megnyom, majd “Play progressive rock”, Apple music elindul a telefonon, játssza streamelve a számokat, előadót, szám címét, borítóképet, stb kijelzi az autó nagy kijelzőjén, és megy a zene. Vagy tudsz diktálni SMS-t (“Send message”), emailt (“Send email to x y”, megkérdezi hanggal, mi legyen a subject, bemondod, mil legyen a szöveg, bemondod”, küldi). És a kedvencem, ami kicsit rá is világít az almás ökoszisztéma előnyeire, ugye ott a telefonon a HomeKit, amit könnyebb demózni, mint leírni, mi mindent tud, de a lényege, hogy az épületautomatizálási megoldásaidat integrálja, és a telefonodon keresztül vezérelhetővé teszi a világ bármely pontjáról interneten keresztül, egyetlen felületen integrálva. Ilyeneket mondok az autóban, hogy pl. “Switch on the main entrance light”, és fölkapcsolja nekem a bejárati kapu világítását, bőven azelőtt, hogy hazaérnék. Közben persze visszajelez, szintén hanggal: “Getting in touch... OK, Attila, the main entrance lights are now on”. Télen nagyon hasznos funkció, én imádom, használom.
Tényleg nem tudom, hogy ez prémium funkció-e, talán igen, talán nem.
A BMW ConnectedDrive funkciócsomagjának része ez, ha jól tudom ez már alapból benne van minden új BMW-ben.
Csak már a Tidal is támogatná végre ezt a nagyszerűséget...
A dolog lényege: az iOS szolgáltatja ezt az integrációt oprendszer szintjén, és amelyik app ezt kihasználja, az integrálódik a BMW iDrive-os menürendszerébe, a hangvezérlésbe, stb.
Az ezt támogató appok tipikusan a multimédiás dolgok, először is természetesen az Apple sajat cuccai, Aplle Music, Siri,a Naptár, a Mail, az értesítések, stb... de nem-Aplle alkalmazásokból ott van pl a Deezer, a Spotify, a TuneIn és még vagy tucatnyi app (nagy bánatomra a Tidal még nincs köztük, remélem a Tidal fejlesztői is lépnek...), illetve a BMW-nek is van két appja, a BMW Connected Classic, meg a BMW connected - utóbbival elég “csúnya” dolgokat lehet művelni, nem igazán az esetem...
Az eredmény: ezek az appok saját menüt kapnak a BMW központi kijelzőjén (és részben a kormány mögötti kijelzőn is), amit az iDrive-val illetve esetenként akár a kormánygombokkal vezérelni lehet. Nem kell tapiznod a telefon kijelzőjét. A megjeleítés teljesen “a la BMW”, tehát nem olyan, mint a telefonon, hanem a BMW-stilusú felületbe integrált.
A Siri-integrációnak köszönhetően pedig lényegében bármilyen utasítást adhatsz a telefonnak a kormány hangvezérlés gombjat megnyomva. Sajnos magyarul nem ért, de aki tud valamilyen elterjedt idegennyelvet, annak nagy királyság. Néhány példa, amit én előszeretettel használok: kormányon hangvezérlést megnyom, majd “Play progressive rock”, Apple music elindul a telefonon, játssza streamelve a számokat, előadót, szám címét, borítóképet, stb kijelzi az autó nagy kijelzőjén, és megy a zene. Vagy tudsz diktálni SMS-t (“Send message”), emailt (“Send email to x y”, megkérdezi hanggal, mi legyen a subject, bemondod, mil legyen a szöveg, bemondod”, küldi). És a kedvencem, ami kicsit rá is világít az almás ökoszisztéma előnyeire, ugye ott a telefonon a HomeKit, amit könnyebb demózni, mint leírni, mi mindent tud, de a lényege, hogy az épületautomatizálási megoldásaidat integrálja, és a telefonodon keresztül vezérelhetővé teszi a világ bármely pontjáról interneten keresztül, egyetlen felületen integrálva. Ilyeneket mondok az autóban, hogy pl. “Switch on the main entrance light”, és fölkapcsolja nekem a bejárati kapu világítását, bőven azelőtt, hogy hazaérnék. Közben persze visszajelez, szintén hanggal: “Getting in touch... OK, Attila, the main entrance lights are now on”. Télen nagyon hasznos funkció, én imádom, használom.
Tényleg nem tudom, hogy ez prémium funkció-e, talán igen, talán nem.
A BMW ConnectedDrive funkciócsomagjának része ez, ha jól tudom ez már alapból benne van minden új BMW-ben.
Csak már a Tidal is támogatná végre ezt a nagyszerűséget...
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Azt hittem ertelemessen beszelgetunk. Senki nem mondott ilyet. A Lurdytol hazajottem, huszonpar kilometer, es igen negyel tobb volt benne, mint amivel indultam. Varosban ezek az autok elnek, igy lesz 300km hatotavbol 400. Ha eroltetsz magadra kis komolysagot akkor meglatod a lenyeget, mar ha meg akarod latni, es valoban erdekel az elutasitason kivul.Aszpirin írta: ↑2019.04.11., csüt. 23:41Ja, szóval elindulsz x töltésszinttel, méssz 50 km-t, majd mire hazaérsz, még több is a lesz végül a töltés benne? Király, feltaláták az örökmozgót A fizika törvényeinek mától annyi, itt vannak az elektromos autók, amelyekkel csak menni kell megfelelően, és még több energiát termelnek, mint amennyit elhasználnak.Tonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 23:26Nem feltétlen, nem mondogat az semmit, neked kell a menüből kikeresni az értékelést. Egyszerűen látod a visszatermelést, és a hatótáv növekedést. Mész mész, aztán több lesz, mint amivel indultál. A hagyományosnál ha fejre állsz, és szét spórolod magad, akkor sem lesz több a tankodba x kilométer megtétele után, az elektromosnál viszont igen. Nézd el az embereknek a foghoz verést, + örömet okoz ha ez még ingyen amperból is történik. A dizinél is bocsánatos volt, h rápörögtek az emberek a nagybetűs spórolásra.
WOWWW!!!
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ja, szóval elindulsz x töltésszinttel, méssz 50 km-t, majd mire hazaérsz, még több is a lesz végül a töltés benne? Király, feltaláták az örökmozgót A fizika törvényeinek mától annyi, itt vannak az elektromos autók, amelyekkel csak menni kell megfelelően, és még több energiát termelnek, mint amennyit elhasználnak.Tonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 23:26Nem feltétlen, nem mondogat az semmit, neked kell a menüből kikeresni az értékelést. Egyszerűen látod a visszatermelést, és a hatótáv növekedést. Mész mész, aztán több lesz, mint amivel indultál. A hagyományosnál ha fejre állsz, és szét spórolod magad, akkor sem lesz több a tankodba x kilométer megtétele után, az elektromosnál viszont igen. Nézd el az embereknek a foghoz verést, + örömet okoz ha ez még ingyen amperból is történik. A dizinél is bocsánatos volt, h rápörögtek az emberek a nagybetűs spórolásra.
WOWWW!!!
(egyébként értem mire gondolsz, figyelj a szarkazmusra )
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Nem feltétlen, nem mondogat az semmit, neked kell a menüből kikeresni az értékelést. Egyszerűen látod a visszatermelést, és a hatótáv növekedést. Mész mész, aztán több lesz, mint amivel indultál. A hagyományosnál ha fejre állsz, és szét spórolod magad, akkor sem lesz több a tankodba x kilométer megtétele után, az elektromosnál viszont igen. Nézd el az embereknek a foghoz verést, + örömet okoz ha ez még ingyen amperból is történik. A dizinél is bocsánatos volt, h rápörögtek az emberek a nagybetűs spórolásra.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ezt a vezetési stílus elemzést meg a megtakarítás kijelzését, grafikonokat stb. már elég régóta csinálják pl. a BMW-k is. Meg sok egyebet, pl. vezetés közben tanácsot adnak, hogy mit csinálj a spórolás kedvéért, manuális váltósnál jelzik, hogy mikor kapcsolj, szólnak, hogy most kicsit túl vehemensen nyomod a gázpedált, ne fékezz annyit, stb. stb. Szerencsére ezek a funkciók kikapcsolhatóak, mert iszonyat idegesítők, legalábbis nekem. Aki ezekre bukik, és pár plusz kilométerért szeretnek nagypapásst játszani, azoknak szuper. Elektromosnál szerintem inkább kényszerTonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 20:56Az elektromos autózásban, és az energia megtakarításban van egy fajta hülye spórolási inger. Mivel az autók még osztályozzák is a vezetési stílusod, illetve mutatják a megtakarításod. No meg növeled a hatótávod, így sokan játszadoznak ezzel. Bevallom én sem tudtam ellenállni, széles vigyorral vettem tudomásul, h megtettem 22km, úgy h 4-el több volt az autómban, mint amennyivel indultam.
Egyszer ki is próbáltam, játszásnak jó.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Egészen pontosan, lehet állítani a fékezés intenzitását, ezzel együtt a visszatermelés mennyiségét is. Elég gyorsan kilehet rutinozni milyen sebességgel vedd le a lábad a gázról, és mennyire, h ott állj meg ahol szeretnéd. Az első pár próbálkozásomnál hamarább álltam meg mindig, aztán előrébb gurultam. Kis idő elteltével már nagyon ment. Pár óra alatt perfekt a dolog, megszokod az egész viselkedését. Van ugyan fékpedál, de csak vészfékezésre. Normál napi közlekedésnél simán megoldasz 99.50% mindent az egy pedállal. Ezek az autók nem is használják a klasszikus fékbetéteiket, így azok nem is kopnak. Városban a fékezési energia csodákra képes, így érhetsz a célodhoz többlet energiával, mint amivel elindultál. Arról nem beszélve, h hűthetsz - fűthetsz álló helyzetben fillérekért. Ameddig melletted a dugóban szippantja ki a hagyományos autó a forintocskákat, addig te hátradőlve nyugi csendben türelmesen várod a haladást. Teljesen más világ bárki bármit mond. És ezt tapasztalat alapján mondom, mielőtt még vádolnának azzal, h csak csorgatom a nyálam.Aszpirin írta: ↑2019.04.11., csüt. 22:59Egypedálos? Azt hogy kell elképzelni? ha nyomod, gyorsul, ha felengeded, fékez?Tonyka írta: ↑2019.04.11., csüt. 22:32Legyen így, a sport verda már megvan, jöhet a Leaf, én szurkolok neked. Amúgy az újjal mentél már? Mondanom sem kell, igazi kaland az egypedálos vezetés. Annyira, de annyira jó, fél óra alatt úgy érzed mintha mindig is így vezettél volna. Számomra amit ma ad egy elektromos autó vezetés, és újdonság gyanánt, az az utóbbi évtizedek valódi újítása. Beszélhetnek itt ilyen olyan váltókról, meg nyomásérzékeny kapcsolókról, egy olcsó elektromos is messze jobb élményt ad a nem megszokottságával, mint ezek az apróságok.
Látom utána néztél, van fékpedál ahogy mondtam vész esetére, ameddig mentem vele, én egyszer sem használtam, ahogy írtam százalékos arányban, simán eltelhetnek hetek, h hozzá sem érsz. Persze szőrszálhasogatás szinten valóban nem csak egy pedál van. Viszont ebben az esetben egyáltalán nem marketing, hanem valóban egypedálos vezetésnek nevezhetjük.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP