Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4879
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1506

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »

Lemmy9 írta:
2019.11.02., szomb. 18:20
A túrót kell.
Jó írás.
Ja, most ezt írod, de ha nem lenne otthon autód és menni kellene a családdal valahova, akkor máshogy gondolnád. Amúgy meg miből élnél, ha nem lenne ennyi autó? :)

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

KELL!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
MGMART
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 737
Csatlakozott: 2010.06.04., pén. 23:18
Értékelés: 485

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: MGMART »

Itt off lesz, de bemásolom :D

"
Egyáltalán... kell neked autó?

Avagy a dízel autóknak leáldozott? Az elektromos autó a bolygó megmentője? Egyáltalán tényleg szükséged van autóra?

Jó, ez túl sok kérdés egyetlen rövidke cikkhez, de azért nagy vonalakban érintsük a témát. Te, mint autótulajdonos (vagy leendő autótulajdonos elgondolkodtál már azon, hogy tényleg szükséged van-e egy autóra?

Persze nem vitatom én, kényelmes. Akkor és oda megy, amikor és ahova te akarod, nem függsz másoktól, sőt, még a többi embert sem kell elviselned zötykölődés közben - megannyi előnye van egy saját kocsinak.

De racionálisan végiggondolva: ki fogsz használni egy autót? Vagy csak azért kell (van), mert ez következett a listádon és a saját lakás előtt még kellett venni egy verdát, mert milyen már, hogy neked nincs?

A helyzet az, hogy egyrészt nagyon sokszor olyanok is vesznek autót, akik amúgy nem tehetik meg, hogy fenntartsanak egyet és nagyon sokszor vesznek olyanok is, akik ugyan megtehetik, de józan gazdasági mérlegeléssel nézve, abszolút semmi szükségük egy autóra.

Mert - és ezzel lehet, hogy újat mondok nektek -, azért venni egy gépkocsit, hogy legyen mivel elintézni a hétvégi nagybevásárlást, az bizony irtózatos nagy pénzkidobás.

Annál sokkal (de nagyon sokkal) olcsóbb megoldás, ha minden hétvégén taxival mentek el és jöttök haza. Egy autó vételára ugyanis csak egy apró töredéke annak a tengernyi lóvénak, amit a következő években elköltötök majd. Súlyadóra, biztosításra, szervizre, és (dobpergés) tankolásra.

Az autó tulajdonosi lét ugyanis magában hordoz egy nagyon gonosz dolgot: kényelmessé tesz. Fura kettősség ez, hiszen lassan ott tartunk - sőt, nem is lassan -, hogy egy IC vonatjegy oda-vissza drágább, mintha egy átlagos, 6-7 literes fogyasztású autóval egyedül (!) elmennék ugyanoda, aztán hazajönnénk.

Csakhogy. Vonatra (távolsági buszra) akkor szállunk, amikor kell. Mert ezek a tömegközlekedési eszközök pont annyira kényelmetlenek és drágák, hogy még csak véletlenül se jusson eszünkbe hóbortból többször használni, mint kellene. Felülünk amikor mennünk KELL valahova és kész.

Míg ezzel szemben az autó... az egy más világ. Az ott áll a ház előtt, csak leballagunk, beröffentjük és már mehetünk is. Gondolunk egyet és leugrunk a Balatonhoz, csak körbenézni, mert miért ne. Átugrunk egy haverhoz a szomszéd városba. Elnézünk az állatkertbe negyven kilométerrel odébb. Sokkal többször használjuk, mint ahányszor a tömegközlekedést igénybe vennénk, így ahelyett, hogy elvonatoznánk egy évben 30-40 ezer forintot, inkább tankolunk háromszázezerért.

Tudom, tudom, te nem ilyen vagy. Jó neked, irigyellek. Én ilyen vagyok - és a környezetemben még nagyon sokan.

Persze családonként egy autó azért kell - bármikor jöhet közbe vészhelyzet, amikor nem lehetsz ráutalva idegenekre -, és kisgyermek mellé is szinte kötelező. De rengeteg olyan élethelyzet van, amikor csak egy felesleges nyűggé válik, hisz valójában nem is volt rá szükség.

Érdemes tehát alapos önvizsgálatot tartani és mérlegelni. Valóban ki lesz használva az a kocsi? Készen állunk arra, hogy mosolyogva otthagyjunk százezreket a szerelőnél, nem fog hiányozni az a pénz? Nem jelent gondot a folyamatos tankolás? El tudjuk fogadni azt, hogy egy autó - ha csak nem munkaeszköz - akkor az első pillanattól az utolsóig csak vinni fogja a pénzt?

És végül de nem utolsó sorban: TÉNYLEG szükségünk van a saját autóra? Vagy másképp: tényleg szükségünk van MOST egy saját autóra?"

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Lemmy9 írta:
2019.11.02., szomb. 13:33
Egy ilyen öreg csótánynak (is) azért szaga van, nem szívesen ennék ott.
Igazi baromság ez a beteges autófétis.
Van nőgyógyász barátom, pontosan tudom, hogy miről beszélsz! :kapdelm:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Jó reggelt legénylakás.
B3FE1BFA-0823-49D3-8E9C-7179BBA0B01D.jpeg
B3FE1BFA-0823-49D3-8E9C-7179BBA0B01D.jpeg (202.89 KiB) Megtekintve 1882 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Aszpirin írta:
2019.10.28., hétf. 09:48
Acme írta:
2019.10.28., hétf. 09:08
Ráadásul a H2 üzemanyag "zero emission" előállítása még manapság is elég drága dolog. Ha nem lenne rommá támogatva, esélytelenül drága lenne autókban használni.
Ez így igaz, bár a "zero emission" az nemlétező dolog sajnos... viszont talán az is igaz tudtommal, hogy a H2 előállításának majd elégetésének van elméletileg a legkisebb "lábnyoma", beleértve a H2 előállításához szükséges víz, elektrolizáló berendezések előállítását, és maguk az üzemanyagcellák előállítását is.

Ha egy H2-elektrolizálót közvetlenül (nem a hálózaton keresztül) kapcsolsz szél- vagy naperőműre, akkor ezek fő problémája - hogy csak időszakosan termelnek áramot, és nem mindig a legalkalmasabb időben - is megoldódik, ugyanis ha süt a nap, fúj a szél, akkor termelnek hidrogént, ha nem, akkor nem, de a megtermelt hidrogén maga tárolja az energiát, és sokkal egyszerűbb tárolni, mint az áramot, nem kell megoldani az áramtárolás jelenleg ördögi körnek látszó problémáját.

Nem vagyok kémikus, így nem tudom, hogy pl. a tengervíz alkalmas-e elektrolízisre (valamennyi oldott ion biztosan kell legyen a vízben, de hogy az olyan mennyiségű nátriumsó formájában o.k.-e, azt nem tudom), vagy csökkenteni kell a sótartalmát - mert ha utóbbi van, akkor további komplikációk léphetnek fel, illetve ugye az édesvíz nem áll korlátlan mennyiségben rendelkezésre, sőt, ha édesvizet kellene ehhez felhasználni, az komoly etikai kérdéseket vetne fel. De ha a tengervíz jó hozzá, akkor egyelőre nem láttunk összességében környezeti szempontból is ígéretesebb technológiát. Csak hát egyelőre drága, ez van.
Az ipar nagy várakozással tekint arra, hogy megújuló forrásból H2-t gyártsanak, majd azt üzemanyagként használják. Tudtommal tengervízzel is megy, de a H2-t nem könnyű tárolni - igen nagy nyomáson kell tartani, vagy cseppfolyósítva. Előbbihez kompresszor kell és megfelelő tartályok, utóbbit folyamatosan hűteni kell (és nem is kicsit). Utána jön a szállítás, kutat kell hozzá építeni, azt üzemeltetni, stb.
Az biztos, hogy a Tesla által nyomatott Power Wall-nál sokkal életképesebb megoldás, de ugyanezzel az erővel metánt (CNG) vagy akár benzint is lehet szintetikusan gyártani a légköri CO2-ből, aminek a felhasználásához minden infrastruktúra adott (nyilván drágább, mint a kőolajból történő üzemanyag, de a H2-t is leginkább földgázból lehet olcsón előállítani, CO2 kibocsátása mellett).
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5181
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Acme írta:
2019.10.28., hétf. 09:08
Ráadásul a H2 üzemanyag "zero emission" előállítása még manapság is elég drága dolog. Ha nem lenne rommá támogatva, esélytelenül drága lenne autókban használni.
Ez így igaz, bár a "zero emission" az nemlétező dolog sajnos... viszont talán az is igaz tudtommal, hogy a H2 előállításának majd elégetésének van elméletileg a legkisebb "lábnyoma", beleértve a H2 előállításához szükséges víz, elektrolizáló berendezések előállítását, és maguk az üzemanyagcellák előállítását is.

Ha egy H2-elektrolizálót közvetlenül (nem a hálózaton keresztül) kapcsolsz szél- vagy naperőműre, akkor ezek fő problémája - hogy csak időszakosan termelnek áramot, és nem mindig a legalkalmasabb időben - is megoldódik, ugyanis ha süt a nap, fúj a szél, akkor termelnek hidrogént, ha nem, akkor nem, de a megtermelt hidrogén maga tárolja az energiát, és sokkal egyszerűbb tárolni, mint az áramot, nem kell megoldani az áramtárolás jelenleg ördögi körnek látszó problémáját.

Nem vagyok kémikus, így nem tudom, hogy pl. a tengervíz alkalmas-e elektrolízisre (valamennyi oldott ion biztosan kell legyen a vízben, de hogy az olyan mennyiségű nátriumsó formájában o.k.-e, azt nem tudom), vagy csökkenteni kell a sótartalmát - mert ha utóbbi van, akkor további komplikációk léphetnek fel, illetve ugye az édesvíz nem áll korlátlan mennyiségben rendelkezésre, sőt, ha édesvizet kellene ehhez felhasználni, az komoly etikai kérdéseket vetne fel. De ha a tengervíz jó hozzá, akkor egyelőre nem láttunk összességében környezeti szempontból is ígéretesebb technológiát. Csak hát egyelőre drága, ez van.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Acme írta:
2019.10.28., hétf. 09:08
Palm írta:
2019.10.27., vas. 22:40

A BMW megcsinálta a hidrogénes verdát jópár éve a 7-es szériából:

A hidrogén "korlátlan" mértékben elérhető és olcsó, ráadásul nem környezet szennyező.
Az a koncept belső égésű motorban használta a hidrogént. A hatásfoka nagyon rossz a tüzelőanyag cella-villanymotor kombóhoz képest. Ráadásul a tárolást sem oldotta meg a BMW: cseppfolyósra hűtött H2-t vitt magával, ami otthoni körülmények között nem járható.

Ráadásul a H2 üzemanyag "zero emission" előállítása még manapság is elég drága dolog. Ha nem lenne rommá támogatva, esélytelenül drága lenne autókban használni.
Nem tudom, hogy a BMW merre lépett tovább a 7-es után az új X3 esetén.
Múltkor Németországi rokontól hallottam, hogy nagyon sok minden van a hidrogén cellákról a médiában. Lehet az lesz a jövő?
Ezt találtam a hidrogén celláról:

Kép
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Palm írta:
2019.10.27., vas. 22:40

A BMW megcsinálta a hidrogénes verdát jópár éve a 7-es szériából:

A hidrogén "korlátlan" mértékben elérhető és olcsó, ráadásul nem környezet szennyező.
Az a koncept belső égésű motorban használta a hidrogént. A hatásfoka nagyon rossz a tüzelőanyag cella-villanymotor kombóhoz képest. Ráadásul a tárolást sem oldotta meg a BMW: cseppfolyósra hűtött H2-t vitt magával, ami otthoni körülmények között nem járható.

Ráadásul a H2 üzemanyag "zero emission" előállítása még manapság is elég drága dolog. Ha nem lenne rommá támogatva, esélytelenül drága lenne autókban használni.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Acme írta:
2019.10.27., vas. 20:15
Palm írta:
2019.10.27., vas. 09:04
Vinkler írta:
2019.10.26., szomb. 08:14
Nekem ez a hidrogénes dolog szimpi!
Nekem is. Tankolás sokkal gyorsabb, mint a töltés. Időjárás független a hatótávolság. A villany autók hatótávolsága függ a hőmérséklettől. Télen kb. felére csökken a hatótáv. Az otthoni töltő kész vagyon elektromos autónál. Akksi csere szintúgy. Ha a töltő állomás tele, akkor sokat kell várni, mire sorra kerül az ember.
Kis távokra jó az elektromos autó, de nagy távokra a töltés miatt nem. 2 autót fenntartási manapság már luxus. Sajnos nincs az a lehetőség, mint Németországban, hogy 1 rendszámmal több autója is lehet az embernek és mindig azon van, amelyiket használja. Biztosítók is eszerint kalkulálnak.
A hidrogén nálam is befutó lenne, de a Toyota elcseszte a marketinget, most meg vakarják a fejüket, mert minden gyártó nekiállt akkut csavarozni az alvázba, ahelyett hogy nekik fizetnék a fuel-cell lincencdíjat. Megint egy VHS - Beta verseny tanúi vagyunk? Esetleg csak ennyi a magyarázat?:

Kép

Kép
A BMW megcsinálta a hidrogénes verdát jópár éve a 7-es szériából:

Kép

De ezek szerint nem a homály ködébe vesző dolog:

Kép

A hidrogén "korlátlan" mértékben elérhető és olcsó, ráadásul nem környezet szennyező.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Palm írta:
2019.10.27., vas. 09:04
Vinkler írta:
2019.10.26., szomb. 08:14
Nekem ez a hidrogénes dolog szimpi!
Nekem is. Tankolás sokkal gyorsabb, mint a töltés. Időjárás független a hatótávolság. A villany autók hatótávolsága függ a hőmérséklettől. Télen kb. felére csökken a hatótáv. Az otthoni töltő kész vagyon elektromos autónál. Akksi csere szintúgy. Ha a töltő állomás tele, akkor sokat kell várni, mire sorra kerül az ember.
Kis távokra jó az elektromos autó, de nagy távokra a töltés miatt nem. 2 autót fenntartási manapság már luxus. Sajnos nincs az a lehetőség, mint Németországban, hogy 1 rendszámmal több autója is lehet az embernek és mindig azon van, amelyiket használja. Biztosítók is eszerint kalkulálnak.
A hidrogén nálam is befutó lenne, de a Toyota elcseszte a marketinget, most meg vakarják a fejüket, mert minden gyártó nekiállt akkut csavarozni az alvázba, ahelyett hogy nekik fizetnék a fuel-cell lincencdíjat. Megint egy VHS - Beta verseny tanúi vagyunk? Esetleg csak ennyi a magyarázat?:

Kép

Kép
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Vinkler írta:
2019.10.26., szomb. 08:14
Nekem ez a hidrogénes dolog szimpi!
Nekem is. Tankolás sokkal gyorsabb, mint a töltés. Időjárás független a hatótávolság. A villany autók hatótávolsága függ a hőmérséklettől. Télen kb. felére csökken a hatótáv. Az otthoni töltő kész vagyon elektromos autónál. Akksi csere szintúgy. Ha a töltő állomás tele, akkor sokat kell várni, mire sorra kerül az ember.
Kis távokra jó az elektromos autó, de nagy távokra a töltés miatt nem. 2 autót fenntartási manapság már luxus. Sajnos nincs az a lehetőség, mint Németországban, hogy 1 rendszámmal több autója is lehet az embernek és mindig azon van, amelyiket használja. Biztosítók is eszerint kalkulálnak.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5181
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Vinkler írta:
2019.10.26., szomb. 08:14
Nekem ez a hidrogénes dolog szimpi!
Rémlett, hogy felvetettem már a témát a fórumon, és tényleg, bár nem az autós topikban: viewtopic.php?f=104&t=114636&p=2266092& ... a#p2266085
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
stx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
Értékelés: 359
Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: stx »

Vinkler írta:
2019.10.26., szomb. 08:14
Nekem ez a hidrogénes dolog szimpi!
Nekem is. Sokkal jobban, mint az akkus vakítás.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Nekem ez a hidrogénes dolog szimpi!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
stx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 747
Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
Értékelés: 359
Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: stx »


Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

tamagaba írta:
2019.10.24., csüt. 19:46
Palm írta:
2019.10.24., csüt. 18:11
Babodon szokott gyári és tuningolt is lenni.
Nem voltam babodon még soha. Az a fajta offródozás valahogy nem az én esetem.
De a kérdés, hogy kiállítói G-t mondasz vagy ami sirató falra mászik?
Az egyik képen fura alsó lengőkar szerü lyukacsos lemezvasat látok. Az mi? Az első köves sziklás találkozáskor az úgy leszakad, mint a huzat.
Portál tengelyes, ha jól látom. Drága cucc. Csak gondolom, hogy ez a felszereltség nem Babodra való, de lehet, hogy tévedek és megint csóró vagyok :)
Sirató falat mászó gyári szokott lenni jópár. Nem újak, inkább 10 évnél öregebb terepjárók.
Jó kérdés. Elméletileg védeni az alsó részt, de nem tenném rá a nyakamat.
Babodon megállná a helyét, de csórók vagyunk. :D
Láttam jópár tuningolt G Mercit. Egyik sem 10 év alatti verda volt. Főleg 6 hengeres soros 3 literes dízelt, de akadt pár V8-as 5 literes benzines is (az brutális volt! Nem volt ellenfele).
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4879
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1506

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »


Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: avl2 »

tamagaba írta:
2019.10.24., csüt. 16:36
...hogy gondolták 50 milllióért adni a g klasszt, amikor én megvenném, de nincs egy bdös bznyákom se fizetésig :rolleyes:
...
írd meg nekik !
...lehet nem Terád (miránk, bar en sosem vennek ilyet, akkor sem, ha annyi lenne, mint fél kiló só :-) ) gondoltak....
Vinkler írta:
2019.10.24., csüt. 16:40
...Több embert ismerek, akiknek 50M-t elkölteni egy autóra kevesebb anyagi megterheléssel jár, mint neked megvenni egy kiló sót. ...
ha ez nem ironikus, akkor vigyazz es valtoztass a köreiden ! :-))

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Vinkler írta:
2019.10.24., csüt. 16:06
A BMW már egy ideje kiírta magát a vagyaim listájáról, de, ha ezt a hűtőrácsot valóban bevezetik, akkor mindenki monnyon le, oltsák le a villanyt és csukják be az ajtót maguk mögött! :nonononono:
820227AF-A227-4D78-8FE2-24E34642E1DD.jpeg
Ez annyira csúnya, hogy már ijesztegetni lehet vele. :ohnoohnoohno:
Nem kellene ezt a design-t eröltetni.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

tamagaba írta:
2019.10.24., csüt. 15:23
Palm írta:
2019.10.24., csüt. 15:01
Német hadseregben ha jól tudom a terepjárók G osztályú Mercik. Láttam már mentőnek átalakított G osztályt is.
Somogybabodon nagyon jól szerepel a G osztály. 3 ajtósokat szeretik tuningolni a kis tengelytáv miatt.
Átlag ember számára elérhetetlen sajnos újan. Használtan már a több, mint 10 éves verdák elérhetők.
A Grand Cherokee nagyon tetszik nekem is. Az első lekerekítettől fogva nagyon bejön.
- Ott persze igen
- De én a mostani új autó konceptet nem értem 40 milláért
- Babodon nem tudom gyári hajtás van-e alattuk. Drága mulatozás lenne szétcsapni
Azt még el tudom képzelni, hogy elöl-hátol-középen összezárva, nem nyithatóan kiherélték, a többi használható cuccot
egyszerüen kiárusították belőlük. És a bejövő pénzből pár évadig tudtak gazdálkodni.
- akkor az a 2 gen "szopottorrú" :) WJ 4.7 Overland pl.
Babodon szokott gyári és tuningolt is lenni. A 3 difi álltalában bent marad. Meg szokták emelni. Légbeszívó csövet szoktak rárakni, hogy dagonyában is kspjon levegőt. Kormányon szoktak még tuningolni, hogy extrém körülmények között se kapja ki a kezedből. Előre és hátra csörlő szoktak rakni (Warn márka nagyon elterjedt off road körökben). Ülést szokták kicserélni (főleg Recaro kedvelt). Kevesebben nyúlnak bele a motorba, mert van ott "kráft" bőven. Terep gumikat szoktak még felrakni.
Kb. 3-4 milláért már lehet jó állapotú off road-ozásra jó G osztályt venni.
Az újak milyenek azt nem tudom. Drágák és a célközönség nem mi vagyunk sajnos.

Kép

Kép

Kép
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

tamagaba írta:
2019.10.24., csüt. 16:36
avl2 írta:
2019.10.24., csüt. 15:31
Aszpirin es Winkler leirták, kiemeles tölem, teljesen egtértek:
azt én értem, de akkor is hogy gondolták 50 milllióért adni a g klasszt, amikor én megvenném, de nincs egy bdös bznyákom se fizetésig :rolleyes:
kuporgatok itt a sóra, nyögök az élet sója alatt, reszelgetem a hifimet apránként ezek megitt ant mondják 50 misi
na érted a problémám?
Ez csak a TE problémád! Több embert ismerek, akiknek 50M-t elkölteni egy autóra kevesebb anyagi megterheléssel jár, mint neked megvenni egy kiló sót. Na! Ez az auto nekik készült és azoknak akik ha hitelből is, de azt akarják mutatni, hogy olyanok, mint akiket ellentétbe allítottam veled.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

A BMW már egy ideje kiírta magát a vagyaim listájáról, de, ha ezt a hűtőrácsot valóban bevezetik, akkor mindenki monnyon le, oltsák le a villanyt és csukják be az ajtót maguk mögött! :nonononono:
820227AF-A227-4D78-8FE2-24E34642E1DD.jpeg
820227AF-A227-4D78-8FE2-24E34642E1DD.jpeg (156.54 KiB) Megtekintve 2292 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: avl2 »

tamagaba írta:
2019.10.24., csüt. 15:23
...én a mostani új autó konceptet nem értem 40 milláért...
hogyhogy ?
Aszpirin es Winkler leirták, kiemeles tölem, teljesen egtértek:
Vinkler írta:
2019.10.24., csüt. 15:17
Aszpirin írta:
2019.10.24., csüt. 13:35
...Mutatós darabok...
A G mercik alapvetően egy nagyon tartós és igénytelen autók voltak....Egy átlagembernek a terepképességei kiaknázása nem szempont, messze túlmutat azon, amire használják. ELLENBEN borzasztóan drága, mára trendivé avanzsálta magát és egyben státusszimbólummá is valt. Hát kérem ezért veszik, nem azért, mert szükségük van rá. Kb, mint a sokadik Rolex az óratartó dobozban.
a veönek statuszszimbolum, a Mercinek nagy haszon (es ha egy kicsi kis önbecsüles, mutassuk meg hogy tudunk maradt volna, akkor az is szamitana, hogy tenyleg jo terepkepessegüek ...de nyilvan a business szamit, hiaba lenne jo terepkepessegü, ha alig vennek, mert nem statusz, vagy csak nem lenne statusz ...lass nehany olcso nem gyenge terpekepessegü gepet, ami nem sok millio, es nem is veszik akarmilyen xEO-k :-)

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Mai napom elég végletesen indult. Elsőre egy Dual motoros tesla modell 3-al ismerkedtem, aztán egy restaurtor műhelyben kötöttem ki. A tesláról nem teszek be fotókat, de egy restaurálás alatt álló autót megmutatok.
C828F052-3030-4DD3-8361-F87F748CED9B.jpeg
C828F052-3030-4DD3-8361-F87F748CED9B.jpeg (2.04 MiB) Megtekintve 2247 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”