Lemmy9 írta: ↑2020.01.15., szer. 12:33
Újabb napvilágot látott dolog a rákcsináló dízelekről.
A DPF regernerlási ciklus alatt ... Ezt a ciklust eddig nem mérték, vagy nem publikus inkább....
?? ebben biztos vagy ?? vagy csak tesztelsz, vagy Teged is beugrat a media es politika ???
mi minden certifikalasnal merjük es elö van irva, hogyan kell figyelembe venni. (teljesen logikusan: regenera alatt reszecske több, NOx kevesebb, regeneralasi gyakorisag szerinti faktorokkal)
EU-ban Ki factor, USA-ban:
For vehicles powered by an internal combustion engine which are equipped with periodically
regenerating systems as defined in point 6 of Article 2 of this Regulation, the test results shall
be adjusted by the Ki factor as specified in Appendix 1 to Sub-Annex 6 of Annex XXI.
Emissions with regeneration event (EF Emissions with regeneration event (EFH)
– Emissions without a regeneration event (EF Emissions without a regeneration event (EFL)
– Frequency of regeneration events (F) Frequency of regeneration events (F)
– EFA=(F) (EF =(F) (EFH)+(1-F) (EFL)
nehany link:
https://www.energy.gov/sites/prod/files ... _simon.pdf https://www.law.cornell.edu/cfr/text/40/1065.680
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32&from=FR
itt pedig sajat meres (10 éves, mert akkor IS kötelezö volt), lathato PM erteke regeneralas alatt es a szamitott kombinalt eredmenyek is (DF faktor is van, az a deterioration faktor, mert elöirasfüggöen pl. 4000 vagy 8000 orat kell menni a motorral es merni közben, hogy mennyit romlik; hidegen is kell mérni, stb.)
- usa.PNG (88.25 KiB) Megtekintve 2630 alkalommal
- eu.PNG (96.32 KiB) Megtekintve 2630 alkalommal
szoval a beidezett resz alaptalan hangulatkeltes, hogy nincs figyelembe veve, nincs mérve. na neeee
azt nem vitatom, hogy csalas nem lehet (de a törveny letezik, es komoly helyen figyelünk ra, betartjuk), kicsit olyan ez nekem, mintha valaki 160-nal megy varosban es a beetetettek mondjak: nincs is sebessegkorlatozas.
a karosito hatas kapcsan megint csak a mostani szmogriadok jutnak eszembe: a (minden szarral) fütes hatasa vs. egy normalis dieselmotor (ami tény: tisztitaná Bp. levegöjét ma is)