Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
A Nissan is meglépte: behúzták az alap Leaf-et 8,2 millióra. Kemény, nem hittem volna hogy ilyen nagy árrés van rajta. Azért örülök neki, hogy a támogatás ezúttal nem a kereskedő zsebébe vándorol nagyrészt, mint a 7 üléseseknél.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Jogos, de az is erősen a marketingesek érdeme hogy "igény van" 2-300 lóerős családi autókra. A kedvencem a 0-100 as gyorsulás fétis - 20 éve vezetek, de még sose fordult elő hogy váratlanul 0-ról 100-ra kellett volna gyorsítanom.Vinkler írta: ↑2020.06.06., szomb. 08:12No meg említsünk meg egy fontos dolgot. Az a motor 2,4-es 74 lóerős. A jelenlegi 2 literes dízelek már bőven tudnak 200 le feletti teljesítményt, ami nem nagyon összehasonlítható. Az, hogy az embereknek ez volt az igénye, hogy 2-300 lovas dízel autókkal rohangáljanak és az, hogy a politika mennyire szakmaiatlan döntéseket hozott, az együttesen hibás a mai környezetszennyező motorok kialakulásában.avl2 írta: ↑2020.06.05., pén. 09:36sírni lehetne. hogy miért ?Acme írta: ↑2020.06.04., csüt. 23:05Most sírjak vagy nevessek??
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/ ... ibocsatas/
- a "mérnökökön" verik el a port, hogy szennyeznek. miért nem a politikán/törvényhozókon, hogy az emissziós ciklust olyanra szabták, amilyenre (NEDC, WLTP, ..) a mérnököknek azt mondtak: optimalizaljak NEDC-re, megtették. rosszul volt megfogalmazva a cél !!!!
- ebben meg NOx szerepel. máskor a "finom por"-ról szólnak. itt a reszecske miert nem ? a fogyasztas miert nem ? miert csak egyoldalu kepet adnak ? a teljes kép nélkül ez - is - torzít. lehetne több aspektust, nem csak 1-et (NOx, PM, CO2, komfort, zaj, biztonsag, ...) szamszerüen mondhatjuk: manipulativ modon mutatni
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
No meg említsünk meg egy fontos dolgot. Az a motor 2,4-es 74 lóerős. A jelenlegi 2 literes dízelek már bőven tudnak 200 le feletti teljesítményt, ami nem nagyon összehasonlítható. Az, hogy az embereknek ez volt az igénye, hogy 2-300 lovas dízel autókkal rohangáljanak és az, hogy a politika mennyire szakmaiatlan döntéseket hozott, az együttesen hibás a mai környezetszennyező motorok kialakulásában.avl2 írta: ↑2020.06.05., pén. 09:36sírni lehetne. hogy miért ?Acme írta: ↑2020.06.04., csüt. 23:05Most sírjak vagy nevessek??
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/ ... ibocsatas/
- a "mérnökökön" verik el a port, hogy szennyeznek. miért nem a politikán/törvényhozókon, hogy az emissziós ciklust olyanra szabták, amilyenre (NEDC, WLTP, ..) a mérnököknek azt mondtak: optimalizaljak NEDC-re, megtették. rosszul volt megfogalmazva a cél !!!!
- ebben meg NOx szerepel. máskor a "finom por"-ról szólnak. itt a reszecske miert nem ? a fogyasztas miert nem ? miert csak egyoldalu kepet adnak ? a teljes kép nélkül ez - is - torzít. lehetne több aspektust, nem csak 1-et (NOx, PM, CO2, komfort, zaj, biztonsag, ...) szamszerüen mondhatjuk: manipulativ modon mutatni
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Miért van az, hogy ahány teszt, annyi eredmény? Mindegyik valamilyen sajátos körülmény és méréstechnika alapján születik. No meg miért lehet az, hogy egyik évben egy abroncs az előkelő dobogós helyek egyikét szerzi meg, következő évben pedig a sor végén kullog, egyazon méretben és érdekes módon teljesen más eredményeket mérnek. Szóval még viszonyítási alapnak sem jók ezek a tesztek szvsz.
A szubjektív, felhasználói tapasztalaton alapuló vélemény sem teljesen reális, mégis jobban hiszek magamnak, mint a teszteknek. Munkámból adódóan rengeteg autót vezetek és diagnosztizálok, óhatatlan, hogy figyelem az abroncsokat is, ráadásul szinte hobbimmá vált az abroncsok értékelése.
Meg egy érdekes infó. A feleségem autóján Dunlop SP Sport Max Rt van 225/45 R17-es méretben. Én nem kedvelem túlzottam, de ezzel vettük. Akkor 1 nyarat futott. Tavaly tettünk bele még egy szezont és idén feltettem a 3.-ra. Nos, számomra idén kuka lett az abroncs, pont azt hozta, amit eddig is tapasztaltam a Dunlop sportosabb abroncsaival kapcsolatban. Felkeményedett, sokkal lassabban melegszik be, addig eléggé csúszik (itt most kifejezetten a forszírozottabb használatról beszélek, ahol simán el tud úszni vele az autó hátulja) és olyan hangos lett, hogy lassan hoz egy romló kerékagycsapágy hangot. Az, hogy mostanra eléggé megkopott, az normális, kopjon is el az élettartalma végére, de ezért nem szerettem a régebbi Pirelli és Good Year abroncsokat sem, mert ugyan ezt művelik.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Nekem pont ez a méret van, az előző is ez volt.avl2 írta: ↑2020.06.05., pén. 09:12a tesztben 205/55 R16 méretü. Tied is ilyen széles ? mert ugye a szélességgel ( + a haladási/tesztelési sebességgel es a minta keresztmetszetével- kiszorithato viz térfogatárama vs. beáramló víz térfogatárama) változhat es viselkedes.Acme írta: ↑2020.06.04., csüt. 19:28Meglep, hogy a CrossClimate ilyen gyengén szerepelt vizes úton. A legtöbb tesztben pont ezen a területen szokott jó eredményt felmutatni, és én magam is így tapasztalom. (5. éve járok vele, már a második szettet koptatom).
Új korában voltam vele vezetéstechnikai tréningen. A vizes műgyantán minden nyári guminak kifújta az orrát.
szerinted miért "hit" kérdése ? pl.
- mert nem jól mérnek
- direkt csalnak
- nem relevánsan mérnek
- ...
én objektív méréseket elfogadom. ...ha tudom, hogy objektív, precíz, pontos. pl. ha én végzem. :-)
közúti "tapasztalatok" általánosítását müszaki korrektség szempontjából nem tartom pontosnak (mert a körülmények nem ugyanazok, a 10%-os paratartalomvaltozast es abbol adodo esetleges lefagyasi, csuszasi valtozast nem erezzük, nem tudjuk, nem amiatt csuszik-e jobban most az auto, mint a multkor, a masik kocsi sulyeloszlasa, vezetesi stilusa, "tudása", futomüminösége hogyan befolyasolja hogy óó´, az XY gumival nem ment fel ott, ahol en - a masik kocsival, masik futomüallapottal, mas gazkezelessel - felmentem a ZW gumival)
persze nem 1-1 tapasztalat, hanem nagyon sok az ezek torzitasat csillapitja, de nem tünteti el, es ez véletlenszerü marad
Én szeretem a teszteket. Ha olyan terméket veszek, ami érdekel (autó, autós cuccok, bizonyos műszaki cikkek stb.) akkor szeretem előtte "elvégezni a házi feladatot" és tájékozódni. Néha a keresgélés a legszórakoztatóbb az egészben .
Vannak jó tesztek, amik segítenek a döntésben, és vannak erős csúsztatások, marketing fogások, amik tesztnek vannak álcázva. Egy kis rutinnal azért el lehet igazodni, és én nem sajnálom rá az időmet.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
sírni lehetne. hogy miért ?Acme írta: ↑2020.06.04., csüt. 23:05Most sírjak vagy nevessek??
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/ ... ibocsatas/
- a "mérnökökön" verik el a port, hogy szennyeznek. miért nem a politikán/törvényhozókon, hogy az emissziós ciklust olyanra szabták, amilyenre (NEDC, WLTP, ..) a mérnököknek azt mondtak: optimalizaljak NEDC-re, megtették. rosszul volt megfogalmazva a cél !!!!
- ebben meg NOx szerepel. máskor a "finom por"-ról szólnak. itt a reszecske miert nem ? a fogyasztas miert nem ? miert csak egyoldalu kepet adnak ? a teljes kép nélkül ez - is - torzít. lehetne több aspektust, nem csak 1-et (NOx, PM, CO2, komfort, zaj, biztonsag, ...) szamszerüen mondhatjuk: manipulativ modon mutatni
Re: Autós topik autósoknak
a tesztben 205/55 R16 méretü. Tied is ilyen széles ? mert ugye a szélességgel ( + a haladási/tesztelési sebességgel es a minta keresztmetszetével- kiszorithato viz térfogatárama vs. beáramló víz térfogatárama) változhat es viselkedes.Acme írta: ↑2020.06.04., csüt. 19:28Meglep, hogy a CrossClimate ilyen gyengén szerepelt vizes úton. A legtöbb tesztben pont ezen a területen szokott jó eredményt felmutatni, és én magam is így tapasztalom. (5. éve járok vele, már a második szettet koptatom).
Új korában voltam vele vezetéstechnikai tréningen. A vizes műgyantán minden nyári guminak kifújta az orrát.
szerinted miért "hit" kérdése ? pl.
- mert nem jól mérnek
- direkt csalnak
- nem relevánsan mérnek
- ...
én objektív méréseket elfogadom. ...ha tudom, hogy objektív, precíz, pontos. pl. ha én végzem. :-)
közúti "tapasztalatok" általánosítását müszaki korrektség szempontjából nem tartom pontosnak (mert a körülmények nem ugyanazok, a 10%-os paratartalomvaltozast es abbol adodo esetleges lefagyasi, csuszasi valtozast nem erezzük, nem tudjuk, nem amiatt csuszik-e jobban most az auto, mint a multkor, a masik kocsi sulyeloszlasa, vezetesi stilusa, "tudása", futomüminösége hogyan befolyasolja hogy óó´, az XY gumival nem ment fel ott, ahol en - a masik kocsival, masik futomüallapottal, mas gazkezelessel - felmentem a ZW gumival)
persze nem 1-1 tapasztalat, hanem nagyon sok az ezek torzitasat csillapitja, de nem tünteti el, es ez véletlenszerü marad
Re: Autós topik autósoknak
Azért ennyire nem szar az NSX... (a képen egy német mechanikus óra és egy feltehetően japán werkes kvarc óra látható. )
Ha már óra-autó párosok, itt az én listám :)
Porsche 911
Honda NSX
Tesla Model S
Ferrari 458 Italia
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
A héten volt itt két 911-es lakatoláson. Hááát nem tommm mit zabálnak rajtuk, de lelkük rajta, minden bántó szándék nélkül és elnézést kérve.
Szemléltetném a különbséget az NSX javára.
Szemléltetném a különbséget az NSX javára.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
30 éves a kicsike! 60000 km. Kazettás magnó!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lemmy9.1 2020.06.05., pén. 08:06-kor.
Szerintem!
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván egy prémium téli-nyári szett jobb ezt mondtam, de ahogy Acme is írta egy 8 éves prémiumtól már jobb egy 3-4 éves CrossClimate is. Meg vannak a korlátai, de általános felhasználásnál teljes mértékben használható, nem kell nagy kompromisszumokat kötni, ráadásul a vezetők nagy részénél sajnos nem a gumiabroncs a legszűkebb keresztmetszet. Az, hogy én a hobbiautóimra semi-slick abroncsokat szereltem a jobb tapadás érdekében, az egy dolog, bár hozzáteszem, hogy nagyon ritkán használtam ki abroncsok által nyújtott extrém teljesítményt, azt is általában kigyorsításkor. Itt is vizsgálni kell a felhasználás módját. Akinek a vezetési stílusa és a felhasználás jellege megengedi a futásteljesítménye mellett (viszonylag alacsony) én továbbra is ajánlom a CrossClimate abroncsot.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Hááát igeeen, azáltal, hogy a belső sávban lehessen villogni 210-nél az előttünk haladónak egy modern 2.0-ás dízel motorral szerelt autóval, ami mellesleg 6 liter körül fogyaszt, annak Sajnos ára van, no meg a politika, de szerintem ezt mar kiveséztük párszor.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Idáig sokat mentem 305-40 e km-t megérte a csere de most már kb 12-15 között megyek éves szinten lehet, hogy átgondolom a dolgot de addig is van egy pár évem rá...
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
Számomra egy teljesen elfogadható kompromisszum. Ha valaki sokat megy nyilván megéri csereberélni. Akkor is, ha minden télen irány az Alpok. De ha valaki keveset megy, a 6 éves téli/6 éves nyári gumi kombónál fényévekkel jobb a 3-4 évente cserélt Cross Climate, és a gumisnál megspórolt pénzből kijön az új szett. Tapasztalat.nemtomm írta: ↑2020.06.04., csüt. 20:42Azért az a négyevszakos CrossClimate nem a világ közepe inkább téli nyári szettett választok helyette az sokkal jobb, még ha szereltetni kell is ami ugye nem pénztárca barát. De elég egy koccanás és el lehet gondolkodni megérte a spórolásAcme írta: ↑2020.06.04., csüt. 19:28Meglep, hogy a CrossClimate ilyen gyengén szerepelt vizes úton. A legtöbb tesztben pont ezen a területen szokott jó eredményt felmutatni, és én magam is így tapasztalom. (5. éve járok vele, már a második szettet koptatom).
Új korában voltam vele vezetéstechnikai tréningen. A vizes műgyantán minden nyári guminak kifújta az orrát.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Idáig főleg Michelin-t használtam téli nyári, de most kocsit cseréltem és nem kell egy darabig cserélni gumit mert van teli nyári szett ( nagyon sok fajta gumi volt már nálam főleg prémium ) ....sajna nem Michelin de elég jó majd ha elkopik csere lesz, majd akkor lesz ...
"Az igazi barát szemből támad."
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Egy közepes minőségű téli és egy jobb minőségű nyári abroncs tudását hozza, ami azért nem sz@r. És ez tapasztalat.nemtomm írta: ↑2020.06.04., csüt. 20:42Azért az a négyevszakos CrossClimate nem a világ közepe inkább téli nyári szettett választok helyette az sokkal jobb, még ha szereltetni kell is ami ugye nem pénztárca barát. De elég egy koccanás és el lehet gondolkodni megérte a spórolásAcme írta: ↑2020.06.04., csüt. 19:28Meglep, hogy a CrossClimate ilyen gyengén szerepelt vizes úton. A legtöbb tesztben pont ezen a területen szokott jó eredményt felmutatni, és én magam is így tapasztalom. (5. éve járok vele, már a második szettet koptatom).
Új korában voltam vele vezetéstechnikai tréningen. A vizes műgyantán minden nyári guminak kifújta az orrát.
Te mit használsz télre és mit nyárra?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Azért az a négyevszakos CrossClimate nem a világ közepe inkább téli nyári szettett választok helyette az sokkal jobb, még ha szereltetni kell is ami ugye nem pénztárca barát. De elég egy koccanás és el lehet gondolkodni megérte a spórolásAcme írta: ↑2020.06.04., csüt. 19:28Meglep, hogy a CrossClimate ilyen gyengén szerepelt vizes úton. A legtöbb tesztben pont ezen a területen szokott jó eredményt felmutatni, és én magam is így tapasztalom. (5. éve járok vele, már a második szettet koptatom).
Új korában voltam vele vezetéstechnikai tréningen. A vizes műgyantán minden nyári guminak kifújta az orrát.
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
Valamiben hinni kell
Ebben a konkrét tesztben ha jól látom csak a fékút szerepel, ami nem ad átfogó képet egy abroncs teljesítményéről. A 20 fok sem szerencsés, mert nyáron ennél általában melegebb, télen általában hidegebb van.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ti tényleg hisztek meg ilyen tesztekben?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Meglep, hogy a CrossClimate ilyen gyengén szerepelt vizes úton. A legtöbb tesztben pont ezen a területen szokott jó eredményt felmutatni, és én magam is így tapasztalom. (5. éve járok vele, már a második szettet koptatom).
Új korában voltam vele vezetéstechnikai tréningen. A vizes műgyantán minden nyári guminak kifújta az orrát.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6142
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5198
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Bakker, nekem ilyen Michelinem van (gyárilag azzal szerelték a BMW-t). Tudtam, hogy jó gumi, de hogy győztes, az meglepett.
Egy szempont kimaradt a felmérésből, pedig ebben is szignifikáns eltérések lehetnek: a fogyasztás.
Nálam most már tutibiztos: ugyanolyan (májusi, itthoni) körülmények között, ugyanabban a méretben, ugyanazzal a lábbal, ugyanolyan terhelés mellett stb. a nyári Michelin jeim 8 decivel "esznek" kevesebbet 100-on, mint a téli Conti WinterContact-ok. Persze nyári-téli, szóval nem fair az összehasonlítás, de szerintem nyárin belül is lehetnek komoly különbségek fogyasztásban (5,4 l vs 6,2 l átlag 100-on)
Egy szempont kimaradt a felmérésből, pedig ebben is szignifikáns eltérések lehetnek: a fogyasztás.
Nálam most már tutibiztos: ugyanolyan (májusi, itthoni) körülmények között, ugyanabban a méretben, ugyanazzal a lábbal, ugyanolyan terhelés mellett stb. a nyári Michelin jeim 8 decivel "esznek" kevesebbet 100-on, mint a téli Conti WinterContact-ok. Persze nyári-téli, szóval nem fair az összehasonlítás, de szerintem nyárin belül is lehetnek komoly különbségek fogyasztásban (5,4 l vs 6,2 l átlag 100-on)
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12683
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7377
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Model S sztem nem feltétlen jó alternatíva, ha taxiról van szó. Borzasztó drága, feleslegesen erős és, ha kell hozzá valami, akkor drága, még a gumiabroncs is a hatalmas felnik miatt. Ellenben a Nissan kívül “kicsi”, belül nagy. Lehet vele parkolni, belül elférsz a-ból b-ig és a fenntartási költségek sem verik ki a plafont. A teherautó alap miatt, pedig tartósabb lehet, mint egy személyautó, a keményebb konstrukció miatt. New York utcáit már ellepték, de máshol is egyre több van belőle.
https://hungary.nissannews.com/hu-HU/re ... ajd-london
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos