Nekem a lenézett 1,2 TSI volt 4 évig- már az EUR6-os szíjas 110LE változat - szerettem. Lassú gázreakción kívül más gondom nem volt vele: mélyről húzott, nagyon egyenletesen adta le a nyomatékot, és parádésan fogyasztott. Városban 7l fölé ritkán ment; autópályán 6,2-t tudott 140 tempomattal; országúton rendszeresen sikerült 5 alá is bevinni! A 110 LE nekem mindenre elég volt. Ja, a hangja főleg hidegen elég borzalmas volt, mint egy dízel... de legalább 4 hengeres volt. Ma az már luxusautó...Vinkler írta: ↑2020.09.12., szomb. 09:57Egyébként meglepően jó az az 1.5-ös tsi motor. Elég lineáris, nincs nyoma “turbólyuknak”. Viszonylag magas technikai színvonalat képvisel, vizes intercooler és egr hűtő van benne például, ami pár éve csak a versenysportban volt fellelhető. A. Fogyasztása egyébként egészen meglepően jó. Nyilván nem egy versenyautó, de nem írnám le.
Jelenleg egy 1,3 TCe van. Sokkal nyomatékosabb mint a TSI, szerintem lényegesen nagyobb a teljesítménye a forgalmiban megadottnál (130LE-nek hazudják). A hangja sokkal szebb, mint a TSI-é, nincs dízel kerregés hidegen. Fogyasztásban 1 literrel többet kér az előzőnél minden helyzetben, de nagyobb bódét mozgat, szóval ez nem csak a motor hibája. Ebben már van részecskeszűrő is, kíváncsi vagyok mit fog bírni.