Vinkler írta: ↑2019.04.11., csüt. 18:29
Most jutott eszembe apropó BMW!
Legkisebb fiam totál BMW fanatikus! Tőlem nem leshette el, születése előtt totál kigyógyultam már, de az első autók, amiket felismert azok a BMW-k voltak. Folyamatosan kiabálta, nézd apa! BMW! Azóta is ez a márka a kedvence...
Felőlem aztán lehet.
Feleségemnek nézegetjük lassan az autókat, mik vannak manapság. Tegnap mondta, hogy a legjobban a BMW E91LCI-ben érezte magát (M sport belsős). Nekem sz szűkös volt.
Bár aztán hozzátette, hogy öszességében a Megane RS volt a kedvence. (Mitagadás, nekem is, egy Renault... pff.)
Nekem több, mint 3 évig volt E91 LCI-m (egy 2010-es gyártásúj és nagyon szerettem. Az E91 különben is egy szép autó (szerintem), de az az egy-két apró ráncfelvarrás, amit az LCI-ben behoztak, kifejezetten még szebbé tette (főleg a motorházfedél extra vonalai és persze az E91 nem-LCI sokat kritizált hátsó lámpáinak kicsinosítása). A 2010-es modellévtől már integrált tetőcsomagtartó-síneket kapott (akkoriban csak az Audinak volt meg ilyen), ami szerintem szintén nagyot dob rajta.
Az E91 (LCI) belseje sajnos a legkevésbé “prémiumos” az összes prémium-márka közül.
Hogy “szűkös”, azt elég viccesnek találom azok után, hogy az 1M-et viszont gondolkodás nélkül megvennéd (az nem szűkös???). Ismersz személyesen, láttad a testalkatomat (sőt, 2010-ben jóval nagyobb voltam, de aztán 2012-re leadtam 70 kilót :) ), nekem - vezetőként - egyáltalán nem volt szűkös, és a mellettem ülőnek sem. Ha szeretsz nagyon hátratolt pozícióban, teljesen nyújtott kézzel-lábbal vezetni, akkor a mögötted ülő számára tényleg szűkös lesz, és a hátsó “sorban” a kardánbox is ront a helyzeten. A csomagtere mondhatni “prémiumosan kicsi”, de kombi, tehát mi pl. utaztunk vele négyen egy hét montenegrói nyaralásra tetőcsomagtartó nélkül - igaz, nem kempingbe mentünk, és itthonról “kaját” csak vagy két bax Pilsner Urquell-t vittünk, biztos-ami-biztos alapon :)
Az utódja, az F31 (2012-től) érezhetően nagyobb és főleg szebben kidolgozott (valóban prémiumos) utasteret és ugyanakkora csomagteret kínál, és szerintem egyike a valaha született legszebb 3-asoknak - alapból lágyabb futóművel és kevésbé közvetlen kormányzással. Vezetési élményben az E91 szvsz határozottan jobb.
A képen az én (volt) E91 LCI-m látható, a Großglockner Hochalpenstraße-n fényképeztem. Szerintem ez még mai szemmel is egy gyönyörű autó, ráadásul szerintem az összes eddigi autóm közül ennek volt a legjobb színe (és minden hizonnyal a legpraktikusabb is - egyszerűen nem látszott a por rajta) - szürkés bézs metál, már nem emlékszem a fantázianevére, de azon jókat röhögtem, hogy a forgalmija szerint “barna”.