Ja. De jó neked. Nálunk amit csináltak azt bár ne tették volna! Ami jó volt abból göcsörtös lett, amit meg kellene csinálni, mert olyan szinten megy tönkre az út (aknafedelek nagyon megsűlyedtek és ahol közmű bekötés van ott sem ritkaság) ahoz hozzá sem nyúltak.Aszpirin írta: ↑2021.10.27., szer. 21:53Hehe, jön a választás, szóval nálunk a már évek óta kritikán aluli bekötőút (és a falu főutcája is ) olyan lett, mint a babapopsi, ráadásul nem is akárhogy: felszedték az egészet, és lényegében padkástól-mindenestől újraépítették, majd mikor már teljesen úgy nézett ki, mintha kész lenne, még egy réteg aszfaltot ráhúztak és a főúti kereszteződést is újjáépítették majomszigetestől… még a falu kis patakjának a hídját is kicserélték. 3 hónap alatt minden meglett, tegnap fejezték be. Az én utcám egy faluszéli mellékutca, na az nem ennyire szerencsés örültem volna, ha pár vödörnyi aszfalt jutott volna az utcámbéli tankcsapdákba is… de ne legyünk telhetetlenek…
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nektek sikerült az élet, ennyi!Aszpirin írta: ↑2021.10.27., szer. 21:53Hehe, jön a választás, szóval nálunk a már évek óta kritikán aluli bekötőút (és a falu főutcája is ) olyan lett, mint a babapopsi, ráadásul nem is akárhogy: felszedték az egészet, és lényegében padkástól-mindenestől újraépítették, majd mikor már teljesen úgy nézett ki, mintha kész lenne, még egy réteg aszfaltot ráhúztak és a főúti kereszteződést is újjáépítették majomszigetestől… még a falu kis patakjának a hídját is kicserélték. 3 hónap alatt minden meglett, tegnap fejezték be. Az én utcám egy faluszéli mellékutca, na az nem ennyire szerencsés örültem volna, ha pár vödörnyi aszfalt jutott volna az utcámbéli tankcsapdákba is… de ne legyünk telhetetlenek…
Amúgy az egész Váli-völgyön át vezető utat(811-es), újáépítik. Nem újra aszfaltozzák, hanem teljes egészében újáépítik, úgy mint nálatok. Pedig teljesen rendben volt eddig is, de tudjuk honnan fúj a szél...
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6134
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ez már tuti kitart a tavaszig.Alex_Aston írta: ↑2021.10.27., szer. 22:04Sebaj. Ilyenkor szokott az lenni, hogy fél év múlva felbontják, mert amikor aszfaltozták, nem tudták a kozmüvet cserélni. És szépen megindul a toldozás, foltozás, ami aztán az első fagy után elkezd majd repedezni...
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Sebaj. Ilyenkor szokott az lenni, hogy fél év múlva felbontják, mert amikor aszfaltozták, nem tudták a kozmüvet cserélni. És szépen megindul a toldozás, foltozás, ami aztán az első fagy után elkezd majd repedezni...Aszpirin írta: ↑2021.10.27., szer. 21:53
Hehe, jön a választás, szóval nálunk a már évek óta kritikán aluli bekötőút (és a falu főutcája is ) olyan lett, mint a babapopsi, ráadásul nem is akárhogy: felszedtéj k sz egészet, és lénsegében padkástól-mindenestől újraépítették, maj mikor már teljesen úgy nézett ki, mintha kész lenne, még egy réteg aszfaltot ráhúztak és a főúti kereszteződést is újjáépítették majomszigetestől… még a falu kis patakjának a hídját is kicserélték. 3 hónap alatt minden meglett, tegnap fejezték be. Az én utcám egy faluszéli mellékutca, na az nem ennyire szerencsés örültem volna, ha pár vödörnyi aszfalt jutott volna az utcámbéli tankcsapdákba is… de ne legyünk telhetetlenek…
Csak a Marantz! :-D
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12681
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én 3 szezonnál hosszabban nem igen szoktam használni egy garnitúrát. Márcsak azért sem, mert nem szoktam 3 évnél tovább használni egy autót.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 19:26Ez a 4 szezon lehet kevés, lehet sok. Attól is függ, ki mennyit megy vele.Shimano írta: ↑2021.10.27., szer. 18:55Én úgy tárolom ahogyan elhozom a gumistól,nylon zsákban csomagolva,és árnyékban a pincében a megfelelő pozícióban.Kenegető fóbiám nincs ,max lemosom.Benéztem a kavics dolgot,téligumira értettem,nyárin ilyet nem igazán tapasztaltam még.4 évnél azért ha csak nincsenek elkopva többet is bírnia kell a gumiknak,szerintem,persze nem sokkal többet,de 5-6 évig jónak kell lennie.A műszaki vizsgákról nálunk meg inkább nem írok semmit,dolgoztam egy ideig ilyen helyen,és hát,na hagyjuk is.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
Ahogy lejjebb írtam, én évi 30-35e km-t megyek évente, ennek a jelentős része autópálya.
Eddig minden gumimnál, a negyedik szezonban már jelentkeztek az öregedési tünetek. Zajosodás, ez autópálya tempónál, pláne több órán keresztül nem mindegy. Illetve a tapadás csökkenése, ami először nedves úton való intenzív elindulasnál, vagy egy lendületesebb körforgalomban való kanyarvételnél jelentkezik.
A másik autónk(a feleségemé), éves szinten 8, max. 10e km-t megy, annál nem vagyok ilyen szigorú, azon úgy, ahogy írod, 5-6 évente cserélek. A nyári, amit tegnap levettem, az kuka. DOT szám szerint 2016, 44. heti, de szemmel láthatóan nagyon megöregedett, nincs tovább.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6134
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Hehe, jön a választás, szóval nálunk a már évek óta kritikán aluli bekötőút (és a falu főutcája is ) olyan lett, mint a babapopsi, ráadásul nem is akárhogy: felszedték az egészet, és lényegében padkástól-mindenestől újraépítették, majd mikor már teljesen úgy nézett ki, mintha kész lenne, még egy réteg aszfaltot ráhúztak és a főúti kereszteződést is újjáépítették majomszigetestől… még a falu kis patakjának a hídját is kicserélték. 3 hónap alatt minden meglett, tegnap fejezték be. Az én utcám egy faluszéli mellékutca, na az nem ennyire szerencsés örültem volna, ha pár vödörnyi aszfalt jutott volna az utcámbéli tankcsapdákba is… de ne legyünk telhetetlenek…
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
A sz*r út hamarabb leamortizálja a gumit.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 21:32Azt nem tudom melyik út eszi jobban, melyik kevésbé a gumit. Szerintem aszfaltja válogatja.Palm írta: ↑2021.10.27., szer. 20:32Az autópálya a legjobb minőségű út itthon. A mellék és főutak jobban "eszik" a gumikat, na meg a nagyvárosok "csodás" útburkolatai.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 19:26
Ez a 4 szezon lehet kevés, lehet sok. Attól is függ, ki mennyit megy vele.
Ahogy lejjebb írtam, én évi 30-35e km-t megyek évente, ennek a jelentős része autópálya.
Eddig minden gumimnál, a negyedik szezonban már jelentkeztek az öregedési tünetek. Zajosodás, ez autópálya tempónál, pláne több órán keresztül nem mindegy. Illetve a tapadás csökkenése, ami először nedves úton való intenzív elindulasnál, vagy egy lendületesebb körforgalomban való kanyarvételnél jelentkezik.
A másik autónk(a feleségemé), éves szinten 8, max. 10e km-t megy, annál nem vagyok ilyen szigorú, azon úgy, ahogy írod, 5-6 évente cserélek. A nyári, amit tegnap levettem, az kuka. DOT szám szerint 2016, 44. heti, de szemmel láthatóan nagyon megöregedett, nincs tovább.
Amint érzed, hogy nem az igazi, csúszik cserélni kell.
Persze minél silányabb, minél kátyúsabb, annál jobban zabálja a gumit. Ilyenből mint jól tudjuk, kis hazánkban van bőven!
Személyes "kedvencem", az 52-es út Solt, és Kecskemét között! Kritikán aluli, egy szégyen!
Itt a Bakonyban is vannak "csodás" utak.
Múltkor voltam Bakonybélben. Útfelújítás volt Zirc felöl. Nagy divat lett beszűkíteni az utakat az elmúlt években. Persze van bőven, ahol 2 busz vagy kamion nem fér el egymás mellett, de sokszor még a személyautók sem nagyon! Az árok meg inkább tank akasztó. Nincs hová félre húzódni. Jogosan felmerül a kérdés, hogy készülünk a 3. világháborúra?
Nesze neked közlekedés biztonság! Főleg csúszós úton és rossz látási viszonyok között kész "élmény" ilyen helyeken közlekedni.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
Online
Viszont még mindig Budapesten dolgozom (de már főleg home office-ban, teht valójában sokat vagyok otthon).
Ami az ismeretségi körömet illeti: ha kiveszem a kollégákat, a baráti kör és a rokonság magyarországi része már 90%-ban kiköltözött. A kollégáimmál az a helyzet, mint nálad: sokkal többen költöznek vidékre, mint fordítva. A “fordítva” inkább távolsbbról történt: Szegedről, Székesfehérvárról, Pécsről. A kiköltözés főleg az agglomerációba irányul, de mostanában már távolabbra is, ahonnan jól elérhető Budapest (sutópálya vagy modernizált vasűtpálya menti települések).
Van kollégám, aki pl. Gárdonyba költözött ki.
Érdekes ez…
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6134
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Pár nappal több, mint öt éve költöztem Budapestről vidékre. Életem legjobb döntése volt.
Viszont még mindig Budapesten dolgozom (de már főleg home office-ban, teht valójában sokat vagyok otthon).
Ami az ismeretségi körömet illeti: ha kiveszem a kollégákat, a baráti kör és a rokonság magyarországi része már 90%-ban kiköltözött. A kollégáimmál az a helyzet, mint nálad: sokkal többen költöznek vidékre, mint fordítva. A “fordítva” inkább távolsbbról történt: Szegedről, Székesfehérvárról, Pécsről. A kiköltözés főleg az agglomerációba irányul, de mostanában már távolabbra is, ahonnan jól elérhető Budapest (sutópálya vagy modernizált vasűtpálya menti települések).
Van kollégám, aki pl. Gárdonyba költözött ki.
Érdekes ez…
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Azt nem tudom melyik út eszi jobban, melyik kevésbé a gumit. Szerintem aszfaltja válogatja.Palm írta: ↑2021.10.27., szer. 20:32Az autópálya a legjobb minőségű út itthon. A mellék és főutak jobban "eszik" a gumikat, na meg a nagyvárosok "csodás" útburkolatai.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 19:26Ez a 4 szezon lehet kevés, lehet sok. Attól is függ, ki mennyit megy vele.Shimano írta: ↑2021.10.27., szer. 18:55
Én úgy tárolom ahogyan elhozom a gumistól,nylon zsákban csomagolva,és árnyékban a pincében a megfelelő pozícióban.Kenegető fóbiám nincs ,max lemosom.Benéztem a kavics dolgot,téligumira értettem,nyárin ilyet nem igazán tapasztaltam még.4 évnél azért ha csak nincsenek elkopva többet is bírnia kell a gumiknak,szerintem,persze nem sokkal többet,de 5-6 évig jónak kell lennie.A műszaki vizsgákról nálunk meg inkább nem írok semmit,dolgoztam egy ideig ilyen helyen,és hát,na hagyjuk is.
Ahogy lejjebb írtam, én évi 30-35e km-t megyek évente, ennek a jelentős része autópálya.
Eddig minden gumimnál, a negyedik szezonban már jelentkeztek az öregedési tünetek. Zajosodás, ez autópálya tempónál, pláne több órán keresztül nem mindegy. Illetve a tapadás csökkenése, ami először nedves úton való intenzív elindulasnál, vagy egy lendületesebb körforgalomban való kanyarvételnél jelentkezik.
A másik autónk(a feleségemé), éves szinten 8, max. 10e km-t megy, annál nem vagyok ilyen szigorú, azon úgy, ahogy írod, 5-6 évente cserélek. A nyári, amit tegnap levettem, az kuka. DOT szám szerint 2016, 44. heti, de szemmel láthatóan nagyon megöregedett, nincs tovább.
Amint érzed, hogy nem az igazi, csúszik cserélni kell.
Persze minél silányabb, minél kátyúsabb, annál jobban zabálja a gumit. Ilyenből mint jól tudjuk, kis hazánkban van bőven!
Személyes "kedvencem", az 52-es út Solt, és Kecskemét között! Kritikán aluli, egy szégyen!
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Re: Autós topik autósoknak
Az autópálya a legjobb minőségű út itthon. A mellék és főutak jobban "eszik" a gumikat, na meg a nagyvárosok "csodás" útburkolatai.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 19:26Ez a 4 szezon lehet kevés, lehet sok. Attól is függ, ki mennyit megy vele.Shimano írta: ↑2021.10.27., szer. 18:55Én úgy tárolom ahogyan elhozom a gumistól,nylon zsákban csomagolva,és árnyékban a pincében a megfelelő pozícióban.Kenegető fóbiám nincs ,max lemosom.Benéztem a kavics dolgot,téligumira értettem,nyárin ilyet nem igazán tapasztaltam még.4 évnél azért ha csak nincsenek elkopva többet is bírnia kell a gumiknak,szerintem,persze nem sokkal többet,de 5-6 évig jónak kell lennie.A műszaki vizsgákról nálunk meg inkább nem írok semmit,dolgoztam egy ideig ilyen helyen,és hát,na hagyjuk is.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
Ahogy lejjebb írtam, én évi 30-35e km-t megyek évente, ennek a jelentős része autópálya.
Eddig minden gumimnál, a negyedik szezonban már jelentkeztek az öregedési tünetek. Zajosodás, ez autópálya tempónál, pláne több órán keresztül nem mindegy. Illetve a tapadás csökkenése, ami először nedves úton való intenzív elindulasnál, vagy egy lendületesebb körforgalomban való kanyarvételnél jelentkezik.
A másik autónk(a feleségemé), éves szinten 8, max. 10e km-t megy, annál nem vagyok ilyen szigorú, azon úgy, ahogy írod, 5-6 évente cserélek. A nyári, amit tegnap levettem, az kuka. DOT szám szerint 2016, 44. heti, de szemmel láthatóan nagyon megöregedett, nincs tovább.
Amint érzed, hogy nem az igazi, csúszik cserélni kell.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ez a 4 szezon lehet kevés, lehet sok. Attól is függ, ki mennyit megy vele.Shimano írta: ↑2021.10.27., szer. 18:55Én úgy tárolom ahogyan elhozom a gumistól,nylon zsákban csomagolva,és árnyékban a pincében a megfelelő pozícióban.Kenegető fóbiám nincs ,max lemosom.Benéztem a kavics dolgot,téligumira értettem,nyárin ilyet nem igazán tapasztaltam még.4 évnél azért ha csak nincsenek elkopva többet is bírnia kell a gumiknak,szerintem,persze nem sokkal többet,de 5-6 évig jónak kell lennie.A műszaki vizsgákról nálunk meg inkább nem írok semmit,dolgoztam egy ideig ilyen helyen,és hát,na hagyjuk is.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
Ahogy lejjebb írtam, én évi 30-35e km-t megyek évente, ennek a jelentős része autópálya.
Eddig minden gumimnál, a negyedik szezonban már jelentkeztek az öregedési tünetek. Zajosodás, ez autópálya tempónál, pláne több órán keresztül nem mindegy. Illetve a tapadás csökkenése, ami először nedves úton való intenzív elindulasnál, vagy egy lendületesebb körforgalomban való kanyarvételnél jelentkezik.
A másik autónk(a feleségemé), éves szinten 8, max. 10e km-t megy, annál nem vagyok ilyen szigorú, azon úgy, ahogy írod, 5-6 évente cserélek. A nyári, amit tegnap levettem, az kuka. DOT szám szerint 2016, 44. heti, de szemmel láthatóan nagyon megöregedett, nincs tovább.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ebből a matricából 1-et mindig elteszek, felragasztom a pinceajtóra belülről. A másik hármat a gumis vette le, viszont a felnire való felszerelés, és a használatba vétel között eltelt bő 2 hónap, de ettől még ragadhatott a matrica helye.Vinkler írta: ↑2021.10.27., szer. 18:49Egy új abroncson általában van gyártói matrica. Jó nagy. Azt a felszereléskor leszedik a futófelületről, VISZONT a matrica ragacsa ott marad. Na arra ragadnak fel általában az apró kavicsok.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Re: Autós topik autósoknak
Én úgy tárolom ahogyan elhozom a gumistól,nylon zsákban csomagolva,és árnyékban a pincében a megfelelő pozícióban.Kenegető fóbiám nincs ,max lemosom.Benéztem a kavics dolgot,téligumira értettem,nyárin ilyet nem igazán tapasztaltam még.4 évnél azért ha csak nincsenek elkopva többet is bírnia kell a gumiknak,szerintem,persze nem sokkal többet,de 5-6 évig jónak kell lennie.A műszaki vizsgákról nálunk meg inkább nem írok semmit,dolgoztam egy ideig ilyen helyen,és hát,na hagyjuk is.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
Re: Autós topik autósoknak
Nekem meg az ismerettségi körömből nagyon sokan elköltöztek. A többségük külföldre, a kisebb részük Budapestre.Vinkler írta: ↑2021.10.27., szer. 18:47Ismeretségi körömben, többen költöztek Budapestről vidékre, mint fordítva.Palm írta: ↑2021.10.27., szer. 10:42
Remélem mielőbb elkezdik a vidék fejlesztést és az a túlzott Budapest központúság megszűnik, ami van. Ezen mindenki csak nyerne.
Sokan 2 ok miatt mennek/költöznek főleg Budapestre: munkalehetőség és magasabb fizetések. Persze az is vonzó, hogy nagyobb a választék, alacsonyabbak az árak és minden ott van a közeledben. Persze ott az árnyoldala is: zaj, rossz levegő (persze vannak kivételek, de ott nem a nagytöbbség számára elérhetőek az ingatlanok).
Amelyik jól tapad az hamar kopik és eszik is, meg zajos is (jó az autóm hangszigetelése, így nem zavar). Valamiért valamit. Nekem ez a tapasztalatom.
Hátsó kerekest használok, de a következő autóm szeretném, ha összkerekes lenne.
A környéken nincs olyan ember, akinek ne dolgozna minimum 1 rokona külföldön.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12681
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Egy új abroncson általában van gyártói matrica. Jó nagy. Azt a felszereléskor leszedik a futófelületről, VISZONT a matrica ragacsa ott marad. Na arra ragadnak fel általában az apró kavicsok.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12681
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ismeretségi körömben, többen költöztek Budapestről vidékre, mint fordítva.Palm írta: ↑2021.10.27., szer. 10:42
Remélem mielőbb elkezdik a vidék fejlesztést és az a túlzott Budapest központúság megszűnik, ami van. Ezen mindenki csak nyerne.
Sokan 2 ok miatt mennek/költöznek főleg Budapestre: munkalehetőség és magasabb fizetések. Persze az is vonzó, hogy nagyobb a választék, alacsonyabbak az árak és minden ott van a közeledben. Persze ott az árnyoldala is: zaj, rossz levegő (persze vannak kivételek, de ott nem a nagytöbbség számára elérhetőek az ingatlanok).
Amelyik jól tapad az hamar kopik és eszik is, meg zajos is (jó az autóm hangszigetelése, így nem zavar). Valamiért valamit. Nekem ez a tapasztalatom.
Hátsó kerekest használok, de a következő autóm szeretném, ha összkerekes lenne.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ausztriában a rendőr nézi azt, hogy hány éves a gumi és évszaknak megfelelő van-e fent. Ha a megengedettnél régebbi, akkor igen vaskos bünti + gumi csere.zoli73 írta: ↑2021.10.27., szer. 18:10A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.Shimano írta: ↑2021.10.27., szer. 17:19Én most tetettem fel az uniroyal ms plus 77 xl téligumikat,és hát már a gumistól hazafelé is hallottam hogy zajosabb lesz ez mint a nyári,de ez van,a téligumi az téligumi,zajosabbak mint a nyárik,de álljon meg ha kell időben és bírja a havat,latyakot,ez a fontosabb.zoli73 írta: ↑2021.10.22., pén. 21:05Nekem az a tapasztalatom a gumikkal, legyen az téli, vagy nyári, hogy az évek alatt inkább megöregednek, megkeményednek a gumik, mintsem elkopnának. Éves szinten 30-35e km-t autózom, ennek kb. 80-85%-a autópalya. Egy garnitúra gumival 4 szezont megyek.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
A kőfelszedés a lamelláktól is van,nem csak a puhaságtól,nekem eddig mindegyik téligumim tele volt beszorult kavicsokkal,ez mindegyikre jellemző.Az öregedés,tartósság függ attól is hogy miként van tárolva,és érdemes rákukkantani a dot számra is mikor vesszük,tehát az évjáratra,mert újként akár több éves gumikat is ránksózhatnak,de átlag autósnál valszeg előbb öregszik el a gumi mint kopik,és ezt sokan nem veszik figyelembe,pedig sz@rt sem ér már egy elöregedett gumi.Zajos lesz,deformálódik,és nyomokban sem tudja azt már amit kellene neki.
Én michelin fan voltam eddig,mindig ezek voltak,de most pl goodyear nyári volt fent,és hát az szuper volt minden tekintetben.
Kíváncsi leszek most a télire is.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
A téli guminál megszabják mikortól kötelező. Ha nyári gumi van az autón, amikor már kötelező a téli, akkor nagyon megb*sznak megint csak.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
A kavics felszedést, ragadást a Nexen nyári gumival való első elinduláskor tapasztaltam.Shimano írta: ↑2021.10.27., szer. 17:19Én most tetettem fel az uniroyal ms plus 77 xl téligumikat,és hát már a gumistól hazafelé is hallottam hogy zajosabb lesz ez mint a nyári,de ez van,a téligumi az téligumi,zajosabbak mint a nyárik,de álljon meg ha kell időben és bírja a havat,latyakot,ez a fontosabb.zoli73 írta: ↑2021.10.22., pén. 21:05Nekem az a tapasztalatom a gumikkal, legyen az téli, vagy nyári, hogy az évek alatt inkább megöregednek, megkeményednek a gumik, mintsem elkopnának. Éves szinten 30-35e km-t autózom, ennek kb. 80-85%-a autópalya. Egy garnitúra gumival 4 szezont megyek.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
A kőfelszedés a lamelláktól is van,nem csak a puhaságtól,nekem eddig mindegyik téligumim tele volt beszorult kavicsokkal,ez mindegyikre jellemző.Az öregedés,tartósság függ attól is hogy miként van tárolva,és érdemes rákukkantani a dot számra is mikor vesszük,tehát az évjáratra,mert újként akár több éves gumikat is ránksózhatnak,de átlag autósnál valszeg előbb öregszik el a gumi mint kopik,és ezt sokan nem veszik figyelembe,pedig sz@rt sem ér már egy elöregedett gumi.Zajos lesz,deformálódik,és nyomokban sem tudja azt már amit kellene neki.
Én michelin fan voltam eddig,mindig ezek voltak,de most pl goodyear nyári volt fent,és hát az szuper volt minden tekintetben.
Kíváncsi leszek most a télire is.
Igen, a téli gumik sajátossága ez, a lamellák miatt. Én ezt úgy szoktam, hogy szezon végén, mikor váltani kell, akkor amelyiket éppen leveszem, egy csavarhúzóval kipiszkalom(tegnap a fiam csinálta) a lamellák, bordák közül az összes beszorult kavicsot, ezután bekenem öket gumiápolóval, és így mennek pihenőre. Kivéve akkor, ha a következő szezonra cserére szorulnak.
Lehet, hogy fóbiasnak látszom ezért, de hiszek benne, hogy így, egy kicsit tudok tolni az élettartamukom.
Igaz, ahogy írtam, 4 szezon után mindíg cserélek.
Érdekes dolog ez a DOT szám, bizony bele lehet futni öreg gumikba, plána ha webáruházból rendelsz, és csak az akciókra figyelsz.
Az autószelelőm szerint, mindig a beragadt, régi DOT számos gumik az extra akciósak, ezeket érdemes kerülni, barmennyire is csábító a kedvező ár. Lehet van benne valami...
Az is érdekes, hogy pl. Ausztriában, DOT számot figyelembe véve, 4 évesnél öregebb gumival, az autót nem engedik át a műszaki vizsgán. Ott még hatványozottan oda kell figyelni a gumi korára.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
A kőfelszedés a lamelláktól is van,nem csak a puhaságtól,nekem eddig mindegyik téligumim tele volt beszorult kavicsokkal,ez mindegyikre jellemző.Az öregedés,tartósság függ attól is hogy miként van tárolva,és érdemes rákukkantani a dot számra is mikor vesszük,tehát az évjáratra,mert újként akár több éves gumikat is ránksózhatnak,de átlag autósnál valszeg előbb öregszik el a gumi mint kopik,és ezt sokan nem veszik figyelembe,pedig sz@rt sem ér már egy elöregedett gumi.Zajos lesz,deformálódik,és nyomokban sem tudja azt már amit kellene neki.
Én michelin fan voltam eddig,mindig ezek voltak,de most pl goodyear nyári volt fent,és hát az szuper volt minden tekintetben.
Kíváncsi leszek most a télire is.
Re: Autós topik autósoknak
Én most tetettem fel az uniroyal ms plus 77 xl téligumikat,és hát már a gumistól hazafelé is hallottam hogy zajosabb lesz ez mint a nyári,de ez van,a téligumi az téligumi,zajosabbak mint a nyárik,de álljon meg ha kell időben és bírja a havat,latyakot,ez a fontosabb.zoli73 írta: ↑2021.10.22., pén. 21:05Nekem az a tapasztalatom a gumikkal, legyen az téli, vagy nyári, hogy az évek alatt inkább megöregednek, megkeményednek a gumik, mintsem elkopnának. Éves szinten 30-35e km-t autózom, ennek kb. 80-85%-a autópalya. Egy garnitúra gumival 4 szezont megyek.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
A kőfelszedés a lamelláktól is van,nem csak a puhaságtól,nekem eddig mindegyik téligumim tele volt beszorult kavicsokkal,ez mindegyikre jellemző.Az öregedés,tartósság függ attól is hogy miként van tárolva,és érdemes rákukkantani a dot számra is mikor vesszük,tehát az évjáratra,mert újként akár több éves gumikat is ránksózhatnak,de átlag autósnál valszeg előbb öregszik el a gumi mint kopik,és ezt sokan nem veszik figyelembe,pedig sz@rt sem ér már egy elöregedett gumi.Zajos lesz,deformálódik,és nyomokban sem tudja azt már amit kellene neki.
Én michelin fan voltam eddig,mindig ezek voltak,de most pl goodyear nyári volt fent,és hát az szuper volt minden tekintetben.
Kíváncsi leszek most a télire is.
Re: Autós topik autósoknak
Remélem mielőbb elkezdik a vidék fejlesztést és az a túlzott Budapest központúság megszűnik, ami van. Ezen mindenki csak nyerne.zoli73 írta: ↑2021.10.26., kedd 19:37Ez az Nfera sport. Nagyon puha keverék lehet, visszaemlékszem, a tavasszal mikor először feltettem és elindultam vele, csak gurultam lépésben az utcán és pattogtak a kavicsok a kerékjáratban, szinte ragadtak a gumihoz, felszedte őket.Vinkler írta: ↑2021.10.26., kedd 19:08Érdekes, nekem a Nexenről sem a kanyarvadászat, sem az extra tapadás nem jut eszembe. (Melyik Nexen pontosan?)zoli73 írta: ↑2021.10.26., kedd 18:43
Nos igen, véleményem szerint is, kissé logikátlan, túlzottan "Budapest centrikus" a hazai úthálózat kiépítése, de ugyanez elmondható a vasút hálózatról is. Kis túlzással egy tranzitban közlekedő kamion vagy tehervonat, csak Budapest érintésével tud átkelni az országon.
Ma már ezt a hibát látják az illetékesek is, de hogy ebben mikor lesz érdemi előrelépés, az nagy talány.
-Nexen-
Ma volt időm, és átcseréltem az autóinkon a kerekeket, nyáriról télire. Az eltelt egy szezon, és kb. 16-18e km után azért már van némi tapasztalatom a Nexen-nel.
Kezdem a pozitívumokkal.
-A kb. 24e forint/db ára, jóval kedvezőbb, a prémium kategóriánál.
-Csendes, valóban csendes, talán a legcsendesebb azok a gumik közül amiket használtam, vagy inkább kevésbé zavaró a hangkaraktere(tessék, hifis hasonlat), mint más gumiknak.
-Veszettűl tapad, ez a gumi szó szerint "kanyar vadász! Ezt a tapadást nedves úton is megörzi, nem sikerült e téren fogást találnom rajta.
Most jöjjenek a negatívumok, van belőle jócskán sajnos.
-Jelentősen megemelkedett a fogyasztás vele. A szerelőm, aki hobbi autóversenyző, azt mondta "ez a kiemelkedő tapadás ára, olyan mint a verseny gumik!"
Számszerűsítve 4-5dl plusz, az előző nyári(Pirelli) és téli(Nokian) gumihoz képest/100km.
Ez nem kevés, itt már buktam is a kedvezőbb ár előnyét, sőt.
-Nem tagadom, néha el szoktam ereszteni... a végsebesség is csorbát szenved vele(bár ez nem annyira szempont), az említett másik két gumihoz képes, 10-12km/h-val kevesebb. Megint a szerelőmet kell idézzem, "a nagy tapadás, nagyobb gördülési ellenállással jár, ezért a sebesség vesztés."
- Ma, amikor átcseréltem a kerekeket, tüzetesebben szemügyre vettem a futófelületet(meg is mértem).
Nem kellett nagyító hozzá, hogy lássam, baromira kopik! Új korában nem mértem meg a bordamélységet, csak most, és az első(hajtott) kerék szemmel láthatóan sokkal jobban kopott, mint a hátsó. Pontosan 1.3mm a különbség, egy szezon alatt, ez durva! A korábbi gumijaimon egy szezon után, kb. semmi elváltozás nem látszott, ez is biztos "a tapadás ára!"
Eddig ahhoz tartottam magam, hogy 4 szezont mentem egy garnitúra gumival, ez alatt megkeményedett(eddig mindegyik) annyira, hogy zajos lett, elvesztette a tapadását, csere...
Hát, ahogy látom ezek előbb elkopnak, mint megkeményedjenek, jó ha három szezont kibírnak, nem négyet!
Konklúziók? Nem kérdés, még egyszer nem vennék ilyen gumit, de ez most már eső után köpönyeg.
A jó tapadását valószínűleg megtartja amíg használom(lágy keverék lehet), tehát a bisztonság rendben lesz, de a megemelkedett fogyasztás, és a rövidebb várható élettartam miatt, hiába volt kedvező árú, sajnos nem volt jó választás. Nem tudom ajánlani.
Az első kerék hajtású autónál egyébként, ahol a kormányzás és a hajtás is egy tengelyen van nem kirívó az 1-1,5 mm kopási különbség a hátsót tengelyen felszerelt abroncsokhoz képest.
Bizony van némi összefüggés a tapadás és a fogyasztás kontextusában, de egy átlagos felhasználó ezt nem kéne, hogy észrevegye, főleg nem egy Nexen abronccsal. Nyilván egy semi-slick abronccsal megbocsátóbb az ember fia, no, de ott a tapadás nem észrevehetetlen mértékben növekszik egy átlag abroncshoz képest.
A fogyasztás sajnos így alakult, korábban ilyet nem tapasztaltam. A Nexen felszerelése után, a korábbi megszokott 6.7- 6.8-as fogyasztás felment 7.2- 7.3-ra.
Ahogy írtam, ma átraktam a téliket, kiváncsian várom a változást.
Úgy gondolom, a gumigyártók próbálják megtalálni az egészséges kompromisszumot, vagy inkabb egyensúlyt, a jó tapadás és a tartósság között. Kinek jobban, kinek kevésbe sikerül. Van amelyik gumi ebben jó, a másik abban, amelyik kb. mindenben, hát azt keressük, aztán vagy megtaláljuk vagy nem.
Sokan 2 ok miatt mennek/költöznek főleg Budapestre: munkalehetőség és magasabb fizetések. Persze az is vonzó, hogy nagyobb a választék, alacsonyabbak az árak és minden ott van a közeledben. Persze ott az árnyoldala is: zaj, rossz levegő (persze vannak kivételek, de ott nem a nagytöbbség számára elérhetőek az ingatlanok).
Amelyik jól tapad az hamar kopik és eszik is, meg zajos is (jó az autóm hangszigetelése, így nem zavar). Valamiért valamit. Nekem ez a tapasztalatom.
Hátsó kerekest használok, de a következő autóm szeretném, ha összkerekes lenne.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ez az Nfera sport. Nagyon puha keverék lehet, visszaemlékszem, a tavasszal mikor először feltettem és elindultam vele, csak gurultam lépésben az utcán és pattogtak a kavicsok a kerékjáratban, szinte ragadtak a gumihoz, felszedte őket.Vinkler írta: ↑2021.10.26., kedd 19:08Érdekes, nekem a Nexenről sem a kanyarvadászat, sem az extra tapadás nem jut eszembe. (Melyik Nexen pontosan?)zoli73 írta: ↑2021.10.26., kedd 18:43
Nos igen, véleményem szerint is, kissé logikátlan, túlzottan "Budapest centrikus" a hazai úthálózat kiépítése, de ugyanez elmondható a vasút hálózatról is. Kis túlzással egy tranzitban közlekedő kamion vagy tehervonat, csak Budapest érintésével tud átkelni az országon.
Ma már ezt a hibát látják az illetékesek is, de hogy ebben mikor lesz érdemi előrelépés, az nagy talány.
-Nexen-
Ma volt időm, és átcseréltem az autóinkon a kerekeket, nyáriról télire. Az eltelt egy szezon, és kb. 16-18e km után azért már van némi tapasztalatom a Nexen-nel.
Kezdem a pozitívumokkal.
-A kb. 24e forint/db ára, jóval kedvezőbb, a prémium kategóriánál.
-Csendes, valóban csendes, talán a legcsendesebb azok a gumik közül amiket használtam, vagy inkább kevésbé zavaró a hangkaraktere(tessék, hifis hasonlat), mint más gumiknak.
-Veszettűl tapad, ez a gumi szó szerint "kanyar vadász! Ezt a tapadást nedves úton is megörzi, nem sikerült e téren fogást találnom rajta.
Most jöjjenek a negatívumok, van belőle jócskán sajnos.
-Jelentősen megemelkedett a fogyasztás vele. A szerelőm, aki hobbi autóversenyző, azt mondta "ez a kiemelkedő tapadás ára, olyan mint a verseny gumik!"
Számszerűsítve 4-5dl plusz, az előző nyári(Pirelli) és téli(Nokian) gumihoz képest/100km.
Ez nem kevés, itt már buktam is a kedvezőbb ár előnyét, sőt.
-Nem tagadom, néha el szoktam ereszteni... a végsebesség is csorbát szenved vele(bár ez nem annyira szempont), az említett másik két gumihoz képes, 10-12km/h-val kevesebb. Megint a szerelőmet kell idézzem, "a nagy tapadás, nagyobb gördülési ellenállással jár, ezért a sebesség vesztés."
- Ma, amikor átcseréltem a kerekeket, tüzetesebben szemügyre vettem a futófelületet(meg is mértem).
Nem kellett nagyító hozzá, hogy lássam, baromira kopik! Új korában nem mértem meg a bordamélységet, csak most, és az első(hajtott) kerék szemmel láthatóan sokkal jobban kopott, mint a hátsó. Pontosan 1.3mm a különbség, egy szezon alatt, ez durva! A korábbi gumijaimon egy szezon után, kb. semmi elváltozás nem látszott, ez is biztos "a tapadás ára!"
Eddig ahhoz tartottam magam, hogy 4 szezont mentem egy garnitúra gumival, ez alatt megkeményedett(eddig mindegyik) annyira, hogy zajos lett, elvesztette a tapadását, csere...
Hát, ahogy látom ezek előbb elkopnak, mint megkeményedjenek, jó ha három szezont kibírnak, nem négyet!
Konklúziók? Nem kérdés, még egyszer nem vennék ilyen gumit, de ez most már eső után köpönyeg.
A jó tapadását valószínűleg megtartja amíg használom(lágy keverék lehet), tehát a bisztonság rendben lesz, de a megemelkedett fogyasztás, és a rövidebb várható élettartam miatt, hiába volt kedvező árú, sajnos nem volt jó választás. Nem tudom ajánlani.
Az első kerék hajtású autónál egyébként, ahol a kormányzás és a hajtás is egy tengelyen van nem kirívó az 1-1,5 mm kopási különbség a hátsót tengelyen felszerelt abroncsokhoz képest.
Bizony van némi összefüggés a tapadás és a fogyasztás kontextusában, de egy átlagos felhasználó ezt nem kéne, hogy észrevegye, főleg nem egy Nexen abronccsal. Nyilván egy semi-slick abronccsal megbocsátóbb az ember fia, no, de ott a tapadás nem észrevehetetlen mértékben növekszik egy átlag abroncshoz képest.
A fogyasztás sajnos így alakult, korábban ilyet nem tapasztaltam. A Nexen felszerelése után, a korábbi megszokott 6.7- 6.8-as fogyasztás felment 7.2- 7.3-ra.
Ahogy írtam, ma átraktam a téliket, kiváncsian várom a változást.
Úgy gondolom, a gumigyártók próbálják megtalálni az egészséges kompromisszumot, vagy inkabb egyensúlyt, a jó tapadás és a tartósság között. Kinek jobban, kinek kevésbe sikerül. Van amelyik gumi ebben jó, a másik abban, amelyik kb. mindenben, hát azt keressük, aztán vagy megtaláljuk vagy nem.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Az első kerék hajtású autónál egyébként, ahol a kormányzás és a hajtás is egy tengelyen van nem kirívó az 1-1,5 mm kopási különbség a hátsót tengelyen felszerelt abroncsokhoz képest.
Bizony van némi összefüggés a tapadás és a fogyasztás kontextusában, de egy átlagos felhasználó ezt nem kéne, hogy észrevegye, főleg nem egy Nexen abronccsal. Nyilván egy semi-slick abronccsal megbocsátóbb az ember fia, no, de ott a tapadás nem észrevehetetlen mértékben növekszik egy átlag abroncshoz képest.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12681
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Érdekes, nekem a Nexenről sem a kanyarvadászat, sem az extra tapadás nem jut eszembe. (Melyik Nexen pontosan?)zoli73 írta: ↑2021.10.26., kedd 18:43
Nos igen, véleményem szerint is, kissé logikátlan, túlzottan "Budapest centrikus" a hazai úthálózat kiépítése, de ugyanez elmondható a vasút hálózatról is. Kis túlzással egy tranzitban közlekedő kamion vagy tehervonat, csak Budapest érintésével tud átkelni az országon.
Ma már ezt a hibát látják az illetékesek is, de hogy ebben mikor lesz érdemi előrelépés, az nagy talány.
-Nexen-
Ma volt időm, és átcseréltem az autóinkon a kerekeket, nyáriról télire. Az eltelt egy szezon, és kb. 16-18e km után azért már van némi tapasztalatom a Nexen-nel.
Kezdem a pozitívumokkal.
-A kb. 24e forint/db ára, jóval kedvezőbb, a prémium kategóriánál.
-Csendes, valóban csendes, talán a legcsendesebb azok a gumik közül amiket használtam, vagy inkább kevésbé zavaró a hangkaraktere(tessék, hifis hasonlat), mint más gumiknak.
-Veszettűl tapad, ez a gumi szó szerint "kanyar vadász! Ezt a tapadást nedves úton is megörzi, nem sikerült e téren fogást találnom rajta.
Most jöjjenek a negatívumok, van belőle jócskán sajnos.
-Jelentősen megemelkedett a fogyasztás vele. A szerelőm, aki hobbi autóversenyző, azt mondta "ez a kiemelkedő tapadás ára, olyan mint a verseny gumik!"
Számszerűsítve 4-5dl plusz, az előző nyári(Pirelli) és téli(Nokian) gumihoz képest/100km.
Ez nem kevés, itt már buktam is a kedvezőbb ár előnyét, sőt.
-Nem tagadom, néha el szoktam ereszteni... a végsebesség is csorbát szenved vele(bár ez nem annyira szempont), az említett másik két gumihoz képes, 10-12km/h-val kevesebb. Megint a szerelőmet kell idézzem, "a nagy tapadás, nagyobb gördülési ellenállással jár, ezért a sebesség vesztés."
- Ma, amikor átcseréltem a kerekeket, tüzetesebben szemügyre vettem a futófelületet(meg is mértem).
Nem kellett nagyító hozzá, hogy lássam, baromira kopik! Új korában nem mértem meg a bordamélységet, csak most, és az első(hajtott) kerék szemmel láthatóan sokkal jobban kopott, mint a hátsó. Pontosan 1.3mm a különbség, egy szezon alatt, ez durva! A korábbi gumijaimon egy szezon után, kb. semmi elváltozás nem látszott, ez is biztos "a tapadás ára!"
Eddig ahhoz tartottam magam, hogy 4 szezont mentem egy garnitúra gumival, ez alatt megkeményedett(eddig mindegyik) annyira, hogy zajos lett, elvesztette a tapadását, csere...
Hát, ahogy látom ezek előbb elkopnak, mint megkeményedjenek, jó ha három szezont kibírnak, nem négyet!
Konklúziók? Nem kérdés, még egyszer nem vennék ilyen gumit, de ez most már eső után köpönyeg.
A jó tapadását valószínűleg megtartja amíg használom(lágy keverék lehet), tehát a bisztonság rendben lesz, de a megemelkedett fogyasztás, és a rövidebb várható élettartam miatt, hiába volt kedvező árú, sajnos nem volt jó választás. Nem tudom ajánlani.
Az első kerék hajtású autónál egyébként, ahol a kormányzás és a hajtás is egy tengelyen van nem kirívó az 1-1,5 mm kopási különbség a hátsót tengelyen felszerelt abroncsokhoz képest.
Bizony van némi összefüggés a tapadás és a fogyasztás kontextusában, de egy átlagos felhasználó ezt nem kéne, hogy észrevegye, főleg nem egy Nexen abronccsal. Nyilván egy semi-slick abronccsal megbocsátóbb az ember fia, no, de ott a tapadás nem észrevehetetlen mértékben növekszik egy átlag abroncshoz képest.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nos igen, véleményem szerint is, kissé logikátlan, túlzottan "Budapest centrikus" a hazai úthálózat kiépítése, de ugyanez elmondható a vasút hálózatról is. Kis túlzással egy tranzitban közlekedő kamion vagy tehervonat, csak Budapest érintésével tud átkelni az országon.Palm írta: ↑2021.10.26., kedd 17:26Hát igen. Sajnos ma már nem bírnak annyit a gumik, mint régen (és még jóval drágábbak is lettek). Hamar felkeményednek és cserélni kell.zoli73 írta: ↑2021.10.22., pén. 21:05Nekem az a tapasztalatom a gumikkal, legyen az téli, vagy nyári, hogy az évek alatt inkább megöregednek, megkeményednek a gumik, mintsem elkopnának. Éves szinten 30-35e km-t autózom, ennek kb. 80-85%-a autópalya. Egy garnitúra gumival 4 szezont megyek.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
Nemrég olvastam a Nexen-ről, hogy feltörekvőben van és nem újkeletű gyártó.
Kíváncsi leszek sikerül-e a prémium kategóriába minőség terén betörni és vajon hogy fog változni az ára.
Majd pár szezon után kíváncsian várom a tapasztalataidat.
Főleg mellék és fő úton közlekedek, mert Veszprém megye igencsak szegény autópályák terén, holott jópár kellene. Az összes nagyvárost össze kellene kötni autópályával, mint Németországban és sok várost kisebb forgalom terhelés érné, másrészt felgyorsulna a közlekedés és sok esetben nem lenne az a 2 alternatíva, hogy vagy elmegyek főúton, de lassan és rosszabb úton vagy autópályán Budapestnek kerülővel jobb úton.
Ma már ezt a hibát látják az illetékesek is, de hogy ebben mikor lesz érdemi előrelépés, az nagy talány.
-Nexen-
Ma volt időm, és átcseréltem az autóinkon a kerekeket, nyáriról télire. Az eltelt egy szezon, és kb. 16-18e km után azért már van némi tapasztalatom a Nexen-nel.
Kezdem a pozitívumokkal.
-A kb. 24e forint/db ára, jóval kedvezőbb, a prémium kategóriánál.
-Csendes, valóban csendes, talán a legcsendesebb azok a gumik közül amiket használtam, vagy inkább kevésbé zavaró a hangkaraktere(tessék, hifis hasonlat), mint más gumiknak.
-Veszettűl tapad, ez a gumi szó szerint "kanyar vadász! Ezt a tapadást nedves úton is megörzi, nem sikerült e téren fogást találnom rajta.
Most jöjjenek a negatívumok, van belőle jócskán sajnos.
-Jelentősen megemelkedett a fogyasztás vele. A szerelőm, aki hobbi autóversenyző, azt mondta "ez a kiemelkedő tapadás ára, olyan mint a verseny gumik!"
Számszerűsítve 4-5dl plusz, az előző nyári(Pirelli) és téli(Nokian) gumihoz képest/100km.
Ez nem kevés, itt már buktam is a kedvezőbb ár előnyét, sőt.
-Nem tagadom, néha el szoktam ereszteni... a végsebesség is csorbát szenved vele(bár ez nem annyira szempont), az említett másik két gumihoz képes, 10-12km/h-val kevesebb. Megint a szerelőmet kell idézzem, "a nagy tapadás, nagyobb gördülési ellenállással jár, ezért a sebesség vesztés."
- Ma, amikor átcseréltem a kerekeket, tüzetesebben szemügyre vettem a futófelületet(meg is mértem).
Nem kellett nagyító hozzá, hogy lássam, baromira kopik! Új korában nem mértem meg a bordamélységet, csak most, és az első(hajtott) kerék szemmel láthatóan sokkal jobban kopott, mint a hátsó. Pontosan 1.3mm a különbség, egy szezon alatt, ez durva! A korábbi gumijaimon egy szezon után, kb. semmi elváltozás nem látszott, ez is biztos "a tapadás ára!"
Eddig ahhoz tartottam magam, hogy 4 szezont mentem egy garnitúra gumival, ez alatt megkeményedett(eddig mindegyik) annyira, hogy zajos lett, elvesztette a tapadását, csere...
Hát, ahogy látom ezek előbb elkopnak, mint megkeményedjenek, jó ha három szezont kibírnak, nem négyet!
Konklúziók? Nem kérdés, még egyszer nem vennék ilyen gumit, de ez most már eső után köpönyeg.
A jó tapadását valószínűleg megtartja amíg használom(lágy keverék lehet), tehát a bisztonság rendben lesz, de a megemelkedett fogyasztás, és a rövidebb várható élettartam miatt, hiába volt kedvező árú, sajnos nem volt jó választás. Nem tudom ajánlani.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Re: Autós topik autósoknak
Hát igen. Sajnos ma már nem bírnak annyit a gumik, mint régen (és még jóval drágábbak is lettek). Hamar felkeményednek és cserélni kell.zoli73 írta: ↑2021.10.22., pén. 21:05Nekem az a tapasztalatom a gumikkal, legyen az téli, vagy nyári, hogy az évek alatt inkább megöregednek, megkeményednek a gumik, mintsem elkopnának. Éves szinten 30-35e km-t autózom, ennek kb. 80-85%-a autópalya. Egy garnitúra gumival 4 szezont megyek.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
Nemrég olvastam a Nexen-ről, hogy feltörekvőben van és nem újkeletű gyártó.
Kíváncsi leszek sikerül-e a prémium kategóriába minőség terén betörni és vajon hogy fog változni az ára.
Majd pár szezon után kíváncsian várom a tapasztalataidat.
Főleg mellék és fő úton közlekedek, mert Veszprém megye igencsak szegény autópályák terén, holott jópár kellene. Az összes nagyvárost össze kellene kötni autópályával, mint Németországban és sok várost kisebb forgalom terhelés érné, másrészt felgyorsulna a közlekedés és sok esetben nem lenne az a 2 alternatíva, hogy vagy elmegyek főúton, de lassan és rosszabb úton vagy autópályán Budapestnek kerülővel jobb úton.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nekem az a tapasztalatom a gumikkal, legyen az téli, vagy nyári, hogy az évek alatt inkább megöregednek, megkeményednek a gumik, mintsem elkopnának. Éves szinten 30-35e km-t autózom, ennek kb. 80-85%-a autópalya. Egy garnitúra gumival 4 szezont megyek.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
Gumimárkákat tekintve, nincs márka preferenciám. Téli gumiban ami eddig a legjobban bevált, az a Nokian WR D4, ami a legnagyobb csalódás az a Pirelli Sottozero. Nekem, az én autómon, 205/55 R16 méretben.
Nyáriban Bridgestone, Michelin, Pirelli, Nexen, sorrendben használtam(lom), 225/45R17 méretben. Lehet meglepő, de a Michelin vált be a legkevésbé, ez volt a legnagyobb csalódás, pedig nagy bizalommal vettem meg. Egész pontosan a Premacy 3 típus.
Már néhány hét használat után görbült a szám. Autópálya tempónál(125km/h-tól) volt egy jellegzetes zizegő hangja, ami nagyon idegesítő hosszú távon. Ráadásúl az említett márkák közűl ez öregedett/keményedett meg a legrövidebb idő alatt. Ez a keményedéssel kevert tapadás csökkenés, a Pirellinél is viszonylag hamar bekövetkezett.
Kérdezhetnétek, hogy ezek a prémium márkák közé, hogy jött a "neve nincs" Nexen? Jogosan.
Két gumis, és két autószerelő ismerősöm véleményét is kikértem, ezek után mit vegyek(prémium márkában gondolkodtam). Érdekes módon, mindegyik úgy nyilatkozott, hogy sajnos a legtöbb prémium gumigyártó már eléggé elk#rvult. Az egyikőjük "hifis", és azt a hasonlatot hozta fel, hogy "tudod, ez mára már úgy van, mint a nagy multi hifi gyártókkal. Azt hiszik, a márkanevükkel bármit el lehet adni."
Ami a leginkább meglepő volt, hogy ketten is határozottan, a számomra szinte ismeretlen Nexen-t ajánlotta. Egész pontosan a Nexen Nfera sport-ot. Utánaolvastam, és azt mondtam legyen, megrendeltem egy garnitúrát. Az elmúlt nyarat jártam vele(jövő héten cserélek télire), és meg kell mondjam, kellemes csalódás volt, mindenben hozza a prémium márkákkal tapasztaltakat, sőt talán csendesebb futásúak is. Már csak az a kérdés, mennyire tertósak?
Az áruk viszont jó 20%-al a prémium márkák árszintje alatt van.
Ezek után azt mondom, a prémium márkákon túl is van élet, és az alacsonyabb árszinten is ki lehet fogni jó, és hálás darabokat.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio