Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
https://avxforum.hu/forum/viewtopic.php?f=100&t=199327
---
Felhívjuk minden kedves hirdető fórumtársunk figyelmét, hogy a fórumszabályzat adásvételi alfórumáról szóló fejezete kiegészült az 5.8.15-ös ponttal, amelynek értelmében a meghirdetett áruk előélete visszakövethetőségének érdekében szabályosan feladott eladási hirdetéseket ill. hirdetési topikokat 2024.04.20-ától kezdve nem törlünk, az ezirányú kéréseket a moderátorok nem teljesítik.
Továbbá a 4. fejezet kiegészült a támogató tag fogalmával, valamint az új, 4.9-4.11-es pontok által szabályozott fizetett szolgáltatás fogalom definíciójával.
A szabályzat verziószáma egyúttal 3.1-re változott. A fórumszabályzat változásáról mindenkit külön-külön is értesítettünk.

Autós topik autósoknak

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


[/img]
[OFFTOPIC] Basszus! Lehet hogy rosszul látom....de nekem úgy tünik,hogy a felnit úgy fényezték,hogy rajta volt a gumi....

elképzelhető, mert fehér volt előtte is és újra lett most fényezve.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3629
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1052

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »



[OFFTOPIC] Basszus! Lehet hogy rosszul látom....de nekem úgy tünik,hogy a felnit úgy fényezték,hogy rajta volt a gumi....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3629
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1052

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Én speciel két garnitúra felnivel oldom meg a téli-nyári kérdést...ugyanis sem a felninek,sem a guminak nem használ az állandó fel-le szerelés.
Más kérdés,hogy a kerekeket minden felszerelés előtt illene centírozni...és évente egyszer nem árt a futóművet is beállítani.
 
[OFFTOPIC]Jó persze...mondom ezt én,aki nem keveset megy évente.Aki nem megy többet évente pár ezer km-nél,az biztos nem ért egyet velem...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


ha 4k ért cserél az öreg itt a szénán, akkor jobb a télinyári megoldás.
15re gondoltam mert jobban néz ki, jobb az úttartás.
nincs szervó, de a 13 asnál nem érzetem hogy nincs, a 15nél se lehet sokkal keményebb a helyzet.
 
ezt a szettet néztem ki, 65 ért adná a srác gumikkal (nem újakkal) és jó a kocsimra.
 
 
(A feelni adatai: 15",4x100,ET35,7J
 
A gumik jó állapotúak,az elsők azok kb 85%-ossak,a hátsók kb 55%-ossak. 195/50 méretűek.)
 
 
 
 


Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4410
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2240
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


Én a négyévszakos gumit viszont kizárólag a nyárival szemben javasolnám - de akkor mindenképpen.
Én is azt gondoltam, és őszintén nem is vártam túl sokat a pirelliktől, de én lepődtem meg a legjobban, mit tudott télen a hóban és ugyanakkor mennyire komfortos maradt nyáron! Hihetelen, mit fejlődött az elmúlt években a gumigyártás.
 
Azt is figyelembe kell venni, hogy Mo-n a tél hideg aszfaltot, és főleg latyakot jelent.
A nyugati megyéket és a Bakony környékét leszámítva ma már alig van hó!
 
Mindezzel együtt ismét hangsúlyozom, hogy én is csak a lentebb többször írt feltételekkel (kis és kompakt, nem extrém terhelés, nem nagy éves futás, stb) ajánlom, a cégünk utazóügynökeit ne zavarjuk az országutakra ilyennel no és aki síelni jár, az át se lépheti a határt "igazi" téligumi nélkül.
 
Habár ha belegondolok, hogy a mentők nagyrésze pénzhiány miatt télen is nyárigumival megy életet menteni mondjuk egy jeges úton történt balesthez.... :foto:
 
A postod többi részével abszolút

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4410
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2240
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


egyáltalán nem drágák ezek a gumik, szerinted érdemes ezzel télen, nyáron futni?amúgy mennyiért szokták kb csarélni a 4 gumit a szakik?
még egy kérdés: most cserélek 13' ról 15' re kereket, a pótkerék nagyon gáz ha 13' maradna?

Menjünk sorba:
- ezek a gumik (azokkal a feltételekkel amiket lent írtam) tényleg tudják a négy évszakos használatot. A Pirellivel végigcsináltunk egy forró nyarat és havas téli utat, saját tapasztalat, hogy jól bírja. Tudom milyen hóban nyárigumival, EZ abszolút téligumisan viselkedik, magam is meglepődtem. A goodyear pedig mégjobb a téli tulajdonságait tekintve - tapasztalat baráti körből - de nyáron picit zajosabb.
A Te 1.1-es kisautódra szerintem ideális megoldás!
- a költséget szervize válogatja, nagyságrendileg 1500 körül szokott lenni a gumiszerelés felnire centírral. Ha új gumit veszel, néhány helyen bele lehet alkudni a szerelést a gumi árába, de többnyire csak szezonon kívül (tehát most szvsz nem) ha pedig mégis, akkor nagyon szabadulni akarnak a gumitól (mondjuk régi, kifutó készlet utsó 4 db) azzal nem biztos, hogy jól jársz.
- persze, a pótkerék maradhat, a szükség-pótkerék (pestiesen virsli) is más méret. Ilyenkor csak arra kell ügyelned, hogy tényleg az első szervízig használd a más méretet, és óvatosan közlekedj, mert egy vészfékezésnél meglepően nagy piruett lehet a vége.
 
Ha dögösebb felnit akarsz, akkor nagyon figyelj a váltóméretre - ezt jobb gumis fejből vágja, de a neten minden gumibolt oldalán találsz ilyen átszámítós-linket.
 
És ha szabad wau-wau: tudom h dögösebb látvány, de én max csak 14-esre növelném a felniméretet a helyedben. Egyrészt a xar magyar utak megölik a nagyon "peres" gumit, másrészt a széles úthenger megnövekedett gördülési ellenállása érezhetően visszafogja majd kicsit a verdát és növeli a fogyasztást.
Ha pedig nincs szervókormányod (nem tom van-e) akkor növekszik a kormányerő, dolgozni kell a szűk parkolóban rendesen, a buszmegállók nyomvájúi pedig ki akarják majd tépni a kezedből a kormányt (szintén átéltem anno az autózásom vagánylegény korszakában Yah, és akkor még nem beszéltem a romló rugózási komfortról meg a futómű alkatrészeinek gyorsított kopásáról.
 
Válassz inkább olyan alufelnit, aminek a "küllői" egészen a gumi pereméig érnek, ezek optikailag egy számmal nagyobbank látszanak.

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4410
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2240
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


Most egy Bosch Silver 62 Ah-van benne, de jönnek a hidegek és nemtom mennyit fog bírni (mert azt sem, hogy mennyi idős az akksi). Gondolom ha lemerül, azt észreveszem Az kicsit zavar, hogy egy új ilyen akksi elég drága mulatságnak ígérkezik, gondoltam, tisztázom a dolgot mielőtt rohanok újat venni.
Téli indítás ügyben még egy tanács (szintén saját bőrön...)
 
Nejem már említett Puntoja télen a napi első indításkor alig forgatta meg a motort.
Ha már járt kicsit, akkor jó volt.
Elvittük beméretni az akksit és ellenőriztettük a töltést, egy szerencsére hozzáértő villamos szakinál, aki - miután megtudta, h az ótó sokat megy városi rövid utakat - javasolta, hogy másnap vigyük vissza - hogy kipucolja az önindítót!
 
A sok indításnál ugyanis elöregedett a benne lévő zsír + megtelt finom fémporral, ami a hidegben gyurmává fagyott. Az akksi tehát nem a motorral küzdött, hanem az önindítóval, pontosabban a benne lévő "zamzaggal".
 
Lekap-szétszed-trutyi kiáztat-minőségi friss kenőzsírral összerak: és onnantól megint pöcc-röff, egy akksi árának a feléért, ráadásul ez a plusz terhelés az új akksit is megölte volna gyorsan.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Az előbb már nem engedte a fórummotor belinkelni a másik ajánlott típust: 
http://www.automax.hu/goodyear/vector_4seasons/
 
Ha megnézed az árakat, akkor elsőre drágának tűnnek.
Ha viszont - helyesen - úgy számolsz, hogy 2 garnitúra gumi + 1 garnitúra felni + évente 2x le-fel szerelési díj, akkor gyorsan kijön, hogy kb félárnál tartasz.

egyáltalán nem drágák ezek a gumik, szerinted érdemes ezzel télen, nyáron futni?
 
amúgy mennyiért szokták kb csarélni a 4 gumit a szakik?
 
 
még egy kérdés: most cserélek 13' ról 15' re kereket, a pótkerék nagyon gáz ha 13' maradna?

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4410
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2240
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


Az előbb már nem engedte a fórummotor belinkelni a másik ajánlott típust:
 
http://www.automax.hu/goodyear/vector_4seasons/
 
Ha megnézed az árakat, akkor elsőre drágának tűnnek.
Ha viszont - helyesen - úgy számolsz, hogy 2 garnitúra gumi + 1 garnitúra felni + évente 2x le-fel szerelési díj, akkor gyorsan kijön, hogy kb félárnál tartasz.

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4410
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2240
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


WááááÁÁ!!!   Ezt sürgősen felejtsed el!! A téligumi életet ment! Ha már spórolni akarsz, akkor nyárit ne vegyél, és hordjad el nyáron is a télit...
Pontosan így van! Anyukám évente 3-4 ekm-t megy, főleg városban.
A kis Puntoján nem is engedtem kicserélni a príma téligumit (silica adalékos Fulda, eredeti német, nem lengyel klón).
 
Kis- és kompakt autókon évi 8-10 ekm futás alatt, és nem extrém használat mellet (pl nem fut az autó nagy teherrel, ill nem jársz vele padlógázas autópálya futamokat) a mai korszerű téligumik simán bírják a nyári használatot. SŐT! Épp a silica adalék miatt gyakran HALKABBAK a nyári gumiknál.
 
De ha nem akarsz kockáztatni, és úgyis gumit kell venned, akkor ajánlom a minőségi (!) 4 évszakosakat. A feleségem kocsija (szintén Punto) tavaly télen már Pirelli Euro 2500-asokon futott. Ránézésre alig van rajta a téligumikra jellemző borda és lamella, mégis abszolút téligumisan tapadt a hóban, nyáron meg halkan gördült még az autópályán is.
 
http://www.automax.hu/pirelli/p2500__4s_/
 
A gagyi 4 évszakosakat vixont naggyon nem ajánlom, és a tecsós akciókat sem.
 
Valamelyik nap kíváncsiságból megnéztem a DOT jelzést az oldalukon.
Ez egy négyjegyű szám, az első két szám a gyártás HETE a második kettő az ÉVE.
Kapaszkodjatok meg, simán a polcon voltak 2006 nyári (!!!) gyártású gumik, és találtam még egy garnitúra 2005-öst is :foto: . Ez azért gáz, mert a gumi állásában is tönkremegy 5-6 év alatt, ha pedig nem eléggé sötét helyen tárolják, még hamarabb is.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3629
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1052

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Acme! Egy pár jótanács....vagyis inkább személyes tapasztalat....
Évekig jártam télen is nyárigumival...(igaz gondosan ügyeltem a profilmélységre)...de aztán egy apró koccanás,és rengeteg apró jel rádöbbentett arra,hogy nagy hülyeséget csináltam.
Én rengeteget vezetek télen-nyáron (éventek kb 50e km-t),és ma már nem mennék ki télen nyárigumival....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Wow, köszi a segítséget.
 
Az akksikról máris sokat megtudtam
 
Most egy Bosch Silver 62 Ah-van benne, de jönnek a hidegek és nemtom mennyit fog bírni (mert azt sem, hogy mennyi idős az akksi). Gondolom ha lemerül, azt észreveszem :foto: Az kicsit zavar, hogy egy új ilyen akksi elég drága mulatságnak ígérkezik, gondoltam, tisztázom a dolgot mielőtt rohanok újat venni.
 
Az alufelni megnyugtató, akkor nem fog szétmenni attól a pár km-tőlamit a télen menni tervezek vele. Téli gumit egyelőre nem veszek, inkább veszek majd valami jó nyárit (nyárra).
 
Nekem spec. tetszik a bőrülés
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3629
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1052

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Egy kis olvasnivaló akkumulátor témakörben....
 
http://www.forex.hu/forex/_gyik.html
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3629
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1052

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

A generátor nem tudja hogy mit tölt....csak tölt.Ha 10Ah-s akksi van rajta akkor azt...ha 100Ah-s akkor azt. Legfeljebb a nagyot később tölti fel.Az meg hogy a nagyobbat nagyobb árammal kell tölteni,igaz...de nem teljesen úgy ahogy gondolják. Egy átlag generátor kb 100A áramot szolgáltat....egy igazán nagy akksi kb 8-10A max töltőáramot visel el....rövid ideig.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
kovti
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.07.01., kedd 19:59
Értékelés: 1

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: kovti »


Szakemberek szerint 10-15%-kal lehet eltérni a gyári értékektől.
Az autóhifiben döntő a max leadott teljesítmény. Viszont cseppet sem
elhanyagolható a kicsi belsőellenállás. Minél kisebb annál jobb, mert így a
dinamikacsúcsokban is biztosított lesz a megfelelő........


Philips CD930, Mission dac5 mod, Cyrus III, Cyrus PSX-R, hiVOX Alces 6, DIY hangfal Morel,Siltech SPX-20
Siltech spo-18M, Siltech hp-9,Nirvana SL rca, Daruma.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29303
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


biztos hogy szagemberhez fogom vinni
Szerintem te is érezni fogod

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »

hát biztos hogy szagemberhez fogom vinni ez már eldöntött, csak jó lenne tudni, hogy milyen anyagi vonzattal számoljak

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29303
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Ilyen esetben olcsóbb a drágább, tehát szvsz. vidd el egy szakemberhez az autód.
Sokat spórolhatsz vele...

Én is ezt javaslom.
Ezért is írtam,hogy vigyázni kell a nagyobb akksival.Ettől még nagyobb terhelést nem lehet rárakni.

Avatar
Norbi1
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.09.22., hétf. 12:45
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Norbi1 »


Ilyen esetben olcsóbb a drágább, tehát szvsz. vidd el egy szakemberhez az autód.


Már csak azért is mert ekkora árameőséget egy mezei multiméterrel nem tudsz kimérni, ehhez komolyabb műszer / pl.: "lakatfogó" / kell. Lehet, hogy a vilamosság szerelő sem, de kiszámolgatni ki lehet nagyjából...

Avatar
Norbi1
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.09.22., hétf. 12:45
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Norbi1 »


akkor mérnem kell?

Elvileg, ha álló motornál bekapcsolod azokat a fogyasztókat, amiket menet közben használsz, / világítás, ablaktörlő, fűtőmotor, ablakfűtés stb.../ akkor egy ampermérővel meg tudod mérni ezek össz áramfelvételét.
Ezt össze kell hasonlítani a generátor adattábláján található értékkel, és kb. megkapod a maradék / nem sok / kapacitást.
De amit írtál, hogy be szeretnél építeni, szerintem ez az alap generátornak sok lesz...
Ilyen esetben olcsóbb a drágább, tehát szvsz. vidd el egy szakemberhez az autód.
Sokat spórolhatsz vele...

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


ezen az aksi kérdésen én is gondolkozok mostanában, mert ugye kici benzines autóm van icipici aksival.most be fogok rakni 3 erősítőt, igaz ők nem mennek mikor áll az autó, ha meg megy akkor tölt, de attól félek, hogy ha leállítom a motort pl egy lámpánál, vagy akárhol és szól tovább a zene, akkor már elindulni nem fogok:)

A nagyobb akksi önmagában nem segít. Ha menet közben nagyobb a villamos fogyasztásod, mint amit a generátor produkál, a nagyobb akksid is le fog merülni, ill. rosszabb esetben el fog füstölni a generátorod.

akkor mérnem kell?

Avatar
Norbi1
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.09.22., hétf. 12:45
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Norbi1 »


ezen az aksi kérdésen én is gondolkozok mostanában, mert ugye kici benzines autóm van icipici aksival.most be fogok rakni 3 erősítőt, igaz ők nem mennek mikor áll az autó, ha meg megy akkor tölt, de attól félek, hogy ha leállítom a motort pl egy lámpánál, vagy akárhol és szól tovább a zene, akkor már elindulni nem fogok:)

A nagyobb akksi önmagában nem segít. Ha menet közben nagyobb a villamos fogyasztásod, mint amit a generátor produkál, a nagyobb akksid is le fog merülni, ill. rosszabb esetben el fog füstölni a generátorod.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Gond nincs belőle,csak max nem fog teljesen feltöltődni.
Én sem értek annyira az autó elektronikákhoz,de annyit tudok,hogy ha nagyobb indítóáramra van szükség,akkor raknak be nagyobb akksikat,de akkor a generátort is nagyobbra cserélik.Az én kocsimban sem ugyan az van,mint az alap A6-os kocsikban.

Valóban jobb a nagyobb akksi, mert több a tartaléka. Alap esetben a gyári generátor probléma nélkül feltölti, csak több időbe tellik. Nagyobb generátort akkor kell beszerelni, ha a villamos fogyasztók összes kapacitása meghaladja a generáror névleges teljesítményét. Pl. nagy telsesítményű fogysztók beépítése / erősítő, mélyláda, stb, stb... / esetén. Mert menet közben a villamos fogyasztók nem az akksiról, hanem a generátorról mennek, miközben tölti még az akksit is, ha az igényli.
A Tiédbe valószínűleg ezért tettek nagyobb generátort.

ahh, még egy pénznyelő

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


ezen az aksi kérdésen én is gondolkozok mostanában, mert ugye kici benzines autóm van icipici aksival.
most be fogok rakni 3 erősítőt, igaz ők nem mennek mikor áll az autó, ha meg megy akkor tölt, de attól félek, hogy ha leállítom a motort pl egy lámpánál, vagy akárhol és szól tovább a zene, akkor már elindulni nem fogok:)

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”