komarfamily írta: ↑2022.01.07., pén. 01:01
Azert arban eleg nagy a szoras es ebbe mar model 3 is siman beferne. Az nem opcio?
Tovabba bmw i3 vagy nissan leaf?
Az i3 egyébként kicsi. A Leaf lehetne alternatíva, de mivel VW konszernnél dolgozom, így nem tekintgetek más márkák irányába…
Az van, hogy ez lenne a többet használt igásló autó, amibe be kell férni 3 gyerkőcnek is. Alapból az asszony járna vele a három gyerekkel (én meg egy másik “hagyományos” autóval, amivel mennénk hosszabb utakra is), de nyilván ezzel mennénk oda, ahová elérünk hatótávban, ami azért nem rossz, mert a közepes méretű akukkal, 300km körüli távot lehet abloszválni, amivel azért sok úticél elérhető. Ha a végponton van lehetőség töltésre, akkor meg pláne.
Node árak és méretek.
Úgy gondolkodom, hogy a gyerekek még kicsik, de az autót 5-6 évre tervezem, amikorra is megnőnek valamelyest, így azzal is kalkulálnom kell, hogy 6 év mulva is beférjen a család. Meglepő, de az id3- nak szinte akkora a tengelytávja, mint a most futó Passatnak, ami azért nem rossz. Ezt tapasztaltuk is, simán elférünk benne. Egyedül a szélesség a kérdés, ami azért necces lehet pár év múlva. Itt jön be a képbe a nagyobb id4, Q4, Enyaq trio. Igen ezek árban is húzósabbak, de méretben is nagyobbak.
A másik kérdés, hogy nem vagyok SUV párti. És egy elektromos autónál feleslegesen cipelt tömeg nem hálálja meg magát. Szóval az ésszerű és zöldebb döntés az id3, ha elférünk benne. Szerintem el fogunk. A Cupra Born szebb külsővel, sport ülésekkel nekem (az asszonynak, meg pláne) jobban bejön! Összességében én efelé hajlok leginkább.