
youtu.be/U2JCBt0n_1A
ZR1 6,2 V8 kompresszor 755 Le.
Nem ennyire régi autó, de pár éve, egy kabrio E30 325i volánja mögött ülve fantasztikus élmény volt. Nem cserélném el egy mai új 440i kabrióra sem.Acme írta: ↑2021.03.27., szomb. 08:47Sokan vagyunk így ezzel![]()
Ha komoly a szándék, legközelebb talán az augusztusi Hungaroring Classic-on adódhat lehetőség klasszikus autókba beülni (ha a CoVid el nem mossa az egészet). Érdemes figyelni a kiírást és regisztrálni kell ha megnyílik a lehetőség.
Ha még nem vezettél veterán autót, utasként bőven elég ízelítőt lehet kapni belőle, mert nagyon más ám vezetni egy ilyen régiséget, mint egy modern gépet! Arról nem beszélve, hogy aligha adja oda a tulaj egy ismeretlen kezébe![]()
Köszi az ajánlást, majd figyelem.Acme írta: ↑2021.03.27., szomb. 08:47Sokan vagyunk így ezzel![]()
Ha komoly a szándék, legközelebb talán az augusztusi Hungaroring Classic-on adódhat lehetőség klasszikus autókba beülni (ha a CoVid el nem mossa az egészet). Érdemes figyelni a kiírást és regisztrálni kell ha megnyílik a lehetőség.
Ha még nem vezettél veterán autót, utasként bőven elég ízelítőt lehet kapni belőle, mert nagyon más ám vezetni egy ilyen régiséget, mint egy modern gépet! Arról nem beszélve, hogy aligha adja oda a tulaj egy ismeretlen kezébe![]()
Sokan vagyunk így ezzel
Egyetértünk.Aszpirin írta: ↑2021.03.26., pén. 11:03Én sem szeretem a "dizsiterepjáró"-sodást. Sajnálom a Mondeót, de el kell fogadni, hogy a piac diktál. Ha már annyira kevés embernek kellett Mondeo, hogy a gyártása gazdaságtalan volt, akkor ez egy értelmes lépés, miután azért megpróbálkoztak egy hibrid modellel - de úgy tűnik, azzal sem tudtak helytállni a Mondeo szűkülő piacszegmensében.Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 10:45Hogy miért is mondom, hogy rossz az irány.
Ez a két cikk, ami ráadásul majdnem egy napon jelent meg, szerintem jól szemlélteti...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... lyafutasa/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... paign=link
Szerencsére pl. az Octaviák iránti kereslet tudtommal nem csökken, sőt... És azt is pozitív fejleménynek találom, hogy az olyan "pragmatikus" autók, mint pl. a Dacia Sandero vagy Dacia Lodgy, igen kelendőek Nyugateurópában is. (egyébként a Sandero már tobb országban - pl. Spanyolországban is - a hírek szerint a legkelendőbb autó) Ez van, amikor egy jó döntéssel betalálnak egy piaci résbe. A Ford is talán ebben reménykedik...
Vinkler talán többet tud, de én azt sem tartom elképzelhetetlennek (inkább nagyonis valószínűnek), hogy a Mondeo kategóriájából a VW Passat is "megy a levesbe" hamarosan...
Ezeket a folyamatokat lehet szeretni vagy sem (én is az utóbbihoz tartozom), de ezért nem a gyártók a felelősek, hanem a piac igényei. Szerintem. Ugyanúgy, mint a nagy képernyőkért.
Én sem szeretem a "dizsiterepjáró"-sodást. Sajnálom a Mondeót, de el kell fogadni, hogy a piac diktál. Ha már annyira kevés embernek kellett Mondeo, hogy a gyártása gazdaságtalan volt, akkor ez egy értelmes lépés, miután azért megpróbálkoztak egy hibrid modellel - de úgy tűnik, azzal sem tudtak helytállni a Mondeo szűkülő piacszegmensében.Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 10:45Hogy miért is mondom, hogy rossz az irány.
Ez a két cikk, ami ráadásul majdnem egy napon jelent meg, szerintem jól szemlélteti...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... lyafutasa/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... paign=link
Így van.Acme írta: ↑2021.03.26., pén. 07:37Politika. Semmi értelme nincs az egésznek. A fekvőrendőrök se lassítják a forgalmat...Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 07:06Amit a cikk végén is írnak, hogy nem elég a tábla, egyet értek. Én 30-as ovezetben lakók, de simán megy a sok idióta 50-60-70-el, miközben óvoda, iskola, bölcsőde 6db is van pár sarkon belül, meg játszóterek, bicikliző, rollerező emberek.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... i_szemmel/
Én is úgy gondolom, hogy főutakra hülyeség lenne a korlátozás. De lakó övezetben kötelező kéne lennie. És ott traffizini, nem az indokolatlan, és nem balesetveszélyes helyeken.
Értelmesebb volna ha életszerű sebességkorlátok lennének, és TÉNYLEG büntetnék a gyorshajtást (pl. Ausztriában bevállt).
Ami nálunk meg, hogy egy sávelhúzás miatt az Üllői 70-es szakaszára kivágnak egy 30-as táblát, miköben mindenki 80-nal tolja. Na ezzel az erővel Karigeri bevezethetné hogy mindenhol max 10-zel lehet menni Budapesten...![]()
Politika. Semmi értelme nincs az egésznek. A fekvőrendőrök se lassítják a forgalmat...Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 07:06Amit a cikk végén is írnak, hogy nem elég a tábla, egyet értek. Én 30-as ovezetben lakók, de simán megy a sok idióta 50-60-70-el, miközben óvoda, iskola, bölcsőde 6db is van pár sarkon belül, meg játszóterek, bicikliző, rollerező emberek.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... i_szemmel/
Én is úgy gondolom, hogy főutakra hülyeség lenne a korlátozás. De lakó övezetben kötelező kéne lennie. És ott traffizini, nem az indokolatlan, és nem balesetveszélyes helyeken.
Mivel ezzel a "Honda Civic-es" megjegyzéssel megszólítva érzem magam, csak ezért reagálok, mert a többivel kb. egyet értek.Aszpirin írta: ↑2021.03.23., kedd 21:57Nem tudom, mit neveztek “normál autónak”, de ha a “hétköznapi”-t, akkor én abban egyszerűen nem tudom értelmezni a “vezetési élmeny” fogalmat.
Annyifélét vezettem már az elmúlt években, hogy megszámlálni sem tudom, ennek oka, hogy főleg munkaügyben rengeteget voltam külföldön (Európában és az Egyesült Államokban), és nagyjából minden alkalommal a helyszínen autót béreltem pár napra, párszáz vagy néhany ezer kilométerre. Aki bérautózik, az tudja, hogy kategóriát bérel, és főleg Európában épp azt kapja a kategórián belül, ami éppen van, de sokszor megtörténik, nogy kategória felett (vagy nagyritkán alatt) kap autót, mert épp az a kategória a kért felszereltséggel nincs a reptéren.
Így aztán a “normál autókból” a Skoda Yetitől a Jaguar S-Type-ig szinte minden volt már alattam. Mindegyik kvázi-nullkilométeres, de max 10ezer kilométeres, aktuális modell volt, de ne kérdezzétek már az évjáratokat, mert sok-sok év tapasztalata ez, és egyszerűen nem emlékszem már, hogy melyik mikor volt nálam. “Vezetési élmény”-nek nevezett dolgot még egyikben sem tapasztaltam, de nem is vártam el. Bár attól is függ, ki mit nevez annak.
Egyik sem hagyott bennem nagy pozitív élményt, legfeljebb fel tudom sorolni a legszarabbakat, a legeslegrosszabb élmennyel kezdve: Renault Mégane CC, Opel Zafira, Chrysler PT Cruiser kabrió.
Ami messze felülmúlta az elvárásaimat: Suzuki SX4 (egy hétig volt nálam, és kb beleszerettem) és Renault Kadjar (3 nap). Ami messze alulmúlt minden várakozást az egy Toyota Camry hibrid volt, amit 3 hónapon át voltam kénytelen használni, és nem ertettem a létjogosultságát, átlag 9 liter fölött fogyasztott, miniatűr csomagtartóval, nagy de kényelmetlen belsővel, semmi oldaltartású bőrülésekkel, és a papíron 200-akárhány lóerejét nagyítóval sem találtam sehol, cserébe viszont kialakította bennem a “soha többé CVT-váltót” sztereotípiát... Ezzel nem azt mondom, hogy egy SX4 jobb, mint egy Camry, csak annyit, hogy az egyikben az előzetes elvárásaimhoz képest nagyon pozitívan, a másikban nagyon negatívan csalódtam.
A ki nem emeltek között, szigorúan “vezetési élmény” szempontjából... mindegy, egyik kutya, másik eb, legyen az akár Honda Civic (nem, basszus, azok sem járnak “fényévekkel” a többi előtt, bocs), vagy Renault, vagy Ford, vagy VW vagy Mercedes C-Klasse, vagy mondjuk egy batárnagy amerikai Nissan Altima. Abban igen nagy különbségek vannak ezek között, hogy ezer kilométer levezetése után mennyire holtfáradtan szállsz ki belőlük, vagy éppen mennyire érzed magad biztonságban bennük, vagy mennyire tetszik esztétikailag/ergonómiailag a külseje/belseje, de vezetési élmény? Az nálam egy Mustang GT-vel kezdődik, de ezen a területen Vinkler fényévekkel tapasztaltabb, mint én...
Ja, és nem említettem a saját autóimat, úgyis tudjátok, úgy 10 éve hátsókerék-meghajtású bajorral járok, vezetési élménynek azt sem nevezném (“normál” kivitelben), de azért van egyéb szempont is... de tökmindegy, mert másnak meg olajkályha, vagy traktor, stb., mondjuk egy 2-es Octavia kormánya mögül, mintha az a vezetési élmény netovábbja lenne.
Véleményem szerint “normál” autókban 10-15-20 évvel ezelőtt is ugyanúgy fölöslegesen kerested a vezetési élményt, mint ma. Sőt. De persze az idő mimdent megszépít, mert 20 éve sokkal fiatalabbak voltunk és talán jobban élveztük az életet, és különben is, régebb minden jobb volt.
A motor vezérlő elektronikák öntanulóak tudtommal. Hozzá idomulnak a vezetési stílushoz.Aszpirin írta: ↑2021.03.24., szer. 10:28
Ez még a hivatkozott forrásnál is régebbi gondolat, csak példaként az 1996-os Scorpiómban volt már ilyen tanuló-optimalizáló rendszer (elsősorban az automata sebességváltó viselkedésére, de nem csak, pl. a klímaberendezés működése mögé is volt ilyen algoritmus betéve). Ezt a rendszert egy speciális műveletsorral resetlni lehetett (vagyis az összes optimalizált heurisztikus paramétert visszaállítani gyári értékre), én meg is tettem, és bizony érzésre akkor a különbség nagyon érzékelhető volt - de miután "elfelejtette a korábbi vezetőt", rövid idő elteltével az autó hozzám "idomult".
Van egy olyan érzésem, hogy ezt ma már minden autó csinálja, kivéve talán a legalsóbb árszegmenst, de még ott sem biztos, hogy kimarad. Lehet persze, hogy tévedek.
Előre is elnézést kérek a többiektől, akik esetleg egy kukkot sem értenek abból, ami következik:avl2 írta: ↑2021.03.24., szer. 09:29mint mindent, ezt is sok szinten lehet üzni; masok is dolgoznak ilyesmin, pl.
Ash, H. A. S. (2002). Correlation of Subjective and Objective Handling of Vehicle Behaviour. Ph. D. Dissertation. University of Leeds
Eduardo, G. D. P. (2011). Manual steering objective reference data definition based on subjective evaluation correlation
Gang, C., Zhang, W., Zongyang, G. and Wei, S. (2009). A new approach to vehicle shift quality subjective evaluation based on fuzzy logic and evidence theory.
Schoeggl, P., Ramschak, E. and Bogner, E. (2001). Onboard optimization of driveability character depending on driver style by using a new closed loop approach.
Wolff, K., Kraaijeveld, R. and Hoppermans, J. (2008). Objective evaluation of subjective driving impressions. 2008 JSAE Annual Cong. Yokohama
...
(szerencsémre) én Grazban dolgoztam; elötte BME-n, onnan megneztem az Autokut-at (amiböl lett AVL-Autokut) ...de elborzasztott az akkori magyar ipari valosag, igy inkabb külföldre mentemAlex_Aston írta: ↑2021.03.24., szer. 09:42Hehe. 2000-es évek elején mi csináltuk az AVL-nek a Bartók Béla úton a telefonközpont cseréjét![]()
Hehe. 2000-es évek elején mi csináltuk az AVL-nek a Bartók Béla úton a telefonközpont cseréjét
egyetértek
igen, ertettem, hogy Te az erzetröl, érzésröl írtad, én is (Jazz vs. Passat, finomság vs. nem finomság)