Ja hogy negyed mérföld.Akkor nem szóltam semmit Nekem a gyorsulási adat még mindig a 0-100,és ennyi.Ebben a tartományban is tud a legszürreálisabb lenni az élmény,és hogy feljebb mi van,az nem olyan érdekes.Mondjuk egy spécibb tesla 0-200-ig is szürreális,de itt már más benzinfaló vasak is azok tudnak lenni,és azoknak pluszban még hangjuk is van,ami csak növeli az élményt.zoli73 írta: ↑Ma, 12:16
A gyári adatok nem tudom mennyire fedik a valóságot(bármely autónál) így ezek alapján én nem tudok ítélkezni.
Ha azt nézzük, hogy városban, lámpától-lámpáig gyorsulunk, de a megengedett sebességet se lépjük túl jelentősen(max. 60-70km/h) akkor egyértelműen nincs ellenfele. Ha a 0-100 sprintet nézzük, akkor már akadnak méltó kihívók.
Viszont ahol én találkoztam a "jelenséggel", az a "drag race", ahol hivatalos időmérés van, és 402m(¼mérföld) a táv amin gyorsulni kell.
A Tesla reakcióideje a rajtban hihetetlen, nyilván mert nem kell kuplungot engedni, csak rátaposni a gázra. Az első 100 méteren valóban nincs ellenfél(talán csak a csúcs dragsterek, de azok más kategóriakban futnak), majd a táv második felére(200m-400m közöt) valahogy "kifogy a szusz" a Teslából, és sok autó behozza a kezdeti lemaradást, sokszor meg is előzik.
A legutóbbi példa szombaton volt Lacházán, a dual motoros model 3-ra, egy Mitsubishi EVO Vlll a 402méteren, több mint 1,5mp-et vert, és ez a különbség rendszerint a táv utolsó harmadában jön össze.
De például egy Audi TT RS, egy R8, egy BMW M140i is ugyanígy "lenyomta" a Teslát. És ezek "csak" az utcai(street kategória) autói közül volt néhány, amik hirtelen eszembe jutottak.
Amúgy a Tesla nagyon kiszámítható, igen konstans időket produkál mindig.
11mp körüli idővel, és 210km/h célvonali sebességgel.
A legerősebb model S(1000+PS) tud itt szűk 10mp-et, és 240km/h körüli céltempót.
Most természetesen olyanokba ne folyjunk bele, hogy épített kategóriából mi gyorsulja le a Teslát, akár még töredék áron is, de mivel teljesítmény alapon állítják össze az ellenfeleket, így sokszor nagy érdekes járművekkel kell a Teslának összeakaszkodnia, és a végkimenet legtöbbször nagyon nem egyértelmű.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
Online
A sebességgel négyzetes arányban nő a légellenállás és azt rohadtul nem érdekli, hogy mivel hajtják a kocsit.
A gyorsítgatások szintén pillanatok alatt leszívják az akkumulátorokat.
Sajnálatosan ma még az akkumulátorok energia tároló kapacitása a fasorban sincs a benzintank energia tároló kapacitásával.
10-15-ször nagyobb tömegű akkumulátorokat kell cipelni, gyorsítani és lassítani, mint egy benzintank esetében. Ez tovább nyeli az energiát. Fizika. Egyszerű fizika.
Szerény véleményem szerint az akkumulátoros elektromos autózás egy totális zsákutca.
Semmiféle ésszel felfogható előnye sincs. Még környezetvédelem szempontjából sem, ha egy elektromos autó teljes életciklusát vizsgáljuk az előállításától, az üzemeltetésén keresztül a megsemmisítéséig. A teljes életciklusa sokkal környezetszennyezőbb, mint a fosszilis energiahordozókra épülő autóké.
Csak hát ma ez a lobby az erősebb és ezt kell letolni az emberek torkán. És ez működik is - sajnos. Ennek a fene nagy sötétzöldségnek fizetjük az árát minden szinten.
Re: Autós topik autósoknak
Mert a fizikát nem lehet becsapni.
A sebességgel négyzetes arányban nő a légellenállás és azt rohadtul nem érdekli, hogy mivel hajtják a kocsit.
A gyorsítgatások szintén pillanatok alatt leszívják az akkumulátorokat.
Sajnálatosan ma még az akkumulátorok energia tároló kapacitása a fasorban sincs a benzintank energia tároló kapacitásával.
10-15-ször nagyobb tömegű akkumulátorokat kell cipelni, gyorsítani és lassítani, mint egy benzintank esetében. Ez tovább nyeli az energiát. Fizika. Egyszerű fizika.
Szerény véleményem szerint az akkumulátoros elektromos autózás egy totális zsákutca.
Semmiféle ésszel felfogható előnye sincs. Még környezetvédelem szempontjából sem, ha egy elektromos autó teljes életciklusát vizsgáljuk az előállításától, az üzemeltetésén keresztül a megsemmisítéséig. A teljes életciklusa sokkal környezetszennyezőbb, mint a fosszilis energiahordozókra épülő autóké.
Csak hát ma ez a lobby az erősebb és ezt kell letolni az emberek torkán. És ez működik is - sajnos. Ennek a fene nagy sötétzöldségnek fizetjük az árát minden szinten.
Online
Megint az említett gyorsulási versenyeket kell idézzem.
A Teslák 8-10 kemény sprit után általában elszivárognak. Saját bevallásuk szeint, ez a felhasználás(súrolja a nem rendeltetés szerűt) annyira igénybe veszi az akkumulátort, hogy nem kockáztatnak meg egy üzemzavart, inkább hazamennek tölteni. Az ilyen fokozott igénybevétel, az akku töltöttségének jelentős részét felemészti.
Valahogy azt látom, a Teslások nagy szeretnek villogni az ilyen rendezvényeken, mert tényleg jól muzsikálnak, csak számomra nem tiszta, hogy ezért milyen árat fizetnek? Ez mennyire amortizálja az akkut, a technikát?
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3763
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2373
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ennek a bitang gyorsulásnak bizony nagy ára van, ezért nem is látsz az utcán sprintelő, száguldó villanyautókat.Tctronic írta: ↑Ma, 12:24Bitang gyorsak a Teslák, pontosabban bitangul gyorsulnak, szerintem ez nem kérdés. De valahogy soha nem látom őket se gyorsan menni, se őrülteket gyorsulgatni. A sors fintora, hogy pár padlógázás gyorsulgatás és esetleg nem ér oda a szekér a célig Autópályán a Teslák mindig betartják a kötelező sebességet
Megint az említett gyorsulási versenyeket kell idézzem.
A Teslák 8-10 kemény sprit után általában elszivárognak. Saját bevallásuk szeint, ez a felhasználás(súrolja a nem rendeltetés szerűt) annyira igénybe veszi az akkumulátort, hogy nem kockáztatnak meg egy üzemzavart, inkább hazamennek tölteni. Az ilyen fokozott igénybevétel, az akku töltöttségének jelentős részét felemészti.
Valahogy azt látom, a Teslások nagy szeretnek villogni az ilyen rendezvényeken, mert tényleg jól muzsikálnak, csak számomra nem tiszta, hogy ezért milyen árat fizetnek? Ez mennyire amortizálja az akkut, a technikát?
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12672
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7355
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Minden elektromos, mert 100-120 környékén ugrásszerűen megugrik a fogyasztásuk.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2523
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2323
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Bitang gyorsak a Teslák, pontosabban bitangul gyorsulnak, szerintem ez nem kérdés. De valahogy soha nem látom őket se gyorsan menni, se őrülteket gyorsulgatni. A sors fintora, hogy pár padlógázás gyorsulgatás és esetleg nem ér oda a szekér a célig Autópályán a Teslák mindig betartják a kötelező sebességet
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
Ok,de mivel gyorsulási versenyekről volt szó,feltételeztem hogy a spécibb dupla motoros vasak lehettek ott,és azok tudják a 3.3mp időt is 100-ig,200-ig meg főleg nincs ellenfelük.Egyszerűen nincs az a váltó,ami képes úgy váltani,hogy tartsa a lépést a villanymotorok gyorsulásával.peterson írta: ↑Ma, 11:07
Model 3 – Specifikációk
Hátsókerék-hajtás
Drive
Akkumulátor
Standard Range
Hatótávolság (WLTP)
513 km
Gyorsulás
6,1 s 0–100 km/h
Drive
Hátsókerék-hajtás
Model 3 – Specifikációk
Long Range AWD
Drive
Akkumulátor
Long Range
Hatótávolság (WLTP)
629 km
Gyorsulás
4,4 s 0-100 km/h
Drive
Kétmotoros összkerékhajtás
De amúgy tök mindegy is szerintem, mert sokkal élvezetesebb kanyargós úton, főleg szerpentinen autózni, mint nulla-százakat menni!
Online
Ha azt nézzük, hogy városban, lámpától-lámpáig gyorsulunk, de a megengedett sebességet se lépjük túl jelentősen(max. 60-70km/h) akkor egyértelműen nincs ellenfele. Ha a 0-100 sprintet nézzük, akkor már akadnak méltó kihívók.
Viszont ahol én találkoztam a "jelenséggel", az a "drag race", ahol hivatalos időmérés van, és 402m(¼mérföld) a táv amin gyorsulni kell.
A Tesla reakcióideje a rajtban hihetetlen, nyilván mert nem kell kuplungot engedni, csak rátaposni a gázra. Az első 100 méteren valóban nincs ellenfél(talán csak a csúcs dragsterek, de azok más kategóriakban futnak), majd a táv második felére(200m-400m közöt) valahogy "kifogy a szusz" a Teslából, és sok autó behozza a kezdeti lemaradást, sokszor meg is előzik.
A legutóbbi példa szombaton volt Lacházán, a dual motoros model 3-ra, egy Mitsubishi EVO Vlll a 402méteren, több mint 1,5mp-et vert, és ez a különbség rendszerint a táv utolsó harmadában jön össze.
De például egy Audi TT RS, egy R8, egy BMW M140i is ugyanígy "lenyomta" a Teslát. És ezek "csak" az utcai(street kategória) autói közül volt néhány, amik hirtelen eszembe jutottak.
Amúgy a Tesla nagyon kiszámítható, igen konstans időket produkál mindig.
11mp körüli idővel, és 210km/h célvonali sebességgel.
A legerősebb model S(1000+PS) tud itt szűk 10mp-et, és 240km/h körüli céltempót.
Most természetesen olyanokba ne folyjunk bele, hogy épített kategóriából mi gyorsulja le a Teslát, akár még töredék áron is, de mivel teljesítmény alapon állítják össze az ellenfeleket, így sokszor nagy érdekes járművekkel kell a Teslának összeakaszkodnia, és a végkimenet legtöbbször nagyon nem egyértelmű.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3763
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2373
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
A gyári adatok nem tudom mennyire fedik a valóságot(bármely autónál) így ezek alapján én nem tudok ítélkezni.Shimano írta: ↑Ma, 09:58Biztos úgy van ahogyan mondod,de.Most a legerősebb tesla 1.9mp alatt van 100km/órán,az ennél "gyengébb" plaid x verzió "csak" 2,59mp/100km,ez 100-ról 200-ra 4.27 mp alatt gyorsul,0-ról 300-ra pedig 16.1 mp kell neki.
De egy átlag tesla s is tudja azt a 3mp/100km-es tempót,szóval én nem tudom hogy milyen körülmények közt láttad azt amit,de ott valami nem volt kerek,szerintem.
Ha azt nézzük, hogy városban, lámpától-lámpáig gyorsulunk, de a megengedett sebességet se lépjük túl jelentősen(max. 60-70km/h) akkor egyértelműen nincs ellenfele. Ha a 0-100 sprintet nézzük, akkor már akadnak méltó kihívók.
Viszont ahol én találkoztam a "jelenséggel", az a "drag race", ahol hivatalos időmérés van, és 402m(¼mérföld) a táv amin gyorsulni kell.
A Tesla reakcióideje a rajtban hihetetlen, nyilván mert nem kell kuplungot engedni, csak rátaposni a gázra. Az első 100 méteren valóban nincs ellenfél(talán csak a csúcs dragsterek, de azok más kategóriakban futnak), majd a táv második felére(200m-400m közöt) valahogy "kifogy a szusz" a Teslából, és sok autó behozza a kezdeti lemaradást, sokszor meg is előzik.
A legutóbbi példa szombaton volt Lacházán, a dual motoros model 3-ra, egy Mitsubishi EVO Vlll a 402méteren, több mint 1,5mp-et vert, és ez a különbség rendszerint a táv utolsó harmadában jön össze.
De például egy Audi TT RS, egy R8, egy BMW M140i is ugyanígy "lenyomta" a Teslát. És ezek "csak" az utcai(street kategória) autói közül volt néhány, amik hirtelen eszembe jutottak.
Amúgy a Tesla nagyon kiszámítható, igen konstans időket produkál mindig.
11mp körüli idővel, és 210km/h célvonali sebességgel.
A legerősebb model S(1000+PS) tud itt szűk 10mp-et, és 240km/h körüli céltempót.
Most természetesen olyanokba ne folyjunk bele, hogy épített kategóriából mi gyorsulja le a Teslát, akár még töredék áron is, de mivel teljesítmény alapon állítják össze az ellenfeleket, így sokszor nagy érdekes járművekkel kell a Teslának összeakaszkodnia, és a végkimenet legtöbbször nagyon nem egyértelmű.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12672
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7355
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Model 3 Performance 0-100 km/h 3,3s
Model S 0-100 km/h 3,2s
Model S Plaid 0-100 km/h 2,1s
Azért belső égésű motorral szerelt (Gyári!) autó legyen a talpán ami ezt tudja.
Model S 0-100 km/h 3,2s
Model S Plaid 0-100 km/h 2,1s
Azért belső égésű motorral szerelt (Gyári!) autó legyen a talpán ami ezt tudja.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- peterson
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1100
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 533
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Model 3 – Specifikációk
Hátsókerék-hajtás
Drive
Akkumulátor
Standard Range
Hatótávolság (WLTP)
513 km
Gyorsulás
6,1 s 0–100 km/h
Drive
Hátsókerék-hajtás
Model 3 – Specifikációk
Long Range AWD
Drive
Akkumulátor
Long Range
Hatótávolság (WLTP)
629 km
Gyorsulás
4,4 s 0-100 km/h
Drive
Kétmotoros összkerékhajtás
De amúgy tök mindegy is szerintem, mert sokkal élvezetesebb kanyargós úton, főleg szerpentinen autózni, mint nulla-százakat menni!
Re: Autós topik autósoknak
Biztos úgy van ahogyan mondod,de.Most a legerősebb tesla 1.9mp alatt van 100km/órán,az ennél "gyengébb" plaid x verzió "csak" 2,59mp/100km,ez 100-ról 200-ra 4.27 mp alatt gyorsul,0-ról 300-ra pedig 16.1 mp kell neki.
De egy átlag tesla s is tudja azt a 3mp/100km-es tempót,szóval én nem tudom hogy milyen körülmények közt láttad azt amit,de ott valami nem volt kerek,szerintem.
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3763
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2373
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
A GT-R-t nem mondanám kicsi autónak, szerintem ebbe nem gond beülni egy nagyobb embernek sem. Igen, van sok olyan sportautó, amibe még egy átlagos testalkatú egyén is, csak "cipőkanállal" képes beülni.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3763
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2373
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ha Te mondod, akkor biztos így van, bár én mást láttam.Shimano írta: ↑Tegnap, 22:09Kizárt dolog hogy bármilyen széria benzines autó legyőzze a teslát gyorsulásban.zoli73 írta: ↑Tegnap, 20:24Igen, ez egy model Y. Volt szerencsém utazni ilyenben, mint taxi, látván az érdeklődésemet, a sofőr nagyon meg akarta mutatni, mit is tud. A lámpáktól való elindulásokat, a lehető legsportosabbra vette.
Nem mondom, meglepő gyorsulásra képes, pláne a villanymotornak köszönhető, folyamatos nyomaték meggyőző.
Biztosan van sok olyan "V8-as" amit lesprintelne, meg sok olyan is amit nem, de a két célközönség annyira más, hogy az összehasonlításnak túl sok értelme nincs is.
A magánvéleményem, hogy bár tényleg baromi dinamikus a Tesla, de e mellett annyira "sótlan" semmilyen, hogy számomra nem tudna olyan vezetési élményt nyújtani, mint egy nála lomhább V8-as.
Ui.: Mivel a fiammal rendszeres látogatói vagyunk gyorsulási versenyeknek(Tököl, Kiskunlacháza, Kunmadaras), így sokszor tanúi voltunk már Tesla vs. sok más autó párbajának. Elmondhatom, hogy sok autót legyőz a Tesla, de legalább ugyanannyitól ki is kap. Igen, akár még a model S plaid is!
Amúgy a "Teslások" előszeretettel látogatják az ilyen versenyeket, mert tényleg baromi dinamikus, és hírtelen tud reagálni, gyorsulni, és meg is van e miatt mindnél a "nagy mellény", mert ebben tényleg nagyon jó.
Persze aztán mindig van egy nagyobb hal...
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Sajnos a magas embereknek sok élményautó kiesik.
Re: Autós topik autósoknak
Mondjuk lehet Vinkler nem fér bele,mert egy kicsit beleér a feje. Vagy ez még éppen jó?
Sajnos a magas embereknek sok élményautó kiesik.
Re: Autós topik autósoknak
Majd jön egy másik elektromos és simán le tolja…. De minek ?
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
Kizárt dolog hogy bármilyen széria benzines autó legyőzze a teslát gyorsulásban.zoli73 írta: ↑Tegnap, 20:24Igen, ez egy model Y. Volt szerencsém utazni ilyenben, mint taxi, látván az érdeklődésemet, a sofőr nagyon meg akarta mutatni, mit is tud. A lámpáktól való elindulásokat, a lehető legsportosabbra vette.
Nem mondom, meglepő gyorsulásra képes, pláne a villanymotornak köszönhető, folyamatos nyomaték meggyőző.
Biztosan van sok olyan "V8-as" amit lesprintelne, meg sok olyan is amit nem, de a két célközönség annyira más, hogy az összehasonlításnak túl sok értelme nincs is.
A magánvéleményem, hogy bár tényleg baromi dinamikus a Tesla, de e mellett annyira "sótlan" semmilyen, hogy számomra nem tudna olyan vezetési élményt nyújtani, mint egy nála lomhább V8-as.
Ui.: Mivel a fiammal rendszeres látogatói vagyunk gyorsulási versenyeknek(Tököl, Kiskunlacháza, Kunmadaras), így sokszor tanúi voltunk már Tesla vs. sok más autó párbajának. Elmondhatom, hogy sok autót legyőz a Tesla, de legalább ugyanannyitól ki is kap. Igen, akár még a model S plaid is!
Amúgy a "Teslások" előszeretettel látogatják az ilyen versenyeket, mert tényleg baromi dinamikus, és hírtelen tud reagálni, gyorsulni, és meg is van e miatt mindnél a "nagy mellény", mert ebben tényleg nagyon jó.
Persze aztán mindig van egy nagyobb hal...
Online
Városban egy villanyautó szerintem verhetetlen, de ha élvezetes autózás a cél, akkor nagyon szerteágazóak tudnak lenni az igények, vágyak.
Ami neked a Dodge RAM, az nekem a Nissan GT-R .
Mindig is nagyon tetszettek, de két éve, egy gyorsulási versenyen beülhettem egy GT-R-be a jobb 1-be. Hogy is fogalmazzak, megfordult velem a világ!
32 év autózás után már átéltem egyet s mást, de ott át kellett értékeljem a fogalmakat.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3763
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2373
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván, kinek, mi a zsánere, meg milyen felhasználási terület a cél.Tctronic írta: ↑Tegnap, 21:04Tisztelem, becsülöm amit a Tesla (vagy egyéb elektromos autók tudnak) de valahogy úgy vagyok vele mint a zsiráffal. Szép-szép de haza nem vinném. Becsülöm mint mérnöki teljesítmény, de valahogy nekem nem áll össze a kirakós vele kapcsolatban. (Talán mert olaj nélkül ő sem létezne...) de az is lehet nem vagyok már nyitott az újdonságok iránt? Egyszer vezettem valamelyiket, de csak szolidan, nem padlón, nem rossz, de nagyon steril, bár valakinek meg ez a jó.
Nekem ez valahogy még jobban bejön Ha már választanom kellene mire szórom el a Lottó 5-öst
20240325_1.jpg
20240325_151519.jpg
Városban egy villanyautó szerintem verhetetlen, de ha élvezetes autózás a cél, akkor nagyon szerteágazóak tudnak lenni az igények, vágyak.
Ami neked a Dodge RAM, az nekem a Nissan GT-R .
Mindig is nagyon tetszettek, de két éve, egy gyorsulási versenyen beülhettem egy GT-R-be a jobb 1-be. Hogy is fogalmazzak, megfordult velem a világ!
32 év autózás után már átéltem egyet s mást, de ott át kellett értékeljem a fogalmakat.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Egyébként utazni is jobban szeretek az elektromossal, nincs olyan hang és ami a legfontosabb nincs vibráció! Sokkal pihentetőbb, igaz 5-600 km-nél többet nem mentem még elektromossal egy seggel. Lehet az nem esne jól, míg a dieselt megtankolom és simán lenyomok 900 km-t 140-160 km/h val.
Egyébként az élvezeti faktor sem annyira rossz. Hang nincs, de brutál direkt gázreakció és dinamika sokat segít, hogy feledtesse azt.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12672
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7355
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Itthon van ez is, az is. Mármint úgy értem elektromos és hagyományos is. Mindig nyelek egy nagyot, amikor az egyiket telenyomom 100-as benzinnel, a másikat meg csak lehúzom a garázsban a töltőről, amit napelemmel töltök fel.Tctronic írta: ↑Tegnap, 21:04Tisztelem, becsülöm amit a Tesla (vagy egyéb elektromos autók tudnak) de valahogy úgy vagyok vele mint a zsiráffal. Szép-szép de haza nem vinném. Becsülöm mint mérnöki teljesítmény, de valahogy nekem nem áll össze a kirakós vele kapcsolatban. (Talán mert olaj nélkül ő sem létezne...) de az is lehet nem vagyok már nyitott az újdonságok iránt? Egyszer vezettem valamelyiket, de csak szolidan, nem padlón, nem rossz, de nagyon steril, bár valakinek meg ez a jó.
Nekem ez valahogy még jobban bejön Ha már választanom kellene mire szórom el a Lottó 5-öst
Egyébként utazni is jobban szeretek az elektromossal, nincs olyan hang és ami a legfontosabb nincs vibráció! Sokkal pihentetőbb, igaz 5-600 km-nél többet nem mentem még elektromossal egy seggel. Lehet az nem esne jól, míg a dieselt megtankolom és simán lenyomok 900 km-t 140-160 km/h val.
Egyébként az élvezeti faktor sem annyira rossz. Hang nincs, de brutál direkt gázreakció és dinamika sokat segít, hogy feledtesse azt.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2523
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2323
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Tisztelem, becsülöm amit a Tesla (vagy egyéb elektromos autók tudnak) de valahogy úgy vagyok vele mint a zsiráffal. Szép-szép de haza nem vinném. Becsülöm mint mérnöki teljesítmény, de valahogy nekem nem áll össze a kirakós vele kapcsolatban. (Talán mert olaj nélkül ő sem létezne...) de az is lehet nem vagyok már nyitott az újdonságok iránt? Egyszer vezettem valamelyiket, de csak szolidan, nem padlón, nem rossz, de nagyon steril, bár valakinek meg ez a jó.
Nekem ez valahogy még jobban bejön Ha már választanom kellene mire szórom el a Lottó 5-öst
Nekem ez valahogy még jobban bejön Ha már választanom kellene mire szórom el a Lottó 5-öst
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12672
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7355
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én például városban imádok e-UP al járkálni. Ha valami, az egyáltalán nem egy erő, vagy gyorsuló gép, mégis akkorát lehet autózni vele, hogy vigyorogsz végig.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
(azért azt a mutatvány csinálja utána egy V8, hogy autópályán 120-ról 170-re kevesebb kb egy másodperc alatt… széria autókról beszélek, of course).
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6126
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5180
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Én vezettem egy ilyen duplamotoros long range model3-at, és brutális. V8-ast többet vezettem már, azok kb vizet sem hordhattak neki szerintem. De azt a véleményedet osztom, hogy amúgy “sótlan semmilyen”.zoli73 írta: ↑Tegnap, 20:24Biztosan van sok olyan "V8-as" amit lesprintelne, meg sok olyan is amit nem, de a két célközönség annyira más, hogy az összehasonlításnak túl sok értelme nincs is.
A magánvéleményem, hogy bár tényleg baromi dinamikus a Tesla, de e mellett annyira "sótlan" semmilyen, hogy számomra nem tudna olyan vezetési élményt nyújtani, mint egy nála lomhább V8-as.
(azért azt a mutatvány csinálja utána egy V8, hogy autópályán 120-ról 170-re kevesebb kb egy másodperc alatt… széria autókról beszélek, of course).
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Nem mondom, meglepő gyorsulásra képes, pláne a villanymotornak köszönhető, folyamatos nyomaték meggyőző.
Biztosan van sok olyan "V8-as" amit lesprintelne, meg sok olyan is amit nem, de a két célközönség annyira más, hogy az összehasonlításnak túl sok értelme nincs is.
A magánvéleményem, hogy bár tényleg baromi dinamikus a Tesla, de e mellett annyira "sótlan" semmilyen, hogy számomra nem tudna olyan vezetési élményt nyújtani, mint egy nála lomhább V8-as.
Ui.: Mivel a fiammal rendszeres látogatói vagyunk gyorsulási versenyeknek(Tököl, Kiskunlacháza, Kunmadaras), így sokszor tanúi voltunk már Tesla vs. sok más autó párbajának. Elmondhatom, hogy sok autót legyőz a Tesla, de legalább ugyanannyitól ki is kap. Igen, akár még a model S plaid is!
Amúgy a "Teslások" előszeretettel látogatják az ilyen versenyeket, mert tényleg baromi dinamikus, és hírtelen tud reagálni, gyorsulni, és meg is van e miatt mindnél a "nagy mellény", mert ebben tényleg nagyon jó.
Persze aztán mindig van egy nagyobb hal...
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3763
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2373
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Igen, ez egy model Y. Volt szerencsém utazni ilyenben, mint taxi, látván az érdeklődésemet, a sofőr nagyon meg akarta mutatni, mit is tud. A lámpáktól való elindulásokat, a lehető legsportosabbra vette.
Nem mondom, meglepő gyorsulásra képes, pláne a villanymotornak köszönhető, folyamatos nyomaték meggyőző.
Biztosan van sok olyan "V8-as" amit lesprintelne, meg sok olyan is amit nem, de a két célközönség annyira más, hogy az összehasonlításnak túl sok értelme nincs is.
A magánvéleményem, hogy bár tényleg baromi dinamikus a Tesla, de e mellett annyira "sótlan" semmilyen, hogy számomra nem tudna olyan vezetési élményt nyújtani, mint egy nála lomhább V8-as.
Ui.: Mivel a fiammal rendszeres látogatói vagyunk gyorsulási versenyeknek(Tököl, Kiskunlacháza, Kunmadaras), így sokszor tanúi voltunk már Tesla vs. sok más autó párbajának. Elmondhatom, hogy sok autót legyőz a Tesla, de legalább ugyanannyitól ki is kap. Igen, akár még a model S plaid is!
Amúgy a "Teslások" előszeretettel látogatják az ilyen versenyeket, mert tényleg baromi dinamikus, és hírtelen tud reagálni, gyorsulni, és meg is van e miatt mindnél a "nagy mellény", mert ebben tényleg nagyon jó.
Persze aztán mindig van egy nagyobb hal...
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12672
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7355
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem nagyon van menetdinamikai különbség a 2 modell között szerintem.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6126
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5180
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ha mar vezetted a legerősebb széria 3-ast, akkkor tudod, hogy egyáltalán nem túlzás a pimaszsága (bar ez nekem egy Y-nak tűnik)
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2523
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2323
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Eh a kis pimasz...
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Összesített átlag 6,2l (még bejáratós...), de ebben volt minden: sok rövid táv, dugó, hegyvidék,... Meg hát csak egy benzines.
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1314
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 791
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Autós topik autósoknak
Mondjuk, most ránéztem, katalógus szerint 6,6-7,2l/100km a kombinált átlagfogyasztás. Az mondjuk nem tudom, hogyan viszonyul az én utazásomhoz.
Összesített átlag 6,2l (még bejáratós...), de ebben volt minden: sok rövid táv, dugó, hegyvidék,... Meg hát csak egy benzines.
Nem szotkam hibázni.