Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5162
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
Tegnap, 09:46


Azért, hogy érezd, hogy újrahasznosított re anyagból vannak, és minden a funkció, semmi luxus. Ezzel is sugallják, a márka zöld arculatát és költséghatékony gondolkodását. :smile29:
Persze ez sem annyira zöld,mint hirdetik. Elég, ha csak az akkumulátorokra,stb gondolunk.
A másik kedvencem,ahogy megyünk ki a városból az M7-n, ott virít,hogy a zajterhelés miatt, a megengedett sebesség max 100km/h. Akkor az nem autópálya vagy ne építsenek oda lakóházakat,ahol autópálya van vagy oldják meg a zajszigetelést másképp. Persze kibirom,hogy lassabban megyek,de az elvvel nem értek egyet.

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Luxor Audio írta:
Ma, 12:09
zoli73 írta:
Tegnap, 21:25
A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe. Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
Hogy kinek mi tetszik, arról nincs sok értelme egyeztetni, nagyon szubjektív kérdés.

Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).

Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
Valóban így van, arról semmi értelme vitatkozni, hogy mi tetszik, és mi nem.
Számomra a villanyautók jelentős része elfogadhatatlanúl néz ki, nem is értem, miért kell a legtöbbnek ilyen esetlennek kinéznie.
Nagyon kevés a tapasztalatom villanyautók terén, mindössze utaztam néhányban. Ez alapján ugyanazt mondhatom én is, hogy aTesla semmivel sem érződik minőségibbnek, mint bármi más. Amiben ültem legutóbb, egy model Y(taxi), iszonyatosan puritán, szinte komforttalan, és béna megoldásai vannal. Pl. a kilincs, biztos valakinek bejön, de szerintem minden, csak nem praktikus.
A Tesla-nál kiemelkedő a marketing, de koránt sincs annyi benne, mint amit mutatnak.
Az említett BYD, amit láttam a kiállításon, nem tudom milyen modell volt, nem győződtem meg róla. Nem vagyok célközönség, csak mint érdekesség nézegettem meg. Beleülni nem engedtek, csak az ablakon keresztül lehetett bekukucskálni. A beltér teljesen egyszínű hamuszürke volt, az ajtó belső borítása, lehet becsapós volt üvegen keresztűl, de mintha egyetlen fröccsöntött műanyag panel lenne, kárpit nélkül, innen jött a Deawoo utánérzés.
Nyílván ennek a szegmensnek fejlődnie kell még, és hifis párhuzamot vonva, a Kínaiak be fogják hozni a lemaradást, e felől nem lehet kétség.
Viszont az is igaz, hogy mindenkinek, vagy minden feladtra még nem való a villanyautó, de például városi közlekedésre, aglomerációból bejárásra, vagy akár Taxinak ideális.
Nekem feltehetőleg sohasem lesz villanyautóm. Amit meg tudnék fizetni, pl. egy Nissan Leaf, az viszont max városban, másra nem való, oda járok a legkevesebbet. Amire én használom az autót(80%+ autópálya, általában egyvégtében többszáz kilóméter) arra nagyon kevés villanyautó képes, ami talán igen, az elérhetetlen.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Luxor Audio írta:
Ma, 14:38
Vinkler írta:
Ma, 13:40
A Tesla nem tudom kik számára jelenti az etalont...
Kérj meg találomra néhány embert, hogy mondjanak egy elektromos autó márkát! A többség a Teslát fogja megjelölni. A nagyközönség számára a Tesla AZ elektromos autó, ami érthető is, hiszen ők adták el a legtöbbet (ma már a BYD), Musk csapata úttörő volt, a cég imázsa is nagyon magasan van (még). Sőt sokan luxusterméknek tekintik az én ismerőseim között is, aztán mikor benéznek, rádöbbennek, mennyire fapados.

A kínai autókat bármennyire is kényelmes, nem célszerű egy kalap alá venni és minden mással szembeállítani. Lásd pl. Volvo, ami kínai tulajdon, leginkább Kínában, de más országokban is gyárt (az EU-ban is), de a tervezést európaiak viszik, tipikus európai autók maradtak hangulatban, kinézetben, minőségben. Persze értem én, hogy amiben kínai alkatrészek vannak (miben nincs?), az sokak szemében kínai cucc és kész, de a világ ezen már túllépett, nincs sok értelme ilyen címkéket használni a globális termelési hálózatok korában.

Érdemes visszaemlékezni, miként alakult a japán ipar termékeinek megítélése a múlt században. Azokat eleinte ugyanúgy gagyizták, a japán autó nevetség tárgya volt az USA-ban, aztán hova futott ki a történet 2 évtized alatt? Nem hogy utolérték, de le is előzték az európai és amerikai ipart, a japán technika a minőség védjegyévé vált, már amíg volt értelme a Made in... címkének.
Én nem mint elektromos autó, hanem anyag és összeszerelés minőségre reagálván írtam. Az alábbi kijelentésedre.
Luxor Audio írta:
Ma, 12:09
De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Pont az anyag és az összeszerelési minőség az, ami összehasonlítható a hagyományos, vagy hibrid autókkal.

Az utolsó mondatodat nem tudom, hogy nekem szántad-e? De én ebben a tekintetben nem címkéztem. :rolleyes:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Vinkler írta:
Ma, 13:40
A Tesla nem tudom kik számára jelenti az etalont...
Kérj meg találomra néhány embert, hogy mondjanak egy elektromos autó márkát! A többség a Teslát fogja megjelölni. A nagyközönség számára a Tesla AZ elektromos autó, ami érthető is, hiszen ők adták el a legtöbbet (ma már a BYD), Musk csapata úttörő volt, a cég imázsa is nagyon magasan van (még). Sőt sokan luxusterméknek tekintik az én ismerőseim között is, aztán mikor benéznek, rádöbbennek, mennyire fapados.

A kínai autókat bármennyire is kényelmes, nem célszerű egy kalap alá venni és minden mással szembeállítani. Lásd pl. Volvo, ami kínai tulajdon, leginkább Kínában, de más országokban is gyárt (az EU-ban is), de a tervezést európaiak viszik, tipikus európai autók maradtak hangulatban, kinézetben, minőségben. Persze értem én, hogy amiben kínai alkatrészek vannak (miben nincs?), az sokak szemében kínai cucc és kész, de a világ ezen már túllépett, nincs sok értelme ilyen címkéket használni a globális termelési hálózatok korában.

Érdemes visszaemlékezni, miként alakult a japán ipar termékeinek megítélése a múlt században. Azokat eleinte ugyanúgy gagyizták, a japán autó nevetség tárgya volt az USA-ban, aztán hova futott ki a történet 2 évtized alatt? Nem hogy utolérték, de le is előzték az európai és amerikai ipart, a japán technika a minőség védjegyévé vált, már amíg volt értelme a Made in... címkének.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Luxor Audio írta:
Ma, 12:09

Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).

Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
A Tesla nem tudom kik számára jelenti az etalont, de sajnos sem anyagminőségre, főként nem összeszerelési minőségre nem az. Minden fiatal gyártó életében, akik ekkora volumenben termelnek igen gyors a fejlődés, a Teslánál is, bár ott most már lassul a tendencia, ahogy javul a termék. Csakúgy mint a "hifiben" az utolsó pár százalék a legnehezebb.
A kínaiaknál egyelőre másban rejlik az ördög. Az anyag és összeszerelési minőség olyan, amilyen. Én azt látom, hogy van már egész elfogadható, de valójában elég hektikus. Mintha ismét értelmét nyerné a hétfői és a szerda délutáni autók tanmeséje. :D A fő probléma a terméktámogatásban rejlik. Ebben egyelőre hatalmas hátrábban vannak még. A hangsúly a még-en van, ki tudja meddig.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

zoli73 írta:
Tegnap, 21:25
A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe. Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
Hogy kinek mi tetszik, arról nincs sok értelme egyeztetni, nagyon szubjektív kérdés.

Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).

Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)

Avatar
ELEX
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
Értékelés: 153

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: ELEX »

Elég érdekes, bár nem életszerű törésteszt.
Gyakorlatilag mindegyikben meghalnak, talán 2-3 kivétellel.

https://www.facebook.com/watch/?mibexti ... 0690075222

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Luxor Audio írta:
Tegnap, 18:25
ELEX írta:
Tegnap, 14:33
A távolkeletiek iszonyat bazáriak.
Távolkeleti bazár (BYD Seal 2024):

Kép
A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe.
Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

ELEX írta:
Tegnap, 14:33
A távolkeletiek iszonyat bazáriak.
Távolkeleti bazár (BYD Seal 2024):

Kép

Avatar
ELEX
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
Értékelés: 153

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: ELEX »

Shimano írta:
Tegnap, 07:17
Nem is értem hogy a villanyautóknál miért van ez a full fapadosság belső anyagminőség terén,de nem is kell nekem ezt érteni.
Azért nem mindegyikben.
A családban van Cupra Born meglepően esztétikus belsővel. Mondjuk kívül is csinos.
A belső tere meglepően nagy, a csomagtere is elfogadható. Városi autó, esztétikus, barátságos.
Az 5 fős család miatt a Tesla Model3 szóba se jöhetett, mert már 175 cm-el is bevertük a fejünket hátul.
Ebbe meg bőséggel elférni egy 185cm vezető és 190cm utas mögött is.

A távolkeletiek iszonyat bazáriak. Az ő világuk köszön vissza minden KIA, Hyundai kocsiban.
Azon nem kell csodálkozni, hogy pl. a BMW is ebbe az irányba megy. Ott a piac. Őket kell kiszolgálni.
Ha már kelet, hát a Lexus is megér egy misét a maga megjelenésével, szörnyű. A Toyotáról meg nem is beszélve. Annak a vezetése is katasztrófa (Corolla Hybrid). Majdnem vettem egyet, csak amikor kipróbáltam, rohantam, ahogy csak tudtam előle. Talán a Honda még ahogy tartja magát. A Mazda sosem volt a szívem csücske (nekem egyikben sem volt kényelmes ülni). De ez az én egyéni szociális problémám. Így marad egy európai, amiről mindenki lebeszélt. Konkrétan a fiam lehülyézett, hogy ezt veszek. Lassan két év és még mindig szeretem.
Csatolmányok
20230720_072947.jpg
20230720_072935.jpg
20230720_072959.jpg

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
Tegnap, 07:17

A skodák sok esetben jobban felszereltek alap felállásban is mint a vw-k,ami vicces is,meg érthetetlen is egyben.De az is egy vicc amit írsz,miszerint egy fél autó árát lehet,kell extrákra is költeni hogy egy rendes autót kapj.
Viszont a villanyautóknál sivárabb belső nincs,napi szinten rácsodálkozok arra hogy ennél fapadosabb autók ezek már nem is lehetnének,mert ezekben nincs semmi minőséget látszató anyag.A tesla egy hulladék ilyen tekintetben,az ennél olcsóbbak szinte bűzlenek a fapados megoldásoktól,egy két prémium verda pofás kívül belül,de ezek a ritka kivételek.
Nem is értem hogy a villanyautóknál miért van ez a full fapadosság belső anyagminőség terén,de nem is kell nekem ezt érteni.
Azért, hogy érezd, hogy újrahasznosított re anyagból vannak, és minden a funkció, semmi luxus. Ezzel is sugallják, a márka zöld arculatát és költséghatékony gondolkodását. :smile29:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Aszpirin írta:
2024.03.25., hétf. 10:58
thxfan írta:
2024.03.25., hétf. 10:19
az ajtó térképzseb még egy X5M-ben sincs legalább flokkolva, de ha jól emlékszem egy Octaviába pl. belefér, hihetetlen szánalmas.
Igen, az Octaviában (a 4-esben legalábbis) “bélelt” elöl hátul a térképzseb.

A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… :rolleyes: És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
A skodák sok esetben jobban felszereltek alap felállásban is mint a vw-k,ami vicces is,meg érthetetlen is egyben.De az is egy vicc amit írsz,miszerint egy fél autó árát lehet,kell extrákra is költeni hogy egy rendes autót kapj.
Viszont a villanyautóknál sivárabb belső nincs,napi szinten rácsodálkozok arra hogy ennél fapadosabb autók ezek már nem is lehetnének,mert ezekben nincs semmi minőséget látszató anyag.A tesla egy hulladék ilyen tekintetben,az ennél olcsóbbak szinte bűzlenek a fapados megoldásoktól,egy két prémium verda pofás kívül belül,de ezek a ritka kivételek.
Nem is értem hogy a villanyautóknál miért van ez a full fapadosság belső anyagminőség terén,de nem is kell nekem ezt érteni.

Avatar
thxfan
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
Értékelés: 1187
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: thxfan »

Aszpirin írta:
2024.03.25., hétf. 10:58
thxfan írta:
2024.03.25., hétf. 10:19
az ajtó térképzseb még egy X5M-ben sincs legalább flokkolva, de ha jól emlékszem egy Octaviába pl. belefér, hihetetlen szánalmas.
Igen, az Octaviában (a 4-esben legalábbis) “bélelt” elöl hátul a térképzseb.

A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… :rolleyes: És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
Egy X7M60i és X5M -ben egyikben sem volt, konfigurátort nézve szerintem nem is kérhető extraként gondolkodik.gif
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

thxfan írta:
2024.03.25., hétf. 10:19
az ajtó térképzseb még egy X5M-ben sincs legalább flokkolva, de ha jól emlékszem egy Octaviába pl. belefér, hihetetlen szánalmas.
Igen, az Octaviában (a 4-esben legalábbis) “bélelt” elöl hátul a térképzseb.

A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… :rolleyes: És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

zoli73 írta:
2024.03.25., hétf. 09:02
Szép napot mindenkinek!
A fenti kép tanúsága szerint, tegnap a fiammal kilátoggatunk az AMTS-re.
Az Osram standján érdekődve figyeltem a hagyományos fényszórókba szánt H4, ill. H7 jelű, ledes izzókról tartott rögtönzött bemutatót.
Kiemelték a nagyobb fényerőt, hosszabb élettartamot a hagyományos, halogén izzóval szemben. Velem együtt többen már nyúltunk volna a pénztárcánkért, de az előadó Úr lelóhasztotta a lelkesedésünket.
Tudniillik ez a megoldás, jelen pillanatban hazánkban illegálisnak számít!
Elmondása szerint, Európa 26 országában már engedélyezett, de az Unión belül Magyarországon, és Romániában nem.
Hogy ez mikor változhat, arról semmilyen felvilágosítást sem tudott adni, de nagyon "dícsérte" a hazai szabályozást.
Kérdezem, tud erről valaki, valami közelebbit, pontosabbat, vagy hogy mi a magyarázat rá, hogy nálunk ez nem megengedett, miközben máshol meg igen?
Köszönöm!

Ui. :Ennek ellenére, láttam már az utakon ilyen megoldással világító(jól működve), hagyományos fényforrású fényszóróval szerelt autót, többet is.
Ezek szerint Ők kockáztatnak?
Ma hajnalban egy régebbi VW Passat rendszámtábla világításában láttam ilyen megoldást. Csalhatatlan volt, így rákérdeztem a gazdájánál, a válasz "igen az". Azt már nem fírtattam, de ez is tiltott, vagy csak a fényszóró "ledesítése"?
Köszönöm mégegyszer!
Pont ugyan az a helyzet, mint anno a xenonosítással. Utólag nem engedélyezték. Illetve ez sem igaz, csak kihullott a hajad, mire átütötted a rendszeren. Az a helyzet, hogy semmilyen külső izzós világítás cseréje ledre nem megengedett.
Az EU-ban van erre egy szabályozás, ami magyarországon is érvényben van, viszon érvényben van még az EU-t megelőző szabályozás is. Na a bökkenő abban az előírás rendszerben van. Nm sikerült tizenév alatt összefésülni, felelős nincs, a felhasználó meg szív. Akinek volt már dolga az NKH-val, az meg sem lepődik már ezen.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
thxfan
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2850
Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
Értékelés: 1187
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: thxfan »

Tctronic írta:
2024.03.22., pén. 19:18
...
BMW -nél azért tudják tovább fokozni és még bazáribban kiemelni a vesét :D, de pl. egy 50-60 millás vasban úgy kopog egy-két gagyi műanyag, rettenetes műbőrfelületek, a műszerfal digitális deszka egy kaptafára, az ajtó térképzseb még egy X5M-ben sincs legalább flokkolva, de ha jól emlékszem egy Octaviába pl. belefér, hihetetlen szánalmas.
2.jpg
1.jpg
1.jpg (31.74 KiB) Megtekintve 291 alkalommal
Erről az jutott eszembe, amikor tuning céllal érkeztek hazánkba a 2000 években a neon világítású rendszámtábla keretek, természetesen az első sheriff, aki meglátta le is szedette :D, most lassan az is divat lesz...

A trend természetesen ragályos, kicsit szolidabb ugyan:
3.jpg
3.jpg (127.29 KiB) Megtekintve 291 alkalommal
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Szép napot mindenkinek!
A fenti kép tanúsága szerint, tegnap a fiammal kilátoggatunk az AMTS-re.
Az Osram standján érdekődve figyeltem a hagyományos fényszórókba szánt H4, ill. H7 jelű, ledes izzókról tartott rögtönzött bemutatót.
Kiemelték a nagyobb fényerőt, hosszabb élettartamot a hagyományos, halogén izzóval szemben. Velem együtt többen már nyúltunk volna a pénztárcánkért, de az előadó Úr lelóhasztotta a lelkesedésünket.
Tudniillik ez a megoldás, jelen pillanatban hazánkban illegálisnak számít!
Elmondása szerint, Európa 26 országában már engedélyezett, de az Unión belül Magyarországon, és Romániában nem.
Hogy ez mikor változhat, arról semmilyen felvilágosítást sem tudott adni, de nagyon "dícsérte" a hazai szabályozást.
Kérdezem, tud erről valaki, valami közelebbit, pontosabbat, vagy hogy mi a magyarázat rá, hogy nálunk ez nem megengedett, miközben máshol meg igen?
Köszönöm!

Ui. :Ennek ellenére, láttam már az utakon ilyen megoldással világító(jól működve), hagyományos fényforrású fényszóróval szerelt autót, többet is.
Ezek szerint Ők kockáztatnak?
Ma hajnalban egy régebbi VW Passat rendszámtábla világításában láttam ilyen megoldást. Csalhatatlan volt, így rákérdeztem a gazdájánál, a válasz "igen az". Azt már nem fírtattam, de ez is tiltott, vagy csak a fényszóró "ledesítése"?
Köszönöm mégegyszer!
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Üdv az AMTS-ről!
Csatolmányok
20240324_130505.jpg
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Tctronic írta:
2024.03.22., pén. 19:18
Pár napja tankolnom kellett, Gödöllő Shell kúthoz vettem az irányt. Előttem a jobb oldali kútoszlophoz beállt egy Volvo XC90 SUV pár másodperccel utána én a bal oldali kútoszlophoz Skoda Octaviával. Mivel ő valószínűleg nem tudott közel parkolni a saját jobb oldali oszlopához (amit elhiszek, hiszen meglehetősen nagy vasról van szó nem biztos hogy jobboldalt a patkát fel tudja mérni érzésre) ezért a két autó között nagyon kevés hely maradt. Amikor a Volvo sofőrje kiszállt eléggé rossz szemmel nézet rám holott én is alig tudtam kiszállni a bal oldali kútoszlop mellett mert annyira közel húzódtam hozzá. Mikor bementem fizetni bentről láttam hogy, ilyen nagy vas mellett igencsak szűkös a hely, és nem is volt durván messze a patkától. Szerintem két XC 90 egyszerre nem férne el egymás mellé. De hogy nagyon centizni kellene az szinte biztos. Amikor megtervezték a helyet szerintem nem számítottak ilyen méretű autókra.
Csak azért írom, mert most személyesen is megtapasztaltam az autók brutális méret növekedését, amiről már sokan írtak...
A mindennapokban két saját autót használok vegyesen. Az egyik egy Golf 3, a másik egy Corolla E12. A Golf 10 évvel korábbi autó, bőven a 90-es évek, a Corolla már a kétezres évek terméke, akkor nőttek meg a kasztnik és lettek jelentősen magasabbak is az autók. A Corollával még csak-csak úgy érzem magam a forgalomban, mint egy átlagos résztvevő, de a Golf már érezhetően kisebb. Kifejezetten kispolski feelingem van benne, főleg, ha SUV-ok vesznek körül a forgalomban. És sajnos ezt ők is úgy gondolják, kb semmibe sem nézik, simán kikanyarodnak eléd, bejönnek eléd, úgy kezelik, mintha ott sem lenné a forgalomban. Érdekes szociológiai tanulmány.
A másik nem annyira ehhez a témához tartozik, de az is egy érdekes szociológiai tanulmány. A közel 200 le-s ca. 1200 kilós, viszonylag öreg Corolla esete a mai forgalomban. Hagyjuk má ezt az egynéges fostalicskát, mit akar ez a belső sávban?! Na az is megér egy misét. :D
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Vasárnapi :napsut:

.
IMG_1010.jpeg
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2306
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

Pár napja tankolnom kellett, Gödöllő Shell kúthoz vettem az irányt. Előttem a jobb oldali kútoszlophoz beállt egy Volvo XC90 SUV pár másodperccel utána én a bal oldali kútoszlophoz Skoda Octaviával. Mivel ő valószínűleg nem tudott közel parkolni a saját jobb oldali oszlopához (amit elhiszek, hiszen meglehetősen nagy vasról van szó nem biztos hogy jobboldalt a patkát fel tudja mérni érzésre) ezért a két autó között nagyon kevés hely maradt. Amikor a Volvo sofőrje kiszállt eléggé rossz szemmel nézet rám holott én is alig tudtam kiszállni a bal oldali kútoszlop mellett mert annyira közel húzódtam hozzá. Mikor bementem fizetni bentről láttam hogy, ilyen nagy vas mellett igencsak szűkös a hely, és nem is volt durván messze a patkától. Szerintem két XC 90 egyszerre nem férne el egymás mellé. De hogy nagyon centizni kellene az szinte biztos. Amikor megtervezték a helyet szerintem nem számítottak ilyen méretű autókra.
Csak azért írom, mert most személyesen is megtapasztaltam az autók brutális méret növekedését, amiről már sokan írtak...
FB_IMG_1706561949712 (1).jpg
FB_IMG_1706561949712 (1).jpg (43.43 KiB) Megtekintve 471 alkalommal
FB_IMG_1705430176137 (1).jpg
FB_IMG_1705430176137 (1).jpg (51.75 KiB) Megtekintve 471 alkalommal
FB_IMG_1707774247898.jpg
FB_IMG_1707774247898.jpg (70.22 KiB) Megtekintve 471 alkalommal
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2024.03.20., szer. 21:42
Alex_Aston írta:
2024.03.19., kedd 06:39
Persze ez sem tökéletes, de már olyan, amit elvár az ember, nincsenek benne idióta megoldások.
Élvezd ki, amíg lehet. Mondeo már nincs, és ki tudja meddig gyártanak még Focust.
SUV kell a népnek meg villanyszekér.
Úgy volt, hogy a Passatot is elkaszálják, aztán mégis a gyártás mellett döntöttek. Igaz csak kombi karosszériával készül. Úgy érzem a Golf is az utolsó szériáját futja. sad.gif
Elég komoly átalakulásnak lehetünk most szemtanúi, résztvevői, nem is tudom mikor volt ilyen utoljára, talán mikor a T modellek után sorra születtek meg az autómárkák, na az sem ma volt...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2024.03.19., kedd 06:39
Persze ez sem tökéletes, de már olyan, amit elvár az ember, nincsenek benne idióta megoldások.
Élvezd ki, amíg lehet. Mondeo már nincs, és ki tudja meddig gyártanak még Focust.
SUV kell a népnek meg villanyszekér.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Mai brutálok. :D Kis kényeztetésre érkeztek.
FB_IMG_1710966681148.jpg
FB_IMG_1710966723559.jpg
FB_IMG_1710967172002.jpg

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Az utóbbi 7 évben a Renault és PUG modellek alsó, valamint középső kínálatának nagy részével közlekedtek elég sokat.
Nekem bőven elég volt hozzá, hogy sose vegyek magamnak ilyet.
2 hónapja az aktuális Focusban ülök, és végre autó szerű közlekedő edényben érzem magam újra, így 7 év után... :napsut:

Persze ez sem tökéletes, de már olyan, amit elvár az ember, nincsenek benne idióta megoldások.
Csak a Marantz! :-D

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”