Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Talán egy, vagy 1,5 éve volt itt egy írásom a digitális műszerfal és az érintőképernyőkkel kapcsolatosan, vissza lehet keresni. A véleményemet azóta is tartom. Óracsoport helyett sokkal jobb választás a kijelző, hiszen szinte végtelen konfigurálási lehetőséget rejt, viszont az érintőkijelzőt kifejezetten balesetveszélyesnek tartom az alap funkciók kezeléséhez. Ilyen például a klíma, belső levegő keringetés, ülésfűtés stb. Ezeket meghagynám hagyományos kapcsolós megoldásként.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Nem is kell több infó ez bőségesen elég....a vezetéssegítő rendszerek nem kicsit drágitják meg az autókat...lassan egy kicsit jobb autó egy garzon ára lesz, főleg ha elektromos lesz csak.. :-(Acme írta: ↑2022.07.05., kedd 13:06A világ változik. Az ízlés is változik. Az ergonómia némileg kötött az emberi anatómiához, de ott is sok változás van.Aszpirin írta: ↑2022.07.05., kedd 08:16És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
Nekem teljesen elég ennyi info az autóban:
Ja, és mechanikus karórát hordok
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
A világ változik. Az ízlés is változik. Az ergonómia némileg kötött az emberi anatómiához, de ott is sok változás van.Aszpirin írta: ↑2022.07.05., kedd 08:16És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
Nekem teljesen elég ennyi info az autóban:
Ja, és mechanikus karórát hordok
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
Annyit tennék hozzá ehhez még, hogy autó szalonban dolgozó ismerősöm (tehát megint csak TC infó ugye... ) megfigyelése, hogy korábban amikor jöttek autót venni emberek, akkor sok műszaki szempont volt a kérdés. Ma meg jön a család, és az az első, hogy beülnek, és ha a gyerekek telefonja IS kapcsolódik a fedélzeti rendszerhez, akkor okés a dolog, jöhet a többi. Így változott a világ. És ebben van szerepe a Teslanak egyébként.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Mivel egyetértettem vele, ezért megérdemlem az akasztást.zoli73 írta: ↑2022.07.05., kedd 11:07
Mielőtt Alex "fejét vennéd" , vegyük már észre, hogy ezt a cikket nem Ő, hanem én linkeltem.
Lehet szidni a totalcar-t(némely dolgokban nekem sem tetszik a munkásságuk), de azt is vegyük észre, hogy ez nem egy véleménycikk az Ő részükről, hanem meg is nevezik a hivatkozásokat.
Továbba van a cikkben 1-2 link, ami szorosan kapcsolódik a témához, és szintén nagyon érdekes, gondolatébresztő.
Az én véleményem is az, hogy egyes gyártók(pl. Tesla) túlzásba vitte a kezelőszervek érintőképernyőbe integrálását, és ez különböző aggályokat kezd felvetni, de ettől még a fejlesztések ezen irányba mennek tovább, és a gyártók nagy ívben tesznek az ilyen magamfajta fanyalgókra.
Abban én is egyetértek Alex-el, hogy a fő fejlesztési szempont a költséghatékonyság, és a profit, a végfelhasználók érdekei, elvárásai, a sokadik helyen vannak.
Annyit tennék hozzá ehhez még, hogy autó szalonban dolgozó ismerősöm (tehát megint csak TC infó ugye... ) megfigyelése, hogy korábban amikor jöttek autót venni emberek, akkor sok műszaki szempont volt a kérdés. Ma meg jön a család, és az az első, hogy beülnek, és ha a gyerekek telefonja IS kapcsolódik a fedélzeti rendszerhez, akkor okés a dolog, jöhet a többi. Így változott a világ. És ebben van szerepe a Teslanak egyébként.
Csak a Marantz! :-D
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Mielőtt Alex "fejét vennéd" , vegyük már észre, hogy ezt a cikket nem Ő, hanem én linkeltem.Aszpirin írta: ↑2022.07.05., kedd 08:161. Most belemehetnénk abba, hogy nem csak gyártási költség létezik, de inkább hagyjuk. Ha olvastad, akkor biztosan jobban tudod. Mert ez már csak ilyen. Megírja a Totalcar, hát akkor az úgy is van (mindig totalcaros cikkeket idézel ide, szóval elég egyértelmű, mit jelent neked az "olvastam"). De nem is ez a lényeg, mert szerintem egyáltalán nem az ár a lényegi kérdés, hanem, hogy hogyan lehetne megoldani a mai - többek között EU-s előírások miatt is kötelező - funkciók zömének kezelését fizikai gombokkal, kijelző nélkül. Ebbe kellene belegondolni.Alex_Aston írta: ↑2022.07.05., kedd 00:18Én eddig erről csak olyan dolgokat olvastam, hogy olcsóbb gyártani a képernyőket, mint "rendes" műszerfalat. Meg persze így minden szoftveres hülyeséget rá lehet sózni a vevőkre, akik örülnek neki, hogy a kocsiban is tudják nyomkodni a képernyőt. És ezért hajlandóak többet is fizetni.
Mindenki jól jár
Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.
Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
2. Tipikus "érvelési" taktikád, hogy olyan dolgokkal vitatkozol, amit a vitapartner nem is állított (ld. https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab). Mutass rá arra, hogy hol írtam, hogy nem olcsóbb gyártani a (jórészt uniformizált) képernyőket, mint a(z egyedi dizájnú) fizikai kezelőpaneleket. Ezt most vagy szándékosan csinálod, vagy tényleg ennyire nem tudsz szöveget értelmezni...
3. Számold meg hány fizikai gomb van ma pl. az általad fikázott Octavia 4-ben (már az alap változatban), és számold meg igyanazt az Octavia 1-ben (ha lehet, szintén az alap változatban), és ha kiderül, hogy azóta nem is spóroltak olyan sokat a gombok számával, akkor jössz egy sörrel... Közben az autó pedig 10-szer annyi funkciót tud, szerinted ezeknek tuti, hogy mindegyiknek kellene fizikai gomb. Ja, az Opel próbálkozott nem is olyan rég a Te elveiddel, ki is maxolta, hát nem tudom.... ezt szerinted nem veszélyes menet közben buherálni?:
Szóval van ez az Astra J "stílus" meg a (szerintem is elhibázott) új VW-golf irány, a "semmi fizikai gomb" - mindkettő teljesen végletes, szerintem a mai funkciókhoz valahol a kettő között van az igazán járható út. Hozta is ezt pl. a BMW az iDrive-val (főleg annak továbbfejlesztett verzióival". Na ott nincs szükség a képernyő tapi-funkciójára - nagyon sokáig nem is volt! a 3-asban csak a G20-szal, vagyis a legeslegújabb modellel került bele - de a felhasználói igények nyomására muszáj volt beletenni. Azt talán elhiszed nekem, hogy a tapiképernyőt azért még gyártani is drágább, mint a "tapi" funkcióval nem rendelkező képernyőt, szóval ezen sem spóroltak semmit... Én, aki 10 évig együttéltem az iDrive-val, bátran és nagy mellel állítom, hogy az a jó fejlesztési irány, és mindenki boldog: van nagy képernyő is, meg fizikai kezelőszervek is, amikre tényleg nem kell menet közben nagyon odafigyelni).
És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
Lehet szidni a totalcar-t(némely dolgokban nekem sem tetszik a munkásságuk), de azt is vegyük észre, hogy ez nem egy véleménycikk az Ő részükről, hanem meg is nevezik a hivatkozásokat.
Továbba van a cikkben 1-2 link, ami szorosan kapcsolódik a témához, és szintén nagyon érdekes, gondolatébresztő.
Az én véleményem is az, hogy egyes gyártók(pl. Tesla) túlzásba vitte a kezelőszervek érintőképernyőbe integrálását, és ez különböző aggályokat kezd felvetni, de ettől még a fejlesztések ezen irányba mennek tovább, és a gyártók nagy ívben tesznek az ilyen magamfajta fanyalgókra.
Abban én is egyetértek Alex-el, hogy a fő fejlesztési szempont a költséghatékonyság, és a profit, a végfelhasználók érdekei, elvárásai, a sokadik helyen vannak.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Nem szoktam olyanra hivatkozni, amit más nem mondott. Ha igen, nyugodtan koppints(atok) az orromra.
Olvasni mást is szoktam (vezess.hu, autonavigator, origo stb.).
A J Astra véleményem szerint sok minden más miatt is el volt baltázva. Hatalmas tömeg, túl nagy, kerek méret, bumfordi és nem időt álló design miatt a külső kmeretekhez képesti nem túl acélos belső tér kínálat. És igen, a belseje sem nagy szám, sőt túl komplikált. Nem is volt sokáig gyártásban, csak a limuzin maradt, mint budget termék.
Én egyébként megvagyok minden nélkül a kocsiban. De nem is én vagyok ugye a fő vásárlói referenciájuk
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Talán azért abban egyet lehet érteni, hogy az összes gyártási költség (fejlesztés, logisztika, gyártás stb.) olcsóbb, ezért is van így. Hisz a gyártók csak a profitot nézik, semmi mást.
Nem szoktam olyanra hivatkozni, amit más nem mondott. Ha igen, nyugodtan koppints(atok) az orromra.
Olvasni mást is szoktam (vezess.hu, autonavigator, origo stb.).
A J Astra véleményem szerint sok minden más miatt is el volt baltázva. Hatalmas tömeg, túl nagy, kerek méret, bumfordi és nem időt álló design miatt a külső kmeretekhez képesti nem túl acélos belső tér kínálat. És igen, a belseje sem nagy szám, sőt túl komplikált. Nem is volt sokáig gyártásban, csak a limuzin maradt, mint budget termék.
Én egyébként megvagyok minden nélkül a kocsiban. De nem is én vagyok ugye a fő vásárlói referenciájuk
Csak a Marantz! :-D
Online
2. Tipikus "érvelési" taktikád, hogy olyan dolgokkal vitatkozol, amit a vitapartner nem is állított (ld. https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab). Mutass rá arra, hogy hol írtam, hogy nem olcsóbb gyártani a (jórészt uniformizált) képernyőket, mint a(z egyedi dizájnú) fizikai kezelőpaneleket. Ezt most vagy szándékosan csinálod, vagy tényleg ennyire nem tudsz szöveget értelmezni...
3. Számold meg hány fizikai gomb van ma pl. az általad fikázott Octavia 4-ben (már az alap változatban), és számold meg igyanazt az Octavia 1-ben (ha lehet, szintén az alap változatban), és ha kiderül, hogy azóta nem is spóroltak olyan sokat a gombok számával, akkor jössz egy sörrel... Közben az autó pedig 10-szer annyi funkciót tud, szerinted ezeknek tuti, hogy mindegyiknek kellene fizikai gomb. Ja, az Opel próbálkozott nem is olyan rég a Te elveiddel, ki is maxolta, hát nem tudom.... ezt szerinted nem veszélyes menet közben buherálni?:
Szóval van ez az Astra J "stílus" meg a (szerintem is elhibázott) új VW-golf irány, a "semmi fizikai gomb" - mindkettő teljesen végletes, szerintem a mai funkciókhoz valahol a kettő között van az igazán járható út. Hozta is ezt pl. a BMW az iDrive-val (főleg annak továbbfejlesztett verzióival". Na ott nincs szükség a képernyő tapi-funkciójára - nagyon sokáig nem is volt! a 3-asban csak a G20-szal, vagyis a legeslegújabb modellel került bele - de a felhasználói igények nyomására muszáj volt beletenni. Azt talán elhiszed nekem, hogy a tapiképernyőt azért még gyártani is drágább, mint a "tapi" funkcióval nem rendelkező képernyőt, szóval ezen sem spóroltak semmit... Én, aki 10 évig együttéltem az iDrive-val, bátran és nagy mellel állítom, hogy az a jó fejlesztési irány, és mindenki boldog: van nagy képernyő is, meg fizikai kezelőszervek is, amikre tényleg nem kell menet közben nagyon odafigyelni).
És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6132
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
1. Most belemehetnénk abba, hogy nem csak gyártási költség létezik, de inkább hagyjuk. Ha olvastad, akkor biztosan jobban tudod. Mert ez már csak ilyen. Megírja a Totalcar, hát akkor az úgy is van (mindig totalcaros cikkeket idézel ide, szóval elég egyértelmű, mit jelent neked az "olvastam"). De nem is ez a lényeg, mert szerintem egyáltalán nem az ár a lényegi kérdés, hanem, hogy hogyan lehetne megoldani a mai - többek között EU-s előírások miatt is kötelező - funkciók zömének kezelését fizikai gombokkal, kijelző nélkül. Ebbe kellene belegondolni.Alex_Aston írta: ↑2022.07.05., kedd 00:18Én eddig erről csak olyan dolgokat olvastam, hogy olcsóbb gyártani a képernyőket, mint "rendes" műszerfalat. Meg persze így minden szoftveres hülyeséget rá lehet sózni a vevőkre, akik örülnek neki, hogy a kocsiban is tudják nyomkodni a képernyőt. És ezért hajlandóak többet is fizetni.
Mindenki jól jár
Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.
Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
2. Tipikus "érvelési" taktikád, hogy olyan dolgokkal vitatkozol, amit a vitapartner nem is állított (ld. https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab). Mutass rá arra, hogy hol írtam, hogy nem olcsóbb gyártani a (jórészt uniformizált) képernyőket, mint a(z egyedi dizájnú) fizikai kezelőpaneleket. Ezt most vagy szándékosan csinálod, vagy tényleg ennyire nem tudsz szöveget értelmezni...
3. Számold meg hány fizikai gomb van ma pl. az általad fikázott Octavia 4-ben (már az alap változatban), és számold meg igyanazt az Octavia 1-ben (ha lehet, szintén az alap változatban), és ha kiderül, hogy azóta nem is spóroltak olyan sokat a gombok számával, akkor jössz egy sörrel... Közben az autó pedig 10-szer annyi funkciót tud, szerinted ezeknek tuti, hogy mindegyiknek kellene fizikai gomb. Ja, az Opel próbálkozott nem is olyan rég a Te elveiddel, ki is maxolta, hát nem tudom.... ezt szerinted nem veszélyes menet közben buherálni?:
Szóval van ez az Astra J "stílus" meg a (szerintem is elhibázott) új VW-golf irány, a "semmi fizikai gomb" - mindkettő teljesen végletes, szerintem a mai funkciókhoz valahol a kettő között van az igazán járható út. Hozta is ezt pl. a BMW az iDrive-val (főleg annak továbbfejlesztett verzióival". Na ott nincs szükség a képernyő tapi-funkciójára - nagyon sokáig nem is volt! a 3-asban csak a G20-szal, vagyis a legeslegújabb modellel került bele - de a felhasználói igények nyomására muszáj volt beletenni. Azt talán elhiszed nekem, hogy a tapiképernyőt azért még gyártani is drágább, mint a "tapi" funkcióval nem rendelkező képernyőt, szóval ezen sem spóroltak semmit... Én, aki 10 évig együttéltem az iDrive-val, bátran és nagy mellel állítom, hogy az a jó fejlesztési irány, és mindenki boldog: van nagy képernyő is, meg fizikai kezelőszervek is, amikre tényleg nem kell menet közben nagyon odafigyelni).
És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Mindenki jól jár
Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.
Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Én eddig erről csak olyan dolgokat olvastam, hogy olcsóbb gyártani a képernyőket, mint "rendes" műszerfalat. Meg persze így minden szoftveres hülyeséget rá lehet sózni a vevőkre, akik örülnek neki, hogy a kocsiban is tudják nyomkodni a képernyőt. És ezért hajlandóak többet is fizetni.
Mindenki jól jár
Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.
Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
Csak a Marantz! :-D
Online
Az pedig, hogy a képernyők gombok megspórolása céljából készülnek, egy divatos tévhit.
p.s.: mióta olvasol Totalcart?
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6132
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Biztos nem tűnte fel, hogy az egész cikk egy nagy DS reklám. Kell az ilyen, mert az emberek 95%-ának fogalma sincs mi az a DS (miért nem volt jó a Citroen név, amit mindenkiismert, az rejtély...), de ha tényleg száműzik a képernyőket, akkor - most fogadok rá egy jófajta whiskyben - végül már senki sem fogja ismerni a "márkát".
Az pedig, hogy a képernyők gombok megspórolása céljából készülnek, egy divatos tévhit.
p.s.: mióta olvasol Totalcart?
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Igen, én is így gondolom.
Ahogy meg is fogalmazzák, annyira nem is praktikus, annyira nem is ergonómikus, ráadásul a biztonság szempontjából is kritizálható, ennek ellenére a gyártók nem fogják elhagyni.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Re: Autós topik autósoknak
Jó szöveg, igazuk is van sok szempontból, mégse hiszem hogy így lesz. Azt fogják gyártani, amit el tudnak adni. A képernyő olcsó, és igény is van rá.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2523
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2323
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Kicsit autós... A nagy melegre való tekintettel
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Kellemes vasárnapot!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 596
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Szevasztok Pubikák, sajnos el kell mennem Svájcba nyaralni 2 hétre
Kellemes kocsikázást
Kellemes kocsikázást
- Csatolmányok
-
- jeep-wrangler-8.jpg (718.18 KiB) Megtekintve 1130 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 596
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Meg fogják találni nemsokára a hozzáértők, ne aggódjAlex_Aston írta: ↑2022.07.01., pén. 19:42Megláttam, és elszomorodtam, hogy ilyen csodát/legendát hagytak így lepusztulni...
Bár állt tőle kicsit odébb egy OT rendszámos, talan 2002 modell is. Remélem erre is ez a sors vár, mert megérdemelné.
20220701_172826.jpg
20220701_172819.jpg
20220701_172813.jpg
20220701_172759.jpg
Ha nincs szétrohadva és van mihez csavarozni, akkor menthető
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Induljon jól a hétvége!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Megláttam, és elszomorodtam, hogy ilyen csodát/legendát hagytak így lepusztulni...
Bár állt tőle kicsit odébb egy OT rendszámos, talan 2002 modell is. Remélem erre is ez a sors vár, mert megérdemelné.
Bár állt tőle kicsit odébb egy OT rendszámos, talan 2002 modell is. Remélem erre is ez a sors vár, mert megérdemelné.
Csak a Marantz! :-D
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Új magyar rendszám.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A 10% gyorshajtás ötleted vicc, egyszerűen balesetveszélyes ennyire görcsösen 10%-on belül tartani a sebességet. Mert pl. felgyorsítász szabályosan 90-re, de az elcseszett magyar táblázás minden lófütty elé kitesz egy 60-as táblát, kb. 500 méterenként van valami, szóval állandó satufék kellene ezeket betartani. Kövezzetek meg, de átlag nem zsúfolt főúton én ezeknél nem fékezek, csak elveszem a gázt amikor meglátom - és bár a 90-et kb. betartom, messze nem lassul a kocsi 60-ra, hát ez van
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1826
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1659
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Érdekes eset. Be kell valljam én se a motorosokat se a taxisokat nem szeretem, és ennek pontosan az az oka, hogy jelentős részük túl sokat enged meg magának. Itt is az volt, az egyik vélhetően száguldozik, a másik meg vélhetően az út császárának gondolja magát és nekiáll a főúton y-ban megfordulni.
A 10% gyorshajtás ötleted vicc, egyszerűen balesetveszélyes ennyire görcsösen 10%-on belül tartani a sebességet. Mert pl. felgyorsítász szabályosan 90-re, de az elcseszett magyar táblázás minden lófütty elé kitesz egy 60-as táblát, kb. 500 méterenként van valami, szóval állandó satufék kellene ezeket betartani. Kövezzetek meg, de átlag nem zsúfolt főúton én ezeknél nem fékezek, csak elveszem a gázt amikor meglátom - és bár a 90-et kb. betartom, messze nem lassul a kocsi 60-ra, hát ez van
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez egy elég egyszerű és nem túl ésszerű gondolatfelvetés volt. Amit írtál, az alapján ez volt a lényeg.Alex_Aston írta: ↑2022.06.30., csüt. 19:18Nyilván lehetne még finomítani, hogy mondjuk 5-6km/h 50 alatt, a felett 10%, vagy ilyesmi.Vinkler írta: ↑2022.06.30., csüt. 17:38
Tehát akkor az elméleted szerint, ha én 30-as táblánál 34 km/h-s sebességgel haladok, majd az utca jobb oldalán álló házak egyik kertjéből valaki izomból telibe tolatja az autómat ami kiflibe törik, vagy mondjuk szembe lévő sávból áttér az én sávomba és frontálisan 27km/h-s sebességgel nekem csapódik, akkor én vagyok a hibás?
Jól értem?
De látom, átjött a lényeg
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
De látom, átjött a lényeg
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván lehetne még finomítani, hogy mondjuk 5-6km/h 50 alatt, a felett 10%, vagy ilyesmi.Vinkler írta: ↑2022.06.30., csüt. 17:38
Tehát akkor az elméleted szerint, ha én 30-as táblánál 34 km/h-s sebességgel haladok, majd az utca jobb oldalán álló házak egyik kertjéből valaki izomból telibe tolatja az autómat ami kiflibe törik, vagy mondjuk szembe lévő sávból áttér az én sávomba és frontálisan 27km/h-s sebességgel nekem csapódik, akkor én vagyok a hibás?
Jól értem?
De látom, átjött a lényeg
Csak a Marantz! :-D
Online
Jól értem?
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Tehát akkor az elméleted szerint, ha én 30-as táblánál 34 km/h-s sebességgel haladok, majd az utca jobb oldalán álló házak egyik kertjéből valaki izomból telibe tolatja az autómat ami kiflibe törik, vagy mondjuk szembe lévő sávból áttér az én sávomba és frontálisan 27km/h-s sebességgel nekem csapódik, akkor én vagyok a hibás?Alex_Aston írta: ↑2022.06.30., csüt. 15:27Nem tudom, ki, hogy van vele, de mondjuk 10%-ot meghaladó gyorshajtás esetén semmit sem vizsgálnék, hanem ilyen esetben mindig a gyorshajtó lenne a hibás, hiszen jelentősen megváltozik ilyenkor minden.
De sajnos a jog világában élünk, nem az igazságéban.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... s-baleset/
Jól értem?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Nem tudom, ki, hogy van vele, de mondjuk 10%-ot meghaladó gyorshajtás esetén semmit sem vizsgálnék, hanem ilyen esetben mindig a gyorshajtó lenne a hibás, hiszen jelentősen megváltozik ilyenkor minden.
De sajnos a jog világában élünk, nem az igazságéban.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... s-baleset/
De sajnos a jog világában élünk, nem az igazságéban.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... s-baleset/
Csak a Marantz! :-D