Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Online
Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

Vinkler írta:
2022.07.05., kedd 13:20
nemtomm írta:
2022.07.05., kedd 13:17

Nem is kell több infó ez bőségesen elég....a vezetéssegítő rendszerek nem kicsit drágitják meg az autókat...lassan egy kicsit jobb autó egy garzon ára lesz, főleg ha elektromos lesz csak.. :-(
Láttad mostanában a garzon árakat? :rolleyes:
nem igazán néztem....de gondolom annak is felment az ára..
"Az igazi barát szemből támad."

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

nemtomm írta:
2022.07.05., kedd 13:17

Nem is kell több infó ez bőségesen elég....a vezetéssegítő rendszerek nem kicsit drágitják meg az autókat...lassan egy kicsit jobb autó egy garzon ára lesz, főleg ha elektromos lesz csak.. :-(
Láttad mostanában a garzon árakat? :rolleyes:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Talán egy, vagy 1,5 éve volt itt egy írásom a digitális műszerfal és az érintőképernyőkkel kapcsolatosan, vissza lehet keresni. A véleményemet azóta is tartom. Óracsoport helyett sokkal jobb választás a kijelző, hiszen szinte végtelen konfigurálási lehetőséget rejt, viszont az érintőkijelzőt kifejezetten balesetveszélyesnek tartom az alap funkciók kezeléséhez. Ilyen például a klíma, belső levegő keringetés, ülésfűtés stb. Ezeket meghagynám hagyományos kapcsolós megoldásként.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

Acme írta:
2022.07.05., kedd 13:06
Aszpirin írta:
2022.07.05., kedd 08:16
És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
A világ változik. Az ízlés is változik. Az ergonómia némileg kötött az emberi anatómiához, de ott is sok változás van.

Nekem teljesen elég ennyi info az autóban:

Kép

Ja, és mechanikus karórát hordok :D :D
Nem is kell több infó ez bőségesen elég....a vezetéssegítő rendszerek nem kicsit drágitják meg az autókat...lassan egy kicsit jobb autó egy garzon ára lesz, főleg ha elektromos lesz csak.. :-(
"Az igazi barát szemből támad."

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Aszpirin írta:
2022.07.05., kedd 08:16
És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
A világ változik. Az ízlés is változik. Az ergonómia némileg kötött az emberi anatómiához, de ott is sok változás van.

Nekem teljesen elég ennyi info az autóban:

Kép

Ja, és mechanikus karórát hordok :D :D
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

zoli73 írta:
2022.07.05., kedd 11:07

Mielőtt Alex "fejét vennéd" :D , vegyük már észre, hogy ezt a cikket nem Ő, hanem én linkeltem.
Lehet szidni a totalcar-t(némely dolgokban nekem sem tetszik a munkásságuk), de azt is vegyük észre, hogy ez nem egy véleménycikk az Ő részükről, hanem meg is nevezik a hivatkozásokat.
Továbba van a cikkben 1-2 link, ami szorosan kapcsolódik a témához, és szintén nagyon érdekes, gondolatébresztő.
Az én véleményem is az, hogy egyes gyártók(pl. Tesla) túlzásba vitte a kezelőszervek érintőképernyőbe integrálását, és ez különböző aggályokat kezd felvetni, de ettől még a fejlesztések ezen irányba mennek tovább, és a gyártók nagy ívben tesznek az ilyen magamfajta fanyalgókra.
Abban én is egyetértek Alex-el, hogy a fő fejlesztési szempont a költséghatékonyság, és a profit, a végfelhasználók érdekei, elvárásai, a sokadik helyen vannak.
Mivel egyetértettem vele, ezért megérdemlem az akasztást. :D

Annyit tennék hozzá ehhez még, hogy autó szalonban dolgozó ismerősöm (tehát megint csak TC infó ugye... :rolleyes: ) megfigyelése, hogy korábban amikor jöttek autót venni emberek, akkor sok műszaki szempont volt a kérdés. Ma meg jön a család, és az az első, hogy beülnek, és ha a gyerekek telefonja IS kapcsolódik a fedélzeti rendszerhez, akkor okés a dolog, jöhet a többi. Így változott a világ. És ebben van szerepe a Teslanak egyébként.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2022.07.05., kedd 08:16
Alex_Aston írta:
2022.07.05., kedd 00:18
Aszpirin írta:
2022.07.04., hétf. 22:44

Az pedig, hogy a képernyők gombok megspórolása céljából készülnek, egy divatos tévhit.
Én eddig erről csak olyan dolgokat olvastam, hogy olcsóbb gyártani a képernyőket, mint "rendes" műszerfalat. Meg persze így minden szoftveres hülyeséget rá lehet sózni a vevőkre, akik örülnek neki, hogy a kocsiban is tudják nyomkodni a képernyőt. És ezért hajlandóak többet is fizetni.
Mindenki jól jár :D

Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.

Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
1. Most belemehetnénk abba, hogy nem csak gyártási költség létezik, de inkább hagyjuk. Ha olvastad, akkor biztosan jobban tudod. Mert ez már csak ilyen. Megírja a Totalcar, hát akkor az úgy is van (mindig totalcaros cikkeket idézel ide, szóval elég egyértelmű, mit jelent neked az "olvastam"). De nem is ez a lényeg, mert szerintem egyáltalán nem az ár a lényegi kérdés, hanem, hogy hogyan lehetne megoldani a mai - többek között EU-s előírások miatt is kötelező - funkciók zömének kezelését fizikai gombokkal, kijelző nélkül. Ebbe kellene belegondolni.
2. Tipikus "érvelési" taktikád, hogy olyan dolgokkal vitatkozol, amit a vitapartner nem is állított (ld. https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab). Mutass rá arra, hogy hol írtam, hogy nem olcsóbb gyártani a (jórészt uniformizált) képernyőket, mint a(z egyedi dizájnú) fizikai kezelőpaneleket. Ezt most vagy szándékosan csinálod, vagy tényleg ennyire nem tudsz szöveget értelmezni...
3. Számold meg hány fizikai gomb van ma pl. az általad fikázott Octavia 4-ben (már az alap változatban), és számold meg igyanazt az Octavia 1-ben (ha lehet, szintén az alap változatban), és ha kiderül, hogy azóta nem is spóroltak olyan sokat a gombok számával, akkor jössz egy sörrel... Közben az autó pedig 10-szer annyi funkciót tud, szerinted ezeknek tuti, hogy mindegyiknek kellene fizikai gomb. Ja, az Opel próbálkozott nem is olyan rég a Te elveiddel, ki is maxolta, hát nem tudom.... ezt szerinted nem veszélyes menet közben buherálni?:
Kép
Szóval van ez az Astra J "stílus" meg a (szerintem is elhibázott) új VW-golf irány, a "semmi fizikai gomb" - mindkettő teljesen végletes, szerintem a mai funkciókhoz valahol a kettő között van az igazán járható út. Hozta is ezt pl. a BMW az iDrive-val (főleg annak továbbfejlesztett verzióival". Na ott nincs szükség a képernyő tapi-funkciójára - nagyon sokáig nem is volt! a 3-asban csak a G20-szal, vagyis a legeslegújabb modellel került bele - de a felhasználói igények nyomására muszáj volt beletenni. Azt talán elhiszed nekem, hogy a tapiképernyőt azért még gyártani is drágább, mint a "tapi" funkcióval nem rendelkező képernyőt, szóval ezen sem spóroltak semmit... Én, aki 10 évig együttéltem az iDrive-val, bátran és nagy mellel állítom, hogy az a jó fejlesztési irány, és mindenki boldog: van nagy képernyő is, meg fizikai kezelőszervek is, amikre tényleg nem kell menet közben nagyon odafigyelni).

És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
Mielőtt Alex "fejét vennéd" :D , vegyük már észre, hogy ezt a cikket nem Ő, hanem én linkeltem.
Lehet szidni a totalcar-t(némely dolgokban nekem sem tetszik a munkásságuk), de azt is vegyük észre, hogy ez nem egy véleménycikk az Ő részükről, hanem meg is nevezik a hivatkozásokat.
Továbba van a cikkben 1-2 link, ami szorosan kapcsolódik a témához, és szintén nagyon érdekes, gondolatébresztő.
Az én véleményem is az, hogy egyes gyártók(pl. Tesla) túlzásba vitte a kezelőszervek érintőképernyőbe integrálását, és ez különböző aggályokat kezd felvetni, de ettől még a fejlesztések ezen irányba mennek tovább, és a gyártók nagy ívben tesznek az ilyen magamfajta fanyalgókra.
Abban én is egyetértek Alex-el, hogy a fő fejlesztési szempont a költséghatékonyság, és a profit, a végfelhasználók érdekei, elvárásai, a sokadik helyen vannak.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2022.07.05., kedd 08:16


1. Most belemehetnénk abba, hogy nem csak gyártási költség létezik, de inkább hagyjuk.
Talán azért abban egyet lehet érteni, hogy az összes gyártási költség (fejlesztés, logisztika, gyártás stb.) olcsóbb, ezért is van így. Hisz a gyártók csak a profitot nézik, semmi mást.

Nem szoktam olyanra hivatkozni, amit más nem mondott. Ha igen, nyugodtan koppints(atok) az orromra.

Olvasni mást is szoktam (vezess.hu, autonavigator, origo stb.).

A J Astra véleményem szerint sok minden más miatt is el volt baltázva. Hatalmas tömeg, túl nagy, kerek méret, bumfordi és nem időt álló design miatt a külső kmeretekhez képesti nem túl acélos belső tér kínálat. És igen, a belseje sem nagy szám, sőt túl komplikált. Nem is volt sokáig gyártásban, csak a limuzin maradt, mint budget termék.

Én egyébként megvagyok minden nélkül a kocsiban. De nem is én vagyok ugye a fő vásárlói referenciájuk :rolleyes:
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2022.07.05., kedd 00:18
Aszpirin írta:
2022.07.04., hétf. 22:44

Az pedig, hogy a képernyők gombok megspórolása céljából készülnek, egy divatos tévhit.
Én eddig erről csak olyan dolgokat olvastam, hogy olcsóbb gyártani a képernyőket, mint "rendes" műszerfalat. Meg persze így minden szoftveres hülyeséget rá lehet sózni a vevőkre, akik örülnek neki, hogy a kocsiban is tudják nyomkodni a képernyőt. És ezért hajlandóak többet is fizetni.
Mindenki jól jár :D

Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.

Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
1. Most belemehetnénk abba, hogy nem csak gyártási költség létezik, de inkább hagyjuk. Ha olvastad, akkor biztosan jobban tudod. Mert ez már csak ilyen. Megírja a Totalcar, hát akkor az úgy is van (mindig totalcaros cikkeket idézel ide, szóval elég egyértelmű, mit jelent neked az "olvastam"). De nem is ez a lényeg, mert szerintem egyáltalán nem az ár a lényegi kérdés, hanem, hogy hogyan lehetne megoldani a mai - többek között EU-s előírások miatt is kötelező - funkciók zömének kezelését fizikai gombokkal, kijelző nélkül. Ebbe kellene belegondolni.
2. Tipikus "érvelési" taktikád, hogy olyan dolgokkal vitatkozol, amit a vitapartner nem is állított (ld. https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab). Mutass rá arra, hogy hol írtam, hogy nem olcsóbb gyártani a (jórészt uniformizált) képernyőket, mint a(z egyedi dizájnú) fizikai kezelőpaneleket. Ezt most vagy szándékosan csinálod, vagy tényleg ennyire nem tudsz szöveget értelmezni...
3. Számold meg hány fizikai gomb van ma pl. az általad fikázott Octavia 4-ben (már az alap változatban), és számold meg igyanazt az Octavia 1-ben (ha lehet, szintén az alap változatban), és ha kiderül, hogy azóta nem is spóroltak olyan sokat a gombok számával, akkor jössz egy sörrel... Közben az autó pedig 10-szer annyi funkciót tud, szerinted ezeknek tuti, hogy mindegyiknek kellene fizikai gomb. Ja, az Opel próbálkozott nem is olyan rég a Te elveiddel, ki is maxolta, hát nem tudom.... ezt szerinted nem veszélyes menet közben buherálni?:
Kép
Szóval van ez az Astra J "stílus" meg a (szerintem is elhibázott) új VW-golf irány, a "semmi fizikai gomb" - mindkettő teljesen végletes, szerintem a mai funkciókhoz valahol a kettő között van az igazán járható út. Hozta is ezt pl. a BMW az iDrive-val (főleg annak továbbfejlesztett verzióival". Na ott nincs szükség a képernyő tapi-funkciójára - nagyon sokáig nem is volt! a 3-asban csak a G20-szal, vagyis a legeslegújabb modellel került bele - de a felhasználói igények nyomására muszáj volt beletenni. Azt talán elhiszed nekem, hogy a tapiképernyőt azért még gyártani is drágább, mint a "tapi" funkcióval nem rendelkező képernyőt, szóval ezen sem spóroltak semmit... Én, aki 10 évig együttéltem az iDrive-val, bátran és nagy mellel állítom, hogy az a jó fejlesztési irány, és mindenki boldog: van nagy képernyő is, meg fizikai kezelőszervek is, amikre tényleg nem kell menet közben nagyon odafigyelni).

És ha már kijelző: a kormány mögötti, teljesen digitális, testreszabható műszerfal a világ egyik legpraktikusabb és legjobb autós dolga. Tudom, hogy meg lehet lenni nélküle, és kb annyira ízlés kérdése, mint a mechanikus kontra elektromos karórák, de EZ tényleg jó irány, és ha használod, rá is jössz gyorsan, hogy miért.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2022.07.04., hétf. 22:44

Az pedig, hogy a képernyők gombok megspórolása céljából készülnek, egy divatos tévhit.
Én eddig erről csak olyan dolgokat olvastam, hogy olcsóbb gyártani a képernyőket, mint "rendes" műszerfalat. Meg persze így minden szoftveres hülyeséget rá lehet sózni a vevőkre, akik örülnek neki, hogy a kocsiban is tudják nyomkodni a képernyőt. És ezért hajlandóak többet is fizetni.
Mindenki jól jár :D

Az a kevés ember, akinek meg ez nem tetszik, le van tojv, hisz nem ő belőlük él a gyártó.

Természetesen mindez saját vélemény, vagyis hülyeség.
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Acme írta:
2022.07.04., hétf. 18:52
Jó szöveg, igazuk is van sok szempontból, mégse hiszem hogy így lesz. Azt fogják gyártani, amit el tudnak adni. A képernyő olcsó, és igény is van rá.
Biztos nem tűnte fel, hogy az egész cikk egy nagy DS reklám. Kell az ilyen, mert az emberek 95%-ának fogalma sincs mi az a DS (miért nem volt jó a Citroen név, amit mindenkiismert, az rejtély...), de ha tényleg száműzik a képernyőket, akkor - most fogadok rá egy jófajta whiskyben - végül már senki sem fogja ismerni a "márkát".
Az pedig, hogy a képernyők gombok megspórolása céljából készülnek, egy divatos tévhit.

p.s.: mióta olvasol Totalcart? :D
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Acme írta:
2022.07.04., hétf. 18:52
Jó szöveg, igazuk is van sok szempontból, mégse hiszem hogy így lesz. Azt fogják gyártani, amit el tudnak adni. A képernyő olcsó, és igény is van rá.
Igen, én is így gondolom.
Ahogy meg is fogalmazzák, annyira nem is praktikus, annyira nem is ergonómikus, ráadásul a biztonság szempontjából is kritizálható, ennek ellenére a gyártók nem fogják elhagyni.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Jó szöveg, igazuk is van sok szempontból, mégse hiszem hogy így lesz. Azt fogják gyártani, amit el tudnak adni. A képernyő olcsó, és igény is van rá.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2306
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

Kicsit autós... A nagy melegre való tekintettel ;)
FB_IMG_1656794126518.jpg
FB_IMG_1656794126518.jpg (56.91 KiB) Megtekintve 1090 alkalommal
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Kellemes vasárnapot!
E3D0F46B-37CB-4A9E-A8B8-FAAC41243198.jpeg
E3D0F46B-37CB-4A9E-A8B8-FAAC41243198.jpeg (190.54 KiB) Megtekintve 1096 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Szevasztok Pubikák, sajnos el kell mennem Svájcba nyaralni 2 hétre
Kellemes kocsikázást ;peace;
Csatolmányok
jeep-wrangler-8.jpg
jeep-wrangler-8.jpg (718.18 KiB) Megtekintve 1117 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Alex_Aston írta:
2022.07.01., pén. 19:42
Megláttam, és elszomorodtam, hogy ilyen csodát/legendát hagytak így lepusztulni...

Bár állt tőle kicsit odébb egy OT rendszámos, talan 2002 modell is. Remélem erre is ez a sors vár, mert megérdemelné.

20220701_172826.jpg

20220701_172819.jpg

20220701_172813.jpg

20220701_172759.jpg
Meg fogják találni nemsokára a hozzáértők, ne aggódj :napsut:
Ha nincs szétrohadva és van mihez csavarozni, akkor menthető
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Induljon jól a hétvége!
47B54B12-CBB4-4522-8279-86F85EE7DECE.jpeg
47B54B12-CBB4-4522-8279-86F85EE7DECE.jpeg (427.14 KiB) Megtekintve 1140 alkalommal
8AFF9375-0AA0-47A9-9A5D-F6E22C7E9BDD.jpeg
8AFF9375-0AA0-47A9-9A5D-F6E22C7E9BDD.jpeg (369.85 KiB) Megtekintve 1140 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Megláttam, és elszomorodtam, hogy ilyen csodát/legendát hagytak így lepusztulni...

Bár állt tőle kicsit odébb egy OT rendszámos, talan 2002 modell is. Remélem erre is ez a sors vár, mert megérdemelné.
20220701_172826.jpg
20220701_172826.jpg (2.87 MiB) Megtekintve 1188 alkalommal
20220701_172819.jpg
20220701_172819.jpg (2.58 MiB) Megtekintve 1188 alkalommal
20220701_172813.jpg
20220701_172813.jpg (3.87 MiB) Megtekintve 1188 alkalommal
20220701_172759.jpg
20220701_172759.jpg (3.47 MiB) Megtekintve 1188 alkalommal
Csak a Marantz! :-D

Avatar
stx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 746
Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
Értékelés: 358
Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: stx »

Vinkler írta:
2022.07.01., pén. 10:11
Új magyar rendszám.

7A8E6BCC-D03A-4B9E-A01B-B7D2192419AA.jpeg
A rendszám nem rossz. A körülötte lévő a zsákutca.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Új magyar rendszám.
7A8E6BCC-D03A-4B9E-A01B-B7D2192419AA.jpeg
7A8E6BCC-D03A-4B9E-A01B-B7D2192419AA.jpeg (293.21 KiB) Megtekintve 1290 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
ZolaBA
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1818
Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
Értékelés: 1651
Tartózkodási hely: Pilisvörösvár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: ZolaBA »

Érdekes eset. Be kell valljam én se a motorosokat se a taxisokat nem szeretem, és ennek pontosan az az oka, hogy jelentős részük túl sokat enged meg magának. Itt is az volt, az egyik vélhetően száguldozik, a másik meg vélhetően az út császárának gondolja magát és nekiáll a főúton y-ban megfordulni.
A 10% gyorshajtás ötleted vicc, egyszerűen balesetveszélyes ennyire görcsösen 10%-on belül tartani a sebességet. Mert pl. felgyorsítász szabályosan 90-re, de az elcseszett magyar táblázás minden lófütty elé kitesz egy 60-as táblát, kb. 500 méterenként van valami, szóval állandó satufék kellene ezeket betartani. Kövezzetek meg, de átlag nem zsúfolt főúton én ezeknél nem fékezek, csak elveszem a gázt amikor meglátom - és bár a 90-et kb. betartom, messze nem lassul a kocsi 60-ra, hát ez van :D
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Alex_Aston írta:
2022.06.30., csüt. 19:18
Vinkler írta:
2022.06.30., csüt. 17:38

Tehát akkor az elméleted szerint, ha én 30-as táblánál 34 km/h-s sebességgel haladok, majd az utca jobb oldalán álló házak egyik kertjéből valaki izomból telibe tolatja az autómat ami kiflibe törik, vagy mondjuk szembe lévő sávból áttér az én sávomba és frontálisan 27km/h-s sebességgel nekem csapódik, akkor én vagyok a hibás?
Jól értem? gondolkodik.gif
Nyilván lehetne még finomítani, hogy mondjuk 5-6km/h 50 alatt, a felett 10%, vagy ilyesmi.
De látom, átjött a lényeg ;)
Ez egy elég egyszerű és nem túl ésszerű gondolatfelvetés volt. Amit írtál, az alapján ez volt a lényeg. ;)
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2022.06.30., csüt. 17:38

Tehát akkor az elméleted szerint, ha én 30-as táblánál 34 km/h-s sebességgel haladok, majd az utca jobb oldalán álló házak egyik kertjéből valaki izomból telibe tolatja az autómat ami kiflibe törik, vagy mondjuk szembe lévő sávból áttér az én sávomba és frontálisan 27km/h-s sebességgel nekem csapódik, akkor én vagyok a hibás?
Jól értem? gondolkodik.gif
Nyilván lehetne még finomítani, hogy mondjuk 5-6km/h 50 alatt, a felett 10%, vagy ilyesmi.
De látom, átjött a lényeg ;)
Csak a Marantz! :-D

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”