Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Kiskőrösön van egy Old Car Museum nevű hely, amit egy magán gyűjtő emberke állított össze. Egyébként restaurálnak bárkinek autókat.
Bementünk körül nézni, mert azért van látnivaló. Ha kicsit sárga, és kicsit savanyú is, de a "miénk".
.
Bementünk körül nézni, mert azért van látnivaló. Ha kicsit sárga, és kicsit savanyú is, de a "miénk".
.
Csak a Marantz! :-D
Online
Re: Autós topik autósoknak
2 éve ezen a helyen döntöttem el, hogy nekem kellene egy nyitott tetejű autó. Idén sikerült, és el is jutottam vele oda, ahol megfogant a gondolat. Transrarau, Románia, Bukovina
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 596
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Igen, és az első tulaj fizeti az egész cirkuszt.
Keleteurópában és Kínában gyártat, komoly haszonnal. Óriási székház, autóverseny szponzoráció stb.
A végén tele lesz a kocsi teljesen középszerü nélkülözhető vacakkal.
Ami igaz, hogy speciel a motorok jóval erősebbek lettek és nagyobb lett bizonyos helyeken az igénybevétel. Persze, hogy nem csinál annak megfelelő alkatrész minőséget.
Én a kis berregőmnél 50 ezernél akartam szíjat cseréltetni, felhívtam a dunakeszi Bosch-t - ott csinálták korábban - mondták menjek vele még 50 ezret :)
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Re: Autós topik autósoknak
Akkor ezek szerint sokkal drágábban gyártanak rövidebb életű autókat autókat?
"Az igazi barát szemből támad."
Online
Egyébként meg köszönet a balraindexelős szabályért, jó tudni róla, viszonylag gyakran járok Erdélyben (ott születtem, élnek még ott rokonaim és ott van eltemetve édesapám is), de eddig nem tudtam róla (bár többször láttam, hogy balra indexelnek körforgalom előtt (és talán benne is) román rendszámú autók, de ez messze nem (volt) általános, és nem is tudtam rólha, hogy szabály.
Ha már körforgalom, aki járt Olaszország Veneto tartományában, az tudja, hogy ott az országúti körforgalmak több mint 50%-a három(!)- vagy többsávos, na azokat még nehezebben használják hazánkfiai (tanúja voltam nem egy szrencsétlenkedésnek), bár az olaszok eléggé rutinosan közlekednek bennük.
(az olaszok vezetési stílusáról és szabálytiszteletéről azért nagyon nem áradoznék, mert szerintem a hazait is mélyen alulmúlja, a csúcs az volt, amikor a Velencét Riminivel összekötő kétsávos úton (szinte végig 70-es korlátozás és rengeteg telepített sebességmérő) nagy porfelhőt csapva a padkán előzött jobbról az egyik kb 100-zal, mert zavarta őt, hogy betartom a 70-es korlátozást..)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6134
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
No problem, tényleg nem kell bocsánatért esedezz Mindössze azt hittem a rajzod alapján, hogy nem tiszta, ezért írtam le.feket663 írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:55Reggel fél hétkor nem azon járt az eszem, hogy minden szempontból egzakt, szabályos ábrát készítsek, csak azt akartam megmutatni, hogy mit értek a körforgalomban balra kanyarodáson. Eskü, ismerem a többsávos körforgalomban közlekedés szabályait, sőt, még alkalmazni is szoktam, mert bár egy 5000 fős kisvárosban élek, gyakran járok át a szomszédos Szatmárnémetibe, ott talán több ilyen többsávos körforgalom van, mint nálunk egész SZ-SZ-B megyében. A félreérthető rajzomért a Te és mindenki más bocsánatáért esedezem.
Egyébként meg köszönet a balraindexelős szabályért, jó tudni róla, viszonylag gyakran járok Erdélyben (ott születtem, élnek még ott rokonaim és ott van eltemetve édesapám is), de eddig nem tudtam róla (bár többször láttam, hogy balra indexelnek körforgalom előtt (és talán benne is) román rendszámú autók, de ez messze nem (volt) általános, és nem is tudtam rólha, hogy szabály.
Ha már körforgalom, aki járt Olaszország Veneto tartományában, az tudja, hogy ott az országúti körforgalmak több mint 50%-a három(!)- vagy többsávos, na azokat még nehezebben használják hazánkfiai (tanúja voltam nem egy szrencsétlenkedésnek), bár az olaszok eléggé rutinosan közlekednek bennük.
(az olaszok vezetési stílusáról és szabálytiszteletéről azért nagyon nem áradoznék, mert szerintem a hazait is mélyen alulmúlja, a csúcs az volt, amikor a Velencét Riminivel összekötő kétsávos úton (szinte végig 70-es korlátozás és rengeteg telepített sebességmérő) nagy porfelhőt csapva a padkán előzött jobbról az egyik kb 100-zal, mert zavarta őt, hogy betartom a 70-es korlátozást..)
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Re: Autós topik autósoknak
Reggel fél hétkor nem azon járt az eszem, hogy minden szempontból egzakt, szabályos ábrát készítsek, csak azt akartam megmutatni, hogy mit értek a körforgalomban balra kanyarodáson. Eskü, ismerem a többsávos körforgalomban közlekedés szabályait, sőt, még alkalmazni is szoktam, mert bár egy 5000 fős kisvárosban élek, gyakran járok át a szomszédos Szatmárnémetibe, ott talán több ilyen többsávos körforgalom van, mint nálunk egész SZ-SZ-B megyében. A félreérthető rajzomért a Te és mindenki más bocsánatáért esedezem.Aszpirin írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:43
Az a baj a többsávos körforgalmakkal, hogy szinte senki nem tudja őket szabályszerűen használni.
Sajnos a berajzolt útvonal alapján Te sem.
Pedig a kép azt mutatja, hogyan születik a baleset.
És ez nem azon múlik, hogy indexel-e a zöld autó balra, hanem hogy a körforgalom külső sávjában - hacsak jelzőtáblák ezt még a körforgallom előt másként nem egyértelműsítik - alapszabályként csak akkor haladsz, ha a következő kijáraton ki akarsz hajtani.
Az egyáltalán nem logikus, hogy a körforgalom belső sávjában haladó elsőbbséget adjon a külső sávban haladónak, mert egy forgalmas kétsávos körforgalomban a belső sávban haladó autókat ez teljesen bezárná.
Utálom a kétsávos körforgalmakat, mert amitnt írtam, azt igénylik, hogy minden részvevőjük pontosan ismerje a használatuk szabályait. Az ábrádom (amiből készítetted), pont az látszik, hogy mi történik, ha nem ismerik a résztvevők. És ez sajnos nagyon gyakori. És ehhez még hozzájönnek azok a helyek, ahol táblákkal írják felül ezt a használati módot. Debrecen előtt a 4-es főúton, Szehgednél az M43 le/feljárata utáni/előtti körforgalmakban korábban mindennaposak voltak a balesetek. Debrecenben már régen nem jártam ott, de Szegeden csak egyféleképpen (és nagyon ügyesen) tudták megoldani a folyamatos balesetveszélyt: "demszky-pogácsákkal" biztosították, hogy a külső sávban a kijárat után ne lehessen továbbhajtani a körforgalomban, és a bejáratok előtt kitáblázták a helyes használatot.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
https://www.google.com/search?q=turbo+k ... e&ie=UTF-8
Pár éve használják ezt egyre több helyen. Pont a hülyék miatt, ahogy írod. Nevelni kell a népet, másképp sokszor nem megy.
Sajnos ezért is kerül a legtöbb esetben egy egyszerű bolog is sok pénzbe, mert hülyebiztossá kell tenni.
Pedig Sapártában ezt anno számomra szimpatikusabban megoldották...
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Turbó körforgalom.Aszpirin írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:43Szegeden csak egyféleképpen (és nagyon ügyesen) tudták megoldani a folyamatos balesetveszélyt: "demszky-pogácsákkal" biztosították, hogy a külső sávban a kijárat után ne lehessen továbbhajtani a körforgalomban, és a bejáratok előtt kitáblázták a helyes használatot.
https://www.google.com/search?q=turbo+k ... e&ie=UTF-8
Pár éve használják ezt egyre több helyen. Pont a hülyék miatt, ahogy írod. Nevelni kell a népet, másképp sokszor nem megy.
Sajnos ezért is kerül a legtöbb esetben egy egyszerű bolog is sok pénzbe, mert hülyebiztossá kell tenni.
Pedig Sapártában ezt anno számomra szimpatikusabban megoldották...
Csak a Marantz! :-D
Online
Re: Autós topik autósoknak
Kell indexelni kifelé is nyilván, bár pontosan nem ismerem az ottani KRESZ-t.Alex_Aston írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:45De ott kifelé irányban nem kell jobbra indexelni? Mert csak akkor lenne értelme balra indexelni. Hisz tök egyértelmű, hogy jobbra indexelve kijövök. Ha pedig nem indexelek, akkor megyek tovább, legalább a következő kihajtóig.
Vagy rosszul gondolom?
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
A “legviccesebb” mostanában az volt, amikor szembe jött velem egy néni abban a kétsávos körforgalomban.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12681
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Budakalászi M0-Auchan körforgalomban is kirakták a betonszegélyeket, mégis átmennek rajtuk össze vissza, pedig eléggé egyértelmű, ráadásul jól fel is van festve, hogy melyik sáv hová tart.Aszpirin írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:43
Az a baj a többsávos körforgalmakkal, hogy szinte senki nem tudja őket szabályszerűen használni.
Sajnos a berajzolt útvonal alapján Te sem.
Pedig a kép azt mutatja, hogyan születik a baleset.
És ez nem azon múlik, hogy indexel-e a zöld autó balra, hanem hogy a körforgalom külső sávjában - hacsak jelzőtáblák ezt még a körforgallom előt másként nem egyértelműsítik - alapszabályként csak akkor haladsz, ha a következő kijáraton ki akarsz hajtani.
Az egyáltalán nem logikus, hogy a körforgalom belső sávjában haladó elsőbbséget adjon a külső sávban haladónak, mert egy forgalmas kétsávos körforgalomban a belső sávban haladó autókat ez teljesen bezárná.
Utálom a kétsávos körforgalmakat, mert amitnt írtam, azt igénylik, hogy minden részvevőjük pontosan ismerje a használatuk szabályait. Az ábrádom (amiből készítetted), pont az látszik, hogy mi történik, ha nem ismerik a résztvevők. És ez sajnos nagyon gyakori. És ehhez még hozzájönnek azok a helyek, ahol táblákkal írják felül ezt a használati módot. Debrecen előtt a 4-es főúton, Szehgednél az M43 le/feljárata utáni/előtti körforgalmakban korábban mindennaposak voltak a balesetek. Debrecenben már régen nem jártam ott, de Szegeden csak egyféleképpen (és nagyon ügyesen) tudták megoldani a folyamatos balesetveszélyt: "demszky-pogácsákkal" biztosították, hogy a külső sávban a kijárat után ne lehessen továbbhajtani a körforgalomban, és a bejáratok előtt kitáblázták a helyes használatot.
A “legviccesebb” mostanában az volt, amikor szembe jött velem egy néni abban a kétsávos körforgalomban.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Vagy rosszul gondolom?
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
De ott kifelé irányban nem kell jobbra indexelni? Mert csak akkor lenne értelme balra indexelni. Hisz tök egyértelmű, hogy jobbra indexelve kijövök. Ha pedig nem indexelek, akkor megyek tovább, legalább a következő kihajtóig.
Vagy rosszul gondolom?
Csak a Marantz! :-D
Online
Az a baj a többsávos körforgalmakkal, hogy szinte senki nem tudja őket szabályszerűen használni.
Sajnos a berajzolt útvonal alapján Te sem.
Pedig a kép azt mutatja, hogyan születik a baleset.
És ez nem azon múlik, hogy indexel-e a zöld autó balra, hanem hogy a körforgalom külső sávjában - hacsak jelzőtáblák ezt még a körforgallom előt másként nem egyértelműsítik - alapszabályként csak akkor haladsz, ha a következő kijáraton ki akarsz hajtani.
Az egyáltalán nem logikus, hogy a körforgalom belső sávjában haladó elsőbbséget adjon a külső sávban haladónak, mert egy forgalmas kétsávos körforgalomban a belső sávban haladó autókat ez teljesen bezárná.
Utálom a kétsávos körforgalmakat, mert amitnt írtam, azt igénylik, hogy minden részvevőjük pontosan ismerje a használatuk szabályait. Az ábrádon (amiből készítetted), pont az látszik eredetileg, hogy mi történik, ha nem ismerik a résztvevők a szabályokat. És ez sajnos nagyon gyakori. És ehhez még hozzájönnek azok a helyek, ahol táblákkal írják felül ezt a használati módot. Debrecen előtt a 4-es főúton, Szegednél az M43 le/feljárata utáni/előtti körforgalmakban, Budaörsön az Auchan melletti körforgalomba, stb. korábban mindennaposak voltak a balesetek (az Auchannál manapság is). Debrecenben már régen nem jártam ott, de Szegeden csak egyféleképpen (és nagyon ügyesen) tudták megoldani a folyamatos balesetveszélyt: "demszky-pogácsákkal" biztosították, hogy a külső sávban a kijáratok után ne lehessen továbbhajtani a körforgalomban (a külső sávból muszáj az első kihajtón elhagynod a körforgalmat, különben keményen ütő "demszky-pogácsákra" hajtasz), és a bejáratok előtt kitáblázták a helyes használatot.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6134
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Az a baj a többsávos körforgalmakkal, hogy szinte senki nem tudja őket szabályszerűen használni.
Sajnos a berajzolt útvonal alapján Te sem.
Pedig a kép azt mutatja, hogyan születik a baleset.
És ez nem azon múlik, hogy indexel-e a zöld autó balra, hanem hogy a körforgalom külső sávjában - hacsak jelzőtáblák ezt még a körforgallom előt másként nem egyértelműsítik - alapszabályként csak akkor haladsz, ha a következő kijáraton ki akarsz hajtani.
Az egyáltalán nem logikus, hogy a körforgalom belső sávjában haladó elsőbbséget adjon a külső sávban haladónak, mert egy forgalmas kétsávos körforgalomban a belső sávban haladó autókat ez teljesen bezárná.
Utálom a kétsávos körforgalmakat, mert amitnt írtam, azt igénylik, hogy minden részvevőjük pontosan ismerje a használatuk szabályait. Az ábrádon (amiből készítetted), pont az látszik eredetileg, hogy mi történik, ha nem ismerik a résztvevők a szabályokat. És ez sajnos nagyon gyakori. És ehhez még hozzájönnek azok a helyek, ahol táblákkal írják felül ezt a használati módot. Debrecen előtt a 4-es főúton, Szegednél az M43 le/feljárata utáni/előtti körforgalmakban, Budaörsön az Auchan melletti körforgalomba, stb. korábban mindennaposak voltak a balesetek (az Auchannál manapság is). Debrecenben már régen nem jártam ott, de Szegeden csak egyféleképpen (és nagyon ügyesen) tudták megoldani a folyamatos balesetveszélyt: "demszky-pogácsákkal" biztosították, hogy a külső sávban a kijáratok után ne lehessen továbbhajtani a körforgalomban (a külső sávból muszáj az első kihajtón elhagynod a körforgalmat, különben keményen ütő "demszky-pogácsákra" hajtasz), és a bejáratok előtt kitáblázták a helyes használatot.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12681
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Urban legend szerint, a német autóknál az élettartamot kb 300 000-350 000 km-ben határozták meg.
Ez még pár éve 500 000 volt.
Ez még pár éve 500 000 volt.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Autós topik autósoknak
Korábban írtam, hogy mindez Romániában van így, az egész polémia abból indult, hogy miért indexelnek balra, erre reflektálva kezdődött ez a beszélgetés-rész.Alex_Aston írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:31Nem erre van az a KRESZ szabály, hogy csak akkor indexelünk jobbra, amikor ki akarunk hajtani?feket663 írta: ↑2023.08.12., szomb. 06:36
Erre gondoltam... A pirossal jelölt útvonalat bejárva a körforgalomba belépéskor balra indexelsz, és addig megy a bal index, míg ki nem akarsz lépni a körforgalomból, majd mikor el szeretnéd hagyni, akkor jobbra. Így a képen a kék és piros autó tudja, hogy elsőbbséget kell neked adniuk.
Bár tudjuk, hogy elég sokan nem teszik ezt. Ezek úgy sem fognak balra sem indexelni...
Szóval szerintem ez a balra jelzés tök felesleges, hiszen ha ezt jobbra nem teszem, akkor nem akarok kijonni. Amúgy sem látszik kintről sok esetben, hogy megy e a bal indexe a bent lévő delikvensnek.
Úgy gondolom ez tök egyértelmű, ezért találták így ki a KRESZ-ben.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Ameddig bírja. Végül is jogilag nem lehet belekötni. Ameddig bírja, az az élettartam, ők szóltak...violin írta: ↑2023.08.11., pén. 18:45Na igen.... vezérműlánc... váltóolaj... élettartam garancia... .... valahol, az apróbetűs részben lehet, hogy megemlítik, hogy ez náluk mennyi futott km-t is jelent... 200-250-300e km....?Alex_Aston írta: ↑2023.08.11., pén. 15:51Elvileg örök élet lánc, vagyis az élete eddig tartott, 250e km.
Csak a Marantz! :-D
Online
Bár tudjuk, hogy elég sokan nem teszik ezt. Ezek úgy sem fognak balra sem indexelni...
Szóval szerintem ez a balra jelzés tök felesleges, hiszen ha ezt jobbra nem teszem, akkor nem akarok kijonni. Amúgy sem látszik kintről sok esetben, hogy megy e a bal indexe a bent lévő delikvensnek.
Úgy gondolom ez tök egyértelmű, ezért találták így ki a KRESZ-ben.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4417
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2416
Re: Autós topik autósoknak
Nem erre van az a KRESZ szabály, hogy csak akkor indexelünk jobbra, amikor ki akarunk hajtani?feket663 írta: ↑2023.08.12., szomb. 06:36
Erre gondoltam... A pirossal jelölt útvonalat bejárva a körforgalomba belépéskor balra indexelsz, és addig megy a bal index, míg ki nem akarsz lépni a körforgalomból, majd mikor el szeretnéd hagyni, akkor jobbra. Így a képen a kék és piros autó tudja, hogy elsőbbséget kell neked adniuk.
Bár tudjuk, hogy elég sokan nem teszik ezt. Ezek úgy sem fognak balra sem indexelni...
Szóval szerintem ez a balra jelzés tök felesleges, hiszen ha ezt jobbra nem teszem, akkor nem akarok kijonni. Amúgy sem látszik kintről sok esetben, hogy megy e a bal indexe a bent lévő delikvensnek.
Úgy gondolom ez tök egyértelmű, ezért találták így ki a KRESZ-ben.
Csak a Marantz! :-D
Online
Re: Autós topik autósoknak
Igen, nyilván, de ezt csak hevenyészve rajzoltam, meg nincs mindenütt több sávos körforgalom.violin írta: ↑2023.08.12., szomb. 08:17Sőt... ha nem az első kijáratnál akarsz kihajtani, akkor eleve a "belső" sávban kéne haladni....feket663 írta: ↑2023.08.12., szomb. 06:36
Erre gondoltam... A pirossal jelölt útvonalat bejárva a körforgalomba belépéskor balra indexelsz, és addig megy a bal index, míg ki nem akarsz lépni a körforgalomból, majd mikor el szeretnéd hagyni, akkor jobbra. Így a képen a kék és piros autó tudja, hogy elsőbbséget kell neked adniuk.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Re: Autós topik autósoknak
Sőt... ha nem az első kijáratnál akarsz kihajtani, akkor eleve a "belső" sávban kéne haladni....feket663 írta: ↑2023.08.12., szomb. 06:36
Erre gondoltam... A pirossal jelölt útvonalat bejárva a körforgalomba belépéskor balra indexelsz, és addig megy a bal index, míg ki nem akarsz lépni a körforgalomból, majd mikor el szeretnéd hagyni, akkor jobbra. Így a képen a kék és piros autó tudja, hogy elsőbbséget kell neked adniuk.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
Re: Autós topik autósoknak
nemtomm írta: ↑2023.08.11., pén. 22:53Erre gondoltam... A pirossal jelölt útvonalat bejárva a körforgalomba belépéskor balra indexelsz, és addig megy a bal index, míg ki nem akarsz lépni a körforgalomból, majd mikor el szeretnéd hagyni, akkor jobbra. Így a képen a kék és piros autó tudja, hogy elsőbbséget kell neked adniuk.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 596
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Azt írja örökölte az 1.8-as előd tipushibáit. Megnyúlt vezmű lánc pl. 100 ezer km-nél. Lett cserélve valamikor?Alex_Aston írta: ↑2023.08.11., pén. 15:51Feleségem legjobb barátnőjének férje alatt megállt a kb. 10 éves A5 2.0TSI (211LE-s verzió) minden előzetes hibajalenség nélkül.
Mondjuk kiderült, a lánc szakadt el, és emiatt szelepek, dugattyúk, meg hengerfej csere is kellett. 2,2 millió lett a vége. Azért ez már igencsak jól látható összeg, a kocsi értékének kb. a fele?
Elvileg örök élet lánc, vagyis az élete eddig tartott, 250e km.
Nekem az 1.4TSI esetében volt a lánc nyúlásnak előjele, sőt hibajelzése is a kocsin.
Itt meg semmi.
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=119
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Re: Autós topik autósoknak
feket663 írta: ↑2023.08.11., pén. 21:30Ezt ha egy kicsit jobban kifejtenéd …egy körforgalomban , hogy lehet balra menni? Romániában bevezették a bal oldali közlekedést ? Nem értemzoli73 írta: ↑2023.08.11., pén. 21:27Romániában, ha a körforgalomban balra akarnak menni, akkor balra kell indexelni, de kifelé ott is kell. Ezt a balra indexelést egyébként én személy szerint jó dolognak tartom...violin írta: ↑2023.08.11., pén. 18:45
Más.
Az utóbbi időben egyre többször látok autósoktól egy érthetetlen viselkedést, csak ma négy alkalommal találkoztam vele. Hőseink a körforgalomban haladva, folyamatosan balra indexelnek, viszont a kihajtásnál következetesen egyik sem.
Segítsetek, lemaradtam valamiről? Változott a KRESZ? Ezek az emberek ezt honnan vették, hol tanították nekik?
"Az igazi barát szemből támad."
Online
Re: Autós topik autósoknak
Romániában, ha a körforgalomban balra akarnak menni, akkor balra kell indexelni, de kifelé ott is kell. Ezt a balra indexelést egyébként én személy szerint jó dolognak tartom...zoli73 írta: ↑2023.08.11., pén. 21:27Szerintem örök életű alkatrész nem létezik. Talán arra gondoltak, hogy a motor garantált élettartamát kiszolgálja.violin írta: ↑2023.08.11., pén. 18:45Na igen.... vezérműlánc... váltóolaj... élettartam garancia... .... valahol, az apróbetűs részben lehet, hogy megemlítik, hogy ez náluk mennyi futott km-t is jelent... 200-250-300e km....?Alex_Aston írta: ↑2023.08.11., pén. 15:51Elvileg örök élet lánc, vagyis az élete eddig tartott, 250e km.
Például a Ford, az Ecoboost motorjaira 250e km futásteljesítményt garantál. Ez a vezérlésre még csak elfogadható volna, de a motorra...?
Más.
Az utóbbi időben egyre többször látok autósoktól egy érthetetlen viselkedést, csak ma négy alkalommal találkoztam vele. Hőseink a körforgalomban haladva, folyamatosan balra indexelnek, viszont a kihajtásnál következetesen egyik sem.
Segítsetek, lemaradtam valamiről? Változott a KRESZ? Ezek az emberek ezt honnan vették, hol tanították nekik?
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3772
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2374
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem örök életű alkatrész nem létezik. Talán arra gondoltak, hogy a motor garantált élettartamát kiszolgálja.violin írta: ↑2023.08.11., pén. 18:45Na igen.... vezérműlánc... váltóolaj... élettartam garancia... .... valahol, az apróbetűs részben lehet, hogy megemlítik, hogy ez náluk mennyi futott km-t is jelent... 200-250-300e km....?Alex_Aston írta: ↑2023.08.11., pén. 15:51Elvileg örök élet lánc, vagyis az élete eddig tartott, 250e km.
Például a Ford, az Ecoboost motorjaira 250e km futásteljesítményt garantál. Ez a vezérlésre még csak elfogadható volna, de a motorra...?
Más.
Az utóbbi időben egyre többször látok autósoktól egy érthetetlen viselkedést, csak ma négy alkalommal találkoztam vele. Hőseink a körforgalomban haladva, folyamatosan balra indexelnek, viszont a kihajtásnál következetesen egyik sem.
Segítsetek, lemaradtam valamiről? Változott a KRESZ? Ezek az emberek ezt honnan vették, hol tanították nekik?
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Re: Autós topik autósoknak
Na igen.... vezérműlánc... váltóolaj... élettartam garancia... .... valahol, az apróbetűs részben lehet, hogy megemlítik, hogy ez náluk mennyi futott km-t is jelent... 200-250-300e km....?Alex_Aston írta: ↑2023.08.11., pén. 15:51Elvileg örök élet lánc, vagyis az élete eddig tartott, 250e km.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6134
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Sziasztok!
Hihetetlen, de megoldották az Ocatvia 4-em összes problémáját.
60ezres szervizre kellett vinnem, és kiderült, hogy visszahívás van pont arra a problémára, ami nálam jelentkezett, de nem csak arra. Két napra kellett otthagyjam, de tmost - hihetetlen - tényleg megcsinálták (és nem csak szoftver-frissítéssel, sőt, amennyiben érzékelem, azt nem is csináltak /de lehet, hogy mégis/).
Még maradt bennem egy apró tüske, hogy ha végre meglett a gyári visszahívás, akkor miért nem értesítettek, miért várták meg, hogy szervizre vigyem, de talán Skodáéknál ez így szokás (a BMW-nél minden visszahívásról értesítettek).
Most olyan fura úgy vezetni, hogy nem bigbangolja szét az agyamat
Egy év és 7 szervizben töltött nap kellett ahhoz, hogy megoldják ezt a problémámat. De legyünk pozitívak: most megvan, az autó ismét tetszik (merthogy minden egyéb tekintetben nagyon jó /egyelőre/).
Hihetetlen, de megoldották az Ocatvia 4-em összes problémáját.
60ezres szervizre kellett vinnem, és kiderült, hogy visszahívás van pont arra a problémára, ami nálam jelentkezett, de nem csak arra. Két napra kellett otthagyjam, de tmost - hihetetlen - tényleg megcsinálták (és nem csak szoftver-frissítéssel, sőt, amennyiben érzékelem, azt nem is csináltak /de lehet, hogy mégis/).
Még maradt bennem egy apró tüske, hogy ha végre meglett a gyári visszahívás, akkor miért nem értesítettek, miért várták meg, hogy szervizre vigyem, de talán Skodáéknál ez így szokás (a BMW-nél minden visszahívásról értesítettek).
Most olyan fura úgy vezetni, hogy nem bigbangolja szét az agyamat
Egy év és 7 szervizben töltött nap kellett ahhoz, hogy megoldják ezt a problémámat. De legyünk pozitívak: most megvan, az autó ismét tetszik (merthogy minden egyéb tekintetben nagyon jó /egyelőre/).
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem