Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

zoli73 írta:
2022.06.22., szer. 21:53

Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utóbbi hónapokban volt szerencsém beszélgetni több autószerelővel, és mindegyik azt mondta, hogy ezek a modern, kis cm³-es benzines motorok, messze nem tudják teljesíteni az ígért fogyasztási adatokat. Sőt, az idő előrehaladtával ez a helyzet csak tovább romlik, és viszonylag gyorsan.
De van egy konkrét példám is.
Az egyik kollégámnak, és nekem ugyan olyan márkájú autónk van( direkt nem írom, hogy milyen). Az enyém 11 éves szívó benzines, az övé az utódmodell, 2,5 éves 1.0 turbo benzin. A munkahelyünkre kb. 80%-os átfedéssel ugyanazon az útvonalon járunk, túlnyomó részt autópálya. A tempónk is megegyező(130-140 km/h). Az én autóm átlag fogyasztása 7,1L/100km, az Ővé 8,4L/100km. Forgalmi engedély alapján, az Ő autója néhány kilóval nehezebb, de a teljesítménye is nagyobb.
Ehhez még hozzá jön, hogy az én autóm olajcsere intervalluma 20e km, az Övé 10e km(!).
Kérdem én, az Ő autója mitől környezettudatosabb üzemeltetésű, és miért magasabb euro besorolású, mint az enyém?
Mindenre van néhány kivételes példa, és ellenpélda is.
Azért jellemzően a "kisturbósok" a fogyasztásban érezhetően kevesebbet kérnek, mint a korábbi turbó nélküli, nagyobb motorok.
Saját tesztet csináltunk , még bő 10 éve, egy 2008-as 1.6 115LE-s H Astrával és egy O2 1.4TSI-vel (122LE), pedig ez utóbbi inkább az 1.8-2.0 motorok leváltására született, az 1.2TSI az, ami az 1.6-os motort váltotta anno. De ez volt kéznél, ezzel ment a teszt. Balatonfelvidéki úton Veszprém és Hegymagas között, EGYMÁS UTÁN haladva, tehát itt nem csak nagyjából egyezett az útvonal, hanem időben és körülményekben is mondhatjuk, hogy egyforma volt minden. Így lett az 1.4TSI javára kb. 1 literes fogyasztái előny úgy, hogy sokkal potensebb motor, nem 3 hengeras varrógép, és mint mondtam, az 1.8-2.0 motorok leváltására született, így azokhoz képest még ennél is nagyobb a fogyasztás különbség.
Érdemes nézni a spritmonitor oldalt, mert akik oda adatot töltenek fel, általában foglalkoznak a fogyasztással. Ott az átlag az 1.6 Octavia és 1.4TSI Octavia közel 10%-ot ad az 1.4TSI javára. Ami ha forintra számolódik, 100e km alatt kb. 240e Ft-ot jelent. Ennyivel normál esetben nem kerül többe az üzemeltetése, bár, ha az 1.2TSI-t vesszük alapul, abi igazából az 1.6 megfelelője, ott a különbség még nagyobb, kb. 360e Ft lenne.

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

Persze én sem szeretem a 3 hengeres kávédarálókat, de egy 4 hengeres turbós motor általában már eléggé kiforrott, jó karakterű, és nem padlógázon tényleg kevesebbet eszik, mint egy nagyobb köbcentis. Miközben ha kell, van benne több tartalék, mint a nem feltöltött társaiban. De az új szabályozások annyira megdrágítják, hogy igazából nem éri meg sehogy sem, és papíron persze minden jól mutat, a döntéshozók meg strucc politikát folytatnak.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3751
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2351
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

violin írta:
2022.06.22., szer. 20:46
Tctronic írta:
2022.06.22., szer. 20:38

Skoda Octávia 2.0 TDI 150 LE a legjobb átlagfogyasztásom 4.6 liter volt. Manuális váltóval, 1 személlyel autópályán több száz km alatt.(Vasárnap) Szerintem elég jó. A vicc, hogy kb az út harmada után kezdtem "rámenni" a fogyasztás értékre. Az elejétől fogva lehet még egy tizedet lehetett volna faragni.
Az tény, hogy a fogyasztást legnagyobb mértékben befolyásoló tényező.... a jobb láb... :rolleyes:
Többet számít mint bármiféle euro akárhányas vajákolás...
Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utóbbi hónapokban volt szerencsém beszélgetni több autószerelővel, és mindegyik azt mondta, hogy ezek a modern, kis cm³-es benzines motorok, messze nem tudják teljesíteni az ígért fogyasztási adatokat. Sőt, az idő előrehaladtával ez a helyzet csak tovább romlik, és viszonylag gyorsan.
De van egy konkrét példám is.
Az egyik kollégámnak, és nekem ugyan olyan márkájú autónk van( direkt nem írom, hogy milyen). Az enyém 11 éves szívó benzines, az övé az utódmodell, 2,5 éves 1.0 turbo benzin. A munkahelyünkre kb. 80%-os átfedéssel ugyanazon az útvonalon járunk, túlnyomó részt autópálya. A tempónk is megegyező(130-140 km/h). Az én autóm átlag fogyasztása 7,1L/100km, az Ővé 8,4L/100km. Forgalmi engedély alapján, az Ő autója néhány kilóval nehezebb, de a teljesítménye is nagyobb.
Ehhez még hozzá jön, hogy az én autóm olajcsere intervalluma 20e km, az Övé 10e km(!).
Kérdem én, az Ő autója mitől környezettudatosabb üzemeltetésű, és miért magasabb euro besorolású, mint az enyém?
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2306
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

violin írta:
2022.06.22., szer. 20:46
......

Az tény, hogy a fogyasztást legnagyobb mértékben befolyásoló tényező.... a jobb láb... :rolleyes:
Többet számít mint bármiféle euro akárhányas vajákolás...
Igen, a vezetési stílus sokat dob a latba. Én pl. a start-stop rendszerben nem hiszek, azonnal kikapcsolom. Lehet 1 decit megspórolok de annyira idegesítő tud lenni számomra. Továbbá a sok leállítás, beindítás a motorra biztosan nincs jótékony hatással szerintem. Szóval amit esetleg megnyerek az egyik oldalon azt lehet idővel odafizetem a másikon. De lehet ez is csak egy hülye előítélet.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

Tctronic írta:
2022.06.22., szer. 20:38

Skoda Octávia 2.0 TDI 150 LE a legjobb átlagfogyasztásom 4.6 liter volt. Manuális váltóval, 1 személlyel autópályán több száz km alatt.(Vasárnap) Szerintem elég jó. A vicc, hogy kb az út harmada után kezdtem "rámenni" a fogyasztás értékre. Az elejétől fogva lehet még egy tizedet lehetett volna faragni.
Az tény, hogy a fogyasztást legnagyobb mértékben befolyásoló tényező.... a jobb láb... :rolleyes:
Többet számít mint bármiféle euro akárhányas vajákolás...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2509
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2306
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

Shimano írta:
2022.06.22., szer. 19:40
violin írta:
2022.06.22., szer. 18:44
Alex_Aston írta:
2022.06.22., szer. 16:52

A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
De gondolom csak stopperrel mérhető különbség van, való életben ebből kb. nem érződik semmi.
Valóban kb 50kg-al nehezebb..... de a gyorsulás fél másodperccel rosszabb. Persze ez egy kisautó,nagyjából tökmindegy a 0-100...... de nekem akkor is fura, mert a duplakuplungosok esetében pont azt szokták kihangsúlyozni, hogy mivel sosem szakad meg a hajtás dinamikusabb és a fogyasztásra is kedvezően hat.....
Kicsit lassabban reagál egy kövér gázadásra a dsg a skodákban,ez lehet az ok,viszont azt kétlem hogy többet fogyasztana,bár az is lehet.
Én a hengerlekapcsolós dsg váltós vw-vel 6 liter körüli fogyasztást mérek,ami elég jó,szerintem.
Skoda Octávia 2.0 TDI 150 LE a legjobb átlagfogyasztásom 4.6 liter volt. Manuális váltóval, 1 személlyel autópályán több száz km alatt.(Vasárnap) Szerintem elég jó. A vicc, hogy kb az út harmada után kezdtem "rámenni" a fogyasztás értékre. Az elejétől fogva lehet még egy tizedet lehetett volna faragni.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

Shimano írta:
2022.06.22., szer. 19:40
Kicsit lassabban reagál egy kövér gázadásra a dsg a skodákban,ez lehet az ok,viszont azt kétlem hogy többet fogyasztana,bár az is lehet.
Én a hengerlekapcsolós dsg váltós vw-vel 6 liter körüli fogyasztást mérek,ami elég jó,szerintem.
Kizárólag a gyári katalógus adatokra hagyatkoztam......nem fogyaszt többet, de kevesebbet sem.
A DSG ráadásul 7 gangos, szóval elvileg még jobban kéne kihasználnia a nyomatékot...

Na mindegy, nem vitaindítónak szántam.... csupán érdekességnek... :rolleyes:
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

violin írta:
2022.06.22., szer. 18:44
Alex_Aston írta:
2022.06.22., szer. 16:52
violin írta:
2022.06.22., szer. 14:04

Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek.... gondolkodik.gif
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
De gondolom csak stopperrel mérhető különbség van, való életben ebből kb. nem érződik semmi.
Valóban kb 50kg-al nehezebb..... de a gyorsulás fél másodperccel rosszabb. Persze ez egy kisautó,nagyjából tökmindegy a 0-100...... de nekem akkor is fura, mert a duplakuplungosok esetében pont azt szokták kihangsúlyozni, hogy mivel sosem szakad meg a hajtás dinamikusabb és a fogyasztásra is kedvezően hat.....
Kicsit lassabban reagál egy kövér gázadásra a dsg a skodákban,ez lehet az ok,viszont azt kétlem hogy többet fogyasztana,bár az is lehet.
Én a hengerlekapcsolós dsg váltós vw-vel 6 liter körüli fogyasztást mérek,ami elég jó,szerintem.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

Alex_Aston írta:
2022.06.22., szer. 16:52
violin írta:
2022.06.22., szer. 14:04

Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek.... gondolkodik.gif
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
De gondolom csak stopperrel mérhető különbség van, való életben ebből kb. nem érződik semmi.
Valóban kb 50kg-al nehezebb..... de a gyorsulás fél másodperccel rosszabb. Persze ez egy kisautó,nagyjából tökmindegy a 0-100...... de nekem akkor is fura, mert a duplakuplungosok esetében pont azt szokták kihangsúlyozni, hogy mivel sosem szakad meg a hajtás dinamikusabb és a fogyasztásra is kedvezően hat.....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

violin írta:
2022.06.22., szer. 14:04

Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek.... gondolkodik.gif
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
A DSG 50-60kg-al is nehezebb lehet, mint a kézi váltó. Ezen felül más az áttétele is.
De gondolom csak stopperrel mérhető különbség van, való életben ebből kb. nem érződik semmi.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2022.06.22., szer. 14:43

1. vagyis nálad a "nettó 1 millió alatt" egyenlő az 500ezerrel? És 500ezer meg 900ezer között fillérek vannak? Ha igen, akkor nincs több kérdésem.

2. megint a szövegértés. Nem kivételekről van szó, hanem arról, hogy lehet-e vagy nem nettó 1 millió alatti keresettel újautót venni. Ha egyetlen embernek is sikerült a 10 millióból, akkor az már bizonyítja, hogy lehet. Én pedig kettőt is felhoztam, csak azok közül, akiket én ismerek. Ez van. Másrészt ne akarj mindent jobban tudni még a barátaimról is, akiket nem ismersz, mint én. Egyiküknél sem éri el a család összbevétele az 1 milliót. De ha most így számolsz, akkor fogalmazz pontosan "nettó egymillió alatti családi összbevétel"-t írj, és ne "nettó 1 millió alatti fizetés"-t.

3. Amiket írsz, eltekintve az ártól, használt autóra is igaz, ergo relatíve nem érv az újautó-vásárlás ellen (hanem inkább az autóvásárlás ellen általában). A vételárat viszont hány évre osztod le? Pl. 7 év, havi 100, az máris 8,2 millió. Üzemanyag: havi 1 tank, legyen 25ezer (én az 50 literes tankba 22-23ezrenként tankolok). Marad havi 75.000, vagyis évi 900ezer gumikra fogyó alkatrészekre és időszakos szervizekre. Biztosan kiszámoltad, hogy ebből nem jönnek ezek ki? Mert nekem úgy tűnik, hogy megint hasból beszélsz.

4. Szóval te a "luxus"-t az "elérhetetlen" szinonimájaként használod? Rendben, ez a véleményed. Nekem nem, és az érveink egyenértékűek, szóval amíg nem hozol fel statisztikai adatokat, addig maradunk annál, hogy "új" autót venni luxus, ebben egyetértünk. Új autó viszont nem "kell". Használtat is lehet venni, ha "kell". Amit megenged a büdzsé.

5. Megint nem figyeltál. A 2007-es új belépő Octaviát a mai új Octaviával összehasonlítani nem lehet, mert mind méretben, mind szolgálttásokban, mind műszaki tartalomban 1-2 kategóriányit fennebb lépett. Ja, és ma már csak kombi van, ami 2007-ben is kb fél millával drágább volt. Az 1-es Octit én inkább a mai Fabiával vetném össze, ha már muszáj, de ennek sincs értelme, mert a mai Fabia is komolyabb műszaki tartalmú autó, mint az 1-es Octi (ezzel nem akarom degradálni az 1-es Octit, mielőtt félreértenél). Én tehát csak annyi írtam, hogy "akkor sem volt olcsó".

6. az autóárak, fizetések növekedését hosszabb távon érdemes összevetni, de amúgy nem, nem akarok ezzel vitatkozni. Ez viszont az öszes európai országra igaz: az autók és fenntartási költségeik a "jobb" országokban is elszálltak a fizetésekhez kképest, egyre drágábbak, köszönhetően a zöldülésnek illetve a fantasztikusan nagyszerű energiapolitikának. Amit egyébként rá akanak erőltetni minden EU-s országra.
1. Nem. Hanem az, hogy az 1 millió lehet 900e körüli összeg, meg 1,1 is. Nagyjából. Az 500e-et arra írtam, hogy nem 500e Ft-os jövedelemből veszi az ember az új autót. Ha igen, akkor ott van más is a háttérben (családi segítség, örökség, stb.). Ami nem baj, sőt, nagyon jó, ha van ilyen.

2. Már mondtam, hogy ahogy te is írtad, családokról van szó. És mondjuk Daciat írtál, meg K Astrát. Előbbi olcsóbb, utóbbi meg gondolom nem idei vásárlás volt, lévén megszűnt modell.
Egyébként meg a szavakon lovagolsz.

3. Mondtam, hogy nem igaz a használt autóra? Te azt kérdezted, miből jön ki a 200e, ha havi 150e-ből megvan a vételár. Én meg mondtam, hogy nemcsak vételárból áll az autóvásárlás és fenntartás. Nekem több autó esetén is havi 50e körül volt a hosszú távú fenntartás. (5 évente téli és nyári gumi szett. Számold ki mai árakkal, olcsó méretben is csak ez 5e Ft/hó, ha a gumis költségeit is beleszámoljuk. Meg volt pár éve is egy jó cikk a TC-n, ami mindent kiszámolt, és ott is hasonló költség jött ki, ha nem gányol az ember, meg elhanyagolja az autót.

4. A luxus az, ami nem mindenkinek adatik meg. Vagy csak nagyon ritkán. Mint mondjuk valakinek az évi 1 hét nyaralás akár csak a Balaton parton.

5. Mit nem figyeltem. Te írtál 2007-es Octaviat. Az mondjuk a II-es volt, hacsak nem Tour modellt akarál venni. A II-es pedig frankó kis autó. Mai megfelelője max a Scala lehetne. De csomagtartóban az is kisebb. Meg tudtommal széltében is. És írtam a fejlődést is. Te nem figyeltél ;)

6. Na végre egy pont amiben egyetértünk! :cheers1:

A többiben úgy látom, nem fogunk, úgyhogy engedjük el a témát, ha gondolod, és majd folytassuk egy legközelebbi kocsma alkalmával :smile49:
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2022.06.22., szer. 13:48
1. Igen, az is alatta van. Lehet fillérre számolni, de nagyságrendekre, vagyis nagyjábóli összegre gondoltam.

2. Igen, van mindig kivétel. De én eleve többségről beszéltem, te meg azt, hogy ezt látod. Ez utóbbi esetben általában a többségre gondol az ember. A felvidéki rendszám pedig szimpla adócsalás. Lehet így is, meg úgy is nevezni, ki, hogy csavarja, de a lényegen nem változtat. Az említett gyerekes barátaidnak gondolom van élettársa/felesége, és az is hoz valamit a családi kaszsába. Ha jól sejtem, úgy már megvan az 1 millió körüli jövedelem. ;)

3. Vételár, üzemanyag, havi 1 tankkal számolva (tehát szinte minimális futásteljesítmény), szervizköltség (éves revízió, gumik cseréje, és új gumik mondjuk 5 évente, kopó, fogyó alkatrészek költségei, stb. Ezeket leosztva havi szinten a vételárral együtt nem jössz ki az említett belépő szintű Fabia esetében sem 200e alatt.

4. Igen, de a vételár/törlesztő viszont magasabb. Nem beszélve az értékcsökkenésről (ami most kivételesen minimális, de ez nem tart örökké).

5. Én is ezt írom, hogy luxus az autó. Mindig is az volt, ez nem kérdés, ezt már sokszor, régebben is leírtam, nem csak itt (de ott is jelen voltál ;) ). Viszont most ilyen feltételek mellett már szinte elérhetetlen luxus a többségnek. Bár sokan inkább nem esznek, nem isznak, és hagyják, hogy az autó összefossa magát, mert nem költenek rá, de a kocsi az kell. Ez nem is kis hányadban van sajnos így.
A "jár" dolgot nem tudom, miért kell újfent kiemelni, mikor erről részemről szó sem volt, és az e mögött láttatni akaró dolgot sem említettem.

6. Én csak azt írtam, hogy az autók árának emelkedésével nem tartotta az arányt a fizetések növekedése az utóbbi 3-4 évben. Ezt remélem nem vitatod. De amúgy az infláció 2007-hez képest kb. 100% volt. És 8 millióért tudtommal nem kapsz Octaviat alulról a második teljesítmény szintű motorral, mert a belépő modell is 10 millióról indul. Persze mondhatjuk, hogy jobb autó, több alapfelszereltséggel, stb. Bár itt jön képbe, hogy technológiai fejlődés is van a világon, vagy mi, ami elvileg fajlagosan olcsóbban adja ugyanazt, vagy nem drágábban a jobbat.
1. vagyis nálad a "nettó 1 millió alatt" egyenlő az 500ezerrel? És 500ezer meg 900ezer között fillérek vannak? Ha igen, akkor nincs több kérdésem.

2. megint a szövegértés. Nem kivételekről van szó, hanem arról, hogy lehet-e vagy nem nettó 1 millió alatti keresettel újautót venni. Ha egyetlen embernek is sikerült a 10 millióból, akkor az már bizonyítja, hogy lehet. Én pedig kettőt is felhoztam, csak azok közül, akiket én ismerek. Ez van. Másrészt ne akarj mindent jobban tudni még a barátaimról is, akiket nem ismersz, mint én. Egyiküknél sem éri el a család összbevétele az 1 milliót. De ha most így számolsz, akkor fogalmazz pontosan "nettó egymillió alatti családi összbevétel"-t írj, és ne "nettó 1 millió alatti fizetés"-t.

3. Amiket írsz, eltekintve az ártól, használt autóra is igaz, ergo relatíve nem érv az újautó-vásárlás ellen (hanem inkább az autóvásárlás ellen általában). A vételárat viszont hány évre osztod le? Pl. 7 év, havi 100, az máris 8,2 millió. Üzemanyag: havi 1 tank, legyen 25ezer (én az 50 literes tankba 22-23ezrenként tankolok). Marad havi 75.000, vagyis évi 900ezer gumikra fogyó alkatrészekre és időszakos szervizekre. Biztosan kiszámoltad, hogy ebből nem jönnek ezek ki? Mert nekem úgy tűnik, hogy megint hasból beszélsz.

4. Szóval te a "luxus"-t az "elérhetetlen" szinonimájaként használod? Rendben, ez a véleményed. Nekem nem, és az érveink egyenértékűek, szóval amíg nem hozol fel statisztikai adatokat, addig maradunk annál, hogy "új" autót venni luxus, ebben egyetértünk. Új autó viszont nem "kell". Használtat is lehet venni, ha "kell". Amit megenged a büdzsé.

5. Megint nem figyeltál. A 2007-es új belépő Octaviát a mai új Octaviával összehasonlítani nem lehet, mert mind méretben, mind szolgálttásokban, mind műszaki tartalomban 1-2 kategóriányit fennebb lépett. Ja, és ma már csak kombi van, ami 2007-ben is kb fél millával drágább volt. Az 1-es Octit én inkább a mai Fabiával vetném össze, ha már muszáj, de ennek sincs értelme, mert a mai Fabia is komolyabb műszaki tartalmú autó, mint az 1-es Octi (ezzel nem akarom degradálni az 1-es Octit, mielőtt félreértenél). Én tehát csak annyi írtam, hogy "akkor sem volt olcsó".

6. az autóárak, fizetések növekedését hosszabb távon érdemes összevetni, de amúgy nem, nem akarok ezzel vitatkozni. Ez viszont az öszes európai országra igaz: az autók és fenntartási költségeik a "jobb" országokban is elszálltak a fizetésekhez kképest, egyre drágábbak, köszönhetően a zöldülésnek illetve a fantasztikusan nagyszerű energiapolitikának. Amit egyébként rá akanak erőltetni minden EU-s országra.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

Puszta kiváncsiságból megtúrtam ez a Fabia-t... csak, hogy mégis mennyibe van most egy ilyen, és mit tud cserében...(régen nekem is volt Fóbiám... :rolleyes: )...

Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek.... gondolkodik.gif
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2022.06.22., szer. 09:39

1. "nettó 1 milliós fizetés alatt nem lehet" és az "500 ezereből nem lehet" között igen komoly különbség van. Magyarázzam? Nettó egymillió alatt van a nettó 900 ezer is. Annyiból pl. tuti lehet.

2. szövegértés és formális logika. a) szövegértés: én nem írtam, hogy ez a többbség. Hanem, hogy akinek "van sütnivalója". (És nem, ez nem adócsalást vagy egyéb "ügyeskedést" jelent. Nem szeretem a szlovák rendszámosokat én sem, de azért látni kell, hogy ha etikailag megkérdeőjelezhető is a dolog, jogilag tudtommal nem csalók). Vagyis az, hogy a többség milyen, az nem érv a mondandóm ellen, legfeljebb érv amellett, hogy a többségnek nincs elég sütnivalója. Ettől Neked még lehet, bár Te sem tudsz venni egy Fabiát sem, szóval... :D na. b) formális logika: a "lehet", "létezik" típusú kijelentéseket nem lehet cáfoloni ellenpéldák felhozatalával (akár tömeges ellenpéldákkal sem), viszont egyetlen példa már bizonyítja őket. Folyomány a konkrét esetedben: az, hogy Te nem tudod megvenni a Fabiát, ill. az, hogy a baráti körödben senki sem, az nem jelenti azt, hogy nem lehet, viszont én a baráti körömben konkrétan ismerek (hirtelen kettő jut eszembe), aki tisztességes adózott bérből (tehát NEM vállalkozóként, hanem alkalmazottként) igenis vett (az elmúlt 2 évben) új autót, miközben bőven 1 millió forint alatt van a nettó keresete, és egyikük kettő, a másikuk egy gyereket is nevel. Az autók típusa Dacia Lodgy (7 személyes) és Opel Astra K, tehát meglehetősen alsó-alsóközép kategória, de mindkettő nagyobb, mint a Fabia. Q.e.d. (tehát: lehet)

3. részletezd, lsz. a havi 200-at. Hitelre veszel autót? Akkor mennyi ebből a banki kamat és mennyi a hitelhez kötelező casco díja? Ja, hogy igencsak számottevő része? Miért, nem lehet készpénzzel megvenni? Dehogynem, tegyél félre havi 150-et 4-5 évig ahelyett, hogy havi 200-at fizetnél a banknak/biztosítónak (a gyűlő pénzzel vegyél szuper államkötényt pl., rizikómentes és nem túl magas, de biztos kamatozással), és hoppá, meglesz a készpénz, és még jobban is jársz, mert a különbségből addig járhatsz egy 400ezerért vett öreg Suzuki WagonR-rel - amit majd el sem kell adnod, jó lesz második kocsinak. Ez is konkrét példa, az egyik a két említett ismerős közül így csinálta. Visszautalnék a sütnivalóra.

4. az újautó fenntartási költségei az első években saját tapasztalatom szerint lényegesen alacsonyabbak egy hasonló kategóriájú használtnál. Ez kb mindenre igaz, az üzemanyagra, a szervizköltségekre, kötelező biztosításra, stb...

5. amint már többen is leírták, Magyarországon eddig még mindig luxusnak számított egy újautó megvásárlása. Ami megterheli a családi költségvetést, stb, tehát át kell(ett) gondolni. Fel kell fogni, hogy a luxuscikkeket nem mindenki tudja megengedni magának, és ha pl. pont nem tudod megengedni, akkor ez van. Egy luxuscikk elérhetetlenségén siránkozni totál hülyeség. Persze lehet, hogy nem látom jól, és igenis mindenkinek járjon minden elképzelhető, mert csak (emlékeztet ez valamire....)

6. az megint nem érv, hogy mennyiért lehetett venni x évvel ezelőtt egy 4-5 éves használt Octaviát (a lehető legalacsonyebb áron amúgy sem tanácsos használtautót venni, de mindenkinek szíve-lelke rajta). PONTOSAN emlékszem, hogy a LEGALAPABB, full-fapad 1.6 szívóbenzines ötajtós Octavia 2007-ben 4.150.000 forintba került (azért tudom, mert a PoHu budai telephelyének Skoda-részlegéről nem kis dühvel távoztam, amiért nem voltak hajlandóak egy tapodtat sem engedni az árból /nekem pont 4 millió volt a büdzsém/... végül a VW-s részlegről hoztam el egy VW Golf Variant 0-kilométeres szalonautót szintén fullfapad kivitelben de metálfényezéssel, 4millióért - ennyit arról, hogy mennyivel olcsóbbak a Skodák). Ha összeveted a 15 évnyi kumulált inflációval, meg fogsz lepődni, hogy akkor sem volt olcsó egy alap Octavia sem. Igen, egyszer kiszámoltam, beírtam ide vagy a Skoda indexes fórumába, csak hogy az emberek észhez térjenek a nagy panaszkodásban. Az valódi újkeletű probléma inkább az, hogy ha ma akarsz egy Octaviát rendelni, akkor ösrülhetsz, ha 2024 (!!!) januárja előttre kapod a várható szállítási időt, vagyis már több, mint másfél év. Természetesen ilyen távon már árgaranciát sem kapsz. És más (főleg népszerű) márkáknál/típusoknál sem sokkal jobb a helyzet. Ez talán még szokás "csiphiánnyal" indokolni, de ezt hiszem, hogy itt már komolyabb strukturális problémák vannak az autóiparban - és tádáámmm, a kereslet is megugrott).
1. Igen, az is alatta van. Lehet fillérre számolni, de nagyságrendekre, vagyis nagyjábóli összegre gondoltam.

2. Igen, van mindig kivétel. De én eleve többségről beszéltem, te meg azt, hogy ezt látod. Ez utóbbi esetben általában a többségre gondol az ember. A felvidéki rendszám pedig szimpla adócsalás. Lehet így is, meg úgy is nevezni, ki, hogy csavarja, de a lényegen nem változtat. Az említett gyerekes barátaidnak gondolom van élettársa/felesége, és az is hoz valamit a családi kaszsába. Ha jól sejtem, úgy már megvan az 1 millió körüli jövedelem. ;)

3. Vételár, üzemanyag, havi 1 tankkal számolva (tehát szinte minimális futásteljesítmény), szervizköltség (éves revízió, gumik cseréje, és új gumik mondjuk 5 évente, kopó, fogyó alkatrészek költségei, stb. Ezeket leosztva havi szinten a vételárral együtt nem jössz ki az említett belépő szintű Fabia esetében sem 200e alatt.

4. Igen, de a vételár/törlesztő viszont magasabb. Nem beszélve az értékcsökkenésről (ami most kivételesen minimális, de ez nem tart örökké).

5. Én is ezt írom, hogy luxus az autó. Mindig is az volt, ez nem kérdés, ezt már sokszor, régebben is leírtam, nem csak itt (de ott is jelen voltál ;) ). Viszont most ilyen feltételek mellett már szinte elérhetetlen luxus a többségnek. Bár sokan inkább nem esznek, nem isznak, és hagyják, hogy az autó összefossa magát, mert nem költenek rá, de a kocsi az kell. Ez nem is kis hányadban van sajnos így.
A "jár" dolgot nem tudom, miért kell újfent kiemelni, mikor erről részemről szó sem volt, és az e mögött láttatni akaró dolgot sem említettem.

6. Én csak azt írtam, hogy az autók árának emelkedésével nem tartotta az arányt a fizetések növekedése az utóbbi 3-4 évben. Ezt remélem nem vitatod. De amúgy az infláció 2007-hez képest kb. 100% volt. És 8 millióért tudtommal nem kapsz Octaviat alulról a második teljesítmény szintű motorral, mert a belépő modell is 10 millióról indul. Persze mondhatjuk, hogy jobb autó, több alapfelszereltséggel, stb. Bár itt jön képbe, hogy technológiai fejlődés is van a világon, vagy mi, ami elvileg fajlagosan olcsóbban adja ugyanazt, vagy nem drágábban a jobbat.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2022.06.21., kedd 23:51

Én nem tudnék új autót venni. Egy Fabiat sem.

Amúgy a tisztességes munka és tisztességes pénz a szlovák rendszám...? Nálam ez ellentmondás...

Tudod nem mindenki vállalkozó szellem, és nem mindenkinek volt olyan családi háttere, ami alapján könnyen boldogul. Ahogy látom, ez a többség még egyelőre. Persze jó úton haladunk, hogy ez változzon valamelyest.
De ha körülnézek a családomban, és a baráti társaságomban, illetve a tágabb ismeretséget, stb., nem azt látom, amit te mondasz. És persze nem azt mondom, hogy nincs ilyen, de szerintem a többség nem ez.

Új, még akár egy kis méretű, alap autóhoz is kell a havi kb. 200e Ft, hogy meg lehessen venni, és fenn is lehessen tartani. Ennyi pénz csak autóra költeni, nem havi 500e-ből lehet szerintem, max, ha egyedül él, mama hotelben valaki, és csak magára kell költeni.
De persze lehet, rosszul látom.
1. "nettó 1 milliós fizetés alatt nem lehet" és az "500 ezereből nem lehet" között igen komoly különbség van. Magyarázzam? Nettó egymillió alatt van a nettó 900 ezer is. Annyiból pl. tuti lehet.

2. szövegértés és formális logika. a) szövegértés: én nem írtam, hogy ez a többbség. Hanem, hogy akinek "van sütnivalója". (És nem, ez nem adócsalást vagy egyéb "ügyeskedést" jelent. Nem szeretem a szlovák rendszámosokat én sem, de azért látni kell, hogy ha etikailag megkérdeőjelezhető is a dolog, jogilag tudtommal nem csalók). Vagyis az, hogy a többség milyen, az nem érv a mondandóm ellen, legfeljebb érv amellett, hogy a többségnek nincs elég sütnivalója. Ettől Neked még lehet, bár Te sem tudsz venni egy Fabiát sem, szóval... :D na. b) formális logika: a "lehet", "létezik" típusú kijelentéseket nem lehet cáfoloni ellenpéldák felhozatalával (akár tömeges ellenpéldákkal sem), viszont egyetlen példa már bizonyítja őket. Folyomány a konkrét esetedben: az, hogy Te nem tudod megvenni a Fabiát, ill. az, hogy a baráti körödben senki sem, az nem jelenti azt, hogy nem lehet, viszont én a baráti körömben konkrétan ismerek (hirtelen kettő jut eszembe), aki tisztességes adózott bérből (tehát NEM vállalkozóként, hanem alkalmazottként) igenis vett (az elmúlt 2 évben) új autót, miközben bőven 1 millió forint alatt van a nettó keresete, és egyikük kettő, a másikuk egy gyereket is nevel. Az autók típusa Dacia Lodgy (7 személyes) és Opel Astra K, tehát meglehetősen alsó-alsóközép kategória, de mindkettő nagyobb, mint a Fabia. Q.e.d. (tehát: lehet)

3. részletezd, lsz. a havi 200-at. Hitelre veszel autót? Akkor mennyi ebből a banki kamat és mennyi a hitelhez kötelező casco díja? Ja, hogy igencsak számottevő része? Miért, nem lehet készpénzzel megvenni? Dehogynem, tegyél félre havi 150-et 4-5 évig ahelyett, hogy havi 200-at fizetnél a banknak/biztosítónak (a gyűlő pénzzel vegyél szuper államkötényt pl., rizikómentes és nem túl magas, de biztos kamatozással), és hoppá, meglesz a készpénz, és még jobban is jársz, mert a különbségből addig járhatsz egy 400ezerért vett öreg Suzuki WagonR-rel - amit majd el sem kell adnod, jó lesz második kocsinak. Ez is konkrét példa, az egyik a két említett ismerős közül így csinálta. Visszautalnék a sütnivalóra.

4. az újautó fenntartási költségei az első években saját tapasztalatom szerint lényegesen alacsonyabbak egy hasonló kategóriájú használtnál. Ez kb mindenre igaz, az üzemanyagra, a szervizköltségekre, kötelező biztosításra, stb...

5. amint már többen is leírták, Magyarországon eddig még mindig luxusnak számított egy újautó megvásárlása. Ami megterheli a családi költségvetést, stb, tehát át kell(ett) gondolni. Fel kell fogni, hogy a luxuscikkeket nem mindenki tudja megengedni magának, és ha pl. pont nem tudod megengedni, akkor ez van. Egy luxuscikk elérhetetlenségén siránkozni totál hülyeség. Persze lehet, hogy nem látom jól, és igenis mindenkinek járjon minden elképzelhető, mert csak (emlékeztet ez valamire....)

6. az megint nem érv, hogy mennyiért lehetett venni x évvel ezelőtt egy 4-5 éves használt Octaviát (a lehető legalacsonyebb áron amúgy sem tanácsos használtautót venni, de mindenkinek szíve-lelke rajta). PONTOSAN emlékszem, hogy a LEGALAPABB, full-fapad 1.6 szívóbenzines ötajtós Octavia 2007-ben 4.150.000 forintba került (azért tudom, mert a PoHu budai telephelyének Skoda-részlegéről nem kis dühvel távoztam, amiért nem voltak hajlandóak egy tapodtat sem engedni az árból /nekem pont 4 millió volt a büdzsém/... végül a VW-s részlegről hoztam el egy VW Golf Variant 0-kilométeres szalonautót szintén fullfapad kivitelben de metálfényezéssel, 4millióért - ennyit arról, hogy mennyivel olcsóbbak a Skodák). Ha összeveted a 15 évnyi kumulált inflációval, meg fogsz lepődni, hogy akkor sem volt olcsó egy alap Octavia sem. Igen, egyszer kiszámoltam, beírtam ide vagy a Skoda indexes fórumába, csak hogy az emberek észhez térjenek a nagy panaszkodásban. Az valódi újkeletű probléma inkább az, hogy ha ma akarsz egy Octaviát rendelni, akkor ösrülhetsz, ha 2024 (!!!) januárja előttre kapod a várható szállítási időt, vagyis már több, mint másfél év. Természetesen ilyen távon már árgaranciát sem kapsz. És más (főleg népszerű) márkáknál/típusoknál sem sokkal jobb a helyzet. Ez talán még szokás "csiphiánnyal" indokolni, de ezt hiszem, hogy itt már komolyabb strukturális problémák vannak az autóiparban - és tádáámmm, a kereslet is megugrott).
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2022.06.21., kedd 22:13

Lassan kitermeli a fórum Palm2-t...

Nagyjából letojom, hogy mit mutatnak a statisztikák, mert akinek van sütnivalója és nem várja a sült galambot állam bácsi konyhájából, és siránkozás helyett lép, annak ma soha eddig nem látott lehetőségei vannak magyarként tisztességes munkával tisztességes pénzt keresni. És nézve az autókat az utcán (magyar rendszámok + a szokásos NZ meg KN szlovák rendszámok) szép számmal akadnak, akiknek van sütnivalójuk...
Azt a bődületes baromságot pedig, hogy nettó 1 millió fizetés alatt nem lehet már újautót vásárolni, nem is tartom érdemesnek kommentálni.

Ráadásul szinte MINDIG az panaszkodik, akinek jól láthatóan és bevallottan semmi oka :smile51:
Én nem tudnék új autót venni. Egy Fabiat sem.

Amúgy a tisztességes munka és tisztességes pénz a szlovák rendszám...? Nálam ez ellentmondás...

Tudod nem mindenki vállalkozó szellem, és nem mindenkinek volt olyan családi háttere, ami alapján könnyen boldogul. Ahogy látom, ez a többség még egyelőre. Persze jó úton haladunk, hogy ez változzon valamelyest.
De ha körülnézek a családomban, és a baráti társaságomban, illetve a tágabb ismeretséget, stb., nem azt látom, amit te mondasz. És persze nem azt mondom, hogy nincs ilyen, de szerintem a többség nem ez.

Új, még akár egy kis méretű, alap autóhoz is kell a havi kb. 200e Ft, hogy meg lehessen venni, és fenn is lehessen tartani. Ennyi pénz csak autóra költeni, nem havi 500e-ből lehet szerintem, max, ha egyedül él, mama hotelben valaki, és csak magára kell költeni.
De persze lehet, rosszul látom.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2022.06.21., kedd 09:43
Acme írta:
2022.06.21., kedd 08:55

Magyarországon az új autó mindig is luxus volt, az is maradt. Ez a használt autók országa.
Igen, így van. Ez nem is kérdés.

Csak én úgy látom, bár lehet rosszul, hogy az utóbbi 2-3 évben még inkább az lett, azaz a fizetés emelkedésekhez képest nagyobb mértékben drágultak az autók. És ez viszi a használt árakat is, amik lassan szintén luxus dolgok lesznek.
Lassan kitermeli a fórum Palm2-t...

Nagyjából letojom, hogy mit mutatnak a statisztikák, mert akinek van sütnivalója és nem várja a sült galambot állam bácsi konyhájából, és siránkozás helyett lép, annak ma soha eddig nem látott lehetőségei vannak magyarként tisztességes munkával tisztességes pénzt keresni. És nézve az autókat az utcán (magyar rendszámok + a szokásos NZ meg KN szlovák rendszámok) szép számmal akadnak, akiknek van sütnivalójuk...
Azt a bődületes baromságot pedig, hogy nettó 1 millió fizetés alatt nem lehet már újautót vásárolni, nem is tartom érdemesnek kommentálni.

Ráadásul szinte MINDIG az panaszkodik, akinek jól láthatóan és bevallottan semmi oka :smile51:
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Alex_Aston írta:
2022.06.21., kedd 09:43
Acme írta:
2022.06.21., kedd 08:55

Magyarországon az új autó mindig is luxus volt, az is maradt. Ez a használt autók országa.
Igen, így van. Ez nem is kérdés.

Csak én úgy látom, bár lehet rosszul, hogy az utóbbi 2-3 évben még inkább az lett, azaz a fizetés emelkedésekhez képest nagyobb mértékben drágultak az autók. És ez viszi a használt árakat is, amik lassan szintén luxus dolgok lesznek.
Minden jobban drágult a fizetésekhez képest, mert berobbant az infláció, súlyosbítva a Forint durva leértékelődésével.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Acme írta:
2022.06.21., kedd 08:55

Magyarországon az új autó mindig is luxus volt, az is maradt. Ez a használt autók országa.
Igen, így van. Ez nem is kérdés.

Csak én úgy látom, bár lehet rosszul, hogy az utóbbi 2-3 évben még inkább az lett, azaz a fizetés emelkedésekhez képest nagyobb mértékben drágultak az autók. És ez viszi a használt árakat is, amik lassan szintén luxus dolgok lesznek.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Alex_Aston írta:
2022.06.20., hétf. 19:38
Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 18:56

A lehetőség meg adott, hogy vegyél egy 4-5 éves Octaviát 4-5M ért, nem tartanak pisztolyt a fejedhez, hogy vegyél újat…
Na, ez meg a másik.
Bő 4 éve vettem egy akkor pont 5 éves Octaviat, a kínálat tetejéről, nagyon jól felszerelve, viszonylag egyedi belsővel, 2,75 millióért. Most meg ez is a duplája kategória, miközben a fizetések 4 év alatt messze nem duplázódtak, ha jól tudom...

Nagyon örülök, hogy céges kocsim van újra es remélem nyugdíjas koromig így is marad. Annál jobb nincsen.

De most elértünk tényleg oda, hogy egy alap kocsi is szinte luxus.
Kicsit elbeszéltek egymás mellett...

Magyarországon az új autó mindig is luxus volt, az is maradt. Ez a használt autók országa.
Ha inflációval korrigáljuk, a '70-es '80-as években egy új autó nyugaton is elég nagy dolog volt, nem cserélgették akkoriban 3-4 évente a népek a kocsit Németországban sem. A modellciklusok sokkal hosszabbak voltak, az autók (már) elég tartósak.

Ma fajlagosan olcsóbb egy nyugati fizetésből egy új autót megvenni mint valaha. Ez a lényeg, ez pörgeti az ipart. A magyarok fizetése pont senkit se érdekel. (Ja, de: amikor összerakja a Mercedest Kecskeméten...)

https://www.vezess.hu/magazin/2021/10/2 ... gyaroknal/

(Tavalyi cikk, azóta a helyzet ismert irányba változott)
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Alex_Aston írta:
2022.06.20., hétf. 08:33
Ez a hülye SUV mánia kinyír minden észszerű autót. Pl. egy Fabia kombi tényleg jó kis autó volt, kettő (nem nagy) gyerekkel simán családi autó annak, aki nem a nagy autók bűvöletében él, de mondjuk nem akar Dacia színvonalat. Na, ez most már nincs. És ahogy említik a cikkben, a SUV verzió csomagtartója JÓVAL kisebb, no meg az ugye lomhább, többet fogyaszt, és drágább fenntartani...
De a többi esetében is hasonló dolgok vannak sajna.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... o-tipusok/
SUV-ok is mentek a levesbe, ha jól olvastam
Ezek simán az eladási számok alapján mennek - ha nem kellett senkinek, akkor kuka
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 18:56

A lehetőség meg adott, hogy vegyél egy 4-5 éves Octaviát 4-5M ért, nem tartanak pisztolyt a fejedhez, hogy vegyél újat…
Na, ez meg a másik.
Bő 4 éve vettem egy akkor pont 5 éves Octaviat, a kínálat tetejéről, nagyon jól felszerelve, viszonylag egyedi belsővel, 2,75 millióért. Most meg ez is a duplája kategória, miközben a fizetések 4 év alatt messze nem duplázódtak, ha jól tudom...

Nagyon örülök, hogy céges kocsim van újra es remélem nyugdíjas koromig így is marad. Annál jobb nincsen.

De most elértünk tényleg oda, hogy egy alap kocsi is szinte luxus.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Alex_Aston írta:
2022.06.20., hétf. 18:46
Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 18:37
Alex_Aston írta:
2022.06.20., hétf. 18:15


Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.
Persze lehet csak szerintem.
Nem tudom, milyen szerencsétlen hitelkonstrukciót néztél, de némi önerő mellett 4 évre illene 130k körül kijönnie. gondolkodik.gif
Ja. És akkor a kocsira nem kell se biztosítás, se Casco, se adó, se szerviz. Meg egy métert sem megy vele az ember. És az önerő sem a levegőből jön. ;)
Így simán 200e alsó hangon. De lehet még több is.
Megveheted cashre is, akkor havi 130k mínusz. :D
Sosem volt olcsó egy autó, kérdezd meg apádat mennyit kellett várni egy új Ladára, vagy Daciára és mennyibe került az akkori fizetéséhez képest. Abba ne menjünk bele, mennyi volt egy VW Golf, vagy egy 123-as Mercedes, mert ugye azt kéne alapul venni. Aztán azt is fent kellett tartani. A többség ott sem engedhette meg magának az új autót, mint, ahogy most sem. Nem nagyon látom a különbséget.
A lehetőség meg adott, hogy vegyél egy 4-5 éves Octaviát 4-5M ért, nem tartanak pisztolyt a fejedhez, hogy vegyél újat…
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 18:37
Alex_Aston írta:
2022.06.20., hétf. 18:15
Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 16:39

Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.
Mindenhol elszálltak az árak, most vettem kenyeret. O,75 kg. 980 Ft. A benzin 820Ft, az Eur 400 Ft. Nincs ezen mit csodálkozni.
Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.
Persze lehet csak szerintem.
Nem tudom, milyen szerencsétlen hitelkonstrukciót néztél, de némi önerő mellett 4 évre illene 130k körül kijönnie. gondolkodik.gif
Ja. És akkor a kocsira nem kell se biztosítás, se Casco, se adó, se szerviz. Meg egy métert sem megy vele az ember. És az önerő sem a levegőből jön. ;)
Így simán 200e alsó hangon. De lehet még több is.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Alex_Aston írta:
2022.06.20., hétf. 18:15
Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 16:39

Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.
Mindenhol elszálltak az árak, most vettem kenyeret. O,75 kg. 980 Ft. A benzin 820Ft, az Eur 400 Ft. Nincs ezen mit csodálkozni.
Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.
Persze lehet csak szerintem.
Nem tudom, milyen szerencsétlen hitelkonstrukciót néztél, de némi önerő mellett 4 évre illene 130k körül kijönnie. gondolkodik.gif
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2022.06.20., hétf. 16:39

Ha 4-5-6 évre veszel autót, akkor nem hinném, hogy az az 1M annyit számít. Évente 200k, havonta 16k mondjuk, de annyival (szerintem többel is) jobb is. Simán ajánlanám az 1.0 tsi-t is. Használható, ha valaki nem szeretne versenyezni, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még autópályán is, mellette fogyaszt 4-6 litert.
Mindenhol elszálltak az árak, most vettem kenyeret. O,75 kg. 980 Ft. A benzin 820Ft, az Eur 400 Ft. Nincs ezen mit csodálkozni.
Igen, de ha a teljes képed nézed, akkor kb. havi 200e lesz egy sz@ros belépő Fabia/Scala mérlege. Ez szerintem luxus.
Persze lehet csak szerintem.
Csak a Marantz! :-D

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”