Mindenre van néhány kivételes példa, és ellenpélda is.zoli73 írta: ↑2022.06.22., szer. 21:53
Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utóbbi hónapokban volt szerencsém beszélgetni több autószerelővel, és mindegyik azt mondta, hogy ezek a modern, kis cm³-es benzines motorok, messze nem tudják teljesíteni az ígért fogyasztási adatokat. Sőt, az idő előrehaladtával ez a helyzet csak tovább romlik, és viszonylag gyorsan.
De van egy konkrét példám is.
Az egyik kollégámnak, és nekem ugyan olyan márkájú autónk van( direkt nem írom, hogy milyen). Az enyém 11 éves szívó benzines, az övé az utódmodell, 2,5 éves 1.0 turbo benzin. A munkahelyünkre kb. 80%-os átfedéssel ugyanazon az útvonalon járunk, túlnyomó részt autópálya. A tempónk is megegyező(130-140 km/h). Az én autóm átlag fogyasztása 7,1L/100km, az Ővé 8,4L/100km. Forgalmi engedély alapján, az Ő autója néhány kilóval nehezebb, de a teljesítménye is nagyobb.
Ehhez még hozzá jön, hogy az én autóm olajcsere intervalluma 20e km, az Övé 10e km(!).
Kérdem én, az Ő autója mitől környezettudatosabb üzemeltetésű, és miért magasabb euro besorolású, mint az enyém?
Azért jellemzően a "kisturbósok" a fogyasztásban érezhetően kevesebbet kérnek, mint a korábbi turbó nélküli, nagyobb motorok.
Saját tesztet csináltunk , még bő 10 éve, egy 2008-as 1.6 115LE-s H Astrával és egy O2 1.4TSI-vel (122LE), pedig ez utóbbi inkább az 1.8-2.0 motorok leváltására született, az 1.2TSI az, ami az 1.6-os motort váltotta anno. De ez volt kéznél, ezzel ment a teszt. Balatonfelvidéki úton Veszprém és Hegymagas között, EGYMÁS UTÁN haladva, tehát itt nem csak nagyjából egyezett az útvonal, hanem időben és körülményekben is mondhatjuk, hogy egyforma volt minden. Így lett az 1.4TSI javára kb. 1 literes fogyasztái előny úgy, hogy sokkal potensebb motor, nem 3 hengeras varrógép, és mint mondtam, az 1.8-2.0 motorok leváltására született, így azokhoz képest még ennél is nagyobb a fogyasztás különbség.
Érdemes nézni a spritmonitor oldalt, mert akik oda adatot töltenek fel, általában foglalkoznak a fogyasztással. Ott az átlag az 1.6 Octavia és 1.4TSI Octavia közel 10%-ot ad az 1.4TSI javára. Ami ha forintra számolódik, 100e km alatt kb. 240e Ft-ot jelent. Ennyivel normál esetben nem kerül többe az üzemeltetése, bár, ha az 1.2TSI-t vesszük alapul, abi igazából az 1.6 megfelelője, ott a különbség még nagyobb, kb. 360e Ft lenne.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Persze én sem szeretem a 3 hengeres kávédarálókat, de egy 4 hengeres turbós motor általában már eléggé kiforrott, jó karakterű, és nem padlógázon tényleg kevesebbet eszik, mint egy nagyobb köbcentis. Miközben ha kell, van benne több tartalék, mint a nem feltöltött társaiban. De az új szabályozások annyira megdrágítják, hogy igazából nem éri meg sehogy sem, és papíron persze minden jól mutat, a döntéshozók meg strucc politikát folytatnak.