Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 13

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


- 60ezres szervíz önmagában 170e volt

Ez mondjuk szép.
 
Én akkor szúrtam majdnem tökön magam, mikor kiderült hogy a gyertyacsere gyári áron 100 rugó, persze 60-ból sikerült megúszni végül, de így is valami 180e ft volt emiatt a 100e km-es szervíz, plusz egy adag gumi ment akkor rá, így 300-ból meg is úsztam.
Engem mondjuk ott azért sose hagyott (leszámítva azt, hogy aki megvette már az eladás helyéről (!) nem tudott vele hazamenni, pedig nálam semmi baja nem volt) és csak a futóművel volt fogyóeszköz butapesten, a többi csak a szokásos vicces elektronika. Én azért nagyon szerettem, ma is mindig könnyes szemmel nézem a hasznaltauto.hu-t mikor újra és újra felkerül szegény ex-Alfám.
 
Ez utóbbi jó tanulsággal szolgáljon minden használtautó vásárlónak, leírom tényszerűen:
 
Az autó 3. tulaja voltam, kb. 5 éve adtam el 117e Km-rel (azt hiszem).
 
- Azóta úgy 4x láttam a hasznaltauto.hu-n eladóként, különböző helyeken. Mivel nem nézem minden nap az említett weboldalt, gondolom volt többször is eladó.
- Azóta többször is láttam már újra 98e Km-rel eladóként, de előtte volt 170e Km is..
- Láttam hirdetve 2. (!!!!!!!) tulajként, én akkorra kb. 5.-6. at saccoltam már
- A következő dolgokat biztosan megváltoztatták rajta a legutóbbi alkalomig:
- Belekerült a klíma
- A középkonzolt fabetétesre cserélték
- A kormányt fakormányra
- Az első lököst lecserélték (megismerem, az enyémen volt fényszórómosó)
- A hátsó szárny lekerült
- Új (k*rvaronda, régi) felnik
- Lekerült a sportkipufogó
- azt hiszem hirtelen ennyi
 
Szolgáljon ez tanulsággal mindenkinek, aki magyarországon ma használt autót akar venni. Az én exem csak 9 éves (1998-as Alfa 156), de legalább 8. gazdáját tapossa, és minimum 3x volt visszatekerve, és már a fél autó kicserélődött.

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


volt/van vkinek Alfa 156-osa?
Van. Én a harmadik Alfámat használom, semmi bajom velük, sőt... a pletykákat meg lesz...m.


Csak hát a pletykákon kívül vannak azért erre vonatkozó statisztikák is
 
Egyébként ez valahol mindig lutri, hogy az adott kocsi, amibe az ember belelül, mennyire lesz megbízható, függetlenül a márkától. Azért a pletykák, vagy még inkább a statisztikák segíthetnek abban, hogy az ember csökkentse a rizikót. És ezek alapján Alfa Romeo-t választani viszonylag nagy rizikó. Neked szerencséd volt, örülj neki!
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15206
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10344
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


volt/van vkinek Alfa 156-osa?
Van. Én a harmadik Alfámat használom, semmi bajom velük, sőt... a pletykákat meg lesz...m.
 
Most ez van, ami képen virít. Mondjuk nem alaptipus, viszont vadállat. 3 évesen vettem, 2 éve van meg, azóta kb. 250 ezret kellet rákölteni:
 
- 60ezres szervíz önmagában 170e volt
- beázott a lámpám, cserélni kellett a Xenon elektronikát (35e)
- olajcsere, rátöltések, ablaktörlő lapát csere (kb 45e)
 
Most akkor ez sok 2 év alatt? Előtte egy BMW 323i volt, arra egy év alatt többett kellett költenem és simán otthagyott többször is az úton. Egyszer sajnos az Alfa is, amikor nem fogadta el a gyári kulcsot, a vészkód meg persze nem volt nálam.

Avatar
pjotr
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1649
Csatlakozott: 2004.06.08., kedd 17:27
Értékelés: 6

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: pjotr »


Ha jól emlékszem Saca vett audi TT-t használtan, sokat segítenének a tapasztalatai, az egyik barátom akar egyet venni, a keretéből a 2000 körüli gyártmányokra futná, érdemes belevágnia egy ilyenbe?
Ahogy néztük olyan 3-4 milla között árulják őket, vajon mennyi lehetr egy 2000-2001-es jó állapotú gép reális ára?

Mozi: Mitsubishi HC-3000 Yamaha RVX-340 Popcorn A100 Pioneer 575 Panasonic DMR ES10 Wharfedale Pacific Evo 10, Wharfedale Pacific Evo Center, Wharfedale Diamond 9.0 Grunidg sub
Hifi: Cambridge 640C Popcorn + Pocket Dac Heed Luna & Canopus MKIII Sonus Faber Concertino Domus

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Szerintem az 1-es és a 2-es képeken különösen ronda. Nekem az egész 1-es nem teszik egyébként, de így kétajtósban mégrosszabb.A BMW-k belterei úgy általában nagyon tetszenek, és ez amilyen csúnya (szerintem) kívülről, annira eltalált belül.

Igazából ha szigorúan a formát kéne néznem nekem sem tetszene.. A 3as coupe/cabrio sokkal szebb (http://totalcar.hu/tesztek/bmw335icc/)...
...De valahogy olyan szinten technológia buzi vagyok, hogy nekem a benne lévő műszaki megoldások "átlengik" a formát. Sosem azt látnám a kocsin, mikor ránézek, hogy húú csúnya ez a vonal, nem is igazán tudok rá így nézni, a 300 ló + tiszta hátsókerékhajtás elhomályosítja a látást .. De igazából a dízel is egy műremek, 204 ló + 400 Nm, ez pontosan annyi, mint amit az e46 330d tudott.

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1412
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


3. nekem ez a valag megoldás "nyomika" Én se tépem le magamról a ruhát tőle, de azért duzzogva elnézegetném a garázsban
Szerintem az 1-es és a 2-es képeken különösen ronda. Nekem az egész 1-es nem teszik egyébként, de így kétajtósban mégrosszabb.
A BMW-k belterei úgy általában nagyon tetszenek, és ez amilyen csúnya (szerintem) kívülről, annira eltalált belül.
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


3.
nekem ez a valag megoldás "nyomika"

Én se tépem le magamról a ruhát tőle, de azért duzzogva elnézegetném a garázsban
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Azuroo andrew
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2005.09.07., szer. 15:40
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Azuroo andrew »


Tetszik ez a letisztult, "no bullshit" műszerfal
nem olyan burzsuj mint a Benz-é és nem olyan high-tech mint az Audi-é...ez a legjobb nálam is
Lcd : Sony Bravia "S" 3000 Crt: Sony Wega trinitron kv-32cs70
Hi-Fi : Panasonic av és lejátszó...

Directors: Stanley Kubrick, Alfred Hitchcock, David Fincher
Szürreál víziók: Luis Bunuel, David Lynch, Huszárik Zoltán

Zene : Isaac Hayes, Curtis Mayfield, Stevie Wonder, Dexter Wansel, The Dramatics, The Isley Brothers, George Clinton & Parliament Funkadelic

Avatar
Azuroo andrew
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2005.09.07., szer. 15:40
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Azuroo andrew »


3.
nekem ez a valag megoldás "nyomika"
Lcd : Sony Bravia "S" 3000 Crt: Sony Wega trinitron kv-32cs70
Hi-Fi : Panasonic av és lejátszó...

Directors: Stanley Kubrick, Alfred Hitchcock, David Fincher
Szürreál víziók: Luis Bunuel, David Lynch, Huszárik Zoltán

Zene : Isaac Hayes, Curtis Mayfield, Stevie Wonder, Dexter Wansel, The Dramatics, The Isley Brothers, George Clinton & Parliament Funkadelic

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Szerintem a miniben lévő 1.6 turbó 175 lovas változata sem lenne rossz, és legalább jóval olcsóbb lehetne.
Igen, az valóban jó lenne. Nem csak az ár lenne szerényebb, hanem az autó tömege is
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Egyébként arányai ennek az 1-esnek nekem bejönnek. Nem az a bumfordi, mint a 3 meg az 5 ajtós, és egy ilyen autóban szinte felesleges nagyobb.
Főleg annak tudatában, hogy már ez a "picurka" kupé is 1560 kg-ot nyom!
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »

Csak érdekességképpen, már vannak árak is. Az 135i 11.8 milla, az 120d 7.7 milla, és van mostmár 123d is, az 8.8 milla. Az 123d az biturbó 2 literes dízelmotor, 204 lovas lett. Gondolom idővel lesz több benzines is a lehetőségek között. Szerintem a miniben lévő 1.6 turbó 175 lovas változata sem lenne rossz, és legalább jóval olcsóbb lehetne.

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Tetszik ez a letisztult, "no bullshit" műszerfal
Bizony, nekem is nagyon bejön. Még az I-drive az, amit feltétlenül nem rendelnék, és akkor tökéletes a kabin. (Egy hordozható gps szvsz amúgy is hasznosabb, hiszen jellemzően nem az autóban szeretném megtervezni az útvonalat, hanem még előtte otthon fotelben.)
Egyébként arányai ennek az 1-esnek nekem bejönnek. Nem az a bumfordi, mint a 3 meg az 5 ajtós, és egy ilyen autóban szinte felesleges nagyobb. A 3as coupe-t is kicsit sokkaltam méretre..

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


A 3as coupé aktív kormányzásáról én eddig csak jót hallottam.
Állítólag sokkal mesterségesebb érzést ad, mint a hagyományos szerkezet.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Tetszik ez a letisztult, "no bullshit" műszerfal

"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


4.

"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


3.

"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


2.

"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


A másik amit nagyon várok, az 1-es coupé és kabrió (ami állítólag 2-es lesz (?)). Főleg a 235i lehet nagyon érdekes
Egyes lesz az is, íme a 135i Coupe:

"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Eddig nem igazán volt rossz M BMW
Érdekes módon pont a korábban említett Z4 Coupe esetében a "mezei" 3.0i kezesebb, egységesebb, jobban vezethető, mint az M változat (még a run flat gumik ellenére is!). Általános problémája a Z4-es BMW-knek, hogy nem túl kiegyenlített a futóművük, állítólag folyamatosan erőteljes alulkormányzottság és brutális túlkormányzottság között táncolnak, különösen igaz ez az M verzióra. Emiatt folyamatos korrekciót és komoly összpontosítást követel a vezetőtől. Hiányzik belőlük az a nyugodt kiegyensúlyozottság, ami pl. az M3-as BMW-re jellemző.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Ezt a gumiproblémát már én is hallottam. Viszont azt is, hogy már nem ennyire rossz a helyzet. Bevezetés elején, talán az 5ösben volt csapnivaló, mostmár sikerült addig játszani a futóművel, hogy ne legyen olyan vész az új típusokban.
Állítólag valóban javult a helyzet, de még mindig messze vannak a végső megoldástól. Az EVO legutóbbi számában pont a BMW Z4 3.0i-t hasonlították össze az új Nissan 350Z-vel, és többek között ezért találtatott gyengébbnek a BMW, mert rossz útviszonyok között egyszerűen "szétesett", bizonytalanná vált a futómű. Vagy ott van a BMW 335i Touring, ami tartós teszten van náluk: ott is leírták, hogy igen kellemetlen meglepetéseket tud okozni, ha például egy nagy sebességgel vett kanyarban hirtelen huplira hajt az ember, ami azonnal megdobja az autót, kizökkentve ezzel a ritmusból. Vagy az az olvasói levél, ahol egy Mini tulajdonos írja le, mekkora megdöbbenést okozott neki, amikor kipróbálta egyik barátja Minijét, amelyiken a run flat gumik hagyományosra lettek cserélve. Állítólag ég és föld.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Hát igen az M3 mindig is külön kaszt volt azért.
 
Ezt a gumiproblémát már én is hallottam. Viszont azt is, hogy már nem ennyire rossz a helyzet. Bevezetés elején, talán az 5ösben volt csapnivaló, mostmár sikerült addig játszani a futóművel, hogy ne legyen olyan vész az új típusokban. A 3as coupé aktív kormányzásáról én eddig csak jót hallottam. Persze az M-be nem való ez se, de én simán elfogadnám. Egy 335i úgysem az állandó száguldásról szól, a mindennapokban meg kényelmes lehet, ha megszokja az ember.
 
De ez az M3 még csak előjáték, amire igazán kíváncsi vagyok az a sportkocsi az M5 V10-es motorjával.. Eddig nem igazán volt rossz M BMW kíváncsi vagyok nagyon mit alkotnak.. Főleg azért, mert az az autó bizony kemény versenyben kell, hogy bizonyítson, kapásból ugye ott a 911 x ezer év múltjával.
 
A másik amit nagyon várok, az 1-es coupé és kabrió (ami állítólag 2-es lesz (?)). Főleg a 235i lehet nagyon érdekes ugyebár, mondjuk az igazi az lenne, ha a régi M3 motorját beraknák, és akkor M2. Félek, hogy nem teszik meg, túl erős belső konkurrencia lenne a Z4M coupénak és talán még M3-nak is.

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Hamár így szóba került.. A 335i-ről is áradozik a sajtó, nekem elég is lenne. A "kipufogó-elrendezése" jobban is tetszik, mint az M3-é.
Azért az M3 egy külön kategória, habár a 335i valószínüleg népszerűbb lesz a különböző tuningműhelyeknél, mivel a turbo miatt jobban "húzható"
 
Állítólag az új BMW-k egyik leggyengébb pontját a defekttűrő abroncsok jelentik, amelyek az összes modellen szériában szereltek, kivéve az M-szériás típusokat. Speciális kialakítása miatt sokkal merevebb az oldalfala, mint a hagyományos gumiabroncsoknak, ezáltal jobban pattog, dobál, rázkódik, ami egyrészt kényelmetlen, másrészt nagy sebességnél rossz útfelületen haladva (amiből nálunk sajnos van bőven ) idegessé, instabillá teszi az autót. Ráadásul sokkal érzéketlenebb, nagyon kevés visszajelzést ad a vezetőnek, nem érezni a pontos tapadási határát, ami nem éppen önbizalom növelő tempós haladás mellett.
 
Nem véletlen, hogy az M részleg nem használja ezeket az abroncsokat, mint ahogy a "zseniális" aktív kormányzást sem lehet megtalálni egyetlen M modellben sem
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Egyetértettünk benne, hogy kár lett volna a dízelt vennie.
Én is egyetértek. Dízelt venni lúzerség
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


ennek is jó hangja van, fene egye meg, esküszöm csak ezért fogok egyszer autót cserélni, valahogy ez a hang valahol nagyon érzékeny pontot talál el.

Ismerős érzés, az a BMW soros hathengeres egy rafinált, érzéki dög
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”