Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
2024.01.07., vas. 19:19
Ezt csak úgy,lazítás képpen. :D
Csak úgy kíváncsiságképpen, leírnád a takarítási folyamatot?
Köszi! :smile32:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Ezt csak úgy,lazítás képpen. :D Vajon mi rejlik az üléshuzat alatt?, gondolkodik.gif kíváncsiak voltunk rá,megnéztük,összenéztünk,neki estünk,és megoldottuk. :D
A könyöklőn már a ráolvasás sem segített,mert levedlette az összes műbőrt.
FB_IMG_1704640384514.jpg
FB_IMG_1704640349784.jpg
FB_IMG_1704642208239.jpg
FB_IMG_1704641252052.jpg
FB_IMG_1704642018082.jpg

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2024.01.07., vas. 17:15
Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 15:32
Mindenesetre a mai autókkal gond nélkül kiautózol Düsseldorfba 120-140 km/h-s átlagsebességgel és úgy szállsz ki belőle, hogy nem is fáradtál el,
Bocs, de ez egyszerűen nem érv. Azért, mert egyrészt nem igaz, hogy minden mai autóból gond nélkül és nem is fáradtál el, másrészt a most épp 28 éves (1996-os) Ford Scorpiommal is úgy utaztam anno Nürnbergbe egyhuzamban, hogy nem fáradtam el. Igaz 8,5 literes átlaggal (folyamatos városi használatnál pedig örültam, ha csak 13-13.5-re jött kia az átlag), de mi most minőségről beszéltünk, tehát a zöld szempontok és fogyasztás nem volt a képben.

Am it leírtam, az nem olyan "aggály" volt, amire gondols: emlékezz csak vissza, ha figyelted, amiket ide írogattam, akkor tudod, hogy a leglelkesebb híve vagyok az új technikai fejlesztéseknek /de utálom minden, így az elektromosautók túltplt hype-olását is/, és elismerem az új autók előnyeit, amiből több van, mint hátrány (és azt is leírtam, hogy NEM hiszem, hogy a minőségi romlás általánios)
Az is tiszta ügy, hogy ami elromolhat az el is romlik, de azért az, amit az elmúlt másfél évben megértem, nagyon megfeküdte a gyomromat, annyira, hogy nehezen hiszem most, hogy az életben lesz még VW-konszern autóm. Aztán persze lehet, hogy máshol is így van, de nem, mert elég sok ismerősöm van új autókkal, a skodások sz.pnak kivétel nélkül, miközben pl. a Hyundai Tucson-os keresztfiam röhög a markába.
Erre csak azt tudom mondani, hogy menj ki MOST azzal és ha éppen jó a skoda, ( :kapdelm: bocs, ezt nem hagyhattam ki) akkor azzal is. Szerintem érezni fogod a különbséget. Ráadásul van közte 1, nem is ,2 kategóriányi különbség. Szóval az lenne releváns összehasonlítás, ha egy Escorttal mennél. ;)
Almát az almával.

Sajnos napi szinten foglalkozom azokkal a problémákkal, amiket említettél és teljesen megértem a kifogásokat, nekem sincs erről jó véleményem, de én a lánc végén vagyok, próbálom megoldani azt, amit más elcseszett. Ne menjünk most ebbe jobban bele, megvan a véleményem a mai vezetőségről, bár mára a nagyrészét kirúgtak és hatalmas változások vannak belengetve, amik hatását szerintem (és remélem nem későn) csak jópár év múlva fogjuk csak érezni.

Érdekes a Hyundai-os példa, mert idén 2 barátommal beszéltem, akinek ilyen autója van. Az egyiknek Santafe a másiknak ioniq5. Mindkettő perceken keresztül panaszkodott. Nem releváns, hogy mivel, a lényeg, hogy ott sem jobb a helyzet. De említhetném a BMW-s ismerősömet, aki az új 530e-jével szerencsétlenkedik, de van olyan is, akinek 8 honapja! áll a Mercedese a márkaszervizben, mert nem tudják megjavítani.
Úgy látom globális probléma van, ami azért beszédes. Olvadtam erről egy egész jó írást valahol, megpróbálom megkeresni, mert megér egy misét.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 15:32
Mindenesetre a mai autókkal gond nélkül kiautózol Düsseldorfba 120-140 km/h-s átlagsebességgel és úgy szállsz ki belőle, hogy nem is fáradtál el,
Bocs, de ez egyszerűen nem érv, legalábbis nem 15-20 éves távlatban. Azért, mert egyrészt nem igaz, hogy minden mai autóból gond nélkül és nem is fáradtál el, másrészt a most épp 28 éves (1996-os) Ford Scorpiommal is úgy utaztam anno Nürnbergbe egyhuzamban, hogy nem fáradtam el. Igaz 8,5 literes átlaggal (folyamatos városi használatnál pedig örültam, ha csak 13-13.5-re jött kia az átlag), de mi most minőségről beszéltünk, tehát a zöld szempontok és fogyasztás nem volt a képben.

Am it leírtam, az nem olyan "aggály" volt, amire gondols: emlékezz csak vissza, ha figyelted, amiket ide írogattam, akkor tudod, hogy a leglelkesebb híve vagyok az új technikai fejlesztéseknek /de utálom minden, így az elektromosautók túltplt hype-olását is/, és elismerem az új autók előnyeit, amiből több van, mint hátrány (és azt is leírtam, hogy NEM hiszem, hogy a minőségi romlás általánios)
Az is tiszta ügy, hogy ami elromolhat az el is romlik, de azért az, amit az elmúlt másfél évben megértem, nagyon megfeküdte a gyomromat, annyira, hogy nehezen hiszem most, hogy az életben lesz még VW-konszern autóm. Aztán persze lehet, hogy máshol is így van, de nem, mert elég sok ismerősöm van új autókkal, a skodások sz.pnak kivétel nélkül, miközben pl. a Hyundai Tucson-os keresztfiam röhög a markába.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
2024.01.07., vas. 15:09
A múltkor bejött egy hölgy pl,és mondja hogy ő most megy a körmöshöz,és csináljunk már meg a verdáján még ott van egy takarítással egybe kötött kárpittisztítást,plusz egy polírozást is,és kb két óra múlva jönne is érte.Mondjuk neki hogy ez így lehetetlen,nem értette hogy miért. :D Mikor közöltük vele hogy ez mennyi idő és mennyibe is kerül,akkor csak annyit reagált hogy jaa,hát én azt hittem hogy ez gyorsan megy,és olcsóbb is,majd elviharzott. :D
Hogy ti milyenek vagytok! Igazán lehettetek volna picit konstruktívak és elnézőbbek… :fekverohog:

Persze, ezek a story-k minden szakmában megvannak. Napokig lehetne storyzgatni.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3754
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2352
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Sok minden elhangzott itt már pro, és kontra a márkaszervizekkel kapcsolatban. Ugyanúgy, mint sok mindenki más, és is sorolhatnám a márkaszervizekben szerzett negatív tapasztalataimat, de ebbe az utcába nem szeretnék bemenni, mert értelmetlen. Ahogy Vinkler is megjegyezte, ha valakinek nem felel meg vigye máshová, szerencsére számtalan alternatíva renndelkezéssre áll. Én is így teszek, ennyi.
Viszont van egy másik körülmény, amivel az autószerelőm("maszek") szembesített.
Ahogy fogalmazott, "Én jól el vagyok a 10-30 éves autók javításával, bőven elég munkát adnak. Viszont a mai, modern(0-5 éves) autók már annyira kompjuterizáltak, hogy ezekhez már ugyanannyira informatikusnak is kell lenni, mint autó(villamossági) szerelőnek. Ez az irányú tudás, kevés kis/magán szervizben van meg."
Ezt végiggondolva, igaza van. Míg ezeken a mai, modern autókon pl. a mechanikus javításokat nagyjából bármelyik szerelő el tudja vézezni, addig az elekromos részt, az informatikus, szoftveres feladatokat szinte csak a márkaszervizek tudják. Nekik van meg hozzá a infojuk a gyártótól, az eszközpark, stb. Meg aztán ez a fiatal autók, még rend szerint garanciálisak, ezért is kötnek ki márkaszervizben az esetleges javítások okán.
Ezért van az például, hogy Aspirin a már nem garanciális Škodájával, bár nem túl jó szájízzel, de a márkaszervizre van utalva.
Az számomra nagy kérdés, hogy ez az informmatikai tudás igény, amit a mai autók megkövetelnek, mennyire fog tudni megjelenni a kisebb szervizekben, műhelyekben?
Mert ez az igény, amit például Shimano is megfogalmazott, hogy már nem akarja márkaszervizbe vinni, az idő előrehaladtával, egyre több autó, és tulajdonos esetében felmerülhet.
Ahogy írtam is már, egy fékbetét, vagy olajcserét bármelyik autószerelő elvégez, de például egy vezetéstámogató rendszer meghibásodásához, már komoly szakirányú hozzáértés szükségeltetik, ami a legtöbb autószerelőben nincs meg.
Nagyon kívancsi leszek, ebből a szempontból mit hoz az elkövetkező 5-10 esztendő?
És akkor az elekromos autókról már ne is beszéljünk...

Ui: A fiam első éves középiskolás(9.-dikes), mindene az autók, kb. minden vacak autóért képes lelkesedni.
Ez alapján, a pályaválasztásánál fel is merült az autószerelő, mint szakma. Meg is látogattunk két iskola nyílt napját is, és mikor szembesítették vele a fiamat, hogy az informatika bizony kiemelt tantárgy, amit emelt óraszámban oktatnak, el is szállt a lelkesedése, és más szakmát választott végül.
Sajnos nagyon nem erőssége az informatika, apja fia. :D
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2024.01.07., vas. 14:10
Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 12:48
Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
A "minőség" szó sokféleképpen értelmezhető, de amilyen értelemben nemtomm használta, az szerintem a "perceived quality" (vevő által érzékelt minőség), amit igen nehéz megfogni objektív mérőszámokkal (nem, illetve ha igen, akkor tényleg nagyon sokösszetevős és bonyolult lesz a képlet, mert nem csak arról van szó, hogy mennyit kel szervizbe járni, hanem pl. hogy hogy bánnak veled a szervizekben, hogyan viselkedik az autó menet közben, stb... és ebben rengeteg szubjektivizmus van a vevői oldalon.

Én sem hiszem, hogy általánosságban rosszabb minőségűek az autók, mint 15 évvel ezelőtt, de azért a magam részéről 2 dolgot hozzátennék
- kerek 10 évet töltöttem BMW-kben, ezalatt 3 darab újan vett 3-as BMW-m volt (E91 LCI, F31 és F31 LCI és sajnos tanúja voltam az általam "érzékelt minőség" folyamatos romlásának, ami főleg az F31 és az F31 LCI között volt igen látványos. De ezek olyan dolgokban merültek ki, mint a "javíthatatlanul" nyikorgó tükör, akadozó csomagtérajtó-nyitás, "javíthatatlanul" zörgő/dübörgő hangrendszer, stb. szóval az ún "prémium" feeling ment bennem tönkre (korábban ilyenek egyszerűen nem történhettek meg a prémium kategóriában), ezért (is) hagytam ott a BMW-t mint márkát.
- a jelenlegi Skodámmal való tapasztalataim alapján nyugodtan és minden lelkifurdalás nélkül mondhatom, hogy a 4-es Octaviáknak /és valószínűleg az új skodáknak általában/ komoly minőségi problémáik vannak, és nem, ez már nem csak a "szoftveresedés" miatt van. 10.-én viszem (ismét) szervizbe az autót akkumulátor-probléma miatt, és előre szóltak, hogy megint többnapos történetre számítsak... VW-konszern termékről van szó, azért gondoltam, hogy érdemes megemlíteni a jelen kontextusban.
Érteni én is értem az aggályokat, de kicsit olyan ez nekem, mint a “régen minden jobb volt.” Miben? Mert nem mindenben az szinte biztos. Van ami hozott és sajnos ezzel volt, ami vitt is. Ez szinte az élet minden területére igaz. Igaz a háztartási gépekre is, a szórakoztató elektronikai cikkekre, de még a cipőkre is.
Mindenesetre a mai autókkal gond nélkül kiautózol Düsseldorfba 120-140 km/h-s átlagsebességgel és úgy szállsz ki belőle, hogy nem is fáradtál el, mindehez jön eg 6 liter körüli fogyasztás 2.0 diesel motor esetén. Azért mert csendes, komfortos, jól világít a lámpa, jól hűt, fűt, esetleg maszíroz az ülés ami egyébként önmagában is hűt, fűt. Jó a fék, jó a futómű, stb. Egy mostani autónak legyen az akár egy legkisebb Suzuki is jobb féke van, mint régebben egy komoly luxusautónak. Mindezt megcsinálja akár 300 000 km-en át. Értem én, hogy a zöldséges Mercedes, meg a 2-es Prius elment 800 000 km-t nagyobb hiba nélkül, de nem ilyen sebességgel és messze nem ilyen komforttal. Nem kell 100 000-ként generálozni, nem kell 10 000-ként szelephézagot állítani. És igen, sajnos ezzel egyidejűleg lett más hiba. Nyikorog az elektromos tükör, akadozik az elektromos csomagtér nyitás, baszakodik a vezetés támogató rendszer. Igen bosszantó! Főleg úgy, hogy kifizeted és a kereskedő ezekkel a hangzatos extrákkal magyarázza a borsos árat. De ilyenkor felmerül, hogy régebben ilyen extrák nem is voltak, így nem lehetett velük baj, cserében nem is mentek el ilyen gyorsan és komfortosan is ennyi km-t.
Azt sem felejtsük el, hogy régen eur1-2 szabvány szerint hányták ki magukból a mérget, ez mára brutálisan lecsökkent úgy, hogy sokkal gyorsabbak, kényelmesebbek és sokkal kevesebbet fogyasztanak. Régebben egy 54 Le-e Zsiguli, vagy Dácsia is 10L felett fog asztott, ha elmentél vele felpakolva nyaralni. Mindezt tehetted 110-120-al. Most klímával 130-140-el elmész Olaszországba 6 literes fogyasztással, és kipihenve érsz oda, úgy, hogy nincs nálad egy harisnya, hogy pótold az ékszíjat.
Ezt persze lehetne még sokféleképen tárgyalni. Az én véleményem az, hogy alapból sokkal jobbak a mostani autók, de sajnos nem elég kiforrottak és sok esetben nem kellően megbízhatóan működnek. Privát véleményem, hogy feleslegesen vannak teletömve megkérdőjelezhetően fontos extrákkal.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 13:38


Az előző postban leírtam, hogy miért.
Az okosban, más nevére megvett alkatrészt, amit a Guszti majd beszereli a veranda előtt-el egyik szerelő, főleg márkaszerviz sem tud versenyezni.

Ha jól tudom, autómosóban, kozmetikában dolgozol. Sok éven keresztül volt saját autómosó, autókozmetikám, jelenleg pedig 3-at üzemeltetek.

Amikor jancsi bácsi azt mondja, hogy Ő hozza a saját autósamponját, azzal szeretné, ha lemosnátok az autót, majd a saját lehúzójával, rongyával szeretné letisztázni, de cserébe kedvezményt kér, viszont, ha megsérül a felület, akkor vállald a felelősséget, mit mondasz?
Vagy Norbi kiporszívózza az autóját, ti csak kárpitozzátok meg részáron, mert ő olcsóbban porszívót, mit mondasz?
Amikor Tamás azt mondja, hogy kerámiázzátok le az autóját, de majd ő hozza a kerámia bevonatot, ti csak csináljátok meg, de garanciával, mit mondasz?

Vagy, amikor azt mondják, hogy miért fizessenek nektek 40-50-60k-t egy kárpitozásért, vagy 100-130-at egy polírozásért, amikor. A szomszéd fia Pistike rendelt egy gépet és már 2 autót meg is csinált egy 10-esért a kertben, miért fizessenek nektek ennyit, mit mondasz?

Ilyenekkel nem lehet és véleményem szerint nem is kel, versenyezni, mindenkinek a saját döntése ez. Megértem, ha valaki ezt választja, de ne hasonlítgassuk már mással össze, mert nem lehet.
Oksa!,értem. :D
A való világ és a márkaszervizek nem egyenlőek,és más szempontok alapján is működnek.De gondolom te is tapasztaltad már mikor pl beesett egy 5-10000km-es verda hozzátok a 4 éves szervizre,és ott mikor a gyertyákat :D is cserélted,úgy magadban biztosan elgondolkodtál azon hogy ezt most ugyan miért is,de megértem.
Igen autókozmetika,és igen,sok furcsasággal találkozunk mi is,de mindig megpróbálunk az ügyfeleknek kedvezni,és éreztetni velük a törődést is,mert ez csak így működhet jól.Persze van az a határ ami már nekünk is sokk,és mindenkinek nem is lehet megfelelni különböző okok miatt sem,így el kell engedni dolgokat időnként.
Nálunk,mivel mindent is csinálunk,az ügyfelekkel általában jó az összhang,mert megoldunk szinte minden kérést ami autóval kapcsolatos.Amit ott helyben nem tudunk,azt visszük,küldjük a különböző szakikhoz akikkel kapcsolatban vagyunk,karosszériás,fényező,kárpitos + bőrözéssel foglalkozó,lámpafelújító,autószerelő,vizsgáztató,szóval sokukkal vagyunk kapcsolatban,mert ez csak így működik jól,és úgy hogy az ügyfél is elégedett legyen.
Nem mindenki,mert tényleg vannak fura fazonok és elvárások itt is,amik láttán csak pislogunk és vakarjuk a fejünket,de ami tőlünk telhető,azt megtesszük.
A múltkor bejött egy hölgy pl,és mondja hogy ő most megy a körmöshöz,és csináljunk már meg a verdáján még ott van egy takarítással egybe kötött kárpittisztítást,plusz egy polírozást is,és kb két óra múlva jönne is érte.Mondjuk neki hogy ez így lehetetlen,nem értette hogy miért. :D Mikor közöltük vele hogy ez mennyi idő és mennyibe is kerül,akkor csak annyit reagált hogy jaa,hát én azt hittem hogy ez gyorsan megy,és olcsóbb is,majd elviharzott. :D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 12:48
Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
A "minőség" szó sokféleképpen értelmezhető, de amilyen értelemben nemtomm használta, az szerintem a "perceived quality" (vevő által érzékelt minőség), amit igen nehéz megfogni objektív mérőszámokkal (nem, illetve ha igen, akkor tényleg nagyon sokösszetevős és bonyolult lesz a képlet, mert nem csak arról van szó, hogy mennyit kel szervizbe járni, hanem pl. hogy hogy bánnak veled a szervizekben, hogyan viselkedik az autó menet közben, stb... és ebben rengeteg szubjektivizmus van a vevői oldalon.

Én sem hiszem, hogy általánosságban rosszabb minőségűek az autók, mint 15 évvel ezelőtt, de azért a magam részéről 2 dolgot hozzátennék
- kerek 10 évet töltöttem BMW-kben, ezalatt 3 darab újan vett 3-as BMW-m volt (E91 LCI, F31 és F31 LCI és sajnos tanúja voltam az általam "érzékelt minőség" folyamatos romlásának, ami főleg az F31 és az F31 LCI között volt igen látványos. De ezek olyan dolgokban merültek ki, mint a "javíthatatlanul" nyikorgó tükör, akadozó csomagtérajtó-nyitás, "javíthatatlanul" zörgő/dübörgő hangrendszer, stb. szóval az ún "prémium" feeling ment bennem tönkre (korábban ilyenek egyszerűen nem történhettek meg a prémium kategóriában), ezért (is) hagytam ott a BMW-t mint márkát.
- a jelenlegi Skodámmal való tapasztalataim alapján nyugodtan és minden lelkifurdalás nélkül mondhatom, hogy a 4-es Octaviáknak /és valószínűleg az új skodáknak általában/ komoly minőségi problémáik vannak, és nem, ez már nem csak a "szoftveresedés" miatt van. 10.-én viszem (ismét) szervizbe az autót akkumulátor-probléma miatt, és előre szóltak, hogy megint többnapos történetre számítsak... VW-konszern termékről van szó, azért gondoltam, hogy érdemes megemlíteni a jelen kontextusban.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
2024.01.07., vas. 12:08
Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 11:22

Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100% :kapdelm:
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
A gyertyák 4 év/60000km-re előírt cseréjének az indoka érdekelne,ha van infód erről azt szívesen venném mert ez aktuális most nálam,de körbekérdezem az ismerős autószerelőket is majd ez ügyben.
Nálunk úgy működik hogy a kisebb karbantartásokat,javításokat,olajcsere,fékbetét,stb megcsináljuk a kozmetikai műhelyben,(egyikünk,nem én, szeret és tud is ezzel foglalkozni)és ugyan nekünk is van kedvezmény az unixtól,kb 30%,de nagyobbat kapunk egy ismerős szaki adataival akivel jó kapcsolatba vagyunk,általában 50-70%-ot az alkatrészekre.Ez a jó pénz az autószerelőknél,nem is annyira az óradíj,de hát ezt te is tudod.
Az előző postban leírtam, hogy miért.
Az okosban, más nevére megvett alkatrészt, amit a Guszti majd beszereli a veranda előtt-el egyik szerelő, főleg márkaszerviz sem tud versenyezni.
Az már másik kérdés, hogy az online NAV világában mit csinál a vállalkozás a nevére okosban megvett alkatrésszel. Egyszer csak lesz egy 17M forintos raktárkészlete? Mert gondolom tovább már nem számlázza senkinek. gondolkodik.gif És persze az egészről neked nem lesz számlád. Full fekete az egész.

Ha jól tudom, autómosóban, kozmetikában dolgozol. Sok éven keresztül volt saját autómosó, autókozmetikám, jelenleg pedig 3-at üzemeltetek.

Amikor jancsi bácsi azt mondja, hogy Ő hozza a saját autósamponját, azzal szeretné, ha lemosnátok az autót, majd a saját lehúzójával, rongyával szeretné letisztázni, de cserébe kedvezményt kér, viszont, ha megsérül a felület, akkor vállald a felelősséget, mit mondasz?
Vagy Norbi kiporszívózza az autóját, ti csak kárpitozzátok meg részáron, mert ő olcsóbban porszívót, mit mondasz?
Amikor Tamás azt mondja, hogy kerámiázzátok le az autóját, de majd ő hozza a kerámia bevonatot, ti csak csináljátok meg, de garanciával, mit mondasz?

Vagy, amikor azt mondják, hogy miért fizessenek nektek 40-50-60k-t egy kárpitozásért, vagy 100-130-at egy polírozásért, amikor. A szomszéd fia Pistike rendelt egy gépet és már 2 autót meg is csinált egy 10-esért a kertben, miért fizessenek nektek ennyit, mit mondasz?

Ilyenekkel nem lehet és véleményem szerint nem is kel, versenyezni, mindenkinek a saját döntése ez. Megértem, ha valaki ezt választja, de ne hasonlítgassuk már mással össze, mert nem lehet.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

nemtomm írta:
2024.01.07., vas. 12:00
Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?
Ez egy több összetevős történet. A minőség nem lett rosszabb, viszont sokkal több funkció, kényelmi eszköz, vezetés támogató rendszer van az autóban, mint 10-15 évvel ezelőtt. Sokkal bonyolultabb rendszerek léteznek, mint anno és ahogy Murphy mondta, ami nincs az nem romlik el.
Másrészt, a sötétzöldek által generált gyors eur besorolás változás sajnos olyan műszaki megoldásokat igényeltek, amik kedvezőtlen hatással voltak/vannak a motorokra, hiába szólt a szakmai kamara, hogy ez így nem lesz jó, a politikusokat ez nem érdekelte, ezért lett sok anomália, MINDEGYIK gyártónál és ezért is égnek ki pölö a diesel BMW-k manapság hetente pár db. Lehet változás, de nem így, ez egy elfuserált dolog volt, a felhasználókat azonban ez nem érdekli. Nekik tetszik, ha azt mondják a politikusok, hogy zöldebb világot építenek, de persze legyen minden erősebb, fogyasszon kevesebbet és legyen hibátlan működésű. Én értem, de valjuk be, ez utópia.
Ha egy gyertya 4 évig áll a polcon, akkor nincs baja, de ha beépíted és működés közben megkapja a terhelést úgy, mint többszáz fokos hőmérséklet, vagy 10-20 000 volt feszültség, akkor már elkezd degradálódni. Ezt szerintem nem kell tovább magyarázni. A km egzakt, az idő, a tapasztalatokból adódó elővigyázatossági csereperiódus.

Igen, de nem a kereskedés részen, hanem a szervizben. A márkaszervizek egyébként kb minden márkánál egyforma séma alapján működnek, kisebb-nagyobb márka specifikus eltéréssel.

Egy vitát egyébként így lezárni, hogy mondhatsz, amit akarsz, úgy sem fogadom el, mert más a véleményem, megjegyzem elég aggályos.
Szívesen segítek, ha nem tudsz valamit, ha pedig nem érted, akkor szívesen elmagyarázom. :tutiok:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 11:22

Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100% :kapdelm:
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
A gyertyák 4 év/60000km-re előírt cseréjének az indoka érdekelne,ha van infód erről azt szívesen venném mert ez aktuális most nálam,de körbekérdezem az ismerős autószerelőket is majd ez ügyben.
Nálunk úgy működik hogy a kisebb karbantartásokat,javításokat,olajcsere,fékbetét,stb megcsináljuk a kozmetikai műhelyben,(egyikünk,nem én, szeret és tud is ezzel foglalkozni)és ugyan nekünk is van kedvezmény az unixtól,kb 30%,de nagyobbat kapunk egy ismerős szaki adataival akivel jó kapcsolatba vagyunk,általában 50-70%-ot az alkatrészekre.Ez a jó pénz az autószerelőknél,nem is annyira az óradíj,de hát ezt te is tudod.

Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 10:31
nemtomm írta:
2024.01.06., szomb. 23:31
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…🙁
Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
Ahogy elnézem sajnos az autók minősége sokkal rosszabb lett mint 10-15 éve …mindent ki kell cserélni ha kell ha nem mert előírják a mérnökök sokmindent feleslegesen…egyébként a szervizzel kapcsolatban mindent meg lehet magyarázni de nem ésszerű sokszor a dolog… a gyertya ha 4 évig áll a polcon akkor elromlik?
Na mindegy részemről befejezem a meddő vitát mert nem látom sok értelmét ! Egyébként te Vw márka kereskedésben dolgozol, hogy ennyire véded a márkaszervizt?
"Az igazi barát szemből támad."

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5163
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Nekem a ZSU-nál van ilyen kedvezményem. 30-50% Termékfüggő.
Ellenben mióta új szerelőm van, pontosan így van ahogy Vinkler írja. Közölte,hogy ha én viszem az alkatrészt,akkor 3 ezerrel magasabb az óradíj és még az sem biztos,hogy ugyanannyi idő alatt elkészül. Vagyis lehet 2-3+óra lesz felszámolva.
Egyébként ő is vásárol a ZSU-nál (is) Emellett, nem vállal garanciát alkatrész hiba miatt,ha nem ő adja. (hiába én is ugyanabból a boltból veszem)

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
2024.01.07., vas. 11:14
Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 10:31

Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
És mi az oka?,mármint annak hogy 4 év vagy 60000km a csereperiódus a gyertyáknál?Arról van infód hogy a 4+ kedvezmény mennyibe is fáj egy autósnak,mert az ugye megvan hogy az autószerelők,vagy azok segítségével mások is 50,de sok esetben akár 70%-os kedvezménnyel is hozzájuthatnak az unixnál az alkatrészekhez. ;)
Van egy kedvezmény kuponfüzet. Különböző karbantartásokhoz, eltérő kedvezmények, de kb 25-30%.

Ha ellopod az unixtól, akkor pedig 100% :kapdelm:
70%-ot én még soha sem láttam egyébként. Ráadásul errefelé úgy néz ki, hogy viheted a szerelőhöz az általad megvett 50%-os kedvezménnyel beszerzett alkatrészt, de akkor nem az az óradíj van, mintha nála vennéd. Akkor pedig te is csak kb a felét kapod meg az Ő kedvezményének, vagy annyit sem. Ez ilyen, nem tudom, h felétek, hogy működik.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 10:31

Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
És mi az oka?,mármint annak hogy 4 év vagy 60000km a csereperiódus a gyertyáknál?Arról van infód hogy a 4+ kedvezmény mennyibe is fáj egy autósnak,mert az ugye megvan hogy az autószerelők,vagy azok segítségével mások is 50,de sok esetben akár 70%-os kedvezménnyel is hozzájuthatnak az unixnál az alkatrészekhez. ;)

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Vasárnapi.

.
IMG_9353.jpeg
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5860
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7196
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Vinkler írta:
2024.01.07., vas. 10:31
nemtomm írta:
2024.01.06., szomb. 23:31

Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…😩
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…🙁
Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
Jaja, pl az ABS kocka kifekszik, akkor jön a felismerés, hogy a fékfolyadékot időben lecserélni nem hülyeség még anyagilag sem.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

nemtomm írta:
2024.01.06., szomb. 23:31

Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…😩
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…🙁
Ez szerintem egy meddő vita, sokszor megfuttattuk.
Egyébként most megnéztem, utángyártott NGK gyertya az autóhoz az Unixnál 11 402 Ft. A 4+ os szervizkedvezménnyel a gyári sem sokkal drágább. A csereperiódus kettős feltételű. 4 év/60k km. Ennek oka van. FÉKFOLYADÉKOT és nem olajat pedig azért kell cserélni, mert a folyadék elhasználódik, telítődhet vízzel, forráspontja megváltozik és azon túl, hogy csökken a fékhatás változik a fogáspont, egyéb problémákat is okozhat. Azért mert neked ez lehúzásnak tűnik, a gyár mérnökei nem véletlenül írják elő hidd el.
Nem kötelező egyébként márkaszervizbe járni, ez mindenkinek a saját döntése.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

nemtomm írta:
2024.01.06., szomb. 23:31

Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…😩
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…🙁
Azért kell mert a vw még az állásban is megbetegszik ha nincs cserélve benne minden amit a gyártó,kontstruktőr megálmodott. :D
Érdekes az is a gyertyáknál hogy a csereperiódusa 4 év,vagy 60000km papíron,de ez is hogy, gondolkodik.gif mert mi az hogy négy év,ha nem megyek vele egy métert sem akkor is?,vagy mi baja lehet egy gyertyának az idő múlásával?,nem az az ésszerű hogy km-hez kötik oszt jó napot?
A fékolajat állítólag kétévenként azért cserélik,(és itt sincs nézve az hogy mennyit is ment az autó,automatikusan cseréli a márkaszervíz kétévente),mert a blokkolásgátló csak a friss és üde fékolajjal tud jól működni. :D
Van egy 2007-es suzukim 1.3-as 16 szelepes benzines motorral,55000km-el vettem 6 évesen,és ez mióta nálam van új gyertyát csak most 137000km-nél kapott,de fékolajat még nem mióta nálam van,de az előző vw-im sem kaptak új fékolajat soha,és működtek így is.
Nekem az is a bajom ezzel most,hogy nem veszik figyelembe azt hogy mennyit is ment az autó,és automatikusan cserélnének mindent amit a gyár előír.35000km-nél a gyertya kuka,ugyan már. ;)

Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

Shimano írta:
2024.01.06., szomb. 16:37
Vinkler írta:
2024.01.06., szomb. 16:03
Shimano írta:
2024.01.06., szomb. 15:56
Ez lemaradt.Nekem eddig semmi bajom nem volt a márkaszervizekkel,mert korrektül elvégezték a munkát,és minden egyéb kérést,kérdést is megoldottak,szóval rájuk merem bízni az autót,(persze hallottam már hajmeresztő,és elrettentő sztorikat is)
de ez a 150000 ft-os gyertyacsere azért durva,és ezt te sem vitathatod szerintem.
Nem tudom mennyi idő,munka ezt elvégezni ezen a verdán,de sokknak tűnik ez nekem.
Volt azóta áremelés is. Nem a gyertyacsere önmagában ennyi, ebben benne van a légszűrő is, meg sztem a pollenszűrő is, de nézd meg az ajánlatot. A gyertya sajnos nem olcsó.
99000ft volt a kétéves szerviz olaj,meg mindenféle szűrővel,most annyi a +,hogy gyertyákat is cserélnek,tehát a 150 + az csak a gyertya csere.
Többször volt új autóm igaz nem Vw de új volt…mindegyikkel jártam márkaszervizbe de csak azt látom, hogy leeresztik az olajat (japán autoim voltak bocsánat) és soha nem volt velük semmilyen garis problémám egyedül az egyik kipofogó első csöve állandóan berezonált kb 10 hónap után 2500 fordulatnál és szó nélkül cserélték minden évben gari után is jó pár évig….de mostanában az van, hogy sokkal rosszabb a helyzet mint régebben (kb öt éve) pl miért kell 30ekm-t fékolajat cserélni és futóművet állítani feleslegesen amennyiben nem kell? Mert jobbak lettek az autók , ugyan már lehúzás szaga van..a gyertya csere ha 60e a gyári előírás akkor minek cserélni…egyébként 5-7ezt a Bosch vagy az ngk gyertya bele …mindkettővel szerelik …
Azért akármennyire is márkaszerviz nem kicsit sok az a 250eft egy 35ekm szervizért amikor már nem garanciális az autó ….a következő szerviz vajon mennyi lesz 300eft? Lehúzást érzek a legjavából … kb 3-4 éve balesetet okozott egy barátom egy német rendszámú Audinak magyar tulajdonossal és elment a porsche hungariához árajánlatot kérni a javításra x összegért és mert járó képes volt a verda és végül Németországban csináltatta meg 24% olcsóbban mint itthon…ja az szerviz is olcsóbb mint itthon ..és biztos beleteszik azt az alkatrészt és ki is cserélik ha kell mert itthon sajnos nagyon rossz a tapasztalat…😩
Részemről nincsenek jó tapasztalataim a márkaszervizekkel főleg a Vw csoporttal kapcsolatban…🙁
"Az igazi barát szemből támad."

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Vinkler írta:
2024.01.06., szomb. 16:03
Shimano írta:
2024.01.06., szomb. 15:56
Ez lemaradt.Nekem eddig semmi bajom nem volt a márkaszervizekkel,mert korrektül elvégezték a munkát,és minden egyéb kérést,kérdést is megoldottak,szóval rájuk merem bízni az autót,(persze hallottam már hajmeresztő,és elrettentő sztorikat is)
de ez a 150000 ft-os gyertyacsere azért durva,és ezt te sem vitathatod szerintem.
Nem tudom mennyi idő,munka ezt elvégezni ezen a verdán,de sokknak tűnik ez nekem.
Volt azóta áremelés is. Nem a gyertyacsere önmagában ennyi, ebben benne van a légszűrő is, meg sztem a pollenszűrő is, de nézd meg az ajánlatot. A gyertya sajnos nem olcsó.
99000ft volt a kétéves szerviz olaj,meg mindenféle szűrővel,most annyi a +,hogy gyertyákat is cserélnek,tehát a 150 + az csak a gyertya csere.
De ezt az összeget említették már a három éves szerviznél is mikor kérdeztem hogy mire számíthatok a következőnél,csak akkor még nem beszéltük át hogy tételesen mit is fognak csinálni.
Na mindegy,holnap rákérdezek ezekre a garin túli dolgokra,aztán eldöntöm hogy mi is légyen,de most nagyon azon vagyok hogy elengedem.Fél nap munka kiesés,50km oda meg vissza + egy csomó pénz,hát nem is tudom hogy kell e ez nekem. gondolkodik.gif

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Az én történetem a már 15 éves Focus szervizeléssel márka szervizben annyi, hogy tavaly 430 ezer Ft.-ért csináltattam meg a komplett hátsó futóművemet.
Bent a munkahelyen jót röhögtek, hogy nóóórmáális
Egyik kolléga, akinek és fiának egy komoly maszek szervize van otthon - már a fiu csinálja - mondtam behozom a részletes számlát és mondja már meg, hogy ők pont evvel az alkatrész cserékkel 2 nap alatt mennyiért csinálták volna meg.
Másnap szólt, hogy ők 300-ért megcsinálták volna. Ja mondom az minusz áfa kb.
Két rugó, lengőkarok kompletten + ez meg az.
Azt is látni illik az ilyen szervizelésnél, hogy kinek milyen szerszámparkja van, ha vágni, hegeszteni, melegíteni, törik, szakad téma van. Két szerelő csinálta meg 2 nap alatt.
A vidéki kis szervizesemnek - akinek a munkájával mindig meg voltam elégedve - el se mertem vinni, mert legalább 2 hetet kínlódott volna vele.
Azt is észrevettem, hogy a kis szervizek persze kevesebb pénzt kérnek, de nem tudni sosem, hogy pontosan mit csinálnak és mit raknak bele. A 27% minden sorban át van görgetve hozzám, így könnyű olcsónak lenni, hogy semmi járulékos költséget nem vállal. (tőlem a melóhelyen mindent levonnak)
Legközelebb abba a szintén komoly szervizműhelybe fogom elvinni, ahol az első szervizkörnél előtte-utána ilyen volt, ilyen lett fotókkal dokumentált szervizriportot kaptam. Gyertyák, szíjak nemtom mik voltak még. Az is relatív sok pénz volt, 168 ezer asszem. Mert szoktam váltogatni a szervizeket, hátha kiderül ez+az :)
Viszont el lehet érni egy olyan rendelkezésre állás faktort, hogy beülök és kirobogok németbe a Vulkánokért, kimegyek svájcba a rokonokhoz, meg tudok jelenni vele, mert nem egy lepukkant szar. Bármikor megyünk vele nyaralni, nem kell hétvégén sufni tuningolni. Igen, ez időnként pénzbe kerül, a kocsi értékéhez képest sokba.
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
2024.01.06., szomb. 15:56
Ez lemaradt.Nekem eddig semmi bajom nem volt a márkaszervizekkel,mert korrektül elvégezték a munkát,és minden egyéb kérést,kérdést is megoldottak,szóval rájuk merem bízni az autót,(persze hallottam már hajmeresztő,és elrettentő sztorikat is)
de ez a 150000 ft-os gyertyacsere azért durva,és ezt te sem vitathatod szerintem.
Nem tudom mennyi idő,munka ezt elvégezni ezen a verdán,de sokknak tűnik ez nekem.
Volt azóta áremelés is. Nem a gyertyacsere önmagában ennyi, ebben benne van a légszűrő is, meg sztem a pollenszűrő is, de nézd meg az ajánlatot. A gyertya sajnos nem olcsó.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1879

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Ez lemaradt.Nekem eddig semmi bajom nem volt a márkaszervizekkel,mert korrektül elvégezték a munkát,és minden egyéb kérést,kérdést is megoldottak,szóval rájuk merem bízni az autót,(persze hallottam már hajmeresztő,és elrettentő sztorikat is)
de ez a 150000 ft-os gyertyacsere azért durva,és ezt te sem vitathatod szerintem.
Nem tudom mennyi idő,munka ezt elvégezni ezen a verdán,de sokknak tűnik ez nekem.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”