Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Kórea is beerősít. 10 év, vagy 1 000 000, igen 1 MILLIÓ km garancia az akkumulátorra. Kérdés a periféria elbírja-e?
.
.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A másik kedvencem,ahogy megyünk ki a városból az M7-n, ott virít,hogy a zajterhelés miatt, a megengedett sebesség max 100km/h. Akkor az nem autópálya vagy ne építsenek oda lakóházakat,ahol autópálya van vagy oldják meg a zajszigetelést másképp. Persze kibirom,hogy lassabban megyek,de az elvvel nem értek egyet.
Re: Autós topik autósoknak
Persze ez sem annyira zöld,mint hirdetik. Elég, ha csak az akkumulátorokra,stb gondolunk.
A másik kedvencem,ahogy megyünk ki a városból az M7-n, ott virít,hogy a zajterhelés miatt, a megengedett sebesség max 100km/h. Akkor az nem autópálya vagy ne építsenek oda lakóházakat,ahol autópálya van vagy oldják meg a zajszigetelést másképp. Persze kibirom,hogy lassabban megyek,de az elvvel nem értek egyet.
Online
Számomra a villanyautók jelentős része elfogadhatatlanúl néz ki, nem is értem, miért kell a legtöbbnek ilyen esetlennek kinéznie.
Nagyon kevés a tapasztalatom villanyautók terén, mindössze utaztam néhányban. Ez alapján ugyanazt mondhatom én is, hogy aTesla semmivel sem érződik minőségibbnek, mint bármi más. Amiben ültem legutóbb, egy model Y(taxi), iszonyatosan puritán, szinte komforttalan, és béna megoldásai vannal. Pl. a kilincs, biztos valakinek bejön, de szerintem minden, csak nem praktikus.
A Tesla-nál kiemelkedő a marketing, de koránt sincs annyi benne, mint amit mutatnak.
Az említett BYD, amit láttam a kiállításon, nem tudom milyen modell volt, nem győződtem meg róla. Nem vagyok célközönség, csak mint érdekesség nézegettem meg. Beleülni nem engedtek, csak az ablakon keresztül lehetett bekukucskálni. A beltér teljesen egyszínű hamuszürke volt, az ajtó belső borítása, lehet becsapós volt üvegen keresztűl, de mintha egyetlen fröccsöntött műanyag panel lenne, kárpit nélkül, innen jött a Deawoo utánérzés.
Nyílván ennek a szegmensnek fejlődnie kell még, és hifis párhuzamot vonva, a Kínaiak be fogják hozni a lemaradást, e felől nem lehet kétség.
Viszont az is igaz, hogy mindenkinek, vagy minden feladtra még nem való a villanyautó, de például városi közlekedésre, aglomerációból bejárásra, vagy akár Taxinak ideális.
Nekem feltehetőleg sohasem lesz villanyautóm. Amit meg tudnék fizetni, pl. egy Nissan Leaf, az viszont max városban, másra nem való, oda járok a legkevesebbet. Amire én használom az autót(80%+ autópálya, általában egyvégtében többszáz kilóméter) arra nagyon kevés villanyautó képes, ami talán igen, az elérhetetlen.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3754
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2352
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Valóban így van, arról semmi értelme vitatkozni, hogy mi tetszik, és mi nem.Luxor Audio írta: ↑Tegnap, 12:09Hogy kinek mi tetszik, arról nincs sok értelme egyeztetni, nagyon szubjektív kérdés.zoli73 írta: ↑2024.03.27., szer. 21:25A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe. Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
Számomra a villanyautók jelentős része elfogadhatatlanúl néz ki, nem is értem, miért kell a legtöbbnek ilyen esetlennek kinéznie.
Nagyon kevés a tapasztalatom villanyautók terén, mindössze utaztam néhányban. Ez alapján ugyanazt mondhatom én is, hogy aTesla semmivel sem érződik minőségibbnek, mint bármi más. Amiben ültem legutóbb, egy model Y(taxi), iszonyatosan puritán, szinte komforttalan, és béna megoldásai vannal. Pl. a kilincs, biztos valakinek bejön, de szerintem minden, csak nem praktikus.
A Tesla-nál kiemelkedő a marketing, de koránt sincs annyi benne, mint amit mutatnak.
Az említett BYD, amit láttam a kiállításon, nem tudom milyen modell volt, nem győződtem meg róla. Nem vagyok célközönség, csak mint érdekesség nézegettem meg. Beleülni nem engedtek, csak az ablakon keresztül lehetett bekukucskálni. A beltér teljesen egyszínű hamuszürke volt, az ajtó belső borítása, lehet becsapós volt üvegen keresztűl, de mintha egyetlen fröccsöntött műanyag panel lenne, kárpit nélkül, innen jött a Deawoo utánérzés.
Nyílván ennek a szegmensnek fejlődnie kell még, és hifis párhuzamot vonva, a Kínaiak be fogják hozni a lemaradást, e felől nem lehet kétség.
Viszont az is igaz, hogy mindenkinek, vagy minden feladtra még nem való a villanyautó, de például városi közlekedésre, aglomerációból bejárásra, vagy akár Taxinak ideális.
Nekem feltehetőleg sohasem lesz villanyautóm. Amit meg tudnék fizetni, pl. egy Nissan Leaf, az viszont max városban, másra nem való, oda járok a legkevesebbet. Amire én használom az autót(80%+ autópálya, általában egyvégtében többszáz kilóméter) arra nagyon kevés villanyautó képes, ami talán igen, az elérhetetlen.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Az utolsó mondatodat nem tudom, hogy nekem szántad-e? De én ebben a tekintetben nem címkéztem.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én nem mint elektromos autó, hanem anyag és összeszerelés minőségre reagálván írtam. Az alábbi kijelentésedre.Luxor Audio írta: ↑Tegnap, 14:38Kérj meg találomra néhány embert, hogy mondjanak egy elektromos autó márkát! A többség a Teslát fogja megjelölni. A nagyközönség számára a Tesla AZ elektromos autó, ami érthető is, hiszen ők adták el a legtöbbet (ma már a BYD), Musk csapata úttörő volt, a cég imázsa is nagyon magasan van (még). Sőt sokan luxusterméknek tekintik az én ismerőseim között is, aztán mikor benéznek, rádöbbennek, mennyire fapados.
A kínai autókat bármennyire is kényelmes, nem célszerű egy kalap alá venni és minden mással szembeállítani. Lásd pl. Volvo, ami kínai tulajdon, leginkább Kínában, de más országokban is gyárt (az EU-ban is), de a tervezést európaiak viszik, tipikus európai autók maradtak hangulatban, kinézetben, minőségben. Persze értem én, hogy amiben kínai alkatrészek vannak (miben nincs?), az sokak szemében kínai cucc és kész, de a világ ezen már túllépett, nincs sok értelme ilyen címkéket használni a globális termelési hálózatok korában.
Érdemes visszaemlékezni, miként alakult a japán ipar termékeinek megítélése a múlt században. Azokat eleinte ugyanúgy gagyizták, a japán autó nevetség tárgya volt az USA-ban, aztán hova futott ki a történet 2 évtized alatt? Nem hogy utolérték, de le is előzték az európai és amerikai ipart, a japán technika a minőség védjegyévé vált, már amíg volt értelme a Made in... címkének.
Pont az anyag és az összeszerelési minőség az, ami összehasonlítható a hagyományos, vagy hibrid autókkal.Luxor Audio írta: ↑Tegnap, 12:09De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Az utolsó mondatodat nem tudom, hogy nekem szántad-e? De én ebben a tekintetben nem címkéztem.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Kérj meg találomra néhány embert, hogy mondjanak egy elektromos autó márkát! A többség a Teslát fogja megjelölni. A nagyközönség számára a Tesla AZ elektromos autó, ami érthető is, hiszen ők adták el a legtöbbet (ma már a BYD), Musk csapata úttörő volt, a cég imázsa is nagyon magasan van (még). Sőt sokan luxusterméknek tekintik az én ismerőseim között is, aztán mikor benéznek, rádöbbennek, mennyire fapados.
A kínai autókat bármennyire is kényelmes, nem célszerű egy kalap alá venni és minden mással szembeállítani. Lásd pl. Volvo, ami kínai tulajdon, leginkább Kínában, de más országokban is gyárt (az EU-ban is), de a tervezést európaiak viszik, tipikus európai autók maradtak hangulatban, kinézetben, minőségben. Persze értem én, hogy amiben kínai alkatrészek vannak (miben nincs?), az sokak szemében kínai cucc és kész, de a világ ezen már túllépett, nincs sok értelme ilyen címkéket használni a globális termelési hálózatok korában.
Érdemes visszaemlékezni, miként alakult a japán ipar termékeinek megítélése a múlt században. Azokat eleinte ugyanúgy gagyizták, a japán autó nevetség tárgya volt az USA-ban, aztán hova futott ki a történet 2 évtized alatt? Nem hogy utolérték, de le is előzték az európai és amerikai ipart, a japán technika a minőség védjegyévé vált, már amíg volt értelme a Made in... címkének.
Online
A kínaiaknál egyelőre másban rejlik az ördög. Az anyag és összeszerelési minőség olyan, amilyen. Én azt látom, hogy van már egész elfogadható, de valójában elég hektikus. Mintha ismét értelmét nyerné a hétfői és a szerda délutáni autók tanmeséje. A fő probléma a terméktámogatásban rejlik. Ebben egyelőre hatalmas hátrábban vannak még. A hangsúly a még-en van, ki tudja meddig.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A Tesla nem tudom kik számára jelenti az etalont, de sajnos sem anyagminőségre, főként nem összeszerelési minőségre nem az. Minden fiatal gyártó életében, akik ekkora volumenben termelnek igen gyors a fejlődés, a Teslánál is, bár ott most már lassul a tendencia, ahogy javul a termék. Csakúgy mint a "hifiben" az utolsó pár százalék a legnehezebb.Luxor Audio írta: ↑Tegnap, 12:09
Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
A kínaiaknál egyelőre másban rejlik az ördög. Az anyag és összeszerelési minőség olyan, amilyen. Én azt látom, hogy van már egész elfogadható, de valójában elég hektikus. Mintha ismét értelmét nyerné a hétfői és a szerda délutáni autók tanmeséje. A fő probléma a terméktámogatásban rejlik. Ebben egyelőre hatalmas hátrábban vannak még. A hangsúly a még-en van, ki tudja meddig.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Hogy kinek mi tetszik, arról nincs sok értelme egyeztetni, nagyon szubjektív kérdés.zoli73 írta: ↑2024.03.27., szer. 21:25A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe. Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
Re: Autós topik autósoknak
Elég érdekes, bár nem életszerű törésteszt.
Gyakorlatilag mindegyikben meghalnak, talán 2-3 kivétellel.
https://www.facebook.com/watch/?mibexti ... 0690075222
Gyakorlatilag mindegyikben meghalnak, talán 2-3 kivétellel.
https://www.facebook.com/watch/?mibexti ... 0690075222
Online
Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3754
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2352
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe.
Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Távolkeleti bazár (BYD Seal 2024):
Re: Autós topik autósoknak
Azért nem mindegyikben.
A családban van Cupra Born meglepően esztétikus belsővel. Mondjuk kívül is csinos.
A belső tere meglepően nagy, a csomagtere is elfogadható. Városi autó, esztétikus, barátságos.
Az 5 fős család miatt a Tesla Model3 szóba se jöhetett, mert már 175 cm-el is bevertük a fejünket hátul.
Ebbe meg bőséggel elférni egy 185cm vezető és 190cm utas mögött is.
A távolkeletiek iszonyat bazáriak. Az ő világuk köszön vissza minden KIA, Hyundai kocsiban.
Azon nem kell csodálkozni, hogy pl. a BMW is ebbe az irányba megy. Ott a piac. Őket kell kiszolgálni.
Ha már kelet, hát a Lexus is megér egy misét a maga megjelenésével, szörnyű. A Toyotáról meg nem is beszélve. Annak a vezetése is katasztrófa (Corolla Hybrid). Majdnem vettem egyet, csak amikor kipróbáltam, rohantam, ahogy csak tudtam előle. Talán a Honda még ahogy tartja magát. A Mazda sosem volt a szívem csücske (nekem egyikben sem volt kényelmes ülni). De ez az én egyéni szociális problémám. Így marad egy európai, amiről mindenki lebeszélt. Konkrétan a fiam lehülyézett, hogy ezt veszek. Lassan két év és még mindig szeretem.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Azért, hogy érezd, hogy újrahasznosított re anyagból vannak, és minden a funkció, semmi luxus. Ezzel is sugallják, a márka zöld arculatát és költséghatékony gondolkodását.Shimano írta: ↑2024.03.27., szer. 07:17
A skodák sok esetben jobban felszereltek alap felállásban is mint a vw-k,ami vicces is,meg érthetetlen is egyben.De az is egy vicc amit írsz,miszerint egy fél autó árát lehet,kell extrákra is költeni hogy egy rendes autót kapj.
Viszont a villanyautóknál sivárabb belső nincs,napi szinten rácsodálkozok arra hogy ennél fapadosabb autók ezek már nem is lehetnének,mert ezekben nincs semmi minőséget látszató anyag.A tesla egy hulladék ilyen tekintetben,az ennél olcsóbbak szinte bűzlenek a fapados megoldásoktól,egy két prémium verda pofás kívül belül,de ezek a ritka kivételek.
Nem is értem hogy a villanyautóknál miért van ez a full fapadosság belső anyagminőség terén,de nem is kell nekem ezt érteni.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Viszont a villanyautóknál sivárabb belső nincs,napi szinten rácsodálkozok arra hogy ennél fapadosabb autók ezek már nem is lehetnének,mert ezekben nincs semmi minőséget látszató anyag.A tesla egy hulladék ilyen tekintetben,az ennél olcsóbbak szinte bűzlenek a fapados megoldásoktól,egy két prémium verda pofás kívül belül,de ezek a ritka kivételek.
Nem is értem hogy a villanyautóknál miért van ez a full fapadosság belső anyagminőség terén,de nem is kell nekem ezt érteni.
Re: Autós topik autósoknak
A skodák sok esetben jobban felszereltek alap felállásban is mint a vw-k,ami vicces is,meg érthetetlen is egyben.De az is egy vicc amit írsz,miszerint egy fél autó árát lehet,kell extrákra is költeni hogy egy rendes autót kapj.Aszpirin írta: ↑2024.03.25., hétf. 10:58Igen, az Octaviában (a 4-esben legalábbis) “bélelt” elöl hátul a térképzseb.
A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
Viszont a villanyautóknál sivárabb belső nincs,napi szinten rácsodálkozok arra hogy ennél fapadosabb autók ezek már nem is lehetnének,mert ezekben nincs semmi minőséget látszató anyag.A tesla egy hulladék ilyen tekintetben,az ennél olcsóbbak szinte bűzlenek a fapados megoldásoktól,egy két prémium verda pofás kívül belül,de ezek a ritka kivételek.
Nem is értem hogy a villanyautóknál miért van ez a full fapadosság belső anyagminőség terén,de nem is kell nekem ezt érteni.
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2851
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1187
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Autós topik autósoknak
Egy X7M60i és X5M -ben egyikben sem volt, konfigurátort nézve szerintem nem is kérhető extrakéntAszpirin írta: ↑2024.03.25., hétf. 10:58Igen, az Octaviában (a 4-esben legalábbis) “bélelt” elöl hátul a térképzseb.
A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Online
A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Igen, az Octaviában (a 4-esben legalábbis) “bélelt” elöl hátul a térképzseb.
A BMW-kről azonban tudni kell, ahogy az alapárnak még kb felét ráköltöd “extrákra”, és úgy lesz egy “rendesen” kialakított belsőjű, rendesen felszerelt BMW. Alapáron (hiába 50 millió) elég “fapados” tud lenni pl. egy 3-as. A “kedvenc” példám a kollégámé, aki a még a LCI előtti F30 3-as szedánba elfelejtett kérni dönthető hátsó ülést, nem is kapott… És ez nem urban legend, szemtanúja voltam.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Az EU-ban van erre egy szabályozás, ami magyarországon is érvényben van, viszon érvényben van még az EU-t megelőző szabályozás is. Na a bökkenő abban az előírás rendszerben van. Nm sikerült tizenév alatt összefésülni, felelős nincs, a felhasználó meg szív. Akinek volt már dolga az NKH-val, az meg sem lepődik már ezen.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Pont ugyan az a helyzet, mint anno a xenonosítással. Utólag nem engedélyezték. Illetve ez sem igaz, csak kihullott a hajad, mire átütötted a rendszeren. Az a helyzet, hogy semmilyen külső izzós világítás cseréje ledre nem megengedett.zoli73 írta: ↑2024.03.25., hétf. 09:02Szép napot mindenkinek!
A fenti kép tanúsága szerint, tegnap a fiammal kilátoggatunk az AMTS-re.
Az Osram standján érdekődve figyeltem a hagyományos fényszórókba szánt H4, ill. H7 jelű, ledes izzókról tartott rögtönzött bemutatót.
Kiemelték a nagyobb fényerőt, hosszabb élettartamot a hagyományos, halogén izzóval szemben. Velem együtt többen már nyúltunk volna a pénztárcánkért, de az előadó Úr lelóhasztotta a lelkesedésünket.
Tudniillik ez a megoldás, jelen pillanatban hazánkban illegálisnak számít!
Elmondása szerint, Európa 26 országában már engedélyezett, de az Unión belül Magyarországon, és Romániában nem.
Hogy ez mikor változhat, arról semmilyen felvilágosítást sem tudott adni, de nagyon "dícsérte" a hazai szabályozást.
Kérdezem, tud erről valaki, valami közelebbit, pontosabbat, vagy hogy mi a magyarázat rá, hogy nálunk ez nem megengedett, miközben máshol meg igen?
Köszönöm!
Ui. :Ennek ellenére, láttam már az utakon ilyen megoldással világító(jól működve), hagyományos fényforrású fényszóróval szerelt autót, többet is.
Ezek szerint Ők kockáztatnak?
Ma hajnalban egy régebbi VW Passat rendszámtábla világításában láttam ilyen megoldást. Csalhatatlan volt, így rákérdeztem a gazdájánál, a válasz "igen az". Azt már nem fírtattam, de ez is tiltott, vagy csak a fényszóró "ledesítése"?
Köszönöm mégegyszer!
Az EU-ban van erre egy szabályozás, ami magyarországon is érvényben van, viszon érvényben van még az EU-t megelőző szabályozás is. Na a bökkenő abban az előírás rendszerben van. Nm sikerült tizenév alatt összefésülni, felelős nincs, a felhasználó meg szív. Akinek volt már dolga az NKH-val, az meg sem lepődik már ezen.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2851
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1187
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Autós topik autósoknak
BMW -nél azért tudják tovább fokozni és még bazáribban kiemelni a vesét , de pl. egy 50-60 millás vasban úgy kopog egy-két gagyi műanyag, rettenetes műbőrfelületek, a műszerfal digitális deszka egy kaptafára, az ajtó térképzseb még egy X5M-ben sincs legalább flokkolva, de ha jól emlékszem egy Octaviába pl. belefér, hihetetlen szánalmas. Erről az jutott eszembe, amikor tuning céllal érkeztek hazánkba a 2000 években a neon világítású rendszámtábla keretek, természetesen az első sheriff, aki meglátta le is szedette , most lassan az is divat lesz...
A trend természetesen ragályos, kicsit szolidabb ugyan:
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3754
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2352
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Szép napot mindenkinek!
A fenti kép tanúsága szerint, tegnap a fiammal kilátoggatunk az AMTS-re.
Az Osram standján érdekődve figyeltem a hagyományos fényszórókba szánt H4, ill. H7 jelű, ledes izzókról tartott rögtönzött bemutatót.
Kiemelték a nagyobb fényerőt, hosszabb élettartamot a hagyományos, halogén izzóval szemben. Velem együtt többen már nyúltunk volna a pénztárcánkért, de az előadó Úr lelóhasztotta a lelkesedésünket.
Tudniillik ez a megoldás, jelen pillanatban hazánkban illegálisnak számít!
Elmondása szerint, Európa 26 országában már engedélyezett, de az Unión belül Magyarországon, és Romániában nem.
Hogy ez mikor változhat, arról semmilyen felvilágosítást sem tudott adni, de nagyon "dícsérte" a hazai szabályozást.
Kérdezem, tud erről valaki, valami közelebbit, pontosabbat, vagy hogy mi a magyarázat rá, hogy nálunk ez nem megengedett, miközben máshol meg igen?
Köszönöm!
Ui. :Ennek ellenére, láttam már az utakon ilyen megoldással világító(jól működve), hagyományos fényforrású fényszóróval szerelt autót, többet is.
Ezek szerint Ők kockáztatnak?
Ma hajnalban egy régebbi VW Passat rendszámtábla világításában láttam ilyen megoldást. Csalhatatlan volt, így rákérdeztem a gazdájánál, a válasz "igen az". Azt már nem fírtattam, de ez is tiltott, vagy csak a fényszóró "ledesítése"?
Köszönöm mégegyszer!
A fenti kép tanúsága szerint, tegnap a fiammal kilátoggatunk az AMTS-re.
Az Osram standján érdekődve figyeltem a hagyományos fényszórókba szánt H4, ill. H7 jelű, ledes izzókról tartott rögtönzött bemutatót.
Kiemelték a nagyobb fényerőt, hosszabb élettartamot a hagyományos, halogén izzóval szemben. Velem együtt többen már nyúltunk volna a pénztárcánkért, de az előadó Úr lelóhasztotta a lelkesedésünket.
Tudniillik ez a megoldás, jelen pillanatban hazánkban illegálisnak számít!
Elmondása szerint, Európa 26 országában már engedélyezett, de az Unión belül Magyarországon, és Romániában nem.
Hogy ez mikor változhat, arról semmilyen felvilágosítást sem tudott adni, de nagyon "dícsérte" a hazai szabályozást.
Kérdezem, tud erről valaki, valami közelebbit, pontosabbat, vagy hogy mi a magyarázat rá, hogy nálunk ez nem megengedett, miközben máshol meg igen?
Köszönöm!
Ui. :Ennek ellenére, láttam már az utakon ilyen megoldással világító(jól működve), hagyományos fényforrású fényszóróval szerelt autót, többet is.
Ezek szerint Ők kockáztatnak?
Ma hajnalban egy régebbi VW Passat rendszámtábla világításában láttam ilyen megoldást. Csalhatatlan volt, így rákérdeztem a gazdájánál, a válasz "igen az". Azt már nem fírtattam, de ez is tiltott, vagy csak a fényszóró "ledesítése"?
Köszönöm mégegyszer!
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3754
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2352
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Üdv az AMTS-ről!
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
A másik nem annyira ehhez a témához tartozik, de az is egy érdekes szociológiai tanulmány. A közel 200 le-s ca. 1200 kilós, viszonylag öreg Corolla esete a mai forgalomban. Hagyjuk má ezt az egynéges fostalicskát, mit akar ez a belső sávban?! Na az is megér egy misét.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A mindennapokban két saját autót használok vegyesen. Az egyik egy Golf 3, a másik egy Corolla E12. A Golf 10 évvel korábbi autó, bőven a 90-es évek, a Corolla már a kétezres évek terméke, akkor nőttek meg a kasztnik és lettek jelentősen magasabbak is az autók. A Corollával még csak-csak úgy érzem magam a forgalomban, mint egy átlagos résztvevő, de a Golf már érezhetően kisebb. Kifejezetten kispolski feelingem van benne, főleg, ha SUV-ok vesznek körül a forgalomban. És sajnos ezt ők is úgy gondolják, kb semmibe sem nézik, simán kikanyarodnak eléd, bejönnek eléd, úgy kezelik, mintha ott sem lenné a forgalomban. Érdekes szociológiai tanulmány.Tctronic írta: ↑2024.03.22., pén. 19:18Pár napja tankolnom kellett, Gödöllő Shell kúthoz vettem az irányt. Előttem a jobb oldali kútoszlophoz beállt egy Volvo XC90 SUV pár másodperccel utána én a bal oldali kútoszlophoz Skoda Octaviával. Mivel ő valószínűleg nem tudott közel parkolni a saját jobb oldali oszlopához (amit elhiszek, hiszen meglehetősen nagy vasról van szó nem biztos hogy jobboldalt a patkát fel tudja mérni érzésre) ezért a két autó között nagyon kevés hely maradt. Amikor a Volvo sofőrje kiszállt eléggé rossz szemmel nézet rám holott én is alig tudtam kiszállni a bal oldali kútoszlop mellett mert annyira közel húzódtam hozzá. Mikor bementem fizetni bentről láttam hogy, ilyen nagy vas mellett igencsak szűkös a hely, és nem is volt durván messze a patkától. Szerintem két XC 90 egyszerre nem férne el egymás mellé. De hogy nagyon centizni kellene az szinte biztos. Amikor megtervezték a helyet szerintem nem számítottak ilyen méretű autókra.
Csak azért írom, mert most személyesen is megtapasztaltam az autók brutális méret növekedését, amiről már sokan írtak...
A másik nem annyira ehhez a témához tartozik, de az is egy érdekes szociológiai tanulmány. A közel 200 le-s ca. 1200 kilós, viszonylag öreg Corolla esete a mai forgalomban. Hagyjuk má ezt az egynéges fostalicskát, mit akar ez a belső sávban?! Na az is megér egy misét.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Vasárnapi
.
.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2509
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2306
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Pár napja tankolnom kellett, Gödöllő Shell kúthoz vettem az irányt. Előttem a jobb oldali kútoszlophoz beállt egy Volvo XC90 SUV pár másodperccel utána én a bal oldali kútoszlophoz Skoda Octaviával. Mivel ő valószínűleg nem tudott közel parkolni a saját jobb oldali oszlopához (amit elhiszek, hiszen meglehetősen nagy vasról van szó nem biztos hogy jobboldalt a patkát fel tudja mérni érzésre) ezért a két autó között nagyon kevés hely maradt. Amikor a Volvo sofőrje kiszállt eléggé rossz szemmel nézet rám holott én is alig tudtam kiszállni a bal oldali kútoszlop mellett mert annyira közel húzódtam hozzá. Mikor bementem fizetni bentről láttam hogy, ilyen nagy vas mellett igencsak szűkös a hely, és nem is volt durván messze a patkától. Szerintem két XC 90 egyszerre nem férne el egymás mellé. De hogy nagyon centizni kellene az szinte biztos. Amikor megtervezték a helyet szerintem nem számítottak ilyen méretű autókra.
Csak azért írom, mert most személyesen is megtapasztaltam az autók brutális méret növekedését, amiről már sokan írtak...
Csak azért írom, mert most személyesen is megtapasztaltam az autók brutális méret növekedését, amiről már sokan írtak...
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Elég komoly átalakulásnak lehetünk most szemtanúi, résztvevői, nem is tudom mikor volt ilyen utoljára, talán mikor a T modellek után sorra születtek meg az autómárkák, na az sem ma volt...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12632
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Úgy volt, hogy a Passatot is elkaszálják, aztán mégis a gyártás mellett döntöttek. Igaz csak kombi karosszériával készül. Úgy érzem a Golf is az utolsó szériáját futja.Aszpirin írta: ↑2024.03.20., szer. 21:42Élvezd ki, amíg lehet. Mondeo már nincs, és ki tudja meddig gyártanak még Focust.Alex_Aston írta: ↑2024.03.19., kedd 06:39Persze ez sem tökéletes, de már olyan, amit elvár az ember, nincsenek benne idióta megoldások.
SUV kell a népnek meg villanyszekér.
Elég komoly átalakulásnak lehetünk most szemtanúi, résztvevői, nem is tudom mikor volt ilyen utoljára, talán mikor a T modellek után sorra születtek meg az autómárkák, na az sem ma volt...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
SUV kell a népnek meg villanyszekér.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Élvezd ki, amíg lehet. Mondeo már nincs, és ki tudja meddig gyártanak még Focust.Alex_Aston írta: ↑2024.03.19., kedd 06:39Persze ez sem tökéletes, de már olyan, amit elvár az ember, nincsenek benne idióta megoldások.
SUV kell a népnek meg villanyszekér.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Re: Autós topik autósoknak
Mai brutálok. Kis kényeztetésre érkeztek.