Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
mym@c
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 658
Csatlakozott: 2005.03.30., szer. 16:56
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mym@c »


James Bond-Halj meg Máskor!
 
2002
 
Aston Martin DB-7


Avatar
Azuroo andrew
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2005.09.07., szer. 15:40
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Azuroo andrew »


3.
 
Golyóálló
Bulletproof (USA - 1996)
 
Ferrari F355

Lcd : Sony Bravia "S" 3000 Crt: Sony Wega trinitron kv-32cs70
Hi-Fi : Panasonic av és lejátszó...

Directors: Stanley Kubrick, Alfred Hitchcock, David Fincher
Szürreál víziók: Luis Bunuel, David Lynch, Huszárik Zoltán

Zene : Isaac Hayes, Curtis Mayfield, Stevie Wonder, Dexter Wansel, The Dramatics, The Isley Brothers, George Clinton & Parliament Funkadelic

Avatar
_Tamas
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2004.06.05., szomb. 01:02
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: _Tamas »


Nesze neked peugeot...
Talán az "Estély habfürdővel" c. Peter Sellers filmben látott kék háromkerekű szecska ihlette a tervezőt.

Avatar
saca
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 844
Csatlakozott: 2003.03.23., vas. 12:24
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: saca »


Nesze neked peugeot...


Cuccaim
 
Házimoziszoba: Arcam P1000 power amplifier, Arcam AVP700 pre-amp processor, Arcam DV137 DVD, Blu-Ray: Pioneer BDP-LX70, Konzol: PS3, Hangfalak: Klipsch RF-35, RC-35, RS-35, RW-12, Projektor/vászon: Samsung SP-H800BE, Projecta VariVision electrol 240cm, Kábelek: IsoTek Elite és Nordost Shiva Power, Nordost CinemaFlex BassLine, Nordost Red Dawn Interconnect, Nordost Whitelight Glass Fiber Optic, Nordost Wyrewizard HDMI, Monitor Silver Slim Line Speaker.
 
Nappali: Samsung PS-63P5H plazma tv, Samsung HT-P1200 kompakt cucc
Hálószoba: Panasonic TH-50PZ700E plazma tv

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Minden nap minimum 120 kilómétert autózom, ebből kb. 110 km autópálya. A Székesfehérvár-Törökbálint távolságot reggelente átlag 18-20 perc alatt teszem meg a pályán, számolj utána!    ( Kivétel a hónap utolsó néhány napja, amikor alig csörgedezek, hogy beleférjek a normámba  :taps:  )
És nem dádáztak még meg a rendőrök egyszer sem?

Érdekes módon az M7-esen még egyszer sem ( lekopogom :kiraly: ). Ha van is rendőr, soha nem inkognítós, hanem hagyományos kék-fehér Octavia oson a leálló sávban, kilóméterekről ki lehet szúrni. M3 dettó, habár azon azért ritkábban járok. M1 ill. M5 viszont elég rizikós, főleg az utóbbi.
 
Eleddig ahányszor elkaptak gyorshajtásért, az egy kivételével mindig lakott területen történt. Az az egy kivétel az M5-ösön volt, letoltam az útról egy "álcázott" rendőrt, aki utána bemért 183 km/h-val
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Daemiaen
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2005.01.26., szer. 10:12
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Daemiaen »


Minden nap minimum 120 kilómétert autózom, ebből kb. 110 km autópálya. A Székesfehérvár-Törökbálint távolságot reggelente átlag 18-20 perc alatt teszem meg a pályán, számolj utána! ( Kivétel a hónap utolsó néhány napja, amikor alig csörgedezek, hogy beleférjek a normámba )
És nem dádáztak még meg a rendőrök egyszer sem?
"When I was doing The Bridges of Madison County, I said to myself, this romantic stuff is really tough. I can't wait to get back to shooting and killing."

Avatar
BIG FOOT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1218
Csatlakozott: 2005.06.09., csüt. 22:17
Értékelés: 52

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: BIG FOOT »


A nagy motornak az egyetlen komoly hátránya az orrnehéz videlkedés lehet ( pl. szinte az összes Brabus ), szóval azért az egyensúly itt is nagyon fontos
Szerencsére a quattro hajtáslánc, valamint a kombi-puttony (és esetleg a telitank)azért segít hátrébb tenni a súlypontot. Talán hátul egy nagy subláda is besegíthetne a súlypont kérdésben
Hangsugárzóm eladó: JBL 4406 Studio Monitor

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Másviszont meg 1.6-os benyás autóval csak akkor javallott ezt hónapokig - évekig csinálni (mármint a 190-el járkálást), ha nem saját
Szerinted?
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Másviszont meg 1.6-os benyás autóval csak akkor javallott ezt hónapokig - évekig csinálni (mármint a 190-el járkálást), ha nem saját, vagy nem akarjuk hosszú távra megtartani.  (Esetleg hosszú 6-al rendelkező 6 sebességes váltóval még nem pörgi szét magát)

Ezért jó a nyomatékos 4.2 V8, hatosba nyugodtan elporoszkál akár 200 körül is a világvégéig (most kb. 270 a végsebessége). Igaz, én még így is rövidnek találtam az áttételeket, most van folyamatban a váltócsere, egy 2.5 TDI quattro hosszú hatosa kerül bele. Ennek az ötöse kb. ugyanaz, mint az eredeti hatodikja, tehát innentől (ha komolyra fordulnak az események), akkor kb. 270-nél gangolok majd hatosba... Végre 300 fölött lesz, valszeg nem fogom kipróbálni... (meg ne kérdezzétek, hogy minek, mert csak, ez a mániám, mint másnak a 7x200 W-os erősítő, én meg azt nem értem, hogy az minek...)
 
Hogy bírja a moci nyomatékkal, ezért egy igen komoly (380e) hengerfejtuningon esett át mindkét hengerfej Whistlerracing-éknál, számításaink szerint ettől kb. +50 LE várható. Plusz egy GREEN-FILTER sportlégszűrő, valamint a gyári katalizátorok helyett egy-egy 5000 köbcentis motorhoz való BOSAL kat. jön. Semmi sportdob, meg ilyesmi, hangtalannak kell maradnia az autónak, mint eddig. A "dupla-koppányos racing-lada" korszakból már kinőttem. Ha szerencsém lesz, elkészül karácsonyra, ha nem, akkor ünnepekra marad a serivice-autó (Mazda323).

Számomra az ideális autó 6 sebességes, amiből az első öt rövid a kellő agilitás érdekében, a 6-os viszont baromi hosszú, hogy pályán kímélje a motort ( meg a hallójáratokat, meg a pénztárcát ). Ehhez persze kell a nagy nyomaték, ami már a "pincében" is jelen van. Szóval nagy lökettérfogat, vagy minimum egy kompresszor a nyerő :kiraly:
 
A nagy motornak az egyetlen komoly hátránya az orrnehéz videlkedés lehet ( pl. szinte az összes Brabus ), szóval azért az egyensúly itt is nagyon fontos :taps:
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal
Ez enyhe túlzás, nem? :kiraly:

Az olajat is érdemes lesz időnként megcsekkolni. Padlógázközeli élményeket a legtöbb verda fokozott olajfogyasztással hálálja meg.
Egy gyengébb idegzetű dízelt meg tönkre is lehet tenni 200km-nyi rendes padlógázzal.

Nem is a sebesség mértékével van a baj, hanem a "járok"-kal. Azért ritkán járkál (ami rendszeres cselekvést jelöl) valaki 190 körül.

Minden nap minimum 120 kilómétert autózom, ebből kb. 110 km autópálya. A Székesfehérvár-Törökbálint távolságot reggelente átlag 18-20 perc alatt teszem meg a pályán, számolj utána! :taps: ( Kivétel a hónap utolsó néhány napja, amikor alig csörgedezek, hogy beleférjek a normámba )
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
BIG FOOT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1218
Csatlakozott: 2005.06.09., csüt. 22:17
Értékelés: 52

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: BIG FOOT »


Másviszont meg 1.6-os benyás autóval csak akkor javallott ezt hónapokig - évekig csinálni (mármint a 190-el járkálást), ha nem saját, vagy nem akarjuk hosszú távra megtartani.  (Esetleg hosszú 6-al rendelkező 6 sebességes váltóval még nem pörgi szét magát)

Ezért jó a nyomatékos 4.2 V8, hatosba nyugodtan elporoszkál akár 200 körül is a világvégéig (most kb. 270 a végsebessége). Igaz, én még így is rövidnek találtam az áttételeket, most van folyamatban a váltócsere, egy 2.5 TDI quattro hosszú hatosa kerül bele. Ennek az ötöse kb. ugyanaz, mint az eredeti hatodikja, tehát innentől (ha komolyra fordulnak az események), akkor kb. 270-nél gangolok majd hatosba... Végre 300 fölött lesz, valszeg nem fogom kipróbálni... (meg ne kérdezzétek, hogy minek, mert csak, ez a mániám, mint másnak a 7x200 W-os erősítő, én meg azt nem értem, hogy az minek...)
 
Hogy bírja a moci nyomatékkal, ezért egy igen komoly (380e) hengerfejtuningon esett át mindkét hengerfej Whistlerracing-éknál, számításaink szerint ettől kb. +50 LE várható. Plusz egy GREEN-FILTER sportlégszűrő, valamint a gyári katalizátorok helyett egy-egy 5000 köbcentis motorhoz való BOSAL kat. jön. Semmi sportdob, meg ilyesmi, hangtalannak kell maradnia az autónak, mint eddig. A "dupla-koppányos racing-lada" korszakból már kinőttem. Ha szerencsém lesz, elkészül karácsonyra, ha nem, akkor ünnepekra marad a serivice-autó (Mazda323).
Hangsugárzóm eladó: JBL 4406 Studio Monitor

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal
Ez enyhe túlzás, nem?

Az olajat is érdemes lesz időnként megcsekkolni. _Tartós_ padlógázközeli élményeket a legtöbb verda minimum fokozott olajfogyasztással hálálja meg.
Egy gyengébb idegzetű dízelt meg jobbára tönkre is lehet tenni pár száz km-nyi rendes padlógázzal.

Érdekes módon a Focus ( egyelőre ) nem eszi az olajat ( 60.000 km van benne ), a Suzuki sem, az Astra-ba viszont átlag 3000 km-ként utána kellett töltenem.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Tami
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3627
Csatlakozott: 2003.03.17., hétf. 08:26
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tami »


.. nálunk is van a családban egy TDI Touran. Ha atyám vezeti, akkor autópályán kb. 6 litert fogyaszt, 130 körüli tempó mellett, de ha én, olyankor ez az érték 7,5-8 literre ugrik, pedig 160-170-nél én sem hajtom gyorsabban.
- pdtdi-s? 1.9-es?

Ha Touran akkor PD.
 
Egyébként látom nem hagy nyugodni.
 
Persze a Touran lényegesen nagyobb szelet fog mint egy A3, s így nyilván többet is fogyaszt, de 21st-nek teljesen igaza van akkor is.

- mindegy, azt amit az ember sajat maga megelt es latott, nehez nemelhinni
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 13

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal
Ez enyhe túlzás, nem? :kiraly:

Az olajat is érdemes lesz időnként megcsekkolni. Padlógázközeli élményeket a legtöbb verda fokozott olajfogyasztással hálálja meg.
Egy gyengébb idegzetű dízelt meg tönkre is lehet tenni 200km-nyi rendes padlógázzal.

Nem is a sebesség mértékével van a baj, hanem a "járok"-kal. Azért ritkán járkál (ami rendszeres cselekvést jelöl) valaki 190 körül.

Hát vannak elvetemültek! :taps: Régebben én is így mászkáltam rendszeresen (pályán only) . De már lenyugodtam, mostanában 160 tartós a max, azért nem is meszelnek le. (Rövidebb szakaszokra azért felugrik, főleg ha másik őrültekkel találkozom. )
 
Másviszont meg 1.6-os benyás autóval csak akkor javallott ezt hónapokig - évekig csinálni (mármint a 190-el járkálást), ha nem saját, vagy nem akarjuk hosszú távra megtartani.
(Esetleg hosszú 6-al rendelkező 6 sebességes váltóval még nem pörgi szét magát)

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 13

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


.. nálunk is van a családban egy TDI Touran. Ha atyám vezeti, akkor autópályán kb. 6 litert fogyaszt, 130 körüli tempó mellett, de ha én, olyankor ez az érték 7,5-8 literre ugrik, pedig 160-170-nél én sem hajtom gyorsabban.
- pdtdi-s? 1.9-es?

Ha Touran akkor PD.
 
Egyébként látom nem hagy nyugodni.
 
Persze a Touran lényegesen nagyobb szelet fog mint egy A3, s így nyilván többet is fogyaszt, de 21st-nek teljesen igaza van akkor is.

Avatar
Daemiaen
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2005.01.26., szer. 10:12
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Daemiaen »


én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal
Ez enyhe túlzás, nem?

Az olajat is érdemes lesz időnként megcsekkolni. Padlógázközeli élményeket a legtöbb verda fokozott olajfogyasztással hálálja meg.
Egy gyengébb idegzetű dízelt meg tönkre is lehet tenni 200km-nyi rendes padlógázzal.

Nem is a sebesség mértékével van a baj, hanem a "járok"-kal. Azért ritkán járkál (ami rendszeres cselekvést jelöl) valaki 190 körül.
"When I was doing The Bridges of Madison County, I said to myself, this romantic stuff is really tough. I can't wait to get back to shooting and killing."

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 13

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal
Ez enyhe túlzás, nem?

Az olajat is érdemes lesz időnként megcsekkolni. _Tartós_ padlógázközeli élményeket a legtöbb verda minimum fokozott olajfogyasztással hálálja meg.
Egy gyengébb idegzetű dízelt meg jobbára tönkre is lehet tenni pár száz km-nyi rendes padlógázzal.

Avatar
Daemiaen
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2005.01.26., szer. 10:12
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Daemiaen »


én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal
Ez enyhe túlzás, nem?
"When I was doing The Bridges of Madison County, I said to myself, this romantic stuff is really tough. I can't wait to get back to shooting and killing."

Avatar
Tami
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3627
Csatlakozott: 2003.03.17., hétf. 08:26
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tami »


.. nálunk is van a családban egy TDI Touran. Ha atyám vezeti, akkor autópályán kb. 6 litert fogyaszt, 130 körüli tempó mellett, de ha én, olyankor ez az érték 7,5-8 literre ugrik, pedig 160-170-nél én sem hajtom gyorsabban.
- pdtdi-s? 1.9-es?
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


tsc-nek  
2005.12 Az Audi megújítja az A4-es dízelpalettáját, januártól részecskeszűrővel szerelt, 2,7 literes TDI-vel bővül a kínálat. Az új dízelhez hatsebességes kézi váltó jár, a motor 8,4 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az A4-est. A vége 230-nál van, az átlagfogyasztás pedig 6,7 liter száz kilométerenként.
 
- es ez 2.7l, az 1.9-esrol siman el lehet hinni a 6l alatti fogyit.
{telleg nemakarlakmeggyozni }

Tami, én se akarlak meggyőzni, csak nem vagyok képes annyiban hagyni. :kiraly:
 
Szóval itt egy kérdés: miért jössz itt nekem az "átlagfogyasztással"? Hát az még szép, hogy <6L! :taps: Azt általában emberi tempóra adják meg, nem a végsebességközeli száguldozgatásokra. (mondjuk 50% város 50% pálya a kresz szabályainak betartása mellett, 2 személyel meg mondjuk 100 kg-nyi csomaggal)
Mintha kicsit elbeszélnénk egymás mellett.


tsc-nek kell igazat adjak, nálunk is van a családban egy TDI Touran. Ha atyám vezeti, akkor autópályán kb. 6 litert fogyaszt, 130 körüli tempó mellett, de ha én, olyankor ez az érték 7,5-8 literre ugrik, pedig 160-170-nél én sem hajtom gyorsabban.
 
Az az igazság, hogy teljesen mindegy, milyen autót vezet az ember, "full gázon", vagy legalább is a közelében tartósan autózva brutálisan megugrik a fogyasztás. Mint azt korábban is írtam, én 180-190 között járok egy 1.6-os Focussal, a fogyasztása átlag 11-12 liter között alakúl. Ezzel szemben egy kolléganőm ugyan ilyen Focussal 7,5-es átlagot produkál. Korábban egy kombi Astra-t hajtottam, szintén 1,6-os. Azt egyszer hajnalban full padlógázzal végignyomtam az M7-esen ( indulás előtt Szfváron tankoltam ), átcsörtettem a még alvó Budapesten, majd padló gáz tovább az M3-ason, egészen Miskolcig, ahol kiváncsiságból megtankoltam. Így kiderült, hogy 13,6 liter nafta ment le a torkán 100 kilométerenként
 
Vagy ott van a feleségem Peugeot 307-ese, szintén 1.6-os. Ennél még nem méregettem a tényleges fogyasztást, de padlógázon, 190 km/h-ás tempónál ( kb. 6000-es fordulatszám mellett, két személlyel ) a fedélzeti számítógép pillanatnyi fogyasztás mérője 16,5-17 liter között ingadozott
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Daemiaen
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2005.01.26., szer. 10:12
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Daemiaen »


- hamar kover.., egy sima kis hetkoznapi auto:  erdemes a fordulatszamot is megnezni

Audi, de vajh' melyik? A4-ből és a6-ból max. a 3.0 TDI lehet, de szerintem az nem megy ennyit, A8-ból lehet a 4.0 TDI, de A8-hoz képest ölég puritán a kormány, nem?

- a poen: egy A3 1.9 TDI / PDTDI , 4 felnott emberrel.

Ez nem poén. :kiraly:
"When I was doing The Bridges of Madison County, I said to myself, this romantic stuff is really tough. I can't wait to get back to shooting and killing."

Avatar
Daemiaen
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2005.01.26., szer. 10:12
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Daemiaen »


Audi, de vajh' melyik? A4-ből és a6-ból max. a 3.0 TDI lehet, de szerintem az nem megy ennyit
Ne viccelj már ember!
 
Először is, amit az óra mutat, meg amennyivel tényleg mész, az két különböző dolog. Másodszor az M7-M1 közös szakasza előtt pest felé haladva van egy baromi nagy lejtő az M7-esen. A régi céges 1.3-as Suzuki Sedanom órája 200 km/h-t mutatott a lejtő aljához közeledve!
 
Amúgy én jelenleg egy mezei 1.6-os Focussal ingázok minden nap Székesfehérvár és Törökbálint között, kövér gázzal, óra szerint átlagosan 180-190 km/h között. Szóval ezektől a 210-220-as értékektől szvsz nem kell hanyatt esni. 3.0 TDi A6 meg óra szerint könnyedén megfutja akár a 260-at is, lejtő nélkül.

Javítottam magam, nem tűnt fel, ember?
"When I was doing The Bridges of Madison County, I said to myself, this romantic stuff is really tough. I can't wait to get back to shooting and killing."

Avatar
balagee
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 367
Csatlakozott: 2003.03.05., szer. 20:22
Értékelés: 9

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: balagee »


Van motoros topik is. De be ne linkeld oda is ezt a cikket.

 
Amugy jo kis teszt. Az elkeszitesehez 1 metert sem kellett menni a gixxerrel
Projektor: JVC X30 Vászon: Projecta Homescreen Deluxe HTPC: I7-4790k+ GT1070 Hang: Yamaha 595A + Proson Stadium 6.1

Avatar
mym@c
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 658
Csatlakozott: 2005.03.30., szer. 16:56
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mym@c »


Ha már motor,akkor GSX-R 1000,szerintem!
"Figyelmeztetek minden kedves olvasót, hogy minden idők legerősebb és legjobban kezelhető szériamotorját volt alkalmam kipróbálni, így az elkövetkezendő tesztben durva PR-os ömlengésekre és már-már fizetettreklám-kategóriájú jelzőkre lehet számítani! Aki velem együtt szeretne ömlengeni, nyugodtan olvassa tovább a tesztet, akit már ez a bevezető is felháborított, klikk ide!
 
Őszintén bevallom, kevés motort vártam már úgy, mint az új gixert, hiszen azok a szerencsés kollégák, akik kiutazhattak télen Ausztráliába tesztelni a vasat, ódákat zengtek a motorról. Persze ebből le kell vonni a business class utaztatást és a repivacsorákat, ám jelen esetben akár vitorlázógéppel is vihették volna a tisztelt szakújságírókat, kenyéren és vízen tartva, ugyanis erről a gépről rosszat írni szinte lehetetlen - én szóltam az ömlengésről a bevezetőben!
 
Ahogy egy jó sportmotorhoz illik, a 2005-ös modell szinte minden paraméterében felülmúlja elődjét, erősebb és kezesebb lett, ráadásul mindezt úgy teszi, hogy könnyebb és jóval kisebb is lett annál. A 180 centi feletti motorosok az utóbbi változásnak nem igazán örülhetnek, ugyanis számukra meglehetősen "kompakt" lett az üléspozíció, ám összességében így sem tragikus a helyzet, csak legfeljebb egy kicsit gyakrabban kell megállni pihenni. Amúgy a gixer ergonómiája tökéletes: a keskeny kormánynak, ülésnek és a rövid tanknak köszönhetően szinte beleolvadunk a motorba, nincs a csuklónkon túl nagy teher, így kanyarodáskor minden egyes porcikánkkal irányíthatjuk a gépet, semmi stressz, príma.
 
Forrás: [origo]Egyszerűnek hangzik, pedig a fent taglalt ideális környezet megteremtésére a legtöbb gyár még csak kísérletet sem tesz, amire jó példa az a Ducati 999 S, amelyre a tesztút során egy párszor átülhettem. Az olaszok szeme fénye egy feje tetejére állított vasalódeszkának tűnt a Suzuki után, arról nem is beszélve, hogy az ülés alatti kipufogó mindent megtett annak érdekében, hogy jelen sorok írójának vérvonala ne folytatódjon tovább... Tudom, tudom kripli vagyok, nem való nekem radikális sportmotor, de könyörgök, ha egyszer a kényelmesebb motorral még jobb időt is lehet futni a pályán, akkor már végkép nem értem az önsanyargatásnak ezt a módját.
 
Forrás: [origo]Ami az erőforrást illeti, szerencsére a Suzuki mérnökei nem arra törekedtek, hogy a végletekig kihegyezzék a motort, a hangsúly sokkal inkább az egyenletesebb teljesítmény-leadáson volt. Szégyenkezésre azért így sincs oka senkinek, fékpadi mérések szerint 160 lóerő jelentkezik a hátsó keréken 11 400-as fordulatszám mellett, így az ezres gixxer visszaszerezte a legerősebb superbike-nak járó titulust. A kérdés persze, hogy meddig, véleményem szerint itt és most akár le is húzhatnák a rolót a motorgyárak az utcai gépek fejlesztése terén, ugyanis ezt a technikát és teljesítményt közúton lehetetlen kimotorozni. Nem szeretnék senkit sem elrettenteni azzal, hogy felsorolom azokat az újításokat, amivel 160 lóerőt csavartak ki 998,6 köbcentiből, akit érdekel a titánszelepekről és a könnyebb dugattyúkról szóló sztori, klikkeljen ide.
 
Forrás: [origo]Lássuk inkább a dolog gyakorlati megvalósulását: alapjáraton gonosz hörgéssel ébred a gixer, gázfröccsre pedig a titán kipufógódob is bemutatkozik. Amilyen negatív érzéseket váltott ki belőlem az első sajtófotókon, annyira a szívemhez nőtt a tesztút alatt ez a meglehetősen szokatlan formájú dob, ugyanis olyan szépen szól és durrog vissza, hogy az embernek könnyek gyűlnek a szemébe. Szinte biztos, hogy nem is cserélném le, ha a tulajdonomba kerülne egy ilyen masina, nem úgy, mint az egy számmal kisebb gixer hurkatöltőjét."
 
Kipufogó direkt így lett kialakítva,hogy mikor megdöntik a pályán a gépet,akkor ne érjen a talajhoz.
Nagyon tetszetős "kis"gép!
10/10


Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 13

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


tsc-nek  
2005.12 Az Audi megújítja az A4-es dízelpalettáját, januártól részecskeszűrővel szerelt, 2,7 literes TDI-vel bővül a kínálat. Az új dízelhez hatsebességes kézi váltó jár, a motor 8,4 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az A4-est. A vége 230-nál van, az átlagfogyasztás pedig 6,7 liter száz kilométerenként.
 
- es ez 2.7l, az 1.9-esrol siman el lehet hinni a 6l alatti fogyit.
{telleg nemakarlakmeggyozni }

Tami, én se akarlak meggyőzni, csak nem vagyok képes annyiban hagyni. :kiraly:
 
Szóval itt egy kérdés: miért jössz itt nekem az "átlagfogyasztással"? Hát az még szép, hogy <6L! Azt általában emberi tempóra adják meg, nem a végsebességközeli száguldozgatásokra. (mondjuk 50% város 50% pálya a kresz szabályainak betartása mellett, 2 személyel meg mondjuk 100 kg-nyi csomaggal)
Mintha kicsit elbeszélnénk egymás mellett.
 
De dízel Audi rulez és kész, NA (meg úgy általában véve minden modern erős dízel nagyon pöpec). Nem vagyok én ellenük, egy percig sem. :taps:

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”