Oldal: 5 / 582

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 18:54
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta:
2021.01.20., szer. 18:46
Vinkler írta:
2021.01.20., szer. 18:35
Aszpirin írta:
2021.01.20., szer. 08:59
Ha már itt tartunk, csak én érzem úgy, hogy a hibridek "összteljesítménye" a legújabb marketingfogás?
Nincs benne sok marketing. Az spec pont egzakt matek. Minden más marketing... ;)
Pont arra gondoltam, hogy
- milyen körülmények között adható össze így egyszerűen a két motor maximális teljesítménye
- illetve ez az “összteljesítmény” mennyire tartós (pl. félig lemerült akkumulátornál is kiadja a motor ezt a teljesítményt?).

Őszinténmegmondva, nem vagyok benne biztos, hogy ennyire egyszerű az a matek.
Szerintem az a marketingfogás, hogy mondjuk “150 LE benzines és 68 LE elektromos teljesítmény” helyett egyszerűen odabiggyesztik, hogy “218 LE” (a számok csak példák, nem konkrétak)
Tapasztalatból mondom, hogy igaz a matek. És igen, félig lemerült akksinál is annyi.
Dehát az összteljesítmény 218 le. Csak teljesen lemerült akksinál nem, de az normál használat mellett sem nagyon fordul elő, a rekuperálás miatt.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 18:46
Szerző: Aszpirin
Vinkler írta:
2021.01.20., szer. 18:35
Aszpirin írta:
2021.01.20., szer. 08:59
Ha már itt tartunk, csak én érzem úgy, hogy a hibridek "összteljesítménye" a legújabb marketingfogás?
Nincs benne sok marketing. Az spec pont egzakt matek. Minden más marketing... ;)
Pont arra gondoltam, hogy
- milyen körülmények között adható össze így egyszerűen a két motor maximális teljesítménye
- illetve ez az “összteljesítmény” mennyire tartós (pl. félig lemerült akkumulátornál is kiadja a motor ezt a teljesítményt?).

Őszinténmegmondva, nem vagyok benne biztos, hogy ennyire egyszerű az a matek.
Szerintem az a marketingfogás, hogy mondjuk “150 LE benzines és 68 LE elektromos teljesítmény” helyett egyszerűen odabiggyesztik, hogy “218 LE” (a számok csak példák, nem konkrétak)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 18:35
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta:
2021.01.20., szer. 08:59
Ha már itt tartunk, csak én érzem úgy, hogy a hibridek "összteljesítménye" a legújabb marketingfogás?
Nincs benne sok marketing. Az spec pont egzakt matek. Minden más marketing... ;)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 18:34
Szerző: Vinkler
Acme írta:
2021.01.20., szer. 08:47
Vinkler írta:
2021.01.20., szer. 06:47
Alex_Aston írta:
2021.01.19., kedd 23:24


És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.
Nem baj az. A GTE golf is erre a sémára épül, csak 204 Le van benne, de baromi jókat lehet vele autózni kanyarokban is! Az akupakk alul helyezkedik el, ami kifejezetten jót tesz az autó stabilitásának. Aki azt mondja, hogy azt a plusz súlyt vezetés közben érzi az autón az hazudik! Egyetlen dolog hiányzik belőle, na jó kettő. A jó hang és a kézi váltó.
Három. Kézi váltó, hátsó kerék, szívó motor...
Volt olyan autóm ami vezetési élményben simán lenyomott ilyen felállásokat, igen 911-eseket is, sőt a vizesek közül is, 4 kerekeseket is. Hivatalos körideje is (Nordschleife) sokkal jobb volt! Pedig 1500 kiló, elöl kaparós 2.0 turbo benzin volt. A mai napig libabőrös vagyok, ha rá gondolok...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 18:25
Szerző: Vinkler
Alex_Aston írta:
2021.01.20., szer. 08:52
Vinkler írta:
2021.01.20., szer. 06:47
Alex_Aston írta:
2021.01.19., kedd 23:24


És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.
Nem baj az. A GTE golf is erre a sémára épül, csak 204 Le van benne, de baromi jókat lehet vele autózni kanyarokban is! Az akupakk alul helyezkedik el, ami kifejezetten jót tesz az autó stabilitásának. Aki azt mondja, hogy azt a plusz súlyt vezetés közben érzi az autón az hazudik! Egyetlen dolog hiányzik belőle, na jó kettő. A jó hang és a kézi váltó.
Pedig a sportos autó ismérve nem a LE, hanem a tömeg. De ez mostanság egyáltalán nem divat.
Az meg fizika, hogy gyorsulni és fékezni a nehezebb autó rosszabbul tud, ugyanolyan műszaki feltételek mellett.
1500 kg. Nem kevés, de kb a kategóriában mindegyik autó ennyit nyom manapság. A fék bírja, főleg, ha a váltó rekuperációs módban van használva, (hasonló érzés, mint a bbw) amikor visszanyeri a fékezési energiát. Sőt, annyira jól bírja, hogy általában lerohad, semhogy elkopjon. ;)
Az elektro motor ott segít, ahol a benzines gyenge. Szerintem zseniálisan autózható, de nem szeretnék senkit meggyőzni...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 09:11
Szerző: Alex_Aston
Acme írta:
2021.01.20., szer. 09:03
Aszpirin írta:
2021.01.20., szer. 08:59
Ha már itt tartunk, csak én érzem úgy, hogy a hibridek "összteljesítménye" a legújabb marketingfogás?
Jó sok marketing van itt :D

Az összteljesítmény és a 0-100 fétisnek amúgy nincs sok értelme, ezeket a tulajdonságokat az ember gyakorlatilag sosem használja ki egy autóban. Akkor már sokkal értelmesebb lenne a gázreakció, a nyomaték és a tömeg adatokkal dobálózni, de az valahogy nem mutat olyan jól az autóskártyán. A hangról már nem is beszélve...
Így van. A 0-100 mikor van használva? Friss jogsival néha a lámpánál, de pár év után az ember leszokik róla. Sokkal fontosabb szerintem, hogy mondjuk 60-80-ról milyen az elrugaszkodás egy előzés, vagy hasonló szitu miatt, ha már menetteljesítmény.
Az össz teljesítmény meg jól mutat, csak éppen, ha 2 tonna körüli a tömeg hozzá, mindjárt más, mint egy gyengébb autó 1300kg körüli tömege.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 09:03
Szerző: Acme
Aszpirin írta:
2021.01.20., szer. 08:59
Ha már itt tartunk, csak én érzem úgy, hogy a hibridek "összteljesítménye" a legújabb marketingfogás?
Jó sok marketing van itt :D

Az összteljesítmény és a 0-100 fétisnek amúgy nincs sok értelme, ezeket a tulajdonságokat az ember gyakorlatilag sosem használja ki egy autóban. Akkor már sokkal értelmesebb lenne a gázreakció, a nyomaték és a tömeg adatokkal dobálózni, de az valahogy nem mutat olyan jól az autóskártyán. A hangról már nem is beszélve...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 08:59
Szerző: Aszpirin
Ha már itt tartunk, csak én érzem úgy, hogy a hibridek "összteljesítménye" a legújabb marketingfogás?

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 08:52
Szerző: Alex_Aston
Vinkler írta:
2021.01.20., szer. 06:47
Alex_Aston írta:
2021.01.19., kedd 23:24
Vinkler írta:
2021.01.19., kedd 18:44
Végre valaki!!! 36_3_1.gif
https://www.carmag.co.za/news/peugeot-b ... the-range/
És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.
Nem baj az. A GTE golf is erre a sémára épül, csak 204 Le van benne, de baromi jókat lehet vele autózni kanyarokban is! Az akupakk alul helyezkedik el, ami kifejezetten jót tesz az autó stabilitásának. Aki azt mondja, hogy azt a plusz súlyt vezetés közben érzi az autón az hazudik! Egyetlen dolog hiányzik belőle, na jó kettő. A jó hang és a kézi váltó.
Pedig a sportos autó ismérve nem a LE, hanem a tömeg. De ez mostanság egyáltalán nem divat.
Az meg fizika, hogy gyorsulni és fékezni a nehezebb autó rosszabbul tud, ugyanolyan műszaki feltételek mellett.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 08:47
Szerző: Acme
Vinkler írta:
2021.01.20., szer. 06:47
Alex_Aston írta:
2021.01.19., kedd 23:24
Vinkler írta:
2021.01.19., kedd 18:44
Végre valaki!!! 36_3_1.gif
https://www.carmag.co.za/news/peugeot-b ... the-range/
És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.
Nem baj az. A GTE golf is erre a sémára épül, csak 204 Le van benne, de baromi jókat lehet vele autózni kanyarokban is! Az akupakk alul helyezkedik el, ami kifejezetten jót tesz az autó stabilitásának. Aki azt mondja, hogy azt a plusz súlyt vezetés közben érzi az autón az hazudik! Egyetlen dolog hiányzik belőle, na jó kettő. A jó hang és a kézi váltó.
Három. Kézi váltó, hátsó kerék, szívó motor...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.20., szer. 06:47
Szerző: Vinkler
Alex_Aston írta:
2021.01.19., kedd 23:24
Vinkler írta:
2021.01.19., kedd 18:44
Végre valaki!!! 36_3_1.gif
https://www.carmag.co.za/news/peugeot-b ... the-range/
És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.
Nem baj az. A GTE golf is erre a sémára épül, csak 204 Le van benne, de baromi jókat lehet vele autózni kanyarokban is! Az akupakk alul helyezkedik el, ami kifejezetten jót tesz az autó stabilitásának. Aki azt mondja, hogy azt a plusz súlyt vezetés közben érzi az autón az hazudik! Egyetlen dolog hiányzik belőle, na jó kettő. A jó hang és a kézi váltó.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.19., kedd 23:24
Szerző: Alex_Aston
Vinkler írta:
2021.01.19., kedd 18:44
Végre valaki!!! 36_3_1.gif
https://www.carmag.co.za/news/peugeot-b ... the-range/
És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.19., kedd 18:44
Szerző: Vinkler

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 21:21
Szerző: violin
Lemmy9.1 írta:
2021.01.18., hétf. 18:22
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Elég,ha egy ügyes csőszerelő vagy.... :rolleyes:
Amúgy tényleg. Nálunk mostanában Ceed-ek váltják az Aurisokat és i30-akat. De ha nyílt végű,maradványértékes konstrukciót szeretnél, gyakorlatilag bármilyen autót választhatsz magadnak. Lett is hamar három Octavia is a parkolóban....

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 20:29
Szerző: Alex_Aston
Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 18:38

Most elég nehezen tudom jobban elmagyarázni, de futok még egy kört.
Tehát egyik váltó sem tud helyetted gondolkodni. Ha lenyomod a gázpedált az kiszámolja, hogy visszaváltásra van szükséged. Ez lehet rövidebb, hosszabb idő is, DE mindig sokkal gyorsabb lesz, ha te látod a forgalomból, mikor szeretnél visszagangolni és ezt megteszed a kormányra aggatott fülekkel. Ennél gyorsabb módja nincs! 2 visszaváltás 2 pöccintés a fülön. Nincs az az automata, ami ezt gyorsabban meg tudja tenni, hiszen amikor már lenyomod a visszarakott fokozatba a gázpedált azonnal megy az autó, nem kell visszaváltania. Ezért írtam, hogy ez pt az egyetlen értelmét látom a váltó füleknek, vagyis én erre használom., esetleg hegyi úton bent tudod tartani a fokozatokat, de azt Sport módban is egész szépen teszi.
A váltó “optimalizálás”-tól pedig mindenkit óva intek. A javítás általában elkerülhetetlen, és elég költséges mulatság. Általában a váltási időbe nem is szoktak belenyúlni (helyesen) védelmet viszont szoktak rárakni (megint nagyon helyesen) ami nemhogy gyorsítja, de lassítja a működést minimálisan.
Én ezt eddig is értettem.
De én továbbra is azt mondom, hogy a jó automata váltóba nem kell belenyúlni. Előzésnél sem. A ZF 2006-tól kezdődően szerintem ilyen. Ahogy Aszpirin kolléga is írta, nem érzi azt, hogy felül kéne bírálnia.

Tuning tartósságáról nem tudok nyilatkozni, nem az enyém volt a kocsi. De előtte és utána is próbáltam, és utána sokkal gyorsabb volt a visszaváltás és a reakció.
Motor chip tuning is lehet jó és rossz is, gondolom váltó is hasonló, de ezt nem tudom, mert nekem csak motor tuninggal van (pozitív) tapasztalatom.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 19:02
Szerző: Aszpirin
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 18:33
Egyes helyeken elég a hosszú nyelv is :smile29:

Persze Aszpirn kollégáról nem feltételezek ilyet!
Azt jól is teszed, mert soha senkinek nem nyaltam, inkább széllel szemben vizelek.
A többit megírtam privátban, mert itt mégiscsak off.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:38
Szerző: Vinkler
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 18:19
Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 17:31
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:31

Legjobb autó a céges autó! :D

Igen, a ZF 8-as váltó a legjobb, ez nem kérdés. De már a második generációs 6-os is gyorsabb és "okosabb" volt gyakorlatilag minden akkori konkurenciánál. a DSG váltók, menet közben a 2-3 fokozat visszaváltásban (padló gázzal előzés, stb.) lassú. Szoftveresen lehet mondjuk gyorsítani motor chip tuning mellett, ilyet próbáltam is RS O3-ban, úgy már egész jó.

Egy BMW-t (meg bármit) meg valóban nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Látni az utakon, hogy ezt sokan nem tudták, amikor megvették használtan...
Nem érzem nagyon lassúnak a mostani dsg-ket, sport fokozatban pl egész fickósak. Én javaslom a kormányról vezérelhetőséget, a fülekkel előre lehet készülni és akkor azt a fokozatot készíted be, ami szimpatikus. Pont erre találták ki, a váltó nem tud helyetted gondolkodni, de ha látod, h lesz lehetőséged előzni 2 kattintással visszaváltasz 2 fokozatot és kész...
Nem azért automata, hogy ne kelljen nekem helyette cselekedni...?
ZF váltó esetén, már a 2006-os, még a 6 sebességes is villámgyorsan váltott, bármennyi fokozatot vissza, ha kellett. Ott nem éreztem azt, hogy bele kéne nyúlni.
Mondjuk a DSG váltó sajátossága, hogy csak a következő fokozatba váltást tudja gyorsan, a visszavágltást, több fokozattal, azt nagyon nem.

De utólagos okosítással jó lett a próbált 2014, vagy 2015-ös benzines RS O3. Főleg, hogy 320LE volt mellé :guitar:
Most elég nehezen tudom jobban elmagyarázni, de futok még egy kört.
Tehát egyik váltó sem tud helyetted gondolkodni. Ha lenyomod a gázpedált az kiszámolja, hogy visszaváltásra van szükséged. Ez lehet rövidebb, hosszabb idő is, DE mindig sokkal gyorsabb lesz, ha te látod a forgalomból, mikor szeretnél visszagangolni és ezt megteszed a kormányra aggatott fülekkel. Ennél gyorsabb módja nincs! 2 visszaváltás 2 pöccintés a fülön. Nincs az az automata, ami ezt gyorsabban meg tudja tenni, hiszen amikor már lenyomod a visszarakott fokozatba a gázpedált azonnal megy az autó, nem kell visszaváltania. Ezért írtam, hogy ez pt az egyetlen értelmét látom a váltó füleknek, vagyis én erre használom., esetleg hegyi úton bent tudod tartani a fokozatokat, de azt Sport módban is egész szépen teszi.
A váltó “optimalizálás”-tól pedig mindenkit óva intek. A javítás általában elkerülhetetlen, és elég költséges mulatság. Általában a váltási időbe nem is szoktak belenyúlni (helyesen) védelmet viszont szoktak rárakni (megint nagyon helyesen) ami nemhogy gyorsítja, de lassítja a működést minimálisan.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:33
Szerző: Alex_Aston
Lemmy9.1 írta:
2021.01.18., hétf. 18:22
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Egyes helyeken elég a hosszú nyelv is :smile29:

Persze Aszpirn kollégáról nem feltételezek ilyet!

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:32
Szerző: Alex_Aston
Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 18:13
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:50
Használt PUG308 1.6HDI. Kalap kaki, de ingyen lesz, 1500km havi privát kerettel.
Nem kaki az szvsz...

Nálunk más a cégautó-policy, aki kapja, az teljesen személyes használatra kapja (annyira, hogy nem igazán javasolják a céges utakra való használatát, arra inkább használjuk a foglalható pool-autókat), mi tudjuk kiválasztani, konfigurálni. Márka-lista van és lízingdíj-keret, bár a rendeléskor 12 milla listaár-keretet mondtak, de kiderült, hogy az csak irányadó, és a lízingdíj keret fix, és azzal is fönnebb is lehet menni, csak akkor kiszámlázzák (kiszámlázták volna) a bruttó különbözetet háromhavonta. Ha ezt hamarabb tudom... na mindegy, elég nagy volt a kapkodás, mert későn reagáltam le a dolgokat, és sok dologra jobban odafigyelhettem volna... Meg tuti, hogy RS lett volna belőle, ha ezeket időben tudom, és megvárhattam volna az RS megjelenését (ami csak plusz 3? 4? hét lett volna - nem oszt nem szoroz).

Én egyébként nem tartom "ingyen-autónak" a személyes használatú cégautót, ez a fizetési-juttatási csomagom része, és szerintem dolgozok is érte rendesen... Más lenne, ha munkaeszköz lenne, de így legfeljebb munkábajárási eszköz, és az is csak az én döntésem alapján (járhatnék éppen vonattal is, csak minek).
Pedig tényleg nagyon gyenge egy PUG a saját ligájában.
Konkrétan, pl. a kretén ülés állítás, hogy nem tekerős, hanem karos, így a jó támla pozíciót nem lehet beállítani. A kormány akkora, mint egy ZIL-ben, és vékony karimájú, pedig bőr. Az oldalsó tükrök brutálisan holtteresek. A váltó lötyögős, az ülés pedig se nem tart, se nem kényelmes, a fedcomp pedig egy Dacia szintjén van kb. Az automata klíma pedig nem kikapcsolható, fűtés esetén sem....
Röviden ennyi, de majd gyűjtöm meg a többit, ha kell :D

Te eléggé más pozícióban lehetsz, ha ilyen a kocsi kereted. :smile53:

Én projekt menedzser vagyok, járok munkaterületekre rendszeresen, így munkaeszköz is az autó.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:27
Szerző: Aszpirin
Lemmy9.1 írta:
2021.01.18., hétf. 18:22
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Igen, IT. Ipar, hajtástechnika, mozgásvezérlés, shopfloor, ipari felhőalkalmazások (pl. prediktív karbantartás). És mondjuk az sem árt, ha az ember egy-két szabadalom szerzője :D

(tényleg megtörténik Magyarországon is, hogy a szakembereket is megbecsülik, nem csak a pingvineket :D És egyre több ilyen hely létezik)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:22
Szerző: Lemmy9.1
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:21
Szerző: Alex_Aston
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 17:53
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 08:43
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35


Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
"Szép" új világ. Már a 8-as Golf és platform modellek is kb. fél év csúszással jöttek ki a a szoftver miatt, meg az ID3 is emiatt csúszott.
A vevők a Béta teszt. Broáf.
Tényleg azt mondom, hogy így én már nem akarok autót. Legyen akkor tényleg valami sz@r elektromos, és kész.

De szerencsére nekem úgy néz ki megoldódik ez a problémám. Februártól kapok céges, családi méretű autót. Eladom az Octaviamat, és nem fog érdekelni a dolog... 36_1_10.gif
Örök igazság: legjobb autó a cégautó! :smile32:

A sz@r elektromossal az a baj, hogy abban is van ám beta állapotú software. És az nem csak zavar a vezetésben, hanem a legváltozatosabb helyzetekben hagy az út szélén. Mindezek hatására teljesen lebeszéltem magam a villanyautóról. (pedig majdnem lett egy Leaf egy évvel ezelőtt...)
Így van. A céges esetében az ember lesz@rja, milyen jó, ha gurul, és elfér a család.

Elektromos meg mondjuk 10 év múlva csak jó lesz már :)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:19
Szerző: Alex_Aston
Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 17:31
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:31

Legjobb autó a céges autó! :D

Igen, a ZF 8-as váltó a legjobb, ez nem kérdés. De már a második generációs 6-os is gyorsabb és "okosabb" volt gyakorlatilag minden akkori konkurenciánál. a DSG váltók, menet közben a 2-3 fokozat visszaváltásban (padló gázzal előzés, stb.) lassú. Szoftveresen lehet mondjuk gyorsítani motor chip tuning mellett, ilyet próbáltam is RS O3-ban, úgy már egész jó.

Egy BMW-t (meg bármit) meg valóban nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Látni az utakon, hogy ezt sokan nem tudták, amikor megvették használtan...
Nem érzem nagyon lassúnak a mostani dsg-ket, sport fokozatban pl egész fickósak. Én javaslom a kormányról vezérelhetőséget, a fülekkel előre lehet készülni és akkor azt a fokozatot készíted be, ami szimpatikus. Pont erre találták ki, a váltó nem tud helyetted gondolkodni, de ha látod, h lesz lehetőséged előzni 2 kattintással visszaváltasz 2 fokozatot és kész...
Nem azért automata, hogy ne kelljen nekem helyette cselekedni...?
ZF váltó esetén, már a 2006-os, még a 6 sebességes is villámgyorsan váltott, bármennyi fokozatot vissza, ha kellett. Ott nem éreztem azt, hogy bele kéne nyúlni.
Mondjuk a DSG váltó sajátossága, hogy csak a következő fokozatba váltást tudja gyorsan, a visszavágltást, több fokozattal, azt nagyon nem.

De utólagos okosítással jó lett a próbált 2014, vagy 2015-ös benzines RS O3. Főleg, hogy 320LE volt mellé :guitar:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:13
Szerző: Aszpirin
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:50
Használt PUG308 1.6HDI. Kalap kaki, de ingyen lesz, 1500km havi privát kerettel.
Nem kaki az szvsz...

Nálunk más a cégautó-policy, aki kapja, az teljesen személyes használatra kapja (annyira, hogy nem igazán javasolják a céges utakra való használatát, arra inkább használjuk a foglalható pool-autókat), mi tudjuk kiválasztani, konfigurálni. Márka-lista van és lízingdíj-keret, bár a rendeléskor 12 milla listaár-keretet mondtak, de kiderült, hogy az csak irányadó, és a lízingdíj keret fix, és azzal is fönnebb is lehet menni, csak akkor kiszámlázzák (kiszámlázták volna) a bruttó különbözetet háromhavonta. Ha ezt hamarabb tudom... na mindegy, elég nagy volt a kapkodás, mert későn reagáltam le a dolgokat, és sok dologra jobban odafigyelhettem volna... Meg tuti, hogy RS lett volna belőle, ha ezeket időben tudom, és megvárhattam volna az RS megjelenését (ami csak plusz 3? 4? hét lett volna - nem oszt nem szoroz).

Én egyébként nem tartom "ingyen-autónak" a személyes használatú cégautót, ez a fizetési-juttatási csomagom része, és szerintem dolgozok is érte rendesen... Más lenne, ha munkaeszköz lenne, de így legfeljebb munkábajárási eszköz, és az is csak az én döntésem alapján (járhatnék éppen vonattal is, csak minek).

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2021.01.18., hétf. 18:11
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 17:58

Váltó: a BMW-n is megszoktam, hogy gyakran használom a váltó sport üzemmódját (nem a teljes "SPORT" profilt, bár az is van, azt nem igazán), ha tényleg dinamikusan akarok előzni, mert úgy még gyorsabban reagál (és soha nem rakja 8-asba, az csak a nem-sport váltókar-állásban van). Egész egyszerűen közvetlenül előzés előtt átkattintom a váltókart a sport-állásba, aztán ha befejeztem az előzést, akkor vissza. Az "átkattintás" után a reakció azonnali, még gázadás előtt visszavált... Az új octinál is ugye most egyetlen pöccentés a sport váltó-mód, és egy másik vissza, szóval ha arra ugyanolyan jól regál a DSG mint a ZF, akkor azt tuti használni fogom. Ha nem, akkor lehet hogy megtanulok a fülekkel váltani (amúgy a fülek normál módban is működnek, vagy csak sport módban, mint a bömösnél?)

A manuális váltást viszont bevallom épp csak kipróbáltam, de nem használom, mert az automata váltónak az automata váltás a lényege :D és a ZF 8HP váltóval soha nem éreztem igényét a manuális váltásnak. Igaz, én nem is kértem váltófüleket a kormányra (a BMW-nél ez is opció, aber natürlich), így az egyébként elektronikus váltókarral tudnék manuálisan váltogatni kizárólag sport váltómódban...
A füleket csak arra mondtam, hogy előzéskor hamarabb fel tudsz készülni, egyébként semmi értelmét nem látom. A fülek egyébként működnek normál módban is, annyi, hogy akkor automatikusan átvált manuál módra, ha végeztél, akkor ismét aut módba kell visszarakni. Kb. ennyi.