https://hu.motorsport.com/f1/news/a-dai ... t/4933882/

Widowmaker... kitűnő ízlésre - és nagyon magas szintű vezetési tudásra vall!Alex_Aston írta: ↑2021.01.03., vas. 08:45Ráadásul rossz helyen van a motorAcme írta: ↑2021.01.03., vas. 08:39https://www.youtube.com/watch?v=_ymycZspw1w
Bármelyiket elfogadnám!![]()
A Szentháromságnak ugyen nem felelnek meg (Szívómotor, Hátsó kerék, Kézi váltó) de ennyire én sem vagyok bigott![]()
![]()
De igen, gyakorlatilag mindegy, melyik. Nekem talán a legrégebbi kéne. Bár lehet az első kövér gázra össze is törném....![]()
Ráadásul rossz helyen van a motorAcme írta: ↑2021.01.03., vas. 08:39https://www.youtube.com/watch?v=_ymycZspw1w
Bármelyiket elfogadnám!![]()
A Szentháromságnak ugyen nem felelnek meg (Szívómotor, Hátsó kerék, Kézi váltó) de ennyire én sem vagyok bigott![]()
Igen pont a vizsga állomások feladata lenne, hogy ne ilyen szubjektívan legyenek a dolgok megítélve. Mondjuk eddig is voltak kétségeim, de mióta a Mozaik utca is bedőlt szerintem ebben se szabad megbízni 100%-osan.Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 16:19
Na igen. Az ilyet szerintem szeretjük "elnézni".
De, ha az ilyen túlhajszolt anyuka, a rossz műszaki állapotú autóval, fáradtan, és a mocskos szélvédőn amúgy sem rendesen kilátva, nem veszi időben észre a gyerekeket, megállni pedig a slick gumik, és a rossz lengéscsillapítók miatt sem tudna, akkor kisebb büntetést érdemel, mint prémium autó esetén a sarki strici, vagy kevésbé zavarna...?
Amit írsz a méretről, az nagyon jó megállapítás. Hisz ez van sajnos. Inkább az 5 évvel idősebb lefingott audibéjemvémercedes, mint a normálisabb Astra. Aztán az első kerék csere es/vagy kopó alkatresz áron jönnek a tágra nyílt szemek, hogy mennyi az ára. Utána meg jön a tákolás. Meg az okos műszaki. Az eredményt meg látjuk az utakon...
Amit írtam még mindig áll!Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:52Mivel nagyobb kerék, általában nehezebb is, így több energia kell megforgatni, így duplán számít gyorsulás esetén.
Na igen. Az ilyet szerintem szeretjük "elnézni".Tctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 16:02
Hú, de nehéz terepre eveztünk. Igazad van. De...
Én nem venném egy kalap alá azt aki egy 7-es BMW re nem veszi meg a gyári féket, vagy a normális gumit bár megvan a pénze rá bőven, de örül a lelke hogy jó lesz az úgy ugyanúgy 200 felett jár a pályán, és azt az elvált anyukát aki egyedül neveli 3 gyerekét és munkába járását másképp nem tudja megoldani, és szívesen megvenné de inkább a rezsi számlát fizeti be...
Szóval igen... Igazad van, de nehéz dolog ez....
Egyszer valaki azt mondta: mindenki "eggyel nagyobb" autóban ül mint amit megengedhetne magának... De ez már más kérdés.
Hú, de nehéz terepre eveztünk. Igazad van. De...Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:55
A legtöbb baleset 100 alatt történik. Csak egy példának írtam.
Amúgy meg szerintem erre is igaz, hogy banán és majom. Ha nincs pénze valakinek autóra, járjon gyalog. Ugyanis veszélyes üzem. Qrva veszélyes. De sajnos sokan ezt nem fogják fel. És az sem mentség, hogy a kocsi nem ér sokat, kar rá költeni. Ha közúton közlekedik, legyen tökéletes, ha 2 éves, ha 22.
A legtöbb baleset 100 alatt történik. Csak egy példának írtam.Tctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:30
Igen. Illene. De pl. régi 20-30 éves autóra ami ér 300-800E Ft-ot (Mint a járműpark nagy része) a négy gumi elég nagy kiadás már önmagában is a prémium gumi pedig mégnagyobb. És lehet egész évbe nem megy vele 100 Km/h-nál gyorsabban. Itt ugye már felmerül az átlagos általános műszaki állapot kérdése is. (Fékek, lengéscsillapítók stb állapota) Ha ezek általában leharcoltak, a jobb minőségű gumi nem tudom mit tud segíteni. Ja és az utak állapotáról már nem is beszélve.
A gumi kérdésről az a történet jut eszembe amikor jó apám anno, mikor látta vettem téli gumit a Fordra elhatározta vesz ő is az Seat-jára. (Egész életében soha nem használt(!) előtte téli gumit Lada-val , hátsókerék hajtással járt egész télen. Soha nem volt balesete. Mindenre volt jogsija , talán Mentőre/tűzoltóra nem) Azt vallotta lassabban óvatosan kell menni és mindenhol el lehet menni. Na szóval megvette élete első téli gumi szettjét felnistől és nem esett 1 cm hó semAzt mondta kidobott pénz volt. Senkit nem biztatnék erre, de tény a jobb gumi önmagában nem minden. Legalább annyit ér ha tisztában vagyunk a saját és az autónk képességeivel minden időjárás viszony között.
Mivel nagyobb kerék, általában nehezebb is, így több energia kell megforgatni, így duplán számít gyorsulás esetén. Persze nem hatalmas különbségről van szó.Vinkler írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:27Gyorsulásra ne vegyél mérget. Ott csak az alul motorizált autóknál van esély. Én kanyarodni szeretek, egyenesen mindenki tudja nyomni a gázt. Na oda optimális kerékméret kell. Se nem kisebb, se nem nagyobb. A fogyasztás nem érdekel, szomszéd sem, a diszkó sem, de imádom, ha az autóm tetszik a lelkemnek is amikor ránézek.Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:16Mivel bent ülve nem látom, a szomszéd meg nem érdekel, így inkább azt választom, hogy jobban mozogjon bele az autó, ne rázzon, és ne tegye idő előtt tönkre a futó és kormánymű mű elemeket. A kisebb fogyasztás, jobb gyorsulás meg plusz hozadéka
![]()
+7Tctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:36Oh. A kedvencem, majdnem elfelejtettA téli gumi reklámok. Régen mi volt -5 fok alatt használjon téli gumit.
Később 0 fok alatt használjon téli gumit. Napjainkban +4 fok alatt használjon téli gumit. Hiába a globális felmelegedés nehéz dolog a téli gumi gyártóknakSzerintem eljön még : október 1-től használjon téli gumit.
(Most nem Ausztriáról vagy N.o.-ról beszélek)
Igen. Illene. De pl. régi 20-30 éves autóra ami ér 300-800E Ft-ot (Mint a járműpark nagy része) a négy gumi elég nagy kiadás már önmagában is a prémium gumi pedig mégnagyobb. És lehet egész évbe nem megy vele 100 Km/h-nál gyorsabban. Itt ugye már felmerül az átlagos általános műszaki állapot kérdése is. (Fékek, lengéscsillapítók stb állapota) Ha ezek általában leharcoltak, a jobb minőségű gumi nem tudom mit tud segíteni. Ja és az utak állapotáról már nem is beszélve.Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:14Egy akármilyen autóra is illik a jó gumi, és nem csak a prémium esetén szerintem. Hiszem 130-ról alkalmasint azzal is lehet satu fékkel kell megállni, vagy apa elnéz egy kanyart, és 60-al kell bevenni 50 helyett, stb.
De igen, a legalja, ha főleg prémium esetén linglomg, meg hasonló neves gyártók termékein gurulnak az amúgy roncs állapotú autók.
Gyorsulásra ne vegyél mérget. Ott csak az alul motorizált autóknál van esély. Én kanyarodni szeretek, egyenesen mindenki tudja nyomni a gázt. Na oda optimális kerékméret kell. Se nem kisebb, se nem nagyobb. A fogyasztás nem érdekel, szomszéd sem, a diszkó sem, de imádom, ha az autóm tetszik a lelkemnek is amikor ránézek.Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:16Mivel bent ülve nem látomVinkler írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:07Az esztétika smafu?Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:51Én negatív irányba lépek gumik terén. A kocsit 225/45R17 gumikkal vettem, de 195/65R15-re váltottam téli gumiban, és ha jól megy, nyári méretet is erre váltom, vagy max 205/55R16-ra.
Szerintem teljesen felesleges, nem gyári sport modellre ilyen kerék méret.![]()
, a szomszéd meg nem érdekel, így inkább azt választom, hogy jobban mozogjon bele az autó, ne rázzon, és ne tegye idő előtt tönkre a futó és kormánymű mű elemeket. A kisebb fogyasztás, jobb gyorsulás meg plusz hozadéka
![]()
Mintha én írtam volna...Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:16Mivel bent ülve nem látomVinkler írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:07Az esztétika smafu?Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:51Én negatív irányba lépek gumik terén. A kocsit 225/45R17 gumikkal vettem, de 195/65R15-re váltottam téli gumiban, és ha jól megy, nyári méretet is erre váltom, vagy max 205/55R16-ra.
Szerintem teljesen felesleges, nem gyári sport modellre ilyen kerék méret.![]()
, a szomszéd meg nem érdekel, így inkább azt választom, hogy jobban mozogjon bele az autó, ne rázzon, és ne tegye idő előtt tönkre a futó és kormánymű mű elemeket. A kisebb fogyasztás, jobb gyorsulás meg plusz hozadéka
![]()
Mivel bent ülve nem látomVinkler írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:07Az esztétika smafu?Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:51Én negatív irányba lépek gumik terén. A kocsit 225/45R17 gumikkal vettem, de 195/65R15-re váltottam téli gumiban, és ha jól megy, nyári méretet is erre váltom, vagy max 205/55R16-ra.
Szerintem teljesen felesleges, nem gyári sport modellre ilyen kerék méret.![]()
Egy akármilyen autóra is illik a jó gumi, és nem csak a prémium esetén szerintem. Hiszem 130-ról alkalmasint azzal is lehet satu fékkel kell megállni, vagy apa elnéz egy kanyart, és 60-al kell bevenni 50 helyett, stb.Tctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:59A gumi választást szerintem legtöbbször ár alapján alapján történik kis hazánkban. Kisebb arányban ár/ minőség alapján, és legkisebb arányban csak minőség alapján. Mondjuk egy átlagos teljesítményű, átlagos felhasználási területre szánt autónál ez nem is okoz akkora bajt. Viszont mindig furcsán nézek az olyan prémium autókra, amik a legolcsóbb, "no-name" gumikkal vannak szerelve. Ilyenkor az örök érvényű mondás jut eszembe: "Ha valakinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is".![]()
Engem mindig érdekelt, hogy a gumik profilját, mintázatát, hogyan fejlesztik, tervezik? Milyen elvek alapján? Vagy csinálnak egy mintázatot aztán meglátjuk mi lesz belőle letesztelik és kész? Ha beválik, zaj, kopás, fék, hő stb tesztek alapján akkor jó és annyi?
Az esztétika smafu?Alex_Aston írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:51Én negatív irányba lépek gumik terén. A kocsit 225/45R17 gumikkal vettem, de 195/65R15-re váltottam téli gumiban, és ha jól megy, nyári méretet is erre váltom, vagy max 205/55R16-ra.
Szerintem teljesen felesleges, nem gyári sport modellre ilyen kerék méret.
Ha megnézel egy új abroncsot a gumiblokkok élei le vannak törve, de csak a felső pár mm-en. Ha kopik a felület, elkopnak a letört élek is. Ezek adják részben a halkabb futást. Aztán öregszik is a gumikeverék, felkeményedik, ezzel szintén nő a futás zaj.Tctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:20Tudom, hogy eltérő a zaj szintjük, azt is hogy változik idővel, de nem gondoltam volna, hogy ennyire durván is tud. Akkor utána olvastam és írták, hogy az említett Pirelli különösen zajos. Most már gumi választásba nem szólhatunk bele, (Jelenleg Michelin nyári, Vredestein téli van) de azóta se tapasztaltam ilyen durva eltérést. De ez jármű függő is, hogy mennyire hallatszik be az ilyen jellegű zaj a bódéba. Az említett Ford öcsémhez került utána, ezért is gumiztam fel , egyébként nem tettem volna.Vinkler írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:09
Azt tudni kell, hogy az abroncs kopásával és öregedésével egyenesen arányosan nő a gördülési hangja is. Szóval, ha az eredetiből tettél volna fel újat, akkor is halkabb lett volna, most mást nem említek, de másban is van változás az öregedéssel
A különböző abroncsok ráadásul amúgy is eltérő gördülési zajjal rendelkeznek. Ezeket most már fel is tűntetik mindegyiknél. Ennek oka, hogy pl egy eco guminál szempont a gördülési ellenállás, míg egy szupersport abroncsnál a tapadás a fontosabb, a gördülési ellenállás és hang sokadik szempont.
Tudom, hogy eltérő a zaj szintjük, azt is hogy változik idővel, de nem gondoltam volna, hogy ennyire durván is tud. Akkor utána olvastam és írták, hogy az említett Pirelli különösen zajos. Most már gumi választásba nem szólhatunk bele, (Jelenleg Michelin nyári, Vredestein téli van) de azóta se tapasztaltam ilyen durva eltérést. De ez jármű függő is, hogy mennyire hallatszik be az ilyen jellegű zaj a bódéba. Az említett Ford öcsémhez került utána, ezért is gumiztam fel , egyébként nem tettem volna.Vinkler írta: ↑2021.01.02., szomb. 14:09
Azt tudni kell, hogy az abroncs kopásával és öregedésével egyenesen arányosan nő a gördülési hangja is. Szóval, ha az eredetiből tettél volna fel újat, akkor is halkabb lett volna, most mást nem említek, de másban is van változás az öregedéssel
A különböző abroncsok ráadásul amúgy is eltérő gördülési zajjal rendelkeznek. Ezeket most már fel is tűntetik mindegyiknél. Ennek oka, hogy pl egy eco guminál szempont a gördülési ellenállás, míg egy szupersport abroncsnál a tapadás a fontosabb, a gördülési ellenállás és hang sokadik szempont.
Azt tudni kell, hogy az abroncs kopásával és öregedésével egyenesen arányosan nő a gördülési hangja is. Szóval, ha az eredetiből tettél volna fel újat, akkor is halkabb lett volna, most mást nem említek, de másban is van változás az öregedésselTctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 10:58Anno Ford Focus-omon volt Pirelli P-2000. Azzal vettem használtan, aztán pont eladás előtt lecseréltem valamilyen GoodYear-ra. Annyival csendesebb lett, a GoodYear-al, hogy magam is meglepődtem. Pedig nagyon nem volt olcsó a Pirelli. Mikor defekt miatt cserélni kellett 1 árából már kettő egyebet lehetett volna venni. Ha jól emlékszem már azóta a Pirelli is Kínai kézben van (?)
A tömeg/teljesítmény arány nem rossz. Méregzsák mindkettő.