Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Lightning GT: villany-sportkocsi 700 lóerővel 
A brit Lightning Car Company közzétett néhány fotót első típusáról, amelyet egyszerűen GT-nek neveztek el.
 
Az autó külsőre egy szép arányú, de hagyományos, orrmotoros és hátsókerék-hajtású sportkocsinak látszik, amilyenek a Marcos vagy a TVR típusai. Semmi nem árulkodik róla, hogy nem egy sokhengeres benzinmotor hörgése, hanem villanymotorok vinnyogása kíséri majd a száguldást. Ezen kívül aligha lesz panasz az élményre: az autót a gyártó ígérete szerint négy, egyenként legalább 175 lóerős kerékagy-villanymotor hajtja majd, így a kétszemélyes sportkocsi alig 4 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t. A 210 km/h-s végsebesség ugyan nem tűnik igazán soknak, de ez sem a teljesítmény hiányának köszönhető, hanem annak, hogy váltó híján a motorok maximális fordulatszáma korlátozza az elérhető sebességet. A gyártó szerint a speciális NanoSafe akkumulátorokkal az autó akár 400 km-t is megtehet egyetlen töltéssel, és - bár ez valóban hihetetlenül hangzik - a megfelelő töltőberendezéssel akár 10 perc alatt is újratölthetők a cellák.

"és - bár ez valóban hihetetlenül hangzik - a megfelelő töltőberendezéssel akár 10 perc alatt is újratölthetők a cellák."
 
 
Gondolom Pakson fel is lehetne tankolni 10 perc alatt:)

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


BMW tanulmányautó.Elég durván néz ki. 
 


Ez eléggé számítógépes grafika

mégpedig az eléggé gyenge fajtából:(

Avatar
switch
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 380
Csatlakozott: 2007.07.01., vas. 16:32
Értékelés: 28

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: switch »


BMW tanulmányautó.Elég durván néz ki.
 


Ez eléggé számítógépes grafika
EA057 alapú Audiosphere EL34 PP monoblokkok by Kalmi, Yamaha CD-X 1060 CD + Audiolab M Dac+ , Triangle Antal ES. Power-R RCA, digit IC és hangfalkábel.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: revox »


BMW tanulmányautó.Elég durván néz ki.
 


eléggé emlékeztet valamire
 
http://www.bmwm1.com/
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Doky
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 6945
Csatlakozott: 2007.05.19., szomb. 21:20
Értékelés: 1028
Tartózkodási hely: Dusnok (Bács-Kiskun)

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Doky »


BMW tanulmányautó.
Elég durván néz ki.
 

Dune HD Smart H1.,Yamaha WXAD-10., NAD C 326BEE., Evidence Audio Siren II., ZsoltAudio StandART Two Pro., Asus K50IJ. (WD 1.5 TB, WD Pasport 250 GB)., Zimonyi Attila Forte IC., Profigold., Gotham., Lapp., Viablue X60 táp, CA. és Profigold HDMI... Samsung UE46EH6030., HiVox Alces.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: revox »


Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Számoljunk kicsit tovább. Dízel és benzinmotorok nyomatékcsúcsa kezd egyre közzelebb esni egymáshoz. Az újabb fejlesztésű (az elmúlt hat-hét év) dízeleit egyra magasabb fordulatszámtartományba lehet pörgetni. Na és miért is használnának azonos váltót két jelentősen más karaterisztikájú motorhoz?
Szóval a pípíron durván nyomatékosnak tűnő motorok a valóságban is azok...

Mondtam hogy sarkított a példa. De szerintem nem áll messze a valóságtól. Persze hogy különböző kicsit a váltó, de nem lesz olyan hogy normál használatkor az egyiknél 40-nél váltod el a hármast a másiknál meg 60nál.
 
http://www.mazda.hu/_site/download/tech ... n_tech.pdf
 
Az is látszik az adatokból, hogy a benzinesnek 4.388 a végáttétele a dieselnek meg 3.611/3.095. Persze kicsit különböző a váltó. De hogy osztani kell a nyomatékot valamennyivel, hogy össze tudjuk hasonlítani az tuti.(pl az utolsó fokozatokban kb 1/3-ot kell levenni a diesel nyomatékából)

Amikor a legnagyobb fokozatokat kapcsoljuk, nagy tempónál, akkor inkább a lóerő számit. Vagy éppen azért kapcsolhatjuk, mert kellően nagy a nyomaték kis fordulatszámon.
 
A táblázatból látszik, hogy a kétliteres, és a kettő és feles benzines váltóáttétele azonos. Ez bizony kompromisszum. A difi a motoerőben és nyomatékban van, és bizony érezni menet közben, hogy mennyivel szabadabban használhatóak a fokozatok a nagyobb gépben.

ez a probléma ettől egyszerűbb. a teljesítmény a fordulatszám és a nyomaték szorzata. az az autó üti el hamarabb a sarki kúrvát, azonos áttételezés esetén, amelyik adott nyomatékcsúcsot nagyob fordulaton adja le. a többi ennek továbbfejtése.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Lightning GT: villany-sportkocsi 700 lóerővel
 
A brit Lightning Car Company közzétett néhány fotót első típusáról, amelyet egyszerűen GT-nek neveztek el.
 
Az autó külsőre egy szép arányú, de hagyományos, orrmotoros és hátsókerék-hajtású sportkocsinak látszik, amilyenek a Marcos vagy a TVR típusai. Semmi nem árulkodik róla, hogy nem egy sokhengeres benzinmotor hörgése, hanem villanymotorok vinnyogása kíséri majd a száguldást. Ezen kívül aligha lesz panasz az élményre: az autót a gyártó ígérete szerint négy, egyenként legalább 175 lóerős kerékagy-villanymotor hajtja majd, így a kétszemélyes sportkocsi alig 4 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t. A 210 km/h-s végsebesség ugyan nem tűnik igazán soknak, de ez sem a teljesítmény hiányának köszönhető, hanem annak, hogy váltó híján a motorok maximális fordulatszáma korlátozza az elérhető sebességet. A gyártó szerint a speciális NanoSafe akkumulátorokkal az autó akár 400 km-t is megtehet egyetlen töltéssel, és - bár ez valóban hihetetlenül hangzik - a megfelelő töltőberendezéssel akár 10 perc alatt is újratölthetők a cellák.


Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Kínában egyre több BMW autót állítanak elő.
Érdekes a web címük:
http://www.bmw-brilliance.cn/bba/zh/
Mikor megfenyegették a Brilliance céget,hogy koppintják az X5-öst,akkor a saját közös gyárukat fenyegették meg.Ez jó nagy műbalhé volt csak.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Perrel fenyegetik a Ferrari limó készítőjét


Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Hivatalos fotókon a legkisebb Alfa Romeo


Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Rekordéven van túl a Bentley
A Volkswagen kezében szárnyal a brit luxusmárka: öt év alatt durván a tízszeresére nőttek az éves eladások, és a nyereség sem volt még ekkora a Bentley fennállása óta.


Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Érkezik a kínai BMW
Már rendelhető a kínai Shuanghuan autógyár CEO modellje, és az első szállítmány márciusban érkezik Magyarországra - tájékoztatta a Világgazdaságot László Károly, a Bács-Indicar Kft. ügyvezetője. A kecskeméti társaság a kínai autók olasz importőrétől, a Martin Motorstól kapja a szállítmányt, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság február 8-án adta meg a gépkocsira az általános forgalomba helyezési engedélyt.
 
A CEO az elmúlt évben felbosszantotta a BMW-gyárat, hiszen nagyon hasonlít a márka nagyobbik luxusterepjárójára, az X5-ösre. A szeptemberi Frankfurti Autószalon idején a müncheni cég azt fontolgatta, jogi lépéseket tesz az ottani importőr, a China Automobile Deutschlanddal szemben, mondván: a Shuanghuang CEO nem más, mint a BMW X5 másolata. Azt azonban a bajor gyár is elismerte: nem csupán az a különbség a két kocsi között, hogy az egyiknek az ára 59 ezer, a másiké pedig 26 ezer eurótól indul. (Kínában 15 ezer euróba kerül a CEO, szállítással és vámmal együtt 20 ezer euró körül jön ki az érték.)
 
A 26 ezer euró nagyjából 6,8 millió forint, ám nálunk 8,6 millió a 2,4 literes, benzinmororos autó alapára. Igaz, ebből 1,5 millió a regisztrációs adó - mondta László Károly, hozzáfűzve: a CEO-val nem a BMW ügyfeleit célozzák meg. A cég tárgyalásokat folytat a Shuanghuang


Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Számoljunk kicsit tovább. Dízel és benzinmotorok nyomatékcsúcsa kezd egyre közzelebb esni egymáshoz. Az újabb fejlesztésű (az elmúlt hat-hét év) dízeleit egyra magasabb fordulatszámtartományba lehet pörgetni. Na és miért is használnának azonos váltót két jelentősen más karaterisztikájú motorhoz?
Szóval a pípíron durván nyomatékosnak tűnő motorok a valóságban is azok...

Mondtam hogy sarkított a példa. De szerintem nem áll messze a valóságtól. Persze hogy különböző kicsit a váltó, de nem lesz olyan hogy normál használatkor az egyiknél 40-nél váltod el a hármast a másiknál meg 60nál.
 
http://www.mazda.hu/_site/download/tech ... n_tech.pdf
 
Az is látszik az adatokból, hogy a benzinesnek 4.388 a végáttétele a dieselnek meg 3.611/3.095. Persze kicsit különböző a váltó. De hogy osztani kell a nyomatékot valamennyivel, hogy össze tudjuk hasonlítani az tuti.(pl az utolsó fokozatokban kb 1/3-ot kell levenni a diesel nyomatékából)

Avatar
István79
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2008.03.06., csüt. 15:40
Értékelés: 1

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: István79 »


napsütés



Avatar
switch
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 380
Csatlakozott: 2007.07.01., vas. 16:32
Értékelés: 28

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: switch »

Úgy, hogy ez nem P4-es...
EA057 alapú Audiosphere EL34 PP monoblokkok by Kalmi, Yamaha CD-X 1060 CD + Audiolab M Dac+ , Triangle Antal ES. Power-R RCA, digit IC és hangfalkábel.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Thaiföldön gyártott Ferrari a sztár a kalóz áruk show-ján
A Ferrari P4 típusából mindössze három példányt gyártottak 1967-ben. Mostanra elkészült a negyedik is, az autócsoda Thaiföldről származik, és Subaru motor hajtja.
 
Én csak azt nem értem,hogy hogyan lehet ez Thaiföldi,mikor az autóra Madein China van írva.


Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: AVX »


Új Pagani szupersportkocsi 2009
A legújabb hírek szerint az apró olasz sportkocsigyártó egy vadonatúj típuson dolgozik, amely leválthatja a cég hírnevét megalapozó Zondát.
 
A C9 néven emlegetett típus kifejlesztésére állítólag azért van szükség, mert a Zonda 7,3 literes V12-es Mercedes motorjából már nem készül több, az új motorhoz pedig teljesen át kell tervezni az eddig használt vázszerkezetet. A C9-hez állítólag ugyanúgy az AMG-től szerzik be a motorokat, mint a Zondához: a Mercedes sportmodelljeiben is használt 6,3 literes V8-as egy alaposan megnövelt teljesítményű, valószínűleg feltöltős változatát kapják meg.
 
A pletykák szerint a második Pagani sportkocsi bemutatására épp egy év múlva, a 2009-es Genfi Autószalonon kerülhet sor.


Avatar
Bartek
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2008.01.09., szer. 19:06
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Bartek »


bár mostanság már az 1,9 es tdk re is bármit lehet fogni csak azt nem hogy nyomatékhiányosak
Tesomnak volt multkor egy Golf 1.9 TDI.Mentem vele meglepöen jól gyorsult de olyan 180km/h-nál végetért de jóbb is mert borzalmasan instabil volt!Már 150km/h-nál szoritottam kétkézzel a kormányt ugy éreztem mint ha már 200-nál lennénk!

pontosan igy van a 130 lovas 1,9 pdtdi 180nál lekonyul.... de ez az átlag embernek aki nem hajtott még 300 lovas benyást bőven elég közútra és ez jól is van így különben a sok fittipaldi kinyirná egymást így is agyrém mi van az utakon

Sztereo I: Jungson Moon Harbor CD, CAV A12, CAV MD II, Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Sztereo II: Jungson Hedo CD, Jungson Hedo WG200, CAV MDI,CAV kábelek
Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Hazimozi: Onkyo DV-SP504, Onkyo TX SR875, Swans F3BF frontok+center+F3BR hatterek+Swans Szub60+Sony AW15 projektor+Bydium vaszon+XBOX360+CAV kabelek...

Avatar
CsöszPéter
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2008.02.10., vas. 16:26
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: CsöszPéter »


bár mostanság már az 1,9 es tdk re is bármit lehet fogni csak azt nem hogy nyomatékhiányosak
Tesomnak volt multkor egy Golf 1.9 TDI.Mentem vele meglepően jól gyorsult de olyan 180km/h-nál végetért de jóbb is mert borzalmasan instabil volt!Már 150km/h-nál szoritottam kétkézzel a kormányt ugy éreztem mint ha már 200-nál lennénk!

CDX-10000 CD Player,CD-S2000 SA-CD Player,DVD-S2700 Universal Player
A-S2000 Integrated Amplifier,M-85 Power Amplifier=2db.,B-2x Power Amplifier
NS-8HX front,NS-C5HX center,NS-4HX Surround,NS-M515 Front effekt,YST-SW1500 Subwoofer
10-es és 6-os Pirelli ösvény 32A Mem.Furutech csúcs kábelek.

Avatar
Bartek
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2008.01.09., szer. 19:06
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Bartek »

bár mostanság már az 1,9 es tdk re is bármit lehet fogni csak azt nem hogy nyomatékhiányosak

Sztereo I: Jungson Moon Harbor CD, CAV A12, CAV MD II, Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Sztereo II: Jungson Hedo CD, Jungson Hedo WG200, CAV MDI,CAV kábelek
Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Hazimozi: Onkyo DV-SP504, Onkyo TX SR875, Swans F3BF frontok+center+F3BR hatterek+Swans Szub60+Sony AW15 projektor+Bydium vaszon+XBOX360+CAV kabelek...

Avatar
Bartek
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2008.01.09., szer. 19:06
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Bartek »


de ha azt gondolod, hogy egy 530 d nyomatéka kevés a tiedhez képest akkor tévedsz, alapbol 390 Nm volt de mivel chipes az auto így inkább 450 Nm körül járhat most....
Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

igen ez egyértelmű, én csak azért írtam amit írtam mert pont egy 530d ellenpéldájaként hozta fel, hogy az 540 i ben milyen nyomatéktenger van.... azért ha ezt egy 1.9esre írja vagy egy 2 erzes benzinesre akkor meg sem szólalok...

Sztereo I: Jungson Moon Harbor CD, CAV A12, CAV MD II, Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Sztereo II: Jungson Hedo CD, Jungson Hedo WG200, CAV MDI,CAV kábelek
Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Hazimozi: Onkyo DV-SP504, Onkyo TX SR875, Swans F3BF frontok+center+F3BR hatterek+Swans Szub60+Sony AW15 projektor+Bydium vaszon+XBOX360+CAV kabelek...

Avatar
Bartek
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 229
Csatlakozott: 2008.01.09., szer. 19:06
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Bartek »

sztem sajna nem Béláé a top fogyasztó hanem az enyém, bár lehet ha kimennénk mind a kettővel pályára akkor ő nyerne

Sztereo I: Jungson Moon Harbor CD, CAV A12, CAV MD II, Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Sztereo II: Jungson Hedo CD, Jungson Hedo WG200, CAV MDI,CAV kábelek
Jungson SPCM bikábel, Jungson gold coated XLR
Hazimozi: Onkyo DV-SP504, Onkyo TX SR875, Swans F3BF frontok+center+F3BR hatterek+Swans Szub60+Sony AW15 projektor+Bydium vaszon+XBOX360+CAV kabelek...

Avatar
CsöszPéter
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2008.02.10., vas. 16:26
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: CsöszPéter »


Én főleg városban használom így 20 alatt nem jövök ki vele.
Ebben a 20-ban mennyi "odalépés" van?
 
Olvastam valahol egy Corvette tulajdonostól mikor kivitte talán pályára, vagy valami találkozóra az autót: "fogyasztás: 63l/100km, gumik élettartama: reggel 9-től délután 5-ig"
 
A lényeg hogy a fogyasztás nagyban függ a lábtól, ha kihasználja az ember a motor erejét akkor sokat fogyaszt, ha nem akkor nem.

Városi forgalomba enyém is közelitt szerintem a 20hoz pedig normálisan megyek vele csak az a sok megállás-indulás és az első 2-3fokozatban fogyaszt a legtöbbet az óra szerint.

CDX-10000 CD Player,CD-S2000 SA-CD Player,DVD-S2700 Universal Player
A-S2000 Integrated Amplifier,M-85 Power Amplifier=2db.,B-2x Power Amplifier
NS-8HX front,NS-C5HX center,NS-4HX Surround,NS-M515 Front effekt,YST-SW1500 Subwoofer
10-es és 6-os Pirelli ösvény 32A Mem.Furutech csúcs kábelek.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Én főleg városban használom így 20 alatt nem jövök ki vele.
Ebben a 20-ban mennyi "odalépés" van?
 
Olvastam valahol egy Corvette tulajdonostól mikor kivitte talán pályára, vagy valami találkozóra az autót: "fogyasztás: 63l/100km, gumik élettartama: reggel 9-től délután 5-ig"
 
A lényeg hogy a fogyasztás nagyban függ a lábtól, ha kihasználja az ember a motor erejét akkor sokat fogyaszt, ha nem akkor nem.

Avatar
CsöszPéter
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2008.02.10., vas. 16:26
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: CsöszPéter »


de ha azt gondolod, hogy egy 530 d nyomatéka kevés a tiedhez képest akkor tévedsz, alapbol 390 Nm volt de mivel chipes az auto így inkább 450 Nm körül járhat most....
Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Nekem elötte volt jópár Dízelem Opel,Audi,Merci de hosszútávon jóbban elfáradtam a hangjától vagy nem tudom mitöl de fájt a fejem.BMW-vel háromszor voltam németbe ami hosszabb ut volt de abszolut kipihent voltam és ugy éreztem még kibirnák ugyan ennyi utat.

CDX-10000 CD Player,CD-S2000 SA-CD Player,DVD-S2700 Universal Player
A-S2000 Integrated Amplifier,M-85 Power Amplifier=2db.,B-2x Power Amplifier
NS-8HX front,NS-C5HX center,NS-4HX Surround,NS-M515 Front effekt,YST-SW1500 Subwoofer
10-es és 6-os Pirelli ösvény 32A Mem.Furutech csúcs kábelek.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”