Oldal: 542 / 718

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.05.17., szomb. 12:01
Szerző: switch

BMW tanulmányautó.Elég durván néz ki.
 


Ez eléggé számítógépes grafika

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.05.15., csüt. 22:48
Szerző: revox

BMW tanulmányautó.Elég durván néz ki.
 


eléggé emlékeztet valamire
 
http://www.bmwm1.com/

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.04.29., kedd 23:23
Szerző: Doky

BMW tanulmányautó.
Elég durván néz ki.
 


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.04.25., pén. 20:59
Szerző: revox

Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Számoljunk kicsit tovább. Dízel és benzinmotorok nyomatékcsúcsa kezd egyre közzelebb esni egymáshoz. Az újabb fejlesztésű (az elmúlt hat-hét év) dízeleit egyra magasabb fordulatszámtartományba lehet pörgetni. Na és miért is használnának azonos váltót két jelentősen más karaterisztikájú motorhoz?
Szóval a pípíron durván nyomatékosnak tűnő motorok a valóságban is azok...

Mondtam hogy sarkított a példa. De szerintem nem áll messze a valóságtól. Persze hogy különböző kicsit a váltó, de nem lesz olyan hogy normál használatkor az egyiknél 40-nél váltod el a hármast a másiknál meg 60nál.
 
http://www.mazda.hu/_site/download/tech ... n_tech.pdf
 
Az is látszik az adatokból, hogy a benzinesnek 4.388 a végáttétele a dieselnek meg 3.611/3.095. Persze kicsit különböző a váltó. De hogy osztani kell a nyomatékot valamennyivel, hogy össze tudjuk hasonlítani az tuti.(pl az utolsó fokozatokban kb 1/3-ot kell levenni a diesel nyomatékából)

Amikor a legnagyobb fokozatokat kapcsoljuk, nagy tempónál, akkor inkább a lóerő számit. Vagy éppen azért kapcsolhatjuk, mert kellően nagy a nyomaték kis fordulatszámon.
 
A táblázatból látszik, hogy a kétliteres, és a kettő és feles benzines váltóáttétele azonos. Ez bizony kompromisszum. A difi a motoerőben és nyomatékban van, és bizony érezni menet közben, hogy mennyivel szabadabban használhatóak a fokozatok a nagyobb gépben.

ez a probléma ettől egyszerűbb. a teljesítmény a fordulatszám és a nyomaték szorzata. az az autó üti el hamarabb a sarki kúrvát, azonos áttételezés esetén, amelyik adott nyomatékcsúcsot nagyob fordulaton adja le. a többi ennek továbbfejtése.

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.16., vas. 03:27
Szerző: AVX

Lightning GT: villany-sportkocsi 700 lóerővel
 
A brit Lightning Car Company közzétett néhány fotót első típusáról, amelyet egyszerűen GT-nek neveztek el.
 
Az autó külsőre egy szép arányú, de hagyományos, orrmotoros és hátsókerék-hajtású sportkocsinak látszik, amilyenek a Marcos vagy a TVR típusai. Semmi nem árulkodik róla, hogy nem egy sokhengeres benzinmotor hörgése, hanem villanymotorok vinnyogása kíséri majd a száguldást. Ezen kívül aligha lesz panasz az élményre: az autót a gyártó ígérete szerint négy, egyenként legalább 175 lóerős kerékagy-villanymotor hajtja majd, így a kétszemélyes sportkocsi alig 4 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t. A 210 km/h-s végsebesség ugyan nem tűnik igazán soknak, de ez sem a teljesítmény hiányának köszönhető, hanem annak, hogy váltó híján a motorok maximális fordulatszáma korlátozza az elérhető sebességet. A gyártó szerint a speciális NanoSafe akkumulátorokkal az autó akár 400 km-t is megtehet egyetlen töltéssel, és - bár ez valóban hihetetlenül hangzik - a megfelelő töltőberendezéssel akár 10 perc alatt is újratölthetők a cellák.


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.16., vas. 03:22
Szerző: AVX

Kínában egyre több BMW autót állítanak elő.
Érdekes a web címük:
http://www.bmw-brilliance.cn/bba/zh/
Mikor megfenyegették a Brilliance céget,hogy koppintják az X5-öst,akkor a saját közös gyárukat fenyegették meg.Ez jó nagy műbalhé volt csak.

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.16., vas. 03:15
Szerző: AVX

Perrel fenyegetik a Ferrari limó készítőjét


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.16., vas. 03:12
Szerző: AVX

Hivatalos fotókon a legkisebb Alfa Romeo


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.16., vas. 03:09
Szerző: AVX

Rekordéven van túl a Bentley
A Volkswagen kezében szárnyal a brit luxusmárka: öt év alatt durván a tízszeresére nőttek az éves eladások, és a nyereség sem volt még ekkora a Bentley fennállása óta.


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.15., szomb. 04:00
Szerző: AVX

Érkezik a kínai BMW
Már rendelhető a kínai Shuanghuan autógyár CEO modellje, és az első szállítmány márciusban érkezik Magyarországra - tájékoztatta a Világgazdaságot László Károly, a Bács-Indicar Kft. ügyvezetője. A kecskeméti társaság a kínai autók olasz importőrétől, a Martin Motorstól kapja a szállítmányt, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság február 8-án adta meg a gépkocsira az általános forgalomba helyezési engedélyt.
 
A CEO az elmúlt évben felbosszantotta a BMW-gyárat, hiszen nagyon hasonlít a márka nagyobbik luxusterepjárójára, az X5-ösre. A szeptemberi Frankfurti Autószalon idején a müncheni cég azt fontolgatta, jogi lépéseket tesz az ottani importőr, a China Automobile Deutschlanddal szemben, mondván: a Shuanghuang CEO nem más, mint a BMW X5 másolata. Azt azonban a bajor gyár is elismerte: nem csupán az a különbség a két kocsi között, hogy az egyiknek az ára 59 ezer, a másiké pedig 26 ezer eurótól indul. (Kínában 15 ezer euróba kerül a CEO, szállítással és vámmal együtt 20 ezer euró körül jön ki az érték.)
 
A 26 ezer euró nagyjából 6,8 millió forint, ám nálunk 8,6 millió a 2,4 literes, benzinmororos autó alapára. Igaz, ebből 1,5 millió a regisztrációs adó - mondta László Károly, hozzáfűzve: a CEO-val nem a BMW ügyfeleit célozzák meg. A cég tárgyalásokat folytat a Shuanghuang


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.12., szer. 12:17
Szerző: Mathias

Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Számoljunk kicsit tovább. Dízel és benzinmotorok nyomatékcsúcsa kezd egyre közzelebb esni egymáshoz. Az újabb fejlesztésű (az elmúlt hat-hét év) dízeleit egyra magasabb fordulatszámtartományba lehet pörgetni. Na és miért is használnának azonos váltót két jelentősen más karaterisztikájú motorhoz?
Szóval a pípíron durván nyomatékosnak tűnő motorok a valóságban is azok...

Mondtam hogy sarkított a példa. De szerintem nem áll messze a valóságtól. Persze hogy különböző kicsit a váltó, de nem lesz olyan hogy normál használatkor az egyiknél 40-nél váltod el a hármast a másiknál meg 60nál.
 
http://www.mazda.hu/_site/download/tech ... n_tech.pdf
 
Az is látszik az adatokból, hogy a benzinesnek 4.388 a végáttétele a dieselnek meg 3.611/3.095. Persze kicsit különböző a váltó. De hogy osztani kell a nyomatékot valamennyivel, hogy össze tudjuk hasonlítani az tuti.(pl az utolsó fokozatokban kb 1/3-ot kell levenni a diesel nyomatékából)

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.12., szer. 01:41
Szerző: István79

napsütés



Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.11., kedd 18:35
Szerző: switch
Úgy, hogy ez nem P4-es...

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.11., kedd 14:07
Szerző: AVX

Thaiföldön gyártott Ferrari a sztár a kalóz áruk show-ján
A Ferrari P4 típusából mindössze három példányt gyártottak 1967-ben. Mostanra elkészült a negyedik is, az autócsoda Thaiföldről származik, és Subaru motor hajtja.
 
Én csak azt nem értem,hogy hogyan lehet ez Thaiföldi,mikor az autóra Madein China van írva.


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.10., hétf. 04:33
Szerző: AVX

Új Pagani szupersportkocsi 2009
A legújabb hírek szerint az apró olasz sportkocsigyártó egy vadonatúj típuson dolgozik, amely leválthatja a cég hírnevét megalapozó Zondát.
 
A C9 néven emlegetett típus kifejlesztésére állítólag azért van szükség, mert a Zonda 7,3 literes V12-es Mercedes motorjából már nem készül több, az új motorhoz pedig teljesen át kell tervezni az eddig használt vázszerkezetet. A C9-hez állítólag ugyanúgy az AMG-től szerzik be a motorokat, mint a Zondához: a Mercedes sportmodelljeiben is használt 6,3 literes V8-as egy alaposan megnövelt teljesítményű, valószínűleg feltöltős változatát kapják meg.
 
A pletykák szerint a második Pagani sportkocsi bemutatására épp egy év múlva, a 2009-es Genfi Autószalonon kerülhet sor.


Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 18:13
Szerző: Bartek

bár mostanság már az 1,9 es tdk re is bármit lehet fogni csak azt nem hogy nyomatékhiányosak
Tesomnak volt multkor egy Golf 1.9 TDI.Mentem vele meglepöen jól gyorsult de olyan 180km/h-nál végetért de jóbb is mert borzalmasan instabil volt!Már 150km/h-nál szoritottam kétkézzel a kormányt ugy éreztem mint ha már 200-nál lennénk!

pontosan igy van a 130 lovas 1,9 pdtdi 180nál lekonyul.... de ez az átlag embernek aki nem hajtott még 300 lovas benyást bőven elég közútra és ez jól is van így különben a sok fittipaldi kinyirná egymást így is agyrém mi van az utakon

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 18:12
Szerző: CsöszPéter

bár mostanság már az 1,9 es tdk re is bármit lehet fogni csak azt nem hogy nyomatékhiányosak
Tesomnak volt multkor egy Golf 1.9 TDI.Mentem vele meglepően jól gyorsult de olyan 180km/h-nál végetért de jóbb is mert borzalmasan instabil volt!Már 150km/h-nál szoritottam kétkézzel a kormányt ugy éreztem mint ha már 200-nál lennénk!

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 18:04
Szerző: Bartek
bár mostanság már az 1,9 es tdk re is bármit lehet fogni csak azt nem hogy nyomatékhiányosak

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 18:03
Szerző: Bartek

de ha azt gondolod, hogy egy 530 d nyomatéka kevés a tiedhez képest akkor tévedsz, alapbol 390 Nm volt de mivel chipes az auto így inkább 450 Nm körül járhat most....
Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

igen ez egyértelmű, én csak azért írtam amit írtam mert pont egy 530d ellenpéldájaként hozta fel, hogy az 540 i ben milyen nyomatéktenger van.... azért ha ezt egy 1.9esre írja vagy egy 2 erzes benzinesre akkor meg sem szólalok...

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 18:01
Szerző: Bartek
sztem sajna nem Béláé a top fogyasztó hanem az enyém, bár lehet ha kimennénk mind a kettővel pályára akkor ő nyerne

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 17:57
Szerző: CsöszPéter

Én főleg városban használom így 20 alatt nem jövök ki vele.
Ebben a 20-ban mennyi "odalépés" van?
 
Olvastam valahol egy Corvette tulajdonostól mikor kivitte talán pályára, vagy valami találkozóra az autót: "fogyasztás: 63l/100km, gumik élettartama: reggel 9-től délután 5-ig"
 
A lényeg hogy a fogyasztás nagyban függ a lábtól, ha kihasználja az ember a motor erejét akkor sokat fogyaszt, ha nem akkor nem.

Városi forgalomba enyém is közelitt szerintem a 20hoz pedig normálisan megyek vele csak az a sok megállás-indulás és az első 2-3fokozatban fogyaszt a legtöbbet az óra szerint.

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 17:53
Szerző: Mathias

Én főleg városban használom így 20 alatt nem jövök ki vele.
Ebben a 20-ban mennyi "odalépés" van?
 
Olvastam valahol egy Corvette tulajdonostól mikor kivitte talán pályára, vagy valami találkozóra az autót: "fogyasztás: 63l/100km, gumik élettartama: reggel 9-től délután 5-ig"
 
A lényeg hogy a fogyasztás nagyban függ a lábtól, ha kihasználja az ember a motor erejét akkor sokat fogyaszt, ha nem akkor nem.

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 17:51
Szerző: CsöszPéter

de ha azt gondolod, hogy egy 530 d nyomatéka kevés a tiedhez képest akkor tévedsz, alapbol 390 Nm volt de mivel chipes az auto így inkább 450 Nm körül járhat most....
Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Nekem elötte volt jópár Dízelem Opel,Audi,Merci de hosszútávon jóbban elfáradtam a hangjától vagy nem tudom mitöl de fájt a fejem.BMW-vel háromszor voltam németbe ami hosszabb ut volt de abszolut kipihent voltam és ugy éreztem még kibirnák ugyan ennyi utat.

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 17:45
Szerző: Mathias

de ha azt gondolod, hogy egy 530 d nyomatéka kevés a tiedhez képest akkor tévedsz, alapbol 390 Nm volt de mivel chipes az auto így inkább 450 Nm körül járhat most....
Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek főtengelyen mért nyomatékok. Viszont a benzinesek fordulatszámtartománya sokkal nagyobb. Ez azt jelenti, hogy mondjuk míg egy benzines elforog 8000et addig a diesel mondjuk 4000et, így ha ugyanannyival akarnak menni(és mondjuk a váltó tök ugyanaz) akkor a dieselnél az végáttételnek kétszer keményebbnek kell lennie, így viszont a nyomaték a fele lesz a keréken. Persze ez egy szélsőséges példa. A gyakorlatban mégis azért érezhető nyomatékosabbnak a diesel, mert a normálisan használt fordulatszámtartományban még ezzel a nyomaték felezéssel(illetve a gyakorlatban nem is felezés van inkább talán 2/3madolás, utána kéne néznem) is picit nyomatékosabb mint a benzines. A lényeg hogy közel sem annyival, amennyit a számok mutatnak.

Autós topik autósoknak

Elküldve: 2008.03.02., vas. 17:42
Szerző: CsöszPéter
Én is azt utálom!Félig volt a tankom mikor elindultam pestre kb.180km.oda-vissza és hazafele már tankolnom kellett.