A fórum általános részén és az adás vételi topikokban is elszaporodott off-ok és trollkodás okán innentől warning-al jutalmazzuk az elkövetőket, ismételt viselkedés esetén ideiglenes vagy végleges kitiltás is járhat.Kérünk mindenkit, hogy normális mederben folytassa a diskurzust !
A szabályzat adás-vételi részre vonatkozó követelményei 2020. Január 06. 00:00 kezdeti hatállyal megváltoznak!Kérünk mindenkit, hogy olvassa át és annak megfelelően adja fel hirdetését.Köszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 218

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme » 2019.03.28., csüt. 09:46

mgus írta:
2019.03.27., szer. 23:31
Max 1000 cm3 motorokat engednék gyártani a személy autókba és lehet versenyezni, és 130Km/h-nál sebesség korlát lenne beépítve minden gépjárműbe. A tízenöt évnél öregebb autókat meg kivonnám a forgalomból.
Hú, miket fogsz még ezért kapni itt :rolleyes:
Tudod, ez egy autós topic, az autót és autózást szerető fórumozók járnak erre... ;)
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az, aki gazdag / Sok hangszórót kaphat / De két füled van csak." - Ákos (Tipikus Sztereó)

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1435
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 314
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mgus » 2019.03.28., csüt. 08:34

Az önvezetés már nem távoli jövő, tesztvezetés:
https://www.youtube.com/watch?v=gfWjsKsEry0
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5733
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2504

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka » 2019.03.28., csüt. 08:18

A lehetőséget nem veszik el, nyilván ha helyzet van, a döntést az emberre bízzák. Aki megjegyzem elég sokszor rosszul dönt. Pánikban teljesen másképp viselkedik az ember, mint a szimulátorban. A szoftver ügyileg nem kell meggyőznöd, nagyon jól tudom, mekkora cumi. Amikor önvezetésről beszélünk nem a mai formájában létező megoldásról beszéltem, bár már ez is kevesebb áldozatot követelne, mint a dicsőített ember. Ha átolvasod amit írtam, akkor rájössz, h globális rendszerre gondolok. Amiben nem csak az autó partner, hanem az utak, lámpák, és minden ami ehhez tartozik. Mennyivel jobb lenne, h matt részeg Józsink így érne haza, és nem úgy, h kivégzett egy ártatlan családot, mert döntött.


youtu.be/Vrxyr1CjiSM
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Aszpirin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2408
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 1440
Tartózkodási hely: Szár
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin » 2019.03.28., csüt. 06:46

Tonyka írta:
2019.03.27., szer. 23:54
Ha az űrhajózásban, és a repülésnél beváltak a szoftverek akkor befognak az autózásban is. Amikor már nincs olyan, h kikapcsolom, megkerülöm, majd én................
Miről beszélsz? Sem az űrhajózásban, sem a repülésben nem veszik el az embertől a kézi irányítás lehetőségét.
Úrhajózás:
Még az embernélküli űrhajókat is képesek a földről irányítani és teszi is egy egész nagy személyzet. A Mars-járó minirobotok az egyedüliek, ahol az azonnali beavatkozásra nincs lehetőség, azok viszont nem földi közlekedési szituáciokat kell megoldjanak, hanem statikus terepakadályokat kell leküzdeniük, és még így is, nézz utána kérlek a sebességüknek. Méterekről beszélünk óránként.
Másreszt ha fajlagosan annyi katasztrofális hibát okoztak volna a szoftverhibák az autózásban, mint az űrhajózásban (a banális szoftverhibák katasztrofális következményeit épp az űrhajózásból vett valós és megtörtént példákkal oktatják), akkor az utakról nem győznék az autóroncsokat takarítani, és az autógyártok már rég csődbe mentek volna. Keress rá pl. az Ariane-katasztrófára, ami a történelem talán legbanálisabb szoftverhibája okozott. Aprócska szoftverhiba (mndig van ilyen, hidd el nekem!j, pár milliárd euró repül kifelé az ablakon. Az űrhajózás még soha nem volt közvetlenül önmagában nyereséges üzleti vállalkozás, amilyennek az autó- és repülőgépgyártának lennie kell.

Repülés: itt pont annyira válnak be a szoftverek, mint az autózásban. Hatékony repülést segítő, vezérlő, stb rendszerek, létezik autopilot is már régóta (ami egyszerűen fogalmazva a radaros tempomat elvén működik, tartja az irányt, a magasságot és a sebességet), de a pilóták jelenléte kötelező, az irányítást soha nem vették el a pilótáktól. Amikor meg nincs idő reagálni emberi sebességgel a spéci helyzetekre, akkor a szoftverhiba rémes katasztrofákat tud okozni... lásd a friss Boeing 737 MAX botrányt. (ja tudom, ez nem jó pelda, de bocs: a repülés csak akkor jó példa, ha Te érveid mellett hozod fel?)

A Te autód is tele van pakolva szoftverrel, amelyek nélkül nem tudna működni. Ezek hibáznak is néha, hidd el. Csak amíg Te ülsz a volánnál, ezeket a hibákat nagyjaból észre sem veszed, legfeljebb valami furcsaságot észlelsz, ha egyáltalán. Az általad jogosan ajnározott elektromosautó megmozdulni sem bírna szoftver nélkül, hidd el nekem.

Szóval az autózásban már ugyanúgy beváltak a szoftverek, mint a repülésben. De itt nem erről beszélünk. Hanem a vágyadról, hogy a szoftverek átvegyék az embertől az irányítást. Hmmm....
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + Core Audio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → Audio Physic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode 2 → Dali Zensor 1

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5733
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2504

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka » 2019.03.27., szer. 23:54

Ha az űrhajózásban, és a repülésnél beváltak a szoftverek akkor befognak az autózásban is. Nyilván idő kell, no és kiépíteni az összes infrastruktúrát ami ehhez szűkséges. Akár szenzorokat az utak mellett, akár mást. Ha egy szoftver vezetne, nagyon sok minden megváltozna. Ezer kifogást, és indokot lehet ellene felhozni, de az autók már ma is képesek lennének önálló közlekedésre. A millió féle szituáció azért létezik mert ember ül a volán mögött. Ember lép le a járdáról, a motoros dönt arról, h 300 hasít az M7-en, és sorolhatnám még. Nem az autók hibáznak, hanem a kormány mögött üllő. A rengeteg szituáció gyakorlatilag eltűnne, ha minden flottul szabályok közé szorítva történne. Magyarán ha nem az ember hozza az idétlen döntéseit. Ha szoftver irányítana, és pl. lenne kommunikáció a lámpával, de ha nem is lenne, csak figyelnék valamiféle módon, majdnem 2x annyi autó menne át, egy egy lámpa váltásnál egyszerre indulásnál, mint jelenleg. Ezek tények, ezeken nincs mit cáfolni. Tehát a kétségek buknak, egy teljesen automatizált közlekedés esetén. Amikor már nincs olyan, h kikapcsolom, megkerülöm, majd én................
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1435
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 314
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mgus » 2019.03.27., szer. 23:31

Tonyka írta:
2019.03.27., szer. 21:54
mgus írta:
2019.03.27., szer. 15:07
nemtomm írta:
2019.03.27., szer. 14:57


Amennyiben ezt bevezetik (alig hiszem) akkor már nem is akarunk új autót venni ilyen elektronikával akkor majd tönkremegy az autóipar mert kinek kell csiga verda? Folyamatosan azt írják, hogy sok a baleset de igazából nem nagyon emelkedik a balesetek száma mert mennyivel több autó van mint 10-15 éve... :D
Az autók is sokkal biztonságosabbak lettek.... :D
Majd lesz benne titkos kapcsoló ami kiiktatja a korlátokat :D , sajnos a Boeingen nem sikerült kikapcsolni a robotpilótát meg is lett az eredménye sad.gif .
Ez a Boeinges példa elég rossz példa. A repülőgépek többsége, és ahogy az autó balesetek nagy része is emberi hibának köszönhető. Szinte mind rossz emberi döntés eredménye. Az autózás, megjegyzem hál isten abba az irányba tart amikor egyszer csak elveszik a vezetést az embertől. Aki jaszkarizni akar, az menjen a versenypályára, és ne a reggeli munkába igyekvés közbe bizonyítsa be mekkora rally mester. Pont ma beszélgettünk az egyik fórumtárssal, h az új Mazda 3 mennyi mindenbe beavatkozik. A sebességkorlátot már régen be kellett volna vezetni. Sőt táblafigyeléssel kötném össze, mindenhol a megengedett. Ahogy mondtam, a közút nem versenypálya, és nem farokméricskélő terület. A-B eljutás a cél, nem több. Nem a lelki frusztráltság levezetését hivatott enyhíteni. 140 max. és csók. De szép is lenne ha nem kéne hatalmas dugókban kerülgetni az idióta baleset okozókat. Ahogy ma pl. a Méta utcánál. Nem más baromsága miatt kellene araszolni vagy éppen álldogálni. Akinek meg lételeme a száguldás, az tegye ott ahol hivatalosan erre lehetőség van.
Eljön az az idő amikor már az embereket nem engedik a volán mögé, és akkor is lesz dugó is meg baleset is. Akkor lesz igazi forradalom az önvezető és a mindenáron vezetni akarók között. A boeinget csak azért említettem mert az automatika sem tökéletes pedig már jó éve használják őket és mégis, egy szenzorra bízzák emberek életét, csak ilyenkor egy másik szenzornak be kellene kapcsolni, hogy vigyázz mert a föld felé halad a gép és annak felül kellene írni ezt a parancsot.
Én már rég bevezettem volta ezt a szabályozást, és azt is hogy indulás előtt alkohol teszt is kötelező lenne így nem lenne ittas vezető. Max 1000 cm3 motorokat engednék gyártani a személy autókba és lehet versenyezni, és 130Km/h-nál sebesség korlát lenne beépítve minden gépjárműbe. A tízenöt évnél öregebb autókat meg kivonnám a forgalomból.
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.

Avatar
Aszpirin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2408
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 1440
Tartózkodási hely: Szár
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin » 2019.03.27., szer. 23:17

Tonyka írta:
2019.03.27., szer. 21:54
Az autózás, megjegyzem hál isten abba az irányba tart amikor egyszer csak elveszik a vezetést az embertől.
Minden tisztelettel, és elnézést a személyeskedésért, de... iparban dolgozó szoftverfejlesztőként az a véleményem, hogy a fenti megjegyzésed végtelen naivitást tükröz. Főleg a “hál’istennek”.
Nem akarom túl hosszan ecsetelni, pedig tudnám, hidd el... de három dolgot megemlítenék:

1. amikor elveszik a vezetést egy embertől, akkor egy másik fajta ember kezébe adják, aki úgy hívnak: szoftverfejlesztő. Aki szintén ember, csak egyrészt sokkal jobban el van szakítva a pillanatnyi valóságtól, mint az autó sofőrje, másrészt meg a jó szoftverfejlesztő ritka, mint a fehér holló, és a trendek nem javulnak, hanem rohamosan romlanak.

2. sajnos láthatóan nem vagy tisztában egy-egy ilyen szoftver elképesztő komplexitásával, a komplexitás okozta hibalehetőségekkel, a komplexitás azon fokával, amikor egy hiba kijavítása azonnal behoz minimum egy másik hibát, végül pedig azzal sem, hogy a csúcsminőségű szoftverekben is a kiadott változatban mennyi ismert és valószínűsíthető hiba van. Amíg Te fogod a kormányt es Te nyomod a pedálokat, addig az esetek többségében észre sem veszed, amikor menet közben korrigálsz egy kisebb szofverhiba által okozott bakit.

3. A harmadik, hogy a valós közlekedési helyzetek lehetseges kombinációja végtelen, a legszigorúbb tesztek is pedig csak véges számú kombinációt képesek lefedni. Ez azért részemről pancser megfogalmazás, de matematikailag viszonylag gyorsan levezetem neked, hogy elméletileg végtelen olyan lehetséges szituáció van, amelyben egy szoftver viselkedése már csak azért sem jósoljató meg, mert a sziuációt nem lát(hat)ták előre, és ilyen helyzetben bizony az autó viselkedése nemdeterminisztikussá válhat.

A fenti három körülményre még nem ismerünk tökéletes megoldást.

És ez csak három körülmény az n-ből.

Ergo: ha annak drukkolsz, hogy az életedet a hibázásra ugyanúgy vagy akar még jobban képes szoftverekre bízhasd majd, akkor én csak sok szerencsét és hosszú életet tudok Neked kívánni.
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + Core Audio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → Audio Physic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode 2 → Dali Zensor 1

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5733
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2504

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka » 2019.03.27., szer. 21:54

mgus írta:
2019.03.27., szer. 15:07
nemtomm írta:
2019.03.27., szer. 14:57
Vinkler írta:
2019.03.27., szer. 13:40
Ez az aktív sebességkorlátozás nem tűnik túl jó előjelnek... sad.gif
http://www.automotor.hu/hirek/nagyon-ug ... en-autoba/
Amennyiben ezt bevezetik (alig hiszem) akkor már nem is akarunk új autót venni ilyen elektronikával akkor majd tönkremegy az autóipar mert kinek kell csiga verda? Folyamatosan azt írják, hogy sok a baleset de igazából nem nagyon emelkedik a balesetek száma mert mennyivel több autó van mint 10-15 éve... :D
Az autók is sokkal biztonságosabbak lettek.... :D
Majd lesz benne titkos kapcsoló ami kiiktatja a korlátokat :D , sajnos a Boeingen nem sikerült kikapcsolni a robotpilótát meg is lett az eredménye sad.gif .
Ez a Boeinges példa elég rossz példa. A repülőgépek többsége, és ahogy az autó balesetek nagy része is emberi hibának köszönhető. Szinte mind rossz emberi döntés eredménye. Az autózás, megjegyzem hál isten abba az irányba tart amikor egyszer csak elveszik a vezetést az embertől. Aki jaszkarizni akar, az menjen a versenypályára, és ne a reggeli munkába igyekvés közbe bizonyítsa be mekkora rally mester. Pont ma beszélgettünk az egyik fórumtárssal, h az új Mazda 3 mennyi mindenbe beavatkozik. A sebességkorlátot már régen be kellett volna vezetni. Sőt táblafigyeléssel kötném össze, mindenhol a megengedett. Ahogy mondtam, a közút nem versenypálya, és nem farokméricskélő terület. A-B eljutás a cél, nem több. Nem a lelki frusztráltság levezetését hivatott enyhíteni. 140 max. és csók. De szép is lenne ha nem kéne hatalmas dugókban kerülgetni az idióta baleset okozókat. Ahogy ma pl. a Méta utcánál. Nem más baromsága miatt kellene araszolni vagy éppen álldogálni. Akinek meg lételeme a száguldás, az tegye ott ahol hivatalosan erre lehetőség van.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Vinkler
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 10267
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3266
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler » 2019.03.27., szer. 15:46

Azt olvastam, hogy az elképzelés szerint ezt a rendszert ki lehet kapcsolni (mint mondjuk az esp-t), de minden újraindításkor aktíválódik.
Apple / Parasound / Audio-GD / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1435
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 314
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mgus » 2019.03.27., szer. 15:07

nemtomm írta:
2019.03.27., szer. 14:57
Vinkler írta:
2019.03.27., szer. 13:40
Ez az aktív sebességkorlátozás nem tűnik túl jó előjelnek... sad.gif
http://www.automotor.hu/hirek/nagyon-ug ... en-autoba/
Amennyiben ezt bevezetik (alig hiszem) akkor már nem is akarunk új autót venni ilyen elektronikával akkor majd tönkremegy az autóipar mert kinek kell csiga verda? Folyamatosan azt írják, hogy sok a baleset de igazából nem nagyon emelkedik a balesetek száma mert mennyivel több autó van mint 10-15 éve... :D
Az autók is sokkal biztonságosabbak lettek.... :D
Majd lesz benne titkos kapcsoló ami kiiktatja a korlátokat :D , sajnos a Boeingen nem sikerült kikapcsolni a robotpilótát meg is lett az eredménye sad.gif .
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.

Avatar
nemtomm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1998
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 574

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm » 2019.03.27., szer. 14:57

Vinkler írta:
2019.03.27., szer. 13:40
Ez az aktív sebességkorlátozás nem tűnik túl jó előjelnek... sad.gif
http://www.automotor.hu/hirek/nagyon-ug ... en-autoba/
Amennyiben ezt bevezetik (alig hiszem) akkor már nem is akarunk új autót venni ilyen elektronikával akkor majd tönkremegy az autóipar mert kinek kell csiga verda? Folyamatosan azt írják, hogy sok a baleset de igazából nem nagyon emelkedik a balesetek száma mert mennyivel több autó van mint 10-15 éve... :D
Az autók is sokkal biztonságosabbak lettek.... :D

"Az igazi barát szemből támad."


Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 218

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme » 2019.03.27., szer. 14:32

Vinkler írta:
2019.03.27., szer. 13:40
Ez az aktív sebességkorlátozás nem tűnik túl jó előjelnek... sad.gif
http://www.automotor.hu/hirek/nagyon-ug ... en-autoba/
Micsoda baromság. Még van 3 évünk autót venni...

Nem akarok hitvitába a bonyolódni, de elég annyit mondani: a balesetek hátterében leggyakoribb a RELATÍV gyorshajtás. Erre a rendszer semmit se ér.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az, aki gazdag / Sok hangszórót kaphat / De két füled van csak." - Ákos (Tipikus Sztereó)

Avatar
Vinkler
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 10267
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 3266
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler » 2019.03.27., szer. 13:40

Ez az aktív sebességkorlátozás nem tűnik túl jó előjelnek... sad.gif
http://www.automotor.hu/hirek/nagyon-ug ... en-autoba/
Apple / Parasound / Audio-GD / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3474
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 765

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: avl2 » 2019.03.27., szer. 09:10

Aszpirin írta:
2019.03.26., kedd 22:26
...napok választják el a teljes csődtől. Ezt Musk maga is bevallotta utólag.. sőt, ha jól emlékszem, ő valami olyasmit mondott, hogy 24 órányira voltak a teljes összeomlástól (amitől persze az ő fáradhatalan és áldozatos munkája mentette meg a céget ...
nekem ezek is gyanusak. mint a Space-X-nel, hogy 1 kilövesre volt penz es az epp bevállt.
ha nem igy van, akkor csak szereti a figyelmet, a dramaisagot fokozni.

ha pedig tenyleg igy van, akkor elöbb-utobb az egyik nem fog bejönni. tul nagy a kockazat, ha igy van. mar beideztem - a nalunk sokkal okosabb - Mungertöl, ha mar többször az utolso pillanat mentett, akkor kiemelem a reszt: "I haven’t the faintest idea how Elon Musk will turn out, but he has a considerable chance of success and considerable chance of failure. He seems to like it that way."

Avatar
Aszpirin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2408
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 1440
Tartózkodási hely: Szár
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin » 2019.03.26., kedd 22:26

Tonyka írta:
2019.03.26., kedd 21:59
Aszpirin írta:
2019.03.26., kedd 21:27
Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 22:53
Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Jujj, egy cikk, amely “leleplezi” a mainstream és szociális média manipulációs technikáit. Spanyolviasz feltalálása. Miközben a “korrektség” jegyében azért megemlíti, és rögtön bagatellizálja is a Tesla és Musk körül felröppent - és igaznak bizonyult - híreket. Amik ugye szerinte fel lettek nagyítva. Majd javasolja, hogy hogyan kell ellenük küzdeni. Pl. felhívni a figyelmet a “smear”-re, illetve határozottan elutasítani a valótlan állításokat - amiket viszont valahogy elfelejt hasonlóan “korrektül” megemlíteni (vagy csak én voltam figyelmetlen).
No meg egyértelműen szánkba adja, hogy a “smear” a Tesla ellen a meg nem nevezett ellenfelek által fizetett média-akció. Konkrétumok nélkül, ködösítve.
De ha ezt ilyen szépen elmagyarázza, akkor csak bennem merült fel annak a lehetősége, hogy ez pedig pont a Tesla ill. Musk által fizetett “antismear” része? És amikor még a mainstream média kedvence volt Musk és a Tesla? Akkor ki fizette a mainstream médiát ezért? És ha már itt tartunk, ki kényszerítette Muskot arra, hogy - amikor már elérte a félisten státuszt és tudhatta, hogy rajta van a világ szeme, akkor olyan nyilatkozatokat tegyen, amelyek azonnal lerombolták a nimbuszát?
Nehéz a médián eligazodni, az tény.
Nyilván kőkemény játszmák mennek a háttérben, adok kapok stílusban. Az azért bizonyos, h pár hatalmas cégnek csípi a Tesla a szemét. Abban is biztos vagyok, h nem volt véletlen h állandó szalagcímen volt bármi történt egy Teslával. A tévé adók nívós hírműsorai ekézték a céget. Pont akkor amikor nagyon tréül mentek az anyagi dolgaik. A tőzsde azonnal reagált bármilyen negatív hírre, komoly esésekkel. Temették a céget ezerrel a média oldaláról. A Modell 3 kezdeti nehézségeit szintén naponta harsogták. Nyilván ma már s..et mutat az összes rosszakarónak. Mára eléggé bebetonozták magukat.
Ha nem szelektív a memóriád, akkor arra is emlékszel, hogy nagyjából akkor, amikor a gyilkos Tesla-autopilot esetek voktak szalagcímen, ugyanúgy szalagcímre kerültek a Koreában kigyulladó BMW-k is. Ami pedig a cég “temetését” illeti, azok arról szóltak, hogy a Teslát napok választják el a teljes csődtől. Ezt Musk maga is bevallotta utólag.. sőt, ha jól emlékszem, ő valami olyasmit mondott, hogy 24 órányira voltak a teljes összeomlástól (amitől persze az ő fáradhatalan és áldozatos munkája mentette meg a céget szerinte, elfelejtve megemlíteni a többi kollégát, aki szintén éjt nappallá téve dolgozott, hogy a működésképtelen agyréme, a Gigafactory totális automatizálásának totális kudarca végül ne végezze ki a Teslát). Musk nem cáfolta, hanem utólag megerősítete ezeket a híreket. Ennyit a média gonoszságáról. Nem összeesküvés volt ez a Tesla ellen, hanem az éppen aktuális szenzáció, ami a pénzt hajtja a médiának. Ami márpedig így működik.
Az pedig, hogy egy csőd szélén álló cég papírjai zuhannak, és erre rászálak a shortolós spekulánsok, az mióta újdonság?
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + Core Audio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → Audio Physic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode 2 → Dali Zensor 1

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5733
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2504

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka » 2019.03.26., kedd 21:59

Aszpirin írta:
2019.03.26., kedd 21:27
Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 22:53
Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Jujj, egy cikk, amely “leleplezi” a mainstream és szociális média manipulációs technikáit. Spanyolviasz feltalálása. Miközben a “korrektség” jegyében azért megemlíti, és rögtön bagatellizálja is a Tesla és Musk körül felröppent - és igaznak bizonyult - híreket. Amik ugye szerinte fel lettek nagyítva. Majd javasolja, hogy hogyan kell ellenük küzdeni. Pl. felhívni a figyelmet a “smear”-re, illetve határozottan elutasítani a valótlan állításokat - amiket viszont valahogy elfelejt hasonlóan “korrektül” megemlíteni (vagy csak én voltam figyelmetlen).
No meg egyértelműen szánkba adja, hogy a “smear” a Tesla ellen a meg nem nevezett ellenfelek által fizetett média-akció. Konkrétumok nélkül, ködösítve.
De ha ezt ilyen szépen elmagyarázza, akkor csak bennem merült fel annak a lehetősége, hogy ez pedig pont a Tesla ill. Musk által fizetett “antismear” része? És amikor még a mainstream média kedvence volt Musk és a Tesla? Akkor ki fizette a mainstream médiát ezért? És ha már itt tartunk, ki kényszerítette Muskot arra, hogy - amikor már elérte a félisten státuszt és tudhatta, hogy rajta van a világ szeme, akkor olyan nyilatkozatokat tegyen, amelyek azonnal lerombolták a nimbuszát?
Nehéz a médián eligazodni, az tény.
Nyilván kőkemény játszmák mennek a háttérben, adok kapok stílusban. Az azért bizonyos, h pár hatalmas cégnek csípi a Tesla a szemét. Abban is biztos vagyok, h nem volt véletlen h állandó szalagcímen volt bármi történt egy Teslával. A tévé adók nívós hírműsorai ekézték a céget. Pont akkor amikor nagyon tréül mentek az anyagi dolgaik. A tőzsde azonnal reagált bármilyen negatív hírre, komoly esésekkel. Temették a céget ezerrel a média oldaláról. A Modell 3 kezdeti nehézségeit szintén naponta harsogták. Nyilván ma már s..et mutat az összes rosszakarónak. Mára eléggé bebetonozták magukat.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 218

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme » 2019.03.26., kedd 21:51

Bocs, ezt nem tudtam kihagyni 31_1_21.gif

Kép
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az, aki gazdag / Sok hangszórót kaphat / De két füled van csak." - Ákos (Tipikus Sztereó)

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 218

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme » 2019.03.26., kedd 21:40

dat ass...

Kép
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az, aki gazdag / Sok hangszórót kaphat / De két füled van csak." - Ákos (Tipikus Sztereó)

Avatar
Aszpirin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2408
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 1440
Tartózkodási hely: Szár
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin » 2019.03.26., kedd 21:27

Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 22:53
Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Jujj, egy cikk, amely “leleplezi” a mainstream és szociális média manipulációs technikáit. Spanyolviasz feltalálása. Miközben a “korrektség” jegyében azért megemlíti, és rögtön bagatellizálja is a Tesla és Musk körül felröppent - és igaznak bizonyult - híreket. Amik ugye szerinte fel lettek nagyítva. Majd javasolja, hogy hogyan kell ellenük küzdeni. Pl. felhívni a figyelmet a “smear”-re, illetve határozottan elutasítani a valótlan állításokat - amiket viszont valahogy elfelejt hasonlóan “korrektül” megemlíteni (vagy csak én voltam figyelmetlen).
No meg egyértelműen szánkba adja, hogy a “smear” a Tesla ellen a meg nem nevezett ellenfelek által fizetett média-akció. Konkrétumok nélkül, ködösítve.
De ha ezt ilyen szépen elmagyarázza, akkor csak bennem merült fel annak a lehetősége, hogy ez pedig pont a Tesla ill. Musk által fizetett “antismear” része? És amikor még a mainstream média kedvence volt Musk és a Tesla? Akkor ki fizette a mainstream médiát ezért? És ha már itt tartunk, ki kényszerítette Muskot arra, hogy - amikor már elérte a félisten státuszt és tudhatta, hogy rajta van a világ szeme, akkor olyan nyilatkozatokat tegyen, amelyek azonnal lerombolták a nimbuszát?
Nehéz a médián eligazodni, az tény.
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + Core Audio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → Audio Physic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode 2 → Dali Zensor 1

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 218

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme » 2019.03.26., kedd 20:05

Tonyka írta:
2019.03.26., kedd 19:45
Acme írta:
2019.03.26., kedd 10:29
Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 22:53
Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Senkinek se könnyű. Néha úgy tűnik, direkt szaladnak a pofonok elé, mert a lényeg a folyamatos média jelenlét.
Ha a saját cégedet, életed jelentős munkáját le akarnák radírozni, sztem te is nyúlnál olyan eszközökhöz amik nem lennének mindig teljesen korrektek.
Meglehet, de ez már eléggé OFF
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az, aki gazdag / Sok hangszórót kaphat / De két füled van csak." - Ákos (Tipikus Sztereó)

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5733
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2504

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka » 2019.03.26., kedd 19:45

Acme írta:
2019.03.26., kedd 10:29
Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 22:53
Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Senkinek se könnyű. Néha úgy tűnik, direkt szaladnak a pofonok elé, mert a lényeg a folyamatos média jelenlét.
Ha a saját cégedet, életed jelentős munkáját le akarnák radírozni, sztem te is nyúlnál olyan eszközökhöz amik nem lennének mindig teljesen korrektek.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1776
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 218

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme » 2019.03.26., kedd 10:29

Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 22:53
Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Senkinek se könnyű. Néha úgy tűnik, direkt szaladnak a pofonok elé, mert a lényeg a folyamatos média jelenlét.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az, aki gazdag / Sok hangszórót kaphat / De két füled van csak." - Ákos (Tipikus Sztereó)

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5733
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2504

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka » 2019.03.25., hétf. 22:53

Acme-nek, nemvolt fenékig tejfel az útjuk. Kemény magatartás kellett, mert azért mozgolódtak erők a háttérben.

https://cleantechnica.com/2018/08/05/th ... HVA8RX3IXQ
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Lemmy9
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4784
Csatlakozott: 2012.07.24., kedd 08:02
Értékelés: 1949

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9 » 2019.03.25., hétf. 13:23

Tonyka írta:
2019.03.25., hétf. 09:39
Lemmy9 írta:
2019.03.25., hétf. 07:57
Igen, a 9 gangos ZF. 120000 után minden perc ajándék.
Egy szenzor ami nem cserélhető.
A javítási procedúra ez volt: xy szenzor hiba? - igen - köv. lépés - cserélje a váltót. :)
Bevállalta a Honda megint.
Nagyszerű, pedig a Honda is megbecsült márka, jó értéktartással. A volt főnököm nagy Hondás volt, ahányszor halottam a Szallerbeck nevet, istenem. Ha összejött egy másik Honda tulajdonossal, húúú kő kövön nem maradt. Hátba veregetéssel gratuláltak egymásnak, miközben boldogan mesélték, h 20e. van már a kocsiban és semmi hiba. Kívülről UFÓnak tűntek, jókat derültem magamban.
Jajj ne is mondd. "Egygen, kétgen, ötgen" Katasztrófa.
Szerintem.
És kijelentem, hogy recece!

Avatar
Lemmy9
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4784
Csatlakozott: 2012.07.24., kedd 08:02
Értékelés: 1949

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9 » 2019.03.25., hétf. 13:21

Aszpirin írta:
2019.03.25., hétf. 10:54
Lemmy9 írta:
2019.03.25., hétf. 09:26
Milyen autó? Végülis mindegy, úgysem ismerem más tipushibáit.
2017-es BMW F31 LCI. ZF 8HP50 váltó van benne.
Ja, bömös? Az kuka! :D
Szerintem.
És kijelentem, hogy recece!

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”