Oldal: 58 / 548

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 21:46
Szerző: Aszpirin
Tonyka írta:
2019.04.03., szer. 21:08
Időrendi sorrendben, a két kék Németből, a piros Svájcból. A piros Ghia volt, már akkor világítottak a kilincsek, a piperetükör ahogy elhúzta az ember úgy világított. Volt ABS, ASR, elektromos napfénytető, 4 elektromos ablak, elektromos tükör, klíma, kis hópihék jelezték a hideget. Nagyon extrásnak számított akkoriban. Emlékszem Svájcban az Escortok is teli voltak pakolva, itthon csupa fapad volt, kurblis ablakkal. A Zetec motorok elpusztíthatatlanok voltak. Nem ették az olajat, ahogy az utána következő MKIII generáció. Nem volt műanyag szívósor, szóval nagyon jó motorok voltak.

alex 088.jpg
alex 094.jpg
alex 091.jpg
Huhh, nagy Mondeo-fan lehettél, ha három is volt belőle...
Apropó műanyag szívósor... A tényleg imádott Scorpiómban (ami szinten nagyon jól felszerelt volt) ez volt az egyik dolog, ami megkeserítette egyszer az életemet (utaltam is rá, hogy volt gondom vele épp elég, rendesen ment rá a pénz mindenféle javíttatásra). Műanyag szívósora volt persze, az akkoriban legmodernebbnek számító 2,3-as benzines motornak. De nem is ez volt a nagy probléma, hanem hogy valamelyik Ford-mérnök jó ötletnek tartotta a vízpumpaházat egybeönteni a szívósorral. A szívósorral nem volt semmi probléma, de a vele egybefröccsentett vízpumpaház gyenge pont volt (utólag kiderült, nem csak nálam)... és otthonról úgy 200 km távolságban, egy vasárnap 100-110 km-es sebességnél háromszög alakban kirepedt, és robbanássszerűen kinyomta a hűtővíz egy részét, a többi pedig kevesebb mint egy perc alatt kiment teljesen. A műszerfalon persze kigyulladt a motorhibát jelző lámpa, de mire észrevettem... az eredmény: bevontatás a 60km-re lévő legközelebbi működő szervizbe (Debrecen), ahonnan egy csere-bérautóba átpakolva a csomagokat, végül jó későn értem haza Budapestre. A debreceni szervizben korrektül menetképesre hozták 3 nap alatt az autót, a hengerfej a hőtől enyhén deformálódott, de síkolással meg lehetett oldani, plusz hengerfejpakolás, plusz sikerült megragasszák a vízpumpaházat, az egész viszonylag korrekt áron (emlékeimszerint kb 65ezerért, beleértve a csereautó bérleti árát is... nem panaszkodtam) ... eddig. De azzal adták vissza az autót, hogy teljes szívósorcsere a lehető legrövidebb időn belül.

A budapesti márkaszervizben kaptam egy csinos kis ajánlatot: 160ezer, amiből 95ezer az anyagköltség (90ezer a szívósor plusz még vagy 5ezer a pakolások), a többi munkadíj. Ez azért akkoriban elég komoly hirtelen kiadásnak számított, szóval megrendeltem az alkatrészeket a márkaszervizben, a munkát viszont egy nagyon jó szári szaki csinálta meg... összesen 5ezerért, és tökéletesen. Három órát dolgozott vele.
Unalmas történet, de ennyit a műanyag szívósorról, pontosabban a vele egybefröccsntett vízpumpaházról.
Volt azzal az autóval gond bőven, ez csak egy eszembejutott példa volt (Ford, UGYE), mégis szerettem. :D

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 21:08
Szerző: Tonyka
Időrendi sorrendben, a két kék Németből, a piros Svájcból. A piros Ghia volt, már akkor világítottak a kilincsek, a piperetükör ahogy elhúzta az ember úgy világított. Volt ABS, ASR, elektromos napfénytető, 4 elektromos ablak, elektromos tükör, klíma, kis hópihék jelezték a hideget. Nagyon extrásnak számított akkoriban. Emlékszem Svájcban az Escortok is teli voltak pakolva, itthon csupa fapad volt, kurblis ablakkal. A Zetec motorok elpusztíthatatlanok voltak. Nem ették az olajat, ahogy az utána következő MKIII generáció. Nem volt műanyag szívósor, szóval nagyon jó motorok voltak.
alex 088.jpg
alex 088.jpg (285.63 KiB) Megtekintve 543 alkalommal
alex 094.jpg
alex 094.jpg (242.26 KiB) Megtekintve 543 alkalommal
alex 091.jpg
alex 091.jpg (288.99 KiB) Megtekintve 543 alkalommal

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 20:44
Szerző: Vinkler
Nálam a Lada kimaradt. 2 rendszám nélküli játszós volt, (jah, az egyik rendszámos) de a hivatalos első autóm egy Suzuki Swift volt.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 18:29
Szerző: Tonyka
Lemmy9 írta:
2019.04.03., szer. 16:32
Volt hebegős-habogós, nagy vez. tengelyes, kőkemény Kárászy gátlós, hangos, rajoskodós Zsigulim is. Fehér doblemez, fehér kerekek, 165/60r13 "peresgumi" :D
Koppány kidörrenő nem volt? :D

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 14:21
Szerző: Tonyka
Hogyan lehet szeretni, hát úgy, h én is nagy Scorpio fan voltam. A Taunus mellett állandóan bámultam a 93-tól gyártott Scorpiokat. Közte még ott volt a Granada. Sajnos sosem volt, álom maradt. Az Amerikaias hátsó miatt rögtön beleszerettem az új modellbe. Egy cimborámnak volt, és hasonlóan imádta ahogy te. Mai napig a legkényelmesebb modellként beszél róla. Nekem a Mondeok jöttek sorba. Volt egy piros Svájcból hozott, 93-as volt, annyi extra volt benne, h mindenki csodájára járt. Megpróbálom megkeresni a képet.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 13:31
Szerző: Aszpirin
Jó ez a nosztalgiázós thread. Én csak az abszolút kedvencemről teszek be képet, a többit megemlítem, mert nem túl hosszú a lista:
Ford Sierra, Seat Toledo, Ford Scorpio, kombi Golf V, BMW E91 LCI, BMW F31, és aktuálisan egy BMW F31 LCI

Az igazi szerelem a harmadik volt, amit nagyon sokáig napi szinten és mindenre (munkabajárásra is) használtam, és nem volt szívem eladni, egész egyszerűen megtartottam a mai napig, és a papírjai szerint még forgalomban van (bár beindítva évek óta nem volt).

Annyira ronda, hogy már szép. Elölről béka, hátulról amerikainak hitte mindenki (azegyik kollégám szerint szaró kacsa, másik szerint a kínai súlyozónők összeszorított segge). A belseje kifejezetten otthonos és ergonomikus. Különleges jövőbe mutató megoldásokkal 1996-ból, és maroknyi de nagyon összetartó hazai rajongóval, akikkel néha összejöttünk, és igazi feltűnést keltettünk, amint végigvonultunk városon-országon a konvojunkkal. Ez volt a harmadik autóm, de a legeslegelső után a második és egyben utolsó, amihez - röhögjetek csak ki - tényleg kötődtem. Ennek megfelelően aztán szeszélyes is volt rendesen a “kis” kedvenc, volt mit javítani rajta bőven...

E letűnt szép korról az emléknek megtartott autó, a fennmaradt találkozós képek, egy Totalcar epizód a TV2 archívumában, valamint a mai napig fennmaradt rajongói weblap oldalai tanúskodnak, utóbbihoz még én is hozzajárultam két többé-kevésbé sikerült cikkfordítással:
http://fordscorpio.hu/technika/beka.php
http://fordscorpio.hu/technika/motor23.php

És akkor jöjjenek a képek a kedvenc járgányomról (hogy lehet egy ilyen rondaságot szeretni? ne kérdezzétek. fogadjátok el, ilyen is van)

Kép

Kép

Kép

Illetve egy rajongói klubtalálkozós kép is, 2003-ból:

Kép

Ja, és hogy ez mennyit fogyasztott? Utánaköthettem volna egy benzinkutat :D Városban (Budapesten) dugós korszakokban simán képes volt 15 liter benyát benyelni százon. Az autópályát kifejezetten szerette, Budapest-Nürnberg vonalon átlagban 8-8,5 literrel “megelégedett”.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 12:06
Szerző: Vinkler
Acme írta:
2019.04.03., szer. 11:06

Pedig a vezetési élményre tényleg sokszor igaz, hogy régen minden jobb volt. Nem kell 500+ ló ahhoz hogy jót autózzon az ember. Az elektronika és csipogók hada nagyon hasznos A-ból B-be, de sokkal nagyobb élmény ha az öreg vas tényleg azt csinálja, amit szeretnél. Meg kell dolgozni a kis örömökért is! Veterános topicot ide! :D

Addig is az első autóm (nem röhög!!)

P1420223.JPG
Ebben egyetértünk.
Nyersebbek voltak és könyebbek az autók.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 11:37
Szerző: avl2
en Trabanttal kezdtem, Honda Jazz-ig jutottam, hosszu eveken at ez volt a motto: nem lehet 4m-nel hosszabb es 6.0 l/100km fölötti normafogyasztasu.

valamennyi autommal a teljes nalam töltött elete alatt lenyegesen kevesebb volt az atlagfogyim mint a norma alapjan megadott fogyasztasa (ebböl következtethetö: nem szaguldok, dugokban sem acsorgok, elörelatoan, lendületesen, igen ritkan fekezve megyek)

pl.: regi 1.0-s Swift talan norma 5.7 esetleg 5.5, nalam 4.66 l/100km regi 1.3-as Swift norma talan 5.9, nalam 4.88 l/100km, Jazz norma 5.5, nalam eddig 4.45 l/100km

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 11:34
Szerző: Tonyka
Acme írta:
2019.04.03., szer. 11:31
Tonyka írta:
2019.04.03., szer. 11:19
A jó öreg skodri is megér egy misét, high-tech volt a maga idejében a nagy klasszikusokhoz képest. :smile32:
Köszi! Nem volt nagy szám szegényke, de sose hagyott ott. A Favoritnak nagy szerepe volt abban, hogy a VW hajlandó volt beszállni a Skoda gyárba, és nem jutottak a Dacia sorsára annak idején. Az igazi áttörés persze az első Octavia volt, ahhoz is volt szerencsém, nagyon szerettem!

Nagy szám volt, mert akkortájt évtizedek elteltével elindult végre valami a keleti autógyártásnál. Igaz önerőből nem is tudom jutott - e valamelyik valamerre. gondolkodik.gif Az Octáviát már kitágult pupillával bámultam. Sztem még ma is megállja a helyét.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 11:32
Szerző: Tonyka
Lemmy9 írta:
2019.04.03., szer. 11:25
Igen ilyen, full gyári, semmi komplexusos tuning nincs. :)
Gratula hozzá, + még egy h ilyen szépnek meg tudtad őrizni. :smile53:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 11:31
Szerző: Acme
Tonyka írta:
2019.04.03., szer. 11:19
A jó öreg skodri is megér egy misét, high-tech volt a maga idejében a nagy klasszikusokhoz képest. :smile32:
Köszi! Nem volt nagy szám szegényke, de sose hagyott ott. A Favoritnak nagy szerepe volt abban, hogy a VW hajlandó volt beszállni a Skoda gyárba, és nem jutottak a Dacia sorsára annak idején. Az igazi áttörés persze az első Octavia volt, ahhoz is volt szerencsém, nagyon szerettem!
DSC_0981.jpg
DSC_0981.jpg (425.84 KiB) Megtekintve 524 alkalommal

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 11:19
Szerző: Tonyka
A piros Civic nagyon adja, akkor még volt benne tűz, nem úgy, mint a mostani szőrnyű rondákban. Ma is ilyen állapotban van? Az utakon sajnos már csak tuning hülye gyerekek játéka, általában körbe törve, más színű elemekkel tarkítva. Megjegyzem tuti a szerencsétlen véletlenek miatt. :D


A jó öreg skodri is megér egy misét, high-tech volt a maga idejében a nagy klasszikusokhoz képest. :smile32:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 11:06
Szerző: Acme
Vinkler írta:
2019.04.03., szer. 07:26
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 23:52
Mustang volt a V8 új motoros, de még a régi karosszériás. A legjobb viszont az Ipace volt, amit itt nem tartanak autóként számon. Nem tudom mekkora körbe a Velencei tó, azt kerültem meg vele. Nagyobb élmény volt mint a Mustang. Valami cabrió merci volt még vagy két éve, de nem volt nagy durr, legalábbis jobbnak vártam, igaz ha jól rémlik a leggyengébb motor volt benne. Régebben bálna S merci, nagyon más nem volt, max utasként. A többi kommersz, Renaultok, mostanság a Kuga. Megjegyezem utóbbiak bőségesen kiszolgálják az igényeim. H miért vagyok itt, talán egy kis polgárpukkasztás, kicsi görbe tükör, no meg legalább beszélgetünk. Lehet árnyoldalról is sztem, illetve jó megismerni mások vélekedését dolgokról. Ha hozok témát, még ha nem is tetszőt legalább van zsizsegés, nem csak 3-4 naponta egy Porsche kép. Én nem sértődöm meg ha másképp látjátok, mint én. Amúgy volt idő mikor hasonlóan éreztem, mint ti csak kinőttem, A-B-be, legyen megbízható, minimális szerviz, és költség igényű ennyi. Nah ez ma már nehezen kivitelezhető. Amúgy titkon reméltem mikor beraktam az első autóimat, h elindul valamiféle jó hangulatú retro visszaemlékezősdi. A csapat viszont ugyan autószerető, de úgy látszik ez csak a modern nyálcsorgató modellekre érvényes. Nah tessék most meg kritizálok. :D :smile53:
Ebből nem lehet kinőni. Alakul a dolog, ezt nem tagadom, de kinőni soha.
Az A-ból B-be pl. Nálam is totál apátiába fulladt, de nem tudom elképzelni, h ne legyen valami, amibe beülhetek, ha kell...
Az a-b útvonalra egyetértek. Érdemes egy igerküszöböt meghaladó (ez egyénileg változik) minimumra törekvés, amire totál jók az elektromos autók.
Az ipace-t itt hájpoltam ezerrel, mikor kijött, olvass csak vissza! Senki nem degradlta.
Közben kijött az új Kuga, ezért van készletkiszórós akció, mellesleg megjegyezem így is jó vételnek tartom!
Lehet nosztalgiázni a múlton, de sajnos a youngimerek olyan szinten szálltak el árban, hogy legknkább csak fekve tudok röhögni rajta! :fekverohog:
Pedig a vezetési élményre tényleg sokszor igaz, hogy régen minden jobb volt. Nem kell 500+ ló ahhoz hogy jót autózzon az ember. Az elektronika és csipogók hada nagyon hasznos A-ból B-be, de sokkal nagyobb élmény ha az öreg vas tényleg azt csinálja, amit szeretnél. Meg kell dolgozni a kis örömökért is! Veterános topicot ide! :D

Addig is az első autóm (nem röhög!!)
P1420223.JPG
P1420223.JPG (1.66 MiB) Megtekintve 526 alkalommal

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 10:36
Szerző: avl2
revox írta:
2019.04.02., kedd 21:44
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 06:26
...beül, hátradől, kiszáll a célnál. ...
Ezt már ég fwltalálták és elekteomos is:metró ,esetleg villamos,vagy trolibusz.de vsn mezei dízelmotorral szerelt autóbusz is....

hir:
A kínai Shenzen városa megelégelte a folyamatos harcot a légszennyezettséggel és az ebből fakadó problémákkal, így egyszerűen az összes taxizásra használt autót elektromosra cserélték - ahogyan az a World Economic Forum videójából kiderül. Elsőként a tömegközlekedésre használt buszflottát cserélték le elektromosokra, ami mintegy 16 ezer új járművet jelentett, ezután következtek a taxik, 20 ezer új elektromos gépkocsi került forgalomba, a régi járművek helyett.

kiemeles tölem:
All public buses in the city went electric by the end of 2017. Taxis soon followed suit. The Transport Commission of Shenzhen announced on its official site this week that 99 percent of the city’s more than 21,000 cabs are now powered by batteries.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 08:27
Szerző: Tonyka
Vinkler írta:
2019.04.03., szer. 07:26


Ebből nem lehet kinőni. Alakul a dolog, ezt nem tagadom, de kinőni soha.
Az A-ból B-be pl. Nálam is totál apátiába fulladt, de nem tudom elképzelni, h ne legyen valami, amibe beülhetek, ha kell...
Az a-b útvonalra egyetértek. Érdemes egy igerküszöböt meghaladó (ez egyénileg változik) minimumra törekvés, amire totál jók az elektromos autók.
Az ipace-t itt hájpoltam ezerrel, mikor kijött, olvass csak vissza! Senki nem degradlta.
Közben kijött az új Kuga, ezért van készletkiszórós akció, mellesleg megjegyezem így is jó vételnek tartom!
Lehet nosztalgiázni a múlton, de sajnos a youngimerek olyan szinten szálltak el árban, hogy legknkább csak fekve tudok röhögni rajta! :fekverohog:
Nem is az ár elszállt részre gondoltam, sokkal inkább a kinek mi volt az első négykerekű tulajdona, főképp ha megmaradt róla valami fénykép. Nekem saját tulajdon gyanánt pl. kimaradtak a szocialista gyártás büszkeségei. Igaz egyszer lementem egy Skoda 120L Nyíregyházára a négyesen, igazi élmény volt a pótos Kamazok közt. Trabit egyszer vittem autópiacra eladni egy barátnak, rémes élmény volt.

Szalon: Megint összemosod a mát a holnappal, megfutottuk ezt a kört már. Sztem a Tesla sem mondta sehol, h a mai tulajdonos üljön be hátra, és netezen. Ilyenről szó sincs, ezek még kezdetleges dolgok, a maga hibáival együtt. A mai szenzor rendszer alkalmatlan teljes önvezetésre, minden körülmények közt. Gondoljunk csak a sáros, vagy jeges szenzorra. Vagy a hiányzó felfestésekre, és egyéb anomáliákra. Az elkövetkező időkben viszont szépen fogják csiszolgatni. Magam azt gondolom akkor jöhet létre 100% önvezetés, ha az infrastruktúra is aktív partner ebben. Ez meg még odébb van jóval, ha egyáltalán megéri az a párszázezer emberélet a fejlesztéseket akik meghalnak a közúti balesetekben. Addig is nagy segítség a már beépített, elalvás figyelő, meg holttér, és hasonló nyalánkságok. Ti azon rágódtok, h a szoftver gyereket, vagy időst gázoljon - e el. Én inkább azt mondanám egyiket sem kéne, ne legyen ilyen szituáció. A technikai eszközök fejődnek, ha valaki összefogná, és építene egy globális közlekedési hálózatot szinte minden ma létező baleset felszámolható lenne. Az viszont igaz, h unalmasabbá válna az autózás, motorozás stb. Hiányozna a szabályok megszegéséből eredő adrenalin bomba. Nem érne le a motoros cimbora 30 perc alatt a Balcsira. ;) Amúgy értem amit mondasz, az Ipace-nél nekem is feszült a gerincem, h beveszi - e a kanyart, de bevette. Nagyon furcsa érzés volt, h nem én vezettem, szokatlan, és félelmetes volt. De most még megvannak a berögződések, nem tűnnek el ezek egyik pillanatról a másikra. Ha repülünk, nem tépem fel a pilóta kabinját, h én akarok vezetni, vagy azonnal tegye a kezét a botkormányra. Az óceánjáróknál sem teszem ezt, szokni kell, ehhez kell eltelnie mindkét oldalról 25-30 évnek, addigra meg pont szűkségem is lesz rá, meg egy fiatal nővérkére. ;)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 07:54
Szerző: Vinkler
Na?
Mivel jár Christian von Koenigsegg? :rolleyes:

https://www.vezess.hu/vezetunk/2019/04/ ... gsegg-ura/

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 07:26
Szerző: Vinkler
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 23:52
Mustang volt a V8 új motoros, de még a régi karosszériás. A legjobb viszont az Ipace volt, amit itt nem tartanak autóként számon. Nem tudom mekkora körbe a Velencei tó, azt kerültem meg vele. Nagyobb élmény volt mint a Mustang. Valami cabrió merci volt még vagy két éve, de nem volt nagy durr, legalábbis jobbnak vártam, igaz ha jól rémlik a leggyengébb motor volt benne. Régebben bálna S merci, nagyon más nem volt, max utasként. A többi kommersz, Renaultok, mostanság a Kuga. Megjegyezem utóbbiak bőségesen kiszolgálják az igényeim. H miért vagyok itt, talán egy kis polgárpukkasztás, kicsi görbe tükör, no meg legalább beszélgetünk. Lehet árnyoldalról is sztem, illetve jó megismerni mások vélekedését dolgokról. Ha hozok témát, még ha nem is tetszőt legalább van zsizsegés, nem csak 3-4 naponta egy Porsche kép. Én nem sértődöm meg ha másképp látjátok, mint én. Amúgy volt idő mikor hasonlóan éreztem, mint ti csak kinőttem, A-B-be, legyen megbízható, minimális szerviz, és költség igényű ennyi. Nah ez ma már nehezen kivitelezhető. Amúgy titkon reméltem mikor beraktam az első autóimat, h elindul valamiféle jó hangulatú retro visszaemlékezősdi. A csapat viszont ugyan autószerető, de úgy látszik ez csak a modern nyálcsorgató modellekre érvényes. Nah tessék most meg kritizálok. :D :smile53:
Ebből nem lehet kinőni. Alakul a dolog, ezt nem tagadom, de kinőni soha.
Az A-ból B-be pl. Nálam is totál apátiába fulladt, de nem tudom elképzelni, h ne legyen valami, amibe beülhetek, ha kell...
Az a-b útvonalra egyetértek. Érdemes egy igerküszöböt meghaladó (ez egyénileg változik) minimumra törekvés, amire totál jók az elektromos autók.
Az ipace-t itt hájpoltam ezerrel, mikor kijött, olvass csak vissza! Senki nem degradlta.
Közben kijött az új Kuga, ezért van készletkiszórós akció, mellesleg megjegyezem így is jó vételnek tartom!
Lehet nosztalgiázni a múlton, de sajnos a youngimerek olyan szinten szálltak el árban, hogy legknkább csak fekve tudok röhögni rajta! :fekverohog:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.03., szer. 01:27
Szerző: Szalon
Jelenleg itt tart az autopilot:

https://index.hu/techtud/2019/04/02/egy ... ovo_savba/

Én nem szeretném, hogy arra tartson az autózás, hogy egy playstation kontrollerrel irányítson bárki egy 2000kg-os 3 másodperc alatt 100-ra gyorsuló kocsit, ami 3 fehér pöttytől akár a szemközti kamionnak is vezetheti magát, miközben te kényelmesen olvasod az e-maileidet, munkába menet... Nyilván a saját rossz tapasztalatom miatt (is) szkeptikusabb vagyok, mint az átlag, de sajnos már megéreztem mennyire szürreális, mikor valami porszem kerül az autopilot szenzoraiba...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 23:52
Szerző: Tonyka
Mustang volt a V8 új motoros, de még a régi karosszériás. A legjobb viszont az Ipace volt, amit itt nem tartanak autóként számon. Nem tudom mekkora körbe a Velencei tó, azt kerültem meg vele. Nagyobb élmény volt mint a Mustang. Valami cabrió merci volt még vagy két éve, de nem volt nagy durr, legalábbis jobbnak vártam, igaz ha jól rémlik a leggyengébb motor volt benne. Régebben bálna S merci, nagyon más nem volt, max utasként. A többi kommersz, Renaultok, mostanság a Kuga. Megjegyezem utóbbiak bőségesen kiszolgálják az igényeim. H miért vagyok itt, talán egy kis polgárpukkasztás, kicsi görbe tükör, no meg legalább beszélgetünk. Lehet árnyoldalról is sztem, illetve jó megismerni mások vélekedését dolgokról. Ha hozok témát, még ha nem is tetszőt legalább van zsizsegés, nem csak 3-4 naponta egy Porsche kép. Én nem sértődöm meg ha másképp látjátok, mint én. Amúgy volt idő mikor hasonlóan éreztem, mint ti csak kinőttem, A-B-be, legyen megbízható, minimális szerviz, és költség igényű ennyi. Nah ez ma már nehezen kivitelezhető. Amúgy titkon reméltem mikor beraktam az első autóimat, h elindul valamiféle jó hangulatú retro visszaemlékezősdi. A csapat viszont ugyan autószerető, de úgy látszik ez csak a modern nyálcsorgató modellekre érvényes. Nah tessék most meg kritizálok. :D :smile53:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 23:26
Szerző: Szalon
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 21:57

Amiről álmodsz az lehetetlen, bénává bármelyik profi válhat, mint ahogy adott esetben egy béna meg pont fordítva. Nincs olyan, h a bénáktól elvesszük, nem volt, nem is lesz, ugyan ki döntené el. Ez komolytalanabb álom, mint az enyém.
Nem elvenni kell a bénáktól, hanem egyszerűen nem szabad megadni nekik!
Amúgy pedig baromi egyszerűen lehetne kezelni az egészet: szigorúbb orvosi vizsgálat, reflex vizsgálat, mint beugró, utána pedig már a rutin résznél rántópad vizsga, alacsony sebességnél (30-40km/h) Aki 5ből 4x sikeresen megfogja az autót az mehet tovább, aki nem, az vehet pótórát és addig gyakorolja, amíg nem megy, ha meg feldja, akkor van bicikli - taxi - busz - vonat...stb. Ezután forgalom, aztán, ha az a része is ok, akkor nagyobb sebességnél is vissza a rántópadra, majd 130km/h-val hirtelen sávváltás egy reptéren... Aki ezeket abszolválta, az kap vizsgát és mehet autót venni. Mennyivel kevesebb baleset lenne?
Jah, hogy amelyik politikus ezt be akarná vezetni, azt sanszos, a birka szavazók nem szavaznák meg újra... nekik ez így nem érdekük, értem én :)
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 21:57
Sztem levezettem már millió kilométert, megbecsülni sem tudom mennyit igazából. Számomra rejtély mit lehet rajta annyira komázni. Ha két havonta egyszer kéne autóznom a világ legszebb tengerparti útszakaszain, azt mondom valóban élmény lenne. De, h mitől áll fel ma egy férfinek a kormány mögött, üldögélve a volán mögött a dugókban fel nem foghatom. Vagy éppen teperni az unalmas autópályán. Nekem ennek az élvezeti értéke zéró, tök mind1, h merci vagy Porsche. Persze mindenki másképp élvez, van aki imádja ha szöges ostorral verik. Jobb szórakozást el sem tud képzelni. Szóval azért egy kicsit értem na :D
Megkérdezhetem, hogy milyen volt mondjuk a legerősebb és/vagy legizgalmasabb autó, amit vezettél eddig mondjuk lealább 100km-t? Nyugodtan felsorolhatsz akár hármat is, ha netán nem tudsz dönteni!

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 23:11
Szerző: revox
Egyébként könnyű eldönteni. Vezetéstechnikai pálya,nem átrugdosott kreszvizsga, stb...
Részemről pl minden télen sokat járunk a Pádisra. 12%-os szerpentin,méteres hó. Ott megtanul mindenki vezetni. Páran visszafordulnak néhány kanyar után, román rendszámmal is :) De Románia más szempontból is jó tanpálya. Az utak technikásak, de a román sofőrök állatok. Jól meg lehet tanulni az autók mozgásából,milyen újabb gaztettre(emelkedőn felfele, kanyarban előznek és nincs röntgenszemük :) ) készülnek szomszédaink :D Mindenestre megtanítanak óvatosan közlekedni és ahogy valaki a motor kapcsán említette, nem bízni senkiben :smile32:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 23:02
Szerző: revox
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 21:57
revox írta:
2019.04.02., kedd 21:44
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 06:26


Sajnálom én is apukádat. A motoros kérdés hasonlóan összetett. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag meg lehet nézni melyik kategóriával vannak a gondok. A párhuzam nyugodtan mehet az autókhoz is. A nagy sebességgel igen is gond van, főképp ha párosítva van hozzá az erre fogékony személy. Egyetlen egy autómnak néztem meg a " végét " a tíz darab környékéből. Talán még mindig kicsit félre értesz, nem a mostani önvezetésre bíznám magam, viszont üdvözlöm a fejlődést, beraktam egy videót, valószínűleg olyat nem fogok már látni. Abban viszont bízok, h mondjuk 25-30 év múlva, beül, hátradől, kiszáll a célnál. Ha nem így lesz az sem baj, a fejlődés előbb utóbb oda fog vinni. A hogy a 80-as évek embereinek furcsa lett volna a telefonfüggésünk, úgy valószínűleg a te vezetési ragaszkodásod is egyszer furcsa lesz majd.
Ezt már ég fwltalálták és elekteomos is:metró ,esetleg villamos,vagy trolibusz.de vsn mezei dízelmotorral szerelt autóbusz is.
Jobb lenne a a sok bénától visszaszesni a jogsit és nem osztogatni ész nélkül. Ha 40% frusztrált, 70 meg totál idióta az autóhoz,mint géphez, a vezetéshez, amihez kell minimális érzék és persze a kreszhez és a kínos szituációk kezeléséhez. Nem csoda,hogy a linkelt videón én a sárga gépnek adok igazat,mert sajna napi rendszerességgel akadályoznak az úton a balf.szok. egyébként az nem tunying szárny. Nem tudom belőni tableten,de vagy egy micsu lancer,aminek gyári tartozéka a nátsó szárny,vagy egy celica gt,ymihez opxionálisan,szintén gyári. Nem egy kotlófészek, sufnitunying,csak egy szériaautó,csak kicsit sportosabb. Én velük vagyok,bár van nyugdíjasautóm is :) Persze lehet igény ilyen gizda autóra(és ezzel nem megsérteni akarom,akinek ezek a megoldások tetszenek) de én még kis ideig szeretném élvezni a kocsikázást. Mindezt úgy,még tilosban parkolásom se volt,se gyorshajtásom. Vagyis de, a hülye 1,2-es nyugger Suzuki Balenoval. Budit kerestük a szlovák határon és az autópályán nem vettem észre a 60-as táblát. 71-re fizettünk 40EUR-t. Senki nem volt életveszélyben, ez a szokásos szopatós helye a szlovák erőknek :)
Amiről álmodsz az lehetetlen, bénává bármelyik profi válhat, mint ahogy adott esetben egy béna meg pont fordítva. Nincs olyan, h a bénáktól elvesszük, nem volt, nem is lesz, ugyan ki döntené el. Ez komolytalanabb álom, mint az enyém. Sztem levezettem már millió kilométert, megbecsülni sem tudom mennyit igazából. Számomra rejtély mit lehet rajta annyira komázni. Ha két havonta egyszer kéne autóznom a világ legszebb tengerparti útszakaszain, azt mondom valóban élmény lenne. De, h mitől áll fel ma egy férfinek a kormány mögött, üldögélve a volán mögött a dugókban fel nem foghatom. Vagy éppen teperni az unalmas autópályán. Nekem ennek az élvezeti értéke zéró, tök mind1, h merci vagy Porsche. Persze mindenki másképp élvez, van aki imádja ha szöges ostorral verik. Jobb szórakozást el sem tud képzelni. Szóval azért egy kicsit értem na :D Aztán lehet én is szépnek látnám a dolgot ha nem az M0 mellett laknék, és nem lenne járhatatlan a környék a nap szinte bármelyik szakában. Bár a város sem jobb, ott is állandóan araszolás mindenfelé, bocs de ebben semmi magasztos, és felemelő nincs.
Budapesten élni és közlekedni valóban katasztrófa autós szempontból,bár szerintem így is sokkal haladósabb,mint Debrecen, kivéva ha totál bedugul. Nyilván abban nincs semmi érdekes. De emiatt mindenkit büntetni a kötelező szenzorokkal,radarokkal,stb... Szerintem nem ér :)
Régen még csak esp-t kellett kinyomni,minden indítás után,ma már minimum 4-5 gombbal lehet bíbelődni,már ahol kikapcsolható. Pár év múlva ki se lehet... :rolleyes:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 22:51
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta:
2019.04.02., kedd 22:38
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 21:57
De, h mitől áll fel ma egy férfinek a kormány mögött, üldögélve a volán mögött a dugókban fel nem foghatom. Vagy éppen teperni az unalmas autópályán. Nekem ennek az élvezeti értéke zéró, tök mind1, h merci vagy Porsche. Persze mindenki másképp élvez, van aki imádja ha szöges ostorral verik. Jobb szórakozást el sem tud képzelni. Szóval azért egy kicsit értem na :D Aztán lehet én is szépnek látnám a dolgot ha nem az M0 mellett laknék, és nem lenne járhatatlan a környék a nap szinte bármelyik szakában. Bár a város sem jobb, ott is állandóan araszolás mindenfelé, bocs de ebben semmi magasztos, és felemelő nincs.
Tonyka, tökéletesen érthető és elfogadható az alláspontod.
Nem érted az autóbuzikat. Rendben van, ezt nehéz megérteni, mint oly sok egyéb teljesen szubjektív agymenést, amivel személyesen nem tudunk azonosulni.
Én viszont azt nem értem, hogy akkor meg miért jól láthatóan ez az egyik kedvenc topikod, miközben ez a topik az autóbuzikat célozza? (Én pl. nem fogom fel, mit esznek az emberek a biciklis versenyeken. Pedig használok én is biciklit. De nem vagyok ott a biciklis topikban, nem szólok hozzá, mert nem értem a biciklibuzikat)

Magyarázd ezt meg, kérlek.
Aztán tegyünk is pontot a végére.
Akit nem érdekel a téma, azt megkérem ne látogassa a fórumot. Van elég fórum még...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 22:38
Szerző: Aszpirin
Tonyka írta:
2019.04.02., kedd 21:57
De, h mitől áll fel ma egy férfinek a kormány mögött, üldögélve a volán mögött a dugókban fel nem foghatom. Vagy éppen teperni az unalmas autópályán. Nekem ennek az élvezeti értéke zéró, tök mind1, h merci vagy Porsche. Persze mindenki másképp élvez, van aki imádja ha szöges ostorral verik. Jobb szórakozást el sem tud képzelni. Szóval azért egy kicsit értem na :D Aztán lehet én is szépnek látnám a dolgot ha nem az M0 mellett laknék, és nem lenne járhatatlan a környék a nap szinte bármelyik szakában. Bár a város sem jobb, ott is állandóan araszolás mindenfelé, bocs de ebben semmi magasztos, és felemelő nincs.
Tonyka, tökéletesen érthető és elfogadható az alláspontod.
Nem érted az autóbuzikat. Rendben van, ezt nehéz megérteni, mint oly sok egyéb teljesen szubjektív agymenést, amivel személyesen nem tudunk azonosulni.
Én viszont azt nem értem, hogy akkor meg miért jól láthatóan ez az egyik kedvenc topikod, miközben ez a topik az autóbuzikat célozza? (Én pl. nem fogom fel, mit esznek az emberek a biciklis versenyeken. Pedig használok én is biciklit. De nem vagyok ott a biciklis topikban, nem szólok hozzá, mert nem értem a biciklibuzikat)

Magyarázd ezt meg, kérlek.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2019.04.02., kedd 21:58
Szerző: irishcream
Acme írta:
2019.04.01., hétf. 20:57
Apropó, április 1! 31_1_21.gif

hd_00b779df0e009450d69bc4648e9e08ac.jpg
hd_00b779df0e009450d69bc4648e9e08ac.jpg (202.95 KiB) Megtekintve 580 alkalommal