Aszpirin írta: ↑2022.05.27., pén. 15:03
zoli73 írta: ↑2022.05.27., pén. 14:34
Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.
Van egy ismerős autószerelő(kollégám fia), aki egyszer azt mondta: "Jelenleg az 5-25 éves autókat javítom("maszek"), ezzekkel elég jól elboldogulok. Jó barátságban vagyok az informatikával, de néhány év, és olyan autókkal kerülök szembe, amik nem is autók, hanem 4 keréken guruló számítógépek. Ezekkel Én már nem boldogulok. Az embereknek majd nem autószerelőhöz kell vinniük az autóikat javíttatni, hanem informatikushoz, nekünk(autószerelők) meg marad a futómű, fék, és egyéb mechanikus alkatrészek cserélgetése."
Zoli, abból, hogy a maszekban javítgató autószerelő/informatikus ismerősöd nem boldogul a "4 keréken guruló számítógépek"-kel, kogyan következik, hogy nem jó irányba haladnak a fejlesztések? Csak meg szeretném érteni a logikát.
(azt már nem is akarom firtatni, hogy ha valaki "gyermekkora óta tanul informatikát, sőt a hobbija is", akkor miért autószereléssel keresi a kenyerét /az informatika ma nagyon jól fizet annak, aki ért hozzá/, illetve ha mégis, akkor miért riad vissza az informatika autóipar-specifikus részeinek megtanulásától? Mert ez a megoldás szvsz.
(mellesleg informatikus vagyok
)
Nos, ez az ismerősöm azért nem egy ledegradálásra érdemes ember. A közelmúltig(1,5 év) egy Nissan-Kia szerviz vezető szerelője volt, hibrid, és villanyautós specialista. Otthagyta, az anyagi megbecsülés hiánya, és a kihívásoktól mentes munka miatt (de ne nevezzem "maszeknak", egyéni vállalkozó). Ez utóbbi azt jelenti, hogy a márkaszervizekben ma már nem autójavítás, hanem alkatrészcsere folyik. Ezt utóbbit már több szerelőtől hallottam.
Csak egy példa, az autóm bal oldali visszapillantó tükre, nem akart elektromosan becsukódni. A márkaszerviz rögtön előirányozta a tükörcserét, kb. 150e Ft értékben. Persze nem mentem bele. Az említett ismerősöm 14e Ft-ból megjavította.
Az, hogy informatika a hobbija, nem azt jelenti hogy autóspecifikus az érdeklődése ezen a téren.
Konkrétan arra gondolt, hogy ahogy fogalmaz "a mai autókat már nem tervezőmérnökök tervezik, hanem marketingesek, és informatikusok". Ezzel sajnos az átlagos(de még az átlag feletti sem) autószerelők sajnos már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak lépést tartani, és e tekintetben az olló egyre csak nyílik. Ez nem az én véleményem, hanem szerelőktöl hallom, pl. ma is beszélgettem egyel.
Az utolsó felvetésetdre. Igen, tudom, hogy informatikus vagy, de ezért nem kell a mundért védeni. Én sem szoktam, mert az nem jelenti azt, hogy ha én tökéletesen végzem a munkámat(erre törekszem), akkor a szakmámban mindenki más is.
Az, hogy nem jó irányba mennek a fejlesztések, az az én véleményem, amivel nem kell egyet érteni, de azt sem szeretném, hogy győzködjük egymást.
A nem jó irányon azt értem, hogy a mai fejlesztések célja nem a tartóssák, megbízhatósság, könnyű kezelhetőség, hanem a költség hatékonyság mindenek felett, és ez nekünk, végfelhasználóknak sajnos nem jó hír.
Azért az érdekes egybecsengés(megint szerelőkre hivatkozok), hogy mindegyiktől azt hallom, hogy kb. 2005-ig készültek tartós autók, azóta a szinvonal folyamatosan esik. Sőt, ettől drasztikusabb megnyílvánulásokat is hallottam, de inkább hagyjuk.
Egy szó mint száz, én százszor inkább hiszek a népítélétnek, mint a marketingnek, és ahogy látom/tapasztalom, egy autó sem lett tartósabb, megbízhatóbb a belepumpált elektronikától, informatikától.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio