Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

Alex_Aston írta:
2022.06.02., csüt. 15:49
tamagaba írta:
2022.06.02., csüt. 15:33
Aszpirin írta:
2022.06.02., csüt. 14:57
Előttem pedig egy magyar rendszámú "musztángmaki" ment a tegnap este, kb "áramtermelő" üzemmódban, ha értitek mire gondolok. Vicces volt.
(de élőben - hátulról legalábbis - jobban néz ki, mint a képeken)
Jó hangja van az ötezres Coyote-nak, elég sok V8 furikázik belőlük
Én nem tudom mi az az áramtermelő mód gondolkodik.gif
Szerintem arra célzott, hogy elektromos Misrang volt.
A hangjára kiváncsi lennék, hogyan lehet elektromosan utánozni a sokhengeresek gurgulázó hangját... :D :D
a gyorsulással nics gond sztem de a feeling nem ugyanaz....mondjuk ki kell próbálni... gondolkodik.gif
"Az igazi barát szemből támad."

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

tamagaba írta:
2022.06.02., csüt. 15:33
Aszpirin írta:
2022.06.02., csüt. 14:57
Előttem pedig egy magyar rendszámú "musztángmaki" ment a tegnap este, kb "áramtermelő" üzemmódban, ha értitek mire gondolok. Vicces volt.
(de élőben - hátulról legalábbis - jobban néz ki, mint a képeken)
Jó hangja van az ötezres Coyote-nak, elég sok V8 furikázik belőlük
Én nem tudom mi az az áramtermelő mód gondolkodik.gif
Szerintem arra célzott, hogy elektromos Misrang volt.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Aszpirin írta:
2022.06.02., csüt. 14:57
Előttem pedig egy magyar rendszámú "musztángmaki" ment a tegnap este, kb "áramtermelő" üzemmódban, ha értitek mire gondolok. Vicces volt.
(de élőben - hátulról legalábbis - jobban néz ki, mint a képeken)
Jó hangja van az ötezres Coyote-nak, elég sok V8 furikázik belőlük
Én nem tudom mi az az áramtermelő mód gondolkodik.gif
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Előttem pedig egy magyar rendszámú "musztángmaki" ment a tegnap este, kb "áramtermelő" üzemmódban, ha értitek mire gondolok. Vicces volt.
(de élőben - hátulról legalábbis - jobban néz ki, mint a képeken)
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Ma láttam élőben egy M2cs-t. Elég jó vágású kis izomgolyó. Komoly fékekkel, hogy megállni is tudjon :D
Jól nézett ki
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Alex_Aston írta:
2022.05.29., vas. 16:33
tamagaba írta:
2022.05.29., vas. 16:17

Magát a hátsó hajótestet tölti fel? De gengszter. Tök egyszerü tuladonképpen. 150 köbméter víz az 150 tonna? Szerintem több kell neki, mert a daru gém erőkarja bekavarhat
200. Plusz az alacsony súlypont

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Clark_% ... haj%C3%B3)
Egyébként ez a vízkiszoritott súly vagy a szárazföldi? gondolkodik.gif
Fraknó kis libikóka lehet egy 100 tonnás emelés
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

tamagaba írta:
2022.05.29., vas. 16:17

Magát a hátsó hajótestet tölti fel? De gengszter. Tök egyszerü tuladonképpen. 150 köbméter víz az 150 tonna? Szerintem több kell neki, mert a daru gém erőkarja bekavarhat
200. Plusz az alacsony súlypont

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Clark_% ... haj%C3%B3)
Csak a Marantz! :-D

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Alex_Aston írta:
2022.05.29., vas. 15:44
tamagaba írta:
2022.05.29., vas. 15:37
Végülis gépjármű, csak tud vizen járni :rolleyes:
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Van neki, ha jól tudom, 150 köbméter körüli, feltölthető ballanszt tartálya, meg eleve alacsonyan van a súlypontja.
Magát a hátsó hajótestet tölti fel? De gengszter. Tök egyszerü tuladonképpen. 150 köbméter víz az 150 tonna? Szerintem több kell neki, mert a daru gém erőkarja bekavarhat
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3748
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2350
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

tamagaba írta:
2022.05.29., vas. 15:37
Végülis gépjármű, csak tud vizen járni :rolleyes:
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Ballaszt. Az ellenoldal túl van súlyozva, mikor megemeli a terhet, akkor kerül majdnem egyensúlyba, de még mindig az ellenoldal a nehezebb.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

tamagaba írta:
2022.05.29., vas. 15:37
Végülis gépjármű, csak tud vizen járni :rolleyes:
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Van neki, ha jól tudom, 150 köbméter körüli, feltölthető ballanszt tartálya, meg eleve alacsonyan van a súlypontja.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Végülis gépjármű, csak tud vizen járni :rolleyes:
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Csatolmányok
IMG_20220529_110540.jpg
IMG_20220529_110540.jpg (5 MiB) Megtekintve 1311 alkalommal
IMG_20220529_110651.jpg
IMG_20220529_110651.jpg (1.34 MiB) Megtekintve 1311 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Azért jó látni, hogy vannak még (viszonylag) józan autók, 4-6-8 turbó, és felesleges 2 tonna és 600LE nélkül.
Ez kell az élmény autózáshoz, nem a 2-3x ennyi lóerő, másfélszer ekkora tömeg mellett.

https://totalcar.hu/tesztek/2022/05/28/ ... paign=link
Csak a Marantz! :-D

Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

tamagaba írta:
2022.05.27., pén. 20:07
zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 19:51
tudomásom szerint a KRESZ tiltja, a vezetés közbeni telefon használatot? Tudom, tudom, ez a tilalom a kézben tartott mobil használatára vonatkozik, de tudjuk milyen az ember.
Néhány hete a főnökömmel utaztam az Ő autóján, egy munkát mentünk megnézni. Ahogy észre vettem, ez a fejegység a kezelésével annyira magára vonja a figyelmét, mintha kézben tartott mobilt használna. Lehet, hogy baromi trendi, meg innovatív, de jelentősen figyelem elterelő.
Ez igaz, nekem is droidos fejegységem van és amikor nyomkodom kurvára nem az utat figyelem hosszu másodpercekig
Nekem tudja igaz régebbi vas a hangvezérlést ist de ritkán használom fogalmam sincs miért… igaz csak a városban autózók 99%-ban és ha esetleg telefonálni akarok menet közben megvárom a piros lámpát … :D
"Az igazi barát szemből támad."

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

stx írta:
2022.05.19., csüt. 19:33
Kár volt kidobni "A magyar helyesírás szabályai" c. ponyvaregényt. :D
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55
Vinkler írta:
2022.04.25., hétf. 20:18


Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!

A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.

95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.

Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.

A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).
Ha másba nem, akkor a helyesírásba mindig bele tudsz kötni. Nem vártam mást tőled. :rolleyes:
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 19:51
tudomásom szerint a KRESZ tiltja, a vezetés közbeni telefon használatot? Tudom, tudom, ez a tilalom a kézben tartott mobil használatára vonatkozik, de tudjuk milyen az ember.
Néhány hete a főnökömmel utaztam az Ő autóján, egy munkát mentünk megnézni. Ahogy észre vettem, ez a fejegység a kezelésével annyira magára vonja a figyelmét, mintha kézben tartott mobilt használna. Lehet, hogy baromi trendi, meg innovatív, de jelentősen figyelem elterelő.
Ez igaz, nekem is droidos fejegységem van és amikor nyomkodom kurvára nem az utat figyelem hosszu másodpercekig
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3748
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2350
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2022.05.27., pén. 15:23
néhány megjegyzés:
- az autók "négykeréken járó számítógépek"-ké válása már a 90-es évek második felében elkezdődött, és azóta is tart, csak most kezd kiteljesedni - főleg az elektromos autókkal, de persze nem csak
- lehet, hogy te nem látsz összefüggést az autóinformatikai fejlesztések és a korábban elképzelhetetlen hatékonyságú autók között, de az nem jelenti, hogy nincs is... nagyon is van (többek között), ez pedig szerintem nem arra utal, hogy "nem jó felé haladnak a fejlesztések"
- a szoftverek nem szoktak elromlani, mert se nem kopnak, sem egyéb módon nem használódnak el. Vagy eleve hibásak, vagy eleve jók, de folyamatosan lehet rajtuk "foltozgatni", javítani a hibákat, így a hardverrel ellentétben a szoftvernek megvan minden esélye, hogy idővel jobb minőségűvé váljon. Ezért a jövőben:
- egy problémát vagy eleve egy gyári szoftverhiba okoz, és ez akkor mindenkinél előjön, a megoldást a gyártó kell szállítsa
- vagy "hardveres" hiba van, és ennek a diagnosztizálásában - de nem a javításában - tud segíteni egy autóinformatikához értő informatikus. "szerelni" a jövőben is autószerelőhöz viszed tehát az autót :-)
- ha valaki azt hiszi, hogy a szoftverfejlesztést a gyártók azért erőltetik, hogy lespóroljanak néhány gombot vagy kapcsolót az autóról, akkor szerintem nagyon téved: a szoftverfejlesztés- és karbantartás a legdrágább tevékenységek közé tartozik - de egyszerűen már megkerülhetetlen a kor jogszabályi és piaci követelményei miatt.
- a gond tehát nem a fejlesztési iránnyal van - az szerintem nagyon is jó - hanem - mint mindig - az idióta politikusokkal, akik pl. nem veszik figyelembe a jelenlegi vezetéssegítő-rendszerek képeségeit, és idegesítő, rosszabb esetben egyszerűen teljesíthetetlen jogszabáyokkal jönnek elő. Amikkel ezeket kötelezővé teszik, holott még nem tökéletesek. De biztosíthatlak: mint minden más, ezek a rendszerek is tökéletesedni fognak, és az az idő, amikor jobb és gyorsabb döntéseket hoznak a veszélyes helyzetekben, mint az ember, hamarabb eljön, mint gondolnád.
Ehhez csak egy gondolat. Ugye a mai(és már nem is annyira mai) autók már kötelező tartozéka az érintőképernyős kijelző/fejegység? Ha jól tudom, a kezelőszervek nagy részét már ebbe a "tapipadba" beleintegrálták, sőt akár a telefonunkat is rátükrözhetjük, így annak minden funkcióját kihasználhatjuk, de kérdem én hogyan? Mikor a legjobb tudomásom szerint a KRESZ tiltja, a vezetés közbeni telefon használatot? Tudom, tudom, ez a tilalom a kézben tartott mobil használatára vonatkozik, de tudjuk milyen az ember.
Néhány hete a főnökömmel utaztam az Ő autóján, egy munkát mentünk megnézni. Ahogy észre vettem, ez a fejegység a kezelésével annyira magára vonja a figyelmét, mintha kézben tartott mobilt használna. Lehet, hogy baromi trendi, meg innovatív, de jelentősen figyelem elterelő.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3748
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2350
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2022.05.27., pén. 15:03
zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 14:34
Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.
Van egy ismerős autószerelő(kollégám fia), aki egyszer azt mondta: "Jelenleg az 5-25 éves autókat javítom("maszek"), ezzekkel elég jól elboldogulok. Jó barátságban vagyok az informatikával, de néhány év, és olyan autókkal kerülök szembe, amik nem is autók, hanem 4 keréken guruló számítógépek. Ezekkel Én már nem boldogulok. Az embereknek majd nem autószerelőhöz kell vinniük az autóikat javíttatni, hanem informatikushoz, nekünk(autószerelők) meg marad a futómű, fék, és egyéb mechanikus alkatrészek cserélgetése."
Zoli, abból, hogy a maszekban javítgató autószerelő/informatikus ismerősöd nem boldogul a "4 keréken guruló számítógépek"-kel, kogyan következik, hogy nem jó irányba haladnak a fejlesztések? Csak meg szeretném érteni a logikát.
(azt már nem is akarom firtatni, hogy ha valaki "gyermekkora óta tanul informatikát, sőt a hobbija is", akkor miért autószereléssel keresi a kenyerét /az informatika ma nagyon jól fizet annak, aki ért hozzá/, illetve ha mégis, akkor miért riad vissza az informatika autóipar-specifikus részeinek megtanulásától? Mert ez a megoldás szvsz.

(mellesleg informatikus vagyok :rolleyes: )
Nos, ez az ismerősöm azért nem egy ledegradálásra érdemes ember. A közelmúltig(1,5 év) egy Nissan-Kia szerviz vezető szerelője volt, hibrid, és villanyautós specialista. Otthagyta, az anyagi megbecsülés hiánya, és a kihívásoktól mentes munka miatt (de ne nevezzem "maszeknak", egyéni vállalkozó). Ez utóbbi azt jelenti, hogy a márkaszervizekben ma már nem autójavítás, hanem alkatrészcsere folyik. Ezt utóbbit már több szerelőtől hallottam.
Csak egy példa, az autóm bal oldali visszapillantó tükre, nem akart elektromosan becsukódni. A márkaszerviz rögtön előirányozta a tükörcserét, kb. 150e Ft értékben. Persze nem mentem bele. Az említett ismerősöm 14e Ft-ból megjavította.
Az, hogy informatika a hobbija, nem azt jelenti hogy autóspecifikus az érdeklődése ezen a téren.
Konkrétan arra gondolt, hogy ahogy fogalmaz "a mai autókat már nem tervezőmérnökök tervezik, hanem marketingesek, és informatikusok". Ezzel sajnos az átlagos(de még az átlag feletti sem) autószerelők sajnos már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak lépést tartani, és e tekintetben az olló egyre csak nyílik. Ez nem az én véleményem, hanem szerelőktöl hallom, pl. ma is beszélgettem egyel.
Az utolsó felvetésetdre. Igen, tudom, hogy informatikus vagy, de ezért nem kell a mundért védeni. Én sem szoktam, mert az nem jelenti azt, hogy ha én tökéletesen végzem a munkámat(erre törekszem), akkor a szakmámban mindenki más is.
Az, hogy nem jó irányba mennek a fejlesztések, az az én véleményem, amivel nem kell egyet érteni, de azt sem szeretném, hogy győzködjük egymást.
A nem jó irányon azt értem, hogy a mai fejlesztések célja nem a tartóssák, megbízhatósság, könnyű kezelhetőség, hanem a költség hatékonyság mindenek felett, és ez nekünk, végfelhasználóknak sajnos nem jó hír.
Azért az érdekes egybecsengés(megint szerelőkre hivatkozok), hogy mindegyiktől azt hallom, hogy kb. 2005-ig készültek tartós autók, azóta a szinvonal folyamatosan esik. Sőt, ettől drasztikusabb megnyílvánulásokat is hallottam, de inkább hagyjuk.
Egy szó mint száz, én százszor inkább hiszek a népítélétnek, mint a marketingnek, és ahogy látom/tapasztalom, egy autó sem lett tartósabb, megbízhatóbb a belepumpált elektronikától, informatikától.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 13:18
25/43, pedig nekem is Honda-m van. A piktogrammok kb. ⅓-át még sohasem láttam, ezeknél a "józan paraszti észre" hagyatkoztam, meg is lett az eredménye. :D
Hehe, nekem pedig 26/43 lett, pedig az én autóm is "hányja magából" a piktogramokat.
Szerencsére ma már bevett gyakorlat, hogy ha megjelenik a digitális műszerfalon valami tényleg fontos piktogram (ami nem csak arról szól, hogy valami be van kapcsolva vagy sem, hanem mondjuk egy hibát jelez), akkor azt egy "leokézandó" szöveges üzenet kíséri, a piktogram csak emlékeztetőként marad ott. Bár még emlékezni is nehéz rá, hogy mi mit jelent... az autóm kézikönyvében a piktogramok és jelentéseik felsorolása 5-6 oldalt tölt meg...
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4395
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2382

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2022.05.27., pén. 15:23
néhány megjegyzés:
- az autók "négykeréken járó számítógépek"-ké válása már a 90-es évek második felében elkezdődött, és azóta is tart, csak most kezd kiteljesedni - főleg az elektromos autókkal, de persze nem csak
- lehet, hogy te nem látsz összefüggést az autóinformatikai fejlesztések és a korábban elképzelhetetlen hatékonyságú autók között, de az nem jelenti, hogy nincs is... nagyon is van (többek között), ez pedig szerintem nem arra utal, hogy "nem jó felé haladnak a fejlesztések"
- a szoftverek nem szoktak elromlani, mert se nem kopnak, sem egyéb módon nem használódnak el. Vagy eleve hibásak, vagy eleve jók, de folyamatosan lehet rajtuk "foltozgatni", javítani a hibákat, így a hardverrel ellentétben a szoftvernek megvan minden esélye, hogy idővel jobb minőségűvé váljon. Ezért a jövőben:
- egy problémát vagy eleve egy gyári szoftverhiba okoz, és ez akkor mindenkinél előjön, a megoldást a gyártó kell szállítsa
- vagy "hardveres" hiba van, és ennek a diagnosztizálásában - de nem a javításában - tud segíteni egy autóinformatikához értő informatikus. "szerelni" a jövőben is autószerelőhöz viszed tehát az autót :-)
- ha valaki azt hiszi, hogy a szoftverfejlesztést a gyártók azért erőltetik, hogy lespóroljanak néhány gombot vagy kapcsolót az autóról, akkor szerintem nagyon téved: a szoftverfejlesztés- és karbantartás a legdrágább tevékenységek közé tartozik - de egyszerűen már megkerülhetetlen a kor jogszabályi és piaci követelményei miatt.
- a gond tehát nem a fejlesztési iránnyal van - az szerintem nagyon is jó - hanem - mint mindig - az idióta politikusokkal, akik pl. nem veszik figyelembe a jelenlegi vezetéssegítő-rendszerek képeségeit, és idegesítő, rosszabb esetben egyszerűen teljesíthetetlen jogszabáyokkal jönnek elő. Amikkel ezeket kötelezővé teszik, holott még nem tökéletesek. De biztosíthatlak: mint minden más, ezek a rendszerek is tökéletesedni fognak, és az az idő, amikor jobb és gyorsabb döntéseket hoznak a veszélyes helyzetekben, mint az ember, hamarabb eljön, mint gondolnád.
És emiatt is lesznek (lettek) az autók megfizethetetlenek.
Persze a döntéshozók, akik még életükben autót sem tankoltak, nemhogy vettek volna, sajnos ezt nem látják, vagy nem akarják látni.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

néhány megjegyzés:
- az autók "négykeréken járó számítógépek"-ké válása már a 90-es évek második felében elkezdődött, és azóta is tart, csak most kezd kiteljesedni - főleg az elektromos autókkal, de persze nem csak
- lehet, hogy te nem látsz összefüggést az autóinformatikai fejlesztések és a korábban elképzelhetetlen hatékonyságú autók között, de az nem jelenti, hogy nincs is... nagyon is van (többek között), ez pedig szerintem nem arra utal, hogy "nem jó felé haladnak a fejlesztések"
- a szoftverek nem szoktak elromlani, mert se nem kopnak, sem egyéb módon nem használódnak el. Vagy eleve hibásak, vagy eleve jók, de folyamatosan lehet rajtuk "foltozgatni", javítani a hibákat, így a hardverrel ellentétben a szoftvernek megvan minden esélye, hogy idővel jobb minőségűvé váljon. Ezért a jövőben:
- egy problémát vagy eleve egy gyári szoftverhiba okoz, és ez akkor mindenkinél előjön, a megoldást a gyártó kell szállítsa
- vagy "hardveres" hiba van, és ennek a diagnosztizálásában - de nem a javításában - tud segíteni egy autóinformatikához értő informatikus. "szerelni" a jövőben is autószerelőhöz viszed tehát az autót :-)
- ha valaki azt hiszi, hogy a szoftverfejlesztést a gyártók azért erőltetik, hogy lespóroljanak néhány gombot vagy kapcsolót az autóról, akkor szerintem nagyon téved: a szoftverfejlesztés- és karbantartás a legdrágább tevékenységek közé tartozik - de egyszerűen már megkerülhetetlen a kor jogszabályi és piaci követelményei miatt.
- a gond tehát nem a fejlesztési iránnyal van - az szerintem nagyon is jó - hanem - mint mindig - az idióta politikusokkal, akik pl. nem veszik figyelembe a jelenlegi vezetéssegítő-rendszerek képeségeit, és idegesítő, rosszabb esetben egyszerűen teljesíthetetlen jogszabáyokkal jönnek elő. Amikkel ezeket kötelezővé teszik, holott még nem tökéletesek. De biztosíthatlak: mint minden más, ezek a rendszerek is tökéletesedni fognak, és az az idő, amikor jobb és gyorsabb döntéseket hoznak a veszélyes helyzetekben, mint az ember, hamarabb eljön, mint gondolnád.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6090
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5144
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 14:34
Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.
Van egy ismerős autószerelő(kollégám fia), aki egyszer azt mondta: "Jelenleg az 5-25 éves autókat javítom("maszek"), ezzekkel elég jól elboldogulok. Jó barátságban vagyok az informatikával, de néhány év, és olyan autókkal kerülök szembe, amik nem is autók, hanem 4 keréken guruló számítógépek. Ezekkel Én már nem boldogulok. Az embereknek majd nem autószerelőhöz kell vinniük az autóikat javíttatni, hanem informatikushoz, nekünk(autószerelők) meg marad a futómű, fék, és egyéb mechanikus alkatrészek cserélgetése."
Zoli, abból, hogy a maszekban javítgató autószerelő/informatikus ismerősöd nem boldogul a "4 keréken guruló számítógépek"-kel, kogyan következik, hogy nem jó irányba haladnak a fejlesztések? Csak meg szeretném érteni a logikát.
(azt már nem is akarom firtatni, hogy ha valaki "gyermekkora óta tanul informatikát, sőt a hobbija is", akkor miért autószereléssel keresi a kenyerét /az informatika ma nagyon jól fizet annak, aki ért hozzá/, illetve ha mégis, akkor miért riad vissza az informatika autóipar-specifikus részeinek megtanulásától? Mert ez a megoldás szvsz.

(mellesleg informatikus vagyok :rolleyes: )
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3748
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2350
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

nemtomm írta:
2022.05.27., pén. 13:56
tamagaba írta:
2022.05.27., pén. 13:28
zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 13:18
25/43, pedig nekem is Honda-m van. A piktogrammok kb. ⅓-át még sohasem láttam, ezeknél a "józan paraszti észre" hagyatkoztam, meg is lett az eredménye. :D
Ahaaa, tehát az tudja ezt a dolgot leginkább, akinek mindeféle sz@rt villogtat a kocsija :D
Tök felesleges ennyi minden a kocsikba sztem…. Lassan csak elektromos hibakód olvasás lesz egy vagyonért …vajon m tíz év múlva ki fogja ezeket megjavítani ? Most is fejlesztik az autókat annyi kütyü lesz benne, hogy ember legyen a talpán aki eligazodík benne :smile29:
Kihal az autózás élménye …. :smile29:
Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.
Van egy ismerős autószerelő(kollégám fia), aki egyszer azt mondta: "Jelenleg az 5-25 éves autókat javítom("maszek"), ezzekkel elég jól elboldogulok. Jó barátságban vagyok az informatikával, de néhány év, és olyan autókkal kerülök szembe, amik nem is autók, hanem 4 keréken guruló számítógépek. Ezekkel Én már nem boldogulok. Az embereknek majd nem autószerelőhöz kell vinniük az autóikat javíttatni, hanem informatikushoz, nekünk(autószerelők) meg marad a futómű, fék, és egyéb mechanikus alkatrészek cserélgetése."
Ez az ismerősöm, a fiatalabb(31) generáció tagja, aki már gyermekkora óta tanul informatikát, sőt a hobbija is, és mégis ilyen borulátóan nyilatkozik. Azért ez elgondolkodtató.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

.. lemaradt
Csatolmányok
rimac-nevera.jpg
rimac-nevera.jpg (101.66 KiB) Megtekintve 1361 alkalommal
rimac-nevera (1).jpg
rimac-nevera (1).jpg (92.75 KiB) Megtekintve 1361 alkalommal
rimac-nevera (2).jpg
rimac-nevera (2).jpg (74.46 KiB) Megtekintve 1361 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1341
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 595
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Legyen most itt is egy pötit villany hájend péntek délutánra :smile29:
Csatolmányok
rimac-nevera-roams-london-1.jpg
rimac-nevera-roams-london-1.jpg (556.46 KiB) Megtekintve 1364 alkalommal
rimac-nevera-roams-london-3.jpg
rimac-nevera-roams-london-3.jpg (392.47 KiB) Megtekintve 1364 alkalommal
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...

Avatar
nemtomm
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2871
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 829

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

tamagaba írta:
2022.05.27., pén. 13:28
zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 13:18
25/43, pedig nekem is Honda-m van. A piktogrammok kb. ⅓-át még sohasem láttam, ezeknél a "józan paraszti észre" hagyatkoztam, meg is lett az eredménye. :D
Ahaaa, tehát az tudja ezt a dolgot leginkább, akinek mindeféle sz@rt villogtat a kocsija :D
Tök felesleges ennyi minden a kocsikba sztem…. Lassan csak elektromos hibakód olvasás lesz egy vagyonért …vajon m tíz év múlva ki fogja ezeket megjavítani ? Most is fejlesztik az autókat annyi kütyü lesz benne, hogy ember legyen a talpán aki eligazodík benne :smile29:
Kihal az autózás élménye …. :smile29:
"Az igazi barát szemből támad."

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”