Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2022.05.27., pén. 13:37
23/43 mondom, hogy ősmagyar-szittya karak vére vagyok :)Alex_Aston írta: ↑2022.05.27., pén. 08:0430/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
Én is tippeltem párat, 31/43. Pedig HR-V-m van, igaz az előző változat.Alex_Aston írta: ↑2022.05.27., pén. 08:0430/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
Létezik ilyen, a medián bér sokkal pontosabb közelítést ad az "átlag" jövedelemről, mint a matematikai átlag.Palm írta: ↑2022.05.19., csüt. 09:19Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
Palm írta: ↑2022.05.19., csüt. 05:55A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:18Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!Palm írta: ↑2022.04.22., pén. 06:46
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).
Igen, semmi sem fekete, vagy fehér.Palm írta: ↑2022.05.19., csüt. 09:19
Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
Kicsit off.Alex_Aston írta: ↑2022.05.19., csüt. 08:25Szerintem ennél picit magasabb már az átlag. Lévén 200e alatt már talicskát sem tologat a "jómunkásember" egy építkezésen.Palm írta: ↑2022.05.19., csüt. 05:55
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Viszont én úgy látom, hogy havi 3-400e Ft is kevés, még egy 10 éves használt autóhoz is. Új (nem Mercedes, hanem mondjuk Golf kategóriás) autóhoz meg 8-900e Ft-os nettó fizu kell kb. Agyrém, ami az árakkal történt az elmúlt 1-2 évben.
Szerintem ennél picit magasabb már az átlag. Lévén 200e alatt már talicskát sem tologat a "jómunkásember" egy építkezésen.Palm írta: ↑2022.05.19., csüt. 05:55
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
"Egy lány ipoddal ül a padon
Presztizs mindenek elött.irishcream írta: ↑2022.05.19., csüt. 07:50........márkahűség ide, márkahűség oda : ezt már nagyon kell akarni
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:18Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!Palm írta: ↑2022.04.22., pén. 06:46
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
Van egy mondás ezzel kapcsolatban, miszerint, ha úgy látjuk, hogy nincs a környéken senki, akkor azok miatt indexelünk, akiket nem látunkShimano írta: ↑2022.05.17., kedd 12:35
Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja. De sima közúton is zavar a ténykedése.
Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja. De sima közúton is zavar a ténykedése.komarfamily írta: ↑2022.05.17., kedd 12:02En a savtartot kifejezetten kedvelem, foleg hosszabb utakon. Nyaron is megyek haza es 1800km megtenni ugy, hogy rasegit a kormany kanyarban nekem sokat szamit. Nyilvan varosban nem hasznalom sokat de autopalyan nekem nagyon kell.
Ez foleg akkor tunt fel mikor apu volvojaba beultem es abban nincs es feltunt, hogy terelgetni (kormanyozni) kell a nagy batart a 21. szazadban felhaborito
a tobbirol nem tudok nyilatkozni mert az meg nincs.
Én a mi vasunkon indokolatlan és zavaró működést nem tapasztaltam,de hallottam már olyan modellről ami pl akkor is satuzik mikor nem kéne,de ezeket a betegségeket kinövik majd.Én a sávtartót első körben kiiktattam,engem zavart,még akkor is ha jól működött,és hála az égnek ezt nem kell minden alkalommal megtennem,csak egyszer.A távolságtartó tempomat a legvagányabb és a leghasznosabb dolog ezek közül,na meg a vészfékaszisztens,ami szintén hasznos ha jól működik.Vinkler írta: ↑2022.05.16., hétf. 20:58Az aktív sávtartó csak részben ismeri fel az utat, általában inkább nem, mint igen. A vészfékaszisztens, illetve a figyelmeztetés indokolatlanul hamar lép működésbe, a táblafelismerés is eshetőleges. Sokszor indokolatlanul lelassít, pedig nincs korlátozó tábla. A legjobban a távolságtartó tempomat működik, ha van hozzá stop and go az kiváló. Csak ami hirtelen eszembe jutott. Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok!