Oldal: 60 / 718

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.27., pén. 13:37
Szerző: Alex_Aston
tamagaba írta:
2022.05.27., pén. 13:28

Ahaaa, tehát az tudja ezt a dolgot leginkább, akinek mindeféle sz@rt villogtat a kocsija :D
Francia autósok előnyben, a sok hibakód miatt :fekverohog:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.27., pén. 13:28
Szerző: tamagaba
zoli73 írta:
2022.05.27., pén. 13:18
25/43, pedig nekem is Honda-m van. A piktogrammok kb. ⅓-át még sohasem láttam, ezeknél a "józan paraszti észre" hagyatkoztam, meg is lett az eredménye. :D
Ahaaa, tehát az tudja ezt a dolgot leginkább, akinek mindeféle sz@rt villogtat a kocsija :D

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.27., pén. 13:18
Szerző: zoli73
25/43, pedig nekem is Honda-m van. A piktogrammok kb. ⅓-át még sohasem láttam, ezeknél a "józan paraszti észre" hagyatkoztam, meg is lett az eredménye. :D

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.27., pén. 10:50
Szerző: tamagaba
Alex_Aston írta:
2022.05.27., pén. 08:04
30/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
23/43 mondom, hogy ősmagyar-szittya karak vére vagyok :)
ne villogtasson semmit, mondja ki
mondjuk a kávé ikont, azt értem (az nem volt)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.27., pén. 09:57
Szerző: stx
Alex_Aston írta:
2022.05.27., pén. 08:04
30/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
Én is tippeltem párat, 31/43. Pedig HR-V-m van, igaz az előző változat. :rolleyes:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.27., pén. 08:04
Szerző: Alex_Aston
30/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.23., hétf. 00:15
Szerző: Vinkler
Úton München High End! :smile29:
0A63DC48-4DC8-439E-A799-8A6025D80ABF.jpeg
0A63DC48-4DC8-439E-A799-8A6025D80ABF.jpeg (3.03 MiB) Megtekintve 1222 alkalommal
B1F5ED87-4A2D-4474-A825-2F8E5FFE06C7.jpeg
B1F5ED87-4A2D-4474-A825-2F8E5FFE06C7.jpeg (2 MiB) Megtekintve 1183 alkalommal

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.22., vas. 20:31
Szerző: tamagaba
Na, mivan alszik mindenki?
Hétvégén volt mindenféle só. Nem volt kint valaki valamelyiken?
Én csak ilyen szotyadt barackokat találtam itt a mező szélén :)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 21:19
Szerző: tamagaba
Nagyon bírom, akik kimennek ide csapatni és nem az 50-es táblánál meg az autópályán gizdáskodnak
A turistavezetősbe van egy pár szép szitu
A 2. meg csak simán dobott egy 6-ossal kezdődőt


youtu.be/AWGurV4mdFc



youtu.be/FaAzjHAzW6E

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 20:45
Szerző: Acme
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 09:19
Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
Létezik ilyen, a medián bér sokkal pontosabb közelítést ad az "átlag" jövedelemről, mint a matematikai átlag.

https://kiszamolo.hu/median-es-atlag-kulonbsege/

Nálunk (sajnos) igen nagy az átlag és a medián bér közötti különbség. (Tehát a bérskála felső végén lévők aránytalanul többet keresnek).

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210 ... ett-490416

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 19:33
Szerző: stx
Kár volt kidobni "A magyar helyesírás szabályai" c. ponyvaregényt. :D
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55
Vinkler írta:
2022.04.25., hétf. 20:18
Palm írta:
2022.04.22., pén. 06:46

Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?

Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!

A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.

95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.

Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.

A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 09:57
Szerző: Alex_Aston
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 09:19

Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
Igen, semmi sem fekete, vagy fehér.
De én még akkor is az látom, hogyha 3-400e nettó lenne az átlag, abból sem jön ki nekem egy 10 éves autó megvétele, fenntartása sem. Már, ha élni is akár mellette az ember.
Ennek ellenére csak kapkodom a fejem, hogy mivel járnak az emberek.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 09:19
Szerző: Palm
Alex_Aston írta:
2022.05.19., csüt. 08:25
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55

A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Szerintem ennél picit magasabb már az átlag. Lévén 200e alatt már talicskát sem tologat a "jómunkásember" egy építkezésen.

Viszont én úgy látom, hogy havi 3-400e Ft is kevés, még egy 10 éves használt autóhoz is. Új (nem Mercedes, hanem mondjuk Golf kategóriás) autóhoz meg 8-900e Ft-os nettó fizu kell kb. Agyrém, ami az árakkal történt az elmúlt 1-2 évben.
Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 08:27
Szerző: Alex_Aston
tamagaba írta:
2022.05.19., csüt. 08:09


A szíved, a szíved kínai
A szív made in china"
Így van. Már Kína (és környéke) lett az elsődleges piac szinte mindenkinek. Az ottani ízlés meg ezt igényli.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 08:25
Szerző: Alex_Aston
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55

A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Szerintem ennél picit magasabb már az átlag. Lévén 200e alatt már talicskát sem tologat a "jómunkásember" egy építkezésen.

Viszont én úgy látom, hogy havi 3-400e Ft is kevés, még egy 10 éves használt autóhoz is. Új (nem Mercedes, hanem mondjuk Golf kategóriás) autóhoz meg 8-900e Ft-os nettó fizu kell kb. Agyrém, ami az árakkal történt az elmúlt 1-2 évben.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 08:09
Szerző: tamagaba
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 06:02
Az új 7-es BMW:

Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
"Egy lány ipoddal ül a padon
Lángol a napfény a kirakaton
üvegén ott van ő és a nagyvilág
Ringó kosztümben idegenek
Alkotnak úszó szigeteket
Bámulnak a villamos után
Fillérekből ragyogó nők egyruhás fiúk
álmaitól tönkrejárt a kopott nagykörút
A csillogás gagyi, semmi sem az ami
A szíved, a szíved kínai
A szív made in china"

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 08:08
Szerző: Palm
irishcream írta:
2022.05.19., csüt. 07:50
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 06:02
Az új 7-es BMW:



Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
........márkahűség ide, márkahűség oda : ezt már nagyon kell akarni gondolkodik.gif
Presztizs mindenek elött. :quetionmark:

A Mercedes S osztálynak sem kicsi a grillrácsa, de legalább ízléses.
Maybach (S osztály A LEG verzió) Merci:

Kép

"Bálna" (S osztály) Merci:

Kép

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 07:50
Szerző: irishcream
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 06:02
Az új 7-es BMW:


Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
........márkahűség ide, márkahűség oda : ezt már nagyon kell akarni gondolkodik.gif

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 06:02
Szerző: Palm
Az új 7-es BMW:

Kép

Kép

Kép

https://m.hvg.hu/cegauto/20220513_nagyo ... szerint_is

Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.19., csüt. 05:55
Szerző: Palm
Vinkler írta:
2022.04.25., hétf. 20:18
Palm írta:
2022.04.22., pén. 06:46

Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?

Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!

A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.

95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.

Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.

A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.17., kedd 18:40
Szerző: Vinkler
Napi munkám része, hogy ezeknek az asszisztens rendszereknek a működését ellenőrzöm. Nem kell egyetérteni a véleményemmel, de nekem lesújtó véleményem van a hatékonyságukról. Nagyon gyerekcipőben járnak még ezek a vezetést támogató rendszerek. Az erőltetésükről pedig nem szeretnék véleményt nyilvánítani.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.17., kedd 13:40
Szerző: Alex_Aston
Shimano írta:
2022.05.17., kedd 12:35

Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja. :D De sima közúton is zavar a ténykedése.
Van egy mondás ezzel kapcsolatban, miszerint, ha úgy látjuk, hogy nincs a környéken senki, akkor azok miatt indexelünk, akiket nem látunk ;)

Mert minden baleset úgy kezdődik, hogy de hát nem láttam, hogy jön... :smile29:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.17., kedd 12:35
Szerző: Shimano
komarfamily írta:
2022.05.17., kedd 12:02
En a savtartot kifejezetten kedvelem, foleg hosszabb utakon. Nyaron is megyek haza es 1800km megtenni ugy, hogy rasegit a kormany kanyarban nekem sokat szamit. Nyilvan varosban nem hasznalom sokat de autopalyan nekem nagyon kell.

Ez foleg akkor tunt fel mikor apu volvojaba beultem es abban nincs es feltunt, hogy terelgetni (kormanyozni) kell a nagy batart a 21. szazadban ;) felhaborito ;)

a tobbirol nem tudok nyilatkozni mert az meg nincs.
Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja. :D De sima közúton is zavar a ténykedése.
A vészfékaszisztens már egyszer védett is,jó az.A párom tolatott ki az udvarból,és a szemetesek olyan helyre tették le a kukát ami nem volt megszokott,és észlelhető sem igazán.Na itt beavatkozott a rendszer és megállította a tolató autót.Enélkül tuti elcsaptunk volna már egy kukát, :D ami ki tudja milyen sérülést okozott volna a vason,szóval jó az is nagyon.Én próbálgattam hogy mikor állít meg,és nagyon a legvégső esetben teszi ezt,tehát nem indokolatlanul korán,a jelzéseket meg lehet állítani rajta,mint ahogyan a tavolságtartó tempomat követési távolságait is.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.17., kedd 12:02
Szerző: komarfamily
En a savtartot kifejezetten kedvelem, foleg hosszabb utakon. Nyaron is megyek haza es 1800km megtenni ugy, hogy rasegit a kormany kanyarban nekem sokat szamit. Nyilvan varosban nem hasznalom sokat de autopalyan nekem nagyon kell.

Ez foleg akkor tunt fel mikor apu volvojaba beultem es abban nincs es feltunt, hogy terelgetni (kormanyozni) kell a nagy batart a 21. szazadban ;) felhaborito ;)

a tobbirol nem tudok nyilatkozni mert az meg nincs.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.05.17., kedd 07:34
Szerző: Shimano
Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 20:58
Shimano írta:
2022.05.16., hétf. 19:32
Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 17:49


A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul. :angry:
Pl?
Az aktív sávtartó csak részben ismeri fel az utat, általában inkább nem, mint igen. A vészfékaszisztens, illetve a figyelmeztetés indokolatlanul hamar lép működésbe, a táblafelismerés is eshetőleges. Sokszor indokolatlanul lelassít, pedig nincs korlátozó tábla. A legjobban a távolságtartó tempomat működik, ha van hozzá stop and go az kiváló. Csak ami hirtelen eszembe jutott. Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok! :smile51:
Én a mi vasunkon indokolatlan és zavaró működést nem tapasztaltam,de hallottam már olyan modellről ami pl akkor is satuzik mikor nem kéne,de ezeket a betegségeket kinövik majd.Én a sávtartót első körben kiiktattam,engem zavart,még akkor is ha jól működött,és hála az égnek ezt nem kell minden alkalommal megtennem,csak egyszer.A távolságtartó tempomat a legvagányabb és a leghasznosabb dolog ezek közül,na meg a vészfékaszisztens,ami szintén hasznos ha jól működik.
A múltkor tolattam ki egy nagy dög ford f150-nel egy udvarból,és az szó szerint sakk mattot adott egy bizonyos helyzetben,mert se előre,se hátra,pedig volt némi hely még.
Gázadásra ugyan megindult,de úgy mint egy bika,szóval leizzasztott pillanatok alatt. :D Automata volt,és se hátra,se előre nem volt hajlandó finoman kúszni csak erőltetve,de az elég meredek volt úgy.