Oldal: 70 / 718

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.19., szomb. 12:32
Szerző: Vinkler
Miért adtam el a W140-met?! :smile51: :smile51: :smile51:
DC1CE695-C590-432F-993B-DC35E00794A4.jpeg
DC1CE695-C590-432F-993B-DC35E00794A4.jpeg (326.67 KiB) Megtekintve 1318 alkalommal

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.17., csüt. 19:43
Szerző: tamagaba

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 18:47
Szerző: Alex_Aston
Vinkler írta:
2022.02.15., kedd 18:17

Külön rendelni soha nem lehetett másik futóművet. Teljesítmény/felszereltség függvényében adták. Pontosan mi volt a kritérium, azt nem tudom.
O3 esetén 150LE volt a határ, azaz a 2.0d megkapta, de a 140 lovas 1.4TSI nem, csak az 1.8-as.
Viszont VII-es Golf esetén az 1.4TSI már megkapta a független hátsó felfüggesztést.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 18:39
Szerző: ZolaBA
Alex_Aston írta:
2022.02.15., kedd 15:27
Tudom, nem szép dolog a káröröm, de jelen esetben.... :rolleyes:

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/ ... egcsaptak/
Két ilyen balhorgot minden büntetőfékező megérdemelne :D

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 18:17
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta:
2022.02.15., kedd 18:10
Vinkler írta:
2022.02.15., kedd 17:49
Most is teljesítmény/felszereltség függő a hátsó futómű műszaki tartalma. (Sajnos) Bár anyumnak valszeg teljesen mindegy lenne, gyanítom ezért adnak olcsóbb megoldást alapból.
Amikor én rendeltem, a 150 LE a második legnagyobb teljesítmény (az első az RS-é volt of course), a Style pedig a legjobb "polgári" felszereltség volt (efölött szintén csak az RS volt akkor).
Nem ia az a gond, hogy 11,3MFt 2.0 TDI SCR DSG Style alapárba (+extrákkal mínusz "kedvezménnyel" 12,8Mft-ba!!!) csak csatolt lengőkar fért bele hátul (pedig, ha belegondolunk, az önmagában is prosztóság), hanem, hogy nem is lehetett rendelni hozzá független hátsó felfüggesztést (a kombi kivitelnél biztosan nem, mert néztem).
Külön rendelni soha nem lehetett másik futóművet. Teljesítmény/felszereltség függvényében adták. Pontosan mi volt a kritérium, azt nem tudom.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 18:10
Szerző: Aszpirin
Vinkler írta:
2022.02.15., kedd 17:49
Most is teljesítmény/felszereltség függő a hátsó futómű műszaki tartalma. (Sajnos) Bár anyumnak valszeg teljesen mindegy lenne, gyanítom ezért adnak olcsóbb megoldást alapból.
Amikor én rendeltem, a 150 LE a második legnagyobb teljesítmény (az első az RS-é volt of course), a Style pedig a legjobb "polgári" felszereltség volt (efölött szintén csak az RS volt akkor).
Nem ia az a gond, hogy 11,3MFt 2.0 TDI SCR DSG Style alapárba (+extrákkal mínusz "kedvezménnyel" 12,8Mft-ba!!!) csak csatolt lengőkar fért bele hátul (pedig, ha belegondolunk, az önmagában is prosztóság), hanem, hogy nem is lehetett rendelni hozzá független hátsó felfüggesztést (a kombi kivitelnél biztosan nem, mert néztem).

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 17:49
Szerző: Vinkler
Most is teljesítmény/felszereltség függő a hátsó futómű műszaki tartalma. (Sajnos) Bár anyumnak valszeg teljesen mindegy lenne, gyanítom ezért adnak olcsóbb megoldást alapból.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 15:27
Szerző: Alex_Aston
Tudom, nem szép dolog a káröröm, de jelen esetben.... :rolleyes:

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/ ... egcsaptak/

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 08:45
Szerző: Alex_Aston
Aszpirin írta:
2022.02.15., kedd 07:59

Egy Octavia iV-t én is szívesen kipróbálnék ;) Bárcsak létezett volna, amikor a céges autót kellett rendelnem…
Octavia IV neked is van :D

E90-es BMW belsőt sajna nem nehéz megugrani. Annál szerintem még az E46 is jobb volt.

Azt viszont ne feledd, hogy az O2 még alapból megkapta hátul is a multilink futóművet, nem úgy, mint már a 3-as esetén is, hogy csak 150LE-től "járt". Sok tapasztalatom nincs a 200km/h feletti tempóról persze. Először egy 335i-vel ugrottam meg a határt, még 2007-ben, de az ugye más kategória, és a gyorsulási idő is "némileg" kevesebb volt :rolleyes:
Annyit tudok mondani, hogy nem imbolygott, nem mászott sávon belül sem, csak tartotta magát. De ez csak egy rövid 1-2km-es szakaszon volt, nem tartós tempó. Viszont a 160-180-at azt nagyon stabilan tudta, de azt már a GTC H Astra is (aminek mondjuk annyi az előnye, hogy gyárilag 2cm-el lentebb van ültetve, és alacsonyabb a teteje is, így a teljes súlypont közelebb van a földhöz).

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.15., kedd 07:59
Szerző: Aszpirin
Vinkler írta:
2022.02.13., vas. 08:48
Ha viszont elengedjük az r-vrs-cura vonalat, akkor megfordul a helyzet. A sima modellek közül sztem az új Octavia ver mindenkit. Az én kedvencem az Octavia iV. Zseniális autó! :smile32: :car-fiat:
Egy Octavia iV-t én is szívesen kipróbálnék ;) Bárcsak létezett volna, amikor a céges autót kellett rendelnem…

A négyes Octaviát egyébként annyit fikázták az indexes Octavia-topikban, hogy, még így, 20ezer kilométer használat után sem értem, mi a problémájuk az embereknek (egyetlen fikázó van ott, aki bortokolja is az autót, a többi ilyen “a barátom ismerősének van, és borzaszó” jellegű értelmesség. Van egy srác, aki RS-t vett és többszöri határidő-módosítás után meg is kapta a nyár elején, ő korrektül leírta a véleményét űgy kb 1000 km után, aztán többé nem láttam).
Nagy, kényelmes (az én testalkatommal is!), nagyon tisztességes a belseje BMW-s szemmel is (konkrétan a mai napig nem érzem kevésbé minőséginek, mint az F31-es BMW-imet, sőt, szerintem minőségibb, mint az E90-esek belseje) aránylag jól megy, minden földi jóval fel lehet szerelni, szerintem még jól is néz ki (bár ez ízlés kérdése).

Hibái minden autónak vannak, of course. A 4-es Octinak szerintem a legnagyobb hibája, hogy már 60 hét körül jár a rendeléstől számított leszállítási ideje. Ezt többen is megerősítették, akik konkretan rendeltek. Én még szerencsés voltam, bár némi csúszással nálam is, de fél év várakozás után végül átvehettem. Van egy kollégám, aki tavaly áprilisben rendelte meg, már rég meg kellett volna kapja, de most már a legújabb céldátum idén május… és talán, remélhetőleg azt tartják is.
Talán neked vannak információid, hogy mi okozza ezt az igen durva várakozási időt? (azért gondolj bele, hogy megrendelsz egy új autót, és több, mint egy évet kell rá várni, lassan a merkúros időkre emlékeztet az egész… :) )

A második legnagyobb hibája (szerintem!) a “sima” modelleknnél a csatolt lengőkaros hátsó futómű. Alex írta itt, hogy a 2-es Octi 205-nél még atomstabil, hát vagy én nem tudom (így 10 év BMW-használat után), hogy mit jelent a “stabilitás”, vagy Alex nem tudja, vagy tényleg visszafejlődött az Octik futóműve, mindenesetre én rendes oldalszeles időben már 150-nél sem érzem atomstabilnak a verdát, az F31-es bömösöm ehhez képest maga volt a stabilitás szobra… A gond az, hogy amikor én rendeltem (tavalyelőtt novemberben), akkor még csak az RS-hez járt “rendes” hátsó futómű, a 2 literes turbődízelhez vagy 1.5 TSI-hez csak csatolt lengőkarost lehetett kérni… lehet, hogy ez mára már változott? Ha igen, bárki aki négyes Octiban gondolkodik, mindenképp kérje a jobb futóművet, és ezt nagyon érdemes megszívlelni.

A többi apróság, amikből minden autónál van valamennyi, a konszernnél tipikus olajfogyasztás, szoftveres kellemetlenségek (amiket az idők folyamán érkezett online frissítésekkel szinte mind kijavítottak már - ezért is érdemes aktiválni a Skoda Connect-et, semmit nem kell tenned, jönnek a frissítések msguktól, ma már ebből a szempontból olyan egy autó, mint egy telefon :) )

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.14., hétf. 20:19
Szerző: tamagaba
stx írta:
2022.02.14., hétf. 19:42
Ja, a sötétzöldek erre egy szót sem szólnak... Sőt, lehet, ilyennel (ilyenekkel) mennek bevásárolni a szomszéd utcai boltba...
Természetesen szabálytalanul parkolt :)
Épp ott volt a közteres, vakargatta a fejét miközben körbejárta, hogy mit csináljon
Nem vártam meg a végkifejletet

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.14., hétf. 19:42
Szerző: stx
tamagaba írta:
2022.02.14., hétf. 18:30
komarfamily írta:
2022.02.13., vas. 19:52
Van akit ez is kielegit es anelkul kivanja megosztani oromet, hogy leszoljak vagy rogton kioktassak...
Nem kioktatásnak szántam, elnézést, ha annak tünt. Mondjuk inkább éleshangu kiszólásnak :)

Épp ma láttam egy a Csányi sarkán egy német V12 7-es BMW-t. Hát szép nagy tepsi, csatahajó. Na, azt el tudom képzelni csapatni 200-250-nel a német sztrádán a belsőben, mint az űrhajó :smile29:
Ja, a sötétzöldek erre egy szót sem szólnak... Sőt, lehet, ilyennel (ilyenekkel) mennek bevásárolni a szomszéd utcai boltba...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.14., hétf. 18:30
Szerző: tamagaba
komarfamily írta:
2022.02.13., vas. 19:52
Van akit ez is kielegit es anelkul kivanja megosztani oromet, hogy leszoljak vagy rogton kioktassak...
Nem kioktatásnak szántam, elnézést, ha annak tünt. Mondjuk inkább éleshangu kiszólásnak :)

Épp ma láttam egy a Csányi sarkán egy német V12 7-es BMW-t. Hát szép nagy tepsi, csatahajó. Na, azt el tudom képzelni csapatni 200-250-nel a német sztrádán a belsőben, mint az űrhajó :smile29:

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.14., hétf. 16:21
Szerző: Acme
Alex_Aston írta:
2022.02.13., vas. 13:21
Acme írta:
2022.02.12., szomb. 16:04

Egy 3-as Octaviából ültem át a Lodgyba, és nem fájt. A műszaki tartalom ugyanaz az egyen-konszern szint, csak Renault módra! A 130 TCe motor finomabb járáskultúrájú, mint az 1.2 TSI, erőben is magasan veri a VW terméket. Tartósságot majd az idő eldönti, de a TSI arról sem híres. (Igaz, a szíjas TSI-kel már nincs sok gond elvileg.)
A kidolgozás, anyagminőség valóban elmarad a Skodától, de a 4 éves Octinál csak 20%-kal volt drágább a Lodgy újonnan, szalonból, magasabb felszereltséggel. (Ebből lejött az állami támogatás, tehát konkrétan pénzt kaptam azért, hogy új autóba üljek, de ez most nem releváns). Ugyanekkor az új Octavia alsó hangon duplájába került (tehát +100%!), mint amit én eladtam. Az árak azóta masszívan felfelé mozdultak, de az arányok kb ugyanezek ma is.
Megint vennék Daciát, mert ár-értékben hibátlan! (Pedig nagy Skodás voltam eddig :D )

ÉLMÉNYT természetesen a Lodgy nem ad, de nem is ezért szeretjük ;)
Arra, amire ki van találva a Dacia, szerintem tökéletes.
Csak rajongani nem tudok érte. ;)

Egyébként O2-ből a jelenleg is futó Meganeba ülve sem éreztem azt, hogy 2 generációval fiatalabb lenne. Nem vagyok oda a Renaultokért sem.
A Daciáért rajongani már perverz volna, de szeretni nagyon is lehetséges.
(Rajongani semmiért sem szoktam, mindennek van árnyoldala. A Porschénak is.)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.14., hétf. 10:59
Szerző: avl2

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 19:52
Szerző: komarfamily
tamagaba írta:
2022.02.13., vas. 16:41
Az egyik Nürburgringi videon megmaradt az emlékezetemben egy kép
ahogy egy Renault 5-ös dönt a kanyarban német zászlót lóbálva az anyós ülésen kifelé
Alig tudott a pályán maradni, de tök jól átjött az érzés
Na igen ez a verseny és a sebesség élmény
Nem az autópályán megyünk 200-al mert kurva jó kocsink van, csak ne jöjjön közbe semmi
Egyébként meg mindenki kis Fittipaldi, ahogy a segge alá raknak egy komolyabb kocsit
Egy raliverseny belső videóján láttam, hogy mennyire nem tudunk mi civilek vezetni

Ha ez valakinek nem érthető, akkor rongyoljon mindenki, ahogy érzi
Aztán a tárgyaláson, ha túléli ne legyen megszeppenve, merthogy neki RS van/volt
Inkabb a nemet autopalyan szaguldozzon mindenki, mint Budapesten a xiii kerben bedrogozva. En nem latom olyan tragikusan a dolgot, ha kulturaltan a kreszt betartva a leheto legbiztonsagosabban szeretne valaki kiprobalni mit tud az autoja. Nem vagytam soha a ringre, nem erzem magam Fittipaldinak de en kerek elnezest ha a a vadi uj gumikkal es beallitott futomuvel az ures palyan kivantam, hogy kiprobaljam mit tud az az auto amire vagytam foiskolan.

Nem arrol beszelek amikor az ember seggeben villognak vagy a buntetofekezo pszichopatak nem birnak magukkal, hanem egy normalis, szocializalt ember aki egyszer-egyszer eljut oda, hogy megtapasztalja milyen gyorsan menni. Van akit ez is kielegit es anelkul kivanja megosztani oromet, hogy leszoljak vagy rogton kioktassak...

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 16:41
Szerző: tamagaba
Az egyik Nürburgringi videon megmaradt az emlékezetemben egy kép
ahogy egy Renault 5-ös dönt a kanyarban német zászlót lóbálva az anyós ülésen kifelé
Alig tudott a pályán maradni, de tök jól átjött az érzés
Na igen ez a verseny és a sebesség élmény
Nem az autópályán megyünk 200-al mert kurva jó kocsink van, csak ne jöjjön közbe semmi
Egyébként meg mindenki kis Fittipaldi, ahogy a segge alá raknak egy komolyabb kocsit
Egy raliverseny belső videóján láttam, hogy mennyire nem tudunk mi civilek vezetni

Ha ez valakinek nem érthető, akkor rongyoljon mindenki, ahogy érzi
Aztán a tárgyaláson, ha túléli ne legyen megszeppenve, merthogy neki RS van/volt

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 16:15
Szerző: tamagaba
Vinkler írta:
2022.02.13., vas. 15:52
215 km/h-nál milyen manőverre gondolsz? gondolkodik.gif
Intenziv fékezés sáv váltás kátyu kerülés döglött macska stb
Nem egyenesben menés

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 15:52
Szerző: Vinkler
215 km/h-nál milyen manőverre gondolsz? gondolkodik.gif

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 13:46
Szerző: tamagaba
Alex_Aston írta:
2022.02.13., vas. 13:18
Én még a saját O2 kombi 1.4TSI-met próbáltam ki egyszer kiváncsiságból, hogy mi a vége. Óra szerint 215 volt az, aminél tovább nem akart kúszni a mutató. De ekkor is stabilnak tűnt a kocsi, érezni lehetett rajta, hogy nagyobb teljesítményt is elbír az alap konstrukció.
Én nem az egyenesben való haladásra gondolok
Volt valami váratlan manőver?
Bár Magyarországon egy kisebb kátyú is elég (lásd Lambo)

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 13:21
Szerző: Alex_Aston
Acme írta:
2022.02.12., szomb. 16:04

Egy 3-as Octaviából ültem át a Lodgyba, és nem fájt. A műszaki tartalom ugyanaz az egyen-konszern szint, csak Renault módra! A 130 TCe motor finomabb járáskultúrájú, mint az 1.2 TSI, erőben is magasan veri a VW terméket. Tartósságot majd az idő eldönti, de a TSI arról sem híres. (Igaz, a szíjas TSI-kel már nincs sok gond elvileg.)
A kidolgozás, anyagminőség valóban elmarad a Skodától, de a 4 éves Octinál csak 20%-kal volt drágább a Lodgy újonnan, szalonból, magasabb felszereltséggel. (Ebből lejött az állami támogatás, tehát konkrétan pénzt kaptam azért, hogy új autóba üljek, de ez most nem releváns). Ugyanekkor az új Octavia alsó hangon duplájába került (tehát +100%!), mint amit én eladtam. Az árak azóta masszívan felfelé mozdultak, de az arányok kb ugyanezek ma is.
Megint vennék Daciát, mert ár-értékben hibátlan! (Pedig nagy Skodás voltam eddig :D )

ÉLMÉNYT természetesen a Lodgy nem ad, de nem is ezért szeretjük ;)
Arra, amire ki van találva a Dacia, szerintem tökéletes.
Csak rajongani nem tudok érte. ;)

Egyébként O2-ből a jelenleg is futó Meganeba ülve sem éreztem azt, hogy 2 generációval fiatalabb lenne. Nem vagyok oda a Renaultokért sem.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 13:18
Szerző: Alex_Aston
tamagaba írta:
2022.02.13., vas. 12:22
Egyszer mentem egy új céges Golffal 200-zal szintén német pályán
Nem volt akkora élmény
Érződött, hogy nem a forgatás a lényeg, azt simán viszi a kétezres olajégető 6.-ban
Az útontartás a fontos, azt meg nem nagyon tudja ez a kaszni és futómű
Szerintem ugyan ez érezhető a többi hasonszőrü versenyzőn
Látom a komolyabb sportgépegen az alacsony építést, a széles tengelytávot, úthenger gumikat - arra van kitalálva ez a sebességtartomány
A 600 lovas SUV pl. nem tudom hogy viselkedhet a magas súlypont miatt ilyen szitukban gondolkodik.gif
Én még a saját O2 kombi 1.4TSI-met próbáltam ki egyszer kiváncsiságból, hogy mi a vége. Óra szerint 215 volt az, aminél tovább nem akart kúszni a mutató. De ekkor is stabilnak tűnt a kocsi, érezni lehetett rajta, hogy nagyobb teljesítményt is elbír az alap konstrukció.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 12:22
Szerző: tamagaba
Egyszer mentem egy új céges Golffal 200-zal szintén német pályán
Nem volt akkora élmény
Érződött, hogy nem a forgatás a lényeg, azt simán viszi a kétezres olajégető 6.-ban
Az útontartás a fontos, azt meg nem nagyon tudja ez a kaszni és futómű
Szerintem ugyan ez érezhető a többi hasonszőrü versenyzőn
Látom a komolyabb sportgépegen az alacsony építést, a széles tengelytávot, úthenger gumikat - arra van kitalálva ez a sebességtartomány
A 600 lovas SUV pl. nem tudom hogy viselkedhet a magas súlypont miatt ilyen szitukban gondolkodik.gif

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 09:26
Szerző: komarfamily
Nem vitatom. Nekem is tetszenek a 2.5 motorok de csak arra akartam reflektalni, hogy egy skoda is tud rendelkezni elmeny faktorral.

Eletemben eloszor mentem 250nel a nemeteknel es az eppen egy benzin rs volt.

Nem mindenki autoversenyzo szerintem sok embernek mar a 200t elerni is nagy elmeny.

Re: Autós topik autósoknak

Elküldve: 2022.02.13., vas. 08:49
Szerző: Vinkler
komarfamily írta:
2022.02.12., szomb. 22:49
Vinkler írta:
2022.02.12., szomb. 16:31
Acme írta:
2022.02.12., szomb. 16:04

.
Nekem egyik sem! Kinek a pap, kinek a papné, kinek egyik sem. :smile52:
Azert egy octavia rs tud nemi elmenyt biztositani...

https://youtu.be/q3eXVP0IIl0
Heti rendszerességgel vezetek Octavia RS-t. (Jah, bocs, V RS-t) Jó autó egyébkent de nálam a konszern sportos autói (az audit ne vegyük ide, mert az 2,5-res) úgy néz ki, hogy Leon, Golf, Octavia. Egy Cupra összehasonlíthatatlanul jobb, mint az Octavia, igaz amíg a Cupra az R golf műszaki hátterét kapta, addig az Octavia “csak” a GTI-re építkezik. Ráadásul cipeli azt a puttonyt, ami nem nagyon tesz jót a kanyarban.
Ha viszont elengedjük az r-vrs-cura vonalat, akkor megfordul a helyzet. A sima modellek közül sztem az új Octavia ver mindenkit. Az én kedvencem az Octavia iV. Zseniális autó! :smile32: :car-fiat: