Oldal: 13 / 721
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.19., vas. 10:23
Szerző: tamagaba
Vinkler írta: ↑2023.11.19., vas. 09:45
Ha már SUV…
Én sem rajongok értük, de a héten egy két napos tréningen voltam, az egyik apropó a Touareg facelift volt, a másik az új ID7.
Lőttem nektek pár képet.
.
IMG_8671.jpegIMG_8670.jpegIMG_8666.jpegIMG_8665.jpegIMG_8664.jpegIMG_8663.jpegIMG_8660.jpegIMG_8659.jpegIMG_8657.jpegIMG_8656.jpegIMG_8655.jpegIMG_8654.jpeg
Nekem a Lexus meg a Range kéne
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.19., vas. 09:45
Szerző: Vinkler
Ha már SUV…
Én sem rajongok értük, de a héten egy két napos tréningen voltam, az egyik apropó a Touareg facelift volt, a másik az új ID7.
Lőttem nektek pár képet.
.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.19., vas. 07:05
Szerző: Aszpirin
ZolaBA írta: ↑2023.11.19., vas. 04:23
Ronda autókról jut eszembe. Minap a pirosnál egy Hyundai Kona állt előttem.
Jesszusom. Mint valami négy szemű torzszülött, amit elkapott a sugárzás vagy valami elfuserált génkezelés
n7-1024x680.jpg
(netes kép)
Hát igen... de nézd a jó oldalát: legalább oldalnézetből nem akar optikai trükközéssel (fekete műanyaggal borított küszöb, szintén fekete műanyaggal "körberakott" kerékjárati ívek) valódi terepjárónak kinézni. Ez is valami a mai SUV-világban....
És ez a nyomi dizájn azért is érdekes, mert tudnak ám jó design-t is csinálni a Hyundai-nál,. Amúgy SUV-ellenes vagyok, de nem a dizájnjuk miatt... a Hyundai Tucson pl kívülről-belülről nagyon jól sikerült dizájn, szerintem. Az orra talán lehet megosztó, de a segge még mindenkinek tetszett, akit ismerek. A belseje pedig (ültem már benne) szerintem kifejezetten menő.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.19., vas. 04:23
Szerző: ZolaBA
Ronda autókról jut eszembe. Minap a pirosnál egy Hyundai Kona állt előttem.
Jesszusom. Mint valami négy szemű torzszülött, amit elkapott a sugárzás vagy valami elfuserált génkezelés
(netes kép)
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 19:48
Szerző: Tctronic
A használati értéke kb. nulla, vagy ahhoz közelít. Szerintem csak az emberi hiúságra építettek a tervezés és gyártás során.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 19:33
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta: ↑2023.11.18., szomb. 19:20
Tctronic írta: ↑2023.11.18., szomb. 19:17
De én arra tippelek hogy valós...
Hábakker, akkor ez a valóságban még rondább, mint gondoltam...
Lehet, hog egy jópofa viccnek készült, de rossz vicc lett belőle
Én elég elfogadó vagyok autók terén, de ezzel a koncepcióval nem tudok mit kezdeni. Lehet az amerikai belpiac Texas meg Alabama a célközönség…
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 19:20
Szerző: Aszpirin
Tctronic írta: ↑2023.11.18., szomb. 19:17
De én arra tippelek hogy valós...
Hábakker, akkor ez a valóságban még rondább, mint gondoltam...
Lehet, hog egy jópofa viccnek készült, de rossz vicc lett belőle
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 19:17
Szerző: Tctronic
Aszpirin írta: ↑2023.11.18., szomb. 19:12
Tctronic írta: ↑2023.11.18., szomb. 18:49
Autó de minek....
Te, ez már egy valódi Cybertruck? Lemaradtam valamiről, és gyártják már, vagy ez egy viccautó vagy mém?
Tudomásom szerint már gyártják, rendelhető. Hogy a kép mennyire valós a fene sem tudja. De én arra tippelek hogy valós...
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 19:15
Szerző: Vinkler
Aszpirin írta: ↑2023.11.18., szomb. 19:12
Tctronic írta: ↑2023.11.18., szomb. 18:49
Autó de minek....
Te, ez már egy valódi Cybertruck? Lemaradtam valamiről, és gyártják már, vagy ez egy viccautó vagy mém?
Bizony! Már gyártják!
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 19:12
Szerző: Aszpirin
Tctronic írta: ↑2023.11.18., szomb. 18:49
Autó de minek....
Te, ez már egy valódi Cybertruck? Lemaradtam valamiről, és gyártják már, vagy ez egy viccautó vagy mém?
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 18:49
Szerző: Tctronic
Autó de minek....
- FB_IMG_1700150807016.jpg (49.94 KiB) Megtekintve 463 alkalommal
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 14:29
Szerző: Vinkler
zoli73 írta: ↑2023.11.18., szomb. 14:22
ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13
Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!
Ez teljesen logikus, a nyári gumi alacsonyabb profilú, ráadásul a felni is nagyobb benne, naná, hogy ezzel feszesebb, pattogósabb.
A téli magasabb profilú, "ballonosabb", kisebb súly, ezért érzed konfortosabbnak.
Nálam is ez a helyzet, a nyári 225/45 17", a téli 205/55 16", ráadásul a téli gumi "csak" lemezfelnin van, így a komplett súlya kb. a fele a nyárinak, ami alufelnin van. Jelentős a kontraszt a kettő között.
Sőt, mondok olyat, hogy egyazon méretben is lehet különbséget észlelni komfortban a téli és a nyári gumi között a téli javára!
A téli abroncsoknak picit mélyebb a mintázata és az anyaga is puhább.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 14:22
Szerző: zoli73
ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13
Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!
Ez teljesen logikus, a nyári gumi alacsonyabb profilú, ráadásul a felni is nagyobb benne, naná, hogy ezzel feszesebb, pattogósabb.
A téli magasabb profilú, "ballonosabb", kisebb súly, ezért érzed konfortosabbnak.
Nálam is ez a helyzet, a nyári 225/45 17", a téli 205/55 16", ráadásul a téli gumi "csak" lemezfelnin van, így a komplett súlya kb. a fele a nyárinak, ami alufelnin van. Jelentős a kontraszt a kettő között.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 13:20
Szerző: Alex_Aston
ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13
Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!
Ez így van, minél nagyobb a felni, gyakorlatilag annál nehezebb is, leszámítva a speciális ötvözetű megoldásokat. De abból egy garnitúra egy átlag autó árába kerül kb., szóval nem az a jellemző.
A nagyobb rugózatlan tömeg pedig rossz hatással van a menetdinamikára.
Pár éve a Skodámon még 225/45r17 kerék volt, így vettem. Amikor új téli gumi kellett első dolgom volt, hogy néztem 15-ös felnit hozzá, és 195/65r15 gumikat tettem rá. Sokkal jobb volt vele menni, amellett, hogy mennyivel olcsobb is ugye.
A terv az volt, hogyha a nyári is elkopik, akkor abból is 195-öst veszek majd, és eladom a 17-es felniket.
Persze Tesco parkolóban nem mutat olyan jól, de engem ez sosem érdekelt.
Aztán jött a céges autó, igy a Skodát eladtam. Ezen a PUG308-ason pedig még az elfogadható méretű 205/55r16 papucsok vannak.
De ha saját autóm lenne, biztos hogy mindig a lehető legkisebb kerékkel járnék vele.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 12:43
Szerző: Vinkler
ZolaBA írta: ↑2023.11.18., szomb. 12:13
Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!
Mi ezen meglepő? Különböző felnik, különböző gumik. Gondolom a nyári “telibb”, mint a téli. Lehet, hogy acél felnivel még könnyebb lenne. Ilyenkor szoktam mondani, hogy “könnyűfém felni, mi?! “
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.18., szomb. 12:13
Szerző: ZolaBA
Ma cseréltem téli gumit. A nyári 16"-os kerekeket mindig keményebbnek, pattogósabbnak éreztem a téli 15"-oshoz képest. Mind a kettő gyári nissan alufelni, átlagos nem merevített gumival, megfelelő váltóméretek...
Most eszembe jutott, hogy kíváncsiságból lemérem őket, mi lehet a különbség. Bevallom meglepődtem, mert a nyári keréknek 17,3kg darabja, a télinek pedig csak 14,5kg!
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.12., vas. 13:32
Szerző: Vinkler
stx írta: ↑2023.11.12., vas. 13:27
Vinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 08:52
Azt figyeltem meg, hogy az akkumulátorok minősége iszonyatos mértékben romlott az elmúlt években, annak ellenére, hogy az áruk megsokszorozódott.
Manapság 3-4 év az átlagos élettartam, míg anno nem ritkán 8-10 évet is kibírtak. Nekem volt olyan autóm, amiben a gyári 12 éves akkumulátor volt, amikor eladtam.
Ehhez persze, hozzájön az új autók megnövekedett elektromos igénye is, de a fogyasztókat pár perc után lekapcsolja a vezérlő, szóval nyugalmi áramfelvétel nem igazán van onnantól. Mondjuk a kulcsot érdemes minimum 5 méterre tárolni az autótól.
Igen, van olyan.
Előző autómban 9,5 év után halt meg mostani, 7,5 éves és még semmi baja (indítás után a start-stop gomb off). Minden gyártónak van saját beszállítója. Ami az enyémben van (számomra) tök ismeretlen név, de valahogy jobb, mint a Banner, meg hasonlók.
Általában több beszállítója is van, sokszor fel sincs tűntetve, hogy kitől.
Egyébként nyilván nem mindegy, hogy hogy, miként használjuk, mennyire akkumulátor barát a felhasználás. Az sem mindegy, hogy télen fűtött garázsból indulsz és az sem, hogy van, hogy hetekig be sem indítod az autót. Alapbol azért sok összetevős ez, de sajnos a tendencia látszik.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.12., vas. 13:27
Szerző: stx
Vinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 08:52
Azt figyeltem meg, hogy az akkumulátorok minősége iszonyatos mértékben romlott az elmúlt években, annak ellenére, hogy az áruk megsokszorozódott.
Manapság 3-4 év az átlagos élettartam, míg anno nem ritkán 8-10 évet is kibírtak. Nekem volt olyan autóm, amiben a gyári 12 éves akkumulátor volt, amikor eladtam.
Ehhez persze, hozzájön az új autók megnövekedett elektromos igénye is, de a fogyasztókat pár perc után lekapcsolja a vezérlő, szóval nyugalmi áramfelvétel nem igazán van onnantól. Mondjuk a kulcsot érdemes minimum 5 méterre tárolni az autótól.
Igen, van olyan.
Előző autómban 9,5 év után halt meg mostani, 7,5 éves és még semmi baja (indítás után a start-stop gomb off). Minden gyártónak van saját beszállítója. Ami az enyémben van (számomra) tök ismeretlen név, de valahogy jobb, mint a Banner, meg hasonlók.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 18:59
Szerző: zoli73
Aszpirin írta: ↑2023.11.11., szomb. 18:12
Shimano írta: ↑2023.11.11., szomb. 17:54
A kessy csak mozgás közben aktív ha jól tudom,ha nincs mozgásban a kulcs akkor az alvó állapotba kerül,és leállítja a kapcsolatot az autó felé.De lehet ez csak az újabb modellekben van,ha jól rémlik 2019-től van egy ilyen módosított kessy.
Lehet, hogy ez a szándék, de az én autómban annyi jó szándék csúszott már félre, hogy csak egy lehelletvékony habréteg lenne a tortán, ha kiderülne, hogy ez sem működik jól. A járgány egyébként 2021-es gyártású. Még annyit, hogy nem volt még elég idő arra, hogy bizonyosra vehető legyen, hogy a kessy és a kulcs 5m-nél esetleg közelebb való tárolása okozza az akku problémáját nálam, ez részemről csak egy teória egyelőre, amit nem szignifikáns mennyiségű teszt már alátámasztott, de ennyi.
Az hogy lehet, hogy a gyártó erre csak ennyi idő után jött rá? Ahogy írod, a manual nem tesz rá utalást, akkor erről nem kellett volna a tulajdonosokat utólag értesíteni?
Őszintén kívánom, hogy más meglepetést már ne tartogasson számodra ez az autó. Kicsit már sok ez az anomália.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 18:12
Szerző: Aszpirin
Shimano írta: ↑2023.11.11., szomb. 17:54
A kessy csak mozgás közben aktív ha jól tudom,ha nincs mozgásban a kulcs akkor az alvó állapotba kerül,és leállítja a kapcsolatot az autó felé.De lehet ez csak az újabb modellekben van,ha jól rémlik 2019-től van egy ilyen módosított kessy.
Lehet, hogy ez a szándék, de az én autómban annyi jó szándék csúszott már félre, hogy csak egy lehelletvékony habréteg lenne a tortán, ha kiderülne, hogy ez sem működik jól. A járgány egyébként 2021-es gyártású. Még annyit, hogy nem volt még elég idő arra, hogy bizonyosra vehető legyen, hogy a kessy és a kulcs 5m-nél esetleg közelebb való tárolása okozza az akku problémáját nálam, ez részemről csak egy teória egyelőre, amit nem szignifikáns mennyiségű teszt már alátámasztott, de ennyi.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 17:54
Szerző: Shimano
A kessy csak mozgás közben aktív ha jól tudom,ha nincs mozgásban a kulcs akkor az alvó állapotba kerül,és leállítja a kapcsolatot az autó felé.De lehet ez csak az újabb modellekben van,ha jól rémlik 2019-től van egy ilyen módosított kessy.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 17:23
Szerző: Aszpirin
nemtomm írta: ↑2023.11.11., szomb. 16:46
Vinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 15:16
A Kessy megjelenésekor mondták az oktatáson, hogy 5 méternél távolabb érdemes tárolni a kulcsot, különben előfordulhat, hogy az autó nem kerül “alvó” állapotba.
Nem semmi, ha ezt tudná minden Oktavia tulaja sokkal kevesebb lenne az ilyen panasz…de gondolom házon belül mindenkit érint
Ez a probléma szerintem (bár nem vagyok benne biztos, Vinkler biztosan jobban tudja) 4-es Octavia-nál csak a Style és afölötti kiviteleket érinti, Kessy csak azokban van tudtommal (de lehet, hogy tévedek).
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 16:46
Szerző: nemtomm
Vinkler írta: ↑2023.11.11., szomb. 15:16
ZolaBA írta: ↑2023.11.11., szomb. 14:56
Aszpirin írta: ↑2023.11.11., szomb. 10:55
Szóval lehet, hogy user error,
kemény!
De ez nem juzer error, pláne hogy az RTFM is meg volt.
Nem akarok vájklni, de érdekelne, hogy Vinker ezt eddig is tudta csak nem sejtette, most derítettétek ki a háttérben vagy jött egy új vw körlevél az ideges ügyfelek tájékoztatásához?
A Kessy megjelenésekor mondták az oktatáson, hogy 5 méternél távolabb érdemes tárolni a kulcsot, különben előfordulhat, hogy az autó nem kerül “alvó” állapotba.
Nem semmi, ha ezt tudná minden Oktavia tulaja sokkal kevesebb lenne az ilyen panasz…de gondolom házon belül mindenkit érint
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 15:25
Szerző: Vinkler
Alex_Aston írta: ↑2023.11.11., szomb. 15:21
Tehát akkor 4-es Octaviat ne tároljuk így...
Azt nem is érdemes.
Re: Autós topik autósoknak
Elküldve: 2023.11.11., szomb. 15:21
Szerző: Alex_Aston
Tehát akkor 4-es Octaviat ne tároljuk így...
.
- Car-parked-inside-home-8.jpg (49.22 KiB) Megtekintve 538 alkalommal
- Car-parked-inside-home-3.jpg (65.02 KiB) Megtekintve 538 alkalommal