zoli73 írta: ↑2023.09.10., vas. 07:57
De ezek után, látva a táblázatot elbizonytalanodtam, nem is tudom miféle Audi "nyomta le" a 135i BMW-t?
Bár egy ilyen versenyen nagyon sokszor nem szabad hinni a szemünknek, a feliratoknak. Hatalmas meglepetések láthatók, előitéletek dőlnek meg.
A mostani 135i egy 2.0 4 hengeres motor, 306LE-vel
De pár éve még a 35i jelölve egy soros 6 hengeres motort takart több modellben is, először szintén 306LE-vel, majd mindig egy picit erősebb lett, végül ez a 3.0 S6 motor már egy ideje 40i néven fut.
Kb. a 2000-es évek közepéig volt jellemző, hogy azt láttuk a BMW-k hátulján, ami benne volt, mint motor a régi logika mentén. Bár E46 esetén már ekkor is volt kivétel, mert a 316i és 318i 1.9-es motor volt 2 teljesítmény szinttel az elején, majd később a a 16i valóban 1.6 volt, de a 18i 2.0 lett, a 20i pedig 2.2-esre nőtt...
De a 318d is a 2.0 motor a 20d kisebb teljesítményű verziója a mai napig.
De volt már itt kavar a 2.5-2.8 motorral is, mert a 23i az 2.5-ös motor volt 170LE-vel, a 28i pedig 193LE és 2.8-as. Majd a 2.5 motor újra 192LE lett, mint az E36-ban, és újra 25i lett a neve, és leváltotta a 28i motort. Ez a 28i-23i az E39-es 5-ös modellben is volt, meg az E36 3-asban is.
De Merci is kavart a 2.2cdi motorral, mert a 220cdi motor kisebb verzióját 200cdi-nek nevezik, pedig 2.2-es volt az is, a 250cdi pedig szintén 2.2-es volt, csak növelt, 200LE feletti teljesítménnyel.
Aztán pár éve a 220cdi 2.0 motor lett, de az elnevezés maradt. Az erősebb 220cdi, a gyengébb pedig 200cdi.
És a 180cdi modellek pár éve Renault 1.5dci motort takarnak, csak, hogy könnyű legyen beazonosítani
A 350-400cdi modellek pedig 3.0d motorok, csak különböző teljesítmény szinteken.
RS3 és 40TFSI sehogy sem jön össze.
RS3 eléggé agresszív külsőt is kapott, és a hajatáslánca nem egy liga a 135i-vel (plusz 1 henger, és +150LE). A 40TFSI viszont jó 100LE-vel gyengébb, mint a 135i.
Szerintem inkább add fel a pontos beazonosítást