Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Motoros topic motorosoknak
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5859
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7195
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Mennyi idő kb, mire rendszám lesz rajta?
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Tegnap előtt egy jóbarátom "tökéletesen ugyanilyen" motorjával sikerült megtenni vagy 20 kilométert. 9000-es fordulattól rendesen félelmetesen kezd húzni... A fék meg olyan, hogy a Hayabusámon a Brembo RCS19 fékpumpa, fém fékcső, Yamaha R1 fék, Vesrah SRJL17 versenybetét, Braking tárcsa kombó a közelében se volt annak, amit ez teljesen gyári állapotában, gumi fékcsövekkel, egy olcsó, TRW-Lucas utcai szinter betéttel tud. A kezelhetőség, és a kanyarokba történő bedöntés is egy más világ, pedig csak Michelin Pilot Power 2CT gumik vannak rajta, de így is élvezetes. Ami szokatlan, hogy az üléspozíció sokkal kényelmesebb, mint ami az én minden szempontból módosított Hayabusámon volt, ez kicsit szokatlan még, illetve az sem emelte a nap fényét, hogy a váltó is normál kiosztású, az elmúlt 15 évben én fordított kiosztással jártam (ezt azóta már orvosoltam).asebestyen írta: ↑2021.04.05., hétf. 17:24Na oké, de milyen menni vele? Tudom, hogy még streeillegal, de akkor is.
Száz szónak is egy a vége, egyelőre nagyon tetszik, naphosszat tudok benne gyönyörködni. Ma is sokat haladtam előre a vizsga felé, visszakerültek a gyári, bumfordi első irányjelzők is, illetve a gyári kipufogót is megpróbáltam felszerelni, de ott még van egy kis prücök, mert hiányzik egy tömítés, de 1-2 nap és meg lesz az is oldva szerintem. Egyébként lassan eljutok oda, hogy lehet, ha egyszer rákerül a gyári végdob, lehet rá sem teszem a sportdobot, nagyon kis kulturált hangja van, és akkor nem kell annyira stresszelni a rend derék őreitől sem. Formára meg kimondottan tetszik. Erről még nem készült kép...
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5859
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7195
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Na oké, de milyen menni vele? Tudom, hogy még streeillegal, de akkor is.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Tiszta lehúzás volt....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Motoros topic motorosoknak
Szegény első gazdája 184 eurót fizetett ezért a dekorszettért, így vette át a motort a szalonból.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Re: Motoros topic motorosoknak
Határozottan jobb így.... .... én az összeset (majdnem) leszedtem volna...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Motoros topic motorosoknak
Ha nem unjátok még, akkor a tegnap este és a mai nap eredménye: pár szponzor matrica (köztük az összes Monster logo) lepucolódott a gépről... Közben a gyári rendszámtartó és index is visszakerült ideiglenesen a vizsgára.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Re: Motoros topic motorosoknak
Na pontosan ezért csináltam...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Motoros topic motorosoknak
Eddig is egy szép vonalú gép volt, de ezek az új színek kimondottan jól állnak neki.violin írta: ↑2021.04.03., szomb. 17:00Nagyjából négy hónap, némi munka és egy jelentősebb összeg rálocsolását követően, ma délelőtt a Morini beleordította a kertvárosi csendbe: ÉLEK!
DSC_1578.JPG
DSC_1577.JPG
A teljesség igénye nélkül, az alábbi dolgokat csináltam, csináltattam a vason....
-a váz,lábtartók és konzolok,oldalsztender,kormányvégek szinterezése...
-a blokk oldaldeklik festése...
-hengerfejek felújítása...szelepvezetők,szelepszár szimmeringek cseréje,szelepházag lapkázás,síkolás...
-hengerhüvelyek cseréje...
-kormánycsapágyak cseréje...
-az ülés áthúzása,szivacs pótlása...
-vízpumpa szimmering cseréje...
-tankbetöltő cseréje és a zárak átalakítása az új kulcsokhoz...
-folyadékok cseréje...fagyálló,olaj,szűrő,fékfolyadék...
-új hátsó gumi...Pilot Road 4...
Még nem százas,mert egy vízcső megadta magát, de már látom a fényt, az alagút végén...
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Re: Motoros topic motorosoknak
Nagyjából négy hónap, némi munka és egy jelentősebb összeg rálocsolását követően, ma délelőtt a Morini beleordította a kertvárosi csendbe: ÉLEK!
-a váz,lábtartók és konzolok,oldalsztender,kormányvégek szinterezése...
-a blokk oldaldeklik festése...
-hengerfejek felújítása...szelepvezetők,szelepszár szimmeringek cseréje,szelepházag lapkázás,síkolás...
-hengerhüvelyek cseréje...
-kormánycsapágyak cseréje...
-az ülés áthúzása,szivacs pótlása...
-vízpumpa szimmering cseréje...
-tankbetöltő cseréje és a zárak átalakítása az új kulcsokhoz...
-folyadékok cseréje...fagyálló,olaj,szűrő,fékfolyadék...
-új hátsó gumi...Pilot Road 4...
Még nem százas,mert egy vízcső megadta magát, de már látom a fényt, az alagút végén...
A teljesség igénye nélkül, az alábbi dolgokat csináltam, csináltattam a vason....-a váz,lábtartók és konzolok,oldalsztender,kormányvégek szinterezése...
-a blokk oldaldeklik festése...
-hengerfejek felújítása...szelepvezetők,szelepszár szimmeringek cseréje,szelepházag lapkázás,síkolás...
-hengerhüvelyek cseréje...
-kormánycsapágyak cseréje...
-az ülés áthúzása,szivacs pótlása...
-vízpumpa szimmering cseréje...
-tankbetöltő cseréje és a zárak átalakítása az új kulcsokhoz...
-folyadékok cseréje...fagyálló,olaj,szűrő,fékfolyadék...
-új hátsó gumi...Pilot Road 4...
Még nem százas,mert egy vízcső megadta magát, de már látom a fényt, az alagút végén...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Motoros topic motorosoknak
Megpróbálom...asebestyen írta: ↑2021.04.03., szomb. 10:02Picit írhatnál róla, hogy milyen és miért pont ő lett, ilyesmi, ha van kedved.
Ugye úgy kezdődik a történet, hogy 15 évig volt Hayabusám, és már kicsit kezdtem unni a nyavajáit, az 1-2 évente szükséges nagyobb szereléseket, és elkezdtem nézegetni, hogy mit is kellene venni. Igazándiból Suzuki GSX-R 1000 K9 utánit szerettem volna (mert láttam, hogy a haverom K7 gixxer 1000-e egy minimális ráfutásos baleset során hogy tört ketté a váz hegesztésénél) , de szomorúan vettem tudomásul, hogy az általam rászánni akart összegért eléggé sok kilométeres és/vagy átfestett, gyári állapottól távoli példányok lettek volna. A második kiszemelt típus a ZX10R lett volna, abból is eleinte a 2006-2007-es verzió, mert az összes közül azt szeretik a legkevésbé, meg az talán a leginkább megülhető, nem olyan hirtelen, mint a 2004-2005-ös, ami a generátor és a váz repedési hajlam miatt esett ki. Aztán utánaolvasgatva kiderült, hogy a 06-07 se annyira jó választás, a szeleptányérok hajlamosak leszakadni. Aztán kiderült, hogy nincs is túl nagy árkülönbség a 2008 utáni verziók esetén, és igazándiból ennek a formája még a 2011-es utódoknál is jobban tetszik. Nos, a típus megvolt, már csak a helyi és a német kínálatot kellett folyamatosan böngészni. Közben 2020 nyarán a Hayabusa olajfogyasztása kezdett kritikus méreteket ölteni, és beszereztem hozzá egy hengerszettet és dugattyúgyűrűket. A szerelő gyorsan össze is rakta, elkezdtem járkálni vele, és nem volt olyan hosszabb út, aminél ne lett volna valami kisebb-nagyobb probléma, ami miatt útközben szerelni kellett. Persze ezek csak a kiforratlanság miatt történtek, pl az akku rögzítése nem bírta a magyar utak kritikán aluli minőségét, elszakadt, aztán néha letestelődött a pozitív a vázhoz, olyankor megállt minden..., aztán a kipufogó szegecselése meg a szűkítő miatt megnövekedett nyomást nem bírta és Mátraházán szétesett... Végül aztán volt egy pár nap szeptemberben, mikor épp ki lehetett menni Romániába, és akkor sikerült problémamentesen végigmenni vagy 350 kilométert, csak út közben egy 2008-as Honda CBR 1000 egyenesben úgy hagyott ott, mintha álltam volna, pedig az összes 1000-es közül az a leggyengébb az adott évjáratban. Ekkor ért meg bennem, hogy a kövér malacnak mennie kell. Hirdetgettem csoportokban itt-ott, de az 1,1 millió forintos ár ellenére senki sem látta meg benne a szépet... Van viszont egy jóbarátom, ő ajánlotta, hogy bontsam el, és nagyon nagy érdeklődés van a Hayabusa cuccokra. Meg is hirdettem a német ebay apróhirdetési oldalán a spéci farokidomot a kipufogóval, valami számomra gusztustalanul nagy összegért, és egy németországi orosz fickó hosszas egyezkedés után még mindig jó áron meg is vette. Aztán viszonylag gyorsan a nagy része el is ment, már alig van belőle, és így jóval több pénz jött ki belőle, mint az előbb említett összeg.
Ezzel párhuzamosan majd minden nap nézegettem a mobile.de-t meg az apróhirdetési oldalt, megfelelő ZX10r után. Október közepén írtam ennek a narancs ZX10r eladójának, aki echte bajor létére szűkszavúan ugyan, de válaszolt a fordítóval megírt kérdéseimre. Az összes hirdetett motor közül kettő volt az, ami képek alapján megtetszett, mert bár ez a narancs jól fel van matricázva, de ettől függetlenül se fém fékcső, se utángyártott markolat, kormányvég, karok, tükrök nincsenek rajta. A másik egy nagyon szép fehér lett volna, de az a világ végén, minden Németországi ismerősömtől jó messze lett volna, így azt fájó szívvel, de elengedtem...
Szóval ott tart a történet, hogy kép alapján a narancsot választottam. Felhívattam egy jóbarátommal, nevezzük Robinak, aki elég közel lakik a motor előző gazdijához, lebeszélték, hogy azon a héten vasárnap elmegy a haver megnézni, és ha jó el is hozza (előzőleg egy másik kamionos barátom kivitte a pénzt Robihoz, és ő is hozta volna haza a bringát). Vasárnap már be volt készítve a furgon, mikor telefonált az eladó, hogy neki nem jó most, legyen a következő szombat. Nem is lett volna ezzel semmi gond, csak a következő szerdán a németek és az osztrákok is bekeményítettek, és a magánszemélyek karanténba kerültek, akik a másik országból mentek. Ezt természetesen nem várhattam el Robitól, így ez a szál sajnos nem jött össze. Közben a családban lévő autókereskedő sráccal is beszéltem, hogy ha lenne arra autójuk, akkor nézzék már meg, aztán hozzák haza a gépet, ha jó. Na ez februárra jött össze, szerencsére addig hiába hirdették a motort folyamatosan, nem vette meg senki. Közben a hirdetés kétszer is lejárt, persze rám az idegbaj jött, mert akkor már csak erre az egyre izgultam, mint a gyermek. A megnézés során minden rendben lévőnek tűnt, hagytak is ott előleget, mert a bankból nem tudták kivenni a teljes összeget, így a gép ott maradt, de már a zsebemben érezhettem a kulcsait. Sajna utána megint eltelt vagy 1,5 hónap, közben a mobile-n minden motor 1-1,5 ezer euróval megdrágult, és az olcsóbb lomokat is elvitték, és kezdtem izgulni, hogy az előleg dacára a német ember mégis eladja másnak. Sajnos a vírushelyzet miatt a rokonom se igazán járt arrafelé, és sosem fért fel a szállító járműre a bringa, mert az csak akkor jött volna össze, ha valami kisebb autót kell hozniuk, de az nem igazán jött össze. Végül már március közepén megbíztam egy másik barátomat, aki dobozos kisteherrel járja Németországot, hogy hozza ő haza, de ez sem ment könnyen, mert sajna koronavírusban meghalt egy közeli jóbarátja, ez újabb 1,5 héttel tolta el a hazahozatal időpontját. De a végére minden sikerült, itthon van a bringa, és tényleg olyan, amilyennek lennie kell. Használva volt, de egy 58 éves ember volt a tulajdonosa, pár karcolás van itt-ott, de egyáltalán nem vészesek, és ezek is azt bizonyítják, hogy a benne lévő 24800 kilométer nem versenypályán jött össze. Javítási számlák is vannak, ebből látszik, hogy egy gondozott gépről van szó. Még az olajcsere van hátra, meg főként a rendszámozás, ami még biztosan eltart jó ideig, és addig csak óvatosan szabad közlekedni vele 3:)
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5859
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7195
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Picit írhatnál róla, hogy milyen és miért pont ő lett, ilyesmi, ha van kedved.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Motoros topic motorosoknak
Háááát, 10 éven belül azért illik lecserélni a tökfödőt szvsz.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4775
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 566
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Re: Motoros topic motorosoknak
Biztos, hogy nem az!
Drágábbnál nyilván a fejlesztését fizeted meg, a fej és arcpárna jobb minőségű felhasznált anyagokat, a jobb belső ventilláció kialakítását, az sisak "könnyűségét" stb.
Előnye még annyi lehet az üvegszálas stb. anyagnak, hogy nem kell 3-5 évente cserélni az uv miatt, (bár gondolom ez is szezonfüggő lehet, de van aki vitatja, hogy kell-e), hanem elég lehet 10 évente (nyilván ha nem unod és koccolod meg)
hivox 3 utas zártmonitor/ hivox dac4me/ hivox amp4you/ hivox usb/spdif konverter/ alces 4, hivox/ hidiamond rca d3/ hidiamond koax/ luxor y usb/ diy kábelek/ revox b226/ laptop+roon+tindal
Re: Motoros topic motorosoknak
Szerintem az ilyen karbon kinézetű sisakokon is max egy plusz vékony réteg karbon szövet van, igazándiból főképp az esztétikát szolgálják. Azt meg végképp nem tudom elképzelni, hogy kevésbé legyen biztonságos, mint az olcsóbb verzió.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Re: Motoros topic motorosoknak
Egyszer majd, ha módod lesz rá, próbálj ki valami utcára is engedélyezett versenygumit (Diablo Supercorsa, Dunlop NTEC, stb.) is a rá való méretben, persze csak, ha szeretsz kanyarogni. Lehet nem tart addig, mint egy túrásabb gumi, de hogy még egy nagyságrendet javul az irányíthatóság, az biztos.asebestyen írta: ↑2021.04.02., pén. 23:22Ma még jó idő volt, csak nagy szél... Imádom ezt a kis motort még mindig. A Michelin Pilot Power 3 nagyon jót tett neki.
.
negyzet_nagy.jpg
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5859
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7195
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Ma még jó idő volt, csak nagy szél... Imádom ezt a kis motort még mindig. A Michelin Pilot Power 3 nagyon jót tett neki.
.
.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
Nem is Rád értettem, hanem úgy általában. Sajnos vannak, akik ilyennel szeretnének kezdeni (saját baráti körömben is előfordult ilyen az első útja, az utolsó is volt egyben, a városban nem sikerült egy kanyar, aminek a végében egy ház állt) Emlékszek, hogy hayabusaval toltad, azért ez szerintem rátesz egy-két lapáttal Ez már -szerintem-utcai körülmények között, a kimotorozhatatlan kategória. Sok élvezetes órát kívánok Vele.
Re: Motoros topic motorosoknak
Sokkal nyugodtabb vagyok és már nem is aggódok
Nem is Rád értettem, hanem úgy általában. Sajnos vannak, akik ilyennel szeretnének kezdeni (saját baráti körömben is előfordult ilyen az első útja, az utolsó is volt egyben, a városban nem sikerült egy kanyar, aminek a végében egy ház állt) Emlékszek, hogy hayabusaval toltad, azért ez szerintem rátesz egy-két lapáttal Ez már -szerintem-utcai körülmények között, a kimotorozhatatlan kategória. Sok élvezetes órát kívánok Vele.
Re: Motoros topic motorosoknak
Az biztos. De már 21 éves vagyok és egy szezont lemotoroztam egy 150-es ETZ-vel...
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Na jó, nem is... Az elmúlt 18 évben letekertem már vagy 140 ezer kilométert, ebből 110 ezret Hayabusával. Persze sem halhatatlan, sem Superman nem vagyok, így majd óvatosan, magázódva kezdek vele, és próbálom nem átlépni a saját határaimat.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4775
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 566
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Re: Motoros topic motorosoknak
érdekes ez a HJC, spectra/kevlár/üvegszál. Így a három együtt nem tudom mit jelent biztonság szempontjából, de úgy tudom ez 2021-es modell már, akkor valszeg az új biztonsági szabványnak is megfelel. gondolom
hivox 3 utas zártmonitor/ hivox dac4me/ hivox amp4you/ hivox usb/spdif konverter/ alces 4, hivox/ hidiamond rca d3/ hidiamond koax/ luxor y usb/ diy kábelek/ revox b226/ laptop+roon+tindal
Re: Motoros topic motorosoknak
A HJC-n agyalok én is, a carbonon.
De olvasni olyat, hogy túl rideg. Egy esésnél nem tompít annyit mint egy kompozit üvegszálas. Mi a véleményetek? Most Shoei XR1100-et használok, imádom, de lecserélném egy újabbra, mert öreg.
De olvasni olyat, hogy túl rideg. Egy esésnél nem tompít annyit mint egy kompozit üvegszálas. Mi a véleményetek? Most Shoei XR1100-et használok, imádom, de lecserélném egy újabbra, mert öreg.
Szerintem!
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5859
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7195
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Komoly puska. Gratulálok hozzá!
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés