Re: Motoros topic motorosoknak
Elküldve: 2022.03.12., szomb. 18:40
Végre megoldódott egy nagy problémám...
Tavaly óta, mióta megvan a Tízes, azóta rázkódik az eleje fékezéskor. Már majdnem mindent megcsináltam rajta, amit el lehetett képzelni, kicseréltem a kormánycsapágyat, majd többször meg is húztam, kitisztítottam a féknyergeket és a féktárcsákat is (azt nem mondom, hogy a kerekeket is kicentríroztattam, mert az ugye alap dolog), gumit is cseréltem, de egy kicsi időleges javulás után mindig visszatért a remegés. Nem maradt más hátra, mint a féktárcsák cseréje, szerencsére a városunkban lakik egy jóbarátom, akinek ugyanilyen motorja van, mint az enyém, így először az ő első kerekével és féktárcsáival próbáltam ki a motort, mert még az első villák csúszóperselyei is szóba jöhettek volna, mint hibaforrás. Szerencsére a haver kerekével nem jelentkezett a remegés, így az irány már megvolt, már csak a tárcsa vásárlás maradt hátra. Persze nem lennék én, ha csak úgy simán megvettem volna egy, az erre a motorra való tárcsaszettet... Gyakran szoktam böngészni az ebay-kleinanzeigen.de oldalt, és gondoltam rákeresek már, hogy nincs-e valami visszautasíthatatlan ajánlat... találtam is egy szett, vadiúj, gyári tárcsát, amit egy 0 kilométeres z1000-ről bontottak le, ennek ugyanakkora a tárcsája, mint az enyémnek. Szokásom, hogy meg szoktam nézegetni az eladó egyéb termékeit is, és volt köztük egy, a kompresszoros Z-H2-re való tárcsaszett, 10 euroval drágábban, mint a másik (így is féláron volt, mint bármilyen szóba jöhető alternatíva, amelyek még színben sem passzoltak az elképzeléseimhez). Erről tudni kell, hogy ezek Brembo logóval ellátott tárcsák, de ha jól tudom Japánban készülnek, és 10 mm-el nagyobb az átmérőjük. Ezek is vadiúj állapotban voltak. Lázas keresésbe kezdtem, és összesen 1 cég oldalán találtam méreteket, amely szerint a felfogatása majdnem ugyanaz volt, mint az enyémnek, egyedül a belső, felfekvő felület átmérője volt kisebb, 0,5 milliméterrel, mint a ZX10r tárcsáénak. Gondoltam, hogy vagy rosszul adták meg a méretet, vagy azt a 0,5 mm-t egy marós el fogja távolítani majd nekem a tárcsa felfogatásáról. Meg is rendeltem, múlt hét hétfőn feladta a srác, péntekre ide is ért. Ma azért kicsit izgatottan bontottam ki a kereket a motor alól, mert azért nem bíztam 100%-ig, hogy alakítás nélkül fel fog menni az én kerekemre, de szerencsére pont ugyanolyan jól passzol, mint a gyári tárcsa. Érdekesség, hogy a gyári tárcsa belső felfekvő mérete 80,5 mm, ezé elvileg 80 mm, míg a 2016-2020-as Zx10r-é pedig 80,2 mm, miközben az elvileg pontosan megmunkált illeszkedő felületre mindegyik feltehető (egy amcsi fórumon a 2016-os tárcsáját javasolták, de az 330 mm-es, ott már féltem, hogy a féknyereg nem fér ki a felni peremétől). Egy jóbarátom esztergált nekem 4 távtartót, hogy a féknyereg megfelelő magasságban álljon, ezért jó a radiális felfogatású féknyereg.
Mindenesetre nagyon örülök, mert tökéletes lett a motor, meg sem rezzen végre az eleje.
Tavaly óta, mióta megvan a Tízes, azóta rázkódik az eleje fékezéskor. Már majdnem mindent megcsináltam rajta, amit el lehetett képzelni, kicseréltem a kormánycsapágyat, majd többször meg is húztam, kitisztítottam a féknyergeket és a féktárcsákat is (azt nem mondom, hogy a kerekeket is kicentríroztattam, mert az ugye alap dolog), gumit is cseréltem, de egy kicsi időleges javulás után mindig visszatért a remegés. Nem maradt más hátra, mint a féktárcsák cseréje, szerencsére a városunkban lakik egy jóbarátom, akinek ugyanilyen motorja van, mint az enyém, így először az ő első kerekével és féktárcsáival próbáltam ki a motort, mert még az első villák csúszóperselyei is szóba jöhettek volna, mint hibaforrás. Szerencsére a haver kerekével nem jelentkezett a remegés, így az irány már megvolt, már csak a tárcsa vásárlás maradt hátra. Persze nem lennék én, ha csak úgy simán megvettem volna egy, az erre a motorra való tárcsaszettet... Gyakran szoktam böngészni az ebay-kleinanzeigen.de oldalt, és gondoltam rákeresek már, hogy nincs-e valami visszautasíthatatlan ajánlat... találtam is egy szett, vadiúj, gyári tárcsát, amit egy 0 kilométeres z1000-ről bontottak le, ennek ugyanakkora a tárcsája, mint az enyémnek. Szokásom, hogy meg szoktam nézegetni az eladó egyéb termékeit is, és volt köztük egy, a kompresszoros Z-H2-re való tárcsaszett, 10 euroval drágábban, mint a másik (így is féláron volt, mint bármilyen szóba jöhető alternatíva, amelyek még színben sem passzoltak az elképzeléseimhez). Erről tudni kell, hogy ezek Brembo logóval ellátott tárcsák, de ha jól tudom Japánban készülnek, és 10 mm-el nagyobb az átmérőjük. Ezek is vadiúj állapotban voltak. Lázas keresésbe kezdtem, és összesen 1 cég oldalán találtam méreteket, amely szerint a felfogatása majdnem ugyanaz volt, mint az enyémnek, egyedül a belső, felfekvő felület átmérője volt kisebb, 0,5 milliméterrel, mint a ZX10r tárcsáénak. Gondoltam, hogy vagy rosszul adták meg a méretet, vagy azt a 0,5 mm-t egy marós el fogja távolítani majd nekem a tárcsa felfogatásáról. Meg is rendeltem, múlt hét hétfőn feladta a srác, péntekre ide is ért. Ma azért kicsit izgatottan bontottam ki a kereket a motor alól, mert azért nem bíztam 100%-ig, hogy alakítás nélkül fel fog menni az én kerekemre, de szerencsére pont ugyanolyan jól passzol, mint a gyári tárcsa. Érdekesség, hogy a gyári tárcsa belső felfekvő mérete 80,5 mm, ezé elvileg 80 mm, míg a 2016-2020-as Zx10r-é pedig 80,2 mm, miközben az elvileg pontosan megmunkált illeszkedő felületre mindegyik feltehető (egy amcsi fórumon a 2016-os tárcsáját javasolták, de az 330 mm-es, ott már féltem, hogy a féknyereg nem fér ki a felni peremétől). Egy jóbarátom esztergált nekem 4 távtartót, hogy a féknyereg megfelelő magasságban álljon, ezért jó a radiális felfogatású féknyereg.
Mindenesetre nagyon örülök, mert tökéletes lett a motor, meg sem rezzen végre az eleje.